JBL Charge 2 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Charge 2 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Berg 03-09-2018

Slechte accu duur

Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Nu 2 jaar in bezit (natuurlijk weer net buiten de garantieperiode)en sinds kort valt de speaker uit. Met een volle accu. (5 ledjes). Vervolgens weer aangezet maar valt na 5 min weer uit. Opnieuw de lader aangesloten geeft ie na een korte periode laden aan dat de accu vol zit. Speelt dan een half uur en stopt er weer mee. Voor de rest een prima speaker goed geluid. Een beetje teveel bas maar helaas de accu zou beter kunnen. Ik zal proberen er een nieuwe accu in te plaatsen hopelijk doet ie het dan weer goed.

Pluspunten

• Geluid
  • Volume

Minpunten

• Accu

adoosje 22-12-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 paars

Ik heb de JBL Charge 2 nu een paar maanden in bezit en ben heel erg tevreden. Slim ontwerp en een fantastisch geluid. Batterij gaat ontzettend lang mee; ik gebruik hem dagelijks, vooral in de keuken. Het maakt koken een flinke dimensie leuker :-)

rjhklein 03-11-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Dit is mijn tweede. De eerste had enorm veel storing. Er bleek een productie fout te zijn gemaakt in een bepaalde serie. Gelukkig kon ik hem na 3 maanden nog steeds omruilen.
Deze is perfect en omdat ik zoveel reis (3 weken per maand) is het een genot om toch een goede geluidskwaliteit en bas te hebben. Ik heb de BOSE en tal van andere merken ook getest in de shop met hetzelfde liedje en deze kwam er het sterkste uit. Er zijn betere maar dan zit je met een groter model. De JBL Charge 2 heeft echt een goede geluidskwaliteit / omvang verhouding. Tijdens het reizen moet ik veel apparaten opladen en dat kan ook met omdat er een grote batterij inzit. FITBIT, Iphone kun je er mee opladen. Omdat ik er niet uren per dag naar luister doe ik er some 2 weken mee voor dat ik hem weer oplaad.

Bas 02-11-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

I have been looking for speakers like this for the last 12 years. The sound quality and, in particular, frequency response, Especially the bass tones, are phenomenal for the size of the unit. The 6000 mAh battery is unheard of in other units and really keeps going even at high volumes with the bass turned up. Chapeau JBL!!!

Dejo4 16-10-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Ondanks alle goede reviews heb ik alleen maar narigheid met de JBL gehad.
Nu na ongeveer 10 maanden in m'n bezit is het niet meer mogelijk om op te laden.
Alles geprobeerd, telefonisch contact gehad, hierbij adviseerde men mij dat ik 'm op moet sturen naar een reparatiebedrijf.
Nogmaals een maand getobd en nu denk ik maar dat ik hem aan de vuilnisman geef

RabanePaco 17-03-2016

Na 10 maanden heb je natuurlijk nog recht op garantie. (Vrijwel altijd tot 2 jaar na aankoop.) De verkoper moet dit regelen, maar soms is het handiger, en adviseren ze je om het apparaat direct naar en service centrum op te sturen. Efficienter en sneller. Opsturen blijft natuurlijk een gedoe en vervelend. Je hebt er recht op om kosten vergoed te krijgen.

martijn75 31-01-2016

Ik zou zeggen, overweeg de LG P7 (LG np7550). Deze ziet er hetzelfde uit als de Bose Soundlink Mini en klinkt ook vergelijkbaar, super dus. LG nog iets beter gebalanceerd geluid. Afwerking ook hetzelfde, zeer degelijk dus. Zit een app bij de LG waarmee je zelfs eenvoudig 2 stuks LG P7 speakers als stereo paar kunt instellen, dan knalt er 2*20watt door je kamer. PRACHTIG gebalanceerd geluid voor slechts 79 euro bij Bol.(jan-16) Ongelooflijk goede speaker voor dat geld en het overwegen meer dan waard.

Het vreemde is dat Bol hem ook voor 125 euro en zelfs 131 euro aanbiedt, even goed checken welke je besteld dus ;-)

watiseennaam 30-07-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 blauw

Wat een fijn ding:
- gaat lang mee (ongeveer 10-12 uur op 1 lading)
- is snel opgeladen
- geeft prima geluid gezien zijn geringe afmeting en waarvoor ik de box gebruik (camping, in de keuken, op zolder etc)
- heeft een snelle en sterke bluetoothverbinding met mijn telefoon (ik kan echt meters er van af gaan zitten, de box binnen laten en met de telefoon naar buiten gaan en dan nog blijft de verbinding in stand)
- is stevig, hij is een keer van tafel gevallen en er was niks aan de hand.

Kortom, heel blij mee.

Josh Claessen 16-06-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Ik heb de speaker nu net een dag in huis. De verzendtijd was bijzonder kort! Ik heb hem zondagavond (0:10 dus eigenlijk al maandag) besteld en dinsdagmiddag had ik hem al uitgepakt. De speaker is groot, het is in dit geval echter positief; het geeft de speaker een stevige maar niet lompe uitstraling. De Bass van de speaker is echt heel erg goed. Ik heb verschillende Bluetooth speakers gehad, en ik heb er inmiddels al aardig wat gehoord. Er zijn er slechts een paar die qua prestatie in de buurt komen van de JBL Charge 2, en die speakers zitten ver buiten deze prijsklasse. Sommige reviews spreken van lichte vervorming op hogere volumes, ik kan het niet ontkennen maar het is nihil. Als je er op gaat letten kan je misschien horen maar daar blijft het ook bij. De accessoires die bij de speaker zitten zijn goed en degelijk. De oplader is vrij groot waardoor in een stekkerdoos het stopcontact ernaast soms niet toegankelijk is. De batterijduur heb ik nog niet kunnen testen maar wat ik in andere reviews heb gelezen is dat dit prima is. De bouwkwaliteit is zeer goed, alles zit strak in elkaar en kraakt niet als je er op duwt. De social button die JBL heeft toegevoegd is een leuke extra maar het is niet heel bijzonder en je zal het uiteindelijk maar weinig gebruiken. Het is dus een erg goede speaker, zeker voor de prijs. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt om deze speaker te kopen toen Paypal en JBL met een actie van 25% korting kwamen. Je betaald dan slechts 105 euro! Ook voor de 140 euro die hij origineel kost zou ik hem gekocht hebben nu ik weet wat voor een goede speaker het is. Een dikke aanrader!

manasse17 06-06-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Sinds begin dit jaar in mijn bezit. Had eerst een JBL Micro. Aller eerst wil JBL bedanken voor dit geweldige product ik geniet elke dag van de geweldige kwaliteit, de mooie bas en de mooie uitgebalanceerde geluidsweergave. Ik doe hem bijna elke dag in mijn bidon houder op de fiets. Ben een keer gevallen en toen viel hij uit de houder maar op een paar kleine krasjes na geen beschadigingen en het lijkt wel of hij het nu nog beter doet haha.
handig ook de functie dat je de telefoon kan opladen in praktijk gebruik je het niet heel vaak maar het is erg handig dat het er op zit. JBL heeft hierbij een vaste klant erbij gekregen ik ben zeer tevreden top! o en het is trouwens niet noodzakelijk om de spatwaterdichte versie te kopen want deze kan ook gewoon tegen een regenbui of een vochtige badkamer.

Alex_Watts 30-04-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Het is een excellente geluidspreker, ik vind hem helemaal top.
Hij is extreem duurzaam en de bass is ongelofelijk.
Het geluid kan hartstikke hard, en in een volle bus kann iedereen hem horen.
Ik zou hem aan iedereen die ik ken aanbevelen!

Rob_uit_Laren 28-04-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

JBL Charge 2 gekocht voor gebruik in slaapkamer en badkamer. Geweldig, wat een geluid! En zo razend simpel te bedienen. Zelfs zonder enige handleiding te lezen meteen kunnen gebruiken vanaf iPhone en iPad. Geluid bleek zelfs zo goed te zijn, dat wij een 2e hebben aangeschaft voor onze (niet kleine) huiskamer. Wonderlijk, dat er zoveel geluid, met zulke hoge kwaliteit, uit zo'n klein apparaat kan komen. Visite vraagt zich af waar het geluid vandaan komt, als wij dan de JBL laten zien, dan geloven zij hun oren en ogen niet. Ontwerp is ook prachtig, eenvoudig, maar juist daardoor zo mooi. Daarnaast gaan de batterijen erg lang mee, ook prima gedaan. Al met al zijn wij razend enthousiast, en nee, wij hebben geen aandelen! :-) Tenslotte de kleur: de zwarte is fraai, maar de witte is nog fraaier....

DD1988 16-02-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Afgelopen vrijdag de speaker binnen gekregen.
Helaas valt het geluid constant weg, waarschijnlijk werkt de bluetooth niet goed. Diverse apparatuur gekoppeld, maar het probleem blijft zich voordoen. De speaker is helemaal opgeladen.
Morgen deze speaker terug sturen naar de ING rentepuntenwinkel en hopen op een nieuw toestel.

EML 18-02-2015

Je zou de zojuist geïntroduceerde Denon Envaya Mini kunnen overwegen. Dit blijkt een zeer goede compacte bluetooth speaker te zijn. Ook nog eens waterdicht, met nfc, microfoon (handsfree bellen) en aptX Bluetooth om met Cd kwaliteit te streamen via bluetooth! Mooiste van alles, de Denon Envaya Mini kost slechts 99 euro!!

G.Drenth 19-01-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Wat een mooi alternatief als je alleen maar een mobieltje bij de hand hebt en toch graag je opgeslagen muziek wilt beluisteren ! Petje af voor de constructeur !!!!

mozzer00 06-01-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Mooi apparaat en makkelijk in het gebruik. Ook via de ING rentepunten aangeschaft.
De bastonen vind ik persoonlijk soms wel wat vreemd. De lage tonen lijken soms los te staan van de rest van de muziek. Net of je naar twee uitvoeringen van dezelfde muziek zit te luisteren, een bestaande uit alleen lage tonen en een met midden en hoog. Ik vind het geluid hierdoor niet altijd harmonieus.

Sett 01-01-2015
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Geweldig, wat een geluid met mooie bas tonen. Besteld via ING rentepuntenwinkel voor 86 euro een behoorlijk groot prijsverschil tov de winkels op internet. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

Tomas_Dylan 23-12-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Ik heb de JBL Charge 2 sinds september 2014 in huis. En ik ben echt super tevreden, ik gebruik hem bijna dagelijks. Het geluid vind ik echt top, bass, midden en hoog is echt prima (voor een wireless speaker, je kan het natuurlijk niet vergelijken met een volledig sound system thuis). De speaker is super makkelijk in gebruik, batterij gaat heel lang mee en is binnen 2 uur weer volledig opgeladen. Koppeling met apparaten verloopt soms wat stroef maar dan probeer je het nog een keer en is er connectie. Dit heeft te maken met de memory functie van de speaker, als je maar één gebruiker hebt onthoud hij je bluetooth codering en maakt die in no time verbinding. Zorg wel dat je BT aan staat voor je de JBL aanzet. Ook de group play werkt prima. De BT afstand met mijn Iphone 4 is ongeveer 3 a 4 meter wat voor mij zeker voldoende is. Ik gebruik de speaker binnen en buitenshuis, voor allerlei soorten (rock)muziek. Nummer van Pink Floyd klinken prachtig maar ook het stevigere werk klinkt goed. Over robuustheid kan ik niet veel zeggen, de speaker voelt stevig aan, maar ik ben altijd heel voorzichtig op mijn spullen. Ik ben van plan nog een beschermhoes te maken van PVC (regenwaterafvoer) zodat die waterdicht in mijn rugtas bewaard kan worden.

bramsteruh 21-12-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Voor dit geld is het een prima speaker, het probleem met lage tonen heb ik niet maar als ik hele harde muziek wil luisteren kan die het soms niet aan wat wel jammer is. Voor de drukke ruimtes kan de speaker niet super hard maar voor de rest is het een top ding!

pascal2012 21-12-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Deze speaker heeft een geweldig geluid. Heb ook de Charge 1 waar ik heel tevreden mee was, maar die gebruikt mijn vrouw in haar salon. Er wordt wel gezegd dat de Charge 2 bij een zacht volume vervormingingen laat horen, maar ik herken dat probleem zelf niet. Ik luister op mijn werk vaak naar vocal smooth jazz en laat de muziek altijd zacht spelen. Voor mij blijft de muziek prachtig klinken en krijg regelmatig opmerkingen van anderen dat ze verbaasd zijn over de warme weergave van deze speaker. T.a.v de bass is de Charge 2 er behoorlijk op vooruit gegaan t.o.v. zijn voorganger. Voor mij biedt deze speaker meer dan voldoende kwaliteit in deze prijsklasse. Voor duurzaamheid heb ik een 9 gegeven, maar moet zich natuurlijk wel nog bewijzen. Hij voelt stevig en degelijk aan, je hebt echt iets in je handen.

modu 30-10-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Het geluid is perfect bij gemiddeld en hard geluid en hardere muziek. Alleen bij zachtere volumes krijg je lage tonen vervormingen te horen net zoals een van de vorige beoordelingen zegt. Het is dus alleen een heel goed apparaat als je naar harde muziek luistert, maar ik ga hem terug brengen naar de winkel.

dante80 14-10-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Ik heb hem helaas de volgende dag geretourneerd vanwege de geluidsstoringen op laag niveau waar veel units mee lijken te kampen. De charge 1 daarintegen vind ik persoonlijk veel beter. Iemand anders heeft zelfs een filmpje van de distortion en sound processing probemen gemaakt. En als je daar de reacties van leest zie je dat veel mensen hetzelfde probleem ervaren.:( https://www.youtube.com/watch?v=jlIuE5q8Fss

hifinick 29-09-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Sinds een paar dagen de JBL Charge 2 in me bezit, het is mijn eerste Bluetooth speaker dus vergelijk is moeilijk. Ik kan wel zeggen dat hij geweldig klinkt en onvoorspelbaar mooi.

han4k 28-09-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Fantastisch degelijk en super geluid. De Charge 2 is een Bluetooth speaker die ik iedereen kan aanraden.

musicbox80 28-09-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Ik was van plan om eerst me charge 1 te verkopen voordat ik de charge 2 zou kopen maar omdat ik nieuwsgierig was naar de kwaliteit van de Charge 2 ben ik toch afgelopen zaterdag wezen luisteren en WOUW WAT EEN GELUID!!!!!!
Die basweergaven is niet normaal voor z'n kleine speaker, ik hem de Charge 2 meteen gekocht en ben er zeer blij mee.

R. Top 08-09-2014
Geschreven voor: JBL Charge 2 zwart

Geluid is ronduit geweldig te noemen, beter dan Bose mini, beter dan charge 1. Apparaat voelt duurzaam aan. Voor het bedrag toch zeker een aanrader te noemen.