De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Skytec SL12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

erbee70 02-03-2019

Vonyx/Skytec SL 12'

Geschreven voor: Skytec SL12 zwart

Wat me eerst opviel bij het uitpakken van deze speakers is het gewicht. Het stelt niet veel voor namelijk. Daar zit ook het aantrekkelijke prijskaartje in natuurlijk. Even ter vergelijking; mijn vintage Acoustic Research AR4x weegt per kastje 8,5 kg, terwijl de Vonyx kast echt veel groter is en maar 9kg weegt. Daarbij komt ook dat de AR 4x een 20 cm woofer heeft, en de Vonyx kast een 30cm woofer. Qua laag viel het me zeker niet tegen, dit is laag uit een basreflex kast. En het hoog is vaak schel, maar dat is ook misschien te wijten aan de piezo tweeter achter de hoorn. De AR4x is een gesloten kast. Ga ik ze "soundwise" vergelijken met elkaar, dan moet ik toch echt concluderen dat de AR 4x, ook al zijn ze ruim 50 jaar oud, en stukken kleiner, qua overall geluidskwaliteit met gemak de Vonyx/Skytec's verslaan. Je zou zeggen, waarom vergelijken met de AR4x? Omdat deze speakers zelfs na 50 jaar nog steeds in mijn ogen/oren, qua formaat, echt geweldig klinken. Al met al vind ik de Vonyx/Skytec zeker niet slecht voor het geld wat je ervoor betaalt. Ze kunnen lekker hard, maar geluid is ook redelijk op normale volumes, wat ik ook zeer belangrijk vind. Dus als je een leuk geprijsde speakerset zoekt voor je man/woman cave of feestje, of gewoon in de huiskamer dan mag je deze zeker niet overslaan!

Pluspunten

• Prijs
  • 2 soorten aansluitingen
  • Zien er netjes uit.
  • Goede laagweergave.

Minpunten

• Hoorntweeter kan schel klinken