Philips AW3000/10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AW3000/10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Marcel Bartels 28-02-2018

Niet geschikt voor Spotify

Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

De app om deze speaker te bedienen vanaf Android apparatuur is absoluut ongeschikt voor Spotify! Helaas merk je dat pas na de aankoop of zelfs lang daarna als het ineens weigert en niet te herstellen is..

Minpunten

• Niet compatible met Spotify
  • Niet compatible met Spotify
  • Niet compatible met Spotify

Paul de Vroome 21-08-2014
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

De kwaliteit van het geluid is boven mijn verwachting. Het is een sterke en fijne speaker!

De speaker staat in mijn slaapkamer en wanneer ik vanaf mijn iPhone het geluid harder zet dan kunnen zelfs mijn buren meegenieten.

ThijsGoes 12-08-2014
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Fraai en compact vormgegeven speaker met een heldere geluidskwaliteit. Dankzij de driehoekige vorm verspreid hij gelijkmatig geluid over de hele kamer en heeft hij een goede bereik.

De speaker is gemakkelijk te bedienen aan de hand van de app Airstudio+ (ik gebruik iphone en ipad) en tevens direct via audiokabel te gebruiken. Mede dankzij de laatste update van de app heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de speaker om mijn thuisnetwerk, gewoon simpelweg de stappen bij langs lopen en binnen enkele minuten was ik klaar.

Dankzij de 5 voorkeurzenders kan ik erg makkelijk radio luisteren, en omdat hij draadloos is kan ik hem zo mee naar boven nemen zonder een gedeelte te hoeven missen. Daarnaast maak ik veel gebruik van Spotify en heb ik eindeloos veel muziek dat ik direct kan beluisteren.

Overall een zeer goede prijs/kwaliteit voor deze compacte speaker met veel mogelijkheden. Ik ben er erg blij mee!!

RLoots1980 14-02-2014
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Mooi model en formaat speaker met mooi geluid. Ook wanneer het volume omhoog gaat. Wanneer het echt hard gaat, wordt de bass wat minder. Voor normaal gebruik in huis is dit dus geen probleem. De installatie duurde langer dan verwacht en ging niet volgens het boekje. (Dit kan echter ook aan mijn wifi-verbinding liggen.) Ik mis een 'uit'-knop op het toestel, waardoor je altijd je app moet openen om het uit te schakelen. De app werkt mooi en is duidelijk, maar sommige symbolen zijn wat klein. Het volume zou wat beter regelbaar mogen zijn, zowel met de app als op het toestel. Ideaal is dat je alle radio-stations van over de hele wereld kunt beluisteren. Conclusie: een heel fijn en mooi apparaat met bediening vanuit bed of je luie stoel. Je kunt hem bijna overal installeren, vanwege het ontbreken van (speaker)kabels.

nnoordhoek 11-07-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Deze speaker is nu 2 weken in mijn bezit. Ik ben niet erg technisch aangelegd dus was een beetje bang hoe de opstart zou verlopen. Via mijn Iphone ben ik de beschreven stappen nagegaan en tot mijn verbazing was dit zo voor elkaar. Via TuneIn Radio App kon ik direct met heel mooi ben vol geluid radio luisteren. Ook kon ik de telefoon daarna gewoon uitzetten en alles werkte gewoon door, ideaal. Ik moest wel even zoeken naar hoe je het geluid bedient en de speaker bijvoorbeeld uit zet. Uiteindelijk werkt het dan allemaal heel makkelijk.
Ik had wel gedacht dat ik via een app ook de speaker nog via mijn MacBook kon aansluiten, want daar heb ik toch mijn meeste muziek en Spotify op staan. Hopelijk komt die optie er in de toekomst nog aan. Vandaar een 7 voor mogelijkheden, als dit zou kunnen zou het helemaal top zijn!

suikerbuik53 23-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Prima geluid, kan enorm luid spelen zonder vervorming. Bediening goed van Iphone, Ipad en Android, volumeslider mag wat soepeler werken. App Airstudio ziet er mooi uit. Werkt ook goed met BubbleUPnP. Speelt FLAC files goed af. Niet gapless en kapt sommige nummers af(net als NP2500/NP2900). Wens accu/battery om de speler buiten te gebruiken

JahliD 21-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Na wat stoeien om de verbinding met de AW3000 tot stand te brengen werkt deze nu naar behoren! Ben blij met wifi koppeling, als deze eenmaal werkt is het makkelijk bedienen vanaf iPhone, moet nog proberen op mijn Android tablet. Vooral bass is indrukwekend voor zo'n klein kastje, moet wennen aan het mono speaker concept. Door design en plaatsing van de speakers wordt een soort stereo effect nagebootst, maar het is niet hetzelfde als twee speakers welke een eindje uit elkaar staan. Mis wat hoge tonen. Zodoende een prima set om tijdens etentjes, thuiswerk of wat dan ook op achtergrond sfeer te verzorgen. Maar geen volwaardige vervanger van de klassieke stereo set met losse twee speakers.

AHA 8ste Barier 20-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Ik was op zoek naar een compact toestel met een degelijk geluidskwaliteit dat niet meteen als eyecatcher opvalt in mijn interieur. Na geluidsdemo’s in enkele winkels gehoord te hebben, een aantal weken terug de Philips AW3000 aangeschaft.

Het installeren van de AirStudio App en het connecten was echt een peulenschil (via gratis download iPad). Binnen 5 minuten was ik klaar waarbij ik meteen via dezelfde app mijn tv (ook Philips) gelinkt heb als “speaker”.

Het geluid is ruimtelijk en erg scherp maar kan me voorstellen dat dit minder wordt in een grotere, open ruimte. Erg handig zijn ook de 5 voorkeurszender Internetradio en het gebruik van Spotify.

Enigste minpuntje blijft de niet consistente werking van de app. Deze hapert (of traag of bezig met bufferen of…..?) maar herstelt zich wel weer kan na korte periode maar gaat op den duur wel irriteren. Dus Philips, remake van de app naar het niveau van het geluid en je hebt een prima product voor een prima prijs.

Samenvattend
Pluspunten:
+ eenvoudige installatie op iPas en iPhone
+ instellen/afspelen van 5 voorkeurzenders zonder gebruik te hoeven maken van de app.
+ compacte vormgeving
+ draadloos
Minpunten:
- niet consistente werking van de AirStudio app.
- kwaliteitsverlies bij grotere, open ruimtes

ilse3000 20-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Sinds een week in het bezit van de AW 3000 en ik vind hem super! Het design is erg mooi, hij kan overal neergezet worden. De installatie was echt zo gebeurd, de app downloaden op je telefoon en via de site op je laptop en je kunt meteen aan de gang. Het handige is dat je via je telefoon verbonden bent met de AW3000, maar dat je hem bijvoorbeeld ook kunt verbinden met AppleTV.

Je kunt makkelijk je eigen muziek afspelen, via spotify aan de gang en je hebt toegang tot ontzettend veel radiozenders via TuneIn, waar je makkelijk op genre kunt zoeken.

Het geluid is echt goed, dat had ik van tevoren niet verwacht!

Bram1979 18-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Na aanschaf ben ik natuurlijk meteen met de installatie begonnen. In tegenstelling tot sommige andere moet ik zeggen dat dit echt zo gepiept was. Binnen een paar minuten had hij via mijn ipad philips app connectie met mijn upc horizon box. Ook de firmware installeren was een fluitje van een cent. Echt plug en play. Heb de philips app daarna meteen op mijn andere telefoons geinstalleerd.

Dat er zo'n goed geluid kwam uit dat kleine boxje had ik niet gedacht. Ik stond er echt van versteld. Ik vind de vormgeving ook erg mooi. Je kunt hem echt overal neerzetten als je maar een stopcontact hebt.

Ook het meegeleverde stekkertje voor het aansluiten van de box direct op je telefoon, ipad of ipod is erg handig. Afgelopen zaterdag nog meegenomen en iedereen wou zijn favoriete nummer wel even laten horen. Wifi was daar niet beschikbaar, dus direct aansluiten op de telefoon was dus wel heel makkelijk. Via 3G kun je alsnog radio luisteren via de box. Wel is het zo dat het geluid via wifi vele malen harder gaat als via de directe connectie op de telefoon of ipad.

Ik lees ook veel over het vastlopen van de app. Ik heb dit nu pas een paar keer meegemaakt. Dit is op dat moment even vervelend, maar dit moet ook weer niet overdreven worden. Het is natuurlijk wel zo dat het gewoon moet werken!

Ik heb hem pas een paar dagen in bezit en ben nog een beetje op ontdekkingsreis. Tot op heden ben ik zeer tevreden. Het zijn best veel centjes, maar dan heb je ook wat!

Jeroen-1979 17-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Sinds twee weken ben ik in het bezit van de Philips AW3000. Na de aanschaf thuis snel uit de doos gehaald en begonnen aan de installatie. Dit ging echt heel erg makkelijk.
Ik gebruik mijn speaker in combinatie met de iPhone en iPod touch. Hiervoor kun je gebruik maken van de airplay app downloaden gratis. Een maal connectie kon ik meteen alle internet radio's zenders aan. Een aantal zijn voorgeprogrameerd en voor de rest kun je in genres bladeren of gewoon zoeken dus er zit altijd wel wat bij wat je wilt horen.
En wat een geluid komt er uit deze toch wel kleine speaker. Mooi ruimtelijk geluid komt er uit. Kamer waar die in staat is 40m2 waar hij zeker goed genoeg voor is. Naast het ontvangen van radiozenders kun je ook heel gemakkelijk mp3's afspelen van airplay app.
Door de iphone app te openen krijg je de playlist te zien die je ook zo op je Iphone of Ipod touch hebt staan dus met de zelfde benamingen.
Je kunt zo zelf ook makkelijk een afspeellijst samen stellen. Verder kun je ook nog gebruik maken van Spotify en Deezer. Ik heb hier zelf geen abonnement voor maar dit zal vast en zeker ook prettig werken met de app.
Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop. Zeer goed en mooi geluid, gebruiksvriendelijk en hij ziet er ook nog strak en mooi uit.

bobheinen 17-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Sinds een paar weken heb ik dit systeempje in gebruik op aanraden van een vriend. Ik heb de reviews ook gelezen (uit 2012) en daarin wordt de app als slechtste aspect van dit systeem omschreven. Ik heb hier een stuk minder problemen mee ondervonden.

De installatie van het systeem was een eitje. Na het aansluiten van de Fidelio en het installeren van de app, had ik binnen 5 minuten alles ingesteld via WiFi. Ik moest wel even de firmware van het apparaat updaten, maar dat ging ook vlekkeloos en automatisch.

Ik gebruikte al even Spotify, en met mijn uitgebreide afspeellijsten had het apparaatje toch wel wat problemen. Blijkbaar kan het systeem geen afspeellijsten van meer dan 5000 nummers aan, maar na het verwijderen van een aantal lijsten liep de app niet meer vast.

Vooral de knoppen aan de zijkant vind ik top. Je hoeft niet altijd een tablet of telefoon te pakken om internetradio te luisteren, maar hebt 5 presets. Hiervoor gebruiken we toch vooral de Fidelio.

De app werkt niet helemaal perfect, en af en toe lijkt het zelfs niet te reageren. Met een beetje geduld en gewenning vind ik het toch een prettig, intuitieve app.

Pluspunten:
- geluidskwaliteit
- voorkeurzenders (5 zelf in te stellen)
- design
- eenvoudig installeren (op Ziggo accesspoint)

Minpunten:
- app die af en toe wat hapert
- ik moest even zoeken naar de standby-knop (dat is dus de knop waar ook het status-ledje achter zit)

bobheinen 26-08-2013

Onlangs is er een firmware update uitgekomen. Deze update heeft een aantal verdere stabiliteitsverbeteringen opgeleverd. Verder is er nu ondersteuning voor de dienst JUKE.

Kniebandje 14-06-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Whoop Whoop en gas op de speaker!Zelfs ik als a technisch persoon binnen paar minuten geinstalleerd. En echt een prima geluid uit dat kleine "wibbertje"!

Mark020 10-02-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Onlangs de Philips Fidelio AW5 & AW3 aangeschaft na op een demo stand het goede geluid gehoord te hebben, het chique uiterlijk van de speaker sprak me ook enorm aan.

De speakers zijn aangesloten op het lichtnet maar de muziek stream je wireless via wifi met je muziekspeler. En daar begint de drama...voor het bedienen van deze speaker dien je de Air Studio app te installeren, en deze app zit vol met gebreken. De connectie hapert, valt uit en is een grote frustratie, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Apple's Airplay. De app is ook enorm summier, weinig zoek en afspeelmogelijkheden, een onvolledige interface. De EQ (slechts bass & treble) kan je alleen wijzigen als de muziek uitstaat. De kwaliteit van de speaker (hardware) staat niet in verhouding tot de dramatische software. Muziek luisteren wordt gewoon niet leuk meer met dit apparaat.

Na twee weken heb ik de speakers teruggebracht naar de Saturn, waar helaas een retour en refurbishment fee werd ingehouden.

Mijn advies, laat je niet leiden door het design en het geluid alleen, probeer ook de Airstudio app uit in de winkel zodat je weet waar je aan begint. Er staan ook nuttige gebruikers reviews op de website van Philips zelf. Ik had deze helaas te laat gelezen.

Inmiddels ben ik erg tevreden met een systeem van een concurrerend merk gekocht bij RAF.

D. Wagner 02-01-2013
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Een prachtig geluid voor een relatief klein apparaat. Misstaat niet in het interieur. Makkelijke bediening.

Dijk777 24-12-2012
Geschreven voor: Philips AW3000/10 zwart

Pluspunten: mooi design en redelijke geluidskwaliteit
Minpunten: de app waarmee je de speaker aanstuurt is heel erg slecht.

Het gebruiksgemak van dit product wordt volledig bepaald door de werkbaarheid van de app. Ik heb Philips gemaild met een lijst van 10 punten die direct zouden moeten worden verbeterd om de app tot het minimum vereist niveau te krijgen Ik zal deze hier niet allemaal herhalen en mij beperken tot de meest irritante minpunten:

1) De app is zeer traag.
2) De playlist werkt niet, o.a.: de app stopt regelmatig midden in een playlist.
3) De app herkent niet alle soort playlist (bijv. degene die ik in Winamp heb gemaakt)

Het lijken wellicht niet de meest schokkende minpunten, maar ze zorgen er wel voor dat een ongestoord avondje muziek luisteren niet mogelijk is. Zeker als ik bezoek heb, neig ik er al snel naar om gewoon de laptop aan te zetten.

En dat brengt op nog een ander punt. Philips stelt software beschikbaar om vanaf de laptop naar de speaker te streamen. Mij is dat tot nog toe niet gelukt. (Ik duik er nog verder in. Wie weet ligt mijn firewall toch dwars.)

Over de geluidskwaliteit: die is op zich goed. Alleen de bas vervormt bij hoger volumeniveau.

Conclusie: Ik kijk het nog even aan. Als de volgende app-update geen verbetering brengt, gaat het apparaat retour.