Sony SRS-XB3 groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB3 groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Cor54 09-12-2016

Prima geluid en heel gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 zwart

Lekker klein en stevig speakertje. Streamt uitstekent met diverse Bluetooth apparaten. (Telefoons, tablets).
Geluid is prima en volume vult de ruimte goed.
Afhankelijk van de bron kun je extra bas aanzetten.
De afmetingen zijn handzaam waardoor je de speaker gemakkelijk kunt verplaatsen/meenemen.
De speaker is relatief zwaar, dus staat stevig.
Ziet er strak en goed uit.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Geluid
  • Bedieningsgemak

Minpunten

Griffith 02-08-2016

Diep geluid uit een draagbare speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 zwart

Dit is een echte draagbare speaker. Compact, relatief licht, waterbestendig, lange accu duur, redelijk verre bluetooth bereik, kan hem ook gebruiken als powerbank voor je telefoon op te laden en lekker diep (bass) geluid.

Inderdaad geen display en veelvoud van knopjes, maar dat heb je ook niet echt nodig bij een draagbare speaker.

Griffith 02-08-2016

Op de vraag waarom dan die extra bass knop, die zet je toch altijd aan?
Nou het is naar mijn mening een beetje te vergelijken met de "loud" knop op de autoradio. In de vroege morgen of late avond dreunt het geluid dan iets minder door, ook weer zo buren vriendelijk ;). Overigens heb ik met mijn windows Phone en deezer tot nu toe nog geen vervorming of gekraak gehad bij een hard volume.

SandyCo 02-06-2016

Supermooi geluid en makkelijke bediening

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 zwart

Heb deze speaker nu een week of 3 in bezit en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben.
Zeer makkelijk in gebruik,bluetooth aan en spelen maar.
Ik zelf vind hem geschikt voor diverse soorten muziek. Maar ik zet wel zelf de bass meteen aan omdat ik het geluid dan een stuk mooier vind.
Hoe hard je hem ook zet, het geluid blijft mooi, zonder gekraak of wat dan ook.
En je hoeft niet bang te zijn dat je ondertussen een belangrijk telefoontje mist, want ook daar heeft Sony aan gedacht. De speaker gaat rinkelen en met 1 druk op het hoorntje wat er op zit kun je het gesprek aan nemen.
Klaar met bellen?Dan gaat de muziek weer gewoon verder.
Ook een pluspunt, je hoeft hem niet om de paar uur op nte laden, de batterij gaat echt uren mee!

Jasper 30-05-2016

Onwijs veel features, matige audio uit de doos

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 rood

Geluid:
Zo uit de doos was ik voor het bedrag niet direct onder de indruk van het geluid dat de speaker produceert. Het komt wat mager over bij zowel elektronisch, pop, als rock. Vervolgens de knop ingedrukt voor “Extra Bass” wat het geheel wat voller en dieper doet klinken. Feitelijk is het niet meer dan een softwarematige equalizer (= toonregelaar die het signaal versterkt of verzwakt). Enerzijds is de vraag waarom er een extra Bass Boost functie op dient te zitten wanneer de Bluetooth speaker zonder eigenlijk maar wat mager klinkt. Anderzijds is er begrip voor op te brengen doordat de ingebouwde equalizer niet juist is afgesteld. Bij een wat hoger volume begint het geluid van tijd tot tijd enigszins te vervormen (= kraken), hetgeen niet storend is maar niet zou moeten horen. Mijn oplossing: de “Extra Bass” functie van de speaker uit zetten en de app “DSP Manager” voor Android gebruiken als equalizer. Met deze app wordt het opeens wel mogelijk om het signaal te versterken zonder dat het geluid begint te vervormen bij een hoger volume. Daarnaast geeft de bass boost van de app “DSP Manager” een diepere en zwaardere bass dan de “Extra Bass” functie van de Sony SRS-XB3. Na de instellingen van “DSP Manager” aangepast te hebben aan de speaker, klinkt het geheel prachtig bij ieder genre zonder enige vorm van vervorming en met een krachtige bass. Het blijft echter jammer dat er een eigen app nodig is om degelijk geluid te krijgen.

Gebruiksgemak en features:
Op het gebied van gebruiksgemak scoort de Bluetooth speaker een stuk hoger. Dit komt voornamelijk door de vele toffe features die de SRS-XB3 heeft. Dit begint al bij het koppelen met een smartphone of tablet. Wanneer jouw apparaat ondersteuning voor NFC heeft, hoeft deze alleen tegen de speaker aangehouden te worden waarna er direct verbinding via Bluetooth wordt opgezet. Eenmaal klaar met het opzetten van een verbinding tussen de speaker en smartphone, is er de mogelijkheid om een tweede SRS-XB3 te verbinden waardoor er stereo (links en rechts) geluid wordt gecreëerd. Dit is bij veel andere speakers in deze prijsklasse niet mogelijk wat een plus voor deze Sony speaker is. Wordt je vervolgens gebeld terwijl jouw telefoon via Bluetooth met de speakers is verbonden? Dan heeft Sony ook daaraan gedacht doordat er zich een knop op de speaker bevindt die het mogelijk maakt telefoontjes aan te nemen en op te hangen. Middels de ingebouwde microfoon kan het gesprek vervolgens gevoerd worden. Een pracht functie, al is de kwaliteit van de ingebouwde microfoon niet al te best. Na meerdere malen en met verschillende apparaten testen blijkt de persoon alleen goed te verstaan wanneer deze op maximaal 50 centimeter van de speaker staat. Wanneer je vanaf een grotere afstand een gesprek probeert te voeren beginnen woorden weg te vallen en vervormt de stem. Terug naar een positief punt. De draadloze speaker is waterafstotend (niet waterdicht) waardoor het geen probleem is wanneer er een glas drinken overheen gaat of er een paar druppels regen op vallen. Met een gewicht van net geen kilo en de omvang ter grote van een bierglas, is de draadloze speaker gemakkelijk mee te nemen. Dat is dan ook zeker waar de speaker voor bedoeld is, doordat de batterij tot wel 24 uur mee gaat (in praktijk gemiddeld 15 tot 20 uur afhankelijk van het volume). Dat is ruim voldoende om een hele dag of bij korter gebruik een lang weekend mee door te komen. Mocht de batterij dan nog niet op zijn, kan deze ook gebruikt worden als powerbank om jouw telefoon, tablet of ander USB apparaat mee op te laden. Enig minpunt is wel dat het opladen van de speaker zelf niet mogelijk is via USB. Hiervoor is de bijgeleverde adapter met aparte aansluiting nodig. Achter het klepje waar de USB en oplaadpoort zich bevindingen, is ook een 3.5mm audio aansluiting te vinden welke gebruikt kan worden om audio bekabeld af te spelen. Let op dat de speaker niet meer volledig waterafstotend is wanneer dit klepje open is.

Bouwkwaliteit en ontwerp:
Het geheel voelt zeer degelijk aan door het gebruik van zacht aanvoelend plastic en rubber in combinatie met een metalen gril aan de voorkant. Door het gebruik van deze materialen kan de SRS-XB3 dan ook tegen een stootje en is de kans groot dat deze de val vanaf een tafel zonder verdere schade overleeft. Een voordeel dat de vorm van de speaker met zich meebrengt is dat deze zowel horizontaal als verticaal geplaatst kan worden, hetgeen ook van pas kan komen wanneer er 2 van deze speakers met elkaar worden verbonden (verticaal links en recht van elkaar plaatsen). Sony heeft tevens met de introductie van 4 kleuren geprobeerd om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Naar mijn mening is dat goed gelukt, al is de rode versie, zoals op de doos vermeld wordt, oranje/rood in plaats van diep rood zoals op de afbeeldingen bij webwinkels te zien is.

Gebruik in praktijk:
De draadloze speaker is ideaal voor gebruik buitenshuis. Daaronder vallen locaties als de tuin, het park, strand of op vakantie. Uiteraard is de speaker ook voor binnen prima geschikt, al raad ik aan naar een andere speaker te kijken wanneer het de bedoeling is om de SRS-XB3 op 1 vaste plek in huis te zetten. Reden is dat dit een portable speaker betreft die door zijn omvang en gewicht zeer geschikt is om mee te nemen. Binnen deze prijsrange zijn er echter betere draadloze speakers te krijgen voor op een vaste plek in huis. Een voorbeeld is de SONOS Play 1 welke beter geluid geeft, maar dan weer alles behalve portable is.

Conclusie:
Geconcludeerd kan worden dat de Sony SRS-XB3 een zeer featurerijke, waterafstotende Bluetooth speaker is welke ook nog eens zeer lang mee gaat op een batterijlading. Hetgeen waarvoor de speaker echter voornamelijk wordt gekocht, weergave van audio, is een punt waar Sony minder punten op scoort. Dat is in ieder geval zo wanneer er geen verdere handmatige aanpassingen worden gedaan en de speaker zo uit de doos met of zonder “Extra Bass” functie wordt gebruikt. De draadloze speaker blijkt, ondanks dat Sony deze potentie zelf niet benut, het echter wel in zich te hebben doordat met een eigen equalizer (“DSP Manager” voor Android) er veel meer uit de speaker te halen is.

Bonus (Ideale instellingen I.C.M. DSP Manager):
Sony “Extra Bass” uit, DSP Manager via instellingen menu “Enable Bassboost in speaker, BassBoost: 1000, DSP Manager Virtualizer: 500.

Annemiek68 26-05-2016

Kleine speaker, prima geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 zwart

Wij hebben de Sony SRS-XB3 nu ruim 2 weken in bezit en zijn er heel tevreden over. Eenmaal opgeladen kun je de speaker rustig een dag meenemen naar bijvoorbeeld het strand, de accu gaat lang mee.
Het koppelen via bluetooth met telefoon of tablet gaat heel simpel en snel.
De speaker is niet heel groot, maar er komt een verrassend goed geluid uit, zeker met de extra bassfunctie.

HappyPanda2 23-05-2016

Top speaker voor muziek met veel bass

Geschreven voor: Sony SRS-XB3 zwart

De Sony SRS-XB3 is een speaker met goed geluid voor vooral techno en dancemuziek. Ik luister vooral muziek met een goede bass erin. De extra BASS functionaliteit is dan ook wel best lekker!
Je merkt wel dat de Sony SRS-XB3 echt gemaakt is voor een bepaalde muziek soort. Ga je meer richting de popmuziek dan is het geluid ook gelijk een stuk minder. Het verbaast mij echt wat voor geluidsniveau er uit zo’n kleine en lichte speaker kan komen. Best knap! Verder is de Sony SRS-XB3 qua gebruikersgemak prima en heeft het nog een USB aansluiting om je telefoon op aan te sluiten. Best handig wanneer die weer leeg is.