VidaXL.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over VidaXL.nl.

VidaXL.nl stelt zich voor

VidaXL is een internationale online retailer die alles aanbiedt voor jouw huis, tuin, garage en klussen. Onze kracht ligt in het aanbieden van betaalbare producten, om zo voor al onze klanten 'groots leven voor weinig' mogelijk te maken.

Deze score is berekend op basis van 178 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

4.1

Pino1970 20-05-2018 Via de website gekocht

Onverwacht klantvriendelijk

Ondanks de slechte reviews heb ik een tuinkast besteld bij VidaXL. De kwaliteit was waardeloos. Daarna heb ik een review op de website van het bedrijf gezet. Hierop werd ik door de klantenservice gebeld en heel vriendelijk te woord gestaan en ik kon het pakket retourzenden zonder verdere kosten. Top opgepakt door de winkel.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Hilde 18-05-2018 Via de website gekocht

Alle waar naar zijn geld?

Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Wij hebben een houten balkonkast en een inklapbare tuintafel besteld bij VidaXL. Levering ging prima, maar we waren erg geschrokken van de slechte kwaliteit van de balkonkast. Het is geen goedkoop ding: €130,-, maar het hout is een soort sigarenkistjes hout. Het is krom uit de doos gekomen, gaten zaten niet op de juiste plek, naden wijken, een en al droevenis. Retour sturen ging niet meer, want de verpakking was al afgevoerd, dus hebben we hem toch maar in elkaar gezet. Wat een ellende! Bijna echtscheiding.....Dus heb ik een hele slechte review geschreven, want het was echt belachelijk, zo slecht als die kast is. Tot mijn verbazing werd ik 2 dagen daarna teruggebeld door Barry van de Klantenservice. Die moeten ze nooit meer weg doen, wat een service gerichte vent is dat! Hij gaf mij het gevoel dat ik gehoord werd, was het met me eens dat er voor een kast van dergelijke kwaliteit echt niet meer dan €50,- betaald zou mogen worden, en dus kreeg ik het verschil teruggestort.... Binnen een dag stond het op onze rekening, echt top.

De tafel is wel van betere kwaliteit, maar ook hier was het monteren een nachtmerrie. Geen duidelijke beschrijving, gaten waren niet of op de verkeerde plek voorgeboord, je verlangt echt naar een tafel van die Zweedse meubelmaker! Maar nu hij in elkaar zit zijn we er wel blij mee! Ik heb hem een paar keer in de lak gezet en nu is hij heel mooi. Hij is niet duur, maar erg mooi.

Dus: kijk erg goed uit met wat je bestelt, want soms is het echt rotzooi. Maar ik ben meer dan tevreden over de manier waarop Barry mijn klacht heeft opgepakt en opgelost. Ondanks dat zou ik voorzichtig zijn met het aanbevelen van deze website....

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

cindydk 17-05-2018 Via de website gekocht

Service na verkoop = 0,0 - nooit bereikbaar

Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Een tafeltje met 2 stoeltjes gekocht: barslechte kwaliteit!

Ik zou dit graag retourneren en probeer dit nu al 5 dagen te regelen. Telefonische storing waardoor ze onbereikbaar zijn, vandaag meldt het antwoordapparaat me dat ze enkel bereikbaar zijn tussen maandag en vrijdag tot 19u00, maar het is pas 11u, via chat nooit bereikbaar, email wordt niet beantwoord, inloggen lukt meestal niet, je bestellingen bekijken loopt ook steeds vast,...
Ik vrees ondertussen dat het me niet zal lukken de bestelling te retourneren en mijn geld terug te krijgen.
Ik hoop dat veel mensen deze reviews lezen, want zo'n webwinkels zouden verboden moeten worden!

A.w. 16-05-2018 Via de website gekocht

Halve bestelling gekregen, klantenservice onbereikbaar

Ik heb twee stoelen plus een tafeltje (set) besteld en maar 1 stoel gekregen. Klantenservice is niet te bereiken!!! Niet via telefoon, chat Facebook etc. Een hele slechte service dus! Mijn probleem is niet opgelost.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Sophie 15-05-2018 Via de website gekocht

Waardeloos bedrijf

Bestel niet bij VidaXL en bespaar jezelf de nodige tijd, moeite en bovenal frustratie! Het is echt een waardeloos bedrijf.

We hebben 22 dagen moeten wachten op onze bestelling, terwijl op de site vermeld stond dat dit 4 dagen zou duren. De klantenservice weet niet wat service is, ALS ze al bereikbaar zijn. Op Facebook en op de chat via de site zijn ze niet bereikbaar en bellen kost je een hele dag, om te horen te krijgen dat ze 'hard werken' en het druk is. Dit 'harde werken' bestond uit de mededeling dat ze niets anders konden doen dan wachten totdat de vervoerder ons pakket opgehaald had en daar konden we het mee doen. Ze zijn zogezegd erg goed in het afschuiven van hun problemen op een ander.

Het cijfer is nog opgekrikt naar een 3 omdat we uiteindelijk wel tevreden zijn over het product, maar voor de rest geef ik dit bedrijf echt nog minder dan een 1.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Sabine 14-05-2018 Via de website gekocht

Waardeloze klantenservice

Product wat ik besteld heb,is niet mooi.
Boomstam salontafel besteld,waar echt een hele lelijke zaagsnede in zit. En op de pootjes zit een raar uitstekende punt,waardoor je putten in je vinyl krijgt.
Email gestuurd,wordt niet op gereageerd
2keer meer dan een half uur aan de telefoon gehangen,krijg je eindelijk iemand te pakken dan gooien ze zonder wat te zeggen de hoorn erop.
En de chat sessie werkt niet.
Bestel hier niks meer.
Eerst moeten ze maar eens hun klanten goed te woord staan.

Vida XL 14-05-2018 Via de website gekocht

Extreem slecht

Wacht al 1,5 maand op bestelling, geen contact mogelijk met ze, chatfunctie werkt niet, telefonisch niet bereikbaar, via mail een keer contact gehad maar er wordt nergens inhoudelijk op ingegaan. Facebook account van ze ziet er ook louche uit. Wat is dit voor een webshop.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Joke 14-05-2018 Via de website gekocht

Waardeloos bedrijf

Wordt nergens op gereageerd niet op berichten via de site niet via messenger telefonisch niet bereikbaar chat wordt uit gezet op het moment dat je gaat typen.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Kim 14-05-2018 Via de website gekocht

Onbetrouwbaar

Nog steeds niet geleverd. Niet bereikbaar via telefoon of chat en minimale frequente en complete reactie via mail. Zeer onbetrouwbaar!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Nancy 11-05-2018 Via de website gekocht

Smelle levering.

Waskom besteld bij Vida X!, ik had een beetje twijfels nadat ik het had besteld, dus ik heb het bedrijf gegoogled, daar kwam het bedrijf er erg slecht uit, dus ik was bang dat ik lang op mijn wasbak moest wachten, maar gelukkig zoals afgesproken binnen 3 dagen. Mooie waskom voor een vriendelijke prijs en een snelle levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Anoniem 10-05-2018 Via de website gekocht

Geen goede service

Ik heb mijn bestelling nog niet binnen en ik vertrouw er ook niet op dat het opgelost zal worden naar aanleiding wat ik hier lees. Het duurt inmiddels al meer dan 2 weken en met de eerste bestelling was iets mis gegaan. Nu is er opnieuw een bestelling geplaatst maar die heeft ineens ook vertraging met verzenden. Ik vind dit persoonlijk heel irritant.

M.A. 07-05-2018 Via de website gekocht

Bestelling incompleet geleverd.Geen actie van VidaXL,BAH

Op 17-04-2018 een bed besteld. Bestelling zou in 3 pakketten geleverd worden.
1e en 2e pakket werden binnen paar dagen geleverd.
3e laat op zich wachten. Meermaals contact opgenomen via telefoon (haast onbereikbaar), via de chat (ook haast onbereikbaar, medewerkers niet beschikbaar) en per mail.
Na lang contact gaf men toe dat "iets fouts is gegaan bij uw bestelling, wordt opnieuw besteld" waarbij aangegeven werd het binnen 2-4 werkdagen geleverd zou worden. Niet dus!
Inmiddels bijna 3 weken en bestelling is nog steeds niet compleet. In en in triest. Vanuit vidaXL hoor je h e l e m a a l n i e t s. Wakker worden vidaXL.

Een keer vidaXL en nooit meer. Ik zou dit bedrijf en webwinkel nooit adviseren.

Charlie 03-05-2018 Via de website gekocht

verschrikkelijk bedrijf!

Slechte ervaring met dit bedrijf. De vermelde levertijden corresponderen niet met de werkelijkheid. De levertijd gaat pas in op het moment dat ze zelf intern de order in hun systeem hebben gezet. En dat kan dus, weet ik intussen uit praktijkervaring, gerust een week duren. Dat jij dan je spullen niet op tijd binnen hebt, kan ze niets schelen. Soort van "zoekt u het maar lekker uit, wij hebben ons geld al binnen". Heel slecht en zou dit bedrijf niet aanraden.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Kizzy 03-05-2018 Via de website gekocht

Na een bed te hebben besteld ging het helemaal mis met de levering. Ik moest 2 en halve week wachten terwijl de levertijd 2 dagen zou zijn.

Na diverse malen contact te hebben gehad met de klantenservice ben ik geholpen door een hele vriendelijke meneer. Mijn klacht is naar tevredenheid afgehandeld en opgelost.

Heb een compensatie gekregen voor alles wat er mis ging. Dus al met al ben ik zeer tevreden.

Familie A 02-05-2018 Via de website gekocht

Goede klachtenafhandeling

Na foto`s gestuurd te hebben van het gaaswerk dat we hadden besteld en wat niet deugde kregen we geen reactie terug. Daarom hebben we het klachtenformulier ingevuld. Daarna hebben we een nieuwe levering gekregen van hetzelfde product en ook nog de helft van de kosten retour gekregen. Wij vinden het een goede klachtenafhandeling.

Marthijn 01-05-2018 Via de website gekocht

Levering defect product en nu onbereikbaar.

Bij Vida XL een tussen stuk aangeschaft voor de wasmachine en droger op te elkaar te zetten. Vanwege drukte en achterstallige orders duurde dit iets langer. Dit kan gebeuren en was geen probleem. Na 4 dagen het product binnen gekregen en was goed beschadigd. Contact opgenomen en ontzettend vriendelijk geholpen. Direct een retour label en dezelfde dag terug gezonden. Na gebeld zodat ze dezelfde dag een nieuw product konden opsturen. Dit zou binnen 4 dagen in huis zijn. We zijn 2 weken verder en nog niks binnen gekregen, Ook is de VivdaXL telefonisch al dagen niet bereikbaar. Ik begin nu wel lichtelijk geïrriteerd te raken ook de chat sessies zijn niet meer beschikbaar via de site. Krijg ik het product nog binnen?

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

J.Zandhuis 30-04-2018 Via de website gekocht

Snelle levering, Niet de beste kwaliteit

Snel geleverd, eenmaal uitgepakt kwamen de eerste kwaliteits min punten boven. Na hier over een mail gestuurd te hebben probeerden ze het eerst op mijn assemblage technieken af te schuiven.. daarna werdt ik gebeld welke reserve onderdelen ik benodigt was en een vergoeding, dus bij deze opgelost.

Gerry 30-04-2018 Via de website gekocht

Echt schandalig slecht.

Ik heb een hekwerk en een poortje gekocht bij deze firma. levertijd 2 dagen, niet dus. Na een week werd er geleverd, een parasol en het poortje. Van het poortje ontbreek ongeveer de helft van de onderdelen. Na contact met vidaxl, de parasol terug gestuurd. De onderdelen voor het poortje en het hekwerk zouden met spoed worden opgestuurd, max 4 dagen. Niet dus na een week kwam het hekwerk en geen onderdelen voor het poortje. Hekwerk nagekeken en ook daar ontbraken alle losse onderdelen. Weer contact gezocht met vidaxl en weer zou het uiterlijk 4dagen duren voordat ik de onderdelen binnen zou hebben. niet dus. 8 dagen duurde het deze keer voordat ze de onderdelen kwamen brengen. Nou zou je zeggen dat ze na zoveel keer dat ze even de bestelling nakijken alvorens ze hem opsturen. Niet dus. Van de losse onderdelen voor het hekwerk ontbreekt nog een derde, en van het poortje nog geen onderdelen te zien.
Nog maar een keer bellen dan, helaas storing dan maar de chat, als je daar al een medewerker te pakken krijgt, drukken ze je meteen weg. Na twee dagen proberen te bellen en chatten krijg ik dan uiteindelijk iemand te pakken die me nota benen zelf belt (en dat terwijl de telefoon niet werkt, vreemd ) Deze vriendelijke medewerker neemt alle ontbrekende onderdelen op, maar bij de rest van de vragen moet hij steeds met zijn meerdere overleggen. als ik dan vraag om zijn meerdere aan de telefoon dan wil deze niet komen. na nog wat vragen word deze jongen telkens de antwoorden ingefluisterd, zo ook de levertijd (4 dagen) en ook die zijn nu voorbij.
Reeds 3 keer heb ik hier al een halve dag vrij voor moeten nemen en dan neemt zo een man of vrouw nog niet eens de moeite om mij te woord te staan aan de telefoon.....Schandalig. Eens maar nooit meer.

Gerry

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van VidaXL 18-05-2018

Beste Gerry,

Bedankt voor uw reactie
Geen probleem dat u niet de mogelijkheid heeft gehad om uw telefoon op te nemen. Er moet ook gewerkt worden natuurlijk.

Ik vind het fijn om te lezen dat u de poort heeft ontvangen en dat het probleem hiermee is opgelost. Dit hoor ik natuurlijk graag.
U heeft aangegeven uw beoordeling te willen aanpassen aan de hand van onze aangeboden oplossing. Ik zou dit erg waarderen, aangezien andere klanten dan ook kunnen lezen hoe vidaXL omgaat met klachten!

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking en mijn excuses nogmaals voor het ongemak.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Ik wens u nog een prettige dag!

Carine M. 27-04-2018 Via de website gekocht

Correcte service, maar onvolledige info levering

Product beantwoordt aan verwachting. Verzending gebeurde iets later dan verwacht. En het zou wel leuk zijn als ze meteen de mogelijkheid tot leveren in een afhaalpunt zouden aanbieden. Dat spaart een hoop administratie en maakt de kans op bestelling groter. Was ik niet toevallig enkele dagen met verlof, ik had afgezien van de bestelling, omdat ik vreesde niet thuis te zijn bij levering.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Rachida 26-04-2018 Via de website gekocht

Beschadigde nachtkastje en niet bereikbaar

Ik heb nachtkastjes gekocht die heel erg beschadigd zijn(ja allebei). Hierover gebeld, ik moest foto’s sturen. Maar ik krijg mail terug dat E-mail adres niet goed en dat mijn mail niet beantwoord wordt en op andere manier contact moet opnemen. Telefoon; “ivm technische storing niet bereikbaar’ , chat; ‘geen medewerker beschikbaar(en dit een paar keer per dag en een paar sagen achter elkaar geprobeerd.

mariba 25-04-2018 Via de website gekocht

Klantenservice zeer goed

Na een eerdere slechte ervaring nu zeer goed behandeld door de klantenservice. Na elke mail kregen we direct een reactie , ze hebben echt met ons meegedacht en ons goed geholpen met het probleem dat we hadden met onze bestelling. Onze retourzending is goed ontvangen en het bedrag is direct teruggestort.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Levertijd

barry 25-04-2018 Via de website gekocht

bagger

Mijn ouders hadden hier een zonnescherm en tuinset gekocht, maar wat een aanfluiting. mijn broer en ik moesten het zonnescherm in elkaar schroeven (bestond uit 2 dozen en 100 onderdelen) en mijn vader moest de tuinset nog helemaal in elkaar zetten. Dit stond dus al niet duidelijk in de omschrijving en de foto's laten een vertekend beeld zien van het eindprodukt.
Uiteindelijk zijn mijn ouders wel tevreden over het zonnescherm(halve dag werk met 2 man om in elkaar te zetten), maar de tuinset teruggestuurd, deze leek wel voor dwergen, zeer laag (26cm) en kussens van net 2 cm dik, belachelijk voor dit geld.
Geld uiteindelijk terug gekregen, maar ook hier alleen maar communicatieproblemen, we zouden niet betaald hebben, maar toch kregen we de spullen????
Zelfs de man van UPS was het zat, gooide met de spulen op zijn steekkar, omdat hij en ik quote: Ik haal die zooi 3x in de week weer op bij mensen.

Blijf hier weg mensen.

Desirée 25-04-2018 Via de website gekocht

Bestelling gedaan. Op tijd geannuleerd. Maar toch bezorgd en nog incompleet ook. Telefonisch niet bereikbaar en via mail en chat ook niet. Ik bestel hier nooit meer.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Seabert 25-04-2018 Via de website gekocht

You get what you pay for

Al bij al tevreden, misschien kwaliteit van poten iets verbeteren, en service iets beter maken...
Proactief werken.
Voor lage prijs kan je niet alles verwachten, maar wel het minimum aan kwaliteit.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Boos 25-04-2018 Via de website gekocht

artikel retour gestuurd, niks gehoord, krijg geen contact!

duurde lang voordat mijn bestelling binnen was, was niet goed, dus geretourneerd. 3 weken later nog niks gehoord en krijg geen contact met ze, via mail niet telefonisch niet nix!!!

Lotte 25-04-2018 Via de website gekocht

Zeer slecht

tuinbankje besteld. Na veel te late levering bleek de inhoud van de verpakking niet overeen te komen met de bouwtekening. Pakketten direct teruggestuurd. Deze zijn inmiddels 3 weken geleden weer door UPS afgeleverd bij Vida XL. Toch krijg ik van Klarna nu bericht van de openstaande factuur. Vida XL heeft deze nooit teruggehaald van Klarna. Telefonisch is het bedrijf niet te bereiken. Iets met al dagen technische storing. Niet erg geloofwaardig.
Het heeft me al zoveel tijd en energie gekost.. Never nooit bij deze webshop wat bestellen.
Het is inderdaad Radar melding waardig.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

sylvia 23-04-2018 Via de website gekocht

rotzooi

Een houten tuinkast gekocht via de site. Keurig op tijd geleverd.
Maar wat een goedkope rotzooi zeg.
Na dat de kast in elkaar is gezet hebben we hem gebeitst.
En toen begon de ellende.
Het hout trok krom en begon te krimpen en te scheuren.
Volgens hun vervalt de garatie nu ie niet in orginele staat is.
Maar ieder stuk tuinhout kan naar mijn idee gebeitst worden.
Laatste woord is hier nog niet over gesproken.

Martin Peijen 23-04-2018 Via de website gekocht

slecht

Het leek mij een leuke site.
Maar al gauw in de gaten dat hij sjoemelt met de afspraak.
werd beloofd in 1 a 2 dagen geleverd op de site.Krijg later bericht,22werkdagen levertijd.
Ik had 10 maart besteld maar nu 20 april nog niets ontvangen(onbegrijpelijk)
Het lijkt erop,dat ik de (............)ben

Roos 23-04-2018 Via de website gekocht

Prima levering

Vandaag 19-04-2018 mijn wit ijzeren tuinbankje binnen gekregen .
Het was makkelijk in elkaar te zetten .goede beschrijving .
Netjes optijd geleverd . Ben er heel blij mee !

Richard 21-04-2018 Via de website gekocht

Nooit meer

17-4 een tuinset besteld, netjes op tijd afgeleverd door dpd , maar niet de stoelen die op de afbeelding staan gekregen , geen kussens erbij die er wel bij stonden, materiaal zeer slechte kwaliteit , stoelen moesten zelf in elkaar gezet worden, past voor geen meter, lijkt wel chinese rotzooi, Tja ik ben erzelf ingetuind, maar zoals altijd goedkoop is duurkoop, voor mij nooit meer

MiaN 21-04-2018 Via de website gekocht

netjes opgelost

Nadat ik een slechte beoordeling gegeven had van een ligbed wat maar niet kwam kreeg ik een telefoontje van een heel vriendelijke medewerker met excuses en belofte van opnieuw verzenden EN een tegemoetkoming!
Ondertussen heb ik EN mijn ligbed EN de tegemoetkoming ontvangen !!
Netjes opgelost dus

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Layla 20-04-2018 Via de website gekocht

Klacht enorm snel opgelost!

Ik was in de eerste instantie geschrokken van de slechte reviews welke ik gelezen had en van het feit dat het leveren van mijn bestelling continu vertraging opliep. Hierdoor een klacht ingediend en geld teruggevraagd. Tot mijn verbazing stond het bedrag er de volgende ochtend al op! Daar boven ben ik netjes gebeld door VidaXL en heb ik ter compensatie een kortingsbon van €20,- euro ontvangen. Ook zal diegene de levering van mijn nieuwe bestelling persoonlijk in de gaten houden. Top opgepakt VidaXL.

P van Amelsvoort 20-04-2018 Via de website gekocht

Van het kastje naar de muur

Op 26/3 een tuinhuis besteld en verkeerde levering gekregen. Om de dag met hun en met het vervoersbedrijf contact gehad maar niemand interesseert het iets dat ik een mijn bestelling tot op de dag vandaag (20/4) nog niet heb. Schandalig!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van VidaXL 23-04-2018

Beste heer Van Amelsvoort,

Bedankt voor uw reactie.

Dat uw tot op heden het tuinhuisje nog niet op heeft kunnen bouwen doordat er een doos nog niet geleverd is betreur ik zeer. Hiervoor onze welgemeende excuses.

Zoals telefonisch met u besproken hebben wij helaas te maken waardoor er bestellingen of pakketten nog niet geleverd zijn. Wij zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het pakket op de afgesproken datum geleverd zal worden en uiteraard zullen wij nogmaals contact met u opnemen voor een gepaste compensatie.

Bedankt voor uw geduld en onze welgemeende excuses vor het ongemak.

Henk 19-04-2018 Via de website gekocht

Dramatische service

Op 10-4 een Pergola bestelt, levertijd 2-4 dagen. VIDA XL zegt dat het pakket op 12.4 is aangeboden aan DPD om af te halen. Dit is ook de info van de DPD track en trace site. 16-4 gebeld en gemailed met Vida XL, ze zouden er vaart achter zetten. Omdat er overduidelijk helemaal niets gebeurd op 19-4 weer gebeld en gemaild. Ze kunnen niets doen tot morgen omdat DPD blijkbaar een hele week heeft om een pakket af te halen. Desgevraagd zijn er geen uitzonderingen mogelijk, niemand die actie neemt, iedereen verschuilt achter de zelf opgestelde procedure. Wat moet je hier nu mee????? Kan mijn geld terug krijgen, wat heb ik daar aan, waarom denkt men dat ik een bestelling plaats?

UPDATE:
Uiteindelijk toch alles naar tevredenheid opgelost en bestelde producten ontvangen inclusief een compensatie.

Peter 18-04-2018 Via de website gekocht

Geen twee meter

Had een beer besteld voor de kleine zou op website 2 meter zijn na na meten nog geen 175 vond het al gek hielt hem naast me ben zelf 1.80 lang was kleiner dan mezelf tweede punt na 1 maand vielen er al gaten in dus prullenbak ermee vond het te link voor de kleine

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Beste heer Bakker,

Dank voor uw bestelling bij vidaXL en het schrijven van uw review over vidaXL! Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen in verband met de aankoop van de knuffelbeer op onze website.
Helaas kon ik u telefonisch niet bereiken, maar op deze manier wil ik u laten weten dat ik uw geval graag telefonisch zou willen bespreken.

Wat vervelend om te lezen dat de afmetingen van de knuffel niet klopte en dat de kwaliteit niet aan uw verwachtingen heeft kunnen voldoen.
Bij deze mijn welgemeende excuses voor het ongemak!

Als compensatie voor het ongemak meneer Bakker, wil ik u graag een tegemoetkoming aanbieden aan de hand van een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag.
Dit omdat we er bij vidaXL niet alleen voor staan om al onze klanten tevreden te stellen maar ook te behouden.

Bedankt voor uw geduld en mijn excuses voor het ongemak.

Bart 18-04-2018 Via de website gekocht

Onbetrouwbare webshop

VidaXL adverteert met dagaanbiedingen, echter bij het plaatsen in het winkelmandje moet alsnog de volle prijs worden afgerekend. Contact met de klantenservice mocht niet baten, fout werd toegeschreven aan te vroeg prijswijzigingsbeleid. Dit kon niet teruggedraaid worden. Service verder onder de maat.

Adrienn 17-04-2018 Via de website gekocht

Goede service!

Producten zijn meestal goedkoper dan ergens anders. Snelle levering, servicegericht, vriendelijk klantenservice. Klacht word snel in behandeling genomen.

mevr. en dhr. janssen 16-04-2018 Via de website gekocht

Komt afspraken niet na

Zaterdag word ik 65 en er komen de gehele dag vrienden en familie langs, we wilden altijd al graag een prieel in de tuin en dit was een goede gelegenheid, er stond levering in 2 dagen maar omdat dit in dit geval erg belangrijk was hebben we voor de zekerheid de klantenservice gebeld of dit prieel echt in 2 dagen geleverd zou worden, we hebben er duidelijk bij gezegd dat we het prieel echt voor een feest moesten hebben en dit was geen probleem, er waren er nog 110 in voorraad en als ik vandaag nog de bestelling zou doen en zou betalen zou het pakket woensdag geleverd worden. Woensdag kwam er inderdaad een pakket, allen bleken er alleen de poten in te zitten, het pakket was al een keer open geweest en was weer erg slordig ingepakt, het 2de pakket is vooralsnog spoorloos. Vandaag [vrijdag] hebben we van ellende bij het tuincentrum een opvouwbare partytent gekocht. We maken er toch maar een leuk feestje van maar bij vidalxl zullen we nooit meer iets bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

M 14-04-2018 Via de website gekocht

Super slechte service

Na bestelling verkeerde product 4 dagen later ontvangen.
Contact gehad en op verzoek terug gestuurd.
Nu een week verder en nog steeds geen goede product ontvangen. Na weer contact te horen gekregen dat het druk is.
Bijdehante medewerkster ook nog.
Ik ben hier niet over te spreken. In ieder geval een hoop hoofdpijn met dit bedrijf voor een product van 20e.
Jammer dat je geen 0 mag geven als beoordeling.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Inge 14-04-2018 Via de website gekocht

Goede klachtenafhandeling

Ik was niet tevreden over de te late levering en over de gebrekkige communicatie omstrent de vertraging. Uiteindelijk heb ik ongevraagd excuses en een compensatie ontvangen. Goede service dus van Vida XL.

jordan 13-04-2018 Via de website gekocht

Uiteindelijk tevreden

Heb er een schommelstoel besteld voor onze babykamer. Echter miste er een onderdeel. Ik belde de eerst volgende werkdag naar vidaxl en hun zeiden me te maken hebben gehad met een grote storing bla bla bla en vandaar dat ik mijn missende onderdeel nog niet had. Ik kon me er eerst nog in vinden en besloot de week af te wachten, want volgens de vrouwelijke werkneemster zou ik een track and trace krijgen binnen 2 dagen. Nou je raad het al. niet gehad en dus weer gebeld. Nu gaf de vrouwelijke werkneemster aan dat het door de storing heel druk is en dat het de komende week zeker zou komen. Ik besloot weer een week te wachten. Nu vandaag een week later, je raad het al..... nog geen track and trace en weer gebeld. De werkneemster gaf mij nu aan dat dpd vandaag het pakket bij hen zou ophalen en ik dus vandaag of morgen een track and trace kan verwachten. Ze hebben namelijk tot donderdag de tijd om het te bezorgen zei de beste mevrouw. Ik wacht dus nog maar een week en ik ga het mee maken, maar zoals iedereen kan begrijpen heb ik er een hard hoofd in.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe stoel toegestuurd gekregen die wel compleet is.
Ik ben naderhand van mijn review gebeld door de klantenservice die hun excuses aan hebben geboden. Tevens hebben ze mij gevraagd of ze mij konden compenseren. Dat hoefde van mij niet eens de excuses waren voldoende. Echter hebben we een passende oplossing gevonden en is het uiteindelijk allemaal goed opgelost.

Ik wilde klantenservice bedanken voor de uiteindelijke oplossing.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Beste Jordan,

Hierbij wil ik u nog bedanken voor het fijne telefoongesprek gisteren.

Zoals telefonisch met u besproken wil ik u hierbij bevestigen wat betreft mijn aangeboden compensatie. Het bedrag zal binnen enkele werkdagen op uw rekening zichtbaar zijn dat het is overgemaakt.

Wanneer u vindt dat ik hiermee uw probleem goed heb opgelost, laat het mij dan weten met een e-mail bericht. Aanvullend, zou ik u dan ook willen vragen nog eens naar uw review te kijken en deze aan te vullen / wijzigen op basis van uw volledige ervaring. Ik zou dit erg waarderen, aangezien andere klanten dan ook kunnen lezen hoe vidaXL omgaat met klachten!

Om uw beoordeling te kunnen wijzigen bij Kieskeurig.nl wil ik u adviseren om het contactformulier op kieskeurig.nl in te vullen.
Dit kan via: www.kieskeurig.nl/contact

Vermeld hierin duidelijk uw gebruikersnaam en het e-mailadres waarmee u de review geplaatst heeft.

Persoonlijk vind ik het fijn om van u te horen dat u tevreden bent met onze aangeboden compensatie. Bedankt hiervoor.
Bij vidaXL staan we ervoor om onze klanten tevreden te stellen maar ook te behouden.

Bedankt nogmaals voor uw geduld en excuses voor al het ongemak.
Ik wens u een heel fijn weekend!

Pakketnummer onbekend bij bezorger, 13-04-2018 Via de website gekocht

Update op pakketnummer niet bekend

Communicatie kan beter. Pakket is uiteindelijk bezorgd, maar het bleek een bouwpakket. Het bestond volledig uit een stapel latten en 178 schroeven in verschillende maten. Nergens was op de website vermeld dat het een bouwpakket betrof. Het bleek ook niet al te stevig te zijn. Ik werd gebeld door Barry van Vida xl, hij zei niet geweten te hebben dat het een bouwpakket was en als goedmakertje kreeg ik het bedrag terug. Uiteindelijk netjes opgelost, maar hoop dat de informatie op de website zal verbeteren en de communicatiet ook.

Marion 10-04-2018 Via de website gekocht

Slechte kwaliteit! Koop hier nooit meer!!!

Lounge bank van wicker materiaal gekocht van 450,00 euro. Nu na 2 1/2 jaar kan ik deze weggooien.
Het metaal roest weg. De bijbehorende kussens zijn van zeer slechte kwaliteit. Hoezen zijn afritsbaar en wasbaar, echter als je dat doet laten de naden los en kan je zelf alles weer in elkaar zetten. Op dit moment zijn de binnenhoezen van de kussens verpulverd zodat je de hoezen er niet eens meer van af kan halen.
Natuurlijk een mail naar VidaXL gestuurd, kreeg het volgende antwoord; na onderzoek door ons kwaliteits team de schade niet onder de garantie valt. Nee, natuurlijk niet!!! Verder geen enkele tegemoetkoming van een product dat duidelijk zeer slecht is.
Conclusie; veel te dure bank met veel te korte levensduur.

Pakketnummer onbekend bij bezorger, 10-04-2018 Via de website gekocht

Pakketnummer blijkt niet te bestaan bij dpd

Pakket zou een leverdatum hebben van 7 april. Is echter niet bekend bij dpd en dus niet bezorgd. Vraag gesteld hierover bij vida via contactformulier, kreeg als antwoord: je hebt naar een no reply gestuurd, onzin natuurlijk! Chatten kan ook: na wat gemeenplaatsen blijft t akelig stil en wordt de chat beeindigd . Ik heb hier al gelezen hoe ze op de telefoon reageren, dus dat hoef ik ook niet te proberen. Slechte communicatie schept wantrouwen, slechte zaak.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van VidaXL 17-04-2018

Beste Klant,

Wat vervelend om te lezen dat u enige tijd heeft moeten wachten op uw bestelling en dat u onze klantenservice niet heeft kunnen bereiken. Hiervoor mijn welgemeende excuses.

Inmiddels hebben wij contact met u gehad en hebben wij u een passende oplossing aangeboden. Dit aan de hand van een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag met behoud van uw bestelling.

U heeft aangegeven hiermee akkoord te willen gaan en het bedrag is inmiddels aan u treruggeboekt.

Bedankt voor uw geduld en onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Barry, Team vidaXL

Brigitte Van Loo 09-04-2018 Via de website gekocht

to 3x toe verkeerde tuintafel

Tot 3x toe kreeg ik het verkeerde kleur van tuintafel. Ik had een witte besteld maar kreeg een blauwe en dan een groene en dan opnieuw een blauwe. De telefoon nemen ze nooit op en je bent wel verplicht om te mailen. Erg frustrerend en voor mij zal dit de eerste keer maar ook de laatste keer zijn. Ondertussen nog steeds niet in orde.

Officiele reactie van VidaXL 20-04-2018

Zojuist heb ik geprobeerd u telefonisch te bereiken maar helaas kreeg ik geen gehoor.

Zoals eerder met u besproken 17 april zou ik vandaag contact met u opnemen om te kijken of u beide bedragen op uw rekening heeft ontvangen. Het gaat hierbij om het aankoopbedrag van € 36,99 euro en mijn aangeboden compensatie.

Indien u beide bedragen tot op heden nog niet op uw rekening heeft staan verneem ik dit graag van u.

Als u vindt dat deze compensatie acceptabel is voor u zou ik u vriendelijk uitnodigen om opnieuw uw beoordeling in te vullen.
Ik ben benieuwd naar uw huidige ervaring met ons en wil vragen dat niet alleen met ons maar ook met andere klanten te delen.

Beste mevrouw Van Loo,

Boris 09-04-2018 Via de website gekocht

Snelle en zeer goede service!

VidaXL had qua prijs en uitstraling de leukste tuinstoelen. Ik had 2x een set bestel. Bij het monteren van de stoelen kwam ik er echter achter dat de stoelen kapot waren.

Foto's gemaakt en gelijk een mail geschreven naar de klantenservice. Werd een paar uur later door een hele aardige man opgebeld. Hij vroeg me naar het probleem en bood gelijk aan om de onderdelen gratis te vervangen en heb een bedrag retour ontvangen om mijn ongemak tegemoet te komen.

Ontzettend professioneel en daarom zeker geen risico om bij ze te kopen! Bedankt voor de snelle service! De stoelen zijn helemaal top.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -

rita 09-04-2018 Via de website gekocht

terug slechte service

vroeger klant, na 'n slechte ervaring daarmee gestopt
me toch weer laten verleiden door de tuinbank die me beviel
wonder boven wonder geen enkel probleem
dan maar de bijhorende tafel besteld EN betaald
en ja hoor, daar zijn we weer : tuintafel nog altijd niet geleverd, geen reactie op mail, staat klaar om te verzenden maar niet opgehaald door dpd
Nu bel ik vandaag en krijg te horen dat ze gesloten zijn in verband met nationale feestdag en dit op 09.04.2018 (welke is die dan, niet terug te vinden op internet)
dus maar weer en nu zeker definitief ex klant
LANG LEVE BOL.COM maar dan zonder vidax

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Officiele reactie van VidaXL 11-04-2018

Beste Rita,

Naar aanleiding van uw reactie hebben wij zojuist telefonisch contact met u opgenomen.

Dat u uw bestelling niet binnen ons levertermijn heeft ontvangen betreuren wij zeer. Helaas door de enorme drukte hebben enige bestellingen vetragingen opgelopen. Onze welgemeende excuses hiervoor .

U heeft aangegeven de tafel inmiddels in goed orde ontvangen te hebben. Voor het ongemak ontvangt u van ons een compensatie aan de hand van een gedeeltelijke terugbetaling van het aankoopbedrag. Naar verwachting zal dit binnen enkele dagen op uw rekening zichtbaar zijn.

Bedankt voor uw geduld en wat fijn dat u alsnog tevreden bent over de service.

Met vriendelelijke groet,

rita 14-04-2018

Aanvulling aan mijn originele review.

Na mijn eerste revew Heel snel een telefoontje ontvangen vanwege Vidaxl met verontschuldingen en aanbod compensatie. Deze tegemoetkoming is inderdaad al geboekt op mijn rekening.
De afhandeling van de klacht is heel volt en tot onze voldoening positief verlopen. Zeker geen enkele klacht daarover.
Ik wil hier zeker een 10 op 10 geven aan het team dat achteraf de klachten behandeld.
Kleine tip toch misschien om ontevredenheid te voorkomen: van bepaalde internetwinkels ontvang je automatisch een mail als een artikel niet binnen de aangegeven termijn kan geleverd worden. Heb dit persoonlijk al gekregen, heel handig.
Toch zeker nog altijd 10/10 aan het opvolgteam

Rita

Joachim 04-04-2018 Via de website gekocht

Heel goede service door Barry!

Ik had via bol.com een momentsleutel gekocht die werd verkocht door een externe verkoper :vidaXL , ik moet eerlijk zijn ik was wat ontgoocheld , de levering was niet zoals het moest zijn maar daar kon het team achter vidaXL niet veel aan doen. Dit was namelijk de schuld van DPD , Toen ik m'n levering uiteindelijk had was de momentsleutel ook niet 100% in orde.
Toen besloot ik een mail te sturen naar de bevoegde instanties en zo kreeg ik als contact persoon Barry (van VidaXL) ,deze persoon regelde alles tussen bol.com ,vidaXL en mij.
Ik ben namelijk zeer tevreden over de service dat ik een 8op10 heeft voor het totaal pakket!
(En een dikke 11/10 voor Barry)😉
Als ik ooit nog iets koop en VidaXL is de verkoper heb ik er zeker vertrouwen in dat zelf als het niet in orde is dat het 100% in orde komt !
Ik wil graag nog Barry bij deze extra bedanken
Barry=topkerel!

Sandra 04-04-2018 Via de website gekocht

Snel bezorgd

Ik kreeg in eerste instantie de bestelling niet voor elkaar.even gebeld vriendelijke dame aan de lijn gehad en prima geholpen.besteld en snel geleverd en dat voor een goede prijs. Mooie site erg duidelijk raad zeker mensen aan om een kijkje te nemen en zeker te bestellen. Als mensen vragen waar me bankje vandaan komt VIDAXL😁

Ed 30-03-2018 Via de website gekocht

Slechte kwaliteit. Niet doen.

Dressoir gekocht, magneten zaten al los. Voorgeboorde gaten op verkeerde plek, barsten in het hout, naden niet aansluitend & geen manier om te stellen en de klantenservice? “ haal hem uit elkaar, stop hem in de doos en stuur hem terug via het postkantoor” ....enig idee hoeveel dat ding weegt?

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice