LG NP7550 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG NP7550 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Daan Haeyen 12-01-2016
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik vond de geluidskwaliteit van deze speaker erg tegenvallen, in tegenstelling tot andere reviewers hier. Een beetje een nasale klank. En ja, ik heb de goede kant naar voren gezet. Gelukkig kon ik hem terugsturen.

martijn75 11-02-2016

Jammer te horen, smaken verschillen nu eenmaal. Er is overigens nog een betere deal, de LG np8350. Zelfde speaker maar dan met WiFi waarmee rechtstreeks verbinding kan worden gemaakt met spotify connect, tunein radio etc. 99 euro op amazon.de.

martijn75 08-01-2016
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Vele Bluetooth speakers gehad, noem het een uit de hand gelopen hobby, maar nooit eentje met een prijs-kwaliteitsverhouding als deze LG NP7550! Deze speaker heeft een geweldige balans in hoog-midden-laag. Met 20 watt vermogen gewoon bijna kamervullend geluid! Iedereen die er een beetje verstand van heeft begrijpt dat het erg lastig is een relatief kleine speaker een volwaardig geluid mee te geven waarbij hoge of lage tonen niet overheersen maar mooi in balans zijn. LG is hier met deze NP7550 zeer goed in geslaagd! De veel duurdere Bose Soundlink mini bijvoorbeeld vind ik minder gebalanceerd dan deze LG, vooral de bass overheerst bij de Bose hetgeen ten koste gaat van midden en hoog.

De speaker is aan de zware kant, dit zal waarschijnlijk door de gebruikte materialen komen want de speaker maakt een zeer degelijke indruk en is gemaakt van mooie materialen. De speaker kan worden opgeladen middels een gewone micro usb, wel zo handig. Middels de aux ingang kun je ook je computer etc eenvoudig aansluiten op de speaker.

Niet geheel onbelangrijk, de prijs! Ik heb deze speaker in de sale bij Bol kunnen kopen voor slechts 79 euro (jan-16), een absoluut koopje natuurlijk! Vergelijkbare Bluetooth speakers met deze geluidskwaliteit kosten al snel tussen de 150 en 200 euro. Ik heb er dus nog eentje bij besteld en met de LG app kan ik deze 2 speakers instellen als stereo paar. 40 watt stereo hifi Bluetooth geluid voor 158 euro en dat klinkt......ja gewoon belachelijk goed!!!

Jeroen 11-07-2017

Weet jij welke de opvolger is van de lg np7550?

Jeroen 11-07-2017

Dit model is niet meer leverbaar.... en ik wil toch graag een goedkoper alternatief voor de bose soundlink mini. Hopelijk geef je een reactie terug. strikkels@home.nl
Groetjes Jeroen.

J. Teeuwen 31-05-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Wat een top muziekspeaker! Ik ben niet echt handig en wilde graag op een eenvoudige manier goede muziek-kwaliteit hebben op plaatsen waar ik vaak ben in huis: de keuken of als ik aan het klussen ben in huis. De LG P7 is erg eenvoudig aan te sluiten en te gebruiken, heeft in mijn ogen een fantastische geluidservaring en de (oplaadbare!) batterij gaat ook nog eens erg lang mee! Tot nu absoluut geen spijt van mijn aankoop!

J. Paauw 20-12-2015

Heb 'm ook net besteld maar vraag me nu af (ok, beetje laat) of het ook met mijn windows phone wil werken. Ik bedoel natuurlijk niet als afstandbediening, maar puur muziek afspelen via de blue tooth koppeling. Weet iemand dat?

m.travaille 29-05-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

UE Boom heb ik nu al een tijdje en wat ik daar miste was de bass. Dit heb ik terug gevonden in de P7. Wat een geluid komt hier uit. Niet alleen de hoge tonen zijn mooi en helder maar ook de bass komt er aanzienlijk beter uit dan bij alle andere boxen die ik tot nu toe gehoord heb.
Naast dat het geluid goed is gaat hij lekker lang mee met de accu. 10 uren zijn dat ook niet overdreven wat staat aangegeven. Als je hem niet op vol volume hebt staan haal je die 10 uren makkelijk. Echt super blij mee want het opladen mag dan wel in 3,5 uur weer klaar zijn. Die 10 uren kan ik echt wel gebruiken. Vooral nu het mooie weer erweer aankomt is het ideaal op de boot om mee te nemen.
Ik heb hem ook al uit getest op menig muziek avondje met vrienden en wat we ook weer bij andere boxen misten was dat je meerdere gebruikers kan koppelen op het zelfde moment. Je kan dus vet makkelijk overschakelen van de ene telefoon naar de andere waardoor je niet elke keer je eigen telefoon hoeft door te geven.
Verder wat ik ook wel leuk vond is dat ik hem aan mijn tv kon koppelen met bluetooth. Een vriend van mij heeft ook 1 gekocht en laatst hebben we ze alle 2 aan mijn tv gekoppeld en toen lekker een film zitten kijken. Echt lekker geluid doet niet over voor mijn setje wat ik thuis heb staan. Maar dat het kan is gewoon wel weer heel erg leuk!
Overal zeer tevreden met deze box! op alle fronten beter dan wat ik had! Aanrader!

boet123 26-05-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Vergeet Bose, vergeet SONOS! Deze LG Music Flow P7 is het helemaal! Ongelofelijk wat een geluid uit zo'n compact apparaat kan komen! Hij staat bij mij in de keuken en ik gebruik hem elke dag. Je zet hem aan, connect direct met je telefoon en alle audio die je op je smartphone afspeelt komt direct uit de music flow. Ook voor het afspelen van youtube clips heel handig, wat met een SONOS niet kan.
Daarnaast is de connectiviteit heel stabiel, ik heb nooit last van haperingen of onderbrekingen en het apparaat communiceert heel nauw met m'n telefoon. Wat betreft de geluidskwaliteit zie je vaak bij kleinere bluetooth speakers dat je toch niet veel mag verwachten van de bass en het volume maar dat is zeker niet het geval met de P7. Hij mag dan wat zwaarder zijn maar je krijgt er voldoende bass en volume voor terug.
Verder is de duur van de batterij ook zeer goed te noemen, hoef hem meestal na meer dan een week pas op te laden en het laden zelf duurt ook niet lang.
Ander pluspunt is ook dat je meerdere gebruikers tegelijk kan laten connecten met de P7. Handig als je in het park zit en iemand wil met z'n eigen telefoon een ander nummer opzetten.
Minpuntje is dat je connectie tussen je telefoon en de P7 er na + 12 meter afstand van elkaar wel een beetje mee ophoudt. Maar dat is nogal inherent aan bluetooth..
Zeker een aanrader, helemaal als je naar de prijsverhouding kijkt, voor andere merken betaal je al snel 200 euro..

AJD2015 18-05-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Sceptisch, zeer sceptisch ben ik altijd geweest over Bluetooth Speakers van vergelijkbare grootte. Een fervent muziek-liefhebber wil sound-kwaliteit, de reden voor mij om dit soort speakers bij voorbaat af te kraken was dat de kwaliteit ten alle tijden niet toereikend was. Het klonk altijd net niet….. te zacht, te plastic, niet helder.

Aangezien ik de laatste jaren wat LG producten heb aangeschaft, waar ik zeer tevreden over (TV + mobile) ben, in combinatie met de wens voor een portable speaker, wilde ik de P7 zeker proberen. Op die basis ook met de verkoper afgesproken dat ik het kan ruilen bij in mijn ogen niet de juiste klank.

Verbazingwekkend goed, is het eerste wat mij te binnen schoot toen ik thuis kwam en het eerste liedje luisterde op de P7. Kraak en kraak helder, HD op de TV is natuurlijk direct zichtbaar vergeleken met een wat oudere TV die bwvs niet HD ready was. Met muziek echter heb ik niet vaak meegemaakt dat ik dacht wauwww zo klinkt dus High Definition Audio, ik weet niet of ik het zo (HD) kan specificeren maar zo klinkt het in ieder geval wel. Goed om te weten is ook dat het geluid niet vervormd als je de volume op het hoogste punt hebt staan. (Tip voor de liefhebbers : beluister Ed Sheeran ; Thinking Out Loud op de P7 en je ervaart de sound-walhalla zelf).

Inmiddels draag ik de P7 overal mee: afgelopen maand op vakantie mee genomen en heerlijk genoten, zowel naast het zwembad of aan het strand. De batterijduur is hiervoor prima (circa 8/9 uurtjes), ook opladen is relatief snel gedaan (ca 3 uurtjes). Tijdens vakantie ook aangesloten op de laptop om een film te kijken, en alhoewel het scherm van de laptop maar 15 inch is, kreeg je door de P7 wel de bioscoop-vibe. In mijn geval gebruikte ik hiervoor een 3.5MM Jack aan beide zijde van de kabel, echter voor mijn gevoel kan dit ook gewoon met een Bluetooth-dongle vanuit je laptop, helaas heb ik dit zelf door het ontbreken van een dongle niet kunnen testen. Voor gebruik op Smartphone en Tablet heb je niets extra’s nodig dan wat al geleverd is, je kan tot 3 devices tegelijk koppelen. Superhandig doordat de Smartphones van mn vrouw en ik, niet om ste beurt gekoppeld of ontkoppeld moeten worden.

Het is niet alleen louter positief, voor mij het zwaarste minpunt is het ontbreken van een diepe (“voelbare”) bass, alhoewel in eerdere reviews wordt genoemd dat de bass aanwezig is, kan ik de echte bass-liefhebbers aangeven dat er zeker bass is maar niet de bass van een authentieke speaker , echter dat zal er voor mijn gevoel nooit zijn op BT speakers van dit formaat. En dan ervaar ik met de P7 toch een betere bass dan op die van de concurrenten die ik geprobeerd heb.

De prijs is ook iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR), ik verwachtte voor die prijs net iets meer, als voorbeeld een simpele display waarmee je iig de hoogte van de volume kunt bekijken, en eventueel een equalizer met instellingen om te varieren, dit kun je uiteraard wel instellen op de device waarmee je streamt, maar was toch handig geweest voor variatie e.d op de speaker zelf.

Om positief af te sluiten wil ik een van de grotere pluspunten noemen, deze speaker is onderdeel van de totale Music Flow pakket, je kunt in deze serie dus ook een soundbar, subwoofer en overige boxen krijgen, waarmee de P7 te koppelen is, je kunt het in die opstelling dus ook als surround boxen gebruiken. Die extra boxen staan bij mij al op het lijstje “nog aan te schaffen” al is het maar door de uitmuntende helderheid in geluid. Als je een 2e P7 hebt zijn ze ook in Stereo mode te gebruiken, of voor als je op een bepaald moment iets meer power nodig hebt dan met een enkele speaker.

Samenvattend:

+Sound-kwaliteit uitmuntend
+Koppelen, net zo simpel als “plug and play”
+LG Music Flow app
+Koppelbaar met meerdere speakers tegelijkertijd (Stereo en Twin Mode bij 2 P7’s)
+Koppelbaar met overage LG Music Flow speakers
+Batterijduur
+Geen kabels - ellende, opladen via universele micro USB (die je dus altijd al bij je hebt voor je Smartphone J )
+Aan te sluiten op je TV (echter zelf niet kunnen testen door oudere versie TV)
+Overal en ten alle tijden genieten van je muziek

-Prijs iets aan de hoge kant (op moment van aanschaf 149 EUR)
-Geen info-display (voor bv hoogte volume en/of bass-treble instelling)
-Lage tonen zeker aanwezig, echter de rest van het geluidskwaliteit is beter dan de bass

jjnj 30-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik was al een tijd op zoek naar een goede Bluetooth speaker. Helaas zie je tegenwoordig door de bomen het bos niet meer en ben je vaak een tijd aan het zoeken tot je vind wat je zoekt.
Ik was op zoek naar een speaker die lang mee gaat op zijn batterij (we zitten vaak voor lange tijd op het strand en dan is het nogal vervelend als hij tussendoor leeg is) en een goede weergave van lage tonen. Veel Bluetooth speakers kunnen hoge tonen prima afspelen maar laten het vaak liggen op de lage tonen.
Na een tijd zoeken las ik de goede reviews van deze LG Music Flow P7 en heb ik de gok gewaagd. Het is een hele goede gok geweest!

Voor zo'n kleine compacte speaker verbazingwekkend goed. De P7 heeft meerdere speakers waaronder een speaker voor lage tonen.Hierdoor heeft hij een erg goede bass weergave. Het geluid komt uit de voor en achterkant dus je hoeft er niet echt rekening mee te houden hoe je hem neer zet. Je kan de speaker ook behoorlijk hard zetten zonder dat er vervorming van geluid optreed. Verbinden is erg makkelijk. Aanzetten, koppelen en gaan. De musicflow app heeft ondersteuning voor meerdere muziekdiensten zoals deezer en spotify. Alleen kan je de laatst genoemde helaas niet direct vanuit de app bedienen. Je kan met meer dan 1 telefoon/tablet/computer gelijktijdig verbinding maken. Het is erg leuk om met vrienden elkaars muziek af te wisselen. De ene keer speel je muziek vanaf telefoon 1, dan andere keer vanaf telefoon 2. Het bereik valt me wel iets tegen, bluetooth kan soms wel tot 10 meter halen maar ik denk dat de max van deze speaker wat lager is. Maar ruim voldoende om je telefoon even ergens anders te leggen gelukkig. Opladen gaat via Micro-USB en dat is dezelfde aansluiting als op je telefoon dus hoef je nooit te zoeken naar een oplader (er zit overigens wel gewoon een USB lader in de doos zodat je er eentje extra hebt). Het is mogelijk 2 LG Music Flow P7's aan elkaar te koppelen en gelijktijd muziek af te laten spelen. Je kan zo een stereo geluid creeëren. Ik zit er over te denken om er eentje extra te kopen omdat hij toch wel erg goed presteerd en de dual functie lijkt me erg leuk. Als laatste is het ook mogelijk om de speaker op je LG tv aan te sluiten. Dit heb ik ok nog niet kunnen proberen omdat mijn tv dit niet ondersteund. Maar het lijkt me wel een hele mooie oplossing. De speaker voelt erg stevig in de hand, ook heeft hij een goed gewicht. Vaak zijn bluetooth speakers erg licht en voelt het net of je een plastic bakje in je hand hebt. Door het wat hogere gewicht en (ik denk) aluminium speaker grill voelt hij echt heel premium aan. Ik mis wel de optie om vanuit de bedieningscirkel een track te kunnen skippen of terug te gaan. Zoals al eerder aangegeven is het echt een premium product met aluminium panelen en verwacht ik dat hij erg lang mee gaat. Ondanks dat ik hem mee naar buiten neem zitten er nog geen krassen op en ziet hij er als nieuw uit. De batterij gaat ook lang genoeg mee, ik schat zo rond een uur of 7. De 10 uur die erbij hoort haal ik niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem vrij hard heb staan. Zou hij op een lager geluidsniveau staan zou hij wel langer mee moeten gaan.

Conclusie:
Een aanrader voor muziekliefhebbers of iemand die gewoon een goede en degelijke speaker zoekt.

Xmen1999 26-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik heb de LG P7 sinds enkele dagen geleden gekocht en ik ben zeer tevreden van.
Het geluid vind ik echt super, alle tonen klinken prima... ik dacht niet dat het mogelijk was in zo een kleine formaat !

Ik luister meestal naar mijn eigen music die ik dikwijls oplaad op mijn smartphone. De twee toestellen koppelen is eenvoudig en de connectie blijft zeer stabiel.
Het gebruiksgemak mag ook zeker in kaart gebracht worden. Het is echt ''connect, choose and go''.

De geluidsvermogen heeft mij ook onlangs verbaasd toen ik enkele vrienden over had voor een eentenje. Ik had gedacht, eens wij allemaal aan tafel zouden gaan zitten, om te schakkelen naar mijn oude hifi-keten (krachtig, maar er bestond toen duidelijk geen wireless connecties...). Het is niet nodig geweest, wij hebben de hele avond van de P7 kunnen genieten omdat het gewoonweg luid genoeg was en dat iedreen het een prachtig toestel vond. En dat ook nog allemaal zonder nood aan stroom !

De volgende stap is een tweede te kopen om de stereo functie te probeeren... dat kan enkel maar super klinken (en gaan mijn vrienden zeker onder indruk van zijn ;-))

Istor 16-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Met mijn LG Bluetooth speaker heb ik altijd beschikking tot mijn muziek, waar ik ook ben. Ik heb hem gekocht voor als ik op reis ben maar ben zo enthousiast over het geluid dat ik de speaker ook gebruik als ik gewoon thuis ben. Het geluid is verrassend helder en zowel hoge als lage tonen komen goed tot hun recht. Het is ook erg handig dat mijn vriend en ik tegelijkertijd kunnen connecten om muziek te streamen en volume etc te regelen. Bij andere apparaten kan je vaak maar met 1 telefoon connecten en als iemand anders muziek wil spelen dan moet de huidige telefoon eerst losgekoppeld worden voor de ander kan connecten. Ander groot voordeel is dat je met je telefoon de speaker aan kunt zetten op afstand. We gebruiken de P7 in de keuken, in de tuin, in de badkamer en binnenkort gaat hij voor het eerst mee op reis. De batterij gaat 10 uur (!!!) mee dus de oplader kunnen we thuis laten. Zoek je een Bluetooth muziekspeler met goed geluid welke makkelijk mee te nemen is dan is de p7 een aanrader. Op een filmpje zag ik dat je twee P7 speakers kan koppelen waardoor je stereo hebt. Dat is de volgende stap :-).
In een grotere ruimte komt het geluid minder goed tot z'n recht maar daarvoor is deze speaker dan ook niet bedoeld.

Ferry-19.79 14-04-2015
Geschreven voor: LG NP7550 zilver

Ik heb drie weken geleden de Music Flow speaker aangeschaft. Ik was al heel lang op zoek naar zo’n soort speakerset. Ik heb de afgelopen jaren al meerdere vergelijkbare producten versleten maar dit product is een blijvertje.

Het grootste voordeel is de compactheid en het feit dat het apparaat helemaal snoerloos is. In het verleden liep ik nog vaak met snoertjes en verlengsnoeren te rommelen om zo in de tuin naar mijn favoriete muziek te luisteren. Met dit apparaat is dit niet meer nodig.

Het is echt een easy to use speakertje. Je zet de speaker aan (wel 1x de batterij opladen) en dan kun je hem via bluetooth koppelen met bijvoorbeeld je telefoon. Ik ben een echte spotify addict en dat werkt echt perfect. Je gaat zitten achter in de tuin, speaker aan en je telefoon gekoppeld en je favoriete spotify songs klinken door je tuin!

Ik ben ook wel positief verrast door het geluid. Het volume regel je heel simpel via je telefoon. Zelf als je het volume flink opdrijft blijft het geluid heel zuiver. Bij eerdere vergelijkbare producten was dat mij bij vaak een irritatie factor omdat het geluid dan snel blikkerig werd.

De laatste week heb ik hem ook meegenomen naar kantoor. Daar kwam ik achter nog een leuke eigenschap van het apparaat. Het is heel eenvoudig om meerdere divices te koppelen aan de speaker. Bij ons op kantoor zijn mijn directe collega’s nu ook gekoppeld aan de speaker. Zo kunnen we om en om onze favoriete muziek afspelen zonder je steeds opnieuw te moeten aanmelden.

Het opladen doe je tot slot met de meegeleverde micro usb (vaak hetzelfde als die van je telefoon). Batterij gaat zoals ik het nu kan zien erg lang mee. Zelfs na een lange dag in de tuin (8 uur) was die nog niet leeg. Ik ben echt superblij met deze speaker. Zeker de komende zomer gaat die vast mee in de tas richting de bbq en de diverse festivals