Bose SoundTouch 20 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundTouch 20 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ad Vermeer 17-08-2021

Een goed produkt maar geeft teveel storingen

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Het geluid van de Bose is super!
Heb ook een ander systeem van Bose wat ook super is, mooi geluid.
Maarrrr, de soundtouch heeft een kwalijk probleem.
Hij geeft vaak een storing, moet dan erg veel moeite doen om deze weer aan de praat te krijgen.
De storing die ik veel krijg is " selecteer een preset of gebruik een toets"
Dit is erg vervelend als ik een gezellige avond heb en de bose springt dan op storing!
Moet dan erg veel moeite doen om deze weer aan de praat te krijgen!
Opnieuw opstarten, soms meerdere keren...
Klacht geschreven naar Bose, maar die reageren niet meer op deze storing?
Als ik dit had geweten had ik deze nooit gekocht!
Dit is overigens de eerste review die ik schrijf, maar ik vond dat dit probleem bekend moest worden..
( De aanleiding was dat ik de soundtouch aan wilde zetten en weer deze storing kreeg)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Bij een vol volume nog steeds goed geluid

Minpunten

• Te veel dezelfde storing die ergenis veroorzaken

Arjen1978 22-01-2018

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 wit

Na lang dubben welk systeem ik in mijn huis wilde hebben, uiteindelijk gekozen voor Bose Soundtouch. In de keuken de soundtouch 20 en woonkamer de soundbar (300). Wat een geweldig geluid en alles werkt super. Op basis van andere reviews lijkt een goede wifi dekking wel essentieel, maar dat is bij mij thuis ook dus datis geen issue. Internetradio stations, spotify of youtube afspelen via bluetooth alles kan. Kortom ik ben er ontzettend blij mee

Pluspunten

• Helder geluid
  • Goede bass voor kleine speaker
  • Prima synchronisatie met soundbar
  • Vormgeving

Minpunten

• Spotify alleen met premium account

Marinus 29-12-2017

Geef mij maar Bose!

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 wit

Was al een tijdje mij aan het oriënteren om een DAB radio te kopen. Totdat ik bij EP Beerepoot in Hoorn kwam en de Bose SoundTouch 20 hoorde. Kreeg een duidelijk verhaal wat de mogelijk-en onmogelijkheden waren en ik was verkocht. Perfecte installatie, kind kan de was doen, duidelijke gebruiksaanwijzing, overzichtelijke radiostations of andere diensten die je kunt beluisteren. En toen het moment dat hij de eerste geluiden onze kamer instuurde. Perfect, prachtig, elk muziekinstrument is hoorbaar. Geen bas die de boventoon voert. Mijn dag kan niet meer stuk, hier zijn wij echt blij mee.

Pluspunten

• 6 pre sets
  • Mooie afwerking
  • Duidelijk afleesbaar scherm
  • Aux in
  • WiFi en/of bekabeld

Minpunten

• geen

Martien6329 29-12-2017

Heb inmiddels via Bluetooth ontdekt dat ik mijn Youtube liedjes ook via de SoundTouch kan afspelen. Vanaf laptop en iPhone.

Facta Non Verba 06-12-2017

Wat een geluid!

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Zeer mooi geluid. Je staat verstelt wat daar voor een geluid uit komt. Mooi vol geluid, er komt een harde bass uit voor zo een klein formaat niet verwacht. Loopt mooi synchroon met de bose soundbar.

Pluspunten

• Vol geluid

Hans ripperda 25-04-2017

Hans Ripperda

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Makkelijk bedienbaar goede geluids kwaliteit zeer tevreden makkelijk bedienbaar en goede ondersteuningen helaas geen koptefoon onder steuning

Minpunten

• iTunes helaas niet direct

René 06-02-2017

Goede radio

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

De Soundtouch 20 is een fijne radio met een strak design. Kwaliteit van geluid is super.
Alleen jammer dat de diepte van het bass geluid kunt dempen en niet de hoge tonen.
Er zijn ook maar 6 snelkoppelingen voor je favorieten zenders. En wat moeite met het instellen van de app.
Ondanks dit heb ik geen spijt voor de koop van dit apparaat.
Via de app een hele ruime keuze aan zenders.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Maar 6 voorkiezen zenders in te stellen

M 19-08-2017

René, wat is er allemaal in te stellen in de app?
Zit daar een equalizer in?
Je kan dus de bass dempen, ook hoger instellen?
De midden en hoge tonen zijn die in te stellen?
Zijn de midden/hoge tonen wel aanwezig en wilde jij ze temperen of wilde je ze juist opvoeren?
Thanks

Juka1975 29-01-2017

Bose soundtouch 20

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Erg getwijfeld tussen de Heos 5 en de Bose soundtouch 20. Door het vollere geluid (lagere tonen) van Bose, de functietoetsen en afstandbediening gekozen voor de soundtouch.
In de huiskamer klinkt hij nog mooier. Eenvoudig te installeren en de app werkt goed. Ook het design spreekt mij meer aan de Heos

• Afstandbediening
  • Gebruikersvriendelijk
  • Presetmogelijkheid

Judith 24-01-2017

Top luidspreker

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 wit

Super goede luidspreker! Kost wat maar dan heb je ook echt super geluid! Makkelijk te bedienen via de sneltoetsen, afstandsbediening en de app. Enige minpunt is dat je het apparaat alleen aan spotify kan koppelen als je een premium-account hebt en kan ook niet aan apple-music.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel wisselen tussen sneltoetsen

Minpunten

• Alleen koppelen aan spotify premium
  • Kan niet koppelen met apple-music

Paul 24-06-2017

spotify free is geen probleem bij de Bose SoundTouch 20 Series III, gewoon via bluetooth.

Aad 06-01-2017

Super!!!

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Super geluid wat ook naar eigen smaak is af te stellen met de app. Makkelijk te installeren en ook de bijbehorende app werkt goed!

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving
  • Gebruikersvriendelijk

Willem 05-01-2017

Eenvoudig in gebruik met top-kwaltteit

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Lang getwijfeld tussen Sonos en Bose en uiteindelijk besloten geluidsysteem te kiezen met Bose Soundtouch. Overwegingen, geluidskwaliteit en voorkeurstoetsen. Ben begonnen met een Soundtouch 20 en wil met 2x 10 en 1x 30 verder uitbreiden, en mogelijk een soundbar.

Installatie ging makkelijk, wel even moeten wachten op een het installeren van een software update, maar binnen 30 minuten klonk er muziek uit de box. Aansturen vanuit App (telefoon en tablet) en PC gaat eenvoudig. Programmeren van de functietoetsen is een fluitje van een cent en kan je de box vervolgens makkelijk instellen zonder PC/Tablet/Telefoon. Onder de 6 toetsen kan je b.v. een radiozender plaatsen of een nummer plaatsen. Het is nog niet gelukt een playlist onder een preset te zetten.

Pluspunten

• Compact
  • Geluid
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Geen ontdekt tot nu toe!

Diedo 31-07-2017

Goede review Willem, bedankt! Ik zat/zit ook (heel erg) te twijfelen tussen Sonos en Bose maar het wordt waarschijnlijk een Bose. Hoe is jouw ervaring met de software updates. Ik heb reacties gelezen dat je de configuratie opnieuw moet doorlopen wanneer je een software update hebt gedaan. Heb jij daar ook last van gehad? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring hiermee. Veel luisterplezier met de Bose :-)

rakkertje 13-02-2017

Wees blij dat je de Sonos niet gekozen hebt, want die kun je alleen via infra rood signaal bedienen als je geluid van de TV over je Soundbar wil laten lopen en niet via Bluethoot of Wifi en omdat ik nog een oude afstandsbediening had van de Philips TV en ook toevallig een nieuwe Philips TV waar gelukkig ook nog het oude infra rood signaal op aanwezig was kon ik het nog regelen, het staat ook in hele kleine lettertjes aangegeven in de advertenties van Sonos en bij contact met Sonos zei men glashard dat men mij de verkeerde TV had verkocht en ik dus naar de dealer moest omdat te herstellen!

Marcel 21-12-2016

Top apparaat met een super geluid. Echt een aanrader

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Heb het product kort geleden aangeschaft en was van het begin af aan erg enthousiast.
Geluid wat het apparaat produceert vult de ruimte goed. Aanrader voor iedereen die op zoek is naar een kleine compacte speaker. Zeker geen spijt van dat ik hem heb aangeschaft.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lekker compact
  • Gebruiksvriendelijk

Dennis 03-09-2016

Spijt (dat ik het niet eerder had gekocht)

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 zwart

Super geluid, zeer eenvoudig te installeren en te bedienen (in no time werkt het)
Wel een beetje prijzig maar dat is snel vergeten als je er naar aan het luisteren bent.

Helemaal blij ermee 😄

Pluspunten

• Geluid
  • Gebuiksgemak

Minpunten

• Prijs

Robert M 01-07-2016

Bose, ga je huiswerk doen

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Ik heb de Bose Soundtouch 20 nu een maand, en dan kun je eigenlijk pas een goede review plaatsen. Over de kwaliteit geen klagen: Geluid *****, Vormgeving: ***** en ook de Afwerking: *****. Gewoon een vijf-sterren apparaat dus. Echt Bose, grote klasse.
Het verhaal over de grote hoeveelheid laag klopt, maar als je dat niet mooi vindt kun je zelf deze hoeveelheid instellen in de app. Er zitten echter ook een behoorlijke hoeveelheid minpunten aan het apparaat. Daarom heb ik de Bose Soundlink maar 1 ster gegeven. Met 1 ster gaat iedereen ineens lezen, en dat is nou juist de bedoeling. Bose zit met zijn app gewoon te knoeien. Als ik dan zie dat dit versie 12 is, dan zakt mijn broek toch een beetje af. Bose, hoe durf je zo'n uitstekend apparaat met zulke abominabele software op de markt te zetten. Bij de onderstaande klachten moet je er wel rekening mee houden dat ik al 15 jaar met Internet Radio bezig ben en mijn verwachtingspatroon misschien wat hoger is.
Mijn klachten:
Geen vast IP nummer: Er zit alleen maar DHCP op, zonder enige mogelijkheid om zelf een vast IP-nummer toe te kennen.
Te weinig Presets: Bose kent de presets 1 t/m 6 en dat is het dan. Op het Internet zijn enige honderdduizenden zenders beschikbaar. Wat denkt mijnheer Bose van de presets: 11,12,13,14,15,16, 21,22,23,24 enz. Op die manier kun je veel meer presets toekennen waarvan je in de app een keurige omschrijving krijgt.
NAS lokatie niet als preset in te stellen: De app geeft de mogelijkheid om een NAS lokatie te benaderen en alhoewel omslachtig, werkt dat prima. Op dat moment zou je deze lokatie graag als preset willen opslaan, maar dat weigert de app.
Internet Radio Station niet in de database: Bij het zoeken naar een bepaald radiostation ben je aangewezen op de database van mijnheer Bose. Staat jouw station daar niet in dan kun je het vergeten.
HTTP:// niet in te stellen. Als een bepaalde zender niet in de databse voorkomt, dan kun je via de website van het station vaak achter de stream komen. Die begint dan met HTTP:// en daar achter komt dan nog wat code. Jammer, maar daar heeft mijnheer Bose nog niet van gehoord. Niet in de database van Bose? Dan kun je het vergeten.
Hoog niet in de stellen: het laag is prima in te stellen, maar de hoge tonen zijn vast ingesteld. Die klinken overigens prima, maar voor een apparaat van deze klasse moet zoiets instelbaar zijn.
Geen Scrolling: Veel Internet Radiostations geven de naam van de artiest en het gespeelde nummer in de display. Dat doet Bose ook, maar omdat deze regel zo kort is zie je alleen maar de eerste 6 posities. Ze zijn vergeten om deze regel te laten scrollen (van links naar rechts laten schuiven). Gemiste kans!
Overschakelen: de tijd die de Soundtouch nodig heeft om van b.v. preset 1 naar preset 2 over te schakelen is ca. 20 seconden. Ik heb al heel wat Internet Radio ontvangers gehad, maar die schakelen in gemiddel 5 sekonden over. Heel traag dus.
Ben ik boos? Nee, maar wel verschrikkelijk teleurgesteld. Ik heb de mogelijkheid om het apparaat terug te sturen voorbij laten gaan. Misschien dat ze bij Bose toch nog eens wakker worden en een behoorlijke app gaan ontwikkelen. Dat zal dan wel versie 13 worden en daar hebben we bij voorbaat al geen vertrouwen in.

Pemgom 23-05-2016

Prima product

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 wit

Met de SoundTouch 20 de prachtige vorm en nog mooier geluid van Bose in huis voor een redelijke prijs. Door de compacte vorm overal te plaatsen. Prettig dat het via niet alleen via bluetooth maar vooral ook via wifi te gebruiken is. Met de bij behorende app snel en eenvoudig 6 voorkeurzenders te installeren. Nu wel al 2 onhandigheden in deze app ontdekt, de zenders verspringen van voorkeursplaats als wifi even hapert! En de app accepteert alleen spotify premium, dus weet dat dat je extra geld per maand gaat kosten, als je spotify op een van de voorkeursplaatsen op de SoundTouch wil.

Rens 21-05-2016

Goede koop

Geschreven voor: Bose SoundTouch 20 wit

Apparaat kent compacte vormgeving met moderne neutrale uitstraling. Installatie van deze wireless geluidsdrager is gemakkelijk. De gratis te downloaden app leidt je heel gemakkelijk door het hele proces. Kost je nog geen 5 minuten. Geluid is vol en ruim voldoende voor een grote woonkamer. 6 voorkeursinstellingen. De bijgeleverde afstandsbediening is handig en eenvoudig te bedienen. Kortom een aanrader.

Robert3434 12-06-2015
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Ik heb getwijfeld tussen de Sonos Play 3 en de Bose Soundtouch 20.
Heb uiteindelijk voor de Bose gekozen. Prijstechnisch zijn ze beiden gelijk, 299,- euro.
Doorslaggevend waren o.a. de voorkeuzezenders, je kan er 6 voorkeuzes in zetten, de afstandsbediening die ik erg makkelijk vind en de gebruiksvriendelijke app.
De app is erg overzichtelijk en heb je ook nodig om de Bose aan je WiFi te linken. Het ging erg gemakkelijk, er was niks moeilijks aan. Ik hen de app op mijn IPad geïnstalleerd en alle instellingen hierop gedaan. Daarna de app op mijn Android gsm en deze neemt de instellingen precies over. Werkt echt geweldig.
Het geluid is prima. Het nadeel vind ik dat je er geen extra hoge tonen in kan zetten. De bas heeft wel heel erg de overhand. Niettemin, als ie op rustig niveau staat, is het geweldig.
Ik heb gekozen voor een zwarte. (Mijn vrouw ging ook mee en wilde een zwarte)
Je kan er ook Spotify naar streamen, alleen wat nergens vermeld staat is dat je dan wel Spotify Premium moet hebben, de gratis versie streamt niet naar de Bose.
De gratis versie van Deezer streamt wel naar de Bose.
Plus;
Vormgeving
Geluid
Afstandsbediening
Voorkeuze zenders
Overzichtelijke app op IPad en Android
Min;
Geluid, geen extra hoge tonen

Hanswest 24-11-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Een mooi en eenvoudig te bedienen set. Alleen de bass is veel te luid en niet in te stellen.
Bose geeft aan het geluid naar hun smaak te hebben afgeregeld. Echter aan persoonlijke smaak wordt voorbij gegaan. Mensen met een hoorapparaat moeten er zeker niet aan beginnen.

Tb.engelen 28-12-2014

Beste,

Deze is met de app eenvoudig bij te regelen. Ga bij het afspelen van een nummer naar instellingen, systeem, klik je systeem aan waarvan je de bass wil veranderen en druk op + of -.

marten.nienhuis 24-08-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Geweldig apparaat. Geluid wordt draadloos van mijn appletv naar de soundtouch 20 gestuurd. Uitstekende geluidskwaliteit. Eindelijk al mn speakers en snoeren weg. Nu nog even wachten op de spotify verbinding. Ik begreep in de winkel dat deze in oktober komt.......

Martin 07-09-2016

Even een vraag, hoe stream je je Apple TV naar de soundtouch?

Groeten,

Martin

r. vellinga 02-06-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Mooie uitvoering, compact apparaat, 6 voorkeurzenders kun je makkelijk met een knop bedienen. Helaas vind ik de bas overweldigend en dan in negatieve zin. Relaxed radio luisteren is er niet bij, want de bas is te nadrukkelijk aanwezig en niet bij te stellen. Erg jammer. Ook valt de streaming te vaak uit. Een paar keer per uur en soms voor lange tijd. Ik weet niet wat ik hieraan kan/moet doen. Het apparaat voldoet niet aan mijn verwachtingen en het was een hoge uitgave. Jammer, van Bose had ik meer verwacht.

johnbroers 07-10-2014

Ikzelf had ook het probleem van uitvallen van de muziek. Op advies van de verkoper de bose niet meer via Wifi maar direct met een kabel aangesloten. Sindsdien is het bij mij niet meer uitgevallen. (het is het proberen waard)
Op vrijdag 10 okt. ontvangen we een software update van Bose. Dan krijgen we EINDELIJK naast de streamingdiensten Spotify en Deezers ook de mogelijkheid om de bas in te stellen.

Maximiliaan2 17-04-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

In 1 woord een geweldig apparaat. Heerlijk geluid, ideaal met de 6 voorkeurknoppen. Makkelijk te bedienen via afstandBediening of iPhone /iPad. Ook om muziek vanaf je iPod / iPhone er naartoe te streamen. Voor mij de aankoop van het jaar.

Christian78 08-01-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Product doet precies wat het zegt te doen: directe internet-radio-streaming en daarnaast afspelen via Airplay. En zeker geeft de speaker ook een enorm vol geluid: maar dat is precies de reden waarom ik hem ga terugsturen: rustig muziek luisteren is er niet bij omdat de bastonen ook op een laagvolume enorm dreunen...

Was mijn eerste bose product en ik ging uit van een mooi geluid van dit merk - ontnuchtering...

W. Stoof 28-04-2014

Beste Christian,

Volgens mij heeft het systeem een sub-woover. De plek van plaatsing van het apparaat kan de bass mogelijk beïnvloeden. Bij het plaatsen in een hoek kan mogelijk het bass-effect versterkt worden.

Sunny99 24-12-2013
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Het sterk overheersende, dreunende basgeluid maakt luisteren erg onplezierig. Jammer, want voor het overige is het prima. Installatie gaat snel en gemakkelijk, ook de bediening via tablet gaat soepel. De voorkeuzezenders op het apparaat geven snel toegang tot je favoriete radiozenders en afspeellijsten. Jammer dat het geluid niet te regelen is, met veel minder bass zou dit apparaat heel goed voldoen. Gelukkig heeft Bose een 30-dagen retourregeling, wij gaan daar gebruik van maken.

willyc 19-12-2013
Geschreven voor: Bose SoundTouch 20

Goed apparaat om radio te luisteren en muziek van je computer te streamen. Voordeel boven bv de Sonos zijn de 6 voorkeuze toetsen op het apparaat zelf en op de afstandsbediening die wordt bijgeleverd. Zo kun je enkele radiozenders voorprogrammeren of bv een afspeellijst of CD van de PC.
Het wisselen van muziek kan via de app op de pc, tablet of mobiele telefoon. Werkt allemaal vrij soepel en handig.
Nadelen zijn wel dat het geluid soms plots weg kan vallen voor een paar seconden. Ook "pakt" hij niet alle cd's die je in Windows Media Player hebt staan: 95% wel, maar toch.
Bose heeft blijkbaar gedacht dat iedereen hetzelfde geluid mooi vindt en dus geen toonregeling op het apparaat zitten of in de soundtouch app. Gevolg is een behoorlijk boomy basgeluid wat niet te regelen valt, zonder het apparaat te verzetten of tape te gaan plakken.
Nog wat kinderziektes verder in de app en updates ervan lees ik zo op het forum. Zelf heb ik daar nog weinig last van gehad.

W. Stoof 28-04-2014

Beste Willyc,

Betreft streamprobleem:

Het draadloos streamen/ontvangst kan mogelijk beïnvloedt worden door wifi-signalen van buitenaf. Zelf merk ik de laatste tijd ook dat mijn wifi-bereik minder c.q. gevoeliger geworden is. Via netwerkinstellingen op mijn Mac zie ik ook meerdere netwerken als voorheen. Ik wil dus eigenlijk stellen dat het probleem niet aan de Soundtouch behoeft te leggen. Mogelijk helpt een wifi- versterker of moet het kanaal van de router verandert worden via het configuratiescherm van de router.

Betreft sterke Bass ervaring:

Ik maak zelf gebruik van i-tunes. In dat programma zit een equalizer- mogelijkheid. Eventueel kan je hiermee de lage tonen beïnvloeden.

Betreft

willyc 23-03-2014

Nu na enkele maanden nemen de problemen met streamen en radio luisteren alleen toe: Veel uitval, niet bereikbaar, foutmeldingen etc. het lijkt langzaam uit te draaien op een enorme miskoop.