Yamaha WX-030 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha WX-030 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

André 10-02-2017

best wireless speaker ever

Geschreven voor: Yamaha WX-030 zwart

Deze serie Is naar mijn mening 10 keer beter dan al die andere Bluetooth of wireless speakers van wat er op de markt Is.
Ik heb hem gekocht naar aanleiding van een nieuwe versterker.
eerst had ik een Sonos, deze was niet te binden met de yamaha versterkers.
yamaha wx-030 wel. Het geluid Is perfect, met goede bass erop.
Via de app is alles supper te verbinden met elkaar.
Hij kan het geluid van de tv, radio of van de nas afspelen zonder hapering.MusicCast is het draadloze muzieksysteem van Yamaha. Uniek aan MusicCast is dat het een integratie heeft met meer dan alleen draadloze luidsprekers. Yamaha MusicCast is een overkoepelend draadloos systeem dat werkt van receivers en losse speakers tot aan de soundbars. Yamaha legt de lat hoog, het systeem is namelijk in staat om meer van vijftig ruimtes te voorzien van draadloze audio. Het systeem kan gewoon draaien op een bestaande Wifi-router omdat de Yamaha MusicCast apparaten de draadloze verbinding versterken. Alles is te bedienen met één app, welke intuïtief is ontworpen en simpel is in gebruik.

Met MusicCast is het eenvoudig om overal in huis te genieten van uw favoriete muziek, vanaf een smartphone, streaming service, of netwerk via PC of NAS. Alle MusicCast modellen hebben Bluetooth ondersteuning. De app is zo ontworpen dat al uw audioapparatuur en muziek te bedienen is met een simpele tik op het scherm. Er is een grote verscheidenheid aan mogelijkheden. Gebruik bijvoorbeeld de Link functie om hetzelfde nummer tegelijkertijd in verschillende ruimtes af te spelen. Naast Bluetooth ondersteunt MusicCast ook een aantal audioformaten, zoals MP3, WAV en FLAC. Om van de beste kwaliteit audio te profiteren, ondersteunen MusicCast producten de 192kHz/24-bit hoge resolutie audio codec. In vergelijking met gecomprimeerde audiobestanden zijn hoge resolutie bestanden accurater in het reproduceren van geluidsdetails en de levendigheid van de oorspronkelijke opname.

Pluspunten

• goed geluid
  • goede vormgeving
  • strak te plaatsen aan de muur.
  • goede verbindings mogelijkheden

Minpunten

• ophanging

martijn75 21-12-2015
Geschreven voor: Yamaha WX-030 zwart

Zeer leuke multiroom netwerkspeaker. Stekker in het stopcontact, de Yamaha MusicCast app downloaden op je telefoon of tablet en een paar stappen doorlopen. Klaar.

Vervolgens kun je eenvoudig genieten van muziek via Spotify Connect, internetradio met duizenden zenders, airplay of andere bestanden vanuit je netwerk afspelen.

Als dat nog niet voldoende is kun je ook nog Bluetooth verbinding maken om andere audio bestanden (youtube etc) te streamen naar de Yamaha wx-030. Extra uniek is deze speaker vanwege het feit dat hij het Bluetooth signaal vervolgens ook weer kan doorsturen. Zo sluit je er bijvoorbeeld eenvoudig een draadloze Bluetooth koptelefoon op aan.

Als laatste beschikt deze speaker over MusicCast van Yamaha, waarmee je eenvoudig meerdere MusicCast systemen erbij aan kunt sluiten. Dit beperkt zich niet enkel tot meerdere wx-030 speakers, maar ook de nieuwste receivers van Yamaha welke beschikken over MultiCast kunnen opgenomen worden in het audio netwerk. Zo bedien je je aangesloten platenspeler bijvoorbeeld ook eenvoudig in het systeem. Deze speel je eenvoudig af over alle aangesloten MusicCast systemen. Het beste van 2 werelden dus. Een geweldige ontwikkeling van Yamaha.

Dan het geluid van de Yamaha WX-030, bijzonder fraai en verbazingwekkend krachtig voor een uiterst compacte speaker als deze. Zeer goede volwassen bass en alle verschillende instellingen zijn mogelijk via de app. Zo heb ik de bass een tikkie lager gezet en midden en hoog 2 tikkies hoger. Resultaat? Een heerlijke speaker die met gemak een ruimte van 25m2 kan vullen, echt super. Vergelijkbaar met Sonos Play3 of Bose SoundTouch20, terwijl de Yamaha een stuk kleiner is.

Ik heb er zelf nog RX-479 MusicCast receiver bij gekocht met een paar flinke Yamaha NS-555 luidsprekers. Een prachtige combinatie voor relatief weinig geld. Wanneer alle speakers tegelijk spelen, in één woord ge-wel-dig!!

Roger 08-04-2016

Ik herken je enthousiasme! Ik heb net een Yamaha R-N 602 receiver in bezit en ben super content. Ik overweeg ook deze extra speaker (mobiel!) voor tuin, slaapkamer of keuken erbij te kopen. Hoop dat de WIFI stabiel blijft!