Samsung WAM3500 R3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WAM3500 R3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Kees 10-05-2018

Zeer teleurstellend systeem

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Miskoop. Instellingen verdwijnen, voortdurend opnieuw configureren, er wordt constant slechts 1 box gesignaleerd, onmogelijke afstemming met samsung smart tv. Zelfs de aanschaf van krachtiger router hielp niet.
Geluidskwaliteit overigens ok.

Minpunten

• Configuratie
  • Spontaan verdwìjnen van de instellingen

Caroline 11-03-2018

Surround werkt niet

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Geluid qua boxen zijn prima. Maar je moet deze niet willen opstellen in een surround setting met soundbar. Dan valt het volume van de R3 boxen totaal weg. En de boxen zijn in surround ook niet afzonderlijk in te stellen. Al lijkt dit wel zo (via app en tv). Al 1 jaar in de clinch met samsung. En ik ben niet de enige.

Pluspunten

• Afzonderlijk redelijk geluid

Minpunten

• Geen surround mogelijk

Piet 12-07-2017

slecht

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

De combinatie met de HWJ650 en de beloofde surround stand werkt bij mij ook niet. Toen heb ik de speakers in de slaapkamer geplaatst waar het redelijk geluid geeft. Ik begrijp niet het enthousiasme van de andere reviewers.
Het geluid vind ik matig en regelmatig valt de wi-fi verbinding uit, terwijl de modem in dezelfde kamer hangt. Ik heb spijt van de aankoopt.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• geluid
  • verbindingen

Ed 04-02-2017

Geweldig geluid, wat lastig te verbinden

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Er zit een geweldig geluid in, de eerste keer verbinden ging automatisch, hierna is het helaas niet meer gelukt en werkt het alleen nog via Bluetooth

Pluspunten

• Klein
  • Mooi geluid

Minpunten

• Verbinden Wifi

Ries van Geffen 10-01-2017

Mooi design, Goed geluid

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Speaker ziet er mooi afgewerkt uit. De Touch bovenop de speaker werk ook erg leuk. Er komt goed geluid uit wat de hele kamer voorziet van muziek.

• Touchpanel

Minpunten

• Geen goed werkende app voor Macbook

Constance 30-12-2016

Krachtige sound!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Wat een mooie speaker is dit. Niet alleen om te zien maar ook om naar te luisteren. Het geluid is krachtig met een mooie bas en heldere tonen. De bediening is erg gemakkelijk en de bijbehorende app werkt uitstekend.

Een aanrader voor deze prijs!

Pluspunten

• Wifi en bluetooth
  • 360 graden geluid

Minpunten

• Geen accu

Ma1089 29-12-2016

TROEP!!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

1 woord; BAGGER!!! Maakt nauwelijks verbinding met wifi waardoor de tv (ook Samsung) de WAM 3500 niet 'ziet'! Drama. Samsung 2x geweest, konden er niks mee. Geld terug was geen optie voor Samsung. Voor mij dus wel. Helaas. Toen bij plattetv.nl ingeruild voor een SONOS-set. Wel stuk duurder, maakt je hebt wel wat. Draasloos, maar wel stabiel én goed geluid!

Minpunten

• Alles

MarcW 16-12-2016

Mooi geluid, makkelijke installatie koppeling app moeizaam

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Ik ben erg onder de indruk van het geluid van de Speaker. Ik heb er inmiddels twee en heb ze gekoppeld aan elkaar en aan de soundbar/subwoofer. Echter de App Multiroom heeft soms moeite om ze gekoppeld te houden. Daarnaast kan ik het tv geluid (4K ultra HD samsung) niet aan de gekoppelde speakers (inclusief sounbdar) doorsturen. Dit vind ik een gebrek.
Installatie is easy, geluid prachtig. Ik hoop dat de multiroomapp en verbinding met speakers nog verbeterd wordt.

Pluspunten

• Perfect geluid
  • ziet er mooi uit
  • easy install

Minpunten

• koppeling in groep multiroom is verre van optimaal

Roland 27-11-2016

Goed geluid

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Goed geluid. Vult de ruimte heel goed. De app werkt goed. Ook het display (O-led volume aanduiding) en de swype funtie voor volgende nummer is een mooie feature. Net gekocht . Ook om esthetische redenen gekopcht. Het is net en geen opzichtig apparaat. De handleiding geeft aan dat je een TV kunt koppelen. Dat is echter nog niet gelukt. Wij hebben geen Samsung TV.

Pluspunten

• Goed 360 dgr geluid
  • Bediening app en display werkt goed
  • Esthetisch mooi

Minpunten

• geen accu voeding
  • Alleen Samsung TV te koppelen

JHB 31-10-2016

Mooi geluid!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Mooi vormgegeven luidspreker. Verrassend mooi geluid. Bediening met Samsung Android app gaat soepel in goede samenwerking met TuneIn en Spotify.

• Bediening

kimhung 30-09-2016

Mooi Design Speaker

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Samsung 360 speaker is een van de mooiste spiekers die ik heb gezien. ik bewonderde hem in de Media markt en ik was eigenlijk gelijk verkocht. Het geluid komt 360 graden eruit. loop je er om heen dan blijf je het geluid/muziek goed horen. En nu denk je natuurlijk: ik loop niet om mn box heen want hij staat op mn dressoir bijvoorbeeld.
dus de hele 360 graden voegt geen waarde toe!

Dat klopt. ik heb hem ook niet op mn dressoir staan (bijvoorbeeld).

omdat de Samsung WAM3500 een apart design heeft,heb hem gewoon op mn salon tafel staan, en vult de box mijn hele woonkamer. ongeacht waar ik sta. (kleine appartement van pak hem beet 20m2). Mede door zijn aparte design ziet het er niet raar uit dat je een ronde cilinder op je tafel hebt staan. De draad heb ik gewoon weggewerkt via mn salon tafel poot.

de installatie ging makkelijk. eerst downloadde ik de app in de store (Apple/Google). naar mate ik dat had gedaan sloot ik de box aan en zocht ik via mn device handmatig de box op. eenmaal gevonden connecte ik mn box op de Wifi.

dat eenmaal gedaan, was het uitvinden hoe de app werkte.
Het werkt allemaal subtiel en makkelijk. Want je kan de app ook gebruiken als mp3 speler. De voordeel is hiermee als je thuiskomt, dat de app gelijk de box opzoekt en op de box veder afspeelt.
in de app word ook spotify en deezer ondersteunt. Dus mocht je geen muziek op je device hebben, dan kan je altijd terecht met spotify en deezer.

Al met al is het zeker de moeite waard.
hij ziet er goed uit en er komt goed geluid uit voor de mensen die gewoon muziek willen luisteren. de app werkt perfect

Pluspunten

• mooi design
  • Goed geluid
  • Goede bass
  • Goede app

Minpunten

• Prijs
  • Geen Accu

Johanb1973 30-09-2016

Wolf in schaapskleren

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Zon klein torentje maar een super helder geluid. Na hem ontvangen te hebben direct aan de slag met de R5. WiFi link gelegd en luisteren maar. Wat een heerlijk geluid zowel als op de tv als op de smartphone en notebook. Zuiver geluid goed bas en handig te bedienen. Op naar nog meer luisterplezier in elke ruimte van het huis. Makkelijk te plaatsen en gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Stylvol
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede kwaliteit.

Guy_Bertho 20-09-2016

Toffe speaker

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

De Samsung R3 wireless speaker is cilindrisch gevormd. Dit zorgt ervoor dat je zoals Samsung claimt 360° geluid ontvangt en deze claim is terecht, ik heb de speaker in het midden van de woonkamer gezet en heb vanaf alle positie even geluisterd. Het geluid is van alle kanten even goed. Het bereik van de bluetooth is goed ik kan vanuit mijn hele huis de muziek streamen zonder problemen. Ik heb zelf de zwarte variant van de R3. De rest van het design is niet heel speciaal, maar is wel stijlvol. Het bedieningspaneel is aan de bovenkant van de speaker geplaatst. Het paneel is makkelijk te bedienen, het reageert heel snel en soepel. Nu over het geluid, even wat informatie over mijn muziek smaak. Ik luister zelf naar heel veel verschillende genres: van metal tot klassiek, soul , jazz, rock of grunge. Het geluid is kraakhelder, ik kon goed het verschil horen tussen de verschillende voor ingestelde instelling voor verschillende genres. De bass is precies goed. De apps die samsung hiervoor ontwikkeld heeft zijn makkelijk, overzichtelijk en sluiten goed aan. Al met al is het een heel goede speaker voor de prijs die je er voor betaald.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Fijn geluid

Minpunten

• Korte snoer

tommy2612 20-09-2016

geinig ding

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

de speaker nu een week in mijn bezit en was met de gedownloade app snel geinstaleerd in mijn wifi netwerk.
ook de tv erop aangesloten zonder problemen.
het geluid is prima en de volume kan meer dan hard genoeg.
alleen met muziek met zware bass geluid vind ik het net iets minder.
ook de Bluetooth verbinding wil toch met regelmaat wat haperen en dan met een afstand van 3 meter en ook met meerdere telefoons en tablets geprobeerd.
jammer vind ik ook dat de speaker geen accu heeft dus je zit altijd aan netstroom gebonden.
al om al een een geinig ding dat je muziek lekker wegspeelt!

Pluspunten

• vorm geving
  • materiaal keuze

Minpunten

• geen accu
  • bluetooth hapert

Rik 18-09-2016

Perfect geluid!!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Er komt echt een super geluid uit de box, zet de box midden op tafel en je zal zien waar je ook staat het geluid is overal even goed.
Verbinding maken met de box werkt eenvoudig via de APP of je kan muziek afspelen via Bluetooth.

Persoonlijk had ik het nog wel handig gevonden als er een USB ingang was geweest om muziek af te spelen.

Aan aanschafprijs is wel aan de hoge kant maar het gluid uit de box maakt dit wel weer goed!

Pluspunten

• Geluid

Minpunten

• Geen USB

Mecht 18-09-2016

onder de indruk

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Ik heb de speaker nu zo'n anderhalve week in huis. Ik ben "ronduit" onder de indruk van het 360 graden geluid. Een andere muziekbeleving. Het design is fraai en misstaat in geen enkele kamer. De app vond ik in het begin wat lastig maar nu ik hem door heb werkt hij naar behoren. Een playlist maken is een eitje. Leuk als je een feestje hebt een goede playlist maken en de hele avond geen omkijken meer na. De app "praat" ook goed met ons Nas wat buitengewoon handig is. Keuze uit onze complete muziekbibliotheek. De streamingdiensten zoals Spotify ging ook goed maar toen werd het geluid wel wat minder vond ik. De swipetoetsen op de speaker zelf zijn top.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • fraai design
  • ongekende mogelijkheden

Minpunten

• hoge aanschaf prijs
  • kort snoer

Ruub 09-08-2016

Goede speaker, maar er zijn betere en goedkopere!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Prachtig apparaat, maar jammer is de kabel net niet lang genoeg om lekker midden in je slaap/woonkamer te zetten. Het is echt meer voor sfeer momenten en niet voor feesten. Behoorlijk duur apparaatje, terwijl ik een heb met 200watt onder de prijs van deze. Achja, het is een samsung speaker dat 360graden muziek afspeelt. App is handig en speaker is te connecten met smart tv of op de wifi. Mooi muziek met: classics, jazz, klassiek, rock. Alles met een bass is wel zwakjes in deze speaker

Pluspunten

• 360 geluid
  • Touchscreen

Minpunten

• Enorme korte kabel
  • Geen sterke bass
  • Mag goedkoper
  • Te duur!

pizzapieter 26-12-2016

Hallo, welke alternatieven zijn goedkoper en beter in uw opinie?

J.Moreira 09-08-2016

klein van formaat, groot in capaciteit

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Deze speaker heb ik een tijdje geleden aangeschaft omdat mijn oude speakerset en versterker gebonden zijn aan de woonkamer en omdat het allemaal zo groot is. Natuurlijk krijg je daar veel voor terug maar toch wilde ik kijken of ik niet het beste van beide werelden kon krijgen, fantastisch geluid en een zekere mate van makkelijk mee te nemen "on the go" speaker.

Na veel research kwam ik uit bij de samsung speakers. Naast het feit dat de R3 heel mooi geluid produceert met heldere midden en boven tonen was ik ook best verbaasd over de diepe bass en indrukwekkend volume. Daarnaast is de speaker ook bijzonder handig in het gebruik aangezien ik het heb gebruikt voor een feest bij mij thuis en iedereen zijn telefoon makkelijk via Bluetooth kon aansluiten en zijn favoriete nummers kon afspelen via bijvoorbeeld Spotify. En omdat het geluid omni directional is kan je het in het midden van de kamer plaatsen en hoort iedereen alles even goed.

Daarnaast kan iedereen met een samsung tv en soundbar deze speaker daarmee pairen, een leuke extra :)

Het is ook redelijk licht en aangezien het maar 1 kabel heeft( stroom voeding) is het makkelijk mee te nemen van kamer naar kamer. Zo kan ik het ook gebruiken bij het luisteren naar mijn favoriete Podcasts tijdens het koken.

Al met al kan ik deze speaker aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• fantastisch geluid
  • draagbaar
  • mooi modern design

Minpunten

• geen accu ingebouwd

tervje 09-08-2016

Strakke uitstraling

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Heb het nu 2 weken in huis en ben er super tevreden mee.
Mooie vormgeving en geluid. Je moet wel even testen waar het beste geluid is.
De handleiding is makkelijk en uitgebreid.
De app is super handig in gebruik, evenals de swipe functie.
Het volume is ruim voldoende.
Jammer dat ik het niet op mijn laptop kon gebruiken, want de app werkt niet onder Windows 10, dat vind ik toch wel een groot minpunt. Want nu moet ik telkens mijn telefoon erbij pakken.
Wat ik ook een minpunt vond dat je bijv de bassen niet kunt bijstellen.
Heb het in elke kamer gebruik met zowel wifi en bluetooth dat werkte wel perfect.
Al met al is de S3 bijzonder door zijn 360 graden geluid.
Een echte aanrader dus

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk in gebruid
  • Handige app
  • Overal neer te zetten

Minpunten

• App werkt niet Windows 10
  • Bassen niet aan te passen

jansybrand 09-08-2016

Samsung R3

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Ik heb de Samsung R3 nu een paar week in gebruik. Ik ben erg tevreden over deze mooie speaker en in deze review zal ik de speaker bespreken en de verschillende aspecten van de speaker belichten.
Uiterlijk en gebruiksgemak,
De speaker is gemaakt van delen plastic en beschermingsmateriaal. De keuze voor de materialen is naar mijn mening een mooie en moderne keuze geweest. Zoals op de foto te zien is past de box mooi in mijn interieur. Na een paar keer verplaatsen van de box is mij wel opgevallen dat er op het plastic vingerafdrukken zichtbaar zijn, dit kan voor sommige mensen een klein nadeel zijn.
Het gebruiksgemak van de speaker is voor mij een groot pluspunt! De installaties via de bijbehorende app is erg simpel en snel, De app is mooi vorm gegeven en werkt makkelijk en intuïtief. Het instellen is een kwestie van 3 a 4 minuutjes. Daarna kan u zich helemaal uitleven met het afspelen van alle stijlen muziek(later in de review geef ik mijn mening over de geluidskwaliteit).
Op de bovenkant speaker zitten een paar touch gedeelten waarmee u kan wisselen van geluidsvolume, volume en verschillende verbindingsmogelijkheden. Dit werkt erg makkelijk. natuurlijk kan u natuurlijk het geluid van de audio ook aanpassen via de app en het apparaat waarmee u de audio naar de speaker stuurt. Bovenop de speaker zit ook een klein schermpje die animaties laten zien corresponderend met de instructies die worden gegeven via de touch knoppen.
Je kan de speaker aansluiten op de wifi verbinding, de bluetooth en uw tv. Het wisselen tussen deze standen kan zoals hierboven staat genoemd via de knop boven op de box. Ik heb zelf de box het meest gebruikt via de wifi verbinding, dit omdat ik dan mijn telefoon in mijn zak kan houden en mij makkelijk door mijn huis kan verplaatsen zonder dat mijn muziek er mee ophoud. Het afspelen via de wifi is erg makkelijk en het grootste pluspunt voor mij persoonlijk is de integratie met spotify. Je kan in de app makkelijk de box selecteren. De bluetooth functie van de box werkt naar behoren en heeft een bereik van tussen de 5 en 10 meter. Ik heb deze functie niet heel veel gebruikt vanwege de voor mij makkelijkere wifi functie. Als laatste is er nog de tv functie, deze heb ik voor een paar avonden gebruikt voor het kijken van tv. Mijn conclusie is dat met 1 speaker dit niet ideaal is. Het geluid komt maar van 1 kant en dit heb ik als irritant ervaren( de speaker stond naast de tv). Als oplossing van dit probleem zie ik 2 oplossingen. De eerste is de box recht voor de tv te zetten. De andere oplossing is meerdere boxen aanschaffen, dit is een duurdere oplossing maar als u deze investering wil en kan maken zal u hier naar mijn geen spijt van krijgen.
Geluidskwaliteit
Voor een investering van 300 euro geeft de speaker over het algemeen een mooi en helder geluid dat prima presteert voor dagelijks gebruik. Na heel wat uurtjes te hebben geluisterd viel mij op dat de bas bij sommige genres/artiestren iets te aanwezig is en daardoor krijgen de midden en de hoge tonen wat minder ruimte en vallen ze een beetje weg of wordt het wat schel/scherp. Maar over het algemeen presteert de speaker goed.
Conclusie,
De samsung r3 is een mooie vormgegeven box met een helder geluid die goed presteerd voor dagelijks gebruik. Voor het gebruik van de tv stand raad ik aan om meerdere boxen aan te schaffen of verder te kijken naar een geluidsinstallatie die is gemaakt voor een tv. Al met al is de box zijn 280 a 300 euro zeker waard.

PatrickH88 09-08-2016

Top geluid!

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Ik heb de R3 nu 2 week in huis en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de geluidskwaliteit!
Een helder geluid en een zeer verrassende bas! ik had nooit verwacht dit uit zo'n klein formaat speaker te horen komen.
Ik gebruik de speaker in combinatie met tv kijken, muziek luisteren en films kijken. voor alles is deze speaker eigenlijk prima geschikt!
Hij is zeer makkelijk in gebruik, ook een duidelijke gebruiksaanwijzing aanwezig.
Het enige minpunt wat ik kan vinden, maar dat hoeft niet perse aan de speaker te liggen (kan namelijk ook aan mijn wifi verbinding of tv liggen)
is dat het geluid stottert met de youtube app op mn tv.
Ook merk ik dat de bluetooth verbinding met mijn telefoon ook niet ideaal is. Toch redelijk wat storing zodra ik verder als 3 meter van de speaker zit.
Buiten zonder enige storing van andere apparaten is het iets beter.
Het uiterlijk van de speaker vind ik top! past mooi op m'n tv kast naast de tv! Aanrader!

al met al vind ik het jammer dat hij af en toe hapert. maar misschien dat daar nog een update voor komt.

AS Maijenburg 30-07-2016

Erg mooi geluid en een goed alternatief voor de dure Sonos apparatuur

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Wij hadden gehoord van de apparatuur van Sonos. In de winkel werden wij aangenaamd verrast met dit artikel en de prijs. Nadat wij het geluid hadden gehoord, waren wij meteen verkocht en hebben wij het artikel gekocht.

Sandip Vadher 22-07-2016

Over all design and sound quality is excellent

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

Advance function with compact design and great sound quality motivates to buy this product. Excellent product for this range so worth to buy it.

Martin 14-07-2016

snel makkelijk en goed

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

een snelle en makkelijke installatie, en voor deze prijs bijzonder goed geluid!! er zat een mooie en veilige verpakking omheen, zonder dat er veel te veel materiaal wordt verspeelt. wel vindt ik het jammer dat er om de speaker zelf eerst een plastic laag en dan een kartonnen laag zit. het enige minpuntje tot nog toe.

G. Vlot 12-07-2016

Het nieuwe luisteren

Geschreven voor: Samsung WAM3500 R3 zwart

De R3 is het kleinere broertje van de R5. Het enige verschil tussen beide is eigenlijk de kracht van de woofer.

- mooi abstract minimalistisch design welke past in elke kamer
- Helder en kamervullend (23m2) geluid
- Woofer is strak en gecontroleerd
- De kwaliteit van het geluid is zuiver en krachtig.
- Als stand alone zeer gebruiksvriendelijk (al helemaal in combinatie met Spotify)
- Het koppelen met mijn soundbar HW-J650 gaat prima. Echter beide speakers tegelijk koppelen aan mijn smart tv (UE48JU7000) via de Multiroom Link is nog niet gelukt. Ik ga ervan uit dat dit komt door mijn onkunde en dat dit opgelost wordt door de supportdesk.
- Geen HUB nodig!
- Let op, speaker bezit geen accu, houd rekening met een netsnoer.
- De Multiroom app is zeer toegankelijk maar er zit nog een bug in dat hij soms een speaker niet meer 'ziet'. Verbinding blijft daarbij wel in stand, dus geen zware hinder. Ook hier ga ik er vanuit dat dit op korte termijn wordt verholpen.

Al met al zéér tevreden, een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Een uitstekende keuze!