Sony SRS-XB23 blauw

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB23 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

e***********@h********** 07-09-2021

Topproduct

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Prijs-kwaliteit is perfect, voldoet aan mijn normen. Dit was de goedkoopste, maar werkt super!

Pluspunten

• mooi geluid
  • mooie vormgeving

Arno van der Laan 01-10-2020

Goede speaker met vol geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

De box heeft een goed, vol, helder geluid. Ik gebruik heb voornamelijk in kleine ruimtes, zoals één kamer of de badkamer, en hij werkt hier perfect. De box kan goed hard aan staan zonder veel geluidsoverlast te creëren voor de buren. Zelf luister ik naar rap, rock, funk en pop en allemaal komt er goed uit. Ik kan niet geloven dat er een soort muziek is dat er niet goed uit komt.
De box verbind snel en gemakkelijk en de accu duur is geweldig, na een paar dagen gebruik vroeg ik me af wanneer ik eindelijk de box zou moeten opladen.

Pluspunten

• Batterij
  • Geluid
  • Gebruiksvriendelijkheid.

Roxanne 18-09-2020

Handzame speaker met fijn geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Wat een fijn formaat voor een speaker! Net zo groot als een flesje water en daardoor lekker makkelijk op te bergen in je tas als je naar het strand gaat. Er zit ook een handig koordje aan zodat je hem aan je fiets, paaltje, tas kunt bevestigen. Het verbaasde mij hoe licht de speaker woog. Mijn vorige speaker was een zwaargewicht in vergelijking. Het mooie design, klein formaat en intens zwarte kleur zorgen ervoor dat het een echte eye catcher is. Nu het belangrijkste: Het geluid! Zodra je de speaker aanzet hoor je geen overmatige piepjes of gekke geluiden uitkomen. Hij staat gewoon aan, koppelen met je telefoon gaat snel en eenvoudig. Er komt flink wat geluid uit. In een grote tuin kan je hem tot achterin de tuin horen. Op het strand heb ik meerdere malen complimenten gekregen over het geluid. Mijn dochter is een wildebras en pakt hem vaak op. Hij is meerdere keren gevallen maar tot nu toe merk ik geen verschil. Het is ook erg fijn dat hij spatwaterdicht is. Dit zou betekenen dat hij ook mee onder de douche kan! Tevens is de box koppelbaar aan andere boxen. Ik heb helaas maar 1 box in huis (ik denk niet voor lang) en heb deze functie helaas niet kunnen testen.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Goed geluid
  • Makkelijk gebruik

Hebkie548 11-09-2020

Ideaal voor de zomer

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Een mooi geluid, een erg volle bass, een strak design, een erg flink volume, koppel mogelijkheden met andere apparaten, waterdicht, stofdicht, een batterij die erg lang mee gaat en dat voor een klein prijsje. Als je dit zoekt in een box dan moet je deze Sony kopen. Het is een top apparaat in zijn prijsklasse. Het geluid kan erg hard en de bass blijft ook bij hoge volumes aanwezig. Nadeel is wel dat hij bij lagere volumes ook aanwezig blijft, wat dan juist wat storend is. Als je deze box wil gebruiken voor in het park of ergens anders buiten dan zet je hem natuurlijk niet vaak zacht en is dat dan ook geen probleem. Doordat hij stof en waterdicht (hij kan ook tegen zout water!) Is hij ideaal voor buiten en helemaal voor op het strand. Wat mij betreft is dit dan ook de ideale box voor de zomer!

Pluspunten

• Water en stofdicht
  • Volle bass

Minpunten

• Bass iets te overheersend

Angelina 20-08-2020

Geweldige speaker, super geluid en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Ik heb deze speaker nu een aantal weken in huis en het is bijna een gevecht om hem te kunnen of mogen testen want alle huisgenoten zijn wild enthousiast van dit toestel! Waar ik eerder nogal sceptisch keek naar zulke innovatieve en vooral technische "snufjes", bevind ik me nu weer helemaal op het niveau van mijn jeugdige kinderen. Met het mooie weer van de afgelopen tijd, verbleven we veel in onze tuin en wat vroeger een groot struikelblok was, namelijk een vervelende radio die steeds kraakte, is de Sony XB23 een ware streling voor het oor. Wat ik vooral fijn vind, is de mogelijkheid om ofwel een favoriete radiozender op te zetten ofwel te kiezen voor een zelf samengestelde playlist vanop je gsm te laten spelen. De geluidskwaliteit is echt bijzonder goed, geeft een mooi geluid en een stevige bas. Ik moet toegeven dat ik (typisch vrouw zeker?), weinig geduld heb voor uitgebreide handleidingen en dat was voor dit toestel totaal niet nodig, alles wijst zich heel vlot vanzelf met behulp van de korte beschrijvingen. De batterij gaat ook best wel lang mee (ongeveer 12 uur) en wat vooral fijn was, hij is (spat) waterdicht dus hij heeft al menig uur aan de rand van ons zwembad staan spelen! Kortom een top toestel met vele, handige gebruiksmogelijkheden, een echte aanrader!!

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit
  • handig in gebruik
  • mooie vormgeving

Peetje 20-08-2020

Conpacte speaker met een mooi geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Ik heb deze speaker inmiddels 2 weken in huis. Wat mij direct opviel, is het gebruiksgemak. Je kan er meteen mee aan de slag. Iedereen kan deze speaker makkelijk koppelen en bedienen. De extra functies staan duidelijk beschreven in de handleiding. Met een middelgroot gezin wordt deze speaker zeer regelmatig en overal gebruikt. In de slaapkamer, badkamer, tuin, overal geeft deze speaker een mooi, gezellig geluid. Doordat de speaker water en stofbestendig is, kan je deze overal mee naartoe nemen. Dat is ideaal voor een sportief/actief gezin. De kinderen nemen deze speaker bv mee naar het sporten, zodat er ook een gezellige muziekje klinkt in de kleedkamer. Wat een ook een groot pluspunt is is de riem. Hierdoor kun je de speaker overal ophangen. Ideaal. De batterij gaat lang mee. Handig is de functie om te 'vragen' naar de batterijcapaciteit.
Kortom een mooi vormgegeven speaker met een prachtig geluid, waar het hele gezin blij van wordt.

Pluspunten

• Geluid
  • Bass
  • Vormgeving
  • Water en stofbestendig
  • Makkelijk te gebruiken

Ferry 20-08-2020

Compacte Bleutooth speaker die tegen een stootje kan!

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Deze compacte draadloze bluetooth speaker is licht en zeer makkelijk mee te nemen.
Deze speaker heb je eigenlijk binnen 30 seconden aangesloten via de bluetooth verbinding.
Het maakt niet uit of je nu lekker achter huis gaat zitten, een stuk gaat wandelen of lekker een dagje naar het strand, je zet hem ergens neer of hang hem aan je rugtas en geniet van je favoriete muziek.
Helemaal opgeladen gaat hij ongeveer 10 tot 12 uren mee.
De box is stevig gebouwd en kan zeker tegen een stootje. Hij is voorzien van de IP67 specificatie dus hij is water en stof bestendig. Helemaal ideaal als je op het strand ligt of onderweg een regenbui tegenkomt!
Via de app kun je nog diverse instellingen aanpassen zoals de extra bass of mono/stereo optie. Ook kun je nog diverse energiebesparende instellingen toepassen.
De box is voorzien van X-Balanced Speaker Unit wat zorgt voor een helder en krachtig geluid en de extra Bass klinkt ook super! Deze Extra Bass optie kun je overigens uitzetten via de App.
Ook een handige optie is de Party Connect. Hiermee kun je overige compatible aan elkaar koppelen via Bluetooth waardoor je een hele grote ruimte kunt vullen met dezelfde muziek!
De speaker kun je opladen met een USB-C kabel wat je tegenwoordig steeds vaker als standaard ziet.
Kortom een zeer compacte speaker met een goed geluid die tegen een stootje kan!

Pluspunten

• Compact
  • Stevig
  • Water en stofbestendig
  • Accuduur
  • Geluid

Jeroen 17-08-2020

Een soundbox dat doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

De Sony SRS-XB23 is een prima lekker handzaam boxje om mee te nemen naar het park, boot of andere buiten gelegenheid. Hij geeft prima geluid en connect lekker snel ook. Zeker geen slechte koop. Maar wanneer je een box zoekt die net even dat beetje meer geeft, vind ik hem zoals ik sony gewend ben wel enigszins te kort schieten. Ik moet dat even uitleggen. Ik ben al jaren een Sony fan. En ken Sony als het bedrijf dat net even de excessen opzoekt. Dat hebben ze hier gedaan met de party modus (meerdere boxen met elkaar koppelen). Dat is wel geweldig trouwens. En op dat vlak is het fantastisch, alleen dan moet je wel mensen kennen die deze partymodus ook hebben. Op zichzelf staand vind ik hem niet veel beter dan andere merken. Daar hadden ze voor mij nog wel wat meer aandacht aan kunnen geven.
Conclusie, een mooi boxje voor een goede prijs. Maar ben je op zoek naar die box die met zijn hoofd boven het veld uitsteekt, kan je beter een van de andere boxen nemen uit deze serie.

Pluspunten

• Compact
  • partymodus
  • prijs

Minpunten

• Geen uitmuntend geluidskwaliteit
  • weinig boxen met partymodus

Gaby 15-08-2020

Prima kwaliteit voor een goede prijs

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

De Sony SRS-XB23 heeft mij aangenaam verrast wat betreft gebruiksvriendelijkheid. Het start al bij het openen van de verpakking en het doornemen van de gebruiksaanwijzing. Geen dik boekje vol onnodige termen, maar een heldere gebruiksaanwijzing in de vorm van een flyer.
De speaker connect makkelijk met Bluetooth en ik heb het getest in combinatie met mijn IPhone. Sony heeft daarbij handig ingespeeld op de combinaties die Apple kent bij o.a. het gebruik van de oortjes. Deze zijn toe te passen op de play button.

Het geluid verrast mij aangenaam. De speaker heeft een goede, zware bass. Je moet echter wel rekening houden met het plaatsen van de speaker. Het geluid wordt wat vervormd in bepaalde posities. Het design is heel strak en mooi, maar daardoor moet het wel wat kwaliteit inleveren.

Al met al een zeer gebruiksvriendelijk en kwalitatief goede speaker.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Martine3 15-08-2020

Mooi desgin

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een dergelijk product in huis heb, maar als absolute leek is de Sony SRS-XB23 zeer gemakkelijk in gebruik te nemen. Leuk product, maar het zou een stuk handiger zijn als alle bedieningsknoppen, en niet alleen de AAN/UIT knop, verlicht zouden zijn. Ook vind ik het korte oplaadsnoer een nadeel, makkelijk voor als je een laptop oid hebt, maar als je wilt opladen via een stopcontact heb je met alleen hoge stopcontacten, zoals ik, een uitdaging. Ik heb de speaker pas 1 week in huis, dus kan nog niets over duurzaamheid zeggen.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik te nemen

Minpunten

• kort oplaadsnoer
  • geen verlichte volumeknoppen

Patrick B 14-08-2020

Goeie speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

Deze speaker heb ik mogen testen en daar heb ik geen moment spijt van gehad! Er komt een ontzettend geluid uit en hij is ook zeer makkelijk in gebruik. Groot voordeel is dat hij aangeeft wanneer hij moet worden opgeladen maar ook dat hij zich kan laten koppelen aan andere speakers! Hierdoor heb je dus echt een eigen disco!
Muziek komt er goed uit en de bass komt ook goed door de speakers!
Een heel goed product voor een hele goeie prijs!

Pluspunten

• Geluid
  • Prijs

Marc1986 14-08-2020

Prima speaker , lange batterijduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB23

De Sony SRS-XB23 is een zeer gebruiksvriendelijke portable speaker. Zeker ook omdat je via de Sony Music Centre app alle geluidsniveaus kan instellen.
Deze portable speaker heeft een geweldig helder geluid en als je de EXTRA BASS modus inschakelt krijg je een dieper geluid zonder kraken. Verwacht van deze modus niet dat er ineens een subwoofer naast je staat maar voor de omvang van de speaker is het echt een prima bass die eruit komt.
De speaker ziet er ook erg mooi en strak uit. Goed vormgegeven en erg gebruiksvriendelijk.
De batterijduur is voor mij echt het grootste pluspunt van deze speaker. Van een lege batterij naar een volledig opgeladen duurt ongeveer 2 uur maar dan heb je ook wat! Op de spaarstand ( STAMINA MODUS ) kan hij tot 12 uur mee. Zelf zet ik hem liever vol aan met de EXTRA BASS MODUS dan gaat hij alsnog een goede 5 uur mee!
Hij is naar wat ik zelf heb meegemaakt spatwaterdicht ( IP67 ) en kan dus prima meegenomen worden naar het strand.
Hij wordt geleverd zonder stekker maar wel een laadkabel.
Al met al zou ik deze speaker zeker aanraden. Voor zijn omvang komt er echt een waanzinnig goed geluid uit!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Helder geluid

Minpunten

• Geen powerbank functie