Heos 5 boekenplankspeaker / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heos 5 boekenplankspeaker / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

pomiani 07-07-2019

werkt niet met aiplay 2

Ik had een denon AVR Receiver gekocht en wilde eindelijk geen draden meer door het huis, dus naast de 5.1 speakers die ik al had twee Heos speakers gekocht. Ik dacht dat goed zou communiceren met mijn receiver. De receiver communiceert met airplay 2, maar de speakers vreemd genoeg niet. Erg jammer, aangezien ik heel vaak muziek via mijn mac speel. Die kon ik dus alleen in de voorkamer horen, maar niet in de achterkamer. Toch maar terug naar de winkel en geruild met twee Sonos speakers. Die hebben wel airplay 2. Ik hoop dat Heos ook snel met zoiets komt.

Pluspunten

• geluid
  • bediening

Minpunten

• communiceert niet met airplay 2

M 20-05-2019

goed geluid, zeer slechte connectiviteit

De geluidskwaliteit is goed. De line in werkt niet. Op navraag bij DENON alleen onbruikbare onsamenhangende antwoorden van een chatbot. Zeer slechte ervaring

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• service zeer slecht
  • connectiviteit buiten WIFI extreem slecht

Joost 29-12-2017

zwakke wifi connectie

Geluid is goed en vol, maar wij kampen vaak met teleurstellende wifi-connectie die wordt verbroken, waardoor we regelmatig via bluetooth de verbinding tot stand moeten brengen. Jammer want het geluid is prima, maar hierdoor voor ons onbetrouwbaar. Onze buren denken er overigens ook zo over.

Klepkens 10-12-2017

Compact, mooi design en goede geluidskwaliteit

Dit is wat ik zocht! De Heos familie heeft het destijds voor mij gewonnen van de Sonos en Bluesound. Het design en de geluidskwaliteit gaven de doorslag. De Heos 5 klinkt nog iets beter dan de Heos 3. Ook de Heos link vervoledigt de familie goed en handig voor het verbinden met een oudere installatie, die je toch wil opnemen in de multi-room setup.
Ik heb mijn Heos speakers al meer dan jaar. Deze versie had nog geen bluetooth, maar ondertussen zijn de nieuwe speakers daar wel mee uitgerust. Iets te vroeg aangeschaft zeker?
Enige minpuntje misschien voor het gebruik in de slaapkamers is dat er nog geen wekkerfunctie beschikbaar is. Volgens mijn dealer was men dat toen aan het ontwikkelen, maar vele updates later nog niets gezien in de app.
Verder kan je Deezer, Spotify, Tunein of muziek van je eigen toestel of server afspelen als het maar in je netwerk zit.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• design
  • geluidskwaliteit
  • compact
  • bediening met app

Minpunten

• geen wekkerfunctie

dutchzeus 08-12-2017

leuk maar geen serieus alternatief voor echte speakers

heb twee van deze heos 5 speakers gekocht met de gedachte om daarmee mijn jamo S606 zuilspeakers te vervangen. Na een week testen en tweaken heb ik besloten mijn zuilspeakers te houden en de heos 5 alleen te gebruiken voor slaapkamer en keuken.

Er komt veel geluid uit, ziet er keurig en degelijk afgewerkt uit. Sinds firmware update werkt het ook vlekkeloos via app / spotify. Geluid klinkt alsof er een deken overheen ligt (ook na instellen van equalizer, beperkte mogelijkheden; alleen bass, trebble en balans).

Ben naar HiFi specialist geweest om te kijken wat ik er nog aan kon doen. Zij gaven aan dat het is wat het is. Leuke draadloze speakers met beter geluid dan sonos die prima zijn voor feestjes/bbq of achtergrondmuziek tijdens koken. Een echte vervanger voor echte speakers is het helaas niet.

Pluspunten

• degelijke afwerking
  • werkt prima met apple/spotify
  • mooi design
  • ‘veel’ geluid

Minpunten

• geluidskwaliteit

Chantal 27-11-2017

Beste aankoop sinds lang !

Vorig jaar heb ik de Heos 5 gekocht en wat ben ik er blij mee! De geluidskwaliteit is werkelijk fantastisch, de vormgeving erg mooi. Vanwege de uitgebreidere mogelijkheden heb ik gekozen voor Heos en niet voor Sonos. Heel fijn dat er slechts een (elektriciteits)kabeltje is. Ik geniet elke dag van vooral radio, maar ook Spotify en muziek op usb-stick. Kortom: mijn beste aankoop sinds lange tijd!

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • vormgeving
  • groot aantal beschikbare radiozenders

Minpunten

• soms slechte wifi-verbinding

Pim 25-11-2017

Kraakhelder en vol klankbeeld

Na het stukgaan van onze JBL one beat docking station op zoek gegaan naar een draadloze variant. Na vergeleken te hebben met Sonos, de keuze laten vallen op de Heos 5. Veel mooier en voller geluid. De Heos app is gebruiksvriendelijk en werkt prima. Zeker na de aanschaf van een Heos 1 blijkt het perfect synchroon te lopen. Ook de multiroom optie is erg prettig. In de huiskamer lekker Radio luisteren, terwijl de kids op zolder via Spotify kunnen beuken.

Pluspunten

• Synchroon bij meerdere speakers
  • Vol geluid

Minpunten

• Connecten na upgrade app

Willo 24-11-2017
  • Product gekregen

Compacte unit, erg goed geluid en gemakkelijke Heos-app.

Ik vind de Heos-5 mooi vormgegeven en passen in vrijwel elk interieur. Hij is zowat overal te plaatsen waar netspanning is en via de Heos-app gemakkelijk te bedienen. Het geluid is beslist van goede kwaliteit en een toonregeling is aanwezig. Bij mij speelt hij op zolder en heeft geen moeite met het minder sterke wifi-signaal. Kortom, ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Compact en mooi vormgegeven
  • Erg goede geluidskwaliteit
  • Goede werking bij zwakker wifi-signaal
  • Gemakkelijk in andere ruimte te plaatsen
  • Volumeregeling en standbye op apparaat zelf

Minpunten

• Muziekkeuze alléén via de app te maken

Johnboy0768 24-11-2017

Heos 5, ter vervanging van bestaande apparatuur

Had in het verleden een sonos 3 en sonos 5, maar door omstandigheden moest ik op pad voor een nieuwe. In de winkel maakte ik kennis met Denon. Ik was gelijk helemaal om. Het geluid is echt super. Heb de Denon 5 gekocht en een maand later de soundbar.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving van de box

Evelien 24-11-2017

Super geluid

De kwaliteit van het geluid is perfect voor mijn woning. Ook de koppeling met een CD speler van Heos is zeer gebruiksvriendelijk.
Nadien heb ik ook nog 2x Heos 1 toestellen gekocht om te koppelen met de Heos 5.
Daar ik in een rijwoning woon brengt dit jammer genoeg heel wat storingen met zich mee. De frequentie is niet stabiel. Ook geregeld "verdwijnen" de gekoppelde toestellen.
Enerzijds dus zeer gebruiksvriendelijk, anderzijds niet optimaal door frequenties.

Pluspunten

• mooi design
  • mooie klank
  • makkelijk te koppelen met CD speler

Minpunten

• wispelturig koppeling andere toestellen
  • vlekken krijg je er niet makkelijk uit
  • duur

P. de Laat 24-11-2017

Geweldig systeem

Ik was op zoek naar een wireless speaker systeem, met mogelijkheid om naar multi-room opstelling uit te breiden. Na bestudering bleven er maar 2 systemen over waarvan de Sonos afviel door de matige geluidskwaliteit. Ik geniet elke dag van de geweldige geluidskwaliteit van de HEOS 5, voornamelijk in combinatie met de Spotify app die perfect integreert met de HEOS app. Daarnaast gebruik ik de HEOS ook als externe speaker voor mijn TV waardoor ik extra geniet van films, sport en muziekuitzendingen. Van mij krijgt de HEOS 5 een 10, ook door de gunstige prijs/kwaliteirtsverhouding.

Pluspunten

• Geweldig geluid, over breed spectrum (laag+hoog)
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Integratie met Spotify en andere online services
  • Wifi, Bluetooth, Aux en Spotify Connect
  • Goede mobile app

stephan 24-11-2017

HEOS 5

Al jaren heb ik een grote CD collectie (ruim 400 cd’s) in de woonkamer staan die ik bij gebrek aan beter moest afspelen op een DVD speler met het geluid over de TV. Zodra de gekozen CD was afgelopen moest er een andere uitgezocht worden. Uiteraard was het dan zoeken in de grote collectie naar die ene CD waar je op dat moment zin in had.

Luiheid? Wellicht. Ergernis? Jazeker, niet alleen over het zoeken naar de juiste muziek, maar ook het moeten opstaan uit je luie stoel of van het gezellig etentje dat je op dat moment hebt.

Daarom is er sinds kort een NAS (Synologie DS214+) in huis waar de gehele CD collectie nu opstaat. Dus geen onnodig tijd verlies met het zoeken naar de juiste muziek. Het ontbrak alleen nog aan het juiste medium om deze muziek af te spelen, zodat de TV uit kan blijven indien er muziek wordt afgespeeld. Er werd gegoogled op SONOS, BOSE Soundtouch en Denon HEOS.

Uiteindelijk gekozen voor de HEOS 5

Verpakking

De HEOS 5 was goed verpakt in zowel een kartonnen buitenverpakking als in een witte kartonnen binnenverpakking. In de binnenverpakking zit de HEOS luidspreker, instructieboekje en een zwart doosje met alle benodigde kabels (audiokabel, adapter + stekker en netwerkkabel). De luidsprekers zelf zien er zeer degelijk uit. De HEOS 5 aan de achterzijde is voorzien van een handgreep zodat deze luidspreker gemakkelijk is te verplaatsen.

Installatie

De installatie van zowel de HEOS 5 was uitermate simpel. De 5 stappen in het instructieboekje zijn goed te volgen, maar het komt er op neer dat je het volgende doet: Zet de HEOS luidspreker op de gewenste plaats en stop de stekker in het stopcontact. Het eerste nadeel van deze luidsprekers is gelijk gevonden, want waarom is er een aparte adapter nodig en is deze niet verwerkt in de luidspreker? Nu staat er een mooi vormgegeven luidspreker en heb je nog een adapter die je ergens kwijt moet.

Zorg ervoor dat op deze plaats genoeg WiFi bereik is. Heb je dat niet dan kan je gebruik maken van de bijgeleverde netwerkkabel. Download de HEOS by Denon app in de Google Playstore (in mijn geval, of anders in de Applestore de IOS app). Daarna doe je de bijgeleverde audio kabel in de betreffende poort aan de achterkant van de luidspreker en de andere kant van de kabel in de koptelefoonaansluiting van je tablet of smartfoon. In mijn geval een Nexus 10 tablet (Android) en Samsung Galaxy S3 telefoon (Android). Volg de instructies van de App op en kijk goed naar de kleur van de LED van de luidspreker. De installatie van de eerste luidspreker verliep niet vlekkeloos, want de LED werd niet constant groen maar bleef knipperen. Daardoor op de Reset knop op de achterzijde van de luidspreker gedrukt en de audiokabel verwijderd uit telefoon en hierna opnieuw verbinding gemaakt en het stappenplan op de App opgevolgd. De tweede keer ging het vlekkeloos en ook de andere luidspreker werd feilloos geïnstalleerd. In het App menu kan je een naam kiezen voor je luidspreker, waarbij ik koos voor keuken.

Software (HEOS by Denon app)

Vanuit de HEOS by Denon app kan je gemakkelijk de luidspreker(s) kiezen die je wenst te bedienen. Onderin kan je bij Ruimte (rooms) de gewenste luidspreker kiezen die je wilt bedienen. Ook kan je, indien je meerdere luidsprekers hebt geïnstalleerd, die naar elkaar toeslepen zodat dezelfde muziek op beide luidsprekers is te horen.

Onder het kopje muziek (Music) kan je kiezen uit verschillende diensten, zoals Spotify, Napster, Deezer en Tunein. Omdat ik alleen de gratis Spotify versie heb, kon ik deze niet testen. Ook de Napster en Deezer diensten heb ik niet. Wat kon ik wel testen?

Muziek die op mijn Samsung S3 en Nexus 10 staan kan ik via de keuze Deze telefoon (this Phone) opzoeken en afspelen. Dit werkt snel en direct.

Omdat mijn CD collectie op mijn NAS staat moet ik via Lokale muziek (Local Music) mijn NAS zoeken, zodat ik direct de muziek kan vinden, kiezen en afspelen. In het begin zag ik mijn NAS niet staan, maar dit had te maken met verkeerde rechten in de NAS instellingen. Nadat dit was opgelost zag ik mijn NAS in deze app en had ik de muziek voor het uitkiezen. Ook had ik meteen van mijn favoriete muziek afspeellijsten gemaakt, zodat ik die een volgende keer direct kan kiezen via de keuze afspeellijsten (playlists). De keuze

Geschiedenis (history) laat je gekozen liedjes zien bij nummers of bij stations de gekozen internetradios.

Naast het afspelen van mijn eigen CD’s is de dienst Tunein erg fijn. Hiermee kan je de gewenste (internet)radiozender kiezen. Voorheen zette ik niet snel de radio aan, maar nu met deze dienst kies ik sneller voor radio. Je telefoon heb je immers altijd bij je waardoor het met een paar snelle handelingen zo is geregeld.

De Aux input keuze is bedoeld voor apparaten die je rechtstreeks aangesloten hebt op de luidspreker met een audiokabel. Dit kan bijvoorbeeld de televisie zijn, zodat het geluid van de TV wordt afgespeeld op de HEOS luidsprekers, maar ook in mijn geval de MP3 spelers van de kinderen.

Vóórdat ik de HEOS luidsprekers in mijn bezit had speelde ik weleens muziek af via de Synology Audio DS app of via (gratis) Spotify. Maar deze apps trokken de batterij van mijn telefoon behoorlijk leeg. Het voordeel van de HEOS app is dat dit weinig extra van de batterij van je telefoon of tablet eist. Ook kan je de HEOS app gewoon blijven bedienen als je telefoon gelocked is. Echter moet je dan wel het laatst de HEOS app hebben gebruikt voordat je telefoon op lock-screen springt!

Wat ik wel mis in de HEOS app is de mogelijkheid om in een nummer door te spoelen en de mogelijkheid om de luidsprekers uit/aan te zetten.

Pluspunten

• handgreep tbv verplaatsen
  • simpele installatie

Minpunten

• adapter is niet weggewerkt in de luidspreker
  • doorspoelen in liedje is niet mogelijk

Thomas 24-11-2017

Erg goed geluidssysteem!

Deze box heb ik zo'n jaar geleden gekocht en ben er zeer tevreden mee! Ik wilde eerst een Sonos box kopen maar vanwege het geld toch maar deze genomen en deze box bevalt uitstekend en is misschien wel beter dan een vergelijkbare sonos.

Pluspunten

• Geweldige geluidskwalitiet
  • Sterke bass
  • Goed werkende HEOS app

Minpunten

• Je kunt geen radio afspelen via deze box

Koos 24-11-2017

HEOS 5, wat een uitvinding!

Destijds de keuze uit meerdere vergelijkbare apparatuur. De HEOS i.p.v. vroegere stereo-apparatuur gekocht. Bewust de keuze gemaakt voor de HEOS en dit met veel plezier. Veel luistergenot (dagelijks) met mooi geluid. . Voldoet prima aan mijn wensen en beslist geen spijt van de aanschaf. Zit te denken aan uitbreiding..........
Aanrader voor de aspirant koper .

Derk 24-11-2017

HEOS 5 - Top apparaat!

Een tijd geleden op zoek gegaan naar een draadloze speaker voor in de woonkamer. Uiteindelijk gekozen voor de HEOS-5. Zeer tevreden! Mooi geluid, goede connectiviteit, werkt soepel samen met Spotify.
Volgens Heos is deze speaker niet groot genoeg voor een woonkamer, maar ervaring leert dat dit meer dan voldoende is.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Wifi connectie werkt goed

Minpunten

• kan niet met Google Music verbinden
  • Geen Youtube connectie

mattie 01-05-2017

heos 5

Super kwaliteit geluid. Makkelijk in gebruik. Wat lastig de soundbar aan te sluiten op de tv. Kwam door een defect en na telefonische ondersteuning een andere ontvangen. Zomaar klaar. Fantastisch geluid voor zowel film als concerten..

Pluspunten

• USB aansluiting
  • wifi en bluetooth

wvosbeek 31-10-2016

heos 5!

ik ben sinds een jaar in bezit van een heos5, wat een kwaliteit! we gebruiken hem eigelijk dagenlijks en overal, in de keuken, tuin, badkamer en natuurlijk in de woonkamer. erg makkelijk te instaleren en te besturen via de heos app (die overigens erg makkelijk te bedienen is) ook vind ik zelf dat het een mooi maar onopvallend disign heeft waardoor die niet meteen opvald. al met al top product met een waanzinnig kwaliteit aan muziek.

26victorine 02-10-2016

Heos connectiviteit slecht

De HEOS multiroom speakerset een jaar terug verkozen boven het Sonos systeem op basis van de zeer goede reviews.
Initieel bij de aankoop van 1 Heos type 1 zeer enthousiast en binnen een week uitgebreid met de Heos 4. Als het systeem werkt is het inderdaad een fijne set, ondanks de kleine maatvoering een bijzonder goed geluid. Het woord als is echter waar het om draait; het syteem is zeer slecht qua WIFI connectiviteit en dit wordt bij software updates er vaak nog slechter op . Het ligt niet aan mijn router want andere apparatuur (o.a. Denon receiver) werkt feilloos .
Kortom ik zou dit product absoluut niet aanraden en ga het om die reden niet uitbreiden.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Geluid

Minpunten

• slechte connectiviteit
  • telefoon i.c.m. Spotify slecht
  • geen youtube afspeelmogelijkheid
  • prijs

Thomas 18-05-2016

Heos 5 hs2

heb de speaker net in bezit hij heeft een mooie vorm vind hem niet te groot.
Installeren ging ook makkelijk.
Mooi vol geluid ook als je hem wat harder zet.
Heb zeker geen spijt van mijn aankoop zeker een aanrader.

Lisse0252 12-01-2016

Heos by Denon 5 nu ongeveer een paar weken in bezit.
Heb hem stereo gekoppeld aan een andere HEOS 5.

in 1 woord WAUW!!!!

Overgestapt van mijn Sonos systeem naar HEOS.

Wat een mogelijkheden + geluidkwaliteit komt eruit HEOS.

Installatie was zeer snel en makkelijk gedaan.

Tim 1981 31-05-2015

Installatie is een fluitje van een cent. Hou wel de inlogcode van je WiFi van je modem bij de hand. Binnen 10 minuten stond mijn Heos al te spelen. Hij moest eerst een update uitvoeren die de meeste tijd in beslag nam.

Daarna was het de app downloaden en mijn muziek selecteren om te luisteren.

In eerste instantie stond hij te dichtbij waardoor de bass te overheersend overkwam, maar daarna verder weg geplaatst en nu speelt de Heos al de hele zondag zonder moe te worden van het geluid. Met andere woorden een hele mooie speaker met een goed balans in de hoogte, midden en lage tonen. Maar vergeet niet dat je deze niet kan vergelijken met een houten zuilspeaker....

Zeker de moeite waard om aan te schaffen als je van een mooi geluid houdt.

M.J.89 24-04-2015

Deze speaker gekocht voor mijn meer luie luistermomenten en ik moet zeggen (als verwend luisteraar) dat ik erg tevreden ben over de geluidskwaliteit. Hoog, midden en laag zijn netjes aanwezig. Enige dat misschien mist is stereo 3-dimensionaliteit tov van boekenplankjes maar dat is logisch. Een waardig systeem voor een ieder die zoekt naar multi-room met een goede geluidskwaliteit.

Tivoli2011 19-04-2015

Deze speaker heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben 2 jaar in het bezit geweest van 2 Sonos speakers (Play5+Play3) en een Bridge. Hier had ik echter regelmatig problemen mee, dat het geluid zomaar wegviel, of dat ik niet van bron kon veranderen.
Op aanraden van een vriend ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. en deze heb ik gevonden. Al snel kwam ik bij Heos uit, en na het beluisteren in een winkel heb ik de Heos 5 aangeschaft.
Eenmaal thuis blijken nu na 2 weken de problemen die ik met mijn Sonos speakers had, niet meer voor te komen.
Daarnaast was ik verrast van de geluidskwaliteit, uit deze speaker komen veel meer details als de Play 5 die ik daarvoor in dezelfde ruimte gebruikte. Waar de Play 5 wat "zompig"klonk, geeft deze speaker een fantastisch ruimtelijk geluid. Ben blij dat ik overgestapt ben, en ga binnenkort er een 2e Heos5 bij aankopen, want dat kan nu nog met 20% korting.

rewien 12-04-2015

Ik heb de Heos 5 sinds twee weken in bezit. Het geluid wat eruit komt is vol en ruim. Zeker over het bass geluid ben ik te spreken.
Ik ben dan ook zeer blij met het aanschaf en zal ieder ander dit ook aanraden.

marijnB 04-04-2015

na een 2 weken te hebben gebruikt zeer tevreden over de HEOS 5, wat ik zeer fijn vond is de optie om het ledje aan de voorkant helemaal uit te zetten, wegens dat de Heos in mijn slaapkamer staat is dat wel handig.

voor de rest vond ik naar mijn mening hem iets te zwaar op de bas, maar die heb ik via de app iets lager gezet en nu speelt hij perfect.