Sony SRS-XB2 groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB2 groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ruud 30-12-2016

Super speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB2 zwart

Op mijn zoektocht naar een nieuwe Bluetooth speaker ben ik gestart bij de Bose Sounlink mini 2. Ik vond het geluid van de 1e soundlink altijd al super. Dus naar de winkel en uitgebreid testen en vond hem niet slecht, maar zeker niet meer super. Ik had hiervoor de JBL charge 2. Deze vond ik een goed geluid hebben maar vooral ook een aantal minpunten de vorm (rond), het formaat en het gewicht. Ik gebruik de speaker vooral tijdens mijn reizen om 's avonds een filmpje op mijn laptop te kijken en dan rolt hij te gemakkelijk weg. Dus 1 van de eisen was een vlakke speaker. Omdat ik niet overtuigd was van het Bose geluid heb ik toch nog even wat andere speakers getest waaronder deze Sony. Het viel me direct op dat deze speaker net zo helder was als de Bose. Ook de lage tonen kwamen aardig overheen. Ik heb de speaker getest met diverse muzieksoorten en het klonk allemaal goed tot super. Ook nog even wat filmtrailers beluistert en was al snel overtuigd. Dit ging hem worden 12 hr speelduur, klein formaat (ideaal voor het reizen) vlakke speaker en een helder geluid op alle volumes. Wat ik in andere reviews heb gelezen is de onzin van de extra bass button, maar eigenlijk ben ik hier best blij mee. Het geeft de mogelijkheid om film op een hoger volume af te spelen zonder dat de hotel buren er last van hebben. Het is geen speaker voor de echte bass heads maar voor mij is het zeker voldoende. Ze hadden hem niet meer in zwart op voorraad dus dan maar via een webshop bestellen. Bestel ik de verkeerde speaker. De SRS XB3 qua formaat hetzelfde als de JBL charge 2. Ach een foutje moet kunnen dan zal het geluid ook wel beter zijn dan van de SRS XB2. Niet dus. Het geluid klonk gewoon muf en het was gewoon niet helder en er zat ook een flinke adapter bij terwijl de XB2 met micro USB te laden is. Dus direct teruggestuurd en bij een andere winkel de SRS XB2 opgehaald. Ik heb ze ook nog even naast elkaar vergeleken en het geluid van de XB2 is zoveel beter. Misschien haal ik ook nog wel een 2e want de spelers zijn koppelbaar. Tijdens de kerstdagen was de speaker 69 euro bij Bax shop. Dat is helemaal een super prijs voor deze speaker. Kortom hou je net al mij van een helder (Bose) geluid, neem dan deze speaker mee in je test. Scheelt je 100 euro.

Pluspunten

• Kristalhelder geluid
  • Formaat
  • Vlakke bodem
  • 12 hr play time
  • IPX5 Water resistant

Minpunten

• Geen inzicht in batterij level

Jasper Bosma 12-10-2016

Mooie materialen

Geschreven voor: Sony SRS-XB2 rood

Erg goed geluid, speaker voelt degelijk en zwaar. Knopjes werken goed en voelen goed. Accuduur is lang, max volume is verrassend hoog.

Pluspunten

• Mooie materialen
  • Goed geluid
  • Accuduur

HS 13-06-2016

Toffe speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XB2 blauw

Na enige tijd gezocht te hebben naar een speaker met een goede prijs-/ kwaliteitsverhouding heb ik nu deze XB2 speaker in huis. Vanaf het eerste moment maak ik er enorm veel gebruik van. Hij gaat overal mee naartoe. Dat kan ook makkelijk, want hij is redelijk compact. Toch voelt hij erg stevig en robuust aan.

Afgelopen weekend heb ik hem meegenomen op de sloep tijdens het varen in Friesland. Halverwege de dag begon het wat te miezeren, maar dat maakt voor de speaker niets uit. Hij kan wel tegen een regendruppeltje.

Het geluid is meer dan goed. Beter dan ik had verwacht gezien zijn compacte formaat. Ik vind wel dat je de extra bass functie continu aan moet hebben voor de kwaliteit. Het klinkt gewoon veel lekkerder qua diepte en bereik.

Het koppelen met Bluetooth is ook een eitje. Binnen enkele seconden draai ik m'n favo hitjes :)

Als je een compacte en robuuste speaker zoekt met een goed geluid, dan kan ik je deze speaker van harte aanraden.

Irisvdw 24-05-2016

Leuke speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB2 rood

Ik heb de Sony SRS-XB2 nu ruim twee weken in huis en ben hier erg blij mee. Deze speaker is lekker compact, ziet er netjes uit en heeft prima geluid voor zo'n kleine box. De batterij gaat super lang mee, ik heb hem nu pas 2 keer aan de lader gehad. De speaker gebruik ik bijna elke avond voor een uurtje of 2.

Ik vind de kwaliteit van het geluid prima, maar wanneer hij op vol vermogen gaat, wordt dit wel een beetje schel. Het is wel zo dat de box erg hard kan, dus bij mij staat het geluid nooit maximaal (anders worden de buren boos).

Verbinding maken met de speaker is binnen no-time gedaan. Door eenvoudig de knop met het Bluetooth symbool in te drukken kan mijn telefoon de speaker ‘vinden’, en maakt hij dan ook verbinding. Zodra dit een keer gebeurd is, maakt hij automatisch verbinding wanneer de speaker aanstaat. Ideaal en super vlot!

Ik ben erg tevreden met deze speaker en ga hier zeker nog veel plezier aan beleven.

Edwin76 23-05-2016

Warm geluid met lange accuduur!

Geschreven voor: Sony SRS-XB2 groen

Wat me als eerste opviel was toen ik de speaker voor het eerst ging gebruiken dat ik m zonder opladen al een hele avond kon gebruiken, dat was een leuke bijkomstigheid. Het pairen met zowel iOS als Android bestuurde apparaten ging vlekkeloos, binnen enkele seconden hadden ze connectie. Mijn muziekkeuze is vrij divers en ik moet zeggen dat alle soorten muziek mooi en warm klonken. Ik heb wel de extra bass aangezet, dan klinkt het toch even wat voller. na een dagje opladen kan hij er zeker 4 tot 5 avonden muziek mee afspelen, de accu die er in zit doet t echt super! Wat ook handig is is dat er een lampje begint te branden zodra hij opgeladen dient te worden, je hoeft m dan niet gelijk op te laden maar bij gebruik van een volgende keer. Kortom dik tevreden en geen spijt van deze aankoop!