Onkyo SBX-200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo SBX-200 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

L. van Driel 11-01-2013
Geschreven voor: Onkyo SBX-200 zwart

Na het afwegen en testen van vele audio docks besloten de SBX-200 aan te schaffen. Ik beschik over een high-end hifi set en beschouw mezelf daardoor toch als aardig kritisch, doch stelt de SBX-200 geenzins teleur. Hieronder een overzicht van mijn ervaringen tot nu toe.

Voor zo'n klein apparaat komt er een krachtig en vol geluid uit. Onkyo heeft bij de ontwikkeling van dit apparaat gebruik gemaakt van techniek die voortvloeit uit haar subwoofer-lijn en dat is merkbaar. De Active Bass Control functie wil je na ingeschakeld te hebben eigenlijk nooit meer uitzetten. De eerste stand voldoet bij alle muziek en als je op een zacht volume luistert is de tweede stand prettig voor toch een beetje extra pit in je tracks. Deze techniek in samenwerking met de 2x 20 watt full range speakers zorgen ervoor dat je moeiteloos een feestje van muziek kunt voorzien.
Het design is sober en persoonlijk vind ik het prachtig, maar het is zeker geen showpiece in je woonkamer mocht je daarnaar op zoek zijn. Het apparaat is 450x176x131mm en weegt 3,5kg. De afwerking is formidabel en voelt kwalitatief duurzaam aan. De handgreep is prettig voor het verplaatsen maar door het ontbreken van een accu is altijd netstroom vereist. Meenemen naar een "picknick" is er dus niet bij. De bluetooth functie werkt vlekkeloos tot zo'n 10 meter en het product beschikt tevens over een aux-aansluiting voor eventuele andere producten.

Concluderend is het een product wat "af" is en het zou ook niet eerlijk zijn dit dock te vergelijken met een volwaardige hi-fi installatie. In het ipoddock segment kent deze Onkyo weinig bekendheid.(ondanks het succes van het bedrijf zelf) Dit is onterecht want het is een prachtig apparaat met vele functies en een warm en vol geluid. (en hij kan erg luid!) Zeker in vergelijk tot een Bose, JBL, Philips of Sony hier doet de Onkyo niet voor onder. De absolute topper blijft de Zeppelin, maar daar is het prijskaartje ook naar. De Onkyo is echter voor een belachelijk lage prijs te krijgen, waardoor de prijs/kwaliteit vergelijking op dit moment door geen enkel ander dock is te evenaren. Een dik verdiende 9!

erik_borgman 07-06-2012
Geschreven voor: Onkyo SBX-200 zwart

Na lang wikken en wegen, toch besloten om deze Dock te bestellen. Ik moet zeggen, ik ben blij verrast! De dock voelt solidie aan en er komt een mooi en vol geluid komt uit! De S. Bass functie maakt 't helemaal af.
De Bluetooth connectie werkt ook prima. Zelfs van een flinke afstand (max. 10M). Getest met Ipad en Iphone (4 en 3GS)

Wbt. duurzaamheid, hier kan ik nog geen uitspraak over doen want ik hem 'm pas 1 dag. Maar heb geen twijfels dat ik van deze dock veel plezier ga beleven.

Minpuntje - Er zit geen accu in en zal dus ten alle tijden op het lichtnet aangesloten moeten zijn.