Fresh ’n Rebel Rockbox Brick Fabriq Edition blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fresh ’n Rebel Rockbox Brick Fabriq Edition blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Finn 20-11-2019

Fresh ‘n Rebel brick fabriq

Deze speaker is ongeveer een goedkopere versie van een JBL Flip 3/4. De speaker gaat in 5 kleuren: mint, bordeaurood, lichtgrijs, roze, banaangeel. De speaker gaat tot €50 en is al in de outlet en gaat soms al voor €30.

Het geluid
Het geluid gaat vanaf een 75 hertz en tot 20k hertz. Naar mijn test gaat het geluid niet kraken en is er een goed balans tussen hoog een laag met een goede middentoon die goed klinken met stemmen. De bas is niet heel punchy maar hij rolt wel lekker en blijft altijd goed en niet met enig gekraak. Ondanks de ingebouwde passieve radiatoren is de bass wel wat minder dan dat van andere merken, waarschijnlijk omdat de radiatoren deels bedekt zijn. Hoge tonen zijn niet te hard maar wel goed hoorbaar, maar zijn soms wel iets te aanwezig vanaf een bepaalde frequentie.

Kwaliteit
De speaker is van een zeer stevig plastic gemaakt gemixt met rubber denk ik, het voelt wel lekker zacht aan. Er zit een stoffen met ijzeren grill om de box heen op het gebied van de speakers zelf en de passieve radiatoren.

Functies
Er is een USB uit in de box, waarmee je 2 keer een iPhone en een keer een Android mobiel of een iPad/ tablet mee kan laden dankzij de 4000 mili ampère accu voor 20 uur muziek. Het batterij percentage is zichtbaar met 4 lichtjes aan de zijkant. Je zet de speaker aan met een kleine schuifknop.

Er is ook een 3.5 mm Jack uit ingang, zo kan je andere boxen aansluiten op de box of oortjes eraanhangen, waarvan ik het nut niet zie maar het is iets extra’s en hoe meer hoe beter toch?

Er is ook een 3.5 mm Jack in zodat je niet Bluetooth hoeft te gebruiken op de speaker. Dat scheelt weer batterijgebruik voor je speaker en je kan de speaker zo ook in bluetooth vrije gebieden gebruiken of aan een oude laptop hangen.

Er zijn een aantal knoppen bovenop de speaker: een terugspeel, vooruitspeel, pauze en volume- knop. Je hoeft deze knoppen niet in te drukken om een nummer te skippen bijvoorbeeld, slechts een zacht tikje is genoeg.

Er is geen microfoon ingebouwd. Bellen gaat dus via je telefoon en helaas niet de speaker, dat word je telefoon weer even pakken helaas

De speaker ondersteunt Bluetooth 4.0 , dat is niet de snelste Bluetooth snelheid van deze tijd. Bij muziek luisteren ga je niks opmerken maar als je bijvoorbeeld YouTube kijkt dan loopt het geluid lichtjes achter. De verbindingssnelheid is daarentegen erg goed en heeft een afstand van ongeveer 8 meter.

Het veiligheids bandje aan de zijkant is erg klein; er past slechts een pink doorheen. Je kan er wel een carbiner of een andere haak aanhangen om hem bij de te kunnen houden aan iets van een haakje aan je broek of een paaltje. Het speakertje weegt niet veel, slechts rond de 200 gram.

Vergelijkingen
Deze speaker kost niet veel en heeft een goed geluidje voor het formaat en kan wel tegen een stootje. Het formaat is vergelijkbaar met een JBL Flip 3/4/5 . De prijs ligt rond dat van een JBL clip 3. Het geluid van de clip is minder goed dan de fresh ‘n rebel speaker. Ik zou deze speaker boven een JBL speaker aanraden als je het geld niet zou willen uitgeven van een Flip of een vergelijkbare speaker. Deze speaker word door mij ook hoger geplaatst dan de UE wonderboom en de Sony speakers van de medium size rating.

Specificaties
Frequentie bereik: 75-20000 hertz
Accu vermogen: 4000 mili ampère
Speakers vermogen: 2x 6 watt
Aantal USB-uit poorten: 1
IPX beoordeling: IPX 5 (spatwater dicht)
Ingebouwde microfoon: nee
3.5 mm in: ja
3.5 mm out: ja
Accuduur: 20 uur
Bedieningsknoppen: geluid omlaag, geluid omhoog, pauze/ verderspelen, nummer terug spelen, nummer verder spelen
Veiligheidsband haak: ja

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Goede bass

Minpunten

• Soms te hoge tonen
  • Niet heel veel bass wel goed balans

Muziekloverrr 19-03-2018

Heel erg blij met deze speaker!

Ik ben zeer blij met deze aankoop.

- het aansluiten van de speaker gaat zeer gemakkelijk en snel
- de speaker heeft een mooi vol geluid met goede bass
- de speaker heeft een gaaf design
- de speaker heeft een stevige bouwkwaliteit
- door de touchknoppen is de speaker eenvoudig te bedienen (zelf doe ik dit meestal via mijn telefoon)
- Lange batterijduur, af en toe als ik hem op vol volume aanzet haalt die niet de 20 uur.
- Ook zeer handig dat je de speaker ook als powerbank kunt gebruiken!

Pluspunten

• Vol geluid
  • Makkelijk in gebruik
  • Powerbank & speaker in 1

Minpunten

• Niet altijd 20 uur batterijduur

Traveller 06-03-2018
  • Product gekregen

Handige speaker voor onderweg!!

Ik kreeg deze speaker omdat ik een paar maanden ging backpacken. Tijdens het reizen heb ik zeer veel gebruik gemaakt van deze speaker. Niet alleen om muziek mee te luisteren maar ook om mijn telefoon op te laden: heel handig. Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit van de speaker. Er komt een helder geluid uit. De speaker gaat niet extreem hard qua volume maar dat was voor mij ook niet nodig. De speaker heeft een lange accuduur van 20 uur, maar omdat ik hem niet op maximaal volume zetten ging die soms nog langer mee!

Pluspunten

• Helder geluid
  • Gemakkelijk mee te nemem
  • Ook te gebruiken als powerbank
  • Lange accuduur

Minpunten

• volume gaat niet heel hard

Saskia 09-01-2018

Klein maar een goede bluetooth speaker

Kleine en daardoor makkelijk overal neer te zetten of mee te nemen. Ziet er bovendien erg leuk uit en geluid is voor mij prima. Vind het ook fijn dat er een indicatie lampje op zit waardoor je kan zien hoeveel batterij hij nog heeft. En wanneer weer opgeladen moet worden.

Pluspunten

• Klein en overal neer te zetten
  • Prima geluid
  • Indicatie lampje
  • Ziet er leuk uit
  • Ingebouwde powerbank

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

madmaud4 22-12-2017

Erg tevreden met de aankoop

Goede speaker voor een eerlijke prijs! Vormgeving met de stof is erg mooi en de speaker biedt ook goed geluid die mijn kamer prima vult. Ben er erg blij mee want de speaker is ook eens makkelijk mee te nemen op reis door de lange accu duur en de draadloze verbinding via bleutooth.

Pluspunten

• Looks
  • Geluid
  • Accu
  • Draadloos verbinden

Soofje 29-11-2017

Draadloze speaker met een mooi uiterlijk en super geluid

Ik ging naar de Mediamarkt voor een bluetooth speaker van een ander merk en liep naar buiten met een Fresh & rebel. Het geluid vergeleken en de prijs. De fresh & rebel was goedkoper en het geluid ook goed. Enige verschil is, de fresh en rebel is niet waterdicht maar ik ga niet zwemmen met een speaker. Daarnaast is het design prachtig en het oog wilt ook wat.

Pluspunten

• Geluid
  • Prijskwaliteit
  • design!!!!!

WillieFrank 07-11-2017

Mooi design, goed geluid voor een goede prijs!

Speaker aantal maanden in bezit en ik ben zeer te spreken over deze speaker! Mooi design en een heel erg prettige sound komt eruit.

Pluspunten

• Geluid
  • Prijskwaliteit

Hans123 25-10-2017

Goed en helder geluid uit een design speaker

De speaker heeft een goed en helder geluid, de accuduur is goed en ziet er nog eens super mooi uit. Zeker aanrader als je op zoek bent naar een portable speaker.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving
  • Powerbank functie

Ad 23-07-2017

Voor deze prijs is dit een prima klinkende speaker

Klein apparaatje met een opvallend goed geluid met een behoorlijke bas. Handzaam en dus gemakkelijk overal mee naartoe te nemen. Snel Bluetooth contact.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Voelt degelijk aan
  • Snel Bluetooth contact
  • Batterij gaat erg lang mee (>10 uur)

Minpunten

• Gaat niet erg hard...

Charlie Curilan 28-06-2017

de moeite niet waard

werkt de eerste paar keren maar ook gebruik je het niet zo vaak gaat het snel raar doen. soms doet hij het...meestal niet. ik heb al 2, een kleine en een grote. Ik had mijn lesje al moeten leren naar het eerste maar ik vond het qua uiterlijk mooi en het lijkt heel betrouwbaar.

Pluspunten

• het zier er mooi uit
  • geluidskwaliteit wel goed

Minpunten

• werkt niet altijd, eigenlijk meestal niet

PieterV 07-06-2017

Good looking Speaker met goed geluid

Ik heb deze speaker nu enkele maanden in huis en ik ben zeer tevreden. De speaker is erg gebruiksvriendelijk en eenvoudig te verbinden met mijn Smartphone en tablet. Ik gebruik de speaker voornamelijk tijdens de BBQ's en kamperen waarbij de Powerbank-functie erg fijn is.

Pluspunten

• Geluid
  • Uiterlijk
  • Prijs

mia 26-03-2017

Haperende verbinding met bluetooth en minder goed accu

Goed geluid en compact. Echter veel last dat er even geen bluetooth verbinding dus geen geluid is. Getest met verschillende telefoons die er vlakbij gelegd zijn maar steeds hetzelfde probleem dus ligt aan het apparaat denk ik dan. Veel pochen over de accu die wel 20 uur zou moeten werken. Gemeten en ik kom op ruim 10 uur. Ook aardig maar laten ze dat dan aangeven. ik stuur hem weer terug.

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• bluetooth verbinding

ineke79 21-07-2016

Fresh 'n Rebel super!

Heb deze besteld om muziek in de tuin te kunnen luisteren. Qua vormgeving/uiterlijk ziet hij er echt supermooi en degelijk uit! Geluid is echt dikke prima. Erg tevreden dus!