De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XP500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marieke 27-06-2022

Grote speaker Sony SRS-XP500

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Grote box met dito geluid. De box is erg makkelijk te koppelen en werkt echt heel eenvoudig.
Het geluid is krachtig, persoonlijk vind ik de bas iets te aanwezig. De lampen (die je gelukkig ook uit kunt zetten bij iets rustigere muziek) worden erg gewaardeerd door onze kinderen.
De box is groot en vrij zwaar, maar door de handvaten wel goed te handelen.
Accuduur is prima (uberhaupt een accu werkt erg prettig!)

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • geluid

Minpunten

• gewicht

BBrink 24-06-2022

Supergoed geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Na het uitpakken heb ik de box meteen buiten gezet, je hebt hem zo gekoppeld met Bluetooth, Spotify aan en heerlijk genieten van het mooie geluid wat hier uit komt. Zelf durfde ik hem niet eens maximaal te zetten, want wat een geluid komt hier uit! Supergoede bass ook. In de speciale app zag ik dat je ook lijstjes kan maken, voor als je een feestje hebt, zodat iedereen er liedjes aan toe kan voegen. Ik zet nu veel vaker muziek op in huis, wat is muziek toch fijn!

Pluspunten

• Helder geluid
  • Mooie bass
  • Eenvoudig te koppelen

a************@g******** 18-06-2022

Goeie bt speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Goeie speaker, vol en ruimtelijk geluid. Nadeel is dat hij best zwaar en groot is. Pluspunt is aansluit mogelijkheden voor andere apparaten en batterijduur.

Iemand die een feestje wil bouwen kan dat zeker met deze speaker.

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluid

Minpunten

• Afmetingen
  • Gewicht

c************@g******** 17-06-2022

Krachtige speaker met leuke functies

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Na ontvangst van mijn bestelling heb ik de box gelijk uitgepakt en in gebruik genomen. De box is redelijk groot maar wel draagbaar door de handige handvatten aan beide zijden. De box heeft met de meegeleverde accu circa 3 uur aangestaan en daarna kon ik hem tijdens gebruik (via bluetooth op mijn telefoon) heel gemakkelijk opladen met een snoertje. Tijdens het luisteren naar muziek viel het prachtig heldere geluid mij gelijk op! Wat mooi om hiermee naar muziek te luisteren 😄. De box heeft ook een lichteffect wat er leuk uitziet. Ik heb verschillende volumes geprobeerd en je kan hier zeker een feestje mee bouwen (is ook te koppelen met andere boxen) maar je kan ook heerlijk zelf genieten van mooi muziek :) aankomend weekend even bij mijn ouders testen met karaoke, er zit namelijk een plugin voor een microfoon: ik ben benieuwd!

• Krachtig
  • Lichteffect

Minpunten

• Zwaar

MartijnV. 23-07-2021

Fijne Grote Sony

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

De Sony SRS-XP 500 is een musthave voor iedereen die van een buiten feestje houdt.
Groot en door de lichten gezellig aanwezig, en een fantastisch geluid, bij rustig gebruik heb je het idee dat er stereo geluid door je tuin rolt!
Hij gaat ook daadwerkelijk 20 uur mee na volledige lading en zo kom ik de hele dag door in de tuin!
Ook een feestje mag weer een beetje dus ook voluit kunnen gebruiken , en met 20 man in de tuin kun je deze box gebruiken voor een serieus feestje! Party mode is handig, en ook eenvoudig te gebruiken !

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Top geluid
  • Goeie batterij

Minpunten

• Wel zwaar

g*************@g******** 17-07-2021

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

De Sony SRS-XP500 is geen kleine box maar dan heb je ook wat. De box ziet er prima uit qua design en is ook nog eens stevig en degelijk. En goed te hanteren qua grote en gewicht door de degelijke handgrepen. Als hij aanstaat is het design nog beter met de mogelijkheid een aardige ‘lichtshow’ aan te zetten. De box is makkelijk te installeren en te gebruiken. Via bluetooth koppel je hem bijvoorbeeld eenvoudig aan je mobiele telefoon en via deze weg ook aan de bekende streaming diensten om muziek af te spelen. Ik heb vaker bluetooth-speakers gehoord maar die bleven ver achter bij het geluid van deze. Het geluid uit de box klinkt enorm zuiver en vol. Wel vind ik bij veel liedjes die ik afspeel de bass overheersen. Ik ben dan ook zeker geen fan van de ‘mega bass’ optie. Via het instellingenmenu heb ik zelf de regelaar van het basgeluid helemaal laag gezet. Iets dat eenvoudige gaat via de Sony Music Center-app. Via deze app kan ik eenvoudig mijn muziek afspelen via Spotify een een van mijn favoriete radiostations via TuneIn Radio. Bij de instellingen heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld via een equalizer het geluid aan te passen of te kiezen voor verschillende surround opties. De batterij gaat lang mee, ze zeggen 20 uur, maar dat heb ik nog niet echt getest. De box is namelijk ook te gebruiken met een voedingskabel en is op die manier ook snel weer opgeladen. Binnenkort de box een testen bij een feestje.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • gebruikersgemak

Minpunten

• geluid
  • gewicht

tsurksum 16-07-2021

goed in een vacuum maar uiteindelijk niet je beste optie

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

na 3 weken heb ik een hoop te zeggen over deze speaker. Als eerst wil ik graag zeggen: dit is een geweldige speaker. De balans van geluid is erg mooi samen gesteld, echter vind ik de "mega bass" optie wel wat jammer. voor een party speaker zou dat de normale optie moeten zijn.

Verder ben ik echter wel erg blij met de software. De Sony music center app zit erg goed in elkaar, & is zeker een mooie toevoeging aan dit apparaat. Verder is de app Fiestable die wordt geadverteerd ook een super handige app die goed samen werkt met de speaker. Wel zou het fijn geweest zijn als die 2 apps niet opgesplitst waren. voor mij is dat niet zo een probleem maar ik kan mij voorstellen hoe dat onhandig kan zijn voor iemand met minder opslag.

In samenvatting is dit op zich een geweldige speaker all around. De interface is 100% het grootste pluspunt. Je kan goed zien waar sony de meeste aandacht aan heeft gepleegd, maar het geluid blijft telleurstellend

Pluspunten

• software
  • formaat

Hinse 09-07-2021

Krachtige bluetooth speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

De Sony SRS-XP-500 is een krachtige speaker. Het geluid wat eruit komt is zeer goed. De bluetooth verbinding is zeer krachtig waardoor je op grote afstand het makkelijk kan gebruiken. De krachtige bas kan bij sommige nummers zeer mooi uitkomen. De app Sony Music Center bied voor mij persoonlijk weinig meer toe ten opzichte van een andere app voor muziek. De sfeerverlichting geeft een extra dimensie bij het gebruik. De batterij is lang genoeg om te gebruiken voor een avondje op een feest. Mis wel enorm een afstandsbediening erbij, ondanks dat je alles via de telefoon of tablet kan doen, betekent dit ook dat je voor alles het erbij moet hebben. Dus een playlist opzetten en het loslaten voor de rest van de avond zit er niet bij. De Sony SRS-XP500 is wel aan de zware kant om echt mee even ergens mee naar toe te nemen. Als hij iets lichter was dan was het wat handzamer geweest.

Pluspunten

• Grote batterij duur
  • Goed geluid

Minpunten

• Gewicht
  • Geen afstandbediening

zebbra 06-07-2021

Krachtige "speaker" met sterke bass

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Bij het uitpakken werd mij al duidelijk wat voor monster ik in huis had gehaald. Deze wireless speaker is een mooi ding waar ook geluid van goede kwaliteit uitkomt. Binnen een minuut heb je de speaker met bluetooth gekoppeld aan je telefoon of laptop, en dan is het blazen maar! De speaker heeft mooie lichtjes om de muziek te begeleiden, wat zeker op een feestje een leuke toevoeging is. Ik luister zelf veel hip-hop/rap, en de bass is simpelweg fantastisch - zelfs als je niet de MEGA BASS aanzet. De batterij gaat lang mee - toch wel 2 tot 3 dagen, maar dit zal ook wel afhangen van het volume en of je de MEGA BASS wel of niet aan hebt. Hoe dan ook: meer dan genoeg voor wat voor gelegenheid dan ook. Het laden gaat ook snel en makkelijk met de bijgeleverde kabel (die misschien iets langer had mogen zijn). Je kan blijkbaar ook een microfoon/gitaar aansluiten, maar dit heb ik niet gedaan - wel tof dat die optie er ook is. Als je graag een powerbassmonster in huis wil halen voor allerlei gelegenheden of om gewoon lekker muziek mee te luisteren, en je hebt niet al te gevoelige buren, dan is deze woofer zeker een aanrader.

Pluspunten

• MEGA BASS
  • Geluidskwaliteit
  • Mooi design/lichtjes

Rick 05-07-2021

Prima geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Deze box kun je er wel bij hebben tijdens een feestje.
Het geluid is zuiver en vol en voor wie van een goeie Bass houdt is dit een prima keuze. De installatie van deze box via bluetooth of NFC is erg eenvoudig. Wanneer je de Sony Music Center app installeert op je telefoon krijg je wat meer mogelijkheden om de speaker te bedienen. Met deze app kunnen ook andere Sony speakers koppelen zodat je tijdens je feestje op meerdere plekken in/om het huis dezelfde muziek kan afspelen. De speakers moeten wel voorzien zijn van een “party mode”. Helaas heeft de speaker geen eigen netwerk verbinding en moet je dus altijd koppelen met je mobiele toestel. Om even mee te nemen voor een feestje buiten de deur is de speaker wel groot en zwaar. Je neemt het niet even mee op de fiets naar het strand.
De lichteffecten zijn een leuke toevoeging, zeker als het donker is.

Pluspunten

• Geluid
  • Eenvoudige installatie
  • Bass
  • Party mode

Minpunten

• Omvang
  • Prijs
  • Geen WiFi

s************@g******** 04-07-2021
Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Het geluid uit deze speaker is echt overdonderend. Zwaar en stevig op alle vlakken, jouw muziek komt zo echt tot zijn recht. De bass is wel wat overheersend wat zeker te merken is bij de hogere volumes. Je kunt hem koppelen met meerdere speakers om een echt onvergetelijke ervaring te geven, maar dat is niet aan te raden. Op zichzelf kun je hem niet binnen gebruiken, tenzij je he't zweet wilt latenuitbreken of de ruiten niet breken. Ook is hij zeer groot en zwaar waardoor je hem niet mee kunt nemen. Ter illustratie, hij komt ongeveer tot je knie, dus meenemen is geen optie, tenzij je met een karretje rond wil lopen. Een echte feestmaker is het dus, maar niet onderweg of bij de buren.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Stevige bass
  • LED strip
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Zwaar
  • Niet mee te nemen
  • Niet binnen te gebruiken

Danny 04-07-2021

Uitstekende geluidskwaliteit, maar te zwaar

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

De LED verlichting is een geinige gimmick, maar die zet je snel uit want het voegt uiteindelijk niets toe. En als je dit apparaat koopt om hem overal en nergens mee naartoe te nemen dan kom je snel van een koude kermis thuis. De Sony SRS-XP500 is een zwaar (bijna 12kg) log apparaat om mee te nemen. De plaatsing van de handvaten is niet logisch om 'm simpel mee te nemen.
Maar qua geluidskwaliteit kun je in deze prijsklasse bijna niets beters vinden. De mogelijkheden met de mega bass optie zijn eindeloos. De sound is werkelijk fantastisch, zowel in de lage als de hoge tonen maar ook als je 't volume net even wat hoger zijn blijft 't geluid werkelijk fantastisch.

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit

Minpunten

• Gewicht
  • Onhandig

m**************@g******** 04-07-2021

Mooi geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Deze Sony partybox heeft qua uiterlijk een strak en schokbestendig design, de handgreep maakt het gemakkelijk om te dragen.
De sfeerverlichting vind ik persoonlijk iets tegenvallen daar deze verborgen zitten richting de binnenzijde.
De kwaliteit van het geluid is erg zuiver en mooi, de mega bass knop maakt het geluid extra krachtig vooral tijdens een feestje.
Middens de bediening van een simpele druk op de knop is deze box erg gemaksvriendelijk.
Aan de achterzijde van de box is het mogelijk om microfoons dan wel een gitaar aan te sluiten waardoor er live muziek gevormd kan worden.
Mocht men meerdere Sony Bluetooth boxen bezitten, kan men deze koppelen met elkaar.
De geluidssterkte vind ik voor een partybox helaas wel onder de maat. Ik heb niet het idee dat deze box een groot en ruim bereik heeft in de buitenlucht.

• Schokbestendig
  • Grluid

Minpunten

• Geluidssterkte

b***********@g******** 04-07-2021

Goede box

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Ik wist niet helemaal wat ik moest verwachten toen ik dit thuisgestuurd kreeg, maar hij was aanzienlijk groter dan verwacht. Voor een party box is hij daarmee echt ideaal, dankzij de diepe bass is hij namelijk ook heel geschikt voor in de buitenlucht. Hij is wel vrij zwaar met zijn 13 kilo, maar wel goed vervoerbaar door de handvaten. De waterbestendigheid is een groot voordeel, en de lichtjes zijn een leuke touch.

Pluspunten

• Mooi zuiver geluid
  • Diepe bass
  • Geschikt voor zowel binnen als buiten

Minpunten

• Ietwat aan de zware kant voor het vervoeren

Jack 03-07-2021

Echt mega!

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Deze box is echt mega in alle opzichten! Echt geweldig! Zoveel mogelijkheden

Pluspunten

• Vol geluid
  • Stylvol
  • Verlicht
  • Waterdicht

Minpunten

• Burenruzies
  • Zwaar

m**********@h********** 03-07-2021

Mooi geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Ik schrok even toen ik de doos zag, zo groot had ik de box niet verwacht. Maar wat een design en nog belangrijker wat een geluid komt er uit.
Tijdens het overhuizen en verbouwen heerlijk genieten van een diepe bass. Goed volume die boven de apparaten uit komt.
Makkelijk te koppelen met de telefoon waardoor muziek via Spotify simpel af te spelen is.
De box is makkelijk te verplaatsen dmv een handgreep en de licht impressie brengt nog een leuke sfeer mee. Deze is tevens uit te zetten.

• Licht effect
  • Waterbestendig.

Minpunten

• Best groot
  • Ruzie met de buren

Marssie7007 02-07-2021

zeer goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Deze stijlvolle speaker heeft een subliem geluid. De buren waren niet erg blij toen ik het volume en de bass voluit aan had. Ook de app, die je op je smartphone kunt zetten werkt prima. De speaker is ook spatwaterdicht. Ik zet hem wel eens aan als ik in bad ga en tot op heden nog geen klachten. De oplaadtijd is ook goed en de batterij gaat ook lang mee. Het apparaat is zijn geld zeker waard. Enige puntje is dat als je de speaker aan het netsnoer hebt, het volume hoger is als wanneer je op de accu muziek afspeelt

j**********@g******** 01-07-2021

Enorm fijne box met vol geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Heel erg blij deze box te mogen testen. Heb verschillende merken draagbare boxen al versleten, maar deze is toch wel echt de allerbeste die ik ooit heb gehad. Het geluid uit de Box klinkt enorm zuiver en vol. Als je daarbij ook nog de bass aanzet dan is het helemaal een echte disco.
Ook in de buitenlucht is het geluid vol. De handgreep is ontzettend makkelijk en ondanks zijn gewicht kun je hem zeer makkelijk meenemen. Verder geeft de box in het donker mooi sfeerlichten op ritme van de muziek. Er zitten diverse aansluitingen aan de achterzijde van de box, die netjes onzichtbaar zijn weggewerkt door een klepje.
De batterij gaat lekker lang mee, ongeveer 20 uur en dat is best wel lang. De box is ook te gebruiken met een voedingskabel en dat is niet altijd het geval met draagbare boxen. Verder heeft Sony ook een zeer gebruiksvriendelijke app, waarmee je de box kunt bedienen. Al met al na 1 week testen heel erg tevreden met de box. Ik moet nog diverse mogelijkheden proberen, maar dat gaat zeker goed komen.

Pluspunten

• Geluid
  • Geamk
  • Aansluitingen

Minpunten

• nog geen

Moosje46 01-07-2021

Mooi, helder geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XP500

Goed en helder geluid. Makkelijk via je mobiel te gebruiken. Prettig is ook dat je hem buiten kan neerzetten ook al regent het. Dit heb ik uitgeprobeerd en het geluid veranderde niet. Het is wel een groot en zwaar apparaat. Daarentegen is het wel makkelijk op te tillen omdat er een handvat aan zit. Dit is geïntegreerd in de vorm van de box.
Er komt een helder geluid uit en ook qua volume kan je de box hard zetten zonder dat het geluid vervormd.
Wel is het zo dat er een flink basis geluid inzit wat zelfs ook nog benadrukt kan worden door een mega bass instelling. Hier moet je wel van houden.
Wat ook mooi is, dat er licht in de box zit. Dit kan je zelf aan en uitzetten.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Flinke bass
  • Mooie vormgeving met licht
  • Kan ook met regen gebruikt worden

Minpunten

• Groot
  • Zwaar

AnjaajnA 01-07-2021

Waanzinnig!

In een woord, wauw!
Wat een box, waar moet ik beginnen.
Het geluid is prachtig, de ingebouwde lichtjes de kinderen en ik zijn er dol op. Zeer eenvoudig in gebruik door Sony music center. In de app kan je veel aanpassen. Hij gaat ruim 20 uur als die volgeladen is, mocht ie leeg zijn is hij supersnel opgeladen.

Pluspunten

• Mooie strakke vorm
  • Geluid
  • Lichtjes
  • Snel opgeladen
  • Lange accu