Sony SRS-X55 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 61 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-X55 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

mmock 09-03-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Ik zocht een bluetooth speaker voor thuis en om mee te nemen op vakantie om snel een muziekje op te zetten. Voor echt muziek luisteren gebruik ik mijn Pioneer receiver met Jamo speakers.

Deze Sony gekozen vanwege de volgende specificaties:
- mooi strak en compact design
- werkt op accu en op netstroom
- USB ingang om telefoon op te laden
- AUX ingang om ook bedraad te koppelen (voor laptop)
- goede reviews op gebied van geluidskwaliteit

Het belangrijkste: het geluid.
Ik ben vrij kritisch, maar weet ook dat je voor €150 geen wonderen mag verwachten.
Geluid op laag en midden volume is heel goed. Voldoende diepte, bass en heldere midden- en hoge tonen.
Bij hogere volumes vallen de lage tonen weg en is de kwaliteit stukken minder. Verwacht dus geen 'woonkamervullend' geluid. Daar zul je iets zwaarders (duurders) voor moeten kopen. Maar een slaap/studentenkamer is geen probleem voor deze SRS-X55.

Al met al zeer tevreden.

Nicoline 19-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Heel prettig apparaat en wat een geluid, goeie bass.
Perfect apparaat en handig ook om mee te nemen.

Jeroen 19-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Komt een super geluid uit. Goed volume en een mooie bass. Zeker gezien het handzame formaat en is zeker te vergelijken met de flinke duurdere bose van dezelfde grootte. Ruime bluetooth afstand ook. Tevreden dus.

Tim van Emden 19-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

De Sony SRS-X55, is een product dat levert waarvoor je hem koopt: een goed geluid! Ik stond versteld van het ruimtelijke geluid dat een relatief kleine box kan produceren. Mede dankzij de twee subwoofers is het geluid te typeren als vol en warm. Daar komt bij dat de vormgeving van het apparaat zeer stijlvol te is (het oog wil natuurlijk ook wat).

Samenvattend kan ik concluderen dat ik zeer tevreden ben over de Sony SRS-X55.

Ronald 19-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

voor die prijs toch en mooie sound, geeft voldoende bastonen
een opgeladen gaat hij vrij lang mee
zit ook makkelijk

pnag 19-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Goed en stevig gebouwde speaker met een verrassend goed en ruimtelijk geluid, die zowel draadloos (via Bluetooth) als bedraad kan worden aangesloten. Laagweergave erg goed, zeker gezien het formaat van de speaker. Plaatsing is zoals met elke speaker erg belangrijk. Presteert het beste vrijstaand op een niet-resonerende ondergrond. Batterij gaat lang mee, zeker als niet al te hard wordt gespeeld. Bovendien kan deze batterij ook een telefoon of tablet opladen tijdens het spelen. Enigste minpuntje wat ik kan bedenken is de vingerafdrukgevoeligheid van de bedieningsknoppen, maar dat is met een microvezeldoekje snel verholpen. Kortom, ondanks slechts een paar weken in bezit, erg tevreden over deze robuuste, draadloze speaker.

Aniek 14-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Wij zijn erg tevreden over de Sony SRS-X55. Er komt mooi geluid uit en hij is makkelijk te verplaatsen naar een andere ruimte.

JeroenT 11-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

De speakers sinds een paar weken in bezit. Vooral aangeschaft om op vakantie lekker muziek te kunnen luisteren. De geluidskwaliteit is echter zo goed dat het nu ook mijn standaard speaker op de studeerkamer is geworden. Via bluetooth verbonden met mijn PC en doet nu ook als PC-Speaker dienst.

De speaker is wat groter maar daar heb ik bewust voor gekozen vanwege de geluidskwaliteit.

Kortom, uitstekend geluid, mooi strak design, goede bouwkwaliteit en toch lekker draagbaar.

Koen H 10-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart, wit

Prima Bluetooth functionaliteit, en switchable naar 3,5mm jack input. Gewoon een fijn en compact product met een wat zakelijker/klassieker uiterlijk dan veel andere populaire Bluetooth speakers.

KevinVdB 09-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

De Sony SRS-X55 is een toptoestel in zijn categorie. Ik bezit dit nu een maand en heb er elke dag meer plezier van: niet enkel om naar het mooie design te kijken, maar vooral de geluidskwaliteit overtreft mijn verwachting. Dit toestel voldoet aan mijn aankoopehoefte nl.: mobiel (ik neem 't mee in badkamer, sportkamer en dagelijks speelt 't in keuken en leefruimte), mooi design, goede geluidskwaliteit (ik vul er de ganse ruimte mee) en dat voor een correcte prijs. Ik besluit dat dit een toptoestel prijs/kwaliteit is, en zeker bij de premium merken behoort.

Pauliene Rombout 09-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Geweldige geluidsweergave ook in de hoge en bas tonen en een mooie vormgeving die overal in huis past!

Roan 09-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

De geluidskwaliteit van deze bluetoothspeaker is gewoon bijna perfect. Voor dit formaat is het ongelofelijk hoeveel bass eruit komt en hoe helder alle tonen klinken. De speaker heeft geen probleem met het bereiken van alle toonhoogtes en deze mooi en helder te weergeven zoals de meeste bluetooth speakers wel hebben. Vaak vallen de hoge tonen weg bij nummers met veel bass maar dat is bij deze speaker niet het geval. Ook heb je nauwelijks last van geluidsvervorming op hoog volume, en het volume kan behoorlijk hoog. Ook als je de speaker buiten gebruikt klinkt het geluid op maximaal volume nog hard en helder.

De mogelijkheden zijn voldoende. Het is alleen jammer dat er op de speaker geen knoppen zitten om je muziek te bedienen en je kan op geen enkele manier zien hoe vol de accu zit. Wel geeft de speaker het op tijd aan als de accu bijna leeg is met een oranje knipperend lampje. Verder geen storende geluiden tussendoor dus.

De vormgeving van de speaker is prima. Het is een flinke bluetooth speaker met best wat gewicht, maar als je hoort wat voor een rijk en vol geluid eruit komt is dat het zeker waard.

De bouwkwaliteit van de speaker is goed. Door het gewicht voelt het stevig aan. Wel zitten er op die van mij na 1 maand wat kleine beschadigingen op de aluminium zijkanten, dit is blijkbaar maar een dun laagje zilver met daaronder zwart. Maar dit beïnvloed verder niet de geluidskwaliteit dus ik heb er geen probleem mee. De accuduur van de speaker is het enige nadeel, die is niet even goed als andere speakers. Bij mij gaat hij meestal rond de 4-5 uur mee op gemiddeld volume, maar als je je telefoon oplaad aan de speaker is deze binnen de kortste keren leeg. De speaker is daarentegen wel snel weer opgeladen (ongeveer een uur als hij leeg is) dus voor mij is de wat kortere accuduur ook geen probleem.

Ik zou deze speaker dus aan iedereen aanraden die op zoek is naar een draagbare geluidsbron van zeer goede kwaliteit. De speaker is wat groter en zwaarder dan gemiddeld, maar prima mee te nemen in bijvoorbeeld een rugzak. Het geluid dat eruit komt is gewoon perfect en ik vind de speaker zeker 200 euro waard.

Erwin 08-02-2016

Goed klinkend speakertje.
Bas wellicht iets te veel aanwezig.
Bluetooth makkelijk in te stellen.
Zeer gebruiksvriendelijk

Hiddo 08-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Geluidskwaliteit is geweldig, niet normaal wat er uit zo'n klein kastje komt. Mogelijkheden: precies wat ik zocht, alles afspelen via bluetooth en telefoon (radio, youtube en eigen muziek)en makkelijk door iedereen te bedienen Vormgeving:strak, valt niet op en past overal. Duurzaamheid: Kan ik nog niets over zeggen, ik heb hem pas net.

Rob 08-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Beste bezoekers van kieskeurig, ik heb deze box nu twee weken in huis. Wat een geluid echt geweldig, de bass is lekker aanwezig! Heb hiervoor een Bose gehad maar deze box overtreft alles. Bluetooth heeft een ver bereik. Het koppelen met mijn tablet gaat ook prima en snel. Jammer dat er geen hoes bij zit voor het beschadigen. Deze was niet te krijgen.

Bens 08-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Prima apparaat! geluid overtrof mijn verwachtingen. verbeterpuntje voor in de toekomst: universele lader! (micro-usb o.i.d.).

G3THD 03-02-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

As a sony fan, I was not surprised with the great sound, easy set up and quality stand/charger unit from my RF865RK Wireless Headphones. They have two inputs (Amp and TV for me) which is handy and the headphones feel solid when docked and charging.

My ears are slightly too big for them so they get uncomfortable after and hour or so, this is it's only minor bad point and I've not investigated into a solution as it is not that bothersome.

As there is no limit on additional headsets, I will be adding at least one more for our movie nights.

helena 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

een mooie vormgeving voor een aantrekkelijke prijs, de geluidskwaliteit is van een hoog niveau. Een goed product.

ShadowHunter007 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart, wit

Een geweldig product van een geweldig merk!
De box is niet te groot en dus makkelijk mee te nemen. Verbinden via NFC gaat heet erg makkelijk en snel en het geluid is gewoon heel goed. Het enige nadeel aan de box vind ik dat er geen doorspoelknop is. Er zit wel een play/pause knop op, maar een volgend liedje selecteren zit er niet in.

Tijmen brouwers 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Na veel reviews gelezen te hebben van verschillende Bluetooth speakers toch uiteindelijk voor deze gegaan.

Pairen via Bluetooth gaat eenvoudig met zowel iPhone als MacBook.

Geluidskwaliteit is erg goed voor zo'n relatief kleine speaker. Het lijkt alleen wel of het geluidsverloop veranderd wanneer je het volume verder opschroeft. (Iets minder laag in verhouding)

Al met al een prima keuze.

Cees Backer 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

De SRS-X55 bluetooth speaker van Sony geeft een mooi vol en warm geluid, gegeven zijn beperkte afmetingen. De makers van Sony hebben vooral ervoor gezorgd dat er voldoende bas te horen is. Mogelijk voor sommige muziek een beetje té veel bas, maar dat is ook misschien een persoonlijke zaak. Functionaliteit en gebruiksgemak zijn hoog. Eenvoudig te bedienen. De vormgeving is strak en daar houd ik wel van. Geen overbodige lichtjes of zo. Zeer tevreden over dit product. Doet het lekker lang op een opgeladen batterij (9 uur volgens handleiding). Klein minpuntje: een meegeleverd hoesje zou wel fijn zijn. Het is tenslotte een speaker die je gaat vervoeren en dan is een beschadiging zo gebeurd... De niet-gratis beschermhoes is niet meer voorradig.

Hedwig 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Prachtig geluid.Installatie verloopt zeer vlot.Heb hem al verbonden met twee computers en een laptop.
Een echte aanrader.

Chris 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart, wit

Neutraal design dat in elk interieur past. Goede prijs kwaliteit. Zeer gebruiksvriendelijk. Snelle pairing via bluetooth.

bdm011 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Mooie box, zeer goed tot uitstekend geluid en goede connectiviteit met smartphone / tablet. Bluetooth verbinding met PC niet echt stabiel, maar dat kan ook aan de PC liggen. Heel tevreden van de aankoop!

Robert 30-01-2016
Geschreven voor: Sony SRS-X55 zwart

Wat een geluid uit zo een klein apparaat, geweldig! Het het design is mooi en zeer compact.
Verbinden is erg makkelijk, even linken middels NFC of via throw (bluetooth).
Kortom een mooi en makkelijk apparaat met een prachtig geluid.