Warentuin - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Warentuin.

Warentuin stelt zich voor

De grootste webshop van de tuinbranche, vakmensen, zowel online als offline te koop en de goedkoopste van Nederland! * Daarom kiest u voor Warentuin. Met een assortiment van ruim 40 000 artikelen op het gebied van huis, dier en tuin mag Warentuin zich de grootste noemen. Alle producten zijn van topmerken en staan garant voor kwaliteit. Warentuin werkt samen met tien grote zelfstandige tuincentra gevestigd door heel Nederland. Bij deze servicepunten/ showrooms kunt u de artikelen beleven. Warentuin biedt op veel producten de online laagste prijsgarantie. Vindt u ergens anders artikelen uit ons assortiment toch goedkoper? Dan gaan wij vaak met de prijs mee. Daarnaast bezorgt Warentuin de meeste producten vanaf 50 euro gratis

Deze score is berekend op basis van 20 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

7.6

mariaverlouw wellsedam15 ammerzoden 17-11-2017 Via de website gekocht

supergoedeservice kerstspullenzijnsupergoed goedeklandizie

ik zou deze winkel bij iedereen kunnen aanraden service is uitstekend
website bestelling is heel goed en super snel in huis
ga zo door

Pluspunten

• Levertijd
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Berg 15-11-2017 Via de website gekocht

ivm planttijd wacht nog op levering

Nog geen levering in verband met plantijd en klaar maken voor verzending vandaar geen info over levering in het betreffende vakje

Ellen 08-11-2017 Via de website gekocht

Zeer tevreden

Niet de eerste keer dat ik hier wat heb besteld. Zeer tevreden. Duidelijke site. Informatie correct. Levering netjes op tijd.

Coby 04-11-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Overzichtelijke website, mooie producten en een hele snelle levering. Je kan de bestelling uit verschillende winkels krijgen ( als je meerdere dingen besteld) maar ze verzenden allemaal heel snel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ak 04-11-2017 Via de website gekocht

Goede snelle levering en service

Goede overzichtelijk shop
Ruime keuze aan diverse producten
Verder is alles duidelijk weergegeven.
Ga zo door.

Han van Ooste 16-10-2017 Via de website gekocht

Afspraken die worden nagekomen

Makkelijk bedienbare website, vragen die worden telefonisch opgevolgd, goede prijs-prestatieverhouding en correcte aflevering. Allemaal elementen die standaard zouden moeten zijn bij online kopen, maar dit niet altijd zijn. Hier echter wel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

M. 28-09-2017 Via de website gekocht

Prima levering

Prima levering! Het produkt bevalt goed, al een aantal motten gevangen. Op tijd geleverd, verder geen bijzonderheden.

Hanny 23-08-2017 Via de website gekocht

heel goede srevice

heel veel keus en je weet dat het goed en snel geleverd wordt.
ik ben daar heel blij mee.
ook voor de hond kan ik daar leuk en makkelijk bestellen.
keus genoeg

Ton 19-05-2017 Via de website gekocht

Trage levering

1e keer was product verder wel in orde, maar erg traag geleverd en onvolledige levering. De 2e bestelling werd geeneens geleverd. Dit lijkt me geen echte internetshop, maar waarschijnlijk hebben ze alleen de webshop als hobby erbij.

HdW 04-05-2017 Via de website gekocht

Bijzonder blij

Ze houden zich aan hun woord ,nemen zelf het inciatief om dingen op te lossen en blijven netjes aan de telefoon en wij zijn hier heel blij mee bloempotten ontvangen die prachtig zijn nogmaals heel hartelijk bedankt Fam HdW

Jupke 26-04-2017 Via de website gekocht

Dubbel gevoel bij deze webwinkel

Eerst waren we erg enthousiast omdat we moestuinbakken aan een zeer voordelige prijs zagen. Daarnaast levering binnen 48 uur. Dat was ideaal. Bij de bestelling ging iets mis. dat werd gelukkig opgelost, maar de communicatie met de klantendienst gaf me toch een negatief gevoel. Ik werd uit de hoogte behandeld en helemaal niet klantvriendelijk. Toen begon het....de moestuinbakken waren toch niet leverbaar binnen de 48 uur. Ik kreeg hierover wederom een mail die mij het gevoel gaf alsof er werd gesproken tegen een klein, stout kind. In deze mail werd mij verteld dat er, zoals op hun website stond, de levering langere tijd zou duren. Hoelang...geen idee..... Dit stond niet op hun website, dus dat vermelde ik. Ik had de bakken namelijk vrij dringend nodig. De volgende stap was dat de mail werd doorgestuurd naar het depot waar de moestuinbakken vandaan zouden komen. ZIj zouden mij meer info kunnen geven over de levertijd. Die info is er nooit gekomen. Ik heb de bestelling toen geannuleerd en netjes, binnen de afgesproken tijd mijn geld teruggekregen. Dat is een pluspunt.
Conclusie, mijn vertrouwen in deze webshop is weg, vooral door de manier waarop de klantendienst communiceert. Ze antwoorden snel, maar hun toon maakt dat ik me niet fijn voel als klant bij deze firma.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

Remke 20-04-2017 Via de website gekocht

Blijft in gebreke de klantenservice en klachtenafdeling

Een verkeerd geleverde plant
2 niet passende potten (van te voren nog gebeld over de maat)
En waterschotels die niet passen.

Gebeld met klantenservice, niet bereikbaar. Telefoonnummer achter gelaten. Niet terug gebeld.
E-mail verzonden. Ook geen reactie
En vandaag een klacht ingediend, wederom geen reactie.

Baal hier enorm van. Wil de juiste plant met de juiste potten en passende waterschotels.

Officiele reactie van Warentuin 29-04-2017

Beste Remke,

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Heeft u misschien een bestelnummer voor mij? Dan kan ik kijken wat ik voor u kan doen. In principe zijn wij dagelijks van 10-12 en van 14-16:30 bereikbaar, met uitzondering van feestdagen. Ik zie uw bestelnummer graag tegemoet!

Esther Vermeer, Klantenservice Warentuin

BRIEVENBUS RIO ZWART TOOLLAND 23-01-2017 Via de website gekocht

brievenbus niet overeenkomstig info en hoge retourkosten

De brievenbus komt niet overeen met de omschrijving in de advertentie op de site. De gleuf is veel te klein, een gewone envelop past er niet eens doorheen. We willen de brievenbus retourneren en dat kan alleen naar een adres in België en op eigen kosten (ongeveer 20 euro). Dit klopt natuurlijk niet. Want we hebben ook al 6,99 verzendkosten betaald bij bestelling. Totaal komen we dan op ongeveer 27 euro en we hebben geen brievenbus.

Officiele reactie van Warentuin 07-02-2017

Beste,

Zoals wij eerder via mail aan u schreven loopt uw klacht bij thuiswinkelwaarborg, waar hij in behandeling is.

Wilma 19-01-2017 Via de website gekocht

Aanbeveling

Goede planten en niet duur. Snelle en correcte levering. Ben heel tevreden over warentuin en de bezorging.

Pluspunten

• Goede en snelle levering
  • Mooie en gezonde planten

j.hak 10-01-2017 Via de website gekocht

hyacintenbollen

ben tevreden over snelle bezorging.maar niet tevreden over zeer slechte verpakking.
alles lag door elkaar en uit de potjes in de doos.

Pluspunten

• zeer snelle levering

Minpunten

• zeer slechte verpakking
  • alles lag door elkaar en uit de potjes.

Officiele reactie van Warentuin 05-02-2017

Beste J. Hak,

Bedankt voor uw feedback. Vervelend om te horen dat uw bestelling niet netjes is aangekomen. U kunt hierover ook altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak, indien er iets beschadigd is geraakt horen we dat graag!

Anneke Rutjes 02-01-2017

Plaatmos

25 dozen plaatmos besteld , ze hebben voor mij ondanks de drukte voor kerst, toch kunnen leveren op de datum wanneer ik het nodig had!!! Super!!!!

Willem 31-12-2016 Via de website gekocht

Bezorgd achter de heg

Snelle levering, maar vind het niet kunnen dat het pakje bij onze afwezigheid buiten achter de heg werd achtergelaten!

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Levering gewon buiten achtergelaten

Officiele reactie van Warentuin 05-02-2017

Beste Willem,

Bedankt voor uw bericht, dat is inderdaad niet zo netjes van de pakketdienst! We gaan dit met hen bespreken. We wensen u desondanks veel plezier van uw bestelling.

Roelof 02-12-2016 Via de website gekocht

Aanrader

Duidelijke website. Levering ging niet helemaal goed maar werd goed opgelost.
Ik zal hier nog wel vaker iets bestellen.

Marianne Vis 28-11-2016 Via de website gekocht

tevreden klant

Vorig jaar ook kerstspullen bij Warentuin gekocht, prima in orde en een heel groot assortiment. Dit jaar had ik weer wat spullen nodig en kon ze allemaal vinden bij Warentuin en ook nog voor een goede prijs.

D.Hulsman 21-11-2016 Via de website gekocht

Bestelling van 3 artikelen

Bij deze shop koop ik altijd met heel veel plezier de producten die ik wil hebben,
Warentuin is niet duur en daarbij Geen verzendkosten vanaf 20 euro,en geen verzendkosten vind ik heel belangrijk want voor dat geld kan ik weer iets anders extra kopen,
Daarbij als ik een vraag heb dan krijg ik daar ook altijd heel snel een antwoord op,dus de service is prima,
Van mij krijgt Warentuin een dikke 10

I. Meeuwis 17-11-2016 Via de website gekocht

Warentuin

Grote keuze, snel en goed verzonden, vanaf €20,00 al gratis verzenden. Goede afwikkeling van het bestelde, goede berichtgeving.

Saskia 03-10-2016 Via de website gekocht

zeer tevreden

Ik ben via Bol.com bij deze winkel terecht gekomen. De winkel had een goede leverinformatie, zeer overzichtelijke productinformatie en een hele vlotte levering. Ook de status van de bestelling wordt heel erg goed doorgegeven. Je bent op de hoogte van elke stap binnen het bestelproces.

John Tilli 02-10-2016 Via de website gekocht

John Tilli

Alles is prima, ruim assortiment en snelle levering en de prijs-kwaliteitverhouding is goed. Fijne website

Tuinvrouw 01-10-2016 Via de website gekocht

Supersnel levering van tuinbeits

Ik moest een bepaalde type tuinbeits hebben voo mijn mooi schuurtje en die was niet bij ons in de buurt te vinden. Dus bij Bol.com gezocht en zo bij deze leverancier terecht gekomen. Ik had de beits binnen 3 dagen in huis.

John 01-10-2016 Via de website gekocht

Brede keus en Laagste prijs garantie

Via Google ben ik achter de site gekomen, diverse keren besteld en zal niet de laatste keer wezen, snelle service!

Alexandra 29-09-2016 Via de website gekocht

Prima product

Via bol.com bij deze leverancier/ webshop doorgelicht. Vlotte levering. Voor zover we nu na 2 weken, kunnen beoordelen een prima product (hoes voor de tuinset).

Pluspunten

• Vlotte levering
  • Goede omschrijving

Minpunten

• Je kunt geen afleverdata kiezen

Walta 17-09-2016 Via de website gekocht

prima producten maar bezorging omslachtig

Prima producten, planten zijn vers en goed verpakt en ook de andere artikelen zijn goed. Het bezorgen is echte omslachtig ik heb uiteindelijk 4 verschillende pakketjes ontvangen op 3 verschillende dagen. En ik had echt niet zoveel besteld dat het niet in 1x kon :)

Pluspunten

• prima producten
  • verse planten

Minpunten

• omslachtige bezorging

Karen 03-09-2016 Via de website gekocht

Prima service/levering

Balkon lounge/dinerset online besteld, omdat deze in de winkel helaas niet meer te verkrijgen was. Helaas staan de afmetingen van de set niet op de website vermeld. Ben al snel na bestelling gebeld om bezorgdatum en tijd af te spreken. Bleek klein misverstand; ik zou gebeld worden op het moment dat ze van het punt van de levering ervoor zouden vertrekken, maar ze belden me toen ze al voor de deur stonden. Gelukkig benutte de mannen de wachttijd door de boel alvast in elkaar te zetten. Toen ik aankwam, was het slechts nog een kwestie van op z'n plek zetten en voila...die middag kon ik al heerlijk op m'n balkonnetje zitten. Oh ja, en over de set zelf ben ik ook zeer tevreden :-)

JokeT 25-08-2016 Via de website gekocht

regenton

Ik zocht een smalle regenton van 100 liter en vond deze via Bol.com bij Warentuin..
Opvallend was de goede (lage) prijs, de snelle levering en de goede kwaliteit van de ton.

Pluspunten

• prijs
  • snelle levering

Oscar 20-07-2016 Via de website gekocht

Simpel en doeltreffend systeem met veel betaalopties.

Tijdens mijn order is er een probleem ontstaan over de benodigde toebehoren. Achteraf bleek dat ik niet helemaal de juiste artikelen had besteld. Warentuin heeft op een persoonlijke manier alles bewogen om de order volledig en snel bij mij thuis geleverd te krijgen. Je besteld hier niet bij de zoveelste webshop met dropshipping maar er zit een degelijk service apparaat wat zorgt voor zijn klanten. Erg belangrijk en professioneel!

Aanbeveling
Naast het draaien van een webshop is er een goed draaiende backoffice die je persoonlijk helpt bij iedere vraag, cruciaal voor top service.

Boesta 28-06-2016 Via de website gekocht

Makkelijk om te bestellen en af te rekenen.Zeer redelijke prijzen, vanaf €20 geen bezorgkosten. Telefonisch contact maken met de klantenservice is erg makkelijk. Mail contact is eigenlijk handiger, doorgaans wordt er binnen een paar uur terug geantwoord 7 dagen per week.

Naast de peperplantjes heb ik ook een aantal Mini-moestuintjes;(growbeds) gekocht. Hierbij ging er best wel wat mis. In eerste instantie leek het erop dat het niet goed opgepakt zou worden door Warentuin. Maar integendeel! 1 persoon heeft het opgepakt en alles persoonlijk in orde gemaakt en het hele proces in de gaten gehouden. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Warentuin heeft mij een zeer genereuze korting gegeven en heeft ook nog eens als extra geste mij 4 Surinaamse peperplantjes gratis toegezonden. Heel erg verrassend en bijzonder aardig en klantvriendelijk!!

Assortiment
Het assortiment is heel erg groot. Ik mis alleen nog (in het voorjaar) wat meer keuze in moestuinplantjes. Zou handig zijn als je je moestuinplantjes vroeg in het jaar alvast vooruit zou kunnen bestellen. Op deze manier is het voor mij(de klant) en het bedrijf inzichtelijker welke plantjes er beschikbaar zullen zijn. Nu is het een verrassing welke plantjes er zullen worden aangeboden, dat is qua planning voor de moestuin niet echt handig...

Aanbeveling
Wij kopen erg veel online. Er kan altijd iets fout gaan met een online bestelling. Hoe Warentuin het heeft oppakt is een voorbeeld voor vele andere online winkels. Echt bijzonder!

Extra toelichting
Vorig jaar 2015 Warentuin ontdekt. Tot mijn grote verbazing verkochten ze Surinaamse peperplantjes voor in de moestuin. Gelijk 9 besteld. Geen hoge verwachtingen. Deze worden zeer sporadisch online aangeboden en zijn dan meestal van bedroevende kwaliteit. Deze plantjes waren erg mooi en zagen er mooi fris en groen uit. Tot onze grote verbazing gaven deze plantjes een zeer hoge opbrengst. Ruim 1200gram rijpe geurende pepertjes en ook nog vele onrijpe die later nog gerijpt zijn. In al de jaren dat ik (Surinaamse) pepers kweek heb ik nog geen plant gehad die zo'n hoge opbrengst had hier in het voor de pepers eigenlijk te koude Nederland. We hebben ze dit jaar dan ook weer gekocht..

Maria 03-06-2016 Via de website gekocht

Overzichtelijke website met heel veel producten.
Filters zijn erg handig bij het zoeken naar de juiste planten. Bestel- en afleverproces is heel transparant en duidelijk.

Planten zijn op tijd, goed verpakt en onbeschadigd bezorgd.

Assortiment
Bijna alle producten heb ik kunnen vinden en bestellen. Sommige planten vond ik niet, maar dat is in een fysieke winkel ook zo.

Aanbeveling
Ga meer planten bestellen, is mij goed bevallen.

Scooby 23-05-2016 Via de website gekocht

ik ondervind alleen maar ellende, irritatie en ga zo maar door!

Slecht, slecht en nog eens slecht en bovendien zeer klantonvriendelijk

Assortiment
Heel veel artikelen besteld en betaald, maar niet leverbaar blijkt na 1,5 week pas!

Aanbeveling
Komen hun afspraken aan mij niet na, zijn telefonisch nooit bereikbaar, pakketten komen veel te zwaar beladen en totaal beschadigd aan. Slechte klantenservice. Kunnen de door mij bestelde en betaalde goederen helemaal niet leveren. Na 2 weken nog niet alles in huis. Onbeschofte behandeling en wantrouwend gedrag en beschuldiging naar klanten van wat ze niet hebben gedaan. Communicatie is heel erg langzaam. Kortom 1 groot drama en een afrader. Ik bestel hier nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Extra toelichting
Advies is hier nooit te bestellen, omdat ze 10 filialen hebben is het een chaotische rotzooi.

Reactie: 23 mei 2016
Beste mevrouw, uw klacht is in behandeling bij de klachtenafhandeling van thuiswinkelwaarborg.org. Als de klachtenafhandeling is afgerond zal thuiswinkelwaarborg u op de hoogte brengen, op dit moment is hij nog in behandeling. Klantenservice Warentuin

Reactie: 25 mei 2016
Beste mevrouw, u heeft de reactie/uitspraak van thuiswinkelwaarborg.org deze zit in uw mailbox.

Dennis 16-01-2016 Via de website gekocht

Een op voorraad zijnde artikel besteld en betaald en na 3 dagen een reactie dat het artikel niet meer te leveren is. Dat is in deze tijd met real time voorraadstatus een slechte zaak

Ik had eerder verwacht antwoord te ontvangen dat dit artikel niet meer te leveren was

Assortiment
Als alles aanwezig is zoals de site meld.

Aanbeveling
Als er geen voorraad is en ik zou deze winkel aanbevelen zou ik niet meer geloofwaardig overkomen als een vriend/vriendin dit ook zou overkomen

Extra toelichting
Ik heb aangegeven mijn betaling op korte termijn terug te ontvangen.

Officiele reactie van Warentuin 16-06-2016

Beste Dennis bedankt voor uw reactie. Ik hoop dat u uw geld optijd binnen 14 dagen terug heeft ontvangen. Anders hoor ik dat graag. Wij werken met 10 winkels, in deze winkels komen dagelijks 10.000 klanten welke artikelen kopen. Wij werken met een voorraad systeem met 45.000 artikelen wat ééns per 24 uur sync. Real time koppeling is technisch op dit moment niet mogelijk. Toch hebben wij ook naar aanleiding van uw review het een en andere qua voorraad status tekstueel aangepast op onze site: https://www.warentuin.nl/granito-kubus-sand-w23h23-cm-mc-light-mcollections. Er wordt nu aangegeven dat het gaat om een voorraad indicatie, niet perfect maar op deze manier hopen wij duidelijker de klant te kunnen informeren dat dit om een voorraad indicatie gaat. Maar alsnog is na 3 dagen reageren vanuit onze kant te laat. In de toekomst komt wel een Real Time koppeling maar dit heeft tijd nodig.

Carla 08-01-2016 Via de website gekocht

Gebruiksvriendelijke website

We hadden de verkeerde adaptor besteld. We werden enorm klantvriendelijk behandeld toen we vroeg of we hem mochten omruilen en werkelijk alles werd in het werk gesteld om de nieuwe adaptor zo snel mogelijk te bestellen. Dat waarderen we enorm en vinden het daarom een topwinkel!!!

Veel keus

Aanbeveling
Zeer behulpzaam en klantvriendelijk. Ik zou hier zo weer bestellen!!

Linda 28-11-2015 Via de website gekocht

2,3

Waardeloze service. Ik had twee planten besteld waarvan er 1 niet meer op voorraad was waarover ik zelf 3x heb moeten bellen. Ik zou op donderdag een alternatief ontvangen samen met mijn andere plant. Hele dag gewacht maar geen planten, bel ik de dag erna blijkt dat er niks verstuurd is en de andere plant ook niet meer op voorraad is en daar ook geen alternatief voor is. Ik raad aan niks te bestellen via warentuin.nl want op de site staat niet aangegeven wanneer iets niet op voorraad meer is en zo kom je dus steeds voor verassingen. Daarbij komen ze hun afspraken niet na.

Assortiment
Als je iets aanbied in je assortiment zorg er dan voor dat het ook leverbaar is.

Aanbeveling
Uiteindelijk zit ik zonder planten terwijl ik wel alles al heb betaald via ideal. Helaas duurt het heel lang voor ik me geld terug heb als ik het al terug krijg zoals alweer een beloften.

Officiele reactie van Warentuin 16-06-2016

Beste Linda bedankt voor uw reactie. Dennis gaf een soort gelijke reactie. Ik hoop dat u uw geld wel optijd binnen 14 dagen terug heeft ontvangen. Anders hoor ik dat graag. Ik gaf dit ook bij Dennis aan. Voorraad is een lastig probleem bij ons. We hebben dit afgelopen jaar wel enigszins verbeterd. Wij werken namelijk met 10 winkels, in deze winkels komen dagelijks 10.000 klanten welke artikelen kopen wat van de voorraad af gaat. Wij werken met een voorraad systeem met 45.000 artikelen wat ééns per 24 uur sync. Real time koppeling is technisch op dit moment niet mogelijk. Wij hebben ook naar aanleiding van uw review het een en andere qua voorraad status tekstueel aangepast op onze site: https://www.warentuin.nl/granito-kubus-sand-w23h23-cm-mc-light-mcollections. Er wordt nu aangegeven dat het gaat om een voorraad indicatie, niet perfect maar op deze manier hopen wij duidelijker de klant te kunnen informeren dat dit om een voorraad indicatie gaat.Bij planten blijft ook het probleem dat het levende artikelen is maar dit is geen geldig excuses als bij u telefonisch is toegezegd dat het verzonden is dat dit niet gebeurd is. In de toekomst komt wel een Real Time koppeling maar dit heeft tijd nodig. Klantenservice Warentuin

Jeroen_VV 22-01-2015 Via de website gekocht

De website bedient heel natuurlijk en de knoppen werken soepel. Door de breedte van het assortiment duurt het alleen wel even voor je aan de site gewend bent. De zoekfunctie biedt hierbij vaak wel uitkomst.

De service verliep bij mij uitstekend. Ik had helaas een kapotte pot ontvangen. Het duurde eventjes voor dat ik iemand aan de lijn kreeg, maar daarna werd alles zeer netjes afgehandeld.

Assortiment
Het assortiment biedt in principe alles wat je van een tuincentrum mag verwachten. De prijzen ogen daarnaast redelijk laag, in ieder geval lager dan bij andere online verkopers van tuinartikelen.

Aanbeveling
Ik heb het idee dat dit een van de eerste sites is die het een online tuincentrum zo goed uitwerkt. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer voor alles naar de winkel moet. Aan vrienden zou ik het dan ook aanraden.

Extra toelichting
Het is handig dat je tuinartikelen nu ook gewoon online kan bestellen. Zelf heb ik hier al meerdere malen besteld en kreeg ik mijn bestellingen telkens netjes binnen voor de verzenddeadline. Een keer zat er echter wel een kapotte pot tussen, maar dat heeft de klantenservice netjes opgelost.