Medion.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Medion.com.

Medion.com stelt zich voor

Medionshop.nl is hét online verkooppunt van Medion. Bent u op zoek naar multimedia, consumentelektronica of navigatiesystemen? U vindt het bij ons, tegen een goede prijs! Ook voor accessoires van Medion producten kunt u bij ons terecht. Vragen? Ons servicecenter staat 365 dagen per jaar voor u klaar.

Deze score is berekend op basis van 47 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

kl.meijer 07-02-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Zeer correcte en snelle levering

alexla01 30-01-2014 Via de website gekocht

overzichtelijke site, goede informatie

Er wordt niet of nauwelijks gereageerd op je mail over een storing met een net afgeleverde PC.

uitgebreid assortiment

Aanbeveling
bij ernstige fout met een nieuwe PC wordt niet of nauwelijks gereagrrd

Extra toelichting
De service is slecht, telefoon duur en wachttijd groot

ton oudendijk 22-01-2014 Via de website gekocht

was allemaal makkelijk te regelen, volgende dag in huis.

medewerkers zijn behulpzaam mbt.problemen.

Assortiment
beperkt tot andere maar keus genoeg voor iedereen.

zie boven.

Extra toelichting
communicatie kan beter maar waar kan tegenwoordig nog wel terecht zonder eerst je bel te goed op te waarderen.

van Stratum 19-01-2014 Via de website gekocht

Kuit 11-01-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Op donderdag om 13:00 online besteld, en de volgende dag al geleverd. Duidelijke mails en track and Trace codes.

trikertheo 13-12-2013 Via de website gekocht

3,5

kijken en kopen gaat makkelijk

Service kun je vergeten bij medion.ik had een smartphone gekocht welke na 1 dag weer terug kon want hij werkte niet.
Na 3 weken kwam het toestel terug accu na 3 uur leeg de dag erop weer terug,dus weer teruggestuurd na een dag, na een maand kreeg ik een rekening van 40 euro voor de accu die ik uiteraard niet betaalde ivm garantie,toestel kwam weer terug maar werkt weer niet.
Nu ligt dat ding thuis en wacht ik op een klachten telefoon van medion welke 5 werkdagen kan duren.
Na vele telefoontjes geeft medion gewoon niet thuis. Klantvriendelijkheid is daar een vreemde taal.
Geld terug gaat ook niet moet binnen 14 dagen wat dus niet ging want hij was daar voor reparatie.
Dus ik ben benieuwd wat voor een truc medion uit de hoge hoed tovert om mij tevreden te stellen.

Aanbeveling
Totaal geen goede service, personeel totaal niet gevoelig voor argumenten van de cliënt.

Extra toelichting
Terugvallen op service niet mogelijk. Reparaties slecht of niet uitgevoerd. Product is altijd minstens 3 weken weg ongeacht wat voor reparatie. Ik heb zegge en schrijven 2 dagen van de smartphone gebruik kunnen maken.

Superfurry 06-12-2013 Via de website gekocht

Duidelijk eb overzichtelijke lay out van website

Assortiment
assortiment van basic tot profi PC en heel veel andere periferie accesoires

Extra toelichting
Uitslag gevend was de prijs van het product het ging over een zoegenoemd Refurbished item. Ik had geen bezwaar hierover omdat er 2 jaar garantie erop staat.

markedel 17-11-2013 Via de website gekocht

De nieuwe PC is met een ventilator geleverd die te veel geluid maakt. Dit kan alleen hersteld worden door de PC op te sturen en maximaal 15 dagen te missen. Het is niet mogelijk het defecte onderdeel op te sturen zodat ik deze zelf kan vervangen. Medion denk niet mee aan een pragmatische oplossing, hier valt zelfs niet over te praten.

Extra toelichting
De geleverde hardware is over het algemeen prima. Een punt van aandacht is dat de supportafdeling niet bereid is mee te denken aan een klantvriendelijke oplossing voor een klein probleem waardoor het voor de klant uiteindelijk een veel groter probleem wordt. Ondanks de garantie (betreft een nieuw product) heb ik besloten zelf maar het onderdeel te gaan kopen.

Orbiter 15-11-2013 In de winkel gekocht

Een AC adapter voor een tablet is niet te bestellen

Gebeld voor garantie, maar Medion geeft niet thuis

Aanbeveling
Gezien mijn ervaringen met Medion koop ik geen Medion produkten meer en zal ze ook niet aanbevelen.

Extra toelichting
De garantie op het product is 3 jaar. Binnen 2 jaar is de adapter van de tablet kapot. Medion wil geen nieuwe adapter leveren en verwijst mij naar de webshop. Er is een adapter in Duitsland, maar die kan niet via de webshop besteld worden omdat het geen Duits afleveradres is. In Nederland niet voorradig en wordt je doorverwezen naar Duitsland.Medion NL doet geen enkele moeite om een adapter op de een of andere wijze naar mij toe te zenden en ik kan mijn tablet niet meer gebruiken.

hetty van zee 25-09-2013 In de winkel gekocht
Aldi

alles makkelijk te vinden overzichtelijk snel geregeld.

zeer goed staat bij mij hoog in het vaandel heb er jaren ervaring mee gehad wat er ook was werd altijd goed verzorgt en netjes afgehandeld geen gezeur,geweldig medion,heb al 11 jaar Medion producten bevalt me prima.

Assortiment
ze hebben voor een ieder wat wils en dat is voldoende

Aanbeveling
Ik zou het iedereen aanbevelen omdat ik al 11jaar zeer goede ervaringen heb met allerlei artikelen die ik heb gekocht van Medion online of via aldi,zeer goed.

Extra toelichting
In deze winkel koop je en gaat de deur uit maar je hebt altijd 3 jaar garantie en die krijg je ook echt wat er ook is het wordt altijd goed geregeld door Medion ,en het product ruilen is ook geen probleem,als het je niet bevalt,de service is zeer goed geregeld,de producten zijn ook van goede kwalietijd.

wout49 09-09-2013 Via de website gekocht

Aanbeveling
zeer goede service en service desk
goed en begrijpelijke uitleg

sypesteijn 02-09-2013 Via de website gekocht

zeer slechte service, willen wel verkopen maar daarna doen ze niks meer voor je!

Aanbeveling
omdat de service na je aankoop werkelijk nergens op slaat

Extra toelichting
product kapot in de doos geleverd gekregen voor een kado 1 maand later, geen garantie meer! zeer waardeloos, medion heeft geen hart voor de klant, begrijpen niet waar het over gaat, gemiddeld een 4, maar voor de service een 1!!!!!!

kuijp1 02-07-2013 Via de website gekocht

5,2

redelijk soepele zoekmachine

Na aanmelding nieuwsbrief, wordt er een welkomstmail met eenmalige korting verstuurd, alleen op de bon stond geen code,na telefonisch contact wordt er niet geholpen, maar verzocht om een mail te sturen!!!!, deze mail is na een week nog niet beantwoord. beloofd wordt , 3 dagen.

Aanbeveling
Zeer ontevreden over de afhandeling van 3 verzonden mailtjes. Wordt totaal NIET op gereageerd. Kennelijk alleen geinteresseerd in omzet.

Extra toelichting
Webshop is oke, telefonische afhandeling en E- mail beantwoording waardeloos. Wilde grraag de Desktop P 4216 D aanschaffen tot op heden NIET gelukt.

Henk Schwartz 21-06-2013

5,5

Bestelling is niet eenvoudig en makkelijk te plaatsen.Het lijkt mogelijk om zelf een prijs te noemen
wat niet onze bedoeling is.E.e.a. vinden wij verwarrend.

Verloop van de betaling vind niet plaats zoals door mij verwacht. Als hierover met Medion kontakt wordt opgenomen verloopt de afwerking niet naar behoren. (wordt niet serieus genomen)

Assortiment
Voldoende keuze mogelijkheden.Geloof echter niet in het op voorraad hebben
van het product een betrouwbare opgave is.

Aanbeveling
Hebben de financiele afwikkeling van
de bestelling niet op orde. Gebruiken bij betaling via ideal het verkeerde rekening nummer.Na kontakt hierover met Medion nog niet teruggebeld. (was toegezegd)

Extra toelichting
Besteling en betaling verricht op 17-06-2013. Nu op 21-06-2013 nog geen bericht over wat er nu aan de hand is. volgens de order status wordt er nog niets aan de af levering gedaan ondanks de bij bestelling vermeldde levertijd van tot 3 dagen. Over mijn vermoeden wat er aan de hand is, denk ik dat er sprake is van een tussenrekening van de ING bank waarop het bedrag is overgemaakt en dat de link naar Medion en Ideal niet juist is.Volgens ING bank kan het zelfs mogelijk zijn dat het bedrag wordt teruggestort.Als dit gebeurt of als niet onmiddellijk met de aflevering wordt begonnen blaas ik de hele zaak maar af.

Wilfried78 03-05-2013

1,8
Tja, 888 euro betaald voor een laptop en drie weken later gewoon nog steeds niets hebben. Eerst wordt er me een kapotte gestuurd. Vervolgens bel ik naar de klantenservice waaruit blijkt dat ze éérst de oude zo netjes mogelijk terug willen hebben, controleren, voordat ik een nieuwe toegestuurd krijg. (Wel ja, behandel je klant maar gelijk als een crimineel.) Maar goed, enigszins begrijpelijk. Meteen teruggestuurd. Het retourpakketje werd netjes binnen een werkdag afgeleverd bij Medion. Toch hoorde ik maar niks van ze, dus zelf maar weer gaan mailen. Maar liefst vijf dagen nadat dat pakje bij Medion is afgeleverd (zwart op wit) vertellen ze me doodleuk dat ze het defecte exemplaar nog niet hebben. Tuurlijk, alle pakjes in Nederland doen er 1 werkdag over, behalve bij Medion, daar duurt het een volle week. Ik ben nog nooit zó slecht behandeld.

geert446 12-04-2013

6,8
Weet dat Medion laptops van goede kwaliteit zijn.
Dus maar een besteld.
Kreeg er een met Azerty Toetsenbord ipv een Qwerty.
Kon teruggestuurd worden. Tot zover geen probleem
Werd gebeld door Medionshop. De Qwerty was niet meer voorradig.
Gevraagd of er met bijbetaling een andere besteld kon worden. Was niet mogelijk. Moest eerst afwachten tot de terugbetaling was geregeld.Dat heeft 46 dagen geduurd.
Nu heb ik maar bij een andere firma een andere laptop gekocht.

G-e-e-L 12-03-2013

2,2
Na vier reparaties van mijn Medion PC en 11 weken zonder dit apparaat, werd mij verzocht het apparaat nogmaals te versturen opdat het zou worden vervangen door een nieuwe computer. Deze zou 1 dag na ontvangst naar mij worden toegestuurd, aldus de telefoniste bij Medion.
Omdat ik inmiddels erg veel naar het betaalde telefoonnummer van Medion had gebeld en ik het toestel al zo'n lange tijd kwijt was gaf ik tevens mijn klachten door.
Hierover zou ik worden teruggebeld.
Dit gebeurde anderhalve week later, ik zat toen nog steeds zonder pc!
De mevrouw vertelde mij dat ze niets met mijn klachten zou doen en dat ze tevens niet met zekerheid kon zeggen of er wel een vervangend toestel zou worden geleverd.
Klachten via mail, post o.i.d. hoefde ik niet te versturen, want die zouden bij haar belanden waarna ze mij hetzelfde antwoord zou geven…
Flink geïrriteerd heb ik daarna wederom een week gewacht, waarna ik een mailtje ontving waarin mij werd verteld dat Medion geen vervangende pc voor me had en derhalve de dagwaarde van het apparaat zou uitbetalen. Deze dagwaarde is echter zo’n 240 euro minder dan de aankoopwaarde, terwijl ik de Medion PC nog geen anderhalf jaar in bezit heb!
Ik heb dus momenteel geen computer en alleen de aanbieding van het uitbetalen van een dagwaarde, wat overigens tegen de Europese regelgeving ingaat!
Bij Medion vang ik slechts ‘nul op het rakest’!

mokkabuiter 20-01-2013

Aftersales is slecht, X6817 gekocht levering perfect. Geheugen kon worden uitgebreid. Gelijk geheugen erbij gekocht, echter in handleiding en op site nergens te vinden hoe te plaatsen.Dus mail gestuurd + gebeld. Medion, belde terug kon het niet oplossen. Techn ondersteuning zou terugbellen. Inmiddels nog steeds niet gebeurd 3 weken later. Telef moeilijk te bereiken. Dus Medion, nogmaals mail gestuurd hopelijk lezen ze dit bericht en snappen dat wij e vragen om ea op te lossen. Anders komt er nooit meer een Medion, maar nemen we weer een Dell (nooit geen problemen).

mokkabuiter 22-01-2013

Medion gevraagd om te bellen via site na 19u. Helaas gewoon bellen overdag op werk. Dus zelf gebeld. Helaas hotline niet bereikbaar (tot 23u), hoe kan dat nou Medion ??

arjenketelaar 13-01-2013

3,2
Morgen gaat de aantekende brief de deur uit. PC is te laat geleverd en bleek defect bij ontvangst. Na een ruime week en vijf keer bellen heb ik nog geen retoursticker om de PC terug te sturen. Is dit incompetentie of een doelbewust beleid om buiten de zeven dagen bedenktijd te komen? Servicemedewerkers beloven veel maar komen afspraken structureel niet na.

mokkabuiter 26-01-2013

Beste Arjen, ook ik voel me enigzins belazerd.
Ga ook een aangetekende brief sturen. Medion reageert niet, zijn s'avonds niet te bereiken en als ze reageren dan alleen overdag. Belt er iemand die geen verstand heeft van zaken. Beloofd te laten terug te bellen. Voor werkende mensen is dat niet acceptabel. Bovendien blijf je maar via de website formulieren in vullen met gegevens om te hopen dat je klacht wordt behandeld. Kortom ik snap je volledig. Laat me svp weten hoe het bij jou afloopt.

Tinie T 18-12-2012

2,3
Zie ook de andere klachten over Medion op internet.
Op 2 oktober 2012 heb ik bij Medion de MEDION® ERAZER® PC X7382 D gekocht. Tijdens het arriveren van de computer was de doos beschadigd en de computer zag er tweedehands uit. Bovendien maakte de pomp van de processorkoeling een hoop herrie en werkte de SSD harde schijf niet goed.
Aangezien er een zichttermijn geldt van zeven dagen, heb ik besloten om deze computer te retourneren. Gelukkig was het terugsturen gratis. Dit is dan ook het enige positieve en zelfs dit is niet volledig positief. Wat vervelend is, is dat je enkel kan retourneren met het postbusnummer dat ze je geven. Dit betekent concreet dat het terugsturen volledig voor eigen risico is en dat je het pakket niet kan verzekeren.
De computer is gelukkig goed gearriveerd op 16 oktober 2012. Daarbij hebben ze mij telefonisch beloofd dat ze binnen 30 dagen het geld terug zouden storten op mijn rekening. Hier begint het verhaal pas echt. Na 30 dagen hadden ze het nog steeds niet terug gestort. Ik heb toen gebeld naar Medion. Dit kostte mij al een hoop geld voor ik ze aan de lijn kreeg, namelijk minimaal een kwartier wachten a 15 cent per minuut. Ik heb dit meerdere malen gedaan, omdat ik mijn geld na een maand nog altijd niet terug had gekregen. De medewerkers van de klantenservice van Medion wisten mij niet te vertellen waarom ik mijn geld nog altijd niet terug had. Ze zouden mij binnen vijf werkdagen terugbellen, nadat ze het uitgezocht hadden waarom ik geen geld terug had gekregen binnen het beloofde termijn. Vandaag, een maand later dan dat ze de belofte hebben gedaan, heb ik nog altijd geen telefoon gekregen. Tevens hebben ze ook niet geantwoord op de e-mails die ik verstuurd heb.
Na 40 dagen geloofde ik absoluut niet meer in Medion en heb ik aan Visa gevraagd wat ze voor mij konden betekenen. Zij hebben op zeer korte termijn het geld terug gestort en bij Medion het geld gevraagd. Hiervoor mijn dank aan Visa. Visa stelde dat Medion binnen een maand het geld terug moest storten. Vandaag, 18 december 2012, zag ik eindelijk het geld van Medion op mijn rekening staan. Dat betekent dat ze uiteindelijk onder druk van Visa na ruim 2 maanden het geld terug gestort hebben in plaats van de beloofde 30 dagen. Kortom, ik koop nooit meer iets bij Medion.

muis1960 26-10-2012

1,5
Klacht Medion: pc uit aanbieding blijkt na 3 weken helemaal niet leverbaar
Op 28 september 2012 crashte mijn pc. Medion had een hele mooie aanbieding, dus een nieuwe besteld en direct betaald. Zelfs op zondag (!!) door een medewerker bij Medion gebeld of er problemen bij het bestellen waren. Goede service. Daarna begon het probleem. Levertijd zou max 4 weken zijn, en na 3 weken zelf maar gebeld hoe het er voor stond. Medion kon de order niet vinden en zou intern er een klacht van maken, en we zouden teruggebeld worden. Dat gebeurde dus niet, dus zelf maar weer gebeld (natuurlijk met een duur 0900 nummer). Vandaag weer gebeld met Medion en kregen te horen dat het echt 5 dagen kon duren voordat ik antwoord zou krijgen. Pardon? Ik heb toen een boze mail gestuurd. Een paar uur later door Medion teruggebeld. De bestelde en betaalde pc is er niet! Hoezo niet? Zelf maar gevraagd of hij überhaupt nog geleverd gaat worden en de callcenter medewerkster zei dat de pc niet meer leverbaar is. het geld zal teruggestort worden. Dus ruim drie weken voor niets gewacht. zelf moeten bellen en eind van het liedje is dat de pc niet (meer) leverbaar is. Dat hadden ze dus ook meteen de eerste week mij mee kunnen delen. …en dat terwijl we 3 Medions hebben met goede ervaringen. Van een dikke voldoende nu een dikke onvoldoende. Tot verbijstering wordt er op het bandje gevraagd of je na het gesprek wil blijven hangen om mee te werken aan een klanttevredenheidsonderzoek! Daar moet je dus wel voor betalen want je belt een 0900 nummer. Hoe krom kan je denken…

Een servicegericht alternatief zou zijn geweest dat Medion een andere pc zou aanbieden met minmaal dezelfde specificaties. Helaas kan een dergelijke klantvriendelijke oplossing er bij Medion niet af. En compensatie voor de gemaakte telefoonkosten, zit er ook al niet in. Slechte service van Medion en een vreemde gang van zaken bij -kennelijk niet leverbare- aanbiedingen.

willyc 12-10-2012

Medion site is niet betrouwbaar. Het review welke ik heb ingestuurd zou geplaatst worden maar dat gebeurt dus niet. Ik heb daarom ook grote twijfels bij de betrouwbaarheid van de gemiddelden op de site.
Computer werd gestuurd in een grote doos waar nog erg veel speling zat. Buitendoos flink beschadigd, waarbij je je afvraagd wie ermee gegooid heeft.
Volgens de site hoort bij deze confugatie een draadloos toetsenbord, een draadloze muis en een radio-usb. De radio USB wordt er niet bijgeleverd en de muis en toetsenbord zijn gewoon bedraad. Wanneer vraag om nazending van het draadloze gebeuren reageert Medion pas na 5 werkdagen dat ik hier geen recht op heb. De terugzendtermijn is dan reeds verstreken. Zéér onbehoorlijk. Ook op een tweede vraag om dit recht tetrekken wordt niet ingegaan op de cijfers en typenummers, maar botweg aangegeven dat er een bedraad toetsenbord bij hoort. U bent gewaarschuwd.

willyc 12-10-2012

Nu hebben ze op de site aangepast dat het om een bedraad toetsenbord en muis gaat, en de radio-usb is verdwenen. Het is dat ik een printscreen heb bewaard anders zou ik nog aan mezelf gaan twijfelen.............

frarie 12-09-2012

6,5
Mijn eerste ervaring met Medion navigatie was prima, Dus een reden om een nieuwe Medion E4460 te kopen, Vanaf het begin een duffe ellende, slechte spraakbegeleiding ( lokaties vervormd uitspreken), het systeem valt onder het rijden regelmatig uit en start dan spontaan opnieuw op. Een keer viel het systeem uit en was niet meer op te starten! Dus opsturen ter reparatie,duur 4 weken, resultaat: belabberd, zelfde klacht, dus waarschijnlijk is er niets aan gerepareerd.
Weer terug, met het het verzoek er nu serieus aandacht aan te besteden. De aandacht is nu wel erg groot! inmiddels 5 weken onderweg en nog niets vernomen. Na enkele telefonische contacten, waar je niets wijzer van wordt ben ik de arrogantie van Medion inmiddels spuugzat. Het nog maar de vraag of mijn navigatie nog ooit terug komt? Wordt vervolgd.

Medion Webcare 13-09-2012

Beste Frarie,

Neem aub contact met ons op en stuur uw gegevens door naar webcare-nl@medion.com
Dan gaan we samen op zoek naar een spoedige oplossing.

Het MEDION Webcare team

eiberdina 23-09-2012

Mijn vorige Medion navigatie haalde "van" en "naar" door elkaar. Vooral in begin leverde dat ernstige verkeerssituaties op. Het wende tot op zeker dag het beeld op zwart stond. Er werd om software gevraagd. Dat bleek duur te zijn. TomTom vond ik zwaar, te krap op de ruit zitten en slecht afkoppelen, dus bestelde ik 5 augustus 2012 een go pal E4445 navigatie. Twee verschillende stemmen spreken tekst in die elkaar overlappen. Niet 1 straat is te verstaan. Ik kijk naar het pijltje links en "bereik bestemming". Gezien de slechte reputatie op internet die Medion opbouwt wat service betreft besteed ik geen 6,75 om op te sturen, daarbij dan zit ik zonder. Nu ik bovenstaande reparatieskills en houding van Medion lees is dit een wijs besluit geweest. Licht in gewicht maar slecht spul, niet kopen.

John Pencil 28-08-2012

vlotte bestelling per internet, maar moeilijk om een ander afleveradres in te voeren. Dit laatste lukte na bellen met de helpdesk die voor een mailbericht aan de medionshop zorgde.
Vlotte levering

nee lukt mij niet een account aan te maken 28-08-2012

ik heb in 2005 al eerder een pc de titanium gekocht een mega processor met windows xp erp. ook een lcd monitor van medion. deze doen het allebei nog steeds uitstekend. ik heb sinds enkele dagen een medion akoya gekocht met led monitor. Deze doen het ook erg goed na installatie. ik heb de webside een 5 gegeven omdat het mij niet lukte een account aan te maken. echter de bestelling kon ik telefonisch vrij snel plaatsen en ook gelukkig nog dezelfde dag de betaling doen. de pc had ik 2 dgn later al in huis en de monitor had ik bij Aldi gekocht. De service van medion is perfect en de apparatuur is uitstekend. ik zou iedereen willen aanraden om medion te kopen.

lucasgouda 27-08-2012

in eerste instantie ging er iets mis van beide kanten maar werdt later door medion perfect opgelost. de pc werdt door mij via internet besteld op vrijdag 17 augustus en toen ging er iets mis met de betaling van mijn kant.het bedrag overgemaakt op 20 augustus.
medion nam kontakt met mij op dat de betaling binnen was op 23 augustus en dat de computer gereed stond voor verzending levertijd 3 a 4 dagen.
wie schets mijn verbazing dat bij thuiskomst op 24 augustus de computer reeds was aangeleverd.medion bedankt voor de snelle service

daam65 27-08-2012

Nu een adapter gekocht maar ook regelmatig pc's en laptops. Behalve dat de spullen steeds supergoed werken is er steeds een top service die je nergens anders zo goed vindt:
Er zat te veel stof in de pc zodat hij steeds uitsloeg door oververhitting.
Toen ik belde kreeg ik direct iemand aan de lijn.
Binnen 2 dagen stond er gratis en op tijd een monteur op de stoep en binnen 20 minuten stond hij weer buiten.
De pc was keurig schoongemaakt.

TheFox 25-08-2012

De pc was goed verpakt en snel geleverd. Wat ik besteld heb is ook geleverd. Het was de eerste keer dat ik besteld heb bij Medion, registreren ging makkelijk. De site zelf is overzichtelijk en laat makkelijk de verschillende producten vergelijken. De specificaties van een product zijn voldoende, de fotoos zijn wat karig, mag wel iets meer zijn, je kan het niet even vasthouden zoals in een winkel en dan is één afbeelding erg weinig. Ik ga er zeker nog een keer bestellen.

juliusDelft 25-08-2012

Voor de eerste keer een product bij de Medionshop gekocht. De pc van Medion voldoet geheel aan de verwachtingen. De informatie op de website was helder en duidelijk.Alleen het traject tussen betaling en bezorging zou wat beter kunnen worden uitgelegd. Het was nogal onduidelijk wat de levertijd was. Na 2 dagen echter werd de pc keurig afgeleverd. Een goede ervaring met Medion dus.

Margareth1965 10-08-2012

Deze week voor de derde maal iets gekocht bij Medion. Fijn op de site is dat producten naast elkaar gezet kunnen worden om specificaties te vergelijken. Zeer snelle levering en netjes verpakt. Graag een volgende keer weer kopen bij Medion.

Jeff Smits 09-08-2012

De website was redelijk duidelijk. Ik kwam een monitor tegen op de site die op dat moment afgeprijsd was. Het was lastiger om te vinden hoe lang de monitor afgeprijst zou blijven.
Dus meteen maar besteld. Jammer dat de shop geen thuiswinkel-waarborg heeft. Toch maar vooruit betaald, het is immers de webshop van een merk.
Emails ter bevestiging bevatten genoeg informatie. Na 2 dagen een mail dat de monitor zou worden geleverd.
De monitor was nieuw zoals verwacht, en deed het in een keer.

sparky1998 28-06-2012

hallo

ik heb laatst bij medion een computer besteld
ik zat eest erg te twijfellen of ik wel iets bij medion moest kopen
want als ik al die reviews over medion lees zou ik denken dathet een slechte winkel is
nou ik de computer toch besteld en alles doet het prima
hij was niet defect of zo
ik heb hellaas de aankomst van mijn computer niet meegemaakt want ik was niet thuis
maar ook hier deden ze netjes mee om gaan
ze hebben hem aan de buren gegeven en een briefje door de brieven bus gestopt
dus medion is niet slecht volgens al deze andere reviews
je kan hier gerust veilig kopen

acermartijn 29-01-2012

ik heb deeze PC gekogt bij medion shop voor een scherpe prijs. maar ik kreeg hem devect thuis gestuurt na 3 weeken. daarna heb ik hem opgestuurt en duurde het al met al een maand eer dat de PC weer bij mij wert afgeleevert.

gpgoos 18-11-2011

3,2
Besteld artikel was nog terplekke wilde een andere laptop die duurder is ze konden hem niet annuleren of terug halen. Vreemde gang van zaken. Scheelt in bedrijfkosten kosten. Echter moet ik eerst wachten tot die aangeboden wordt. Vervolgens moet ik de zending weigeren, krijg dan met geld terug en kan vervolgens mijn wens, de andere laptop bestellen.
Is dit klantservice gericht, nou nee.

lucas156 19-01-2012

Ik heb vandaag een nieuwe pc binnen gekregen ik zag dat hij al een keer open was geweest...
toen heb ik hem aangesloten
toen zag ik dat de videokaart los zat in de behuizing dus niet goed vastgeschroefd
toen ik hem eindelijk aangesloten had drukte ik hem aan en toen gebeurde er niks!
nu moet ik weer een week wachten en dan krijg ik weer een nieuwe pc toegestuurd!
Website: 7 Bereikbaarheid: 3 Bestelling en levering: 1 Aftersales: 1

Lenco1234 07-09-2011

4,3
Desktop PC besteld op 31 augustus. Product op voorraad volgens de site. Betaald met creditcard. Op 1 september staat op de klantenpagina van Medionwebshop dat de bestelling afgehandeld is en het product verzonden zou zijn. 5 september toch maar even gebeld. Persoon van Medion NL kon weinig zeggen anders zeggen dan dat de levering vertraagt is wegens onduidelijke redenen bij Medion Duitsland. Wanneer die wel komt kan een paar dagen zijn maar ook een week. Vervelend dat het zo lang duurt en nog vervelender dat er geen duidelijkheid en communicatie is.

wesleyrom 28-08-2011

2,7
Op 20/08 pc besteld via webshop van medion dat in voorraad was! Betaald met mastercard zodat levering onmiddellijk kan gebeuren!
28/08: Pc nog niet eens verzonden en via de hotline wil of kan men mij geen informatie geven over wanneer dit dan wel zal gebeuren!!!
Wat een arrogantie van medion om nieuwe klanten zo te behandelen. Totaal geen respect voor mensen die toch het risico lopen om online hun kredietkaart te gebruiken.

Erik Timmermans 09-08-2011

3,8
Vorige week maandag bestelde in een monitor in de webshop. De monitor was op voorraad en bij betaling via iDeal zou deze meteen opgestuurd worden. Helaas was dat niet het geval. Afgelopen vrijdag werd de monitor pas opgestuurd vanuit Duitsland en vandaag pas bezorgd.
Bij het uitpakken van het pakket viel meteen op dat de doos al eerder geopend was geweest (zegel verbroken) en de doos zag er erg oud uit. Dus maar bellen met de "hotline". Na ruim 8 minuten wachten krijg ik te horen dat het waarschijnlijk een teruggekomen zichtzending is en dat dat voor kan komen. Ik pak daarop de monitor verder uit en kom allereerst een handgeschreven briefje tegen met "RETURN" erop. Als ik verder kijk dan blijkt dat de kabels allemaal al zijn uitgepakt en dat de geluidskabel en het bijbehorende pennetje niet meer aanwezig zijn. De zogenaamde zichtzending is dus teruggekomen, maar niet gecontroleerd en weer gewoon aan een nieuwe klant verstuurd. Dus de "hotline" maar weer bellen voor een RMA nummer, zodat ik de monitor terug kan sturen. Na ruim 10 minuten (!!!) wachten krijg een juffrouw aan de lijn. Zij laat mij eerst mijn verhaal doen en zegt mij daarna dat ze me door moet verbinden naar de technische dienst, maar dat nu niet kan doen omdat de wachttijd 56 minuten bedraagt. Ik moet morgen maar weer terugbellen !?!

Inmiddels heb ik al wel betaald, na ruim 1 week een gebruikte monitor opgestuurd gekregen en een aantal Euro's kwijt aan het bellen met de zogenaamde "hotline" van Medion, maar heb ik nog geen oplossing. Misschien morgen ?!? Dit is de "service" die Medion soms dus ook levert.

waarg0123 15-07-2011

nog steeds niet ontvangen terwijl de computer volgens medion 4 dagen geleden is verzonden via dpd. Balen

helmutxxx 23-05-2011

4,8
Hele slechte service. Mijn computer was voor de tweede maal defect ,garantie, alles opgestuurd met een briefje van, sorry heb geen back up van hard disc,
als hij stuk is geen nieuwe aub want al mijn foto,s van mijn kinderen staan erop.Computer komt terug met nieuwe hard disc, al mijn foto,s weg.
Ik klanten service gebeld, ja sorry meneer had u kunnen lezen in onze voorwaarden. Ik zeg ,daarom had ik er een brief bij gedaan speciaal voor mijn harddisc mocht hij kapot zijn.Sorry meneer maar dat zijn onze regels. Ik vraag kan ik nog ergens anders terecht? Ja via email , maar zij gaan u hezelfde zeggen. Ja het is mijn eigen schuld ,geen backup,
maar ik ben zo,n computer(mis)bruiker die niet eens een back up kan maken, geen excuus weet ik wel, maar ik had meer verwacht van de service van medion.
Die fotos zijn me echt veel meer waard dan de dikste medion computer.En ik had het duidelijk aan gegeven in een brief samen met kassabon en garantiekaart.
Dus ze hebben het zeker gelezen, maar totaal geen aktie.Voor mij noooooit geen medion produkt meer.

Bastiaan41234 11-04-2011

Na 2 jaar en 8 maanden deed mijn Medion PC het niet meer. Gekocht via Aldi met 3 jaar garantie. Met Medion contact opgenomen en kon de PC kostenloos opsturen. Binnen 2 weken gerepareerd (moederboard vervangen) en zonder kosten terug ontvangen. Werkt weer perfect. Klasse service!

schoz 13-01-2011

5,3
Vragen over de bevestiging van de ext. harde schijf in de uitsparing van de media desktop werd kortaf met nee beantwoord. Werd niet meegedacht over een oplossing. Het was of houden of terugsturen. Geen alternatief aangeboden.

nollie1964 26-11-2010

3,8
bestelde en betaalde producten nog steeds niet geleverd. Aangegeven levertijd overschreden.
Zeer langzame reactie op e-mail.
telefonisch nog niet opgelost

freddy05 21-05-2010

5,3
wat een vervelend bedrijf met klachten.
nieuwe computer gekocht Akoya p4010 in de 6 maanden dat ik deze heb al 6x gechrashed. opgestuurd 2x en via helpdesk ook enkele malen gereset. blijft echter vastlopen.
klachtenservice zeer kortaf, moet nu via mijn rechtsbijstand mijn gelijk proberen te krijgen. zeer zuur allemaal.
mijn advies nu koop geen medion.

erjeegee 23-10-2009

4,5
op 2 okt een dvdspeler besteld en betaald
Op 5 oktober ontvangen, het apparaat blijkt defect. Op 6 oktober ter reparatie
retour.
!4 oktober komt het ding terug; na 5 minuten opnieuw defect!
Dan maar weer ter reparatie aanbieden, gebeurd op 15 okt.
Na de tweede reparatie op 22 okt weer terug ontvangen. Nog steeds defect.
Wederom telefonisch gemeld bij de service-desk( Dit gesprek kost 15 eurocent
per minuut; al onze medewerkers.... u kent dat wel!). U wordt teruggebeld: niet
dus.
Nu maar weer afwachten wat de volgende zet van Medion is.
Verbijsterend dat een gerenommeerde internationale handelsonderneming als
Medion zich opstelt als de eerste de beste dozenschuiver waarvan er dertien in
een dozijn gaan en zich daarbij bedient van krenterige kruideniersmanieren.
Voor de goede orde: het gaat over een luttel bedrag van 49,95 euro!

Jan Vollebregt 14-10-2009

---------- Update review 14-10-2009 -----------
MP3 speler op 19 september besteld.
Niet geleverd dus gebeld (3x): reactie we gaan het uitzoeken.

Ook via website mijn beklag gedaan.

Geen reactie. Gisteren weer gebeld en vandaag gehoord we gaan uw geld
terugstorten. Geen mogelijkheid van vergoeding gemaakte telefoonkosten
(0900nr), en je zit zo elke keer op 15 min (met wachttijd van 10 min) beltijd.

---------- Oude review 24-09-2009 ----------
Bestelling MP3 speler Medion MD 83300 (2 GB)
Na 5 dagen nog niet geleverd.
Gebeld (15 min!=2,25€uro pas na 10 min contact))
Geen informatie over bestelling bekend: betaling is wel al afgeschreven

Jan Vollebregt 24-09-2009

4,3
Bestelling MP3 speler Medion MD 83300 (2 GB)
Na 5 dagen nog niet geleverd.
Gebeld (15 min!=2,25€uro pas na 10 min contact))
Geen informatie over bestelling bekend: betaling is wel al afgeschreven

Jos van Rijsewijk 13-07-2009

5,7
Mij gaat het vooral over de afhandeling van een reparatie.
Ik heb op 16/6^jl contact gehad met Medion services. Mijn laptop is defect.
Zit nog in garantie. Moest het opsturen naar Amsterdam. Op 16/6 gedaan. Wordt
bij Medion binnengemeld op 22/6!! 1 week verspild.
Namelijk; Men hanteert 15 werkdagen voor een reparatie. Dan kan je als klant
actie vragen over status van reparatie. Doe je dit binnen die 15 werkdagen dan
kan men niks zeggen.. Het product wordt opgestuurd naar het buitenland.
Nu zit ik inmiddels al 4 weken zonder notebook en het is nog niet terug.Dit
noem ik geen service meer dat je 1 maand en langer op een reparatie dient te
wachten. En nog steeds niets bekend.Zal nooit geen Medionproducten meer kopen.

jan steenvoorden 23-01-2009

3,2
ik zit al vanaf 16 nov. 2008 te wachten op een bestelde en betaalde monitor.
ik hoor al 2 maanden dat alles goed komt maar nog steeds geen monitor ontvangen.
volgens laatst ontvangen email van 16 jan. zou monitor 15 jan. klaargezet zijn
voor verzending, nu 23 jan. nog geen monitor ontvangen.
deze week door mij verstuurde mails worden niet beantwoord.

melker 14-11-2008

Mijn zoon en ik hadden de zelfde PC bij Medion gekocht, steeds problemen er
mee, grote mond van de helpdesk medewerkster, gooide zelfs telefoon op de haak,
ronduit onbeschoft, ik koop dus nooit meer iets van Medion.