Bose SoundTouch 30 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundTouch 30 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Grijze duif 05-03-2021

Uitval

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Ik heb nu een paar jaar de bose soundtouch 20 en het vervelende is dat het regelmatig uitvalt en je het weer uitvmort zetten ern poosje wachten en weer kunt opstsrten en als het dan vier keer achter elkasr gebeurd dan ben ik rrvnuneel klasr mee.

Pluspunten

• Goed geluif

Minpunten

• Valt wel heel regelmatig uit

marjab 07-02-2021

goed product, slechte software.

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Als je de installatie hebt kunnen voltooien is het een mooi product met prachtig geluid. MAAR heel erg vaak werkt het systeem niet, kan dan de luidsprekers niet vinden of er is weer iets fout gegaan met een update, in dat geval moet je het hele installatie-programma weer doorlopen, iets wat soms dagen duurt omdat er altijd wel iets wat er fout gaat. Ik ben nu al 3 dagen bezig met installeren, tot zover zonder gewenst resultaat. Ik lees in andere reviews dat dit een veel voorkomend probleem is.

Pluspunten

• mooi strak design
  • mooi geluid

Minpunten

• slechte software
  • slechte software

Richard van Dooren 06-05-2020

Sound Touch Bose

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Prima geluid, makkelijk in het bedienen van Sound Touch 30 en een 10+ aankoop. Zeker een
aanrader

Pluspunten

• het geluid
  • en de vormgeving

Minpunten

• geen
  • geen

bob 11-04-2019

prachtig apparaat

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

al een tijdje in bezit maar nog steeds heel blij mee !!

wat ik vooral handig vind zijn de 6 voorkeurstoetsen die je kan voor progameren op je favorieten radio station of spotify lijst.
zelfs de spottifylijst van de oppas heeft een eigen voorkeursnummer die ze zelf kan aanpassen en eigen kan maken.!!

in het verleden een manketentje gehad en kan vertellen dat de service ook echt fantastisch is.
goeie duidelijke communicatie en vriendelijk geholpen.

een min puntje is dat mijn oog is gevallen op de nieuwe smart speaker van bose, wat een mooi compacte speaker waar ook nog een mooi geluid uit komt.
ben voornemen mijn soundtoutch te verkopen en de smartspeaker aan te schaffen.

Bose ga zo door !!!

Pluspunten

• geluid
  • 6 voorkeurs toetsen

Cor Turk 09-02-2019

zeer goed geluid,eenvoudige bediening

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Gekocht na uitgebreide info van verkoper ,Beerepoot Hoorn, goed product en goed advies. Goed geluid, eenvoudige bediening en installatie

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geen

G de Vries 25-12-2018

mooie vormgeving goed geluid makkelijk in gebruik, tevreden

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

mooi product, zeer tevreden en makkelijk in gebruik. daarna ook nog 2 losse Sound Touch 10 aangeschaft , en in combinatie , zeer mooi geluid.

Pluspunten

• compact
  • snelle installatie

Minpunten

• aan de prijs

Edith 22-11-2018

Bose biedt geen internetradio meer

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Ik vond het een half jaar lang heel goed, maar sinds een paar dagen biedt Bose geen internetradio meer aan, terwijl dit de reden was dat ik hem kocht. De klantenservice van Bose is niet te bereiken. Ik ben een boze klant.

Rob 13-10-2018

Niet doen

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Het geluid van deze Bose luidsprekers is okay. Daar kan ik een 8 voor geven. Maar het bedieningsgemak is echt onvoldoende. Wij hebben twee van deze speakers aangeschaft, bijna elke keer als ik stereo geluid wil hebben moet ik 1 van deze beide luidsprekers opnieuw instellen. Dat is bewerkelijk en volgens mij niet de bedoeling. Echt jammer!

Mo 02-09-2018

Goed geluid

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Goed geluid makkelijk te instaleren.
Liep al tijdje te kijken naar internet radio maar je ziet er zoveel wisten eigenlijk niet zo goed wat we moeten nemen.
Maar zijn er heel blij mee en echt makkelijk via een ap

Pluspunten

• Geen snoeren

Rob 23-06-2018

Niet naar behoren.

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Hoewel het geluid mooi kan zijn, horen we het helaas te weinig. Het werkend krijgen van deze luidsprekers is zeer bewerkelijk en zeer gebruiksonvriendelijk. Bijna elke keer als we willen genieten van muziek moeten we de luidsprekers opnieuw instellen. Dat zou nog tot daar aan toe zijn maar vaak lukt het gewoon niet of slechts ten dele met veel haperingen. Mijn advies kijk om naar een ander product.

Rachel 20-03-2018

Mooie sound, Bass

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Ik heb getwijfeld tussen deze en sonos,toch voor bose gegaan ook omdat ik de bose headset heb. Het is een onwijs goed geluid, wel wennen als je van 5.1 home cinemaset naar 1 punt waar de muziek uit komt.

De bass kan je zelf harder of zachter zetten. En kan je meerdere apperaten (alleen die aangesloten zijn op het zelfde account v spotify of deezer)aansluiten

Nadeel vind ik, als je hem via bluetooth bedient, je muziek, dat t geluid zachter is dan via de bose app. En dat je in de bose app niet random in de mappen ( genre enzo) kan zoeken en dus echt een artiest/album of tracks kan invullen en laatste dat je liedjes niet kan skippen op het apperaat zelf..dus app of afstandsbediening nodig.

Buiten dat zeker mijn geld waard.

Pluspunten

• Bass zelf regelbaar
  • Mooi geluid
  • App van bose
  • Presetlijsten inzetbaar
  • Wifi

Minpunten

• Bij bluetooth geluid zachter
  • Geen skip unctie boven op

Peter 30-12-2017

Uitvallen de internetradio

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 wit

Het geluid van deze box is -áls het geluid geeft- groots.
Het geluid van de internet radio (zowel presets als handmatige keuze) valt steeds na een variabel aantal minuten weg.
Dan gaat het apparaat in pauze stand en kun je wijzigen wat je wilt maar hij gaat en niet met aan tot je de stekker eruit trekt. Even wacht en het toestel weer verbinding heeft met je netwerk.
Netwerk heb ik laten testen. Is Lekker stabiel.
Dit probleem doet zich nog niet zo lang voor.
Ik vermoed een update probleem.
Bose... onbereikbaar.

Heb nu als tussen oplossing en oude telefoon aan de aux gehangen om toch de top 2000 te kunnen beluisteren zonder deze hinderlijke storingen. Gewoon aan het netwerk. Met internet radio. Loopt als een tierelier.

Maar daarvoor koop je geen apparaat van 600 euris.

Pluspunten

• Groots geluid

Minpunten

• Duur
  • Slechte ondersteuning

Erik 28-12-2017

Bose Soundtouch 30

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Zeer mooi voor feestjes, voor zacht achtergrond gebruik vind ik bas veel te aanwezig. Is zachter te zetten, maar de laagste bas blijft, geen equalizer

Pluspunten

• Handige goedwerkende bediening
  • Mooi vol geluid bij hard volume

Minpunten

• Veel te harde lage bas

Martin 08-08-2016

prima product

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Enkele weken geleden de Bose soundtouch 30 gekocht. Het apparaat geeft een perfect geluid, lekker helder en volle bassen. Aansluiting op wifi of bluetouth is zeer gemakkelijk en gaat bijna vanzelf. De bijbehorende app werkt prima en de presets zijn gemakkelijk op je eigen voorkeur in te stellen. Met zijn € 599 euro inderdaad aan de dure kant maar dan heb je dus ook echt iets.

John O 23-07-2016

Goed geluid.

Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Na lang zoeken naar een muziek systeem in de achterkamer/keuken hebben we gekozen voor het warme geluid van Boze. Velen systemen naast elkaar gehad maar het geluid uit deze Boze speaker is TOP.
Had eerst liever een media receiver willen hebben aangesloten op twee B&W 601S2 speakers maar ik heb geen spijt. Makkelijk te bedienen via computer, telefoon of tablet. Afstand bediening nog niet nodig gehad.

Wouter 06-01-2016
Geschreven voor: Bose SoundTouch 30

Ga je voor gemak? Dan is de Bose SoundTouch 30 wat je zoekt. Streamen gaat super makkelijk via de app van Bose.
Geluid klinkt vol, en helder. Nadeel van de Bose SoundTouch, je kan deze niet combineren met je tv, geluid loopt niet synchroom.

martijn75 17-11-2015
Geschreven voor: Bose SoundTouch 30 zwart

Na eerder de Bose Soundtoch10 te hebben gekocht als radio in de keuken ben ik zo enthousiast geraakt dat ik er een Soundtouch30 (serie 3) bij heb gekocht voor de woonkamer. Bose heeft laat q3 2015 de Soundtouch10 en Soundtouch20 en 30 (serie 3) uitgebracht. Alle 3 modellen zijn voorzien van Bluetooth en dual band WiFi (2.4 en 5 GHz) en dat zijn goede verbeteringen t.o.v. de serie 2 speakers. Ook heb ik begrepen dat de serie 3 verbeterde luidsprekers heeft t.o.v. de serie 2.

Het aansluiten was ook bij deze Soundtouch30 weer een fluitje van een cent. Na de meest recente update van de Bose app werkt het allemaal gewoon perfect over mijn 5GHz netwerk.

De Soundtouch30 produceert een rijk en vol geluid dat met gemak een grote kamer kan vullen! Selecteer ik vervolgens 'Overal Afspelen', waarbij de Soundtouch10 mooi wordt gesynchroniseerd met de Soundtouch30, dan is het geluid helemaal fantastisch.
Vind je de bass toch overheersen, dan kun je deze eenvoudig iets lager zetten middels de app. Ga naar Verkennen-Instellingen-Systemen en klik op de gewenste speaker in je systeem waarvan je de naam of de bass wilt aanpassen.

Er zijn 6 voorkeuze instellingen mogelijk die je zowel in de app ziet staan als op de speaker zelf als drukknoppen én ook nog eens op de afstandsbediening. Zo kun je hier bijvoorbeeld 6 voorkeuze radiozenders instellen of andere bronnen instellen. Zo heb ik bij de eerste 3 mijn meest gebruikte radiozenders ingesteld, 4 is Spotify, 5 is AUX en 6 is Bluetooth. Druk op de knop en spelen maar!

Ik vind dit echt perfect omdat ik dus ook niet perse mijn tablet of smartphone hoef te gebruiken wanneer even snel radio of Spotify wil luisteren. Mijn vriendin zet de radio al helemaal niet aan wanneer ze eerst een app moet starten op haar smartphone, die is dan ook erg blij met deze Bose Soundtouch waarbij ze met één druk op de knop radio kan luisteren en daar nog een afstandsbediening bij heeft ook.

Ik heb de Soundtouch30 naast mijn TV staan en deze was helaas niet te verbinden middels de optical out van mijn TV. Erg jammer dat Bose geen optische ingang heeft gerealiseerd op deze grote Soundtouch30. Daarmee had Bose zich eenvoudig verder kunnen onderscheiden van merken als Sonos. Bose had natuurlijk sowieso een Soundtouch playbar moeten aanbieden met een optische ingang waarmee je je Soundtouch systeem kunt completeren. Als je een smart TV met Bluetooth hebt kun je hem natuurlijk wel heel erg eenvoudig met je Bose verbinden.

Desondanks heb ik heb ik het nu naar tevredenheid opgelost door een omvormer te gebruiken van optisch naar aux (29 euro). Het geluid van de TV loopt nu dus over de analoge aux aansluiting en klinkt verbazingwekkend goed! Voor mij komt een eventuele Soundtouch playbar dus sowieso te laat Bose, het is prima zo ;-).

Al met al kan ik je de nieuwe Soundtouch speakers (de 10 of touch20 /30 serie 3) van harte aanbevelen! Voor 599 euro haal je je met de Soundtouch30 een systeem in huis waar je alles mee kunt en met een verbazingwekkend machtig geluid. Koppel er nog meer Soundtouch speakers aan om het feestje compleet te maken.

Twijfel je nog tussen Sonos play5 of deze Bose Soundtouch30?
Ik zou zeggen; Beluister ze even in de winkel naast elkaar en je keuze is snel gemaakt denk ik.

Paul 22-12-2015

Ik kocht onlangs de Soundtouch 20 serie III en sluit me helemaal aan bij bovenstaande review. Ik was in eerste instantie gegaan voor het duopack Sonos play 1 met een vergelijkbaar geluid maar deze heeft geen bluetooth. Met bluetooth heb je meer mogelijkheden oa het maken van een verbinding met spotify basisaccount (gratis) of eigen muziek op tablet of PC.

bas 25-04-2016

Ik heb na aanleiding van jou review geprobeerd om de bluetooth optie onder een van de voorkeuze nummers te plaatsen, maar dat lijkt mij niet ?? hoe heb jij die gedaan??

martijn75 26-01-2016

Ja volledig te bedienen met smartphone middels Bose app. Maar ook zonder smartphone eenvoudig te bedienen met afstandsbediening en 6 voorkeuzetoesten op de speaker zelf. Allemaal voordelen t.o.v. Sonos die dat niet heeft.

Raymond 25-01-2016

Duidelijk verslag.
Heb er zelf weinig verstand.
Wat ik graag wil weten is of ik er een externe harde schijf op kan aansluiten?
En,
Kan ik het systeem ook via mijn Samsung telefoon bedienen?
Aansluiten op de tv kan en bij Sonos niet begrijp ik van wat ik gelezen heb.
Dat is wel een groot voordeel.
Ik hoor graag meer.
Groeten Raymond

johnbroers 18-09-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 30

De geluidskwaliteit van dit Bose product is prima. Helaas ben je met dit soundtouch erg afhankelijk van de kwaliteit van je wifi signaal. Ook erg jammer dat er nog steeds geen streaming diensten als Spotify worden aangeboden, waardoor je afhankelijk bent van je eigen muziekbestanden of internetradio (tenzij en over een Apple Iphone of Ipad beschikt)
Groot voordeel zijn de voorkeuzetoetsen. Met 1 druk op de knop schakel je direct je favoriete muziek of radiozender in.
Volgens de laatste info komen de steamingdiensten vanaf nov 2014 via een update beschikbaar.

johnbroers 06-10-2014

meer muziekdiensten, verbeterde app
SoundTouch systems integreren twee nieuwe muziekdiensten: Deezer en Spotify Connect. Deze kunnen worden geconfigureerd via een account dat automatisch wordt gemaakt in de SoundTouch app.

Met de verbeterde app is het configuratieproces volgens Bose gestroomlijnder. Dankzij een nieuwe zoekfunctie zijn artiesten en nummers in je muziekbibliotheek snel gevonden en met de nieuwe basregelfunctie pas je de lage tonen naar wens aan. De systems zijn ook geschikt voor streamen met AirPlay.

Elk nieuw SoundTouch system is vanaf 10 oktober 2014 verkrijgbaar. Voor alle bestaande systemen zijn de nieuwe muziekdiensten en functies vanaf 10 oktober 2014 via software-upgrades beschikbaar.

Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/22498/Bose-breidt-serie-SoundTouch-uit.html#ixzz3FMseRFO0

Van Keulen DB 01-02-2014
Geschreven voor: Bose SoundTouch 30

Vandaag in Nijmegen bij plattetv.nl een Bose SoundTouch 30 gekocht, niet goedkoop, maar wat een geluid, super en de voorlichting en service van Plattetv.nl was wederom goed, helemaal top dus.
Ik vind de 300 € meer ten opzichte van de Soundtouch 20 het echt waard, het geluid is nog voller waarbij de hoge,de midden en lage tonen duidelijk tot zijn recht komen.
Ik zou zeggen "spaar nog even door" dit apparaat is het waard.

PT Kemperman 24-12-2013
Geschreven voor: Bose SoundTouch 30

Fantastische geluidskwaliteit. Ook is de bediening via pc, tablet en smartphone een uitkomst. De vormgeving is natuurlijk personlijk maar het feit dat het apparaat slechts over een snoer beschikt trn behoeve van de netvoeding heeft was voor mij een belangrijke reden voor aanschaf. Mogelijkheden voor afspelen via de NAS, spotify zijn vooralsnog wel erg beperkt.