Medion.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Medion.com.

Medion.com stelt zich voor

Medionshop.nl is hét online verkooppunt van Medion. Bent u op zoek naar multimedia, consumentelektronica of navigatiesystemen? U vindt het bij ons, tegen een goede prijs! Ook voor accessoires van Medion producten kunt u bij ons terecht. Vragen? Ons servicecenter staat 365 dagen per jaar voor u klaar.

Deze score is berekend op basis van 23 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

4,3

Henriette Harbers 19-10-2019

Ik heb een nieuwe computer gekocht, een aantal maanden geleden. Dit is een Medion, uit een aanbieding van de Aldi. Na een korte tijd, als je er even mee aan het werk was of gewoon voor vermaak, viel hij uit. Dit gebeurde herhaaldelijk, dus ik durfde al niet meer mijn bankzaken erop te doen. We hebben dit gemeld, valt onder de garantie, dus we kunnen nog anderhalf jaar. Na alles te hebben opgevolgd om zelf te doen, gaf de leverancier aan dat het dan toch echt aan het apparaat lag. We kregen een adres, drie dagen later, dus je bent al anderhalve week onderweg, waarheen op te sturen. Na een paar weken kregen wij hem weer terug, er zou niets aan mankeren. We zetten hem hier op tafel, de eerste 24 uur doet hij het. Hierna begint hij weer uit te vallen. Mijn man heeft zoiets, ik zet er zelf wel een andere harde schijf in, want hier kom je niet verder. Als je hem weer opstuurt, weer terug krijgt, etc. Toch wil ik deze klacht hier neer zetten, want al met al, koop je een comp. van meer dan 500 euro, en hij doe werkt niet na behoren en de fabrikant lost het dus ook niet goed op. |Als we hem nu weer opsturen, dan zijn we weer zoveel tijd kwijt, en het lost niets op. Zeer ontevreden dus, ik zou dit apparaat dus absoluut niet aanbevelen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 21-10-2019

Geachte heer/mevrouw,

U geeft aan het toestel te hebben gekocht bij de Aldi en niet op de Medionshop.
De ALDI geeft 36 maanden garantie op hardwarematige defecten. Indien u problemen ondervindt met het toestel graag de technische ondersteuning contacteren.

H. de Reus 12-10-2019

Twee jaar terug een Medion Errazer X7741 voor € 1300,-- aangeschaft.
Prima machine, alleen voor dit geld een veel te kleine SSD C-schijf (256 Gb).
Omdat de garantie vervalt als zelf aan de PC knutselt zette ik maar een aantal programma’s op een andere schijf. M’n bedoeling was de te kleine C-schijf na de garantieperiode van 2 jaar te vervangen voor een grotere. Kort nadat de garantie verlopen is en ik Medion de vraag voorleg óf en hoe ik dit het beste kan doen, wordt ik naar een betaald tel.nr. (€ 0,70 p/min) verwezen omdat de garantietermijn voorbij is (niet van coulance gehoord?). Dit nr. gebeld, ik sta eerst 10 minuten in de wacht (kosten € 7,--) en krijg ik iemand aan de telefoon die mij het precieze antwoord ook niet kan geven. Hierop Medion Service Desk de vraag per e-mail voorgelegd. Ik krijg het standaardantwoord dat men enkel ondersteuning op de originele hard- en softwareconfiguratie op het apparaat geeft. Omdat het buiten de garantietermijn is moet ik het betaalde nr. bellen. De cirkel is dus rond. Nogmaals gereageerd, situatie uitgelegd en klacht ingediend, maar steeds hetzelfde, automatische gegenereerde antwoord. Wat een waardeloze service. Voortaan geen Medion PC meer en toch maar bij een vakhandel kopen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 14-10-2019

Geachte heer/mevrouw De Reus,

Wij hebben getracht u telefonisch te benaderen omtrent een oplossing.
Wij laten u contacteren door ons Premium Support Team, zodat zij u kunnen informeren over het uitbreidden van uw systeem.

Nikipedia 26-09-2019

Erg duur. Voor eenzelfde laptop onderdeel 250 euro en elders 100 euro.
Voor die prijs kun je beter een nieuwe laptop kopen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 27-09-2019

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij willen u verzoeken om met de technischedienst contact op te nemen, dit kan zowel telefonisch als via het contact formulier op de
website. Graag willen we samen met u kijken hoe we u verder kunnen helpen.

Nikie 27-09-2019

Beste medion, er is al contact geweest. Nadat ik heb geinformeerd of de prijs van 250 euro wel correct was, gezien deze elders 100 euro was, kreeg ik als reactie dat dit nu eenmaal de prijzen zijn die zij hanteren. Ondanks dat ik het onderdeel graag bij de leverancier zelf had besteld, heb ik deze nu bij de concurrent besteld. Voor mij iig in de toekomst een rede om niet weer voor medion te kiezen.

mevr. de Vries 10-09-2019

De produkten zeer teleurstellend.
Garantie geen of nihil.... je hebt er niks aan.
Slechtste klantenservice ooit. Mederwerkster verzinnen de gang van zaken of verdraaien de feiten of voorspellen gouden bergen(alles opgelost... maar dus niet) en dan vraagt men na twee maanden(!!!) en alle andersluidende toezeggingen alsnog om een verzendbewijs alhoel besproken en toegezegd dat dat niet meer nodig was en het geld terug onze kant op zou komen... Never Medion again

Frans 01-09-2019

Een bij cool blue gekochte laptop begaf het net buiten de garantie termijn en het defecte onderdeel was niet meer leverbaar. Cool Blue gaf niet thuis maakte duidelijk dat men wel kon onderzoeken of de laptop nog te repareren was (uiteraard tegen betaling) terwijl Medion al had laten weten dat het onderdeel niet meer geleverd werd. Medion aangeschreven een en ander uitgelegd en men heeft een prima oplossing aangeboden eigenlijk wat je van de leverancier mag verwachten. Mijn advies koop rechtstreeks bij de leverancier en laat Cool Blue links liggen want hun service bepert zich uitdrukkelijk tot door hen verhaalbare service net als bij de gemiddelde dozen schuiver.

Ron Kieft 23-08-2019

Vorige week bij Medion een zeer goede kruimeldief gekocht en de volgende dag geleverd gekregen. Goed verpakt, snel geleverd. Prima service!

Feliciano 23-08-2019

Zeer tevreden met de apparaten van Medion. Ervaring met de servicedesk; prima.

Frans Martens 20-08-2019

Zeer ontevreden over oplossen probleem aan mijn fototoestel. Gekocht augustus 2016 tijdens vakantie juli 2017 gaat lens niet meer open, opgestuurd naar Medion en gerepareerd retour gekregen. Vakantie juli 2018 zelfde probleem, opgestuurd naar Medion en gerepareerd retour.
Vakantie juli 2019 zelfde probleem, contact opgenomen met Medion in de veronderstelling dat het wederom gerepareerd zou worden of wellicht een nieuw toestel zouden leveren daar het al 3 jaar op rij zelfde probleem is. Maar krijg te horen dat garantietermijn verlopen is. Belachelijk, kan apparaat nu in de prullenbak gooien. Zeer, zeer slechte reclame.
Officiele reactie van Medion Online Shop 20-08-2019

Geachte heer Martens,

Volgens de gegevens is uw toestel in juli 2016 gekocht bij de ALDI.
De ALDI geeft 36 maanden garantie. Deze 36 maanden zijn verstreken. Hierdoor is het niet mogelijk uw toestel binnen garantie te laten repareren.

Frans1282 20-08-2019

Nou als dit de 1e keer was dat ik dat probleem had, was ik het met uw mening eens, maar hij is al 2 keer voor hetzelfde probleem gerepareerd. Als het probleem 3 keer terug komt, scheelt er mijn ziens toch iets anders aan de camera, of hij is 2 keer niet juist gerepareerd. Was netjes geweest als dit probleem nu definitief opgelost zou worden.

Officiele reactie van Medion Online Shop 21-08-2019

Geachte heer Martens,

Wij begrijpen uw frustratie echter is de garantietermijn verstreken en is hierdoor een kosteloze reparatie niet mogelijk.

Jan F vlissingen 09-08-2019

Toen we begin juli 2019 (steelstofzuiger Medion MD18403) moesten retourneren i.v.m. elektronische storing, werd na contact met de Medion servicebalie snel gereageerd en duidelijk uitleg gegeven over de terugzending van bovenstaand artikel. Binnen een week hadden wij alweer een nieuw product ontvangen en zijn daar zeer tevreden mee! Alle lof voor Medion!

mevr. knol 07-08-2019

slechtste klantenservice ever.

heb meer dan 4 weken moeten wachten op geld terug ondanks direct retour sturen van produkten en ondanks 4 x bellen (1 euro per gesprek) en mailen.
klantenservice medewerkers houden zich aan protocol, kijken naar bestelling en verloop van bestelling en dat is het.... geen menselijke interactie. meerdere keren meegemaakt.

BEZINT EER GE BEGINT!

Guido Lefever 06-08-2019

Ik ben hoogst ontevreden over de service van Medion. Een laptop van 39 maanden oud begeeft het: de on/off knop reageert niet meer. Ik contacteer Medion per mail om dit te melden. Een standaardantwoord verwijst me naar een betalende premium hotline en een ander service nummer. Een eerste oproep naar het service nummer breek ik af nadat ik 35 minuten geluisterd heb naar: al onze medewerkers zijn in gesprek. Bij een tweede oproep krijg ik gehoor: de technieker meldt me dat hij me niet kan helpen, zelfs niet met het verlenen van een terugstuuradres voor reparatie. Hij verwijst me naar de dure betalende premium hotline. Dat geprobeerd: na 6 minuten wachttijd krijg ik een personeelslid aan de lijn, die me enkele algemene inlichtingen heeft, zoals behandelingsprijs, maar nog voor hij me de praktische modaliteiten voor de terugzending kan geven wordt het gesprek plots afgebroken. Ik meld dit per mail aan de service dienst met de vraag me die modaliteiten te bezorgen. Wat krijg ik als antwoord: het nummer van de premium hotline. Ik moet dus opnieuw betalen om het adres voor retourzending te krijgen. Dat noem ik waardeloze service. Opgelet: dit slaat niet specifiek op medion online, maar op de medion service in het algemeen.

Th Bussing 26-07-2019

Bij bol.com een gamming laptop gekocht na 8 maanden +- raakte er een toets los medion gebeld en de heer aan te tefoon kon mijn toen al vertellen dat we het wel zelf moeten betallen daar dit wel onder eigen verschulden zou vallen .dus toch maar naar het repaircenter gestuurd en ja hoor inder daad het was onze eigen verschulden dat die toets er af was gesprongen .ik weet het zeker dat dit niet zo is of was de rekening bedraagt 114'09 € en dit voor een gaming pc van bijna 1200€ nou medion dit is geen reklame .en wat ik ook nog even kwijt wil zeer on vriendelijk aan de telefoon. Du conclusie NOOIT GEEN MEDION MEER .
Officiele reactie van Medion Online Shop 29-07-2019

Geachte heer Bussing,

Zoals zojuist telefonisch besproken zou hierbij bovenstaande klacht opgelost moeten zijn.

Marc 05-07-2019

Daarnet mijn Medion tablet ontvangen . Was nog onder garantie,maar het was een randgeval wie aansprakelijk zou zijn voor de schade.Medion heeft dit heel fair en klantvriendelijk opgelost.Ik heb het apparaat in perfecte staat terug gekregen ( heel knap schoongemaakt ook).Klasse.Zeer tevreden dus !

P. 06-06-2019

Twee opmerkingen

1 6 jaar geleden notebook Akoya core i5 17 inch gekocht, zeer intensief gebruikt, dagelijks op meerdere locaties opgestart, auto in auto uit, eigenlijk jarenlang met veel te weinig zorg gebruikt, niet kapot te krijgen.

2 N.a.v. opmerkingen over leveringsproblemen bij vele reviews.
Eergisteren besteld inductieplaat, gisteren meer dan op tijd geleverd, perfecte levering!

nicole 02-05-2019

Mijn zoon heeft in Augustus 2017, een medion erazer x6601 gekocht van €999,- , het is een hele fijne laptop en kan zware spellen en teken programma's aan.
de levering was snel en goed.
Maar heeft hij al een aantal keer problemen met het beeldscherm gehad. Sinds vorig jaar hebben we hem al 3 keer terug gestuurd, en was het elke keer een hard ware probleem. Nu is het weer het zelfde probleem. dus gebeld, daar werd ik doorverwezen naar een andere afdeling zij namen contact op met mijn zoon. Hij moest een foto sturen van wat er aan de hand is, op de foto zagen zij zichtbare schade aan het scherm, (Wat apart is want er is niks aan het scherm te zien) dus valt dat niet onder de garantie en moet hij de kosten zelf betalen.
Nogmaals gebeld dit is erg raar dat zij dat zo zien want de vorige keer was er een zelfde klacht, graag mail sturen met een foto van de keer ervoor, dit gedaan. Antwoord blijft hetzelfde en ook een mededeling dat hij de vorige keer geluk had dat het gemaakt werd.
Wat ik erg raar vind is dat wij tot 3 keer tot de laptop op hebben mogen sturen zodat zij konden beoordelen wat er aan de hand was en telkens werd het gewoon gemaakt . En dat er nu naar aanleiding van een foto al word beoordeeld wat er aan de hand is.

pedro 25-04-2019

Ik zou liever nog minder dan 1 geven! Medion gekocht bij Aldi, heeft nooit goed gewerkt, twee keer terug gestuurd, de derde keer was het door mijn eigen fout dat hij stuk was en moest ik ongeveer 120 euro gaan betalen. Had niets fout met de computer gedaan, maar was gewoon een miserie vanaf het begin. Heb gevraagd om hem terug te sturen, en is ondertussen al naar het containerpark, nooit meer, goedkoop is duidelijk niet altijd goed koop, ga voor een echt goed merk, en niet deze rommel!!!!!

Marc 15-04-2019

Ik kocht in april 2017 een tablet van Medion .Ik kan sinds kortelings dit tablet niet meer opladen,omdat , veronderstel ik, het contactje waarin je het oplaadkabeltje in moet steken ,eerst al een geruime tijd slecht, en nu helemaal geen contact meer geeft.
Ik stuurde hierover een mail naar Medion en kreeg een mail terug dat ik telefonisch contact moest opnemen met een servicedesk omdat er geen garantie meer op was ??? 2017 + 3 jaar is m.i. 2020 .....
Ik moest ook een mailtje versturen met een foto van dat inlogpuntje ( niet gemakkelijk omdat dit én klein is én een beetje in het toestel ligt ).
Daarna kreeg ik een mail dat ik het toestel mocht opsturen zodat zij (waarschijnlijk met hun glazen bol) konden opmaken of ik de "schade" niet veroorzaakt had ,want dan moest ik de mogelijke herstelkosten zelf betalen .(Waarvoor diende dan die foto die ik moest maken ?)

Ik vraag me af hoe ik in godsnaam in dat poortje schade zou kunnen veroorzaken ??? ( in geboord ? beiteltje erin ? zwavelzuur ingegoten ?) met als bijkomende gedachte waarom zou ik zo'n inlogpoortje beschadigen ....

Techniekers van Medion zouden bepalen of de slijtage te wijten is aan het toestel zelf of aan de gebruiker ???? ( De glazen bolmethode ?)
Geef dan in te toekomst geen garantie meer ,maar geef gewoon onmiddellijk een raming van de herstelkosten.Dat lijkt me veel minder hypocriet .
Wat me zo ergert,het gaat hier niet over een "nieuw vervangtoestel" of een "dure herstelkost" maar over misschien 10 euro...
Ik ben in een winkel binnengestapt om te vragen wat die herstelling moest kosten.Die persoon antwoordde daar onmiddellijk op zonder zelfs naar het toestel te kijken !!!
Maar bij Medion moet ik het opsturen ,daarna moet er een bestek opgemaakt worden en als ik er niet mee akkoord ga , draai ik waarschijnlijk ook nog op voor de terugzendkosten .
Leuke garantie.
Ik twijfel eraan om het te laten maken door en externe hersteller,want indien ik dit doe,wordt dat waarschijnlijk gebruikt (misbruikt) door Medion bij een mogelijk ander defect in te toekomst

Ik ga als beoordeling geen 1 op 10 geven, omdat er zowel via mail als telefonisch snel gereageerd werd .
Daarom .......... even kijken in mijn glazen bol , een 3.
Aldi maakt graag reclame waarmee het zich vergelijkt met "A-merken" .
De na service in elk geval m.i. niet .
Marc 15-04-2019

En alsof het nog niet genoeg was, betaal ik nu al 7 € kosten voor een telefoongesprek naar de serviceafdeling omwille van een verlopen garantie..wat niet zo bleek te zijn...thx Medion

Officiele reactie van Medion Online Shop 16-04-2019

Geachte heer,

Zoals deze ochtend telefonisch besproken zult u van ons een e-mail ontvangen met het aanbod welke wij u kunnen doen met betrekking tot uw tablet.

Marc 05-07-2019

Dit probleem is inmiddels tot mijn VOLLEDIGE tevredenheid opgelost.Het apparaat is zonder verzend- of andere kosten prima hersteld, en bovendien vakkundig gekuist.Ook de snelheid waarmee het hele proces verliep verbaasde me in positieve zin .Zeer tevreden over de tussenkomst van Medion,en heb ondertussen een nieu Mediontablet aangekocht voor mijn zoon .

Hans 26-03-2019

in mei 2018 Medion Smartphone gekocht, in februari 2019 stellen zich 2 problemen: onder het scherm zit luchtbel, batterij loopt leeg van 100 % naar plat op 1 u en 20 minuten. Via Medion België akkoord om toestel terug te sturen voor reparatie. 10 dagen (!!) na ontvangst van het toestel krijg ik offerte van bijna 170 € voor herstelling wegens ONDEUGDELIJKE verpakking. Ik ga niet akkoord, want ik had het toestel verpakt in noppenfolie, dan de originele verpakking er rond, dan nog eens een envelop met noppenfolie. Bij het opvragen van de foto's van de staat van het toestel bij ontvangst, krijg ik foto's van een latere datum en ziet het toestel er uit alsof het tussen een deur heeft geklemd gezeten. Dit is duidelijk de fout van ofwel DPD (de verzender) of van Medion intern, na ontvangst. Wanneer ik thuis iets ontvang dat zo toegetakeld is, dan zie ik dat meteen aan de buitenzijde van de zending, en reageer ik bij de leverancier en bij de afzender. Medion doet dat dus niet!!! Ik discussieer maar krijg geen gehoor. Ik vraag naar de klachtendienst en krijg het telefoonnummer van Medion België. En die stuurt me op zijn beurt weer naar de dienst waar ik al dagenlang geen gehoor krijg. Bij die laatste dienst zeggen ze me op een bepaald ogenblik zelfs "dat ik het met Medion zelf moet opnemen", terwijl de personen van die dienst hun mails ondertekenen met "Medion Service Center". En de Belgische dienst ondertekent eveneens met "Medion Service Center". Intern is er niet enige wil tot communicatie, en een klant met een klacht komt in een vicieuze cirkel terecht. Je wordt als het ware gegijzeld, tot je dan maar beslist om het toestel te laten vernietigen als afval. De ander opties waren herstel voor bijna 170 euro (toestel zelf kostte 129 euro...) of retour laten zenden voor 29 euro. Medion = Machtsmisbruik, Ellendig, Dwalend, Incompetent, Onwillig en NOOIT MEER EEN OPTIE wat mij betreft. Ik heb 9 maanden een toestel kunnen gebruiken en dat heeft me 129 euro en een boel ellende gekost. Qua duurzaamheid een grote NUL.

Astrid 08-03-2019

Half december ging mijn Lenovo laptop kapot. (2 jaar en 2 maanden oud). Opgestuurd naar Medion. Na 3 weken krijg ik offerte van 81 euro en hij zou gemaakt worden. Begin januari krijg ik hem eindelijk thuis maar is nog steeds niet gemaakt. Gebeld. Ze vertelde me dat hij weldegelijk het deed toen ze hem terug stuurde en dat ik hem weer kapot had gemaakt. Belachelijk. Weer terug gestuurd en kreeg een offerte van 265 euro. Gebeld en ruzie gemaakt en ik wilde de eerste 81 euro terug. Na heel veel gezeur en na 2.5 maand heb ik eindelijk mijn laptop en 81 euro terug. Nooit meer naar Medion!

Sjef Smeets 11-02-2019

Altijd veel plezier beleefd aan Medion tot voor kort. Hadden omdat de Aldi geen combi magnetron in de aanbieding had, rechtstreeks bij Medion in Panningen besteld. Maar dat was de laatste keer. We constateerden dat er een defect aan het apparaat was. Gebeld en we kregen een voucher om het apparaat ter reparatie op te sturen. Dat is netjes. De eerste keer kregen we een reparatieformulier dat er verbrande etensresten waren aangetroffen en jammer eigen schuld dikke bult. Nogmaals contact opgenomen en de medewerker zei dat dit wel eens kan gebeuren maar dat het apparaat wel deugdelijk moet zijn. Ja, weer opgestuurd en u raadt het al weer een drogreden en het apparaat werkte nog niet naar behoren. Maar weer de derde keer opgestuurd en tja weer een melding dat het apparaat goed werkt. Nu zit op deze uitvoering een Grill stand 1 en 2. Maar van de tien minuten die we ingaven om te grillen werkte het apparaat maar 3,5 minuut. Weer gemeld dat het niet goed is en bij navraag bij andere merken zien we dat daar de grill wel constant gloeit.

Op 6 februari komt het apparaat weer in huis. Weer niet goed gemaakt en we worden nu wel goed pissig. Schrijven weer een bericht en een dame belt ons op 8 februari open zegt dat met het apparaat weer wil opsturen. Ik vraag wat ze denkt te doen. Ja weer aanbieden aan een reparateur. Nou dat is al tot driemaal gebeurd en niets naar behoren afgehandeld en ik vraag mijn geld terug conform de rechtspraak van o.a. ConsuWijzer en de ACM. Bij een niet goed functionerend apparaat kan de koop binnen de garantietermijn terugbrengen en krijgt men het aankoopbedrag terug. De dame in kwestie zegt dan krijgt u een dagwaarde terug. Dit is niet conform de rechtspraak.

Jammer dat Medion voor een luizige € 109.- zo zijn naam te grabbel gooit. Als u mij op de man afvraagt wat ik van Medion als internetwinkel vindt, dan is dat niet om te juichen. Voor de Aldi was dit allang een gepasseerd station geweest en had ik mijn geld allang terug gehad zonder vragen. Zal nooit en te nimmer meer iemand wijzen op de Medion als internet winkel. De Aldi als verkooppunt is geweldig, maar koop nooit rechtstreeks bij de Medion in Panningen
Officiele reactie van Medion Online Shop 11-02-2019

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht willen we u informeren dat we telefonisch tot een oplossing zijn gekomen.

sjefke 28-02-2019

De oplossing was een nieuwe 'gelijkwaardige' combi-magnetron. Die hebben we dus ook ontvangen. Echter deze vertoont DEZELFDE MANKEMENTEN als de vorige.
We hebben de nieuwe magnetron uitgebreid getest. Vandaag een visschotel 40 minuten in de oven op 180 gr. De bovenkant was nog niet krokant, dus dan nog maar 10 minuten onder de grill. Van de 10 minuten die we geprogrammeerd hebben, gloeit de spiraal effectief maar 2 minuten en 16 seconden (met stopwatch gemeten)
Tevens blijft het lampje na gebruik en deurtje open (afkoelen) nog steeds branden. Als we de deur niet dicht zouden doen, brandt het lampje in 2050 nog steeds.
Het apparaat is gewoon verkeerd geprogrammeerd, waardoor de programma's niet naar deugdelijk functioneren.
Het is één grote teleurstelling en weet Medion blijkbaar zelf niet hoe ze programma's moeten programmeren.
Het is om te janken.
Dus het probleem is nog zeker niet opgelost.

Officiele reactie van Medion Online Shop 01-03-2019

Officiele reactie van Medion Online Shop 01-03-2019

sjefke 12-03-2019

Bezint eer ge begint voordat je met de Medion-website in zee gaat.

Helaas tot ons groot verdriet en spijt hebben we ervaren wat service en klantvriendelijkheid bij Medion inhoudt.
We dachten dat er na 4 x terugsturen van onze combi-magnetron MD15501, eindelijk een oplossing zou komen.
Daar waar telefonisch afgesproken werd dat uiteindelijk het apparaat gecrediteerd zou worden, daar worden we nu geconfronteerd met een zogenaamde 'dagwaarde' van 71 euro. (aankoopbedrag 109 euro).
Dit is niet conform de wettelijke regeling: wanneer de producent geen deugdelijk apparaat kan leveren, kan de koop worden ontbonden en wordt het aankoop-bedrag volledig terugbetaald.

Dus dit is de oplossing van Medion: vergoeden van de dagwaarde.
Apparaat is 1,5 jaar oud en zit nog in de garantieperiode.
Schandalig.

Een opmerking: zowel het 1e apparaat als het 2e apparaat kampen beide met een systeemfout (aan)stuurprogramma. Een grill die van de 10 minuten maar 2,16 minuten brandt en een lampje wat niet vanzelf uitgaat als de deur openstaat (afkoelen) duidt op een systeemfout in het (aan)stuurprogramma. Dus een deugdelijk apparaat is er nooit geleverd.

Wij zijn klaar met Medion. Voor ons nooit meer rechtstreeks bij Medion bestellen.

Maris 19-01-2019

Robotstofzuiger gekocht bij Medion.
Leuk ding, voldeed niet aan mijn behoefte, dus terug gestuurd.
Later las ik de reviews en schrok daar een beetje van.
Vooral toen track&trace langdurige vertraging meldde (feestdagen).
Herhaalde malen gebeld met Medion.
De medewerkers waren vriendelijk, behulpzaam en duidelijk.
Het apparaat was gewoon aangekomen, de post gaf dat niet aan, dus misschien beter aangetekend terugsturen.
Ik heb mijn geld netjes terug gekregen binnen de 14 kalenderdagen.

MAAN 23-12-2018

Snelle levering en goede service en goed materiaal voor betaalbare prijzen.
Mijn ervaring met medion produkten is tot op heden positief.

Gedupeerde! 15-12-2018 Via de website gekocht

In mei 2018 kocht mijn zoon voor moederdag een notebook van Medion via Alternate. Dat is op zich een goed bedrijf. Na vijf maanden ging het scharnier al kapot door het openklappen. Er is alleen een spel op gespeeld en zelfs de folie zat nog op het scherm, zo zuinig ben ik op mijn spullen. Via Alternate opgestuurd naar Medion. Onderzoek kost nog eens 80 euro en natuurlijk willen ze dat ik de reparatie ga betalen, die net zo duur is als het notebook zelf. Ik ben heel verdrietig over deze slechte service, en dat mijn zoon 400 euro armer is voor een apparaat waar ik maar zo kort plezier van heb gehad. Dit notebook wordt ook in supermarkten aangeboden, maar ik raad het af om hem te kopen. Schandalig is het. Natuurlijk doen ze net of ik de eerste ben met deze klacht over een zwak scharnier.

Trudy 03-12-2018 Via de website gekocht

Onbereikbaar voor vragen. Product nog steeds niet geleverd.

Op een e-mail vraag mag je 3 dagen wachten en voor de hotline waarvoor je 1 euro per gesprek betaalt word je eeuwig in de wacht gezet. Ik heb na 1x 14 minuten en 1x25 minuten wachten op een beschikbare medewerker maar opgehangen. Zonde van mijn euro's! Ik wacht al een paar dagen op mijn bestelling, zou 5 dagen geleden geleverd worden, kan gebeuren, maar ik hoor niks van Medion en kan Medion zelf onmogelijk bereiken.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Officiele reactie van Medion Online Shop 05-12-2018

Geachte,

Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken gisteren en vandaag. Helaas is dit niet gelukt. Graag willen wij de bovenstaande melding met u bespreken. Hierbij het verzoek met Medion contact op te nemen en vragen naar de afdeling CIT (tijdens kantoor uren)

JoViFilm 28-11-2018 Via de website gekocht

De levering van een product duurt lang. Bellen met de klantenservice kost 70 cent, of 1 euro! Het product op zich is niks mis mee.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Medion Online Shop 05-12-2018

Geachte,

Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken vandaag. Helaas is dit niet gelukt. Graag willen wij de bovenstaande melding met u bespreken. Hierbij het verzoek met Medion contact op te nemen en vragen naar de afdeling CIT (tijdens kantoor uren)

judith 06-11-2018 Via de website gekocht

slechte service

Op 17-9 heb ik mijn laptop verstuurd naar Medion voor reparatie. Op 25-9 een bericht dat de laptop ontvangen was. Op 1-10 kreeg ik te horen dat de reparatie niet onder de garantie viel. Dat leek mij logisch. Op 4-10 kreeg ik bericht dat de betaling is ontvangen en de reparatie zo snel als mogelijk wordt uitgevoerd. 25-10 weer gebeld en de medewerker aan de telefoon zei mij dat hij het ook wel lang vond duren maar dat de uiterste termijn van de reparatieduur nog net niet verstreken was. 2-11 weer gebeld en de medewerker zou nu een vraag indienen om te weten te komen wat de reparatie status was. Binnen 48 uur zou ik meer horen. En inderdaad een ingesproken berichtje dat de actuele reparatiestatus was opgevraagd op 5-11. Vandaag 6-11 weer gebeld en nog geen antwoord verkregen. Op mijn vraag of er spoed achter gezet kon worden en er gebeld kan worden omdat ik al zo lang wacht werd met nee beantwoord. Dat gaat alleen per mail.
´Wij kunnen nu niets voor u doen΅. Toen ik verder ging vragen werd de lijn af gebroken en moest ik weer bellen. Ja, ik weet het ook niet zei meneer misschien is het onderdeel niet leverbaar.
Waarop ik zei: dan is dat de boodschap naar de klant! Ik krijg 0,0 informatie van jullie, dat noem ik zeer klantonvriendelijk!

Sieben 29-09-2018 Via de website gekocht

Medion niet bereikbaar

Product besteld, vervolgens de bevestiging gekregen dat het binnen 3 dagen geleverd wordt, en na een dag of 5 een supportmail gestuurd met de opmerking dat ik nog niets heb ontvangen. Vervolgens heb ik een email gekregen dat ik binnen 2 dagen een reactie zal krijgen op mijn vraag, maar nu 11 dagen later heb ik nog geen enkele reactie (en geen product) ontvangen. Telefonisch wordt ik inmiddels reeds 30 minuten in de wacht gezet... "U wordt zo spoedig mogelijk geholpen" zegt de man op het bandje, maar ik wacht nog steeds, en ik vind de service toch wel errrrggg bedenkelijk...

E 16-08-2018 Via de website gekocht

Slechte service, zeker als de garantieperiode voorbij is.

Medion online shop. Dre levering van het bestelde artikel is goed maar is er na de garantieperiode iets niet goed is de service belabberd. Ik heb in 2015 een tablet gekocht. Nu amper 3 jaar later geeft het scherm alleen nog gekleurde strepen.
Wil je weten wat hier aan te doen is moet je een duur 0900 nummer bellen. Schandalig.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Triplo 30-04-2018 Via de website gekocht

Slechte service

De premium hotline wordt bezet door ondeskundige mensen. Als er geen verdienmodel aan je wordt ontdekt, word je lang aan de lijn gehouden. Geen inhoudelijke informatie wordt verstrekt.
Diverse keren meegemaakt ( tegen 70 cent/min ) dat je bewust of onbewust, laat ik in het midden, verbroken wordt. 2 keer een NVidia kaart GTX750Ti stuk binnen een termijn van 3 jaar. Geen coulance. Geven geen antwoord op de vraag wat de alternatieven zijn. AMD kaarten gaven in de Medion PC's bij mij geen problemen. Ik heb geen oplossing van ze mogen horen, behalve buiten de kreet buiten garantie. Dus zoek het maar uit. Slechte zaak, Medion moet er voor de klant zijn en niet andersom

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

Michael Swinkels 24-04-2018 Via de website gekocht

Snelle levering

Ik had op woensdag een pc gevonden en besteld. En deze werd de volgende dag nog bezorgt Dpd. Via de website was het heel eenvoudig om de juiste pc voor mij te vinden en te bestellen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jan 03-04-2018 In de winkel gekocht
nieuwbuinen aldi

zeer slechte service

Bezit twee desk tops en bijna dezelfde tijd gekocht en nu bijna dezelfde tijd alle bij de video kaart kapot, nog maar niet over de harde schijf hebben waarvan er ook een kapot is. via contact alle gegevens aan geleverd en de vraag welke kaarten kunnen erin, dan ineens kunnen ze niet helpen, garantie om bel naar een 900 nummer van hun. Voor mij geen Medion spullen meer. veel mensen klagen over de slechte service.

Jasmine 01-04-2018 Via de website gekocht

Waardeloze service.

Heb deze ijsmachine, een broodbakmachine en een foodprocessor besteld en betaald.
Kreeg een heel ander product. Na eindeloos mailen en bellen, kreeg ik een mail om mijn bestelling, die ik nooit ontvangen had, te beoordelen. De brutaliteit.😠.
Als je bij Medion wat zou wilen kopen, betaal pas als je het artikel in je handen hebt.
Ze maken van hun probleem, namelijk het verkeerde artikel sturen, jouw probleem.
Service.... dat woord kennen ze daar niet.
Als ze je bellen zij ze in hoge mate onwellevend, om het netjes te zeggen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Anoniem 15-03-2018 Via de website gekocht

prima producten, matige service

Op het product heb ik niets aan te merken, maar de klantenservice en de duidelijkheid over verzending, ect. is zeer vaag en onprofessioneel. Om alleen vragen te stellen ben je al gauw gedwongen een betaald nummer te bellen. Daarbij is het heel lastig uit te maken welk nummer je waarvoor moet bellen, en is er nauwelijks iets te vinden met praktische informatie over bestellen, verzenden, ect. Verder niets op aan te merken.

J. Lucas 20-02-2018 Via de website gekocht

snel en correct geleverd

Medion geeft langer garantie dan de meeste anderen. Ik heb al vaker Medion producten gekocht en er nog geen problemen mee gehad. Tablet had ook al goede recenties.

Bert 09-02-2018 Via de website gekocht

Goed merk

Een echte webshop, alleen maar kijken en lezen, koop regelmatig bij de Aldi Medion producten,
dan krijg je 3 jaar garantie via de webshop 2 jaar. Wel een hele snelle levering met tracking, service is ook goed.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces

Minpunten

• -

Robert 25-01-2018 Via de website gekocht

Prima aankoop. Correcte afhandeling bestelling.

Apparaat gevonden met de mogelijkheden en uitstraling die ik waardeerde. De echte waardering komt m.i. pas na afhandeling van eventuele problemen. Dit is vooralsnog niet aan de orde.

WMR 22-12-2017 Via de website gekocht

Snelle klantenservice, langzame levering

Afwasmachine besteld. Goed product. lange levertijd (8 dagen). Er is gekozen voor een levering bij DPD ZONDER indicatie wanneer deze bezorg word. Na 1 keer niet thuis word het product afgeleverd bij een pakketshop. Beetje lastig om een afwasmachine bij een pakketshop op te halen met de auto! Terwijl er ook gekozen kon worden voor een levering MET tijdindicatie van levering zodat je ook kunt zorgen dat je thuis bent op zo'n groot pakket aan te nemen.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

René 17-11-2017 Via de website gekocht

Prima geregeld zonder onnodige info, kort en zakelijk

Duidelijk een bedrijf wat puur gericht is op het leveren van specifiek eigen producten zonder onnodige soelaas. Duidelijk sprake van geen inschakeling van onnodige prijsopdrijvende tussenhandel. Hierdoor is er sprake van redelijk betaalbare producten die werkelijk toch heel duurzaam blijken. Het merk Medion wordt helaas mogelijk hierdoor wel eens ondergewaardeerd.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• -

Anoniem 06-11-2017 Via de website gekocht

Nooit meer zaken doen met medion

Het personeel van de servicedesk (1elijns) 0900-5433833 is erg onvriendelijk en niet oplossing's gericht.
De klant laten ze het afweten met onjuiste informatie! De processen zijn erg langdradig. Het bedrijf waar ik werk, zal nooit meer zaken met dit bedrijf doen. Vanwege de onprofessionele houding naar de klanten toe! Hierbij hoop ik dat erop actie wordt ondernomen. Tevens worden er teveel fouten gemaakt voor een te klein proces en is gewoon onacceptabel

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Ben 19-10-2017 Via de website gekocht

Snelle levering

Het door mij bestelde apparaat werd binnen een dag verzonden. In de e-mail zijn als bijlage bij de bestelling een factuur, een retourzendingsformulier en een herroepingsformulier bijgevoegd. Enkele dagen na levering van de bestelling ontvang je een e-mail of de bestelling naar tevredenheid is. Zo niet, dan word je verzocht door middle van een bijgevoegd formulier contact met het bedrijf op te nemen.

Angelo 11-10-2017 Via de website gekocht

Zeer slechte service

Dit is mijn 5de Medion, altijd na alle tevredenheid. Nu kocht ik 6 weken geleden een nieuwe pc. NU blijkt er een USB poort defect te zijn. Bij de klantenservice eisen ze procedure die er naar mijn mening echt op gebaseerd is om maar geen producten terug gestuurd te krijgen, controle van alle updates, controle van alle instellingen, de eis om alles terug te zetten in de fabrieksinstellingen. Dus je kan daarna weer alles opnieuw installeren en bestanden terug gaan zetten. En dat alles omdat 1 USB poortje niet werkt, en 3 dus wel. Wat denk je zal het aan het poortje liggen of aan al die andere zaken..... Zeer slechte service dus.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Tim 09-10-2017 Via de website gekocht

Goede online shop

Goede communicatie:
Mail na bestelling met informatie over betaling etc.
Product goed verpakt:
Netjes in een omdoos met opvullend verpakkingsmateriaal. Papier, dus mlieuvriendelijk.
Afspraken mbt levering volledig nagekomen:
Netjes op afgesproken tijdstip op adres afgeleverd. Ik snap dat dit aan vervoerder ligt, maar toch mooi meegenomen. :-)

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

M.loos 05-10-2017 Via de website gekocht

Zeer goed

In het weekend besteld en dinsdag geleverd.precies zoals vermeldt stond. Goede service en kwaliteit. Dit al zoveel jaren. Garantie service is werkelijk uitstekend. Gelukkig maar 1* gebruik van hoeven re maken. Reparatie aan huis toen. Top top

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

warhoofd 26-09-2017 Via de website gekocht

Correct

Alles verliep zoals je mag verwachten.
Betaling correct!
Verzending op tijd en correct!
Zou weer bestellen bij dit bedrijf !

FG 14-09-2017 Via de website gekocht

super onlinewinkel

Was op zoek naar een andere laptop, naar zoeken en vergelijken laptop besteld via Medion.com , na bestellen netjes alles via email afgehandeld en bevestigd .
bestelling netjes kunnen volgen via door Medion gestuurde link.
alles netjes afgeleverd , goed verpakt in een met speciaal verzegelde doos,
super levering

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Valerie 04-09-2017 Via de website gekocht

Bijzonder slechte service!!!

Mijn ervaring is precies het zelfde!!! Mijn geluid doet het opeens niet meer maar via mail willen ze niet helpen en je MOET bellen met de hotline .Die hotline kost ,70 per minuut en na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik opgehangen. Ik heb dit aan hen doorgegeven en gevraagd of ze mij willen bellen maar je krijgt gewoon weer een standaard mail: product buiten garantie je mag niet bellen met nr wat 1 euro per gesprek kost maar MOET MET DE HOTLINE BELLEN!!!!! Zo ontzettend slecht heb ik het ook nog nooit meegemaakt. Dus mensen geen MEDION

Erik 17-08-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Bij geen enkel bedrijf problemen met de service gehad wanneer een product buiten de garantie viel. (Voorbeeld: mijn plantronic headset die ik al jaren heb. Ik moet wat weten over de headset en windows 10 en kreeg daar direct en duidelijk antwoord op via de mail).

In tegenstelling tot medion, wanneer je garantie verloopt steken ze een dikke middelvinger naar je op. Je moet dat een 0900 nummer bellen om de "premium Hotline" te bellen en zij zouden je dan verder helpen. Dus je moet dan direct betalen voor enige service zonder dat je zeker weet of ze het wel op kunnen lossen. Ook in de mail die ze mij stuurde gaven ze niet aan wat de kosten zijn voor dit nummer. Lijkt behoorlijk op oplichting.

Ik raad iedereen af producten van medion aan te schaffen. Bij andere merken blijf je namelijk wel onbetaalde service behouden wanneer de garantie verloopt.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

M. Verstraten 31-07-2017 Via de website gekocht

Snelle service

De webshop van deze fabrikant leverde snel en keurig. Voor de koper zou het prettig zijn als er een betere vergelijk functie op de site geplaatst zou worden.
Van garantie en of reparatie heb ik nog geen gebruik hoeven maken.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Theodoor 12-07-2017 Via de website gekocht

Goede service, bestellen gaat gemakkelijk.

Zoeken op de site is gemakkelijk. Je vindt alles snel wat je zoekt. Niet teveel producten binnen een bepaalde range. Snelle afhandeling en tijdig in huis, maar de levering had iets sneller gekunt.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

marjon 05-07-2017 Via de website gekocht

slecht service

2 jaar terug laptop gekocht al 1 x eerder terug moeten sturen omdat de laptop het helemaal niet meer deed. Nu weer stuk helaas buiten de garantie blijkt nu want na contact met medion gehad te hebben (telefonisch) waar een meneer zei dat ik nog volledige garantie had en ik de laptop kosteloos kon opsturen. ik nogmaals gevraagd of ik nog garantie had ja dus. Na het opsturen een mail gekregen met een rekening van 127 euro want er was wat afgebroken en beschadigd ( er wordt weinig op de laptop gedaan en gaat ook nooit het huis uit!) de laptop is nog nooit gevallen of iets ik vind het allemaal nogal dubieus! ook als ik de laptop niet wil laten maken kost het mij retour sturen 50 euro en heb ik niks! die man aan de telefoon heeft mij nergens op gewezen. ik vraag me af of dit alles waarheid is en geloof er niks van! ik vind de service slecht en je wordt blijkbaar niet serieus genomen!
ik koop nooit meer wat van Medion!!