Philips BT3500B/00 zwart - Reviews

Bluetooth
10 watt vermogen
Vormgeving
rechthoek

Beoordeling op basis van 52 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

brabantr 21-07-2015 Product paar dagen in bezit

Voor deze zomervakantie was ik al een tijdje op zoek naar een Bluetoothspeaker. Ik zocht een speaker die makkelijk meegenomen kan worden, maar toch een mooi geluid produceert. Deze Philips BT3500 lost mijn verwachtingen volledig in!

Verpakking

De speaker wordt geleverd in een mooi uitziende doos met daarin de speaker, een micro-usb laadkabel (lader niet bijgeleverd) en de handleiding in verschillende talen. Openen die doos!

Design

De speaker heeft een neutrale, onopvallende vorm, maar wat meteen opvalt is de grote ronde draaiknop in de rechterbovenhoek om het volume te regelen, dit geeft de luidspreker een wat "retro" design. De afmetingen zijn 20x10x3,5cm en weegt 450g waardoor de speaker altijd en overal meegenomen kan worden.
Ik heb gekozen voor de witte versie. Foto’s doen vermoeden dat de witte speaker een metaalachtige-kleur heeft, maar in werkelijkheid ziet het er toch wat plastiekachtig uit. Misschien had ik toch beter de zwarte versie gekozen?

Op de bovenzijde van het toestel vind je de NFC-plaats, een bluetooth-pairingknop en een schuifschakelaar om de audiobron te kiezen (off – Bluetooth – Audio-in). Kijk je naar de linkerzijde van het toestel dan vinden we de 3.5mm audio-ingang, de micro-usb ingang om het toestel op te laden, en de microfoon. In de linkerhoek achter de grille zit er een led die de status weergeeft, maar hierover later meer.

Je kan de speaker gewoon neerleggen of op een zijde plaatsen, maar echt handig aan deze speaker is het steuntje achteraan, waardoor de speaker onder een hoek van 25° komt te staan en meer naar jou gericht is. Een rubberen strip onderaan de speaker zorgt voor meer grip en beschermt de speaker bij gebruik van de steun.
Jammer is dan wel dat de plastieken steun niet goed vergrendeld wanneer het niet gebruikt wordt waardoor het klepje bij het verplaatsen van de speaker nogal rammelt.

Let’s go

Lezen we de beknopte handleiding snel even door dan zien we dat de speaker opgeladen moet worden voor het eerste gebruik, ik gebruik hiervoor mijn gsm-lader en exact 2 uur later kan ik hem gebruiken.
Eindelijk kan ik de NFC-functie op mijn smartphone eens uitproberen, en wat gaat dat makkelijk zeg! Even met mijn gsm op de speaker tikken en hij is verbonden. De volgende keer hoef ik enkel mijn bluetooth in te schakelen en gaat het koppelen automatisch.

Geluid

Met zijn 10W RMS vermogen produceert deze speaker een aardig geluid! Verwacht geen dreunende bassen, maar geniet van het mooie volle geluid die zelf op maximum volume goed blijft klinken. Een woonkamer voorzien van goed geluid, of buiten in de tuin nog wat muziek beluisteren met vrienden? Geen probleem met deze speaker.

Gebruik

Het apparaat is heel simpel en intuïtief te gebruiken, want buiten een pairingknop, schuifknop en een volumeknop zitten er geen extra’s op. Zoals reeds eerder vermeld zit er linksboven in de speaker een led die de status van het toestel aangeeft (verbinding zoeken = blauw knipperen, verbonden = constant blauw, max volume of batterij bijna leeg = rood, …)

Near Field Communication/Bluetoothverbinding/Audio-in

Verbinding maken met de speaker gaat heel makkelijk via NFC, maar ook connectie maken met apparaten zonder NFC gaat probleemloos, ik heb dit zowel op mijn gsm, tablet als pc uitgetest. Hou rekening met de maximale werkafstand van 10m die Bluetooth ondersteunt. Ga je verder weg dan begint het geluid te haperen.

Heb je geen Bluetooth? Geen paniek, verbinden kan ook via een 3.5mm audio-ingang (audio kabel niet meegeleverd).

Batterijduur

De opgegeven batterijduur bedraagt 5u wat voor mezelf ruim voldoende is. Zet je het volume niet te luid gaat hij volgens mij zelf nog langer mee.

Telefoneren

Omdat deze luidspreker ook uitgerust is met een microfoon kan je ook telefoongesprekken voeren. Een toepassing die ikzelf waarschijnlijk niet zoveel zal gebruiken, maar ik heb het toch kort even getest en geen problemen ondervonden. Mijn gesprekspartner kon me duidelijk begrijpen, maar best richt je toch de microfoon naar je toe.

Conclusie

Een leuke en handige speaker voor een aardige prijs, die deze vakantie zeker en vast meegaat op reis.

Miromax 20-07-2015 Product paar dagen in bezit

De koppeling van tablet of smartphone verloopt kinderlijk eenvoudig (via bluetooth of NFC) en is binnen de minuut geklaard. Wat ik vervolgens te horen kreeg overtrof eigenlijk mijn verwachtingen. Wat een mooie sound produceert deze speaker!
Het design is een kwestie van smaak maar ik vind het alvast heel geslaagd.
Het is ook handig dat het toestel van een volumeknop voorzien is zodat je niet telkens via de tablet of smartphone het volume moet regelen.
Eigenlijk kan ik niets negatiefs over deze speaker melden. Een toppertje dus!

GGerardV 16-07-2015 Product paar dagen in bezit

Geluid is helder en kwalitatief goed.

Minpunt is het wiebelig aan/uit/mode schijfknopje. Ik vraag me af of deze robuust genoeg blijkt.

Luc van Vessm 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Dik tevreden.

Mooi geluid, makkelijk in gebruik, een top apparaat een klasse die ik niet verwachtte.
jammer dat het vrijwel niet meer te koop is.

Pluspunten

• Heeft alles wat je magverwachten

Minpunten

• Helaas alleen maar tevreden.

Ruurd11 08-12-2016

Goed geluid, zonder vervorming bij hoger volume

Het apparaat heb ik inmiddels een jaar in gebruik. Het geluid is erg goed, zelfs als je het apparaat hard zet. Ook dan geen bijgeluiden of ruis. Wat dat betreft voldoet de speaker aan alle verwachtingen. Zowel draadloos als bedraad (aan notebook) geen problemen.

Minpunt vind ik wel de levensduur van de accu. In het begin kon hij een paar uur zonder externe voeding functioneren. Nu moet hij eigenlijk constant aan de externe voeding

BarDanJoeSta 11-09-2015

Super mooi geluid en lekker makkelijk meenemen

Ik vind het zo een fijn apparaat dat ik de kleinere versie er ook van heb gekocht
De kleine kan iets minder hard maar ik vind beide echt super handig en mooi geluid en design

Anoniem 10-09-2015

goed geluid super makkelijk in gebruik

Deze bluetooth speaker is zeer gemakkelijk in gebruik, je hoeft er geen gebruiksaanwijzing voor te lezen en het geluid is zonder meer prima!

Adriaan02 09-09-2015

Een uitmuntende hoofdtelefoon.

Subliem geluid, verpakt in een praktisch onverwoestbare koptelefoon. De stekker snoertjes zijn ontzettend goed en degelijk gemonteerd. Omgevingsgeluid hoor je niet, zelfs bij lage volume.
Al met al een ongelooflijk goede hoofdtelefoon. Enige nadeel is de hoge prijs. Maar nadat je hem hebt uitgeprobeerd is de prijs niet echt een probleem meer. Zelf hebben we er uiteindelijk twee gekocht.

Maestro 09-09-2015

Blij dat ik hem heb.

De tandenborstel maakt je gebit heerlijk schoon. Ligt goed in de hand. Alleen het geluid niveau is erg hoog waardoor de huisgenoten 's nachts wakker kunnen worden. Verder doet de borstel wat aan de tandarts boor denken voor wat betreft de poets frequentie. Als dat je afschrikt kan je beter een normale elektrische tandenborstel kopen.

Julius1945 09-09-2015

Super handzaam en goed geluid, tegen een billijke prijs.

Echt een must have, overweeg om er nog 1 bij te kopen. Dochter heeft er ook 1 aangeschaft en is ook zeer tevreden.

Rooster62 08-09-2015

voordelige goede aanrader

Ik heb de BT3500B nu enige tijd tot volle tevredenheid in gebruik.
ik ging voor een ander merk en iets goedkoper naar de winkel.
die viel echt helemaal in het niet t.o.v. de Philips, dus beslissing werd makkelijk.
krachtig vol geluid met misschien iets teveel bass, kan er de huiskamer goed mee vullen op een feestje.
aanrader, zeker geen kat in de zak. door de ingebouwde microfoon heb je er in de auto ook nog eens een goede handsfree bij.

franl 08-09-2015

fantastische geluidskwaliteit tegen een klein prijsje

Compact stoer design en een fantastische geluidskwaliteit een oplaadbare acvu die lekker lang meegaat voordat ie moet worden opgeladen en dat voor een bijna belachelijk lage prijs

Smits36 08-09-2015

Kleine krachtige speaker

De speaker doet waar deze voor bedoeld is. Koppeling gaat super makkelijk en het geluid is voor ons van prima kwaliteit. Al met al gewoon een goede speaker.

Pawi 08-09-2015

Geweldig!

Ik heb twee gekocht, waarvan één cadeau gegeven aan een kameraad. Hij vindt het ook geweldig. tijdens altijd muziek muziek op de achtergrond.

Puzzelaar1949 08-09-2015

Prima apparaat.

Prima apparaat, werkt goed, klinkt best wel goed voor zo'n kleine speaker. De prijs was ook aanvaardbaar, anders hadden we het niet gekocht.

Didier1 07-09-2015

Zeer tevreden over het product

Product voldoet aan verwachtingen;
- is gemakkelijk te koppelen
- geluid is goed genoeg om lekker muziek te draaien en met de kids te zingen/dansen
- formaat is goed en handig op te bergen/mee te nemen doordat hij niet te dik is

Al met al zeer tevreden over het product

Anoniem 07-09-2015

Beste prijs/kwaliteit verhouding

Gebruik de speaker uitsluitend als bluetooth speaker voor muziek van mijn mobiele telefoon te streamen. Zeer tevreden over de lange gebruiksduur (5 uur met opgeladen battterij). Vergeleken met de concurentie beste prijs. Met dubbele speaker voldoende luid om in de huiskamer te beluisteren. Gebruik de speaker bijna dagelijks. Aanrader! Ingebouwde microfoon voor handsfree bellen heeft beperkt bereik, je moet niet op meer als een meter afstand van de speaker handsfree willen bellen, dan is je stem te zacht voor de gesprekspartner.Gewoon bellen met je telefoon.

ronald71 07-09-2015

Product doet waarvoor het gemaakt is.

Het product voldoet aan mijn wensen. Vreemd is de naar beide kanten oneindige volume knop. Batterij is (ook als de speaker niet gebruikt wordt) erg snel leeg. Handleiding niet erg duidelijk. Ben op zoek naar beter exemplaar.

F1492 07-09-2015

Mooi ding, slecht bereik

Handig ding, alleen ik vind dat de verbinding via Bluetooth echt heel slecht, daar heb ik dit apparaat toch voor gekocht.

Noorderbloem-1 27-07-2015 Product paar weken in bezit

Zelden ben ik enthousiaster over een produkt geweest als nu over de Philips BT3500. Ik luister de hele dag naar de radio, naar specifieke zenders die niet via FM worden uitgezonden, dus had ik het probleem dat ik, als ik in de badkamer was - waar wel een sterio radioset met FM staat, toch verstoken was van de programma's en de muziek waarvan ik houd. We hebben in een paar kamers een paar Sonos speakers, maar om zo'n duur ding ook voor de badkamer aan te schaffen? Dat blijkt dus ook helemaal niet nodig. Ik heb de gratis App 'TuneIn Radio" en "Spotify" op mijn simpele Galaxy Young geinstalleerd en nu kan ik zo lang als ik wil in bad zitten :) De Bluetooth verbinding werkt perfect, het geluid is prima - misschien door de akoestiek in de badkamer nog mooier - en iedere dag ben ik blij dat ik deze wireless speaker voor weinig geld in een sale bij iBood gekocht heb. Ik ben hartstikke blij met deze koop!

Noorderbloem-1 27-07-2015

sorry, een grammaticaal foutje in mijn review: "... enthousiaster ...dan..", maar dat verandert niets aan mijn mening: Een fantastisch apparaat met een mooi geluid!