Samsung M5 boekenplankspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 123 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung M5 boekenplankspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

hansg65 13-11-2015

De Samsung Multiroom Shape M5 is een redelijk uit de kluiten gewassen luidspreker in een voor Samsung kenmerkende driehoekige vorm (die een ‘Play’ knop voor moet stellen). De luidspreker is één van de luidsprekers die Samsung in het multiroom segment aanbiedt, het segment dat gedomineerd wordt door Sonos. De setup ervaring is wat minder goed is dan bij Sonos. Ik heb de luidspreker een keer moeten resetten om hem aan het goede draadloze netwerk te hangen (ik heb hier in huis eigenlijk wat te veel draadloze netwerken…). Maar als dat eenmaal gelukt is, doet de Samsung het perfect! Het geluid is misschien ietsje minder mooi dan van Sonos of Bose, maar de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Naast streamen van muziek via wifi, zit er bijvoorbeeld ook Bluetooth op met NFC om ieder willekeurig apparaat (behalve Apple… de nieuwste iPhones hebben wel NFC, maar dat werkt alleen met Apple Pay) snel te koppelen aan de luidspreker. Ook wordt het hierdoor mogelijk even het geluid van een YouTube filmpje via de M5 te spelen. Ook een aux ingang ontbreekt niet. In tegenstelling tot Sonos, ondersteunt Samsung ook Spotify Connect, de makkelijkste manier om vanuit de vertrouwde Spotify app muziek te streamen naar een luidspreker als de M5. Ook zonder app is de M5 beperkt te bedienen. Je kunt bijv. drie voorkeurzenders uit je TuneIn account programmeren die dan zonder app te starten zijn. Wel is de bediening op het apparaat zelf een beetje krakkemikkig... Je kunt bij de drie zenders bijv. niet zien op welke zender hij staat en je kunt er alleen cyclisch doorheen lopen. Ook het uitzetten gaat onhandig: je moet dan de mute knop een tijdje ingedrukt houden, echt secondenlang. Eigenlijk heb je dus gewoon de app nodig. Een app die op zich inmiddels best goed is, maar vooral op mijn tablet voor een duidelijk hoger stroomverbruik van de tablet zorgt. Raar, want eigenlijk zou het niet meer dan een afstandsbediening moeten zijn. Samsung reageert hierop dat de muziekcollectie op je tablet of telefoon constant wordt gedeeld met de luidspreker waardoor het stroomverbruik omhoog gaat. Een rare toelichting wanneer je radio luistert en bijna geen muziek op de tablet hebt staan. Anyway, met de M5 hoef je weinig concessies te doen. Hij biedt ongekende mogelijkheden!

hansg65 23-05-2015

Mooie speaker met veel mogelijkheden. Ondersteuning van Spotify Connect is fantastisch. Dat heeft Sonos niet! Net als bluetooth met NFC. Bevalt mij veel beter dan de Sonos.

sjbosma 07-02-2015

Gekocht samen met soundbar. Systeem is uitermate flexibel en werkt goed als aparte speaker maar ook als multi-speaker.

Iepje52 04-02-2015

Mooie vormgeving, gemakkelijk te installeren en in gebruik.
Ideaal voor het afspelen van muziek in woonkamer en keuken.

Gijs 1982 02-02-2015

Te gekke speaker. Heb hem zelf 2 in combinatie met de Samsung HWH 750 soundbar. Dit zorgt voor een geweldige geluidservaring en dat allemaal draadloos.

vertdebois 02-02-2015

heel mooie vormgeving met vele mogelijkheden, maar moet nog een hoop uit vinden.ga hem gebruiken als ondersteuningsgeluid bij de TV.

Bert 4444 01-02-2015

Mooi vormgegeven multiroom speaker, past goed in interieur zonder al te veel op te vallen, maar wel met goede geluidskwaliteit. Gemakkelijk in gebruik met veel extra mogelijkheden. Aangekocht in combinatie met Samsung Smart TV UE40H6700SLXXN, voldoet zeker aan onze verwachtingen!!

thgroenewoud 07-02-2015

ook aangekocht met smart tv. maar krijg hem niet goed gekoppeld aan de tv. bij aanzetten gaat tv geluid uit. ik wil hem juist gebruiken samen met het tv geluid.

Gerrit10285 01-02-2015

Wij hebben hem nog niet zo lang en hebben nog niet alle mogelijkheden ontdekt, maar wij hopen hier nog lang plezier van te hebben. Het geluid vinden wij ieder geval al wel super!

Jasperse1993 01-02-2015

Samsung M5 in combinatie met een M3, en een hub. Erg makkelijk te installeren. Goede geluidskwaliteit, maar dit is natuurlijk altijd subjectief.
Werkt met eigen muziek, streamingsdiensten zoals spotify, deezer en online radio.

theovis19 01-02-2015

Bijzondere vormgeving met een goede geluidskwaliteit. Mogelijkheden voldoende voor een ruime kamer. Geluidskwaliteit goed

klaas2015 01-02-2015

goed geluid voor de grote en het is makkelijk 0m overal te gebruiken het is een aanrader en zeker voor de prijs

bernie rensen 31-01-2015

Fantastische speakers. Ik had er al 1 in mijn bezit en wilde er een tweede bij. Er zit een geweldig geluid in. En met de tweede erbij is het nog mooier. Erg makkelijk te installeren zowel op je netwerk als met bluetooth. In te delen als groep en zelfs nog met meerdere speakers uit te breiden. Ik heb ze gewoon in het zicht staan en ze er gaaf uit. Ik wil ze nog wel ophangen en moet wel wat speurwerk verrichten om de juiste wandbeugels te vinden, maar als dat alles is. Gewoonweg fantastisch!

NmidnetS 31-01-2015

Ik heb de SAMSUNG WAM550 in combinatie met een tv gekocht vanwege een speciale actie.

Aansluiten op de TV was heel gemakkelijk, geluidskwaliteit is erg goed. Het feit dat het draadloos is heeft een goede acceptatie waarde bij mijn vriendin, want die houd niet zo van draden. Doordat het gebruik maakt van WIFI is de geluidskwaliteit ook erg goed en niet zo beperkt als via bluetooth.

Mijn enige nadeel op dit moment is, dat ik er gewoon meer nodig heb. Ze zijn perfect in te delen, via de App afzonderlijk aan te sturen en dergelijke.

We willen er nu een aantal in de keuken, een aantal in de woonkamer, en een aantal in de badkamer.. (heerlijk voor in bad).

En tot slot, ze zijn een beetje prijzig, maar het wel waard!

harryentrudy 31-01-2015

De multiroom speaker geeft een nieuwe dimensie aan het geluid van de TV. Door de wifi aansluiting zit je niet met allerlei aansluitingen van kabels en kun je de speaker neer zetten waar je wilt. De multiroom Speaker is makkelijk te bedienen en voor diverse apparaten te gebruiken.

Maartje1986 31-01-2015

Het is een mooi apparaat. Hij mag gezien worden. Niet te groot maar ook niet te klein. Vooral het koppelen aan mij samsung TV, telefoon en tablet verloopt zeer makkelijk.
Absoluut geen spijt van deze aankoop

binnejan 31-01-2015

DE MULTIROOM SPEAKER GEEFT GOED GELUID, GOED TE VERBINDEN MET DE COMPUTER EN MET DE SOUNDBAR, WEL ENKELE STORINGEN GEHAD OP HET MOMENT DAT DE SOUNDBAR IS TOEGEVOEGD AAN HET NETWERK.

Berend1962 30-01-2015

Mooi vormgegeven speaker met een goed ruimtevullend geluid.
Voor gebruik op je smartphone en I-Pad ideaal. Verbinding zoeken met de laptop lastig.

Mikey1979 29-01-2015

Ik heb onlangs een single box gekocht voor de woonkamer en binnen een half uur had ik al een prachtig geluid. Met de app is de box zo in je WIFI netwerk geplaatst en kan je eenvoudig muziek streamen. De radio functie op de box zelf vind ik ook erg handig. Omdat ik de box nog maar een aantal dagen heb kan ik weinig zeggen van de duurzaamheid maar dit is bij Samsung meestal wel in orde. Kortom een mooi product wat in toekomst uitgebreid kan worden met andere boxen voor andere kamers

leonelise 29-01-2015

vormgeving is mooi, het geluid is mooi en puur, bediening gaat supermakkelijk. we hebben nog niet alle opties uit kunnen testen

E.PINAS 29-01-2015

MOOI VORMGEVING , SIMPEL BEDIENING, SNEL TE INSTALLEREN, TOP GELUID. GA BINNENKORT DE REST EXTRA BIJKOPEN.

Loreno3000 29-01-2015

Het apparaat is makkelijk te maken verplaatsen. het geluid is ook heel erg goed. qua design is het ook heel goed

Girafje69 29-01-2015

mooi design en ook de koppelen met mijn nieuwe tv tevens samsung de ue557500, verder fijn dat er zowel blue tooth en wifi op zit

L. Alberto 29-01-2015

nice product, just need get upgrade the application to synchronize with Samsung galaxy gear and avoid lags

succesmooizo 28-01-2015

sterk ontwerp mooie sound makkelijk in gebruik veel mogelijkheden duurzaamheid nog geen oordeel te kort in mijn bezit..

bailey12 28-01-2015

Apparaat geeft mooi geluid en heeft een mooie vormgeving. Erg handig om je muziek af te spelen en is makkelijk te bedienen.