Philips AW3000/10 zwart - Reviews

Multiroom speaker
36 watt vermogen
Kleur(en)
zwart

Beoordeling op basis van 39 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

RLoots1980 14-02-2014 Product maand in bezit

Mooi model en formaat speaker met mooi geluid. Ook wanneer het volume omhoog gaat. Wanneer het echt hard gaat, wordt de bass wat minder. Voor normaal gebruik in huis is dit dus geen probleem. De installatie duurde langer dan verwacht en ging niet volgens het boekje. (Dit kan echter ook aan mijn wifi-verbinding liggen.) Ik mis een 'uit'-knop op het toestel, waardoor je altijd je app moet openen om het uit te schakelen. De app werkt mooi en is duidelijk, maar sommige symbolen zijn wat klein. Het volume zou wat beter regelbaar mogen zijn, zowel met de app als op het toestel. Ideaal is dat je alle radio-stations van over de hele wereld kunt beluisteren. Conclusie: een heel fijn en mooi apparaat met bediening vanuit bed of je luie stoel. Je kunt hem bijna overal installeren, vanwege het ontbreken van (speaker)kabels.

Harm1976 24-07-2017

Perfecte TV & PC speakers

Heb er 2 en nu beiden aangesloten op m'n PC/TV (1 op links & 1 op het rechter kanaal) en het geluid is PERFECT.
Prima bas en ruimtelijke klank.
Ook de internet radio werkt prima, waarschijnlijk omdat de router dichtbij staat.
Eerst stond 1 in de slaapkamer, nadat ik een wifi versterker had geplaats werkte alles prima.
Begrijp niet dat Philips niet even iemand de app laat updaten.
Kost wat centen maar al die klagende klanten is toch slechte reclame ?

mvp1207 28-05-2017

Ondersteunt Spotify niet, en app niet gebruiksvriendelijk

Na een paar jaar doet Spotify niets meer. Hij zegt steeds speellijst laden maar er gebeurd niets.
Ben er wel klaar mee

Jurriën 27-04-2017

Na 3 jaar al geen support meer!!

Een mooie box en een prima geluid. Jammer alleen dat de app absoluut niet werkt naar behoren. Na drie jaar gebruik werkte helaas de connectie met Spotify via de app niet meer. Na tientallen mailtjes kwam er eindelijk uit dat het te maken had met een update van Spotify.

"een gebrek aan compatibiliteit tussen de aanwezige libraries op uw toestel, en de formaten die ondersteund worden vanuit de vernieuwde Spotify-app."

Waren de woorden van de klantenservice.

Kortom pech we hebben geen oplossing en gaan geen updates meer uitvoeren om het op te lossen. Kortom na 3 jaar een onbruikbare speakers.

Jammer...

Camelrider 25-01-2015

Prima geluid en mooi design, maar af en toe dropouts

Prima geluid en mooi design, maar af en toe dropouts.
De sneltoetsen voor radiostations zijn heel erg handig.
De software in de laatste versie is ok.
Helaas heb ik de unit al wel eens moeten resetten omdat hij niet reageerde, onze unit is via Wifi aangesloten wellicht de reden.

Veendam 08-11-2014

prima "speaker" met goed en krachtig geluid

Ik vind dit een prima speaker. Het geluid is prima, zelfs zeer krachtig. Alle mogelijke radio zenders zijn op allerlei mogelijke manieren te vinden, zelfs overweldigend qua aantal.
Twee nadelen. Af en toe valt de internet verbinding weg. Dacht dat dit aan ons netwerk ligt, maar ik lees in andere reviews dat ik niet de enige ben die dit als negatieve ervaring heeft. Lijkt mij een actie voor Philips. Om op te lossen in een software update (firmware). Daarnaast is het soms gebeurd dat ik de luidspreker opnieuw moet installeren. Ik verbaas mij er over dat dan het hele procedé opnieuw volledig moet worden doorlopen. Het is al vervelend dat het soms voorkomt, maar het kan (moet) gemakkelijker en sneller kunnen naar mijn idee. Dat zou ik prettig vinden. Het oplossen van het probleem van het wegvallen van de internet verbinding vind ik belangrijker dan deze tweede opmerking.

Paul de Vroome 21-08-2014 Product paar dagen in bezit

De kwaliteit van het geluid is boven mijn verwachting. Het is een sterke en fijne speaker!

De speaker staat in mijn slaapkamer en wanneer ik vanaf mijn iPhone het geluid harder zet dan kunnen zelfs mijn buren meegenieten.

ThijsGoes 12-08-2014 Product paar weken in bezit

Fraai en compact vormgegeven speaker met een heldere geluidskwaliteit. Dankzij de driehoekige vorm verspreid hij gelijkmatig geluid over de hele kamer en heeft hij een goede bereik.

De speaker is gemakkelijk te bedienen aan de hand van de app Airstudio+ (ik gebruik iphone en ipad) en tevens direct via audiokabel te gebruiken. Mede dankzij de laatste update van de app heb ik geen problemen gehad met het aansluiten van de speaker om mijn thuisnetwerk, gewoon simpelweg de stappen bij langs lopen en binnen enkele minuten was ik klaar.

Dankzij de 5 voorkeurzenders kan ik erg makkelijk radio luisteren, en omdat hij draadloos is kan ik hem zo mee naar boven nemen zonder een gedeelte te hoeven missen. Daarnaast maak ik veel gebruik van Spotify en heb ik eindeloos veel muziek dat ik direct kan beluisteren.

Overall een zeer goede prijs/kwaliteit voor deze compacte speaker met veel mogelijkheden. Ik ben er erg blij mee!!

astetter48 02-03-2014

Prima geluidskwaiteit, bediening gemakkelijk

In de winkel de A3 en A5 geluisterd, omwille van het formaat de A3 gekozen. De geluidskwaliteit is meer da prima de grotere A5 is echt niet nodig ondanks onze ruime woonkamer (12m8 diep)

Koppelen met de Ipad, Galaxy Nexus, zowel Android als phones in huis verloopt eenvoudig.
De Airstudio App is nog niet 100% bugvrij, het werkt wel eenvoudig. Eerst was er wat teleurstelling over het gebruik van Spotify playlists, maar toen we ontdekten dat als je playlists 'volgt' in Spotify deze automatisch verschijnen in Airstudio, waren de dames in huis blij.

Enige jammere wat er nu nog over is, is dat we de A3 en de A1 (die we ook gekocht hebben om onze 5.1 set te upgraden) niet beiden tegelijkertijd aan te sturen zijn vanuit Airstudio.

En verder kan de app zowel op IOS als Android nog we wat intuïtiever gemaakt worden.

Al met al een prima prijs-prestatie verhouding.

Alphons

Ikkesp 01-03-2014

Irritant

Design van deze luidspreker is mooi en strak maar daar zijn alle positieve punten mee gezegd. Bediening gaat traag, niet erg duidelijk. Verbinding met internet wordt continu verbroken. Laden muziek uit de afspeellijst kan 15 min duren of helemaal niet opgepakt worden. Het even snel opstarten van muziek is niet mogelijk.

Slinger 03-02-2014

De app werkt slecht, niet of traag

Ik heb fidelio gekocht. Kwaliteit geluid en installeren bevalt. De app is buitengewoon slecht en ik kan er geen adequate uitleg bij vinden. Wel algemene. De services blijft zoeken op mijn iPad scherm, minuten lang en er gebeurt niks. En soms zomaar doet hij t. Buitengewoon vervelend.

Erwin9 31-12-2013

Na update geen muziek meer te luisteren

Nadat ik (met veel moeite) een update heb gedaan naar de nieuwste versie lukt het mij nu niet meer om de tuneln radio aan te krijgen.

Harkema 22-12-2013

Geluid en disign super , software moet echt beter.

Na een moeizame installatie heb ik de a3 aan de praat gekregen. Alles lijkt te werken en via Spotify luister ik naar de door mij samengestelde playlist. Na ongeveer een half uur wordt het stil. Ik kijk op de app en zie dat de a3 is verdwenen in de app. Opnieuw installeren dus, en ja met alle wachtwoorden. Opnieuw de playlist gestart en na ongeveer 10 minuten wordt het weer stil. Wat mij opvalt is dat telkens als ik een melding van facebook of linkedIn binnen krijg via de iphone de A3 spoorloos verdwijnt?????
Mogelijk moet Philips hier nog het e.e.a. corrigeren in de software.
Verder is de A3 als hij verbonden is een prima apparaat.

Louis01 22-12-2013

Goed geluid en ziet er stijlvol uit maar de software is een ramp

Geluid is goed te noemen maar de software is een regelrechte ramp,
de tuner valt regelmatig uit waarbij de speaker totaal vast loopt dus stekker er uit en opnieuw opstarten.

Dit geld voor zowel de 3000 als de 5000

Anoniem 28-11-2013

Mooi geluid maar moeilijk te installeren

Ik vind het een mooi systeem met mooi geluid als het werkt.
Gisteren een A3 aangesloten en toen werkte het prima met de IPad AirStudio + app.
Vandaag wilde ik een A5 erbij aansluiten maar dit lukt niet. Zowel bedraad als wireless kan ik 'm niet vinden als ook de A3 op de app is aangemeld. Ze kunnen dus niet samen muziek afspelen wat volgens mij wel zou moeten kunnen.
Nu krijg ik ook bij de A3 de melding "geen verbinding met online services" en werkt internetradio en spotify niet.

Jammer, het geluid is mooi maar het werkt bij mij maar zo zo.

ronwin 24-11-2013

Mooi design en prachtig geluid.

Design en geluid van deze box zijn werkelijk subliem!
Maar helaas de software laat te wensen over. Continu valt de box uit of is hij niet te vinden in het netwerk. Enige oplossing is dan de stroom eraf. Jammer.
Ik heb ook een philips tv uit de 8 serie. Waanzinnig beeld en geluid, maar ook hier veel software problemen. Ik ben echt een philips fan, vooral vanwege hetvdesign en de kwaliteit. Hier hoort ook de software bij hoor! Ik ben best bereid om wat meer te betalen voor stabiele software.

R1986 24-11-2013

Mooi geluid en mooie vormgeving

We hebben de Fidelio luidspreker nog maar een week.
De eerste dagen deed hij het goed, al viel de internetradio wel eens uit. Het geeft een mooi geluid!

Maar na de eerste dagen krijgen we hem helemaal niet meer aan de praat. Meerdere malen de luidspreker opnieuw geïnstalleerd via Airstudio+, ook via reset geprobeerd, maar tot nu toe blijven onze smartphones zeggen: "Het neemt wat tijd om Philips audio-spelers te detecteren. Wenst u een nieuwe Philips Wireless-Hi-Fi te configureren uw netwerk?" Maar ook na telkens een 'nieuwe' luidspreker in te stellen, wordt de Fidelio niet gevonden.

We hebben de luidspreker inmiddels naast de Router gezet, maar dit heeft ook geen succes opgeleverd. We hadden grote verwachtingen van het apparaat, erg jammer!!

jan020 19-10-2013

Instabiele performance met een mooi geluid

Bij de aanschaf van het product was het verbinden met het netwerk omslachtig. Naderhand veel verlies van netwerkverbinding. Het aansluiten op wired LAN (uiteraard niet mijn intentie met een wireless box) om dit probleem te verhelpen werkte niet (de wired LAN werd door de box niet herkend). Uiteindelijk de box verplaatst tot 2 meter afstand van mijn wireless router. Dit loste het verbindingsprobleem op. De app airstudio schakelde traag met een vertraagde reactie van de box op input in de app en een slechte ergonomie in de app. De upgrade naar airstudio+ was op dat gebied een verademing. Eindelijk een acceptabel gebruik (in combinatie met de voorlaatste firmware) Na de update na de laatste firmware (VH5.63) werkt de box niet meer goed. De box schakelt ongeveer iedere 5 minuten aan en uit waardoor je opnieuw de muziek moet opzoeken en aanzetten. Terug naar fabrieksinstellingen gaan heeft het probleem ook niet opgelost. Dezelfde firmware blijft in de box. Op dit moment kan ik het product dus helemaal niet gebruiken. Ik hoop dat een volgende firmware update mijn probleem weer gaat oplossen. Het product geeft al met al nog geen uitgerijpte indruk.

Eddy2 20-09-2013

Geweldig luidsprekersysteem

Geweldig product dit, ik kan niet anders zeggen. Super strak geluid, diepe bas voor deze (qua afmeting) kleine speaker.
Wel jammer dat er bij de iPhone app alleen gekozen kan worden uit internetradio via TuneIn Radio. Je kan bijvorbeeld niet het geluid van YouTube doorzetten naar deze speaker.
Nog een nadeel: ik heb de licentiecode van de Windows PC software per ongeluk weggegooid met de doos. Beetje ouderwets, waarom is er voor de iPhone App geen code nodig bij installatie maar voor de Windows applicatie wel? Ik kan deze nu niet installeren.
Niettemin ga ik er nog een kopen maar dan de grotere broer (de A5). Nu ik het geluid van de A3 heb gehoord wil ik zeker ook het geluid van de A5 horen. De kleine speaker zet ik dan boven op de slaapkamer en de grote beneden in de serre.

boks83 19-08-2013

super apparaat, super slechte app

Ik gebruik dit product nu 4 weken en ben zeer te spreken over de kwaliteit van de speaker. Het geluid design en degelijkheid is niets op aan te merken. Ik gebruik hem dagelijks voor muziek in de woonkamer.

Maar nu komt het, de app. De app is is rond uit slecht. Ik ben zeker 4 à 5 minuten bezig voordat ik ook maar geluid uit de speaker krijg. En dat is dan nog snel. Want zeer regelmatig geeft de app aan dat hij de speaker niet kan vinden. Zeer frustrerend! ! Het gebeurt ook regelmatig dat het geluid stopt zonder reden. En dan krijg je hem ook niet zomaar meer aan de gang. Het enige wat dan nog helpt is de stekker er uit.
Maar verder over de app, hij mist heel veel functies zoals het maken van een playlist, niet overzichtelijk, zeer traag met alles en de opties in spotify zijn zeer minimaal.

Ik hoop echt van harte dat er zeer binnenkort een goede update komt of de app volledig opnieuw geschreven wordt.