Harman Kardon Omni 20 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon Omni 20 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

b*************@g******** 27-10-2022

Niet te configureren op je wifi netwerk

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

Mooi product, als je dit product solo gebruikt via bluetooth is het geluid behoorlijk goed. Maar, als je er twee koopt en deze als stereo wilt aansluiten is dit niet te doen. Het is vrijwel onmogelijk om de twee speakers (over een afstand van 5 meter) met elkaar te laten communiceren over het WiFi netwerk (met overigens een prima dekking). De installatie app is onduidelijk, het zoeken naar speakers werkt meestal niet dus een installatie per kamer is echt heel slecht.
Ik zou iedereen ontraden om deze (toch vrij dure) boxen te kopen.

Minpunten

• slechte App
  • Niet als stereo op je netwerk te krijgen

g**@u********* 28-09-2021
Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

Ik heb 3x de Harman Kardon Omni20 gekocht met het idee om op 3 verschillende punten vanuit huis de muziek te horen.
Via de HK app is dit voor 1 jaar met veel moeite gelukt.
(Muziek viel vaak uit liep niet altijd synchroon)
Na slechts 1 jaar werd er niets meer ondersteund. Laptop, telefoon, spotify, YouTube er is nog maar 1 enkele box op aan te sluiten. De andere 2 boxen kunnen in de vuilnisbak.
Nooit meer Harman Kardon voor mij!!
Ps. De klantenservice is echter een nog groter dan de App!

Hans H 29-01-2018

Goed geluid als het werkt

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

De eerste speaker gaf na een paar maanden een geluid alsof de speaker los lag. Deze is dus retour gegaan. De tweede speaker kon na de update niet meer contact krijgen met Bluetooth. Dus niet met android of apple. Dit na 6 maanden plezier van deze nieuwe speaker. Na drie mails over en weer komt Harman met het idee, ga terug naar uw winkel of krijg 20% korting op uw volgende aankoop. Hoe zit het dan met fabrieks garantie. Kennelijk heeft Harman daar nooit van gehoord. Ik was zo flauw van dit voorstel dat ik ook deze speaker heb terug gebracht. Heb daarna meteen maar een Bose gekocht. Service van Harman is waardeloos en dat is echt jammer.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Snel defect
  • Na update geen Bluetooth meer
  • Erg slechte service
  • De app is niet super

Milio 14-09-2017

Mooi product

Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 zwart

Naast een modern uiterlijk beschikt deze speaker ook over muzikale kwaliteiten, waarbij een hoog volume kan worden afgegeven. De muziekkwaliteit blijft ook op hoge volumes in takt. De app die nodig is voor het instellen van het wifi gedeelte werk goed en eenvoudig al kon ik geen handmatige instelling van het netwerk vinden. Gelukkig ging het probleemloos via de app. Na de wifi koppeling werd de firmware van de speaker bijgewerkt en moest er opnieuw gekoppeld worden. Bij 2 dezelfde speakers kan een stereo-opstelling worden gemaakt die dan ook werkt bij bluetooth. Mijn wifi netwerk is niet super krachtig maar desondanks loopt alles vloeiiend zonder hapetingen. Ik heb de set vergeleken met m'n oude audioset (klipsch boekenplank speakets) en afgezien van meer detail in het mid en hoog blijft de diepte van de bas wat achter bij de Klipsch. Hij neigt dan toch wat bonkerig. Gelet op de toegepaste techniek en kastgrootte is dit wellicht ook niet zo verwonderlijk. Al met al toch een mooi flexibel systeem met een goed geluid. Of een prijs van 200 of meer hierbij past is nog even de vraag. De app heeft z'n beperkingen (geen NAS ondersteuning en nederlandse radio stations), maar wie weet volgt hier nog een inhaalslag.

Pluspunten

• Goede connectivity
  • Uitgeballanceerd geluid
  • Kan mega hard

Minpunten

• Beperkingen app (geen NAS)
  • Afkankelijk van stopcontact
  • Geen echt diepe bas, tikkie bonkerig

OJ 30-12-2015
Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

Ik ben enkele weken in het bezit van 2 stuks Omni 20 luidsprekers. Het geluid is vol en zuiver wat je Harman Kardon mag verwachten.
Maar dan de Harman Kardon app.

Waardeloos!

Je bent beperkt in de mogelijkheden. Indien je wilt streamen dan ben je verplicht om lid te worden van Deezer, Qobuz, Rdio of Tidal. Geen Spotify of Apple Music. Daarnaast werkt de HK app niet vlekkeloos. Als de app blijft hangen moet je de app opnieuw installeren op je smartphone of tablet.

Als muziekliefhebber ben ik tevreden over het geluid maar niet over de mogelijkheden en support voor wat betreft het HK software. Indien je een enkele speaker koopt en het voornamelijk als bluetooth speaker gebruikt is hij aan te raden.

Denk je een systeem te kopen waarbij je jouw eigen muziek wilt streamen zoals Apple Music dan zou ik op dit moment eerder investeren in Airplay speakers. Je bent dan niet afhankelijk van verplichting die HK op haar software heeft bepaalt mbt de muziekproviders. De Omni 20 kost € 300,- p/st en voor dat geld kun je ook hele goeie airplay speakers kopen.

Marcel 03-07-2017

is dit inmiddels verbeterd? Of is het nog steeds een waardeloze app?

Jan 06-12-2015
Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

Zit goed geluid in , maar wordt niet ondersteund door apple music en spotify , en zo degradeert dit product tot een waardeloos iets.

Roman 27-06-2016

Kritiek klopt; jammer want geluid is inderdaad fantastisch. Weet u toevallig of je ook radio kunt luistere ? Heb ik nog niet kunnen ontdekken..

DenHaagD 07-03-2015
Geschreven voor: Harman Kardon Omni 20 wit

De omni 20 gekocht, en gezien de kleine ruimte een omni 10 erbij. Doorslaggevend was de geluidskwaliteit, welke erg goed is. Helaas is dat het enige. De app functioneerd matig, hapert vaak, en werkt niet op een Huawei P7. Bij IOS apparaten geen problemen, bij samsung wisselend. Dat het product niet met elke high end smartphone samenwerkt is de eerste teleurstelling. Daarnaast is de app zelf matig van kwaliteit. Het tweede minpunt is dat ondanks in de winkel toezegging dat stereogeluid met 2 boxen mogelijk is, dit bij een omni 20 gecombineerd met een omni 10 NIET gaat. Een multiroom oplossing maar met zekere beperkingen! Ruilen ging niet meer, en voor meer dan 500 euro voor 2 boxen uitgeven, was niet reëel. Het samenwerken met bluetooth gaat gemakkelijk, alleen ook hier weer; het op 2 boxen afspelen van geluid gaat uiteindelijk met een omweg. Niet praktisch, en vooral niet gebruiksvriendelijk. Concluderend: zeer goede geluidskwaliteit, maar het gebruiksgemak blijft zeer achter. Voor de prijs is het persoonlijk of dat het waard is. Ik zou het niet het weer kopen zolang de service en het gebruiksgemak zo slecht blijven.

Pjotr1800 08-03-2015

Hele duidelijke feedback, die ik volledig onderschrijf. In potentie een topproduct, maar aan de software ontwikkelaars van HK om er iets moois van te maken. Ik hoop echt dat er iets meer dan een stagiair achter wordt gezet. Dit gaat het succes van het product bepalen.
Een app vanaf mijn windows7 pc zou welkom zijn.