Sony SRS-XB12 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB12 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Esther 27-05-2019

Ideale compacte bluetooth speaker!

Geschreven voor: Sony SRS-XB12 zwart

Dit leek me een ideale speaker voor in mijn handbagagekoffertje, en dat bleek helemaal terecht! De bluetooth speaker is lekker klein en lichtgewicht. (ter indicatie: de speaker heeft de grootte van een gebalde vuist). Ik reis veel en zo kan ik op mijn hotelkamer lekker eenvoudig mijn eigen muziek luisteren, met goed geluid! Doordat de speaker aan de onderkant van rubber is blijft hij bovendien lekker stevig staan. De koppeling met de bluetooth is supersimpel en wijst vanzelf. Het volume kan veel harder dan dat ik van een kleine speaker als deze verwacht, ik was echt onder de indruk hoe prettig het geluid blijft ook op hoger volume. Zelfs de bass blijft lekker klinken! Je kan het volume via je telefoon of via de speaker zelf regelen.
De speaker heeft ook een riempje, waarmee je ‘em kan ophangen. Zelf zie ik niet echt het nut daarvan in, omdat ik de speaker altijd kan neerzetten als ik em gebruik, maar voor mensen die de speaker ook onderweg meenemen kan dat handig zijn (je kan het riempje er overigens ook vanaf halen).
Omdat ik niet heel erg groot woon, kan ik de speaker overal in huis (60m2 gelijkvloers) overal mee naartoe nemen zonder dat het bereik verstoord wordt (de badkamer is favoriet). Omdat ie waterbestendig is hoef ik me daar bovendien geen zorgen te maken. Ik gebruik de speaker enkel om muziek te luisteren, maar hij heeft ook de mogelijkheid om via voice optie te communiceren (bijvoorbeeld door opdrachten te geven aan Siri, bijvoorbeeld ‘next song’.
Omdat de speaker 16 uur meegaat, wat op zich behoorlijk is, moet ik er wel van te voren aan denken de speaker op te laden, anders grijp je mis. Daarnaast vind ik het zelf niet handig dat er tegenwoordig bij veel apparaten geen stekker meer zit, maar enkel het kabeltje. Dat betekent dat ik de stekker van de oplader van mijn telefoon gebruik om de speaker (met uiteraard het kabeltje dat bij de speaker hoort) op te laden.
Ik raad iedereen die op zoek is naar een compacte bluetooth speaker met goed geluid deze speaker zeker aan! Ik ben er heel tevreden mee!

Pluspunten

• formaat is zeer compact
  • geluid blijft kwalitatief, ook bij hoger volume

FBarkhuis 23-05-2019

De perfecte speaker voor avonturiers!

Geschreven voor: Sony SRS-XB12 zwart

Ik was, als iemand die vaak op vakantie gaat en graag buiten is (zoals het liggen in het park of het varen met een boot) op zoek naar een lichte speaker, die makkelijk mee te nemen is, water- en stofbestendig is en tevens een goed geluid produceert. Al snel kwam ik uit bij de Sony SRSXB12. Ik zag ook goedkopere varianten, maar deze speaker leek mij het meest geschikt voor activiteiten buiten de deur. Het geluid van de speaker is ontzettend zuiver en het apparaat is super eenvoudig mee te nemen. Voor zo een klein apparaat produceert het uitstekend geluid! Ik heb de speaker meerdere malen bij mij gehad op vochtige en stoffige plekken en de speaker doet het nog steeds goed.

Een minpunt vind ik de ontbrekende uitleg over het installeren van de Sony SRSXB12 aan een multiroom app. Toen ik de specificaties las, zag ik dat ik het apparaat kon aansluiten op multiroom. Aangezien ik ook een soundbar heb, van het merk Samsung, die aangesloten is op de multiroom app, dacht ik dat ik de Sony SRSXB12 daar ook op kon aansluiten om op die manier een surround sound systeem kan creëren. Dit is mij echter nog niet gelukt. Het zou kunnen zijn dat het ligt aan het merk wat verschillend is, maar het is mij ook nog niet gelukt om het apparaat te bedienen met een Sony app. Ik ben geen techniek-dummy. Daaruit kan ik concluderen
dat hier een betere uitleg beschikbaar zou moeten zijn.

Omdat de multiroom functie dit apparaat onderscheid van de andere portable speakers, vond ik het terecht om er meer geld aan uit te geven. Maar omdat het mij nog niet is gelukt deze functie te gebruiken, vind ik de Sony SRSXB12 vrij prijzig.

• Geluid
  • Gewicht

Minpunten

• Multiroom functie
  • Prijzig

Ewoutb 19-05-2019

Prima speaker

Geschreven voor: Sony SRS-XB12 zwart

Eerste indruk Bij het openmaken van de verpakking viel mij meteen op hoe compact deze speaker is. Het design is erg strak. Enige minpuntje vond ik dat er geen stekkerblok meegeleverd is en alleen een kabel met usb aansluiting om op te laden. Maargoed, wie heeft tegenwoordig niet al 10 van zulke stekkerblokken van telefoons e.d. Geluidskwaliteit Ondanks het compacte formaat van de speaker klinkt het geluid erg goed. Het geluid klinkt vol en er zit een goede bass in. Daarnaast is het volume ook goed geregeld, er komt genoeg geluid uit en op z'n hardst hoef je hem maar zelden te zetten denk ik! Connectiviteit Instellen is zoals je gewend bent bij bluetooth boxen. Eerste keer even opzoeken en verbinden. Daarna is het alleen maar aanzetten van de box en je bluetooth en ze zijn al verbonden. Erg makkelijk. Overig Batterijduur is prima voor zo'n speaker. Daarnaast zit er een handig koordje aan waaraan de box kunt ophangen of vasthouden. De mat zwarte afwerking van de box is mijn ogen ook erg netjes. Al met al een prima speaker voor niet veel geld!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Geluidkwaliteit en volume
  • Batterijduur
  • Waterbestendig

Minpunten

• geen stekkerblok

Nielsdej 07-05-2019

Prachtige speaker met goed geluid voor een degelijke prijs

Geschreven voor: Sony SRS-XB12 zwart

Ik heb deze Sony XB12 recentelijk aangeschaft omdat ik een compacte Bluetooth speaker wilde.
Na uitpakken de speaker volledig opgeladen en daarna met de mobiele telefoon verbonden.
Het maken van verbinding is heel erg makkelijk. Dit ging bij de eerste poging gelijk goed.
Daarna begonnen met het luisteren van muziek.. WoW! Totaal tegen mijn verwachting in zelfs op het hoogste volume totaal geen vervorming en prachtig geluid!
Hiervoor maakte ik gebruik van een Google home als Bluetooth speaker maar ik vind de sony stukken beter klinken.
Wat ook mooi is aan de sony is dat de batterij 16 uur mee gaat en dat de speaker waterdicht is. Mocht de speaker dus in een regenbui terechtkomen dan hoef je je geen zorgen te maken dat deze het begeeft.

Ik kan de speaker aan iedereen aanbevelen, vooral dankzij de goede kwaliteit voor een schappelijke prijs!

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Kan luid
  • Makkelijke installatie
  • Waterdicht