Samsung WAM5500 R5 zwart - Reviews

Bluetooth
Multiroomspeaker

Hanneke 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

Onopvallende vormgeving, mooi geluid

Gemakkelijke installatie. Past in elke ruimte. Vult de ruimte met een mooi geluid. Werkt uitstekend samen met Samsung tv. Aanwinst!

Pluspunten

• installatie
  • prijs/kwaliteit verhouding

Paul 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

mooie vormgeving

Perfect geluid. makkelijke installatie. Ideaal voor o.a. Spotify en andere bronnen. Met teruggaaf van cashback 75 euro heb je echt iets goeds aangeschaft

Pluspunten

• Perfect geluid
  • mooie vormgeving

Leo 22-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima speakers

Gemakkelijk aan te sluiten, prima kwaliteit. Deze luidsprekers zijn multifunctioneel en geven een goed ruimtelijk geluid. Voor optimaal geluid heb je er 2 of 3 nodig, maar standalone is ook goed!

Pluspunten

• Gemakkelijk aan te sluiten
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• tiptoetsen zeer gevoeling

HS 11-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige speaker

Hij is misschien klein van formaat, maar vergis je niet, hij is tot grote prestaties in staat. Wat een geluid kan deze speaker produceren. Zet de speaker wel vrij van muren, want dan komt de surround sound het beste tot z'n recht. Het geluid is kraakhelder, ook wanneer je het volume hoog zet hoor je geen vervormingen.
De handleiding die je erbij krijg is duidelijk. Je kunt de speaker eenvoudig connecten via wifi en bluetooth. Beide verbindingen zijn snel te maken en stabiel.
Het design is eenvoudig en zou van mij wel wat flitsender mogen. Hij ziet er nu wel echt uit als een speaker. Mijn vriendin vindt de speaker wel mooi. Smaken verschillen :)
Het fijne van deze speaker is dat je hem overal in huis neer kunt zetten. Normaal gesproken staat hij bij ons in de woonkamer, maar hij ziet de studeerkamer ook regelmatig. Afgelopen zomer stond hij ook vaak op het balkon te pronken. Let er wel op dat de speaker geen accu heeft. Hij moet dus aangesloten zijn op het netstroom. Velen vinden het een nadeel, maar ik vind het juist prettig dat ik niet steeds de accu hoef op te laden. We gebruiken 'm toch alleen maar in en rond het huis.
Voor ons is deze speaker een hele goede keuze gebleken. Als je een draadloze speaker wilt hebben die je binnenshuis kunt verplaatsen, dan kan ik deze Samsung echt aanraden.

Pluspunten

• Stabiele draadloze verbinding
  • Kraakhelder geluid, ook bij hoog volume
  • Flink vermogen

Minpunten

• Kort snoer

rave62 25-09-2016 Product paar dagen in bezit

Groots in geluid, zo goed dat er een tweede bij besteld heb.

Gemakkelijk in gebruik, goede app, zorg wel dat je een goed netwerk werkt.Ruimtelijk geluid vol mooie vormgeving en gebruiksvriendelijk met de samsung multilink app

Pluspunten

• vormgeving
  • geweldig geluid
  • plug&play

Minpunten

• kort snoer

Kippesoep 24-09-2016 Product paar weken in bezit

Lekker ding

Deze samsung speaker vindt een geweldig apparaat. regelmatig neem ik de speaker mee naar mijn computer kamer, de keuken schuur en de woonkamer. Het apparaat leent zich erg goed voor. Kwa formaat is hij preecies goed. De geluids kwalateit is erg goed, zowel als het apparaat zachtjes zet als dat effe lekker wil rammen. De hoge en lage tonen zijn gewoon lekker. eenmaal aan een apparaat gekoppeld maakt hij zelf connectie. Het is wel een behoorlijke investering maar ik verwacht er lang mee te kunnen doen. Alleen jammer dat de speaker geen eigen accu's heeft, dit zou hem nog beter in het gekruik maken.

Pluspunten

• gebruikesgemak
  • flexibiliyeit

Minpunten

• geen accu

Thea 24-09-2016 Product paar weken in bezit

prima geluid

mooie vormgeving en prima geluid staat mooi in een kleine kamer.
Voldoende mogelijkheden en prijs/kwaliteit bijzonder goed

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • prima geluid
  • past in kleiner interieur

Joost 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Mooi geluid en strak design

Eenmaal aangesloten, had ik binnen 2 minuten geluid, en niet te zuinig wat een geluid kont er uit zo,n box. Ik kwam er wel direct achter dat je de box op een centrale plaats moet zetten en niet te ver in een hoek of dicht bij een muur, anders komt het surround geluid niet goed tot dijn recht. Via multiroom App maakt dit deze box tot alles in staat. Enige nadeel aan de box vind ik het te korte snoer en jammer dat de box altijd aan het stroomnetwerk verbonden moet zitten, en dat deze niet oplaadbaar is. Dan zou je deze makkelijker meenemen. Verder een super gaaf ding

• Goed geluid
  • Zeer gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Kort snoer
  • Jammer niet oplaadbaar

Rinske 22-09-2016 Product paar weken in bezit

Kraakhelder, minder gebruiksvriendelijk in koppelen

Qua geluid helemaal top, mooi bereik, heel helder geluid. Installatie liep niet helemaal soepel, en de apps waarmee je geluid via de speaker kan laten lopen zijn niet per se alle gangbare (wel spotify, geen YouTube)

Pluspunten

• Kwaliteit geluid

Minpunten

• Koppelen aan apparaat
  • Mogelijkheden in afspelen

lummel 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Eenvoudige bediening. Mooi design

In eerste instantie 1 aangeschaft en met een tweede speaker een perfecte stereo ervaring. Oude installatie kan de deur uit tezamen met grote luidsprekers. Ik geniet weer van een super audio ervaring.

• Bediening
  • Eenvoudig aan te sluiten

Chily 18-09-2016 Product paar dagen in bezit

Ronde speaker met goed geluid

De handleiding is duidelijk en makkelijk. Het installeren is niet moeilijk, na een aantal handelingen kan je gelihk je muziek luisteren. De vormgeving vind ik mooi. Handig is dat de box overal kan staan en dat je mooi geluid heb, doordat de speaker 360 graden geluid geeft. Wel is het snoer erg kort.
De app is erg makkelijk en handig te bedienen.
Wij luisteren allerlei soorten muziek en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de kwaliteit van het geluid. Nou zijn wij geen super kritische luisteraars. We horen wel dat het geluid goed is. We luisteren alleen via WiFi en dat geeft geen haperingen. Wat wij handig vinden is dat onze beide telefonen gebruikt kunnen worden,  zowel Android als Ios.
Al met al een goede speaker.

Pluspunten

• Het geluid
  • De vormgeving
  • Makelijk te installeren

Minpunten

• Kort snoer

Erik B 18-09-2016 Product paar dagen in bezit

SUPERGELUID

Geluid is echt heel goed zowel de bas als hoge geluiden. Installatie was iets minder eenvoudig, tijdje mee bezig geweest maar uiteindelijk icm HW-J7500R soundbar en 55" curved TV de moeite waard.

helwar 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

goed geluid overal

Een mooie handzame box die je overal neer kunt zetten zonder gesleep van een installatie.
Geweldig geluid

THEX76 11-08-2016 Product paar weken in bezit

premium sound uit deze R5!

De samsung R5 geeft je vanaf het moment dat ie uit de doos komt een goed gevoel, de wijze van verpakken en de gekozen materialen geven deze speaker een premium uitstraling! Samsung heeft het hierdoor beter voor elkaar als ik in eerste instantie van een speaker in dit prijssegment had verwacht.

Wanneer je de speaker in je netwerk hangt krijg je een scala aan geluidsbronnen ter beschikking, spotify en muziek van mijn telefoon leek me niet meer dan logisch. Rechtstreeks streamen vanaf mijn nas had ik niet zo snel bedacht, maar zonder speciale fratsen uit te halen zag de app mijn muziek en speelt deze moeiteloos af.

De app is overzichtelijk en geeft je overal in je netwerk de controle over de R5, geen last meer van verbroken bluetooth verbindingen waar ik voorheen nog al eens last van had. De mogelijkheid tot koppelen met bluetooth bestaat overigens wel, handig als je hem mee op vakantie neemt of zo.

Bij het afspelen van muziek valt op dat de R5 in staat is om een 360 graden muziekbeleving te creëren vanuit een speaker. De hele ruimte wordt gevuld met geluid en is zeer helder en over bijna het hele bereik zuiver. Met de deep house relax mix op Spotify heeft ie in het laag wel een beetje moeite om de bas bij te houden. Ondanks dat de app de mogelijkheid bied om de equalizer aan te passen kun je deze beter flat laten staan om de geluidskwaliteit niet om zeep te helpen. Daarbij voorziet de app in drie presets die niet veel meerwaarde bieden en de mogelijkheid om persoonlijke presets te maken.

Dus ik ga voor het pure geluid en laat de muziek de muziek zijn zoals ie bedoeld is, zelfs bij bij hogere volumes kan de R5 er dan prima mee overweg.

Tot nu toe overtreft de Samsung R5 alle verwachtingen, wat mij betreft een dikke aanrader vooriedereen die voor een betaalbare prijs premium sound in huis willen halen.

Pluspunten

• premium geluid
  • mooie materialen
  • gebruiksvriendelijke app
  • rijke muziekbeleving
  • alle bronnen in een app

Minpunten

• mist soms baskracht
  • equalizer overbodig

Earl Aksel 11-08-2016 Product paar weken in bezit

360 graden muziek uit 1 speaker

De R5 doet wat hij beloofd, de ronde vorm geeft een mooi geluid.
De installatie was een fluitje van een cent en binnen enkele minuten kan je al genieten van je muziek. De app bied voldoende mogelijkheden. Wat ik jammer vind is dat de speaker niet oplaadbaar is geen bluetooth verbinding heeft en het snoer is vrij kort en de bass wat mij betreft wel wat meer aanwezig zijn.
Prima speaker voor deze prijs

Pluspunten

• Vormgeving
  • Instalatie gemak
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Bleutooth
  • kort snoer
  • Bass

Jos Huizer 10-08-2016 Product paar weken in bezit

Ruimtelijk geluid voor in en rond het huis

De Samsung R5 is een mooie oplossing als je opzoek bent naar een speaker die je mee kunt nemen naar verschillende ruimten in je huis of tuin.

Het installeren is een kwestie van stekker erin, app installeren en de instructies volgen die door de R5 worden uitgesproken. In een mum van tijd is de WiFi verbinding opgezet en kan ik aan de slag. Ik maak het meest gebruik van Spotify en TuneIn radio. Deze app's zitten in de R5 waardoor ik niet perse in het WiFi netwerk aanwezig hoef te zijn om geluid af te spelen. Dit werkt heel erg goed.

De bluetooth connectie zorgt wel vaker voor een uitdaging. De verbinding wordt vaak verbroken en het geluid hapert daardoor. Hier ben ik minder tevreden over, echter gebruik ik deze verbinding niet heel vaak, dus is het geen groot probleem. De R5 is ook niet van het formaat wat je vaak meeneemt op reis of op de camping, dus de WiFi connectie is de beste oplossing.

Het geluid is werkelijk verrassend. In de huiskamer zet ik hem niet vaak harden dan 20% van het vermogen en dan is de ruimte goed gevuld met een mooie bastoon. Buiten (op een feestje) heb ik hem eens gebruikt en dan gaat hij op 60% van het vermogen. Ik kan je verzekeren dat de R5 dan zeer goed functioneert en ook dan van zich laat horen.

De prijs is wat aan de hoge kant, maar je krijgt er een mooi vormgegeven kwalitatief product voor. Ik kan na 1 maand al niet meer zonder, hij staat eigenlijk altijd wel aan. Zeker de verbinding met de app maakt het bedieningsgemak super!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • snelle installatie
  • mooie bastoon
  • veel vermogen
  • strakke vormgeving

Minpunten

• bluetooth verbinding
  • kort snoer

Beennie 09-08-2016 Product paar weken in bezit

Een goed apparaat, voor een redelijke prijs.

De box is van zeer goede kwaliteit. Het enige wat mij tegen viel was het geluid. Niet dat het slecht is. Alleen ik had er wat meer van verwacht. Maar vergeleken met kleinere concurrerende apparaten had ik meer vermogen verwacht.
Neemt niet weg dat het geluid nog steeds goed is.
Voor de rest is het een mooi design, en heel makkelijk in gebruik.

MisjaVorstermans 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik, goede sound

Bij uitpakken krijg je meteen het gevoel van kwaliteit. Het doet me denken aan Apple producten. Stekker erin Bluetooth aan en Bam muziek. Veel makkelijker kan het niet. Initieel dacht ik dat het geluid wat zacht was maar het bleek dat mijn telefoon op zacht stond. Het geluid is erg goed te noemen maar als je hem echt hard zet dan gaat het geluid toch vervormen. Hij staat bij ons in een grote ruime en dat werkt prima. Jammer is dat er geen mini jack aansluiting op zit, was handig geweest met powerpoint presentaties

Reint 04-08-2016 Product paar dagen in bezit

Samsung WAM5500XN / R5 Wireless Audio Speaker

Pluspunten:
Vormgeving, gebruiksgemak, aansluitmogelijkheden

De applicaties zijn gemakkelijk te gebruiken (Andoid Smartphone en Tablets)

De ronde speaker is ideal voor central locatie in de ruimte, je kunt er rondom lopen en overall heb je dezelfde volume.

Minpunt:
Er zijn 2 service ingangen, maar de jackplug had best als AUX in kunnen worden gebruikt.

Op PC, moet de Samsung Multiroom op het WiFi network zitten , als je deze via LAN kabel op dezelfde WiFi-router hebt staan ziet hij de speaker niet.

Tom 27-07-2016 Product maand in bezit

Fantastisch product, wat een sound!!

Nooit gedacht dat uit zo'n relatief kleine speaker zulk voortreffelijk geluid kan komen! Zeer eenvoudige bediening via de app, een echte aanwinst!