LG XBOOM Go PL7 wit

• JUL 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG XBOOM Go PL7 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

a*******@x******** 09-12-2021

Oorstrelend

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7 wit

Mooie speaker en een fraai geluid. Goede keuze en betaalbaar. Kortom, aan te bevelen!

Pluspunten

• Robuust
  • Mooi geluid
  • Makkelijk te bedienen

Bert V. 07-12-2020

Een maxi feestje, in een compacte behuizing

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7 wit

Bij het uitpakken van de LG XBOOM GO PL7 heb je direct het gevoel dat het een kwalitatief product is. De behuizing van de speaker geeft geen goedkope indruk en voelt zacht aan. De witte kleur ziet er goed uit maar in het blauw ziet hij er nóg beter uit! De PL7 is wel wat zwaarder dan vergelijkbare speakers bij andere merken. Hierdoor zal je de speaker niet echt meenemen bij wandelingen of een avontuurlijke dagtrip. De PL7 voelt zich veel comfortabeler bij een picknick in het park, een tuinfeest of naast het zwembad.

Over naar de audiokwaliteit dan. Deze is echt zeer goed en blijft goed wanneer je het volume op z'n hoogst zet. Ook de 2 woofers aan elke kan van de speaker zorgen voor zeer mooie en krachtige bassen. Maar daar eindigt het niet voor de PL7 want door verschillende PL7's te linken met elkaar kan je de ervaring nog beter maken. Hierdoor kan je met een relatief kleine speaker toch een grote oppervlakte voorzien van muziek. Als je dan nog eens op soundboost duwt, kan het feestje echt starten!

Volgens de specificaties kan je tot 24 uur lang muziek afspelen op de PL7 en dat is waarschijnlijk niet gelogen. Na 2 dagen van constant gebruik (9 uur) hoeft deze prachtige speaker nog altijd niet opgeladen te worden. Ook de IP-certificering is handig wanneer je over de PL7 morst of hem buiten vergeet in de regen. Wel hebben vergelijkbare modellen van andere fabrikanten een betere IP-certificering. Verder bieden de regelbare lichtringen in de woofers geen extra meerwaarde.

Maar in z'n geheel is deze LG XBOOM GO PL7 voor z'n prijs echt de moeite waard. Wie zoekt naar een portable audiospeaker met geweldige audio, krachtige bassen en hem vooral ergens wil zetten tijdens een poolparty of picknick in het park moet niet verder zoeken! Deze PL7 heeft het allemaal!

Pluspunten

• sub woofers
  • connectiviteit

Minpunten

• gewicht
  • de party leds

StuiterKip 07-12-2020

Leuk apparaat

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Nu een maand dit apparaat in huis.
Jammer dat je de boost knop moet gebruiken zodat het geluid beter klinkt.
Desondanks is het gebruik van die apparaat gemakkelijk. Te gebruiken met een app welke snel te downloaden en te installeren is.

Pluspunten

• gemakkelijk te installeren
  • gekleurde lampen
  • accuduur

Minpunten

• geen spraakassistent
  • zwaar

Jeffrey 05-12-2020

superdikke LG XBOOM Go PL7 (Wit)

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Twee weken geleden heb ik de LG XBOOM Go PL7 mogen ontvangen. Deze zat in een stevige doos met een duidelijke handleiding. De oplaad kabel die er bij zat was voor mij erg kort. Hierdoor kan je alleen dicht bij een USB aansluiting de XBOOM opladen. Daardoor kan je soms niet gebruik maken van de XBOOM tijdens het laden.

De ringvormige Multi Color-verlichting is zeker een aanwinst voor het product. Deze spelen mooi mee op de beat en zorgen voor een mooie sfeer in de ruimte waar de muziek wordt afgespeeld. Vorige week heb ik samen met een vriend de LG XBOOM aan elkaar gekoppeld. Dit effect was erg leuk. Hierdoor hoorde je op stereoniveau de muziek wat een nieuwe beleving was voor mij.

Voor de rest is het een erg mooi product en kan ik deze aan iedereen aanbevelen. Zijn strakke design zorgt er voor dat het tijdloos in iedere omgeving kan staan. Zeker een aanrader!

• Sound Boost
  • IPX5-classificatie

Minpunten

• Korte oplaad kabel

Mitch 04-12-2020

Redelijk geluid, mooi design

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Ik heb dit product mogen testen van Reviewclub en vind het een leuk product. De geluidskwaliteit is redelijk, ik heb tevens een Sony XB43 mogen testen van Reviewclub en in verhouding vind ik dat de Sony een warmer en meer gedetailleerd geluid heeft. Tevens heeft de Sony minder last van vervorming op hoge volumes. Daar staat wel tegenover dat de LG een stuk kleiner is een veel lichter. Tevens heeft de LG een meer volwassen design. Als je nummers met wat meer bass draait zie je de verlichte passive radiators goed bewegen aan de zijkant. De accuduur is ook meer dan goed.

Pluspunten

• Accuduur

Minpunten

• Druk geluid

Iris Wubbolts 04-12-2020

Mooie box met een goed geluid!

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7 wit

Ik heb deze box mogen uittesten en ik moet zeggen dat ik hier echt heel enthousiast over was. Ik had zelf namelijk al een muziekboxje, welke ik vaak gebruikte, dus ik keek er naar uit om deze te testen en te kijken wat het verschil was. Nou dat verschil was al erg snel zichtbaar.

Deze box is een verademing om te gebruiken voor het luisteren naar muziek. Als je echt even goed los wilt gaan en het gevoel wil hebben dat je op een feestje bent, kun je deze box heel goed gebruiken! Het geluid kan erg hard, wat maakt dat het ook voor feestjes geschikt is ;). Ook heb je de soundboost optie, wat er voor zorgt dat je eigen muziek toch wat extra's mee krijgt. De ledverlichting aan de zijkant van de box, maakt het he-le-maal compleet. Met de bijbehorende app heb je de mogelijkheid om alle kleuren in te stellen die je maar wilt en kun je ook in stellen hoe je wilt dat deze worden laten zien.
Een nadeel van dit product is, dat bij mij persoonlijk, het apparaat soms wat moeite heeft om te verbinden met mijn telefoon of tablet. Hij kan hem af en toe niet vinden, wat resulteert in een aan/uit spelletje waarnaar hij het weer doet. Ook is het best wel een zware box, waardoor het niet handig is om er mee rond te lopen.

Maar al met al, is dit echt een aanrader!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Batterij
  • Led verlichting

Minpunten

• Gewicht
  • Bluetooth functie

Andy DP 02-12-2020

Stevig toestel met heel wat kracht

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Een zeer leuk en aangenaam toestel deze LG XBOOM PL7! Bij ontvangst was deze direct verbonden zonder dat we daar veel zoekwerk voor moesten doen, echt heel gemakkelijk in gebruik. Ik zou bijna durven zeggen dat je de handleiding niet nodig hebt, al raad ik wel aan deze toch eens te bekijken voor de andere verborgen mogelijkheden die niet zomaar voor de hand liggen. Deze PL7 heeft heel wat power in zijn mars om de buren al eens te irriteren als je deze volumeknop op maximum zet. Wonen je buren wat verder, geen probleem, je kan deze speaker koppelen met tot wel 100 (!!) andere speakers. Zeker geen probleem dus om aan je gewenst geluidsniveau te geraken. Ook kan je meerdere toestellen verbinden met deze speaker. Zo kan je lekker ruziën over wie zijn lievelingsmuziek er mag spelen. Al zou ik dat ruziën maar achterwege laten en vooral genieten van dit toestel want dat is het zeker waard!

Pluspunten

• mooi geluid
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• geen handvat/riempje

Meli 02-12-2020

Witte speaker

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

De speaker getest zowel thuis als werk(op school).
Het is een prima speaker met goed geluid. Alles wijst zich vanzelf, je hebt de handleiding bijna niet nodig. Fijn dat je je mobiel er ook aan kunt opladen. Je kunt hem echt 24 uur gebruiken voordat je hem moet opladen.
Het geluid is goed, de lichtjes aan de zijkant zijn een leuke bijkomstigheid evenals het trillen.
Zelfs in een gymzaal is het geluid voldoende.
Ik vind het wel zwaar om mee te nemen, de andere kant is dat de speaker echt stabiel is en niet snel omvalt. Wat ik mis is misschien een etui of iets dergelijks om hem in mee te nemen ter bescherming.
Kortom, een mooie speaker met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Duur batterij

Minpunten

• gewicht

JKnoops8 30-11-2020

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Onlangs de XBOOM PL7 mogen testen. De box geeft een mooi, helder geluid. Ook met de hardere muziek stijlen (denk aan hardstyle) geeft de box een goed geluid. Zeker de soundboost is een goede toevoeging. De bijbehorende app die je kan downloaden heeft beperkte functies. Je kan wel muziek doorduwen en de box bedienen qua licht. Maar heel veel voegt de app niet toe. De box is ook relatief zwaar voor het formaat.

Pluspunten

• Heldere klank
  • Sound Booster

Minpunten

• gewicht
  • beperkte functies op de app

Tim 30-11-2020

Prima speaker

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Het is een prima speaker met een lange batterijduur en prima geluid. Het geluid is diep en er zit prima bass in voor een speaker van dit formaat. Vooral de prijs-kwaliteitverhouding is erg goed. Ook kan de speaker als powerbank gebruikt worden om bijvoorbeeld je telefoon op te laden. Aan de zijkanten zitten lichtjes die je zelf kan bedienen via de app zodat deze bijvoorbeeld de muziek kunnen volgen.

Pluspunten

• Redelijke prijs
  • Prima geluid
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Niet waterbestendig
  • Minder zuiver geluid bij hoog volume
  • Weinig opties voor de lichten

R Hurkmans 28-11-2020

Boven verwachting

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Ik ben deze speaker momenteel aan het testen, nadat ik de kwaliteit heb beoordeeld ben ik gaan kijken naar de prijs. De prijs viel me 100% mee, de speaker heeft een scherpe heldere klank en de woofers aan de zijkant geven voldoende bass. De verlichting van de speaker geeft een extra party sfeer en ook de batterijduur is ruim voldoende.

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding, ik ben zeer tevreden!!!

Pluspunten

• Klank
  • Bass

jeannetstraver 27-11-2020

genieten van je mooiste muziek

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

muziek luisteren is een feestje met dit apparaat, mooi geluid, makkelijke bediening en een lange levensduur van de batterij. Ook leuk dat er licht en de trillingen van de beat te zien zijn

Pluspunten

• lange batterijduur
  • stabiel
  • mooi geluid

Minpunten

• erg zwaar

Lientje1984 27-11-2020

Prachtige speaker, mooi design

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Soms twijfel je over van alles en nog wat. Dat had ik dus met het kiezen van een speaker, noem het een vrouwending! Nu kreeg ik de kans om de speaker van LG te testen en ik was meteen enthousiast. Mijn eerste indruk is positief en zie ik de voordelen van zo’n speaker in. Er komt een prachtig geluid uit de LG XBOOM GO PL7. Hij is groot van stuk, en dat maakt hem wel een beetje zwaar. Hierdoor vind ik het niet een speaker die ik snel zou meenemen in mijn tas. Daarvoor zou ik denk ik eerder neigen naar de LG XBOOM GO PL5, de middenmaat. Het koppelen van de speaker is eenvoudig en ik heb er eigenlijk alleen bluetooth voor nodig gehad. Het is namelijk niet verplicht om een app te installeren om de speaker te kunnen gebruiken. Dit is alvast het eerste pluspunt wat mij betreft. In de omschrijving stond dat de speaker een leuke lichtshow verzorgd, dankzij de lichtringen. Hier ben ik niet heel erg van onder de indruk en kan ook wel zeggen dat het een beetje tegenvalt. Maar er is een optie om het licht uit te zetten, zo gaat de batterij ook weer langer mee. Wat ik nog een pluspunt vind aan deze LG PL7 is de soundboost knop. Hiermee geef je net wat meer dimensie aan het geluid, waardoor je de muziek veel meer voelt. Tot slot is het idee van de speaker dat je hem overal mee naar toe kunt nemen, maar daarvoor mis ik eerlijk gezegd wel een handige opberghoes om hem te beschermen tegen vuil.

Pluspunten

• soundboost knop
  • design
  • geluid
  • bass

Minpunten

• gewicht
  • lichtshow
  • handvat

FEESTBEEST 27-11-2020

prachtig apparaat

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Ik heb deze soundbox uitvoerig getest en was echt wel verbaasd van zijn kwaliteiten. De setup was een fluitje van een cent. Het installeren van de bijbehorende app was ook heel simpel en voor de bediening heb je eigenlijk geen handleiding nodig. Alles wijst zich zelf uit.
Het design van het toestel oogt mooi met zijn ronde kanten en voelt ook rubberachtig aan. Precies wat het moet zijn. De party-lights knipperen mee op de muziek en in het halfdonker creeren deze een leuke sfeer. Ze zijn ook helemaal instelbaar met de app. Deze app kan ook alle andere functie zoals volume en soundboost regelen. Door 2 sec de play knop in te drukken wordt de google assistent geactiveerd en kun je daar het toestel ook mee bedienen. Dat vond ik wel een leuke verrassing.

Die app geeft ook de laadtoestand van de batterij weer. Met een volle lading kan de box 24 uur spelen en kan je tevens je smartphone er meer opladen. Een echte powerbank dus.
Het geluid wat deze box fabriceert is in één woord geweldig. De hoge tonen zijn ietsje minder maar door de meridian techniek en de passieve radiatoren, gecombineerd met de soundboost zijn de bassen overweldigd. Je kunt deze voelen als je je hand op de tafel houd waar de box opstaat. De 30W aan volume is ruimschoots voldoende.
Mocht je buiten zitten en het begint plots te regenen…. No problem. De box is IPX5 beschermd tegen spatwater.
Ook de functie van muziekonderdrukking bij een binnenkomend gesprek werkt feilloos. Je kan je gesprekspartner over de box beluisteren.
Mooi apparaat en keigoede sound, zo zou ik het samenvatten

Pluspunten

• mooi design
  • leuke lichtjes
  • prachtige bassen
  • powerbankfuncie
  • stembesturing mogelijk

Minpunten

• hoge tonen ietsje minder
  • op het witte toestel zie je snel vlekken
  • geen lader bijgevoegd (wel kabel)

Kim 27-11-2020

Superleuke kleuren

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

We wilden deze box testen om de voetbaltrainingen van onze dochter op te luisteren. Daar is deze niet echt geschikt voor. Alhoewel er een mooi geluid in zit en hij zeer zeker een esthetische aanwinst is in je interieur mist ie de power om buiten goed hoorbaar te zijn.
Voor gebruik binnenshuis is het zeker een aanrader!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Lekker geluid
  • Makkelijk te koppelen
  • Leuke kleurtjes

Minpunten

• Mist power om buiten goed hoorbaar te zijn.

Edgar 26-11-2020

Spatwaterdichte box met supergeluid

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Vorige week deze box ontvangen. Echt heel tevreden over het geweldige geluid. Ook is het model zeer robuust en spatwaterdicht, zodat je hem ook goed buiten kan gebruiken. Batterijduur is zeer goed en ook is de bediening eenvoudig. Kortom een top box

Pluspunten

• Geluid
  • Batterijduur
  • Spatwaterdicht

Robert 26-11-2020

Fijne box, kwalitatieve behuizing, gebuiksgemak

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Fijne bluetooth speaker. Uit de doos was het meteen plug en play. Handleiding niet nodig. De sound boost knop geeft een voller geluid. Tijdens het klussen in de tuin geen zorgen gehad over de spatjes regen dankzij de waterbestendige behuizing.
Naast het mooie design kent deze box een lange accuduur. Al met al erg tevreden dus.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluid

Minpunten

• Gewicht

LizaO 25-11-2020

Robuuste speaker met mooi geluid

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Al een tijdje waren we op zoek naar een goede, wel enigzins betaalbare bluetooth speaker om in te zetten op meerdere plekken in ons huis en de tuin. Mijn man heeft in de garage een crossfit box en dan is het wel lekker dat je muziek een beetje volume en bass heeft en goed knalt. Dat was met deze LG xboom eigenlijk de grote test. En die heeft hij glansrijk doorstaan. Door de sound booster optie wordt de muziek voller, harder en de bass dieper en dat geeft fijne power.
Maar ook voor in de keuken, op de eettafel, in de badkamer; overal mooi geluid.

De kinderen vinden de meeknipperende discolampjes erg cool in de speaker, ik ben erg blij dat je ze af en toe ook uit kunt zetten ;) Dit kan via de app van LG of gewoon op de speaker zelf. In de app heb je ook nog meerdere opties om de verlichting in te stellen (qua snelheid en kleur).

Het ontwerp van de box is mooi en misstaat, zeker in de witte kleur die wij hebben, niet in ons interieur. De speaker voelt robuust aan. Hij is wel wat zwaar om in je tas mee te nemen naar strand of park, maar voor in en om het huis is het een fantastische speaker! Er kunnen tot 3 speakers aan elkaar gekoppeld worden, dus wellicht volgt er bij ons binnenkort een uitbreiding. Ook op de accuduur hebben we niks aan te merken, na een week veelvuldig gebruik nog niet weer hoeven op te laden.

Pluspunten

• krachtig geluid
  • mooi vormgegeven
  • robuust
  • partyverlichting voor een feestje
  • partyverlichting kan ook uit ;)

Minpunten

• zwaar, dus minder portable

Chavo1 24-11-2020

Goed, handzaam en stijlvol

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Het betreft hier een prima apparaat.
Hij heeft een silicone buitenkant en is volgens de beschrijving spatwaterdicht.
Dat is wel handig als je hem buiten gebruikt.
De speaker ziet er robuust en modern uit, heeft een goede grote accu en een prima geluidskwaliteit,
De mogelijkheden zijn voldoende, ofschoon de app een beetje zijn doel mist. Ik zou het alleen gebruiken om meerdere speakers met elkaar te verbinden.
Wel verliest hij aan zuiverheid als het volume naar het maximum toe gaat.
Wat een groot pluspunt is is het feit dat je meerdere speakers aan elkaar kunt koppelen.
Leuk maar niet echt noodzakelijk is dat je de smartphone op kan laden met deze speaker.
Waar ik nog niet achter ben gekomen is hoe je stem besturing kan activeren.
Ik verwacht dat dit via de app zal gaan want het geluid van de speaker gaat mijn eigen stem overstemmen en zal dus niet reageren als ik opdracht ga geven.
De lichteffecten zijn gelukkig uit te schakelen want ze leiden enorm af als je "achtergrondmuziek" afspeelt tijdens een gesprek met de visite.
De speaker is redelijk zwaar waardoor de kat hem niet zomaar van de vensterbank af stoten en hij echt wel blijft staan als hem ik hem buiten op de bijzettafel gebruik. Verder heeft de speaker een mooi design en de mogelijkheid om een Aux (line ingang) en een usb aan te sluiten.

Pluspunten

• batterijduur
  • optie om speakers te koppelen
  • gewicht

Minpunten

• geen sd card aansluiting

Kempie80 21-11-2020

Goede speaker met veel volume

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Bij het testen van deze speaker viel de eenvoud van gebruik en installatie direct op. Na binnenkomst was de speaker snel opgeladen en eenvoudig gekoppeld aan de telefoon. Na koppelen krijg je automatisch de melding om de LG Xboom app te downloaden, maar dit is niet noodzakelijk voor gebruik van de speaker. Wel zitten via de app enkele mogelijkheden om instellingen van de speaker aan te passen.

Bij gebruik van de speaker viel het op dat bij laag volume met name de bass tonen overheersen. Bij hoog volume was dit beter in balans met de hoge en midden tonen. Bij gebruik in een wat grotere ruimte is de mogelijkheid voor sound boost een aangename toevoeging. Hierdoor lijkt de speaker veel meer volume te geven dan je verwacht. Ook is de mogelijkheid om tijdens gebruik van de speaker je telefoon via USB op te laden een welkome oplossing. Op deze manier heb je uren plezier van beide apparaten zonder direct van stroom afhankelijk te zijn.

Wel is het zo dat de speaker relatief zwaar is voor de omvang. Hierdoor mis je al snel bijvoorbeeld een draagband waardoor het apparaat wat makkelijker mee te nemen is.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • eenvoudig in gebruik
  • mogelijkheid om telefoon op te laden
  • eenvoudig te koppelen met andere LG boom speakers

Minpunten

• relatief zwaar
  • geen draagband bijgeleverd
  • lage tonen overheersen

Saddik 21-11-2020

LG XBOOM Go PL7 wit.. Heel erg goed geluid en lange accuduur

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

De LG XBOOM is een mooie speaker met een mooi en simpel design. Daarnaast heeft de LG XBOOM een goede geluidskwaliteit. Je kunt met de LG XBOOM makkelijk verbinden met je smartphone. Dit doe je heel makkelijk via bluetooth. Via de soundboost optie is het luisteren van muziek met een harde volume nog aangenamer. Een pluspunt is het feit dat je meerdere speakers kan verbinden. En groot voordeel vind ik is de oplaadmogelijkheid van je telefoon via de speaker. Nadeel is wel dat deze van hetzelfde type moeten zijn. De speaker is ook redelijk zwaar, echter heeft dit ook zo zijn voordeel, de speaker staat namelijk wel stevig . Verder heeft de speaker een mooi design en de lichteffecten zijn ook leuk.
Accu duur is ook goed. Gaat lang mee.

Pluspunten

• Accu duur
  • Soundboost
  • Leuk design
  • Oplaadmogelijkheid voor je telefoon

Minpunten

• Best zwaar
  • Koppelen via app

SugarB 19-11-2020

Prima speaker voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

De speaker heeft een goede geluidskwaliteit, maar bij een hoger volume verliest hij wel wat aan zuiverheid. Enorm pluspunt is het feit dat je meerdere speakers aan elkaar kunt koppelen. Een ander groot voordeel is de oplaadmogelijkheid van je telefoon via de speaker. Nadeel is wel dat deze van hetzelfde type moeten zijn. Gebruik van de app voegt niets toe. De speaker is ook redelijk zwaar waardoor ik hem niet mee zou nemen als ik van huis ga. Voordeel van dit gewicht is wel dat hij stevig staat. Verder heeft de speaker een mooi design en de lichteffecten zijn ook een grappige toevoeging, maar niet noodzakelijk. Batterij meer dan voldoende!

Pluspunten

• Oplaadmogelijkheid telefoon
  • Optie om speakers te koppelen
  • Batterijduur

Minpunten

• Gewicht
  • Gebruik app nodig om te koppelen

Dominique 18-11-2020

Een aanrader

Geschreven voor: LG XBOOM Go PL7

Sinds een 2 tal weken gebruik ik deze speaker en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, samengevat een Bluetooth speaker met prima geluid , voordeel is dat je uw smartphone kan opladen via de usb uitgang van de speaker.
Over het algemeen vind ik het een prima speaker.

Pluspunten

• Mooi design en handig als oplader