Sony SRS-XB32 groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony SRS-XB32 groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

speaker 22-10-2019

goede klank

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 blauw

Goede klank, werd onmiddellijk gedetecteerd door mijn laptop. Voor muziek te spelen is een laptop nu eenmaal niet echt geschikt, voor goede klank heb je een speaker nodig. Ook mooi ding.

Kevin1984 15-06-2019

Goed geluid, lange batterijduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Positief verrast door de kwaliteit van deze portable box! Het geluid is goed en de lichteffecten zijn een grappige toevoeging. Voor mijn kinderen vinden dat geweldig!

Daarnaast heeft de box een lange accuduur (ca 24uur) en is hij waterdicht. Je hoeft dus niet naar je box te rennen als hij buiten wat begint te spetteren. Zodra de batterij leeg is gaat de box automatisch naar een lager geluidsniveau. Je weet dat je jouw box op moet laden, maar je zit niet meteen zonder muziek.

De app is een leuke toevoeging, maar niet per se noodzakelijk.

Pluspunten

• geluid
  • batterijduur
  • waterdichtheid

Minpunten

• gewicht/handzaamheid

wendy 06-06-2019

Sony getest

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 zwart

Ik heb de sony BX32 nu een aantal keer gebruikt. Binnen en buiten.
Het geluid is goed, maar het is wel een beetje een donker geluid. Buiten klinkt ie beter dan binnen.
Het licht is een leuke feature en het is leuk dat je deze via een app kan bedienen.
De live-sound vind ik niet extreem veel toevoegen. Geluid zo is ook al goed.
Fijn dat je je telefoon eraan op kan laden.
Wat ik wel vind is dat de box stof aan trekt.
Ik heb het nog niet aangedurfd om de box op het strand te testen.

Pluspunten

• geluid
  • oplaadfunctie

Minpunten

• trekt stof aan

PatSaume 04-06-2019

Krachtpatser

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Heb de Sony XB32 nu een week in huis en ben elke keer weer verbaasd hoe krachtig deze speaker is gezien het formaat.
-Het geluid is aangenaam, warm en diepe bas, niet blikkerig of vlak.
-Met de Live knop kun je een extra ruimtelijk effect creëren.
-De behuizing van een zacht materiaal gemaakt en de box is waterdicht, dus ook buiten perfect te gebruiken.
-Na opladen gaat de speaker zo'n 10-12 uur mee, ideaal voor een dagje varen / strand.
De kinderen vinden de lichteffecten heel leuk. Ikzelf vind het fijn dat je deze ook uit kan zetten.
De speaker biedt ook nog Party Booster geluidseffecten als je er op trommelt. Vind m zelf wat zwaar om in de hand te houden en denk deze optie weinig te gaan gebruiken. De pairing met Bluetooth ging simpel. Streamen vanuit Spotify op de IPhone werkt perfect. Heb ook de Sony Music Center app geïnstalleerd. Hiermee groepeer je als het ware de verschillende bronnen (Spotify, Apple Music, etc). Verder kun je via de app andere Bluetooth speakers koppelen. Zou dit product zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Heel goed geluid
  • Gemakkelijke installatie
  • 12 uur zonder stroom

Minpunten

• Party booster niet echt nodig

Martijn Wester 02-06-2019
  • Product gekregen

Goede audio- en bassprestaties, maar hoge introductie prijs

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

De SONY-SRS-XB32 heeft erg goede audio- en bassprestaties, biedt een leuke lichtshow en zit boordevol functies die deze speaker super interssant maakt om mee overal mee naar toe te nemen.

Als je van bass houdt, dan stelt deze speaker zeker niet teleur. hoge- en middentonen komen helder door en bas heeft een aardige kick, al heeft de luidspreker wel de neiging om de lage frequenties vaker te benadrukken en kan het daardoor soms 'muddy' klinken, vooral met de 'Extra Bass'-functie ingeschakeld, die standaard al is ingeschakeld.

Er zit een speciale 'Live'-knop aan de bovenkant en SONY zegt dat het je festivalvibes moet geven, maar dat gevoel krijg ik niet om eerlijk te zijn. Ik merkte wel op dat het de bass van de "Extra Bass" -modus behoudt terwijl het volume wordt verhoogd en sommige middentonen worden verbeterd.

De luidspreker heeft vooral een focus op bass, maar je kunt de extra bassfunctie in- en uitschakelen met de app SONY Music Center of door de knoppen Volume omlaag en Afspelen 3 seconden ingedrukt houden totdat de LED indicator voor aan/uit van kleur verandert.

SONY zegt dat de luidspreker tot 24 uur mee kan gaan met de lichten uit en met de geluidsmodus ingesteld op "Standaard", waarin dat inderdaad behoorlijk dichtbij komt met het volume ingesteld op 50%. Met de lichtshow en de Extra Bass-functie ingeschakeld, wordt dit nummer gehalveerd. Houd daar dus zeker rekening mee als je een goed feestje wilt plannen.

De laatste twee functies vind ik persoonlijk erg leuk, NFC en de assistent-ondersteuning. Als je de afspeelknop gedurende 3 seconden ingedrukt houdt, activeert het Google Assistent of Siri en dat werkt prima. Hetzelfde geldt voor NFC, wat erg leuk is als je met een groep vrienden bent en iemand een muzieksuggestie heeft.

Ik heb de app nauwelijks gebruikt, omdat alles via de luidspreker zelf kan worden geregeld en ik zou ook graag een type C-poort hebben.

Pluspunten

• Erg goede audio- en bassprestaties
  • Leuke lichtshow
  • Redelijk lange batterijduur
  • IP67 zodat hij mee kan naar het strand en zwembad
  • NFC en Google’s assistant zijn handig

Minpunten

• Micro USB
  • Redelijk hoge introductie prijs
  • Er is een App, maar niet echt een toegevgde waarde
  • Bass aanwezig, maar afhankelijk van ruimte

sebas1983 30-05-2019

Lekker geluid, mooi design

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Het geluid is in een woord goed te noemen. Mooie tonen, vooral de bass komt goed uit. Volume gaat helaas net iets te zacht. Zou verbeterd mogen worden.

Het design is goed afgewerkt. LED lampen die flikkeren op de maat van de muziek maakt het geheel helemaal af. Het apparaat zou stofvrij zijn en zou tegen water moeten kunnen. Zelf nog niet getest maar uit ervaringen van anderen blijkt dit zo te zijn. Ideaal voor mee te nemen naar het strand of zwembad.

Ideaal zijn de aux en usb uitgang. Dit zorgt voor extra mogelijkheden zoals aansluiten op draagbare apparaten en het opladen van je telefoon.
Door middel van de optie pairing kun je meerdere apparaten aan elkaar verbinden. Handige optie.

Apparaat gaat 24 uur mee. En het opladen van de speaker gaat ook vrij snel.

Het gemis is de draagbaarheid. Zou fijn zijn als er een handvat aan zit.
Ik vind hem wel aan de dure kant.

Pluspunten

• Geluid
  • Waterafstotend

Minpunten

• Prijs
  • Draagbaarheid

YdV 28-05-2019

Mooi geluid, leuke kleuren en lange accuduur

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Ik heb deze speaker nu twee weken in mijn bezit en deze bevalt erg goed. Makkelijk te verbinden via Bluetooth aan mobiel/tablet en een zeer lange accuduur. De geluidskwaliteit is goed, vooral de bass. De middentonen ontbreken iets en als je hem hard zat wat het geluid wel wat schel. Maar goed, echt wel goed geluid voor de omvang van de speaker.

De optie om de verlichting mee te laten bewegen op de muziek is erg leuk. Er zitten aan de voorkant twee kleine witte lampjes en rondom en aan de zijkanten zit een soort LED strip die diverse kleuren afwisselt op de maat van de muziek.

Hij is wel iets aan de zware kant, maar daar staat de lange accuduur van 24 uur dan weer tegenover. Er ontbreekt wel een optie om hem makkelijk draagbaar te maken, zoals andere Bluetooth speakers wel kennen.

Cybermiep 28-05-2019

Fijn apparaat.

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Fijn apparaat, mooi en strak design.
In vergelijking met het het apparaat wat ik al had (een Lenco) een verademing, want alles werkt gelijk en ook na een nachtje niet gebruiken.
Bij mijn vorige apparaat werkte de Bluetooth verbinding niet goed en bij deze een kwestie van 1 keer koppelen en het werkt.
Spotify, muziekbibliotheek of een app van een radiozender het maakt allemaal niet uit, het is een kwestie van de speaker aanzetten en de desbetreffende app op telefoon op tablet opstarten en daar is de muziek.

De geluidskwaliteit kan ik kort over zijn die is top!

De lampjes zijn leuk en met de bijbehorende apps kan je elk gewenst kleurtje of effect instellen. Of wanneer je geen lampje wil dan zet je ze gewoon uit

Een mooi en degelijk apparaat dat ook nog eens tegen een spatje water kan.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Dijkhuizen 28-05-2019

Leuke speaker, maar niet voor iedereen

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Het is een leuke speaker om te zien met aardig geluid en een degelijke bouwkwaliteit. Wel is de het materiaal gevoelig voor vlekken.

De aanwezigheid van een aux-ingang en een USB-aansluiting voor het opladen van apparaten zijn leuke extra's. Het verbinden via Bluetooth werkt overigens zeer snel.

Het belangrijkste, het geluid, is redelijk te noemen afhankelijk van de omgeving.
De speakers kan niet heel hard waardoor het geluid helder blijft. De bas, waarmee toch wel veel reclame wordt gemaakt, is nauwelijks aanwezig. Voor binnen gebruik of een klein terras is dit een leuke speaker.

Zoek je een speaker voor buiten of in bijvoorbeeld een voetbalkleedkamer dan is deze minder geschikt. Zoek je een speaker voor binnen waarmee je gemakkelijk kan verbinden, dan is deze speaker iets voor jou.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Licht effecten
  • Helder geluid
  • Telefoon opladen

Minpunten

• Volume
  • Gevoeligheid voor vlekken
  • Afwezigheid van bas

RonaldB101 26-05-2019

Erg goed!

Geschreven voor: Sony SRS-XB32 grijs, groen

Zeer verrassend in kwaliteit, gebruik en gemak. Het geluid is ook erg goed met een mooie bass. Zeker aan te bevelen in deze prijsklasse!

Pluspunten

• Ontwerp
  • Geluid
  • Bass

Lw 23-05-2019

Eerste indruk

Eerste Indrukt is top,
Geluid is beter dan mijn JBL Flip4
Wel iets zwaarder
Makkelijk te verbinden met BlueT
Mooi Disign en verlichtin is leuk.
Effecten is leuk, maar zou ik zelf niet gebruiken

Pluspunten

• design
  • geluid kwaliteit

Minpunten

• zwaar