Sparta - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Sparta.

Sparta stelt zich voor

Het Nederlandse merk Sparta is naar eigen zeggen dé bedenker van de e-bike. Al jarenlang maakt Sparta kwalitatieve fietsen en wie herinnert zich nog de voorganger van de e-bike, de Sparta Met? Sinds de introductie van de elektrische fiets is Sparta hier actief mee aan de slag gegaan en dit resulteert nu in uitstekende elektrische fietsen en een ruim assortiment waardoor er voor ieder wat wils te vinden is. De Sparta fietscollectie is opgebouwd uit verschillende soorten normale fiets en elektrische fietsen. Aan de naam van het model herken je al snel de belangrijkste specificaties van de fiets.

Deze score is berekend op basis van 1 review die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Meline 06-08-2020

We hebben 2 fietsen Spart Marathon F7E gekocht voor €999 bij Fietswereld.
De fietsen gebruiken we nu ruim een jaar. We hebben wat aandachtspunten.
Opvallend is de geringe rij-afstand met ondersteuning:
actieradius maximaal 55 km met volle accu en ondersteuningsniveau 2-3 (van de 5) met
voor- en tegenwind gemeten.
Een van de meegeleverde laders werd na een jaar erg heet - deze is kosteloos vervangen;
met de opmerking "dat komt wel vaker voor"!
Wat zou het gevolg zijn als dit niet tijdig was ontdekt? Brand?
De algehele constructie is goed en de afwerking van deze fietsen is echt minimaal, maar voldoet.
De kabels zijn grotendeels zichtbaar en liggen onbeschermd tegen het frame.
Echt stabiel zijn deze fietsen niet.
Zodra je de trapper in beweging brengt gaat het voorwiel draaien - je moet dus wel alert zijn!
Ook afremmen is een punt: je moet soms flink knijpen om snel te remmen!
De afstelling van de remblokjes is niet geweldig: ze lopen na inknijpen regelmatig 'aan'.
Toch hebben we best plezier van deze fietsen - als je maar rekening houdt met de nukken.