JBL Flip II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Flip II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Zack 15-02-2016
Geschreven voor: JBL Flip II zwart

Klein en compact. Het geluid is helder en krachtig voor zo'n klein apparaat. Klein en compact. Het geluid is helder en krachtig voor zo'n klein apparaat.

Tennie 04-07-2014
Geschreven voor: JBL Flip II rood

De Flip (versie I), heb ik ongeveer anderhalf jaar gehad. De vrienden om me heen en ik waren elke keer weer verrast door de hoeveelheid (maar ook zeker de kwaliteit) geluid dat de Flip kan produceren. Ik heb de Flip II naast de I gelegd en ik moet goed mijn best doen om het verschil te horen. In sommige gevallen denk ik zelfs dat de Flip I iets meer blaast dan de Flip II, maar dat de Flip II weer iets meer uitblinkt in zijn midden- en hooggebied. De Flip II kan nog steeds flinter hard, dus no worries.

De flip II heb ik nu 2 dagen getest en vergeleken met de Flip I. De tekortkomingen die de eerste versie Flip had, worden met de nieuwste telg in de familie ruimschoots goed gemaakt. De flip I heb ik meegehad naar Zweden op een hike, waar ik hem maar een uur per avond heb mogen gebruiken, omdat anders de batterij snel op zou zijn.
De nieuwe mogelijkheid om de flip op te laden met een 'microUSB-' aansluiting, kan ik nu een extra charging pack meenemen om een (ongeveer) extra 5 uur te kunnen genieten van de draagbare speaker(of welke optie dan ook). Daarnaast is het nu stukken makkelijker om hem waar dan ook op te laden, want wie heeft er nou niet de bekende MicroUSB kabel/oplader liggen die op elke Android telefoon gebruikt wordt om de telefoon op te laden. Dit scheelt dus ook weer een kabel met stekker meenemen op vakantie.
De nieuwe NFC functie is ook een extra toevoeging, dat makkelijk is. Telefoon op NFC, Flip II aan, telefoon er tegenaan, *piep piep: verbonden.
Dan nog iets, wat ik in bijna geen enkele review heb gelezen, is de toevoeging van de batterij-indicator. 5 leds die aangeven hoe vol of leeg de Flip II is. Dit is een welkome toevoeging. De flip I liet alleen merken dat je nog een paar minuten had (dan begon de aan/uit knop led te knipperen).
Om de leds te activeren, moet je even de een tip op de volume knop geven.

Een klein minpuntje is in mijn ogen de knoppen. Dit zijn bij de Flip I mooie harde knoppen, die lekker klikkend hun werk doen. Zo kan je blindelings voelen wat je doet.
Ik had het op de foto's al wel gezien, dus ik was niet verrast, maar ik dacht in de eerste instantie dat het 'touch-'gevoelige toetsen waren. Toch zijn het uiteindelijk wel echt knoppen die tactisch 'klikken', wat dus nog steeds wel redelijk goed voelt.

Ik heb zonet even de batterijduur getest en ben van mening dat de Flip II iets minder lang meegaat dan de Flip I. (nog geen 3 uur), waar de Flip I zeker 5 uur meeging. Er wordt gezegd dat dezelfde grootte van batterij aanwezig is in de Flip II als de I. Het kan zijn dat de net even wat meer vragende speakers, de batterijduur doen verkorten. Het kan ook zijn, dat mijn batterij nog even moet wennen aan het opladen en ontladen (dit gedrag herken ik wel vaker bij lithium ion batterijen).