Harman Kardon Omni 10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon Omni 10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Milio 12-03-2018

Nog steeds tevreden

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 wit

Na een aantal maanden in gebruik te zijn ben ik nog steeds erg tevreden. Na een vergelijking tussen de Omni10 en Omni20 bleek de O-10 een echte winnaar en een genot voor het oor. De O-20 kan op zich veel harder maar het geluidsbeeld is veel opdringeriger dan de O-10, die veel meer rust in zich heeft doordat het middengebied meer op de achtergrond zit. Door dit verschil vullen de O-20 en O-10 elkaar ook goed aan. Ideale combinatie is m.i. 1 O-20 en 2 O-10 waarvan de laatste 2 in stereo op 1 groep gekoppeld kunnen worden. Prettige bijkomstigheid is dat als je uit 2 verschillende groepen, bijv. voorkamer en achterkamer, per groep maar 1 speaker aan hebt staan deze toch stereo geeft met de andere speaker uit de andere groep, althans zo klinkt het. Als ik een minpuntje moet noemen dan is het de afhankelijkheid van het wifi-systeem welke soms onvoorspelbaar is, maar doorgaans gaat het prima.

Pluspunten

• superieure muziekkwaliteit
  • flexibiliteit
  • desigh
  • grote diversiteit aan muziek via apps

Minpunten

• wifi-systeem
  • nog bijna geen radiozenders via de app

Milio 22-11-2017

Prima wifi speaker

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 wit

Sinds een maand heb ik twee omni10 in gebruik, dit als aanvulling op de omni20 die te veel bas produceren in kleinere ruimten van bijv. 12 m2. Met de juli geupdate app loopt het systeem als een trein. Wil niet zeggen dat het wifi systeem feilloos is, het is en blijft een intensief gebruikt medium met weinig kanaalkeuze. Alleen met de kabel mag je uitgaan van 100% beschikbaarheid. De muziekkwaliteit die met de omni10 gehaald wordt is gewoon goed en dat geldt m.i. voor alle muzieksoorten. Via de app zijn meerdere betaalde en gratis muziekdiensten beschikbaar. Nadeel is dat alleen de dure versie van Deezer via de app gebruikt kan worden (eerste weken gratis, daarna 15,- pm). Shoutcast doet het wat dat betreft beter en biedt zeer veel muziekgenres in goede kwaliteit. De speakers kunnen alleen of in stereo gebruikt worden. Het schijnt dat een stereopaar alleen met hetzelfde type gevormd kan worden, dus niet met een omni 10 en 20. Een omni 20 werkt in een single opstelling in stereo aangezien hier 2x zoveel speakers inzitten als bij de omni 10.

Pluspunten

• Muziekkwaliteit
  • Eenvoudige app
  • Zeer flexibel te koppelen systeem via wifi en BT
  • Opvallend uiterlijk

Minpunten

• Werkt alleen via netspanning
  • Valt soms uit als wifi gestoord wordt
  • Met kabel alleen via aux aansluiting (koptlfaansl)

Rijken 20-11-2016

Klein van formaat maar goed geluid

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 zwart

Was al bekend met het grotere broertje van de 10 de 20 en wilde nog een extra box erbij hebben. Was bij de BBC en daar stond de Omni 10 voor €75,- i.p.v €199,- dus de keuze was heel gemakkelijk gemaakt. Thuis aangekomen en direct aangesloten wat heel gemakkelijk gaat via de Herman Kardon app, voor zo'n kleine box heel goed geluid jammer dat ze eruit gaan ben benieuwd waar ze nu mee gaan komen.

marijn 12-10-2016

werkt niet in combinatie met de app

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 wit

Werkt totaal niet. valt steeds weg. Als je je wilt ergeren moet je dit kopen. de app kan dit apparaat nooit vinden. Heel soms werkt het maar je kunt er niet van op aan.

Pluspunten

• design

Minpunten

• app
  • connectie

T.M. Roos 07-08-2016

Geweldige speaker

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 zwart

Ik hd deze speaker gekocht omdat ik geen sonos speaker wou, ik sta nog steeds achter mijn keuze omdat het geluid kristalhelder is en het systeem heel simpel is en perfect werkt

Yperlaan 14-06-2015
Geschreven voor: Harman Kardon Omni 10 wit

Als de Omni10 het doet is het geluid prima, maar.......... het instellen is ingewikkeld; te veel handelingen. Het telkens kwijt raken van de instellingen is echt ergerlijk. Ik heb spijt van mijn aankoop. De support is vriendelijk, maar doen verder ook niets. Advies: Niet kopen.

Ducoo 31-08-2015

En de claim "geheel draadloos" is ook niet waar, want hij moet gewoon op 220V worden aangesloten, dus kan niet draadloos mee naar buiten.