Philips BT3500B/00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BT3500B/00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

R’dam 24-06-2017

Dik tevreden.

Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Mooi geluid, makkelijk in gebruik, een top apparaat een klasse die ik niet verwachtte.
jammer dat het vrijwel niet meer te koop is.

Pluspunten

• Heeft alles wat je magverwachten

Minpunten

• Helaas alleen maar tevreden.

Noorderbloem-1 27-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Zelden ben ik enthousiaster over een produkt geweest als nu over de Philips BT3500. Ik luister de hele dag naar de radio, naar specifieke zenders die niet via FM worden uitgezonden, dus had ik het probleem dat ik, als ik in de badkamer was - waar wel een sterio radioset met FM staat, toch verstoken was van de programma's en de muziek waarvan ik houd. We hebben in een paar kamers een paar Sonos speakers, maar om zo'n duur ding ook voor de badkamer aan te schaffen? Dat blijkt dus ook helemaal niet nodig. Ik heb de gratis App 'TuneIn Radio" en "Spotify" op mijn simpele Galaxy Young geinstalleerd en nu kan ik zo lang als ik wil in bad zitten :) De Bluetooth verbinding werkt perfect, het geluid is prima - misschien door de akoestiek in de badkamer nog mooier - en iedere dag ben ik blij dat ik deze wireless speaker voor weinig geld in een sale bij iBood gekocht heb. Ik ben hartstikke blij met deze koop!

Noorderbloem-1 27-07-2015

sorry, een grammaticaal foutje in mijn review: "... enthousiaster ...dan..", maar dat verandert niets aan mijn mening: Een fantastisch apparaat met een mooi geluid!

brabantr 21-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Voor deze zomervakantie was ik al een tijdje op zoek naar een Bluetoothspeaker. Ik zocht een speaker die makkelijk meegenomen kan worden, maar toch een mooi geluid produceert. Deze Philips BT3500 lost mijn verwachtingen volledig in!

Verpakking

De speaker wordt geleverd in een mooi uitziende doos met daarin de speaker, een micro-usb laadkabel (lader niet bijgeleverd) en de handleiding in verschillende talen. Openen die doos!

Design

De speaker heeft een neutrale, onopvallende vorm, maar wat meteen opvalt is de grote ronde draaiknop in de rechterbovenhoek om het volume te regelen, dit geeft de luidspreker een wat "retro" design. De afmetingen zijn 20x10x3,5cm en weegt 450g waardoor de speaker altijd en overal meegenomen kan worden.
Ik heb gekozen voor de witte versie. Foto’s doen vermoeden dat de witte speaker een metaalachtige-kleur heeft, maar in werkelijkheid ziet het er toch wat plastiekachtig uit. Misschien had ik toch beter de zwarte versie gekozen?

Op de bovenzijde van het toestel vind je de NFC-plaats, een bluetooth-pairingknop en een schuifschakelaar om de audiobron te kiezen (off – Bluetooth – Audio-in). Kijk je naar de linkerzijde van het toestel dan vinden we de 3.5mm audio-ingang, de micro-usb ingang om het toestel op te laden, en de microfoon. In de linkerhoek achter de grille zit er een led die de status weergeeft, maar hierover later meer.

Je kan de speaker gewoon neerleggen of op een zijde plaatsen, maar echt handig aan deze speaker is het steuntje achteraan, waardoor de speaker onder een hoek van 25° komt te staan en meer naar jou gericht is. Een rubberen strip onderaan de speaker zorgt voor meer grip en beschermt de speaker bij gebruik van de steun.
Jammer is dan wel dat de plastieken steun niet goed vergrendeld wanneer het niet gebruikt wordt waardoor het klepje bij het verplaatsen van de speaker nogal rammelt.

Let’s go

Lezen we de beknopte handleiding snel even door dan zien we dat de speaker opgeladen moet worden voor het eerste gebruik, ik gebruik hiervoor mijn gsm-lader en exact 2 uur later kan ik hem gebruiken.
Eindelijk kan ik de NFC-functie op mijn smartphone eens uitproberen, en wat gaat dat makkelijk zeg! Even met mijn gsm op de speaker tikken en hij is verbonden. De volgende keer hoef ik enkel mijn bluetooth in te schakelen en gaat het koppelen automatisch.

Geluid

Met zijn 10W RMS vermogen produceert deze speaker een aardig geluid! Verwacht geen dreunende bassen, maar geniet van het mooie volle geluid die zelf op maximum volume goed blijft klinken. Een woonkamer voorzien van goed geluid, of buiten in de tuin nog wat muziek beluisteren met vrienden? Geen probleem met deze speaker.

Gebruik

Het apparaat is heel simpel en intuïtief te gebruiken, want buiten een pairingknop, schuifknop en een volumeknop zitten er geen extra’s op. Zoals reeds eerder vermeld zit er linksboven in de speaker een led die de status van het toestel aangeeft (verbinding zoeken = blauw knipperen, verbonden = constant blauw, max volume of batterij bijna leeg = rood, …)

Near Field Communication/Bluetoothverbinding/Audio-in

Verbinding maken met de speaker gaat heel makkelijk via NFC, maar ook connectie maken met apparaten zonder NFC gaat probleemloos, ik heb dit zowel op mijn gsm, tablet als pc uitgetest. Hou rekening met de maximale werkafstand van 10m die Bluetooth ondersteunt. Ga je verder weg dan begint het geluid te haperen.

Heb je geen Bluetooth? Geen paniek, verbinden kan ook via een 3.5mm audio-ingang (audio kabel niet meegeleverd).

Batterijduur

De opgegeven batterijduur bedraagt 5u wat voor mezelf ruim voldoende is. Zet je het volume niet te luid gaat hij volgens mij zelf nog langer mee.

Telefoneren

Omdat deze luidspreker ook uitgerust is met een microfoon kan je ook telefoongesprekken voeren. Een toepassing die ikzelf waarschijnlijk niet zoveel zal gebruiken, maar ik heb het toch kort even getest en geen problemen ondervonden. Mijn gesprekspartner kon me duidelijk begrijpen, maar best richt je toch de microfoon naar je toe.

Conclusie

Een leuke en handige speaker voor een aardige prijs, die deze vakantie zeker en vast meegaat op reis.

rxverdult 20-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

De Philips BT3500 is een mooie compacte speaker. Ik heb hem gekocht voor gebruik in de tuin en voor vakanties. Voordelen zijn dat je de mogelijkheid hebt om via bluetooth en 3,5 mm audio-ingang muziek af te spelen, dus bijna elk apparaat kan aangesloten worden op deze speaker. Geluid is boven verwachting je muziek streaming dienst vanaf je smartphone of tablet klinkt via deze speaker een veel beter. Tevens is hij zeer compact en daarom gemakkelijk mee te nemen. Daarnaast is het opladen gemakkelijk via de USB stroomadapter van één van je andere mobile devices uit te voeren d.m.v. van de bijgeleverde USB kabel. Handsfree bellen is grappig dat het kan, maar vind ik persoonlijk geen meerwaarde. Conclusie: Mooi en goed product en je krijgt waar voor je geld.

Ben Troostheide 19-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Ik ben heel blij met de BT 3500, handig in gebruik, makkelijk mee te nemen en neer te zetten. Mooi designe. Het belangrijkste is het geluid en dat is prima!

Nathalie H. 18-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Gekocht om samen met onze vriendengroep op het strand te kunnen genieten van onze eigen muziek.Om te beginnen verliep het connecteren via bluethooth erg makkelijk.Het apparaatje werd meteen herkent en de verbinding verliep erg vlot.De geluidskwaliteit beschouwen we als gemiddeld doch als de batterij bijna leeg was bespeurde we wel enige lichte vervorming bij een hoger volume ondanks dat speciale systeem wat erop zit(anti-clipping).Andere mogelijkheden zijn inpluggen via jack als je geen bluetooth verbinding hebt.Als je gebelt wordt stopt de muziek automatisch en kan je eenvoudig een gesprek voeren.De vormgeving is niet speciaal ten aanzien van andere speakers.Duurzaamheid is nog niet van toepassing al voelt hij wel stevig aan en kan hij wel tegen een stootje.
Ons besluit:voordelen zijn gemakkelijke verbinding,goed geluid,gemakkelijk mee te nemen en weegt niet veel.
nadelen zijn de batterijduur en de verbindingsafstand waar je toch op moet letten.

Koenvanamersfoort 17-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Onlangs deze Bluetooth speaker mogen ontvangen. Het was voor mij de eerste ervaring met een bluetoothspeaker. Ik ben nog uit de tijd van de walkman met kleine speakertjes waaruit een blikkerig bassloos geluid kwam. Ik verbaasde mij derhalve enorm over de hoeveelheid en kwaliteit van het geluid wat deze kleine speaker kan produceren. Bass blijft zuiver zelfs bij voluit volume. De afmeting is verbazingwekkend klein als je het afzet tegen de hoeveelheid geluid dat het apparaat produceert. Gekocht voor on de caravan waar hij volledig tot zijn recht zal komen. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen aangezien ik hem pas in gebruik heb.

GGerardV 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Geluid is helder en kwalitatief goed.

Minpunt is het wiebelig aan/uit/mode schijfknopje. Ik vraag me af of deze robuust genoeg blijkt.

kluijfhout 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

goed geluid, diverse mogelijkheden om te koppelen, ziet er leuk uit. Prima geprijsd, voor wat je krijgt

harm smit hs 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Goed functioneel product. eenvoudige bediening. Goede geluids kwaliteit. .

caesarea 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

De verpakking maakt niet veel indruk (jammer dat er geen tasje bij zit), het apparaat zelf komt compact over, past goed in de hand en weegt weinig. Bouwkwaliteit is beter dan verwacht en de behuizing zit solide in elkaar. De metalen speakergrille zorgt voor de nodige stevigheid. Er bestaat een witte of zwarte versie
Het is eenvoudige speaker, helaas zonder radio en andere mogelijkheden. Het klepje achterop maakt het mogelijk om het schuin op een tafel te plaatsen. Je kunt de BT3500 ook zonder het klepje recht plaatsen. Het is ook handig dat het volumeknop onder een hoekje zit, het heeft een toegevoegde waarde wat betreft stijl en bescherming van het knop.
Bij gebruik schakelt het over bij telefoongesprekken. Een microfoontje zit aan de linker zijkant. Dit werkt redelijk, de speaker geeft zelf het gesprek goed weer. De microfoon werkt niet helemaal goed bij veel omgevingsgeluid, zoals in een auto.
Gelukkig is er een 3,5 mm jack aansluiting voor het geval een een telefoon of een mp3-speler/telefoon zonder bluetooth wil aansluiten. Door een ingebouwde NFC-chip gaat het koppelen met een compatibele telefoon of tablet zonder moeite.
Helaas zijn de lage tonen niet goed hoorbaar. Stemmen en hogere tonen zijn wel redelijk goed. Maar het hangt af van wat ik luister. Het luisteren naar opgenomen colleges gaat prima, maar house en pop muziek mocht het wat beter.
Kortom, ondanks redelijk vermogen en nauwelijks hoorbare lage tonen maakt de BT3500 een speaker die je zonder problemen meeneemt op vakantie/op strand. De Philips BT3500 zeer eenvoudig mee te nemen vanwege de grootte en het gewicht, zit goed in de hand en past bijna overal in. Jammer dat er geen bijhorende tasje bij zit. De batterij gaat vier tot vijf uur mee, wat veel minder is vergeleken met een duurdere modellen. Mede waarom ik voor de BT3500 heb gekozen, is de mogelijkheid dat het met een micro-USB opgeladen kan worden. Er is helaas geen adapter aanwezig, maar alleen een kabel.

wjamuskens 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

onlangs voor onze dochters 17 en 19 jaar deze boxs gekocht. Meiden gebruiken hem buiten en zijn zeer tevreden.
Het is ook fijn dat als je gebeld wordt, de speaker stil valt.
Dus... een erg goed product en ook de prijs is goed.

Jaime0702 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Goed geluid met voldoende volume. Handige standaard ingebouwd zodat de speaker goed neergezet kan worden.
Koppeling met NFC werkt perfect, je hoeft niet meer te zoeken naar een bluetooth apparaat en omslachtige codes in te voeren.
Klein nadeel is dat de speaker alleen op te laden is via een usb poort van een laptop/computer.

richardhiera 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Nu twee dagen in bezit en merk dat ik het continu aanzet.
Ben mega verbaasd over het volume en de kwaliteit want voor zo een klein formaat is het geluid fantastisch. Niet hol of schel of geen lage tonen. Gewoon perfect en je kan er echt makkelijk klein feestje mee hebben. Lekker portable dus makkelijk mee in handbagage naar strand, park en vakantie.

Ik heb hem in t wit genomen past mooi bij witte iphone. Koppelen met bluetooth heel makkelijk en onthoudt zelfs de apparaten. Ook met ipad werkt het prima.

Zou ook geweldig zijn geweest als philips kabeltje erbij had geleverd dat je zonder bluetooth kon spelen, maar koop die zelf wel eerdaags, want mijn gevoel zegt dat ik dit speakertje overal zal meenemen ook op vrijdagen naar het werk wannneer het rustig is in mijn kantoor.

bvuijk 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Bluetoothspeakers zijn er te kust en te keur, maar deze Philips had ik al langer op het oog toen iBood hem ineens met een flinke korting aanbood. Die was dus meteen van mij! Het is een mooi vormgegeven, stevige stereoluidspreker met NFC. Dat houdt in dat je niet moeizaam de bluetoothinstellingen in je smartphone in hoeft, maar met een tikje van de telefoon tegen de speaker direct verbinding hebt. Het geluid is geweldig. De bas vooral, altijd een zwak punt bij zulke kleine speakers, klinkt vol en goed en het geluid vult makkelijk een woonkamer. Het batterijvermogen is enkele uren, op vol vermogen is het geluid echt hard, en het is ook nog mogelijk om er een iPod of iets anders op aan te sluiten via een gewoon headsetkabeltje. De speaker is enigszins op te richten door een uitklapbaar steuntje op de rug uit te zetten en dan is het geluid nog beter. De grote ring waarmee je het volume regelt is een uniek gegeven op deze speaker, je hoeft niet eindeloos op + en - knopjes te drukken om het geluid te regelen. Het is mogelijk om de speaker aan een touw of kabel mee te nemen of achterop een rugzak te hangen door een oog bij die volumeregelaar. Opladen gaat snel via een micro usb-kabelaansluiting. Als op de verbonden smartphone een telefoontje binnenkomt, neemt de BT3500 de telefoon automatisch op, waarbij de muziek eerst wordt onderbroken. Via de ingebouwde microfoon is een gesprek zeer goed te voeren. Dit is echt een van de betere compacte bluetoothspeakers, beter ten opzichte van de 'bolletjes' van Sony en de talrijke kleine speakertjes die je overal voor dezelfde prijs of minder kunt kopen. Is er dan geen nadeel? Eigenlijk heb ik die nog niet kunnen vinden. De BT3500 heeft mij nog geen moment teleurgesteld.

hooven 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

tot op heden prima ding en geen spijt van de aanschaf, goed geluid en ook de batterij gaat makkelijk een hele dag mee.
SD slotje zou mooi zijn geweest maar vanaf telefoon of tablet ook prima muziek weergave

okcomputer47 16-07-2015

Prima geluidskwaliteit
Handzaam formaat (eenvoudig mee te nemen en neer te zetten)
Zeer eenvoudige bediening
Lange accuduur
BT en NFC !!

Al met al een prima koop voor een goede prijs

Pim1980 16-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Ik ben erg tevreden over de speaker.
Erg goed geluid en voldoende volume.
De koppeling verloopt soepel met mijn samsung s3mini.

olibolli 15-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Ik ben heel tevreden met deze toestel, de geluidskwaliteit is heel goed ten opzichte van de grootte en de prijs van de speaker. Kwaliteit blijft ook goed bij hogere volume, wat leuk is voor bvb kleine feestjes..

Verbinding via bluetooth is heel eenvoudig en de jack port is ook handig voor bvb computers zonder bluetooth.

Leuk en strak design maar ook vrij compact en dus handig om mee te pakken in een rugzak, al is hem een beetje zwaarder dan ik eerst had gedacht. Het standje aan de achterkant maakt het ook makkelijk om 'standalone' te gebruiken, zowel binnen als buiten. Het externe volumeknop is een leuke design-item, al vind ik het niet altijd optimaal om te gebruiken.

Duurzaamheid lijkt goed op de eerste paar dagen, zeker geen klachten op dit vlak.

Zeker aan te raden aan deze prijs, het zal mijn vaste boxen niet overbodig maken maar kan in veel omstandigheden van pas komen.

ericlinderhof 15-07-2015
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

De speaker ziet er degelijk en stijlvol uit. Het formaat van de speaker is prima, handzaam, niet te groot en niet te klein Gemakkelijk mee te nemen. Voor het formaat is het geluid subliem. Er had misschien iets meer "bass" in gemogen, maar in deze prijsklasse is dat geen vereiste.

Doordat de boxen goed beschermd zijn, verwacht ik dat de speaker ook aardig duurzaam is. Ik hoop er dan ook nog jaren plezier van te hebben.

Wat betreft de mogelijkheden:
-Bluetooth, gewoon goed, de verbinding is snel en gemakkelijk gelegd.
-3,5mm jack plug, gewoon handig voor een snelle en stabiele connectie met je telefoon of laptop.

Philips had de mogelijkheid voor een SD-card of USB-stick nog in kunnen bouwen, maar dat is voor mij geen vereiste of gemis.

De accu gaat ook nog eens verassend lang mee, wellicht ook omdat ik de speaker nagenoeg niet op zijn "Max" gebruik. Hij gaat dan ook hard genoeg :-).

Dit jaar gaat hij i.i.g. mee op vakantie, in de trein richting festivals.

Een tevreden gebruiker. Zeker een aanrader!

AJP1959 23-07-2014
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Zeer eenvoudig aan te sluiten, Model is zeer mooi en voelt degelijk aan. Het geluid overtreft zelfs de verwachting.

mart10x 21-07-2014
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

super ding en makkelijk te bedienen en accu gaat zeer lang mee............................................................................................................

Ashley_Philips 10-07-2014
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

De kwaliteit van het geluid is perfect! Zo'n klein apparaatje dat zo'n goed geluid kan creeren, ideaal voor feestjes :-)

De mogelijkheden zijn niet eindeloos, ik heb deze portable speaker gekocht voornamelijk om muziek vanaf mijn mobiele telefoon te luisteren. Heel veel meer kan hij niet, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht!

vormgeving is straks, simpel en hoeft niet verstopt te worden in het huis.

Mk123123 03-06-2014
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Een handige compacte speaker die via bluetooth verbinding de muziek van je mobiele telefoon afspeelt. Er is ook de mogelijkheid om via NFC je verbind je te maken, maar mijn telefoon heeft die functie niet en kan ik dus niet testen hoe goed dit werkt. De afstand tussen telefoon en BT3500 moet naar mijn mening niet te groot zijn +/- 3 meter voor een stabiele verbinding, maar vaak lag de telefoon naast of in de buurt van de box. De box kan je op de lange kant leggen met een kleine steun aan de achterkant. Dit ligt stabiel. De gebruik en afwerking van het apparaat is netjes, simpel en voelt prettig aan. Het geluid is goed voor een kleine box en is prettig voor bijvoorbeeld in de tent/caravan.

Noahreymond 19-05-2014
Geschreven voor: Philips BT3500B/00 zwart

Dit is gebruiksvriendelijk! Na opladen is het erg makkelijk om via bluetooth verbinding met de speaker te maken. Door de grootte van de speaker had ik niet verwacht dat het volume erg hoog kon. Dit kleine boxje blijkt echter over een behoorlijk bereik te hebben (wel kan het hier en daar wat hol klinken). Maar desalniettemin ideaal voor in de tuin, het park of op het strand. Deze gadget gaat dus zeker mee op reis.