Sonos PLAY:5 - Reviews

Multiroom
nee

jekyniyo 14-03-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Eerst was ik ontevreden omdat het niet goed werkte, maar uiteindelijk ben ik na veel vijfen en zessen door de helpdesk uit de brand geholpen en eerlijk is eerlijk, als het eenmaal werkt dan is een erg mooi systeem.

jekyniyo 11-03-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Ik heb al 2 jaar een sonos systeem en vanaf het begin ondervind ik problemen. het systeem valt onverwacht uit en dan duurt het dagen voordat het weer contact maakt, vaak maar even. Bedraad helpt niet. firewall problemen zijn er niet.FAQ's doorlopen heeft geen zin. Helpdesk is niet bereikbaar of verwijst naar FAQ. Ik word er behoorlijk wanhopig van. Heel erg slecht allemaal. Als het werkt is het mooi, maar dat is mijn geval af en toe. Ik ben zeer teleurgesteld en denk eraan alles weg te doen en over te stappen op een Bose systeem. Dat werkt tenminste.Jammer jammer, geen aanrader dus.

sanderfer 22-12-2013

Na lang twijfelen is mijn keuze op de Sonos Play5 gevallen.
In de mediamarkt klonk de set erg dof, maar dat gold eigenlijk voor alle sets (zelfs bose) waardoor ik vanwege de vele mogelijkheden mijn keuze toch op de Sonos heb laten vallen.
Thuis bleek meteen wat ik vermoedde (en hoopte): de grote en rumoerige ruimte in de mediamarkt verpeste het geluid.
De Sonos is ideaal dankzij de vele mogelijkheden met bridge, het mooie en compacte design en het prachtige geluid. Overigens is het bij het uitpakken letterlijk plug & play:
Je sluit de bridge aan op het stopcontact en de router en de box (of boxen) sluit je aan op het stopcontact. Via de app heb je ze binnen 2 minuten met elkaar verbonden en kun je aan de slag. Alles werkt razendsnel en makkelijk. Met de gratis app kun je naast de muziek die je al hebt ook gebruik maken van de vele gratis en betaalde geïntegreerde diensten zoals Tunein en Spotify. Ik mis persoonlijk wel de mogelijkheid om de gratis versie van spotify te kunnen gebruiken nu deze ook mobiel beschikbaar is. De app is wat mij betreft op de iPhone hard toe aan een update, want het design loopt zwaar achter op IOS7, iets wat voor zo'n jong en vlot merk totaal niet kan naar mijn mening. Laat je overigens niet al te veel afschrikken door de hoge prijs. Je Sonos set is namelijk nooit af en je kunt altijd nog uitbreiden en upgraden. Mijn conclusie:
Een ongelooflijk fijn apparaat waarvan alle kleine tekortkomingen met enkel een update kunnen worden opgelost (ook het updaten gaat trouwens via de app en is binnen een paar minuten voltooid, ideaal!). Als je net als mij niet tegen boxen met een lage geluidskwaliteit kunt is dit zeker zijn geld waard!

aebvl 26-11-2013
  • Product jaar of meer in bezit

plug and play. Echt. Je hoeft nergens verstand van te hebben. Stekker erin en je kunt aan de gang.
OOk regelmatig gratis updates beschikbaar zodat je product bij de tijd blijft.
Tip: heb je een smartphone of tablet dan hoef je echt geen sonos afstandsbediening te kopen. Zelfs dan zou ik nog eerder een tablet of Phone kopen dan investeren in een afstandsbediening.

De app op de pc en tablet werkt perfect. Een kind kan de was doen.
Wij hebben een spotify premium abonnement en de muziekwereld ligt aan je voeten. Ieder in huis heeft zijn eigen playlists. Je kunt de apparaten eenvoudig verslepen (handgreepje achterzijde, stekker uit het stopcontact) van de ene naar de andere kamer en daar (verder) luisteren. Ook het combineren van meerdere spelers bij een feestje geeft een schitterend geluid.

Geluid wordt zelfs voor de kritische luisteraars als goed benoemd.

Mehmet Dogan 24-01-2015

Beste Sonos klant,

Ook ik heb de Sonos gekocht en ben tevreden over het geluid. Waar ik niet tevreden over ben is dat de app niet goed werkt sinds de laatste update. Dan krijg ik de melding dat er geen apparaat gekoppeld is. Dan moet ik alles uit en aan zetten en opnieuw installeren en dat werkt het, met een beetje geluk. Dus elke keer als ik een naar muziek wil luisteren dit moet doen, heb ik het helemaal gehad.
Ben ik de enige die problemen heeft met de app?