Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos Roam op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

MrsHeijntjuuh 03-07-2023

Top design

Geschreven voor: Sonos Roam

Fantastisch Design! Klein maar met een super geluid. Doordat deze speaker niet rond is, maar driehoekig ligt het ook lekker in de hand. Je pakt hem snel op om mee te nemen.
Het geluid is is gewoon fantastisch. Mooie heldere tonen en een volume van jewelste!

Pluspunten

• Goed formaat
  • Mooi geluid

Minpunten

• Nieuwe app downloaden

Daan 29-06-2023

Sonos Roam

Geschreven voor: Sonos Roam

Sonos Roam is een fijn apparaat, met een goede geluidskwaliteit, zoals je van Sonos mag verwachten.

Pluspunten

• Geluid
  • Verbinden met

Minpunten

• Opladen

Louise G 26-06-2023

Sonos Roam Wit

Geschreven voor: Sonos Roam

Deze speaker mogen testen.

De speaker is mooi compact. Zit verpakt in een mooie stoffen verpakking wat al een cadeautje is om uit te pakken.
Uitstraling en design oog degelijk en solide en is verfijnd afgewerkt. Kortom echt mooi om op iedere plaats neer te zetten.

Sonos werkt met een app. Zeer praktisch in gebruik. Hierin zijn allerlei instellingen te doen. Apparaat is ook te koppelen met overige sonos apparatuur.

Kwaliteit van het geluid was ik enorm door verrast. Ik was een wat oudere JBL speaker gewend welke hol en dof klinkt.
Geluid uit dit apparaat is open, helder en klinkt alsof er een enorm sound systeem achter hangt. Het is niet wat je verwacht van een klein boxje. Echt goede kwaliteit, mooie bass.

De bediening is praktisch en makkelijk. Nu moet ik zeggen dat de eerste keer koppelen via de app en WiFi even wat zoeken was. Daarnaast het koppelen met Bluetooth verliep ook iets minder soepel. Nadat dit eenmaal gelukt was ging het prima.
De speaker gaat zeker een uur of 8 mee. Geluid harder en zachter zetten gaat zeer gemakkelijk. Dit kan via de app maar ook handmatig via de zijkant van de speaker.
Samengevat: mooi vorm gegeven speaker, perfecte geluids kwaliteit. Makkelijk in gebruik nadat je even de tijd hebt genomen om je goed te verdiepen in alle mogelijkheden en functies.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Compact
  • Perfect geluid

Minpunten

• Gebruik met app kost even tijd om uit te vinden

BasFromtheLake 26-06-2023

Sonos Roam - kwalitatief goed

Geschreven voor: Sonos Roam

Ik heb dit product ontvangen om te testen. Bij het openen van de doos zie je dat de box mooi is verpakt zoals dit altijd het geval is bij Sonos producten. Het installeren van de box gaat gemakkelijk met de Sonos app en je kan hem zo bij de rest van je apparaten toevoegen. Het koppelen met de andere boxen had ik wat meer moeite mee omdat mijn Sonos one en Beam gen 2 hem een soort overrulen. Na een paar keer aan en uitzetten sprong hij toch opeens aan met de rest van de de boxen. Ik weet niet wat ik nu anders deed? De batterij gaat lang mee, in mijn gebruiks periode niet hoeven te laden. Muziek klinkt mooi voor het formaat box. Je hoort wel degelijk verschil met de grotere en duurdere boxen, maar dat is logisch. Het boxje is vrij zwaar voor z'n formaat (voelt degelijk). Het koppelen met andere boxen gaat alleen met een wifi verbinding. Al met al erg tevrede over de Sonos Roam al moest ik er wel even mee om leren gaan.

Pluspunten

• Lekker zwaar
  • Goed geluid
  • Goede accu
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Koppelen met andere Sonos boxen
  • Aan en uit knopje voelt soms wat lam

Daan 26-06-2023

Top ding

• Geluidskwaliteit
Om te beginnen met het belangrijkste, het geluid. Zoals iedereen gewend is bij Sonos is het geluid top. Meegenomen naar het werk waar ook een draadloze box staat. En vooral als die lekker hard staat blijft het geluid prachtig. Dus hier niks over te klagen.
Ook viel me niet tegen hoe hard het toch kleine boxje kan.
Er is vooral top 50 muziek mee afgespeeld.

• Bouwkwaliteit en design
Design is natuurlijk ook mooi, zelf vind ik hem liggend het mooiste.

• Gebruiksgemak
Aan het begin was het even wennen qua gebruik. Omdat ik al meerdere Sonos boxen in huis had, wa het aan het begin een beetje prutsen qua instellen. Dit omdat als ik muziek wilde afspelen de muziek automatisch overschakelde naar de al aanwezige boxen in huis en bleef de Roam stil.
Na een update de volgende dag deed die het perfect en was die te koppelen aan de andere boxen.

• Functies en mogelijkheden
Na de eerste keer via de Sonos app te verbinden met de wifi, is de box erna via Bluetooth heel snel verbonden. Zelf ben ik niet zon fan van Bluetooth omdat als je even de verbinding kwijt bent ook de muziek weg is. Dit was bij de Sonos niet (tot nu toe) het geval.
Je kan ook gemakkelijk via de app de box besturen

• Accuduur
De accuduur is prima, met een volle accu kan je prima de hele dag muziek luisteren.
Wel vond ik het jammer dat je alleen de oplaadkabel erbij kreeg (maar dat is tegenwoordig bijna standaard) hierdoor is het wel verleidelijk om de draadloze oplader erbij te kopen.

Al met al een goede toevoeging als je al Sonos hebt, ik gebruik hem zelf vooral voor in de tuin en badkamer omdat die makkelijk te verplaatsen is.
Ook als je opzoek bent naar een losse box voor onderweg ik het een aanrader vanwege de lange accuduur.

Pluspunten

• Geluid
  • Accuduur
  • Disign

b*****************@h********** 21-06-2023

Sonos Roam zeker een aanrader

Geschreven voor: Sonos Roam

Ik heb deze Sonos speaker mogen ontvangen om te testen. De speaker is mooi in form en makkelijk mee te nemen omdat hij niet te zwaar is (436 gram). Hij voelt degelijk aan in de hand en bevat een siliconen voet aan twee kanten zodat je hem kan neerzetten of neerleggen. Wat ik heel praktisch vind is dat door de siliconen ondergrond de speaker stevig staat en je geen vibraties voelt van de bas . De speaker is makkelijk te installeren middels de Sonos app je maakt een account en verbind via wifi of bluetooth en binnen een paar minuten kan je al muziek luisteren. Leg de sonos app niet te snel aan de kant want je kunt een aantal handige features activeren die het geluid en je batterijduur kunnen verbeteren. Ik gebruikte de fucntie die de bluetooth automatisch verbind zodra hij de telefoon vindt. Ook activeerde ik de Trueplay functie die de microfoon gebruikt om de speaker uit te balanceren en te finetunen zodat hij altijd goed klinkt waar je het ook neerzet. Let wel op om deze functie te kunnen activeren moet je eerst voicecontrol activeren hiermee geef je toestemming om de microfoon te gebruiken. Dit bied weer een andere handige functie namelijk dat je opdrachten kan geven aan Sonos. Wij hebben thuis een hele installatie van Sonos en je kunt andere speakers opdrachten geven of vragen of hij muziek voor je wil afspelen. Je zou ook kunnen vragen of hij wil checken wat het batterij percentage is. De laatste handige functie die ik ontdenkt heb is de batterij besparingsmodus deze helpen je accuduur te optimaliseren door bijvoorbeeld de Sonos uit te schakelen als je hem niet gebruikt. Als je alle instellingen hebt ingesteld kun je luisteren naar je Sonos en genieten van de geluidskwaliteit. De bass van deze kleine speaker is verbazingwekkend goed en bovendien ook nog te verstellen middels de app. Er komt heel veel geluid uit de speaker hij gaat zo hard dat ik voorspel vol volume niet vaak nodig te zullen hebben. Al met al echt een hele mooie fijne speaker die ik alleen maar kan aanraden!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Veel instelbare opties
  • Voicecontrol
  • Makkelijk te bedienen

m******@g******** 12-05-2022

Echt goed dit!

Geschreven voor: Sonos Roam

Mooi, degelijk compact. Had weinig vertrouwen in geluidskwaliteit bij zo'n klein apparaat maar is verbluffend goed.
In winkel verschillende compacte speakers getest. Deze springt er echt uit!

Pluspunten

• omvang
  • design
  • eenvoud
  • kwaliteit geluid

Matt Bianca 01-03-2022

Goed gebalanceerd geluid

Geschreven voor: Sonos Roam

De Sonos Roam klinkt prima en kan lekker hard! Op veel sites wordt de JBL flip 5 (of 6) als winnaar gekozen, maar de Sonos Roam doet daar zeker niet voor onder. De Sonos app is grappig, maar niet noodzakelijk voor de Bluetooth verbinding. Het gaat hier om een heel smaakvol design en dat je op de Sonos zelf kan skippen naar het volgende nummer (dat kan op de JBL volgens mij niet) is een erg handige feature. Er zit lekker veel bas in en het geluid is gedetailleerd. Maar niet teveel bas, het is geen boombox geluid. Gearticuleerd is het goede woord.

Pluspunten

• goed gebalanceerd geluid
  • prima hoeveelheid bas
  • Sonos app is handig maar niet noodzakelijk

Minpunten

• de EQ via de Sonos app is lastig te vinden
  • Klinkt niet zo gedetailleerd als de Hifi Sonos

p*******@l****** 09-09-2021

Goede speaker , maar mindere standby tijd accu

Geschreven voor: Sonos Roam

Sonos Roam gekocht omdat wij al meerdere Sonos producten bezitten, het zijn mooie en vooral goed geluiddragers .
Deze ROAM is van ontwerp erg mooi het geluid is ook mooi, prijs tamelijk hoog maar wel waard.
Echter hij heeft een groot minpunt dat is namelijk het stroom verbruik als je hem enkele dagen niet gebruikt is de accu leeg, nu heeft Sonos een mooie lader waar je hem draadloos mee kunt laden, erop zetten tijdens standby en altijd volle accu maar de prijs is belachelijk hoog 49,50 € .
Persoonlijk vindt ik dat Sonos gezien de veel gehoorde klacht over de accu leegloop zijn klanten een lader voor een lagere prijs moet aanbieden, daarmede voorkom je klachten over lege speaker SONOS ROAM
+ punten Mooi geluid Mooi compacte speaker werking in systeem app makkelijk.
- punten Accu loopt in standby snel leeg, aangeboden lader veel te duur

Pluspunten

• goed geluid
  • mooi model
  • werkt goed in app van Sonos

Minpunten

• Accu loopt bij niet gebruik leeg
  • Losse lader te duur

Gaby Schuurman 26-04-2021

Super Sonos

Geschreven voor: Sonos Roam

Al jaren ben ik fan van Sonos dus het ging kriebelen toen ik de Roam langs zag komen! De prijs is best pittig maar dat is het zeker waard. Een prachtig design, simpel in te stellen, echt mooi geluid en een goed formaat. Zeer aan te bevelen.

Pluspunten

• Geluid
  • Formaat

Minpunten

• Prijs