Sony GTK-XB7 blauw - Reviews

Ron 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Uniek goede speaker met ingebouwde lichtshow

Na veel omzwervingen de Sony gtk xb7 gekocht, beste mensen wat een geluid zelfs op vol volume, wat erg hard gaat. Je kan er een zaal met muziek van dienen, ook zeer imposant de ingebouwde led licht effecten met stroboscoop ,voor mij geen andere meer ook al had ik Harman kardon hiervoor, topproduct van Sony

• Lichtshow

Dennis 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

moderne Gettoblaster

Deze speaker is handig te verplaatsen en daar ook stevig genoeg voor, de materialen zijn goed en geven de speaker een joviale uitstraling. Het is geen HIFI speaker, maar kan wel een stevig geluid produceren.
pairen via NFC gaat het gemakkelijkste, Bluetooth was soms lastig te vinden.
Het gebruik van de Songpal app is een must omdat anders niet alle instellingen beschikbaar zijn.
De extra Bass is echt een Extra Bass en geeft een serieuze toevoeging aan de geluidsdruk in de lage tonen, echter had deze van mij iets hoger mogen eindigen daar op uitzonderlijke momenten een wisselende bassline niet volledig door kwam.
aangenaam aan de app zijn de verdere instellingen van de verschillende equalizers, de types verlichting en de DJ effecten.
Het gebruik van een USB stick bevoel mij het meest en was het gemakkelijkste in het gebruik evenals de TuneIn radio,
het gaat mijn 5.1 systeem niet vervangen, maar erg goed tijdens een grote verjaardag of barbeque.

Pluspunten

• verbinding maken
  • goede App
  • leuke verlichting
  • goede equalizer
  • goede stevige constructie

Minpunten

• geen HiFi beleving
  • kort snoer
  • DJ effecten gimmick

Rene 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Sony Party Speaker

Ik heb de Sony Gtk-xb7 Party speaker online besteld. Toen eindelijk de party speaker bezorgd was heb ik rustig de speaker uitgepakt en ben de handleiding beginnen lezen. Mijn 14 jarige dochter zag de party speaker met zijn super design, nam het mee naar haar kamer en na 5 minuten hoorde ik een ongelooflijk geluid uit haar kamer komen. Het instellen van de party speaker is dus heel simpel. Als een 14 jarige het kan, kan iedereen het. Gewoon de applicatie gedownload, Bluetooth aan en voilà, je bent verbonden met de speaker. De eerste maal dat je de speaker hoort komt er een fenomenaal geluid uit. De bass was ongelofelijk . Toen mijn dochter dan de super bass functie opzette moesten we opletten dat onze vensters niet gingen springen. Zo diep klinkt de bass van de party speaker. De muziek die we op de party Speaker speelden was lekkere r&b, old school disco en een beetje rock. De geluidskwaliteit varieert naargelang de keuze van jou muziek. Voor bv. R&B vind ik de treble veel te laag. Een functie op de party speaker om jou treble te kunnen regelen zou welkom zijn. Dit vooral als je de party speaker niet te luid zet. Maar eens je een feestje geeft klinkt het ongelooflijk. Geen vervorming van geluid en een lekkere diepe bass. De design laat je toe om de party speaker rechtop te laten staan of op zijn zij. De kleur is leuk. De licht effecten zijn super leuk maar als je daar gevoelig voor bent kun je die gemakkelijk uitzetten. Deze Sony GTK-XB7 party speaker zou ik zeker aanraden, je moet geen dj meer huren, creëer een play list en laat het door deze party speaker weergeven. Ideaal voor feestjes thuis, in de tuin enzo. Gemakkelijk te gebruiken, goede geluidskwaliteit , leuk design….er valt mij nog maar 1 ding te zeggen……lets get this party started.

• Gemakkelijk te gebruiken
  • super bass

Minpunten

• Treble

Judy 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker feesten met deze Sony speakers!

Super product!!
Het geluid van deze speaker is FANTASTISCH, je hoort elke beat!
Als je het met je telefoon wil verbinden moet je wel de app downloaden maar voor de rest is het een topper!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Super geluid

Minpunten

• Zwaar
  • App nodig

Kay 15-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede speaker voor een mooi prijsje!

Deze speaker is een hele goede uitvinding geweest, iedereen heeft wel eens dat je met een groep mensen ben en je niet echt een speaker heb voor een muziekje en daarop is deze speaker de uitkomst.

Ik merkte wel dat als de speaker heel hard gezet word het geluid nogal word vervormd maar dit mag geen naam hebben, het geluid is over het algemeen heel erg netjes en er zit een goede bass in wat vaak ontbreekt.

Het design van de speaker vind ik heel mooi, enkel vind ik de led verlichting die in de speaker zit een beetje te en loopt hij met lang niet alle muziek synchroon en dat is wel storend dus heb dit vaak uitstaan.

Op de speaker zelf zitten niet zo heel erg veel knoppen dit is heel fijn want je bedient de speaker voornamelijk met je telefoon. De bediening via de app is geniaal en zo kan je altijd je eigen muziek afspelen vanaf spotify. Het maakt de speaker ook nog is heel erg makkelijk in gebruik.

Het NFC in de speaker heb ik zelf eigenlijk niet gebruikt want de bluetooth werkt prima en daarmee kan je alles doen wat je wil doen.

Ook kan je gewoon je laptop aansluiten met een kabeltje en dat is echt ideaal want lang niet al mijn muziek luister ik via mijn telefoon maar voornamelijk via mijn laptop.

En dit is dan allemaal nog is voor een mooi prijsje!

Pluspunten

• mooi geluid
  • Licht
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• Led verlichting niet sync

sandorbk 12-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goede box met veel bass

Na een weekje deze box te hebben in huis wil ik eigenlijk al niet meer zonder, zelfs op een laag volume weet de box me kamer te vullen met een hard en vol geluid, zonder vervormd te klinken. Van zichzelf heeft deze box al aardig wat bass, maar mocht je erg van bass houden zoals ik is er een extra-bass functie. Het verschil is wel te horen maar ik vind het geen heel groot verschil in tegenstelling tot de standaard functie.

Wel een hele leuke feauture is de LED-verlichting die zit op deze box. Hierbij moet ik wel gelijk zeggen dat het eruit ziet dat de verlichting niet sync loopt met de muziek die op dat moment word afgespeeld, dit kan ook aan mij liggen maar naar mijn gevoel kloppen de lampjes niet met de muziek die ik hoor. Desondanks is het een super leuke feauture en zeker als je met een groep mensen bent en je hebt zin om een feestje te bouwen, dan zal het met deze box zeker moeten lukken.

Ook fijn is dat je de SongPal app kan downloaden en zo de afstandsbediening overbodig maakt, wat fijn is want ik gebruik voor de tv etc ook al me telefoon als afstandsbediening.

Al met al is dit dus een hele goede box en zeker het geld waard!

• Veel bass
  • Bediening app

Minpunten

• LED-verlichting niet sync

Richard 10-09-2016 Product paar dagen in bezit

Een goede speaker voor feestjes en overige

Als je een echte muziek liefhebber bent en je wilt het beste voor je prijs zou ik zekers te weten voor de Sony GTK-XB7 gaan.
De Sony GTK-XB7 is een partyspeaker van goede qualiteit met prachtig geluid, het geluid is naar mijn mening het beste voor EDM muziek omdat je dan ook echt de bass voelt, maar de partyspeaker van Sony is zeker te weten ook te gebruiken met andere soorten genres dus dat komt helemaal goed.

Deze speaker mag dan wel een partyspeaker zijn maar dat wilt helemaal niet zeggen dat je het alleen maar moet gebruiken als je naar een feest gaat want dat hoeft helemaal niet, deze speaker is perfect als je gewoon je kamer even wilt laten opvullen met muziek en is dus geschikt voor overal, of je nou wel of geen feestje hebt.

Wat mij qua geluidsinstallatie betreft lijkt mij de Sony GTK-XB7 toch nog niet genoeg te hebben aan mij voldoendes, de partyspeaker is namelijk naar mijn mening het beste als je er 2 hebt (Voor een complete geluidsinstallatie natuurlijk) want dan hoor je het stereogeluid ook, je kan het altijd ook nog aan de zijkant laten liggen en heb je wel al wat stereo maar voor grote feesten raad ik het niet echt aan.

De Sony GTK-Xb7 komt mee met een afstandsbediening die je kan gebruiken, maar ik merkte al snel dat die niet nodig meer was, met de Sony SongPal app heb ik al gelijk toegang tot het apparaat met NFC en Bluetooth, ik vond het in het begin niet zo heel soepel gaan met het verbinden want wat ik merkte is dat het heel lang duurde om met NFC te verbinden (Kan aan mij liggen) maar zodra je het verbonden hebt aan je telefoon word het opgeslagen op de app (Wat heel handig is) en kan je voortaan als je de app opent en het apparaat staat aan gewoon een tikje geven op je scherm en hij is in no time verbonden.

Ik zelf vond het design van de speaker heel mooi, het ziet er simpel en feestelijk uit en natuurlijk de effecten die zijn inbegrepen zijn natuurlijk ook prachtig, je hebt ruim keuze op de app om de kleuren te veranderen en je hebt op de app nog veel meer functies zoals een DJ functie waarmee je een paar effecten kan toepassen om het anders te laten klinken, maar naar mijn mening en ervaring zou ik daar niet heel veel mee spelen en het geluid gewoon laten zoals het al is want dat klinkt al mooi genoeg, het minpunt van de effecten is dat ze 'off sync' zijn (Niet gesynchroniseerd met het muziek) waardoor als je kijkt naar de speaker terwijl je het muziek luistert het er nogal een beetje lomp eruit ziet.

De speaker zelf heeft aan de achterkant verschillende ports wat mooi is, het enige wat mij niet bevalt is dat de stekker(Die ook aan de achterkant zit) nogal kort is, dus het soms moeilijk word om hem in een stopcontact te krijgen, daarvoor zou ik dus gewoon een verlengkabel pakken zodat de stekker lang genoeg is.

De speaker zelf is niet al te zwaar en is makkelijk mee te nemen, of je hem draagt of gewoon neerzet in je achterbak van je auto, het maakt niet uit want het is met de 2 handvatten makkelijk mee te nemen.

De Speaker heeft ook nog een paar knoppen: De aan en uit knop, volume knoppen en een bass boost knop, de bass boost knop zorgt voor een nog beter klinkende bass wat helemaal mooi is, het enige wat ik een minpunt vind is dat er nergens een manier is om de bass zelf aan te passen, misschien dat ik daar zelf nog niet ben achtergekomen, maar als dat zo is dan zou het wel heel erg verstopt zitten dat natuurlijk ook niet goed is.

Pluspunten

• Makkelijk mee te nemen
  • Prachtig geluid
  • Diepe bass
  • Veel mogelijkheden app
  • Mooi en simpel design

Minpunten

• Korte kabel
  • Off sync effecten
  • Geen manuele bass boost