Sony SRS-XB33 blauw - Reviews

Bluetooth
Wifi
Vormgeving
rechthoek

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB33 blauw op Kieskeurig.nl.

Zofifa1 14-08-2020

Top accu, mooi geluid en een solide speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Mijn eerste reactie toen ik deze speaker uitpakte was al positief. De speaker ziet er netjes uit, heeft een mooi formaat en wordt geleverd met voldoende uitleg. Het product verbind eenvoudig en snel via bluetooth met je telefoon (NFC is ook een optie als je telefoon op de speaker ligt). Wanneer je muziek afspeelt gaan de lampjes branden, deze zijn via een knop uit te schakelen en via de SONY app naar wens aan te passen. De speaker kan muziek afspelen via de LIVE SOUND functie wat echt heel goed klinkt. De muziek klinkt veel 'voller' ik heb bijna alleen maar via deze functie geluisterd. De accuduur zou in deze modus korter zijn maar hier heb ik niks van gemerkt. De accuduur is bovengemiddeld goed! Ik heb 3 middagen en 2 avonden plezier gehad voordat ik weer moest opladen. Ook is de speaker te gebruiken als powerbank, dit werkt goed maar op een gegeven moment werkte dit niet meer. Waarschijnlijk omdat de accu bijna leeg is maar dit heb ik nergens kunnen vinden. De speaker is zowel verticaal als horizontaal te plaatsen zonder dat het geluid veranderd. Horizontaal is wel iets stabieler. De speaker is schok bestendig, iets wat ik gelukkig nog niet heb geprobeerd maar een fijne functie. Ook is deze stof en waterdicht. Ik heb deze speaker laten vallen in het water en hier geen problemen aan ondervonden. Ook zout water schijnt geen punt te zijn. Wel moet de speaker goed drogen, dit staat ook in de handleiding. De partyconnect functie en mono en stereo functie heb ik niet kunnen gebruiken helaas. Deze zijn volgens mij simpel te bedienen via een knop aan de achterkant. Ik ben super tevreden over de speaker! Dit heeft mijn verwachtingen overtroffen. Een krachtige accu, mooi geluid en leuke functies die gemakkelijk in gebruik zijn. Enige minpuntje is de extra bass waarvan ik niet heel veel meer heb gemerkt. Het geluid is mooi genoeg maar de bas is niet extreem anders dan bij andere speakers naar mijn idee. Pluspuntje is wel dat het volume goed hard kan waardoor deze speaker zeer goed te gebruiken is voor een feestje, en in combinatie met de lampjes is dit een groot feest!

Pluspunten

• Water- en stofdicht
  • Accuduur
  • Live sound mode is erg mooi
  • Verlichting
  • Volume

Minpunten

• Extra bass valt wat tegen

kevin1999 10-09-2020

Mooi geluid en design

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze box nu een maand getest en het geluid is echt heel echt goed, vooral met de live setting klinkt het geluid erg mooi.
De speaker kan vrij luid maar naar mijn mening had het iets luider gemogen gezien de grootte van de box.
Persoonlijk vind ik de box wat groot maar het uiterlijk van de box vind ik er scherp uitzien.
De box is waterdicht wat ideaal is voor onder de douche of in bad zonder je zorgen toe hoeven maken dat de box kapot gaat.
Ook is de box te gebruiken als powerbank wat erg handig is als je telefoon bijna leeg is.
Het fijne aan deze box is dat hij erg lang mee gaat, (volgens de specificaties tot 24 uur) naar mijn ervaring gaat de box zo'n 12-18 uur mee als de live functie aan staat en het volume bijna op zijn hardst staat.
Wat ik ook erg fijn vind aan deze box is dat er gewoon nog fysieke knoppen opzitten.
De speaker is wat prijzig maar naar mijn mening zeker het geld waard.

Pluspunten

• Goede batterijduur
  • Goede bass
  • Waterdicht
  • Te gebruiken als powerbank

Thomas 09-09-2020

Feestelijke speaker met modaal geluid

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De SRS-XB33 is ideaal om mee te nemen naar elk feestje waar sfeer ontbreekt door de compacte vorm en extra features. De accu gaat met gemak 24 uur mee. Wanneer je de Fiestable app download op je telefoon kan het feest past echt beginnen. Zo kun je verschillende lichtshows creëren met deze bluetoothspeaker. Daarnaast kun je ook dj spelen door extra effecten toe te voegen zoals: fader, drums, sratch en een airhorn. Wanneer het feestje zich in de buitenlucht bevind is dat geen probleem. De Speaker is namelijk schok- en waterbestendig. Wanneer het feest meer power nodig heeft verbind je de speaker via de party connect functie eenvoudig met andere bluetoothspeakers van Sony. Je kunt ook op nieuwere telefoons meerdere speakers via bluetooth verbinden maar hierbij ontstaat er een latency. Party connect heeft daar geen problemen mee en zorgt voor een goede verdeling van het geluid in zowel open als gesloten ruimte.

Pluspunten

• lichtshow
  • Fiestable app
  • schok- en waterbestendig
  • Connectivity
  • compact

Minpunten

• geluid
  • Bass

Dennis 25-08-2020

super kwaliteit

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze speaker nu een tijdje in gebruik en hij bevalt echt super. de kwaliteit van de muziek is echt top. in vergelijking met de jbl speakers gaat hij niet zo hard maar het geluid wat eruit komt is zeer zeker beter van de sony. ook super handig dat je hem plat zowel rechtop kan zetten en het geluid niet veranderd. er is een minpunt wat ik ervaar en dat is de bass die valt tegen. ook zitten er lampjes in de speaker wat het een leuke speaker maakt voor feestjes wel gaat de batterij dan een stuk sneller leeg maar gelukkig kan je ze ook uitzetten waardoor de speaker echt een lange batterijduur heeft. ook wat echt handig is dat je de speaker gewoon onder de kraan kan schoonmaken omdat deze waterbestendig is (IP67 classificatie). ook kan de speaker goed tegen een stootje. de speaker is niet zo groot waardoor je hem makkelijk overal mee naar toe kan nemen. ook zit er een livesound knop op waardoor je met somige muziek nog beter geluid krijgt. de extra bass functie vindt ik persoonlijk tegenvallen zoals al eerder gezecht. ik had nooit verwacht dat deze speaker zo goed zou zijn en ik zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• goed kwaliteit geluid
  • lange batterij duur

Minpunten

• bass valt tegen

Danny 25-08-2020

Goede kwaliteit speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

De Sony SRS-XB33 heeft me verrast qua bouwkwaliteit. De knopjes en afsluiting voor de oplaad poorten voelen ook zeer waterdicht aan waardoor de box zonder zorgen naast het zwembad gezet kan worden. Echter geven de knopjes geen feedback wanneer je ze indrukt zoals bij andere speakers. Dit is vooral even wennen zeker wanneer sommige knopjes twee functies hebben, een bij lang ingedrukt houden en een bij kort indrukken.

De lichtjes die ingebouwd zitten op de speaker reageren goed mee met de muziek, ook kunnen deze een donkere kamer een leuk sfeertje geven. Voor de gene die hier minder fan van zijn, geen zorgen met een druk op de knop kan je ze uit zetten.

Het geluid dat uit de box komt dat klinkt zeer goed, je merkt zeker het verschil met een lagere kwaliteit speaker. In het geluid zit lekker veel bas. Kortom de SRS-XB33 is een hoge kwaliteit box met goed geluid (veel bas) en een zeer degelijk design.

AngeliqueB 22-08-2020
  • Product gekregen

Fijne speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik ben erg blij met deze speaker. Hij heeft een mooi helder geluid, alhoewel ik de extra bass functie met een prettig vind. Hij is qua formaat goed mee te nemen en ook niet loodzwaar. Via de aanbevolen apps kun je veel dingen naar eigen smaak instellen, waaronder de lichtshow. Dit is echt een leuk effect en dan vooral s'avonds (bij bepaalde standen lijken het net 2 ogen 👀)
Het is ook fijn dat hij waterdicht is, dus een Hollands buitje is geen probleem 😜. Wat ook wel fijn is, is dat wanneer je het volume op standje ruzie met de buren zet, hij niet "wegloopt" van de tafel door de vibraties.
De accu/batterij gaat best lang mee, hoe harder je het geluid zet, hoe sneller de accu leeg gaat maar dat lijkt me logisch. Het opladen gaat ook best snel. Let wel op dat je zelf een oplader hebt, want er zit alleen een usb oplaadsnoer bij.
Eet zitten ook veel andere functies op zoals party-mode maar deze heb ik zelf nog niet geprobeerd. Over het algemeen vind ik het een fijne speaker die je overal kunt gebruiken. Hier wordt hij vooral gebruikt achter thuis als radio (via de RadioNL app op we telefoon) en als ik met de telefoon naar binnen loop, dan heeft hij nog gewoon contact dus de bleutooth is erg sterk.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Handzaam model
  • Mooie lichtshow
  • Snel opgeladen
  • Lange accuduur

Minpunten

• Bass functie vind ik dof
  • Geen oplader, alleen oplaad snoer

Sanne 22-08-2020

Wauw!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Wauw! Wat een geluid komt er uit deze speaker.
Er zit een hele diepe bass in. De lichten gaan mee met de muziek. Dat ziet er leuk uit! De speaker is waterbestendig.
Top geluid! Top product!

• Bass
  • Waterbestendig

Minpunten

• Groot om mee te nemen

krissie1990 20-08-2020

sony draadloze speaker SRS-XB33 toppertje

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Ik heb deze draadloze box mogen testen via de reviewclub. In van te voren was ik erg sceptisch over het gebruiksgemak en geluidskwaliteit, maar de box heeft me erg verrast. De extra bass vind ik de muziek een extra dimensie geven. Muziek kwaliteit is zo wie zo erg goed, zelfs als je de box wat hard zet bij leuke liedjes. Zelf ben ik niet zo van alle lampjes die erop zitten, maar met goed werkende app die je moet instaleren kun je deze uit zetten of in mijn geval in een vaste kleur zetten (lemon). Deze feature lijkt me wel erg leuk bij feestjes in de tuin, dan kun je namelijk kiezen uit verschillende standen van knipperen met de bass mee tot zen/yoga stand. De verbinding met smartphone en Spotify is super snel gemaakt dat is voor mij een aanrader. De box is handzaam in gebruik en past makkelijk in een tas en kan zo overal mee naar toe. Ook neerzetten is prettig hij staat erg stevig. De box ziet er robuust uit en uit ook de kwaliteit. Wij zitten momenteel in Oostenrijk heerlijk te genieten van onze eigen spotify afspeellijsten. Batterij duur valt me ook erg op, deze gaat erg lang mee. Je kunt hem ook connecten met meerdere boxen dit heb ik zelf niet uitgeprobeerd. Het feit dat hij waterdicht is zou voor mij een plus zijn gezien ik hem ook buiten wil gaan gebruiken, in de bergen of op het strand. In de beschrijving staat ook hoe je de box het beste kunt schoonhouden. Alles wordt duidelijk uitgelegd, van gebruik tot downloaden en instellen van app. Wat mij betreft een echte aanrader.

Pluspunten

• bass geluid
  • batterij duur
  • design en kwaliteitbox
  • geluidkwaliteit
  • gemakkelijk gebruik van app

Minpunten

• zit geen stekker bij

BryanG 20-08-2020

Fantastische bluethooth Speaker met hoop functies!!!

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Meteen uit de doos zie je dat dit een speaker is die echt aan de Sony kwaliteiten voldoet. Zo voelt hij robuust aan en weet je dat hij tegen een stootje kan, dit is handig als je hem lekker in de buurt van het zwembad wil neerzetten, want het maakt toch niet uit als hij nat wordt hij is tenslotte ook nog eens schok-waterbestendig. En wat ook een relaxt is dat als je telefoon leeg is je gewoon kan opladen via de bluethooth speaker, want daarvoor zit er een usb ingang in!!
Dan hebben we het natuurlijk nog niet over de geluidskwaliteit gehad, die zoals we kunnen verwachten van Sony natuurlijk echt geweldig is. je kan er een leuk tuin feestje mee bouwen. Ik ben dan ook zeer tevreden over het product en raad hem zeker aan!

Pluspunten

• Audio kwaliteit
  • Gave verlichting erop!
  • Apps Music Center/Fiestable

Minpunten

• Geen radio functie FM/Dab
  • Geen google assistant

Cc1991 14-08-2020

Mooi design

Geschreven voor: Sony SRS-XB33 zwart

Hij heeft een mooi en compact design. Hierdoor is hij makkelijk mee te nemen. Zoals wij nu bijvoorbeeld op vakantie. Makkelijk in gebruik ook en goed te verbinden.
Echter vinden wij de bass meevallen deze had een stukje beter gekund.
Maar voor zo'n kleine box komt erg goed geluid uit vooral met de optie die hij heeft de live sound knop deze verbeterd het geluid.
Ook erg fijn dat die stof / waterbestendig is hierdoor kan je hem overal mee naar toenemen en er een leuk feestje van maken.
Ook ideaal met kids als je gaat zwemmen leuke muziek aan en de kids gemalen zich prima.
We zijn er zeker over te spreken en het is erg fijn en makkelijk om te gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk te verbinden
  • Water bestendig
  • Stof bestendig
  • Leuke verlichting

Minpunten

• Bass kan beter