Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-RA3000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Maikel van der Vlist 24-04-2021

Mooi design, prachtig geluid

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De speaker heeft een mooi formaat voor op een (boeken)plank of op een kast in de huiskamer of keuken.
Het geluid is prachtig gebalanceerd en ruimtelijk. Op een laag volume is het perfect muzikaal behang, maar op een hoog volume een echte party-starter. Ik heb de speaker ook gebruikt bij het kijken van films op mijn laptop, wat een echte bioscoopervaring gaf!

26-03
===================================

De speaker is zwaarder dan ik dacht, maar ook erg mooi ontworpen. Het staat modern, maar niet te opvallend op bijvoorbeeld een boekenplank, of op een houten vloer. De speaker heeft geen interne accu, maar de continue stroom voorziet ook continue geluidskwaliteit! De speaker vult de ruimte met zeer prettige achtergrondmuziek, tot overweldigend vol geluid! Koppelen via Google Home en mijn Chromecast werkte helaas erg instabiel. Het is heel even gelukt, waardoor ik wel even een fantastisch bioscoopgeluid creëerde! Dialogen waren haarscherp en surround-effecten waren sterk . Iedere muziekstijl (bijv. Deephouse, Jazz, Hip-hop, Funk, Klassiek, Rock) komt volledig tot zijn recht. De zang of rap klinkt helder, diverse gitaren zijn goed te onderscheiden, de hoge tonen zijn helder en de bassen zijn heel krachtig, maar niet overheersend. Echt een genot!

Pluspunten

• Ruimtelijk geluid
  • Gemakkelijk te installeren en te bedienen
  • Stembesturing werkt accuraat.
  • Prachtig design, mooie kleur brons/bruin

Minpunten

• Geen accu, dus altijd een stroomaansluiting nodig

EsVa 10-04-2021

Hele goede box

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Ik heb de box mogen testen, ik was verrast toen ik de box uitpakte. Erg mooi design, zwarte box met brons. Geen straf om in je woonkamer te hebben staan. Straalt luxe uit. De kabel stop je makkelijk achterin de box, en de stekker in het stopcontact. Je zet de box aan, en verbind heel makkelijk met je telefoon. Ik heb een iPhone en gebruik spotify. Via spotify selecteer je gemakkelijk de box, en geniet je van je muziek
Via de box. Koppelen aan mijn tv heb ik niet genoeg moeite voor gedaan, en heb helaas heel veel gewerkt toen ik de box mocht testen. Had hem graag iets langer getest om alle functies te kunnen testen op mijn gemak. Ook staat er dat je de box in de badkamer kunt gebruiken, hoe chill is dat!! Mijn badkamer is zo mega klein dat het geluid van mijn telefoon meer dan voldoende is, en ik om die reden de box daar niet getest heb. Wilde hem niet verplaatsen om
Schade te voorkomen tijden het testen.
Ik zou de box zelf niet kopen, vind het erg veel geld wat ik momenteel even niet kan missen. Maar ben je op zoek naar een goede kwaliteit box, welke mooi in je woning staat, en goed geluid geeft? Dan zou ik deze zeker aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Kan in badkamer gebruikt worden
  • Verbind makkelijk via Bluetooth of wifi
  • Goed geluid

Minpunten

• Prijzig

IlseB 29-03-2021

Designvol waterbestendige geluidsspeaker

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Ik heb nu een aantal weken de Sony SRS-RA3000 zwart in mijn bezit. Meteen toen ik hem uit de doos haalde viel mij het design meteen op maar ook de grote van de speaker. Hij is zeer mooi vormgegeven en misstaat denk ik in veel woonomgevingen niet. Ik vind hem wel aan de grote kant om hem vaak te verplaatsen naar een andere ruimte of om hem op vakantie mee te nemen. Voor het beste geluid moet je de speaker in het midden van de ruimte plaatsen. Ik heb dit in verschillende ruimtes getest. Het was even zoeken voor de beste plek voor de speaker. Wat ik zeker een zeer groot pluspunt vind is dat het waterbestendig is. Nu heb ik geweldig geluid in de badkamer. Jammer genoeg is de speaker wel met snoer en dit kan je beperken waar je hem wil neerzetten. Ook voor buiten gebruik moet je dus een stopcontact bij de hand hebben. De speaker werkt perfect met google home of Amazon wat ik een groot voordeel vind. Al met al ben ik zeer tevreden over het gebruik van de Sony SRS-RA3000.

Pluspunten

• zeer mooi design
  • waterbestendig
  • kan samen met google Home of Amazon Alexa

Minpunten

• niet draadloos
  • heeft ruimte nodig voor perfect geluid
  • redelijk groot

Dejan V. 27-03-2021

Ander soort slimheid - 360 degree reality sound van Sony

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De Sony SRS-RA3000 valt duidelijk in het genre van de Apple HomePod en de Echo Studio, zij het met een ander soort slimheid - 360 ​​reality-audiotechnologie van Sony.

De luidspreker geeft dezelfde geluidsuitvoer waar je hem ook kiest om hem in de kamer te houden en je hoeft hem niet eens te kalibreren om dit te doen. En waar u de SRS-RA3000 ook neerzet, hij vult de kamer op een zwoele manier.

De Sony SRS-RA3000 is niet bepaald een slimme speaker. Zeker niet een die op eigen kracht op een vraag kan reageren. Maar je kunt het samen met een Echo- of Google Home Nest-apparaat instellen om het wat ondersteunde hersens te geven. Ook kunnen de luidsprekers worden ingesteld met behulp van de Google Home-app om verbinding te maken met uw Spotify-account om rechtstreeks muziek af te spelen zonder hulp van een smartphone.

De audiokwaliteit is prima, maar het profiel is anders dan bij veel van de speakers die ik onlangs heb getest. Het audioprofiel is informeler en niet erg scherp. Maar met de 360 ​​reality-audio aan, komt deze luidspreker vanzelf.

Gezien zijn meeslepende audiomogelijkheden is de Sony SRS-RA3000 ook geweldig om de audiotoepassingen voor je bioscoopervaring over te nemen. Koppel hem aan je Braia tv of de Amazon Fire Stick en je kunt je thuistheaterervaring naar een heel nieuw niveau tillen. En u kunt dit ook doen met elke voor Chromecast geschikte app op de telefoon of tablet, maar u hoeft alleen op de cast-knop te tikken.

In kort: klein maar fijn!

Maikel van der Vlist 26-03-2021

Stevig in formaat, constructie en geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Gemakkelijk te installeren en te updaten
  • Handige Sony app voor extra instellingen
  • 1 speaker vult de hele kamer (60m2)

Minpunten

• Nr. skippen Spotify via mobiel werkt instabiel
  • Microfoon goed voor assistent, niet voor bellen

Roy 26-03-2021

Sony SRS-RA3000

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Op zich een prima speaker mooi geluid makkelijk in gebruik ziet er mooi uit, alleen de bass is matig tot slecht, zodra er een bass inzit hoor je het membraam in de speaker klapperen en valt de geluidskwaliteit weg. Ander nadeel vind ik dat het 360 geluid waar ze mee adverteren alleen is te gebruiken met 1 specifieke streamings dienst waar je verplicht een abonnement moet afsluiten.

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi geluid

Minpunten

• Bass geluid
  • 360 geluid alleen met 1 streamings dienst

Dennis19802021 21-03-2021

Super vormgegeven krachtpatser

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De Sony SRS-RA3000 is een mooi vormgegeven speaker. De mooie vorm met de rosekleurige accenten is een must voor het oog. De kwaliteit van het geluid vind ik echter persoonlijk iets minder. De bassen zijn wat laag en de hoge tonen te matig. Echter is daarvoor de Sony Music Center app de oplossing en alles naar eigen gelang aan te passen. De Sony SRS-RA3000 heeft wel een aantal specifieke pluspunten zoals het 360 graden geluid wat een super ruimte vullende ervaring is. Het geluid is hierdoor op elk niveau overal hetzelfde en verliest geen kwaliteit. Er wordt constant digitaal en automatisch gekalibreerd waardoor je de speaker altijd overal neer kan zetten en altijd dezelfde kwaliteit heeft. De verbindingen met bijvoorbeeld Spotify en dergelijke verloopt super simpel en kan iedereen. Met de Sony Music Center App kan je deze ook aanpassen en alle andere aansluitingen configureren. Dus een echt super product met super geluid en heel veel mogelijkheden. En daarnaast ook nog vochtbestendig dus onder de douche of in bad ook lekker genieten!

Pluspunten

• 360 reality audio
  • aansluitingen
  • vochtbestendig

Minpunten

• zwaar

Stukato 21-03-2021

Ideaal draadloos geluid

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De SRS-RA3000 van Sony heeft mij positief verrast op gebied van gemak en geluidskwaliteit. Wat mij als eerste opvalt is het uiterlijk, met zijn zwarte design en elementen in roségoud. Het was eenvoudig om deze draadloze speaker van een mooi plaats in de kamer te voorzien. Niet centraal in de kamer, maar in de hoek van de kamer op een dressoir.

Ondanks de grote ruimte en de plaatsing van de speaker heeft het mij echt verrast hoe goed het geluid de ruimte kan vullen, zonder dat dit vervelend luid klinkt. De speaker kalibreert automatisch in een nieuwe ruimte, om daarmee optimaal de ruimte te kunnen vullen met geluid. Het proces om de speaker toe te voegen aan het thuisnetwerk verloopt heel soepel. Vanaf dat punt kon ik – en ook anderen in mijn huishouden op hetzelfde netwerk - vanaf iedere willekeurige locatie muziek starten middels Spotify connect.

Middels bluetooth heb ik ook op andere manieren verbinding gemaakt met de speaker. Bijvoorbeeld vanaf de televisie (geen Sony) en dat verliep ook eenvoudig. Hierdoor kan ik de speaker o.a. ook inzetten als soundbar. Wel belangrijk om te vermelden is dat deze speaker geen zware bas bevat. Voor mij geen probleem, maar wel goed om rekening mee te houden in de selectie van een speaker.

• Gebruiksgemak
  • Ruimte vullend geluid

Minpunten

• Beperkte bas

Barenzo 20-03-2021

Prima speaker, maar geen SONOS

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Een multi-room speaker als de SRS-RA3000 ga je al toch snel vergelijken met de SONOS One. Sony heeft een prima product ontwikkeld, maar moet qua geluidkwaliteit SONOS toch echt voor laten gaan. Ik heb beide producten wisselend van elkaar getest, en dan klinkt de Sony toch wat minder diep en metaler. Het feit dat de interne boxen in alle richtingen geprojecteerd staan is dan wel weer fraai.
Het switchen tussen bluetooth en WiFi is gemakkelijk en de bediening hiervan intuïtief. Ook aansluiten op mijn Sony AG9 gaat erg gemakkelijk. Helaas kan de audio dan alleen over de box afgespeeld worden en niet gecombineerd met de toch al kwalitatief goede boxen in de TV.
Kortom: prima box en voor wie er van houdt een mooi design, maar ik kan me voorstellen dat de échte audiofiel toch nog meer wilt.

• Gebruiksgemak
  • Lijkt aardige bas uit te komen
  • Automatisch aanpassen volume

Minpunten

• Geluidkwaliteit vs Sonos One
  • Automatisch aanpassen volume

melissa 19-03-2021

Goed geluid.

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Ik heb deze Sony draadloze speaker SRS-RA3000 mogen testen en ik ben en zooo blij mee.
Het heeft een geweldig geluid.
is zeker gebruiksmakkelijk ( bijna plug and Play) als je al eerder met draadloze apparaten hebt gewerkt dan is het een makkie.
Het vult de ruimte gewoon echt met super goed geluid, het past zich automatische aan als je het verplaatst in een ruimte.
Het aan de praat krijgen van de google assistent was even zoeken maar dat ging uiteindelijk prima.
Het past zich aan aan de andere draadloze apparaten die ik heb.
De sony music app die gaat ook makkelijk met connecten.
Ik had zeer hoge verwachtingen van de Sony draadloze speaker SRS-RA3000 en die heeft hij zeker overtroffen.
Hou je van muziek en goed geluid dan is deze zeker een hele goede om aan te schaffen.
Ik zou niet anders meer willen.

Pluspunten

• geluid
  • bediening
  • Vormg

Jm0161 19-03-2021

Uitstekend geluid en mooi en degelijke vormgegeven

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Deze draadloze speaker is opvallend door zijn onopvallendheid, hij werkt met WiFi en bleutooth, beide mogelijkheden zijn eenvoudig te gebruiken, en wijzen zich vanzelf, muziek vanaf je telefoon afspelen is een verademing, de geluidskwaliteit is boven verwachting, en past zich aan, aan de ruimte waarin je de speaker plaatst, het afspelen van mijn muziek (spotify), vanaf de telefoon wijst zich vanzelf ( via hetzelfde WiFi netwerk), het koppelen aan mijn tv geluid was via bleutooth iets minder eenvoudig maar wel goed te doen. De vormgeving is opvallend door zijn eenvoud, en komt uiterst degelijk over. Je kan de speaker ook met je stem bedienen, omdat je hiervoor een Amazon account moet hebben, heb ik dit niet kunnen testenqq

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Degelijke vormgeving
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Sraakbesturing via Alexander is in het engels

ES90 18-03-2021

Matig geluid, mooi om te zien

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Hoewel ik op zoek was naar een speaker in "mijn netwerk" hoopte ik dat deze speaker ondanks zijn redelijk forse formaat een betere kwaliteit muziek zou leveren.
De speaker is redelijk groot van formaat, maar vooral als je hem wat harder zit mis je de "dreunende" bass.
Mogelijk ben ik er nog niet achter, maar volgens mij kan je het geluid niet apart instellen.

De speaker ziet er degelijk en goed afgewerkt uit.

Het gebruiksgemak is erg groot. Installatie was een eitje met de bijbehorende app, en ook koppelen met bluetooth oid stelt weinig voor.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • uiterlijk/afwerking

Minpunten

• geluidskwaliteit

remy 18-03-2021

Goede prijs/kwaliteits verhouding

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Het design van de Sony speaker sprak mij direct aan hierdoor werd direct mijn aandacht getrokken.
Na de speaker thuis te hebben gekregen direct aan de slag.
Geen moeilijke stappen maar stekker erin even opzoeken via de telefoon en spelen maar.
Ook zeer makkelijk te bedienen bovenop de speaker.
Ook zeer goed te bedienen met google muziek streamen maar ook radio afspelen.
Ook het 360 Reality radio is een mooi bijkomstigheid.
De speaker voelt ook erg degelijk aan en heeft een mooi design voor in de huiskamer.
Alleen mist hij de echte bass.
Ook zou je hem in de tuin kunnen gebruiken doordat de speaker bestand is tegen vocht.
Zeer blij met deze speaker

Pluspunten

• design
  • ruimtelijk geluid

Minpunten

• bass

Diane 18-03-2021

Mooi warm geluid

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De Sony SRS-RA 3000 is een mooie speaker om te zien. Als hij eenmaal gekoppeld is is hij makkelijk in gebruik. Bij inschakkeling is hij zo weer gekoppeld met oa. je smartfone. De Sony SRS-RA speaker geeft een mooi warm geluid en is via de app naar je eigen keuze in te stellen

Deze speaker heeft geweldig geluid wat door heel de kamer verspreid word. Door zijn unieke design vind ik het lastig om er een goede plek voor te vinden naar mijn mening is ergens in het midden van een kamer het beste.
Je kan heel gemakkelijk met Bluetooth je favoriete muziek afspelen ik had alleen gehoopt dat het verbinden met mijn sony tv of andere speakers wat makkelijker was.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Warm geluid
  • Spatwaterdicht
  • Automatische geluidskalibratie

Minpunten

• Geen accu
  • 1e keer ging koppelen wat moeizaam

Elpanico 17-03-2021

Vol en groot geluid

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

De Sony SRS RA3000 luidspreker is goed verpakt en compleet met volledige gebruikersinstructies en netsnoer geleverd. Ik merkte meteen de gebruikelijke hoge bouwkwaliteit van Sony op, die je zou verwachten van een premium draadloze speaker. Met een gewicht van 2,5kg is deze speaker geen lichtgewicht. Van het model zelf moet je houden qua uiterlijk. Deze luidspreker was eenvoudig in te stellen en ik genoot al snel van Sony 360 Reality Audio mbv Tidal die deze kwaliteit aanbiedt. Speaker biedt omgevingsvullende geluidsstreamingopties, waaronder WiFi en bluetooth met Google Home en Chromecast Built-in inbegrepen. De luidspreker biedt ook de handige de toevoeging van automatische geluidskalibratie. Een andere handige toevoeging is een externe 3,5 mm audio-aansluiting, na vijftien minuten inactiviteit schakelt de speaker automatisch uit. Omdat hij vochtbestendig is, streamt de Sony SRS RA3000 overal in uw huis muziek, inclusief uw badkamer of keuken. Over de kwaliteit van het geluid ben ik positief, waar de missende subwoofer wel hoorbaar is. Als je het een beetje hard hebt staan klinken de lage tonen vrij dof, maar de middentonen klinken erg mooi. De connetiviteit werkt goed.

Pluspunten

• Erg mooie middentonen
  • Goede geluidsopties
  • Google assistent en Alexa
  • Chromecast built-in
  • Fijne app

Minpunten

• Geen accu, alleen netsnoer
  • Zwakke lagere tonen
  • Je moet van het uiterlijk houden

Nobel83 17-03-2021

Super geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Voor de reviewclub mag ik deze Sony SRS-RA3000 grijs testen.

Toen ik de doos open maakte was ik verrast hoe groot de box is. Ik had een kleinere verwacht. Neemt niet weg dat het een prachtig design is, wat geheel niet misstaat in de woonkamer, slaapkamer of op andere plekken waar je de box neer wilt zetten. De box kan zelfs tegen vocht, dus de badkamer zou ook nog een optie kunnen zijn.

De box was heel simpel geïnstalleerd. Even de wifi opzoeken en het wachtwoord van je netwerk invullen en klaar. Ook via de bluetooth is de koppeling ook zo gebeurt.

Met het afspelen, via Spotify wat ik gebruik, moet ik nog wel even de box selecteren om daar het geluid uit te laten komen. Hij maakt snel de verbinding.

Het geluid uit de box is erg goed! Ik heb nog niet duidelijk gemerkt dat de box het volume aanpast, maar de 360 graden ervaring heb ik wel gehad. Zelfs op mijn vakantieadres in een klein appartementje.

Het enige nadeel van deze box vind ik dat er geen oplaadbare accu in zit. Als die er ook nog in zou zitten, dan had de box een 10 als cijfer gekregen!

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Geen oplaadbare accu

Rein.K 17-03-2021

Super sound

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Het model is strak, modern en past goed in ieder interieur door zijn zwart/grijs/koper kleurig design. Zodra je de speaker gaat installeren is er een Nederlandse gebruiksaanwijzing aanwezig wat heel gemakkelijk de stappen doorloopt. De speaker heeft wi-fi en Bluetooth om verbinding te maken met je netwerk, smartphone, tablet wat ook heel snel geïnstalleerd is. Ik heb hem geïnstalleerd met de Sony Music app op mijn iphone 12pro max. Het geluid is werkelijk subliem, 360 reality audio wat je met je smartphone kan besturen maar ook via de speaker zelf, je kan ook de app downloaden van Sony (Music Center) daar kan je alles in beheren ook het volume is hierdoor bedienbaar maar ook via de speaker zelf is het volume bedienbaar. De speaker past het volume automatisch per nummer aan. Zelf heb ik diverse streamingsdiensten zoals Spotify, Apple music en Tidal. Zo kunnen ze allemaal makkelijk afgespeeld worden. Tidal daarentegen geeft hele mooie 360 reality audio weer.
Zodra je de speaker in een andere ruimte zet, gaat de speaker automatisch het geluid kalibreren.
Zo heb ik de speaker verbonden met mijn Google Home app, waardoor je alles met elkaar verbonden heb.

Pluspunten

• Subliem geluid
  • Compatible met google home
  • Strak design
  • Wi-fi en Bluetooth verbinding

Minpunten

• Moet altijd aan de stekker

MPF69 17-03-2021

goed geluid en makkelijke bediening en mooi design

Geschreven voor: Sony SRS-RA3000

Eerste wat opvalt is het mooie design en de grote van de speaker. Koppelen met je telefoon via de Sony app is erg makkelijk. Tevens als je de muziek streaming dienst koppelt is dat erg makkelijk. Neemt je muziek bibliotheek over. Dus niet switchen tussen je de Sony app en je muziek app.
Koppelt ook easy aan je sony bravia tv. Geluid is helder goed. Ruimtelijk gehoor. Dat het uit 1 speaker komt geweldig. zelfs in de badkamer (vochtige ruimte) gebruikt super.

Pluspunten

• geluid
  • bediening
  • design

Minpunten

• nog niet ondekt