Sony SRS-XB33 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB33 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

CorryVM 13-04-2021

Een lang batterijduur is een grote must

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Een box waar mijn mond van openviel.
Bij het ontvangen van deze box, snel de handleiding doorbladerd en wat meteen opviel was dat er 24urenbatterij vermeld stond.
Eerst kon ik niet geloven dat een bleutoothbox zulke lang meegaande batterij zou bevatten, maar niets is minder waar deze gaat zelf langer mee dan de 24 uren dan vermeld.
Zonder de extra verlichting gaat deze box langer mee, met de speakerlicht en draadverlichting gaat hij iets rond de 24 uren mee.
Is een box die makkelijk in gebruik te nemen is, bleutooth inschakelen van u gsm of tablet de box inschakelen en je kunt connectie maken. Zo ben je meteen vertrokken.
Stof- en waterbestendig is een must, zodat je hem overal mee naartoe kunt nemen zonder vrees dat hij stuk kan gaan. In de badkamer naast het bad of onder de douche, In de tuin tijdens je het gras afrijd of terwijl je zit te ontspannen, tijdens u verbouwingswerkjes is ook geen enkel probleem.
Hij heeft speakerlicht alsook een draadverlichting die mee beweegt op het ritme van de muziek is een extra erbij, deze wordt vooral s'avonds ingeschakeld om een beetje meer sfeer te creeren.
Er is ook een live-sound knop aanwezig deze brengt jou muziek op een totaal ander geluidservaring dan je gewend bent.
Ook schokbestendig is een extra must, als hij eens uit je handen glijd of van de tafel schuiven, of de kleinere kinderen die toch de nieuwsgierigheid niet aankunnen en hem uit hun handen laten vallen.
Hij heeft ook een luidsprekerfunctie deze is handig om zo handfree te bellen met de box uiteraard.
Ook de Sony music center app is een fijne ervaring en handig wanneer je een playlist wilt afspelen.
Tijdens een wandeling merken dat u batterij van gsm leeg is, geen probleem als je een kabeltje bij hebt. De box zorgt ervoor dat je zonder probleem u gsm kunt opladen.
Ik ben zeer tevreden met mijn ervaringen over deze speaker.
Waar je ook bent of wat je ook doet met deze speaker kan je overal genieten van u eigen muziek of je favoriete radiozender.
Tijdens je wandeling, of zachtjes een achtergrondmuziekje opzetten bij het hengelen, alsook thuis in de badkamer of een ander plaats in het huis of in de tuin je hoeft nooit meer zonder jou favoriete muziek met deze Sony SRS-XB33
Kreeg de kans om deze 4 weken te testen, maar bij de kans om deze te kopen heb ik niet getwijfeld. Vanaf nu trotse eigenaar van deze zalige speaker
Deze speaker overtreft dus al mijn verwachtingen en kan ik zeker aanraden.

Pluspunten

• batterijduur
  • stof-, water- en schokbestendig
  • gemakkelijk te gebruiken
  • zuiver geluidskwaliteit met een extra bas
  • luidsprekerfunctie

Minpunten

• beetje te groot
  • draagriem
  • zwaar

Roely16mol 10-04-2021

Mooi geluid, goed kwaliteit en lekker water- en stofdicht.

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik mocht de afgelopen maand de SRS-XB33 testen. Toen ik te horen kreeg dat ik dit product mocht testen was ik heel erg blij, want ik wilde altijd al een keer een goede bluetooth speaker testen. Het design van deze speaker is echt heel erg mooi. De vorm die hij heeft zorgt ook voor een goede geluidskwaliteit. Aan de zijkant zitten twee passieve speakers, die trillen mee met de kleinere speakers en zorgen voor de EXTRA BASS feature. Ik vond het wel mooi want je hoorde de bass in de muziek hierdoor extra goed. Het gebruiksgemak is wel echt heel erg makkelijk, je verbindt hem met je smartphone via bluetooth en je kan meteen beginnen met afspelen. Je hebt nog een app van Sony die heet music center. En daar kan je wat instellingen doen, maar niet heel veel bijzonders. Ik was verheugd om te lezen dat de speaker IP67-rating heeft. De speaker was namelijk na een paar dagen gebruik wel een beetje vies maar je kon hem dus gewoon onder de kraan afspoelen en dat is wel echt heel erg tof. Ik vind eigenlijk niets aan deze speaker vervelend. Behalve het feit dat er geen aux poort is, maar dat was te verwachten van een bluetooth speaker. Het is gwn echt iets wat je koopt en waar je nog jaren plezier van hebt.

Pluspunten

• Goede bass
  • Mooi geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen aux poort

Kinga 25-03-2021

Verrassend goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Het apparaat ziet er mooi en modern uit. Installatie was erg makkelijk en duidelijk. Er komt verrassend veel en goed geluid uit! De lichtjes zijn een leuke toevoeging, mijn dochter vond het geweldig. De speaker is erg licht dus makkelijk mee te nemen, bijvoorbeeld naar de strand. Ik mis alleen een riempje of handvat om het ergens aan vast te maken. Zou wel handig zijn voor op de boot. Goed dat ie waterdicht is, dat is makkelijk schoonmaken na een dagje op pad ermee.

Pluspunten

• waterdicht
  • goed geluid
  • licht

Minpunten

• geen riem of handvat

Duif 19-03-2021

Goed geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik Sony draadloze speaker SRS-XB33 nu 2 weken in bezit. En ik moet zeggen ik ben zeer blij verrast over dit apparaat. Het geluid van de speakers is gewoon uitstekend te noemen.

Voor het geluid wat de SRS-XB33 produceert is het een compact model. Natuurlijk zijn er kleinere en lichtere modellen, maar die produceren zeker niet het geluid als van de SRS-XB33.

Voor de feestgangers onder ons zitten er leuke lichteffecten in verwerkt, die via een app verschillend reageren op de muziek. Dit kost natuurlijk wel extra batterij, maar met een batterijcapaciteit van 24 uur (zonder lichteffecten) zal het je feestje aan het strand of zwembad zeker niet bederven. Strand en zwembad? Ja wel, want hij is water- en stofbestendig. Dus hij kan eventueel tegen een duik. En mocht je hem per ongeluk laten vallen, ook geen punt. Want hij is teven schokbestendig.

De instellingen zijn via een app te regelen. Zo kan je naar wens de bass, mid of trebel zelf naar wens per situatie aanpassen. Ook kan je kiezen voor Extra Bass of Live Sound. Deze instellingen doen wat ze beloven. Ik ben vooral fan van Live Sound, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Al met al een echte aanrader !!

Pluspunten

• Geluid
  • Accuduur
  • Lichteffecten
  • Water-, stof- en schokbestendig

Kroonkurkje 17-03-2021

Robuust en flink volume. Knoppen hadden iets beter gekund.

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Bij het uitpakken valt me meteen op dat deze speaker robuust aan voelt. Niet vreemd want hij wordt ook aan geprijsd als schokbestendig. Ook al zou hij een forse val moeten overleven, dat heb toch nog maar niet getest. De speaker is ook water- en stofbestendig. Je kan je kostbare bezit dus gerust mee naar buiten nemen en als hij vies is, gewoon onder de kraan afspoelen. Dat laatste ga ik zeker nog testen, want ik ben wel benieuwd hoe het doek / gaas het water tegenhoud. Mogelijk gaat het daar gewoon door heen en hebben ze de speaker zelf waterdicht gemaakt. Wel opletten dat het rubberen klepje aan de achterkant dicht zit!
Pairen met een Xiaomi lijkt goed te gaan, maar bij Spotify afspelen is niets te horen. Nog maar eens de bluetooth verbinding checken en daar staat dat de verbinding LDAC is. Als ik dat uit zet, doet de verbinding het probleemloos. Even Googlen leert dat LDAC een bluetooth verbinding is die 3x zo snel zou moeten zijn, maar op deze telefoon lijkt het niet te werken.
Dan de geluidskwaliteit: volume voldoende. Wat een verschil met merkloze speakers die we nu gebruiken. De stand Live Sound, maakt het geluid nog wel wat voller.
Gebruiksgemak: eenvoudig op pauze en weer op play, volume hoger en lager, maar geen knop voor volgende nummer? De handleiding brengt uitkomst: 2x de play knop indrukken is volgende nummer, maar dat vind ik niet handig gekozen. Iedereen moet zo'n ding zonder handleiding kunnen gebruiken. Verder hadden de aanduidingen wel iets duidelijker bij de knoppen mogen staan. In een beetje schemer is dit niet te zien.
Waar niet omheen te kijken valt is de verlichting die mee knippert op de beat. Leuk voor een feestje, maar hoeft niet continu aan te staan. Gelukkig kan je dit op de achterzijde ook uit zetten. Installeer je de app Music Center, dan kan je ook nog effecten en kleur aanpassen.
Verder heeft de speaker ook een usb uitgang om je telefoon mee op te laden. Ideaal dus als je onderweg bent want de accu is groot genoeg om af te spelen en laden tegelijk.
Qua aansluitingen mist deze wel een 3,5mm jack ingang. Velen zullen dit geen probleem vinden, maar mijn oude speaker gebruik ik met die aansluiting regelmatig voor het geluid van een beamer.
Eindconclusie: robuuste speaker met goed volume. Knoppen hadden iets beter uitgevoerd kunnen worden.

Pluspunten

• Robuust
  • Vulume
  • Verlichting leuke gadget

Minpunten

• Fysieke knop volgend nummer ontbreekt
  • Aanduiding van de knoppen
  • Geen 3,5mm jack ingang

WANTH 16-03-2021

Goed geluid!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb dit product nu een aantal dagen in mijn bezit om het te testen. Ik ben heel blij moet dit testartikel. Na het ontvangen van de sony draadloze speaker was de zin er uiteraard om deze meteen uit te testen. De speaker was heel makkelijk te verbinden met mijn smartphone via bluetooth. Eenmal aangezet en verbonden, begon het ontdekken van de mogelijkheden wat je met deze speaker kan doen. Je kan namelijk een qr-code scannen om een app te downloaden. Zo kan je allerlei functies en accenten leggen tijdens het afspelen van je muziek. De speaker heeft een fantastisch geluid en een goeie bass. Ook oogt hij mooi en trendy . En is redelijk licht in gewicht. Wat ik ook een voordeel vind, is dat je (dezelfde) speakers met elkaar kan verbinden. Heb je eens een feestje in huis of in tuin, kan iedereen mee genieten van de fijne muzieknoten die door de speaker worden gebracht.

Pluspunten

• oogt trendy
  • goeie bass

Shvert 16-03-2021

Stevige speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De Sony speaker is een stevige speaker. Hij voelt wat zwaar aan maar dat geeft een onverwoestbare indruk. Dit is handig aangezien je hem overla mee naar toe kan nemen en ook buiten kan gebruiken. Het gebruik is makkelijk. Hij is via bluetooth snel te koppelen en gelijk te gebruiken. Hij staat standaard met extra bass ingesteld. Mocht van een goede bass houden dan is dit erg prettig dit gaat wel ten kosten van de rest van het geluid. Daarom maar snel de music center app aanzetten. Hier kan je de bass, treble en middle aanpassen. Dit werkt erg makkelijk. Op deze manier kan je de juiste balans vinden. Als extra bijkomstigheid heeft de box verschillende kleuren licht die zo goed als meekleuren op de maat van de muziek. Is leuk maar niet noodzakelijk (al zijn mijn dochters anders van mening). Dit is misschien leuk op feestjes. Ik ga hem de komende weken verder uitproberen om goed te horen wat de verschillende geluidsinstellingen gaan doen.

Pluspunten

• Onverwoestbaar
  • Verschillende geluidsinstellingen

Minpunten

• zwaar

Ron 15-03-2021

Top geluid, leuk voor een feestje, wel gimmicky features..

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Bij het uitpakken van de box was ik aangenaam verrast. Doos en toebehoren zien er goed uit. Het verbinden met een telefoon ging erg soepel; volgens mij is hier geen NFC bij gebruikt terwijl deze wel aan stond op de telefoon. Je kan je sowieso afvragen hoe vaak je de NFC feature nou gebruikt. Zo kom ik tot mijn eerste pluspunt: het verbinden via Bluetooth gaat uitstekend. Stukken beter dan andere Bluetooth boxen die ik heb gehad. Een druk op een knop op de box, Bluetooth aan op de telefoon en hij is verbonden. Misschien dat er kosten/gewicht bespaard zou kunnen worden door de NFC weg te laten.. Ik, en de mensen die hem gebruikt hebben, hebben gewoon verbonden via Bluetooth. NFC is naar mijn mening een overbodige feature.

Gewend zijnde aan een JBL Charge, moet ik nog steeds wennen dat de volumeknoppen (alle knoppen overigens) niet op de tast bediend kunnen worden en niet verlicht zijn. Het is nagenoeg onmogelijk om het volume harder/zachter te zetten zonder de box op te pakken en te kijken; hij leunt naar achteren wanneer horizontaal geplaatst. Dit is wat mij betreft een major design flaw.

De geluidskwaliteit is super. Bij medium tot hard volume is de bass erg aanwezig; leuk voor feestjes. Met de Sony app kan je, als dit je niet bevalt, de hoge, medium en lage tonen aanpassen. Je bent dus niet verbonden aan de voorgeinstalleerde EQ.

De 'Live' functie op de box zelf geeft een erg mooi geluid. Klinkt als een boost voor de highs en lows, maar geeft wel een leuke dimensie aan de muziek. Gedurende mijn luistertijd, eigenlijk alleen maar met de 'Live' functie aan geluisterd. Op maximaal volume is de bass niet meer in verhouding met de luide highs. Ideaal luistervolume voor het beste geluid is tot zo'n 80-90% gok ik.

Tevens is de box uitgerust met led (?) lampjes die je in de app aan kan passen. Leuk, maar niet perse nodig. Bij het grotere broertje van deze box (XB43) lijkt me dit leuker; zo'n box kan je echt als partybox inzetten. De XB33 is meer een draagbare box die je mee kan nemen naar bijvoorbeeld het strand, borrels of kleine get togethers. De lampjes voegen naar mijn mening niet veel toe. Ze zijn niet helder genoeg om maar iets in de ruimte ervan te merken. Ook dit zou ik gewoon weglaten om gewicht te besparen en misschien grotere luidsprekers erin te kunnen plaatsen. Leuke feature, maar na een week zet je hem uit. Vervolgens vergeet je dat de lampjes erop zitten.

Samenvattend: als je een redelijk draagbare box zoekt die een woonkamer kan vullen, prima box voor de prijs die je ervoor betaalt. Goede bass- en muziekweergave; leuk voor een woonkamer. Als echte partybox zou ik hem niet zien, daarvoor zijn de leds te zwak en de bass op maximaal volume uit verhouding met de hoge tonen.

Pluspunten

• Goede bass bij medium volume
  • Rugged
  • Waterdicht en afwasbaar
  • Geluidskwaliteit erg goed

Minpunten

• Knoppen zijn niet op de tast te bedienen
  • Bedieningsknoppen geven geen licht
  • Bass niet top op maximaal volume
  • Leds voegen niet veel toe

MSound 15-03-2021

Leuke Bluetooth speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Om met het design te beginnen, naar mijn mening is de SRS-XB33 een prachtig ontworpen Bluetooth speaker. De grille loopt mooi rondom door, en hij ziet er 'rugged' uit door de rubberen zijkanten. Leuk detail vind ik dat de zijkanten wat aan oorkussens doen denken. Het is ook een mooi gebouwd apparaat en er straalt kwaliteit vanaf.

Dan het geluid, dit valt zeker niet tegen voor een speaker van dit formaat. Ik was met name positief verrast door de aanwezige bass en de heldere sound van de speaker. Met de LIVE sound-knop wordt dit wat helderder, op de extra bass stand knalt de bass er vooral door. De DJ effecten uit de app zijn daarnaast een leuke gimmick. De verlichting is iets wat van mij niet per se had gehoeven, maar het is een leuke feature die je niet op elke speaker hebt.

Ik heb de speaker nu een week best intensief gebruikt, en de batterij heb ik nog niet hoeven opladen, ook hier alleen maar positiviteit dus. Al met al vind ik dit echt een topspeaker, goed geluid, leuke, unieke features en hij zit mooi in elkaar. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Bass
  • Volume
  • LIVE sound

Roos97 15-03-2021

Tof product!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Na het testen wil ik dit product eigenlijk gewoon meteen kopen. Ik vind de prijs / kwaliteit verhouding echt top. Wat grappig dat je de speaker ook kunt gebruiken als oplader voor je telefoon. Gewoon een USB aansluiten en klaar. Ik ben er erg tevreden ! Het geluid van deze bas is echt prima! Wel minder als je een kajon op je kamer hebt staan (zelfs bij zacht geluid zorgt de trilling ervoor dat mijn kajon ook gaan rammelen) Ik had ook een kleinere box verwacht maar ik vond het opzicht nog best groot. Jammer dat de lampjes niet met de muziek meegaan, dat had ik echt tof gevonden. Overal, als je opzoek bent naar een goede party box, vind ik dit ding echt een topper! Hij kan lekker hard, leuke disco lampjes en het geluid is echt goed. Je kunt deze ook connecten met meerdere boxen dus dan heb je al helemaal een top feest.

Pluspunten

• Goeie bas
  • Mooie lampjes

Minpunten

• Lampjes gaan niet mee op de muziek

NathyJ 15-03-2021

goed geluid, mooi formaat

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De verlichting is grappig maar hoeft van mij niet.
Geluid is boven verwachting.
Mooi maartje om mee te nemen.
Batterij gaat 18uur mee
Goede prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Geluid
  • maat

Minpunten

• lichtjes

Boj 15-03-2021

Prima voor buiten

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind zelf het design en met name de verlichting niet erg mooi. Echter zie de speaker echt voor buiten en onderweg, voor dat doel is het design voor mij niet zo belangrijk. Het geluid van de speaker is goed, wel mis ik echt een diepe bass.
Hij is erg gemakkelijk via Bluetooth te koppelen en eigenlijk werkt hij heel simpel en vanzelfsprekend.
Conclusie voor onderweg een prima product. Wil je hem binnen gebruiken of echt voor een feestje met harde muziek zou ik meer bas willen.

Pluspunten

• Bediening
  • Makkelijk te gebruiken

• Ontbreken goede bass

TvdK87 15-03-2021

Prima prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Bij het openen van de doos was ik positief verrast. Een mooi vormgegeven speaker met duidelijke bediening. Eerst even opladen bij het bijgeleverde USB kabeltje, alvorens we kunnen gaan knallen. De Bluetooth pairing gaat zeer gemakkelijk en snel. Na een eerste keer verbinden met bijv. je telefoon, wordt automatisch de verbinding tot stand gebracht als beide apparaten elkaar "zien".

Zodra je de speaker aan zet geeft de speaker kleurige verlichting die op de maat van de muziek zal veranderen. Omdat je soms ook gewoon muziek wilt luisteren zonder verlichting, zit er op de achterkant een knop waarmee je dit uit kunt zetten. Overdag zul je weinig hebben aan de verlichting, 's avonds wanneer het donker is geeft het een leuke toevoeging. Een vervanging voor discolichten is het echter niet, dus verwacht er niet teveel van.

Aan weerszijden van de speaker zit een subwoofer, want de SRS-XB33 heeft een extra bass functie en die is, zeker wanneer je het volume voluit zet, goed te horen. Ondanks de vele trillingen staat de speaker zeer stabiel, dit mede door de rubberen anti-slip randjes aan de onderzijde.

Qua geluid is het wat je mag verwachten van een dergelijk product in deze prijsklasse. Het heeft een mooi rond geluid en genoeg volume voor je tuinfeestje zonder dat de muziek schel zal klinken. Met de LIVE-sound knop geef je de muziek net iets meer dynamiek en klinkt de muziek wat helderder, alsof het, de naam zegt het al, live gespeeld wordt.

Geen probleem als hij vies zou worden, want de speaker is waterbesteding (IP67). Zet hem dus lekker op de bar, naast je op het strand, op de rand van het zwembad of jacuzzi. De batterij van de speaker gaat ook lang mee, dus maak je geen zorgen dat de speaker halverwege je stranddag leeg raakt. Heb je meerdere speakers, dan kun je ze met elkaar verbinden voor een nog dynamischer bereik. Helaas had ik maar één speaker waardoor ik dit niet heb kunnen testen.

Is dit het beste wat je kunt krijgen? Nee, zo eerlijk moeten we wel zijn. Op zich is er niets op aan te merken, maar natuurlijk zijn er betere speakers op de markt met een beter geluid. Je zit dan ook wel weer naar een hogere prijsklasse te kijken. Het is dus maar net hoeveel je er aan uit wilt geven en wat voor jou voldoende is. Ik kan je verzekeren dat je voor dit geld gewoon een knappe speaker in huis hebt die tegen een stootje of een plens water kan en die je voorziet van een prima kwaliteit geluid.

Pluspunten

• goed geluid
  • speaker verlichting
  • stabiel
  • waterbestendig
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• gewicht

PaulvRoosendaal 15-03-2021

Sony bluetooth box

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik wilde deze proberen omdat hij goed stond beschreven als zijnde een uitstekende box.
Na uitgepakt te hebben gelijk aangesloten via bluetooth aan m'n telefoon.
Ik moet eerlijk zijn dat het niet was zoals ik verwacht had.
Geluid klonk niet echt mooi, en hoe harder hoe slechter,.
De bass was idd meer aanwezig dan normaal maar naar mijn mening had deze nog wel iets meer mogen zijn.
De live knop was wel iets wat het geluid verbeterde maar ook niet optimaal.
De lampjes in de box ervaar ik als storend, de lichtslang met diverse kleuren was daar in tegen wel grappig.
De besturing was duidelijk en voldoende.
Voor iemand die niet veel eisen stelt is dit een redelijke box maar als je echt kwaliteit wilt zou ik toch voor een ander merk gaan.

Pluspunten

• Lichtslang in diverse kleuren
  • Duidelijke besturing

Minpunten

• Geluid klinkt dof
  • Bass's had meer gemogen
  • Lichtjes midden in de box zijn vervelend

Christien 15-03-2021

Mooi geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Een speaker die echt een enorm mooi geluid heeft. De bas is heel goed aanwezig wat de muziek niet schel maakt. Het formaat is ook heel fijn, klein genoeg om makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Sound
  • Disco effect

Roland Vossen 02-10-2020
  • Product gekregen

Gelijk BlueTooth problemen

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De speaker vertoont onmiddellijk na het uitpakken kuren: na 10 seconden audio spelen wordt de BlueTooth verbinding onderbroken. Dit gebeurde met 2 verschillende merken telefoons. Ook het verplaatsen van de speaker naar een omgeving zonder andere BT/WiFi apparaten bracht geen soelaas. Het updaten van de speaker firmware naar de laatste versie had ook geen effect. De batterij van de speaker was voldoende geladen. Ik werk zelf als ingenieur aan draadloze electronica, en maak dus (denk ik) geen simpele gebruikersfouten. Van een merk als Sony verwacht ik dit soort fail-on-arrival problemen niet.

Minpunten

• BlueTooth verbinding onbetrouwbaar

Robin1988 30-09-2020

Een klein beetje disco met lange accuduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Dit product gekozen om te gebruiken als flexibele speaker op mijn werk. Een jong team met veel verschillende collega's moet snel kunnen connecten, muziek kunnen afspelen met goed geluid, maar ook een foutje kunnen maken door de speaker te laten vallen of met vervuilde stofhanden vast te pakken. Tot dusver doet de speaker wat er verwacht wordt. De accu gaat lang mee, hij wordt veel verplaatst, en veel verschillende collega's kunnen connecten. Het geluid is daarnaast top, en met de verschillende standen ook nog aan te passen aan grote of kleinere ruimtes (live). De discolicht effecten zijn leuk, je moet hem echter niet naast je hebben staan als je administratieve concentratiewerkzaamheden moet verrichten.

Pluspunten

• accuduur
  • gebruiksvriendelijkheid
  • kan tegen een stootje

Minpunten

• discolichten

kevin1999 10-09-2020

Mooi geluid en design

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze box nu een maand getest en het geluid is echt heel echt goed, vooral met de live setting klinkt het geluid erg mooi.
De speaker kan vrij luid maar naar mijn mening had het iets luider gemogen gezien de grootte van de box.
Persoonlijk vind ik de box wat groot maar het uiterlijk van de box vind ik er scherp uitzien.
De box is waterdicht wat ideaal is voor onder de douche of in bad zonder je zorgen toe hoeven maken dat de box kapot gaat.
Ook is de box te gebruiken als powerbank wat erg handig is als je telefoon bijna leeg is.
Het fijne aan deze box is dat hij erg lang mee gaat, (volgens de specificaties tot 24 uur) naar mijn ervaring gaat de box zo'n 12-18 uur mee als de live functie aan staat en het volume bijna op zijn hardst staat.
Wat ik ook erg fijn vind aan deze box is dat er gewoon nog fysieke knoppen opzitten.
De speaker is wat prijzig maar naar mijn mening zeker het geld waard.

Pluspunten

• Goede batterijduur
  • Goede bass
  • Waterdicht
  • Te gebruiken als powerbank

Thomas 09-09-2020

Feestelijke speaker met modaal geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De SRS-XB33 is ideaal om mee te nemen naar elk feestje waar sfeer ontbreekt door de compacte vorm en extra features. De accu gaat met gemak 24 uur mee. Wanneer je de Fiestable app download op je telefoon kan het feest past echt beginnen. Zo kun je verschillende lichtshows creëren met deze bluetoothspeaker. Daarnaast kun je ook dj spelen door extra effecten toe te voegen zoals: fader, drums, sratch en een airhorn. Wanneer het feestje zich in de buitenlucht bevind is dat geen probleem. De Speaker is namelijk schok- en waterbestendig. Wanneer het feest meer power nodig heeft verbind je de speaker via de party connect functie eenvoudig met andere bluetoothspeakers van Sony. Je kunt ook op nieuwere telefoons meerdere speakers via bluetooth verbinden maar hierbij ontstaat er een latency. Party connect heeft daar geen problemen mee en zorgt voor een goede verdeling van het geluid in zowel open als gesloten ruimte.

Pluspunten

• lichtshow
  • Fiestable app
  • schok- en waterbestendig
  • Connectivity
  • compact

Minpunten

• geluid
  • Bass

Dennis 25-08-2020

super kwaliteit

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze speaker nu een tijdje in gebruik en hij bevalt echt super. de kwaliteit van de muziek is echt top. in vergelijking met de jbl speakers gaat hij niet zo hard maar het geluid wat eruit komt is zeer zeker beter van de sony. ook super handig dat je hem plat zowel rechtop kan zetten en het geluid niet veranderd. er is een minpunt wat ik ervaar en dat is de bass die valt tegen. ook zitten er lampjes in de speaker wat het een leuke speaker maakt voor feestjes wel gaat de batterij dan een stuk sneller leeg maar gelukkig kan je ze ook uitzetten waardoor de speaker echt een lange batterijduur heeft. ook wat echt handig is dat je de speaker gewoon onder de kraan kan schoonmaken omdat deze waterbestendig is (IP67 classificatie). ook kan de speaker goed tegen een stootje. de speaker is niet zo groot waardoor je hem makkelijk overal mee naar toe kan nemen. ook zit er een livesound knop op waardoor je met somige muziek nog beter geluid krijgt. de extra bass functie vindt ik persoonlijk tegenvallen zoals al eerder gezecht. ik had nooit verwacht dat deze speaker zo goed zou zijn en ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• goed kwaliteit geluid
  • lange batterij duur

Minpunten

• bass valt tegen

Danny 25-08-2020

Goede kwaliteit speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De Sony SRS-XB33 heeft me verrast qua bouwkwaliteit. De knopjes en afsluiting voor de oplaad poorten voelen ook zeer waterdicht aan waardoor de box zonder zorgen naast het zwembad gezet kan worden. Echter geven de knopjes geen feedback wanneer je ze indrukt zoals bij andere speakers. Dit is vooral even wennen zeker wanneer sommige knopjes twee functies hebben, een bij lang ingedrukt houden en een bij kort indrukken.

De lichtjes die ingebouwd zitten op de speaker reageren goed mee met de muziek, ook kunnen deze een donkere kamer een leuk sfeertje geven. Voor de gene die hier minder fan van zijn, geen zorgen met een druk op de knop kan je ze uit zetten.

Het geluid dat uit de box komt dat klinkt zeer goed, je merkt zeker het verschil met een lagere kwaliteit speaker. In het geluid zit lekker veel bas. Kortom de SRS-XB33 is een hoge kwaliteit box met goed geluid (veel bas) en een zeer degelijk design.

AngeliqueB 22-08-2020
  • Product gekregen

Fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik ben erg blij met deze speaker. Hij heeft een mooi helder geluid, alhoewel ik de extra bass functie met een prettig vind. Hij is qua formaat goed mee te nemen en ook niet loodzwaar. Via de aanbevolen apps kun je veel dingen naar eigen smaak instellen, waaronder de lichtshow. Dit is echt een leuk effect en dan vooral s'avonds (bij bepaalde standen lijken het net 2 ogen 👀)
Het is ook fijn dat hij waterdicht is, dus een Hollands buitje is geen probleem 😜. Wat ook wel fijn is, is dat wanneer je het volume op standje ruzie met de buren zet, hij niet "wegloopt" van de tafel door de vibraties.
De accu/batterij gaat best lang mee, hoe harder je het geluid zet, hoe sneller de accu leeg gaat maar dat lijkt me logisch. Het opladen gaat ook best snel. Let wel op dat je zelf een oplader hebt, want er zit alleen een usb oplaadsnoer bij.
Eet zitten ook veel andere functies op zoals party-mode maar deze heb ik zelf nog niet geprobeerd. Over het algemeen vind ik het een fijne speaker die je overal kunt gebruiken. Hier wordt hij vooral gebruikt achter thuis als radio (via de RadioNL app op we telefoon) en als ik met de telefoon naar binnen loop, dan heeft hij nog gewoon contact dus de bleutooth is erg sterk.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Handzaam model
  • Mooie lichtshow
  • Snel opgeladen
  • Lange accuduur

Minpunten

• Bass functie vind ik dof
  • Geen oplader, alleen oplaad snoer

Sanne 22-08-2020

Wauw!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Wauw! Wat een geluid komt er uit deze speaker.
Er zit een hele diepe bass in. De lichten gaan mee met de muziek. Dat ziet er leuk uit! De speaker is waterbestendig.
Top geluid! Top product!

Pluspunten

• Geluid
  • Bass
  • Waterbestendig

Minpunten

• Groot om mee te nemen

krissie1990 20-08-2020

sony draadloze speaker SRS-XB33 toppertje

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze draadloze box mogen testen via de reviewclub. In van te voren was ik erg sceptisch over het gebruiksgemak en geluidskwaliteit, maar de box heeft me erg verrast. De extra bass vind ik de muziek een extra dimensie geven. Muziek kwaliteit is zo wie zo erg goed, zelfs als je de box wat hard zet bij leuke liedjes. Zelf ben ik niet zo van alle lampjes die erop zitten, maar met goed werkende app die je moet instaleren kun je deze uit zetten of in mijn geval in een vaste kleur zetten (lemon). Deze feature lijkt me wel erg leuk bij feestjes in de tuin, dan kun je namelijk kiezen uit verschillende standen van knipperen met de bass mee tot zen/yoga stand. De verbinding met smartphone en Spotify is super snel gemaakt dat is voor mij een aanrader. De box is handzaam in gebruik en past makkelijk in een tas en kan zo overal mee naar toe. Ook neerzetten is prettig hij staat erg stevig. De box ziet er robuust uit en uit ook de kwaliteit. Wij zitten momenteel in Oostenrijk heerlijk te genieten van onze eigen spotify afspeellijsten. Batterij duur valt me ook erg op, deze gaat erg lang mee. Je kunt hem ook connecten met meerdere boxen dit heb ik zelf niet uitgeprobeerd. Het feit dat hij waterdicht is zou voor mij een plus zijn gezien ik hem ook buiten wil gaan gebruiken, in de bergen of op het strand. In de beschrijving staat ook hoe je de box het beste kunt schoonhouden. Alles wordt duidelijk uitgelegd, van gebruik tot downloaden en instellen van app. Wat mij betreft een echte aanrader.

Pluspunten

• bass geluid
  • batterij duur
  • design en kwaliteitbox
  • geluidkwaliteit
  • gemakkelijk gebruik van app

Minpunten

• zit geen stekker bij

BryanG 20-08-2020

Fantastische bluethooth Speaker met hoop functies!!!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Meteen uit de doos zie je dat dit een speaker is die echt aan de Sony kwaliteiten voldoet. Zo voelt hij robuust aan en weet je dat hij tegen een stootje kan, dit is handig als je hem lekker in de buurt van het zwembad wil neerzetten, want het maakt toch niet uit als hij nat wordt hij is tenslotte ook nog eens schok-waterbestendig. En wat ook een relaxt is dat als je telefoon leeg is je gewoon kan opladen via de bluethooth speaker, want daarvoor zit er een usb ingang in!!
Dan hebben we het natuurlijk nog niet over de geluidskwaliteit gehad, die zoals we kunnen verwachten van Sony natuurlijk echt geweldig is. je kan er een leuk tuin feestje mee bouwen. Ik ben dan ook zeer tevreden over het product en raad hem zeker aan!

Pluspunten

• Audio kwaliteit
  • Gave verlichting erop!
  • Apps Music Center/Fiestable

Minpunten

• Geen radio functie FM/Dab
  • Geen google assistant