Denon HEOS 7 HS2 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon HEOS 7 HS2 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niels Bakker 07-12-2017

Heos 7 HS2, hét all in one systeem

Geschreven voor: Denon HEOS 7 HS2 wit

Inmiddels ben ik een jaar in het bezit van de Heos 7 HS2 wit. Onderstaand zijn mijn bevindingen betreft deze speaker terug te vinden.

Ontwerp:
De eerste indruk van de Heos 7 HS2 was erg goed. De speaker is mooi compact vormgegeven, ziet er luxe uit door de uit geborsteld aluminium vervaardigde bovenkant. Het witte speakerdoek is wat besmettelijk, maar wel goed schoon te houden met bijvoorbeeld een stofdoekje. Door het compacte ontwerp, is de speaker makkelijk in de kamer te plaatsen. Wat ook prettig is, is het lange stroomsnoer, waardoor de speaker op verschillende plaatsen makkelijk gepositioneerd kan worden.

Functionaliteiten:
De eerste installatie van de De Heos 7 HS2 verliep makkelijk en snel. Binnen tien minuten was de speaker klaar voor gebruik. De speaker biedt een breed scala aan mogelijkheden voor het afspelen van muziek. Zo beschikt de speaker over bluetooth en een aux-ingang, maar dit is natuurlijk niet het enige. De Heos speaker is een echte streaming speaker, wat inhoudt dat hij overweg kan met onder andere spotify, soundcloud en radio door tunein. Daarnaast, en dat is iets wat mij als muziekliefhebber erg aansprak, biedt de Heos speaker de mogelijkheid tot het afspelen van high quality audio met streamingdiensten als Tidal en de mogelijkheid tot het streamen van high quality audio van een NAS. Dit vind ik zelf erg prettig en is een groot voordeel t.o.v. bijvoorbeeld Sonos. Een nadeel van de Heos app, is dat er weinig diensten geïntergreerd zijn in de app zelf. Voor gebruik van bijvoorbeeld Spotify en Tidal ben je dus genoodzaakt deze apps apart te installeren.

Mijn ervaring met de streamingmogelijkheden van de Heos speaker is erg positief. De speaker verbindt snel (een stabiel wifi netwerk is hier wel voor noodzakelijk) en het bedienen van de speaker werkt erg soepel. Ook het switchen tussen verschillende streamingdiensten werkt goed. Een minpunt van de speaker is dat alle diensten vanaf de telefoon te bedienen zijn, uitgezonderd de bluetooth functionaliteit. Het aanzetten van de bluetooth functie is helaas (nog) niet mogelijk via de Heos app. Het knopje waarmee de bluetooth functionaliteit aangezet kan worden, is op de achterkant van de speaker gepositioneerd. Dit zorgt er dus voor dat wanneer de speaker op lastig bereikbare plekken staat, het een probleem kan zijn om de bluetooth functie aan te zetten.

Geluid
Na de eerste installatie heb ik de speaker uitvoerig getest op verschillende geluidsniveaus en met verschillende stijlen muziek. Hier vielen een aantal dingen op. Allereerst natuurlijk het enorm krachtige geluid wat ik niet verwacht had uit zo'n compact ontwerp. Naast het krachtige geluid, is ook de kwaliteit van het geluid dik in orde. Het geluid is zeer detailrijk, zeker wanneer er gebruik wordt gemaakt van diensten als Tidal, of wanneer er FlAC bestanden worden gestreamd van een NAS, maar ook met diensten als Spotify is het geluid meer dan redelijk. Iets wat opvalt en afhankelijk van de muziekkeuze als storend ervaren kan worden, is de zeer aanwezige bas wanneer het geluid standaard ingesteld is. Gelukkig is dit aan te passen met de equilizer functie in de Heos app. Ondanks de (wanneer standaard ingesteld) aanwezige bas, is de klank van de lage, midden en hoge tonen zowel op lage als op hogere volumes zeer goed te noemen en biedt de speaker een prettige luisterervaring.

Conclusie
Wanneer de bovenstaande punten bij elkaar op worden geteld, kan geconcludeerd worden dat de Heos 7 HS2 een speaker is die zeer veelzijdig is in zijn gebruik. Door het krachtige geluid wat deze speaker weet te produceren, in combinatie met het compacte ontwerp, is De Heos 7 HS2 een geduchte tegenstander voor de ouderwetse stereoinstallaties en een goed alternatief voor mensen die een stereoset gewend zijn en het liefst compacter willen en gebruik willen maken van streamingmogelijkheden, maar hierbij niet willen inleveren op een kamervullend geluid en detail in het geluid. Mensen die zich hierin herkennen, zou ik deze speaker dan ook zeker aanraden.

Pluspunten

• Kamervullend geluid
  • Groot aantal mogelijkheden wat betreft streaming
  • Compitabel met High Quality Audio
  • Bluetooth en aux-ingang
  • Compact ontwerp

Minpunten

• Bluetooth knop op achterkant gepositioneerd
  • Afhankelijk van muziekkeuze overheersende bas
  • Streamingsdiensten niet in Heos app geïntergreerd

Maarten 26-11-2017

Oude stereo de deur uit. Welkom Heos 7 HS2!

Geschreven voor: Denon HEOS 7 HS2 wit

Zoals bij veel gezinnen vind de vrouw de trotse stereo toren van manlief met die grote luidsprekers maar een sta-in-de-weg in de woonkamer. Prima, maar de man wil zijn stereo alleen vervangen door een waardig alternatief. Dit heb ik gevonden in de Deon Heos 7 HS2.
In één woord geweldig! Geluid is top en dat met één speaker en huiskamer vullend. Bas is standaard te aanwezig maar kan met de app ook iets teruggedraaid worden. De NAS is verbonden via WiFi, de app werkt goed en meteen duizenden radio stations erbij (vind de vrouw fijn).

Pluspunten

• waardige vervanger huidige stereo
  • makkelijke koppeling met NAS
  • heel veel radio stations

Minpunten

• standaard teveel bas, maar kun je minderen
  • app reageert soms niet goed

Erik 25-11-2017

Geluid, design en service van Denon zijn top

Geschreven voor: Denon HEOS 7 HS2 wit

Qua geluid een veel betere optie. Zeker in combinatie met de soundbar dan Sonos.
Heb het systeem nu meer dan 1 jaar en voldoet nog uitstekend.

Pluspunten

• Geluid

Dennis 25-11-2017

Perfect apparaat

Geschreven voor: Denon HEOS 7 HS2 wit

Perfect apparaat voor uitstekend geluid in de huiskamer. Mooie diepe bas en heldere treble. Werkt prima met Spotify en andere diensten.

Pluspunten

• Geluid
  • Bedieningsgemak
  • Makkelijke installatie

Jorreo 24-11-2017

Diep volwaardig geluid

Geschreven voor: Denon HEOS 7 HS2 wit

Lang getwijfeld tussen sonos en heos. De keuze voor de heos7 hs2 was de goede !

De luidspreker(s) zorgen voor een heel vol en mooi geluid die mijn volledige leefruimte vult. Voor sommige (waaronder mezelf) is de heos 7 misschien iets te "boomy" out of the box, maar met wat regelen van de equalizer in de app was dit snel opgelost. Helemaal ideaal zou zijn als deze instellingen per muziekgenre konden worden opgeslagen.

Naast de geluidservaring was voor mij het design ook belangrijk. De volledige Heos familie ziet er mooi uit op foto, en deze Heos 7 nog beter in het echt !

Het was mijn eerste Heos aankoop maar zal hoogstwaarschijnlijk niet de laatste zijn.

Aanrader !

Pluspunten

• Mooie geluidservaring
  • Stevige kwaliteit

Minpunten

• Handmatig EQ per genre