Medion.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Medion.com.

Medion.com stelt zich voor

Medionshop.nl is hét online verkooppunt van Medion. Bent u op zoek naar multimedia, consumentelektronica of navigatiesystemen? U vindt het bij ons, tegen een goede prijs! Ook voor accessoires van Medion producten kunt u bij ons terecht. Vragen? Ons servicecenter staat 365 dagen per jaar voor u klaar.

Deze score is berekend op basis van 61 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,6

Mark 21-06-2021

Het materiaal is goed, ik heb meerdere producten van Medion. Eén van mijn oude desktop computers (nog met Windows XP) is intussen al ouder dan 10 jaar en werkt nog steeds. Als het slechte kwaliteit (ofwel rommel) zou zijn, dan zou het niet zo lang mee gaan. Ik kan niet ieder jaar een nieuwe computer kopen maar eens in de 3 jaar koop ik er weer eens een computer bij. De ondersteuning is goed, prijs/kwaliteit met vergelijkbare producten is goed. Vriendelijke klantenservice.

V. 20-06-2021

Prima winkel met heel voordelige prijzen. Overzichtelijke webshop. Snelle verzending.

Frank 20-06-2021

Medion biedt artikelen aan met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De website is overzichtelijk met duidelijke foto's en informatie, en makkelijk te navigeren.

Guy Saulus 16-06-2021

Wat een SLECHT bedrijf en wat een ONKLANTVRIENDELIJKE website en service center. Een bestelling gedaan en betaald via iDeal. Gegevens zijn ook te vinden in mijn account op Medion.com. Met de bestelnummers aldaar en het eerder gegeven klantnummer per e-mail kunnen ze geen bestelling vinden. Ik wijs ze op mijn account en zeg dat ze daar te vinden zijn. Meneer vertelt me dat het bestelnummer niet klopt. Ik zei dat ik de bestelnummers in mijn account zie staan, terwijl ik hem aan de telefoon heb. Toch klopt het volgens hem niet. Hij zal mij een mail sturen met het verzoek om de betaalbewijzen te presenteren. Na 6 uur (!!!) wachten, kreeg ik eindelijk een mail. Meteen teruggemaild met alle bewijsstukken. Dag 1: geen reactie. Dag 2: geen reactie. Mailen dan maar weer. Antwoord: het wordt nu uitgezocht en zodra er een terugkoppeling is van de desbetreffende afdeling, komen ze er op terug. Ik heb 4 ventilatoren in 2 keer gekocht, beide bestellingen ter waarde van € 49,80, dus € 99,60 in totaal. De goederen nog niet geleverd gekregen, want er is geen bestelling geplaatst. Gevraagd of ik dan alsnog de kortingsbon van € 10, in mag leveren. Dat mag niet, want die wordt alleen erkend bij een bestelling van € 99,-. Dat ik daar met beide bestellingen samen aan kom én dat er nog niets gedaan is met die bestelling én dat de fout ligt bij Medion kan ze niet vermurwen. Dan maar weer gemaild, dat ik dan de goederen terugstuur (binnen 30 dagen) en opnieuw ga bestellen. Of waarschijnlijker: ergens anders bestel. Rechtstreeks bij Medion bestellen: NEVER NOOIT MEER!!! Een 1 is nog te hoog als score.
Officiele reactie van Medion Online Shop 17-06-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben gezien dat uw gegevens reeds zijn doorgestuurd naar de juiste afdeling voor de verdere afhandeling.

GuySaulus 17-06-2021

Ik krijg een bericht dat er binnenkort twee van de vier verstuurd gaan worden. Waarom niet alle vier ineens? Medion is al een week te laat en is het voor zowel de klant, als Medion en als vervoerder gewoon niet handiger om alles ineens te bezorgen? Ik blijf écht geen extra dag(deel) thuis hiervoor. En ook wordt er niet gereageerd op mijn verzoek tot uitbetaling van de korting, ondanks de reactie van Medion dat het bij de desbetreffende afdeling ligt. Maar goed, dat ik niet bij dat bedrijf de scepter zwaai. Er is nog heel veel verbetering mogelijk.

GuySaulus 22-06-2021

Helaas is dit nog steeds niet opgelost. Hoe is dat toch mogelijk. Hun eigen website gebruikt: geen bestelling bekend. Hen gecontacteerd: bewijzen opsturen. Bewijzen opgestuurd: slechts één van de twee bestellingen afgehandeld. Het zijn twee dezelfde bestellingen!!! Moeilijk hè?! Opnieuw gecontacteerd: wachten op een andere afdeling, die dit in behandeling heeft. Wanneer ik daadwerkelijk de betaalbewijzen opstuur, wat reeds een extra onnodige handeling is, en er moet uitgezocht worden, waar het mis is gegaan, dan moet men dat maar intern uitzoeken en daar mag de klant die reeds betaald heeft, daar niet de dupe van worden. Wat moet je als klant dan nog meer doen om jouw reeds betaalde goederen te ontvangen? 12-06-2021 besteld: bestelling staat nog steeds als “open” en de reactie vanmiddag was: wij wachten op een terugkoppeling van de desbetreffende afdeling. Morgen is het dus 10 dagen verder en nog niets opgeschoten. Slordig! Slordig! Slordig!

jack 08-06-2021

product werkt niet volume knop werkt niet kon product omruilen, ik heb bewijs dat product 3 juni is ontvangen door medion. Ze reageren hier niet op telefonisch contact gehad 7 juni maar ze zeiden product was nog niet vrij gegeven? ik wil gewoon een andere en anders geld maar terug
Officiele reactie van Medion Online Shop 09-06-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben gezien dat het product in de verzending zit. Deze zal zo snel mogelijk bij u afgeleverd worden.

michiel 08-06-2021

Volgens Medion is het pakket verloren gegaan bij de vervoerder DPD. Medion wil niet in beweging komen totdat het onderzoek bij de vervoerder is afgerond, wat inmiddels al een maand duurt. Ze staan dus ook niet open voor praktische oplossingen als bijvoorbeeld het kookapparaat (het is dus urgent) nog een keer sturen. Ik heb de koop ontbonden. Tot mijn verbazing weigert Medion terug te betalen om dezelfde reden: het onderzoek van de vervoerder moet afgerond zijn, wat natuurlijk onzin is, als een contract ontbonden wordt, moet er terugbetaald worden zonder verdere voorwaarden. Als ik escaleer van helpdesk naar klachtenafdeling blijken dat dezelfde mensen te zijn, de "klachtenafhandelaar" keurt zijn eigen vlees. Tot op heden, een maand later nog geen geld terug ontvangen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 09-06-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u een e-mail gestuurd daar wij niet voldoende informatie ter beschikking hebben met enkel uw e-mailadres.

Fr. Hendrix 29-05-2021

Leuke en duidelijke site met mooie aanbiedingen. Heb zonet een nieuwe pc gekocht met scherm maar ik heb hem nog niet binnen.
Was al bekend met MEDION en zoals altijd geen problemen gehad. Toppie +++++

Mark 29-04-2021

Tablet besteld bij Medion bij levering bleek een pixel midden in het scherm defect te zijn, geprobeerd contact te zoeken met de service afdeling wat nogal wat moeite kost deze eenmaal aan de lijn gehad moet je 2 dagen wachten op een voucher om het product terug te sturen. Dit gedaan een week later er achteraan gebeld omdat je niets van ze hoort en dan krijg je te horen dat het wel een week of 2 kan duren voordat het afgehandeld is toen ervoor gekozen om mijn geld terug te storten hier wacht ik na 3 weken (dus totaal 4,5 week) nog steeds op door deze slechte service voor mij geen Medion meer.

jacco 28-04-2021

TV aangeschaft,bleek niet mogelijk de app NPO start de installeren,heb gevraagd de tv op te halen en mijn geld terug te storten.
Datum afgesproken,maar ze kwamen niet opdagen,de hele dag voor niets thuisgebleven,ook geen bericht van wanneer dan wel.
Zaak nog steeds niet opgelost. Puur slecht,koop hier niets.
Officiele reactie van Medion Online Shop 30-04-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben in ons systeem terug gezien dat er een nieuwe afspraak is aangemaakt en wij hopen dat uw klacht hiermee is opgelost.

Wolter 28-04-2021

Heb de 23ste betaald voor een PC ..en heb daarna een accaunt aangemaakt alles goedgegaan tot ik las dat er stond Van Status Open en heb nog geen bevestiging gehad van dat ik betaald had en dat ze de PC gingen opsturen ...heb het gevoel dat ik wel betaalt heb en niks krijg !!!!

Koelkast gedropt op afhaalpunt... 17-04-2021

Medion vraagt me in een mailtje om op deze website een review over ze te schrijven. Nou, daar komt ie...

Eerst het goede nieuws: De koelkast doet het al een week lang goed, maar dat is eigenlijk normaal.

Het minder goede nieuws: Om die koelkast thuis te krijgen is er heel wat water door de zee gestroomd. Na een onaangekondigde poging tot bezorging door DPD - de slechtste koerier van Nederland en omstreken - kwam de bezorger van DPD op het geniale idee de koelkast bij een afhaalpunt te droppen. Wat gaat er dan - behalve de afkeer van zijn eigen werk - door zo'n bezorger heen? Ziet hij mij voor zich met zo'n gevaarte op mijn rug al huppelend door de straten, blij met mijn nieuwe aanwinst...???

Medion gebeld: Nee, het was niet de bedoeling dat de een koelkast bij een afhaalpunt gedropt zou worden. Maar evengoed konden ze niets meer doen, de zaak was nu in handen van DPD. Of ik die maar even wilde bellen. Aha, daar gaan we, van het kastje naar de muur.

DPD gebeld: Nop. 10 belpogingen werden alle 10 na precies 6 x overgaan afgebroken. Duidelijk, DPD heeft geen zin in telefonades. Formulier op de website van DPD invullen dan maar.

De volgende ochtend belde Medion naar aanleiding van een klacht die ik op hun website achtergelaten had om te zeggen dat ze niets voor me konden doen. Fijn zo'n telefoontje om mede te delen dat ze niets konden doen... Maar dat wist ik al.

Ik vroeg de helpdeskmedewerker van Medion hoe hij dacht dat ik de koelkast bij mij thuis zou moeten krijgen. Geruststellend zei ik erbij dat hij vrijelijk mocht antwoorden. Ik beloofde hem niet boos te worden. De medewerker wist het niet.

"Zou het simpelste zijn als DPD de koelkast alsnog bij mij af zou komen leveren?" vroeg ik aan de Medion-medewerker. "Dat lijkt me wat simpeler dan dat DPD helemaal terug te brengen naar een magazijn van Medion waar vervolgens weer iemand anders de koelkast weer op moest bergen."

"Tsja, tsja, tsja, daar had ik wel een punt", bekende de helpdeskmedewerker, maar hij kon nog steeds niets voor mij doen.

Een bekend spreekwoord zegt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. gelukkig klopt dat zo af en toe. Er geschiedde die dag een wonder! Out of the blue werd er 's middags gebeld, en daar stond DPD op de stoep, met de koelkast. De bezorger verontschuldigde zich zelfs.

Conclusie: de koelkast doet het, maar de service van Medion en DPD zijn prut. Pas als je belt, mail en beloofd het internet vol te plempen met reviews komen ze schoorvoetend in actie.

Grappig dat ze me nu - waarschijnlijk per automatische mail - vragen om een review te schrijven.

Goed: 1 hele ster voor de moeite van het bezorgen en 1 ster voor het lef om me te vragen een review te schrijven.

carel kentie 15-04-2021

ze hebben een jaar nodig om een retour bon per email te sturen, ik heb hem 25-3-21 ontvangen en gemeld dat er iets niet goed was ik heb 2 medions versleten en daar mankeerde niet veel aan maar deze service is waardeloos
dit bezorgd jullie een heel slechte naam

Natalie De Hooghe 14-04-2021

Nooit koop ik nog iets waar Medion opstaat. Zeer slechte service!!!!

Laptop gekocht die nog in garantie was. In elke computerwinkel raden ze ons aan om deze zeker op te sturen omdat dit een fabrieksfout is... vijsjes vallen zomaar uit de laptop waardoor op den duur scherm volledig los zit.

Bij medion geen garantie... ze vragen daar bijna 150 euro voor... en dan als kers op de taart... als ge uw pc terug wil moet je 50 euro storten want anders sturen ze hem niet terug op...
Officiele reactie van Medion Online Shop 15-04-2021

Geert 07-04-2021

Bij Medion weer een nieuwe tablet gekocht.
De vorige was 4 jaar oud en begon te haperen.
Daarbij moet worden gezegd dat de tablet door mijn moeder van 87 jr wordt gebruikt.
Dus er moeten zo weinig mogelijke haperingen zijn.
Bij Medion had ik goede ervaring met de service op het oude tablet.
Dit was een P10505
Nu een nieuwe E10713 het bestellen prima. bezorgen iets later, mogelijk door C19.
Installeren ook van oud naar nieuw prima.
Waarom geef ik 9 punten op de website staat niet dat de tablet horizontaal gebruikt wordt.
Nu een week in gebruik nog geen opmerkingen gehad van mijn moeder die er mee werkt.

Van Rossum/Van Loosen 06-04-2021

Ik heb werkelijk nog nooit zo een slechte klantenservice meegemaakt. Voor 70 cent per minuut kan je contact met hen opnemen (0900-5433833). De eerste 70 cent ben je al kwijt aan nutteloze informatie over de privacy regels. Inmiddels heb ik vier keer met hen gebeld (in totaal 52 minuten, zijnde €36,40 verder) om keer op keer door te geven dat de offerte voor de reparatie van de behuizing van onze laptop onevenredig hoog is (voor het ene plastic onderdeel -de uppercase- wordt €627 in rekening gebracht, terwijl voor het andere plastic onderdeel -de lowercase- €18 in rekening wordt gebracht ). De medewerkers van de “klantenservice buitengarantie periode” zijn steeds net zo verontwaardigd als ik over het geoffreerde bedrag en beloven dit door te geven aan de klachtenafdeling zodat de offerte aangepast kan worden. De klachtenafdeling stuurt echter e-mails en laat voicemailberichten achter met de boodschap dat we moeten reageren op de offerte omdat ze anders de laptop ongerepareerd terugsturen. Ze vermelden daarbij het telefoonnummer (70 cent per minuut) dat wij steeds bellen. Zo blijven we in een oneindige cirkelredenering zitten die niet te doorbreken lijkt. Men werkt daar kennelijk langs elkaar heen. Wat een aanfluiting en geldklopperij. En in de tussentijd zit onze dochter zonder laptop die ze hard nodig heeft voor school.

En dan heb ik het nog niet over alle andere knulligheden als teruggebeld worden over een case van een hele andere klant (privacy breach??) en de brutale toon van bepaalde medewerkers van de afdeling “klantenservice buitengarantie periode”.
Officiele reactie van Medion Online Shop 07-04-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. U heeft momenteel contact met de Medionshop. Wij verkopen geen Lenovo producten op onze website. Graag ontvangen wij van u het bestelnummer.

ray 24-03-2021

3 keer bellen om iets terug te sturen onbeschofd medewerker aan de lijn en duurt lang voor je verzendlabel krijgt en per artikel 1 waarom moeilijk doen als het goedkoper kan?????
Officiele reactie van Medion Online Shop 25-03-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben gezien dat u reeds contact heeft gehad voor het retourneren van de bestelling.

R.Clarisse 23-03-2021

Ik ben voor de lage prijs van een accustofzuiger type MD 18085, bij Medion gekomen, daar deze stofzuiger besteld, voor zover geen problemen.
Na ongeveer 8 maanden, sporadisch gebruik, is een wieltje van de zuigmond afgebroken zodat deze nu scheef loopt en niet te gebruiken is, ook heb ik al een tijdje last dat de vergrendeling van het roterende borsteltje eraf valt, waardoor de borstel loskomt.
Medion geeft 2 jaar garantie zeggen ze op hun site, de eerste reactie die ik van hun kreeg op mijn klacht was, dit is geen garantie, breuk door gebruik, dus zonder enige twijfel over de inferieure kwaliteit van het plastic.
Daarna volgden nog wat email wisselingen over het te volgen traject van service die Medion hanteert.
Ik ben ermee gestopt omdat ik het al de moeite niet waard vindt, maar ik wil wel duidelijk maken aan potentiele kopers dat dit product en de geboden garantie / service door Medion een dikke onvoldoende verdienen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 24-03-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben gezien dat u reeds contact heeft gehad met de technische dienst. Een andere mogelijkheid dan het opsturen van het apparaat is niet mogelijk. Wanneer u het apparaat wenst op te sturen kunt u met de technische dienst contact opnemen voor de verdere afhandeling.

Dennis 17-03-2021

Prima merk! Goede specs voor een zeer betaalbare prijs. Beschik over meerdere apparaten van Medion en ben nog steeds tevreden. Meestal komen mensen naar een forum om te klagen maar een compliment mag ook wel een overgebracht worden. En nee..ik werk niet voor Medion en word ook niet door hen gesponsord

Anouk 17-03-2021

Besteld bij Medion via een webshoppartner, echt belachelijke service. Artikel kwijtgeraakt bij de post (of misschien nooit verzonden?), een maand lang zelf moeten bellen en navragen wat de status was. Klantenservice legt alleen maar de verantwoordelijkheid bij anderen (DHL, webshoppartner) en kunnen werkelijk geen gepaste oplossing bieden.

Het laatste telefoongesprek was ook erg vervelend, het enige "sorry we kunnen niks anders voor u betekenen" voelde echt alsof ik niet serieus werd genomen. Erg vervelend nadat ik een maand lang hier mee bezig ben geweest, en bij elkaar uren aan de telefoon en in de wacht heb gehangen. Ze hadden me op meerdere manieren kunnen helpen en een nette en gepaste oplossing kunnen beiden, maar ze wilden gewoon niet.
Officiele reactie van Medion Online Shop 18-03-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij zijn momenteel in contact met de vervoerder over de verdere afhandeling.

Anouk 17-03-2021

Besteld bij Medion via een webshoppartner, echt belachelijke serive. Artikel kwijtgeraakt bij de post (of misschien nooit verzonden?), een maand lang zelf moeten bellen en navragen wat de status was. Klantenservice legt alleen maar de verantwoordelijkheid bij anderen (DHL, webshoppartner) en kunnen werkelijk geen gepast oplossing bieden. Wat een vervelend laatste telefoon gesprek ook "sorry we kunnen niks anders voor u betekenen", wat een onzin, jullie kunnen me op meerdere manieren helpen maar willen gewoon niet.
Officiele reactie van Medion Online Shop 18-03-2021

Julia 11-03-2021

Koop nóóit iets bij Medion.Magnetron na 1 jaar kapot met 2 jaar garantie Opgestuurd in stevige doos met stevige tape,
Nu zeggen zij dat we het niet goed hebben ingepakt en moeten wij eventuele reparatiekosten betalen omdat de magnetron tijdens vervoer beschadigd is aangekomen.
Na vele mailtjes blijven zij bij hun standpunt dat zij de magnetron alleen repareren en de kosten voor ons zijn.Dit ruikt naar oplichting. De magnetron was sowieso niet meer te repareren dus ze moesten een nieuwe vergoeden en om dat te voorkomen zeggen ze dat de magnetron zodanig beschadigd is dat de reparatiekosten voor ons zijn.
Officiele reactie van Medion Online Shop 12-03-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u meerdere keren proberen te bellen echter zonder resultaat. We hebben een voicemail bericht bij u achter gelaten. Ook hebben wij u een e-mail gestuurd.

U kunt mij nu bellen.

Juric 12-03-2021

Ik heb gereageerd op de email
U kunt mij nu bellen

Juric 12-03-2021

Ik heb u teruggebeld.vervolgens 15 minuten in de wacht gestaan a 0.70 cent per minuut.
Ik ben zo klaar met jullie!!!!
Je kunt mij bellen en anders steek je die magnetron maar in......

T. Besselink 09-03-2021

Vandaag onze zoveelste Medion apparaat binnengekregen.
Na 3 tv's, muziekbox en platenspeler nu een grote monitor
Goede kwaliteit en betaalbare prijs.
Blij mee.

HansvK 03-03-2021

Dit was de laatste keer dat ik iets bij Medion heb gekocht! Service afdeling mag niet meer die naam hebben, want dit is álles behalve service. Lange wachttijden aan de telefoon à €0,70. Wordt automatisch na exact 20.0 minuten verbroken. Dus €14 kwijt. Ik had een laptop binnen garantietermijn "gratis" opgestuurd omdat alle USB poorten tegelijk defect waren gegaan. Na een week kreeg ik bericht dat dit komt door o.a. corrosie en "onoordeelkundig" gebruik. Daardoor vervalt de garantie en moest bijna de complete laptop vervangen te worden (Moederbord, voeding, keyboard, frame + diversen) . Kosten bijna €292. Ik heb gekozen voor de optie om de laptop ongerepareerd terug te sturen : Kosten €49,50.
Officiele reactie van Medion Online Shop 04-03-2021

Barg 25-02-2021

My husband and I have ordered good products from Medion in the past.
Our last purchase was a tabletop dishwasher.
Still under warranty, after a few months it started to leak water.
When we phoned support we were told this is a common problem for that model.
Unwilling to send a technician to our home, they told us to post the machine back to them for repairs.
After a few days I phoned again to say that if they know a product is faulty they should not sell it, thus to please reimburse our money so we can buy a decent machine elsewhere.
They said they would phone us back about this, but never did.
We don't have the space to keep every box of every item we buy, so we relented, packed it in securely and shipped it back for repair.
We are now told that it was not packaged properly and suffered damage, so either we must pay 35 euro for them to send it back unrepaired...or pay as much as we bought it for in the first place for them to repair it.
This is the worst service ever...we cannot afford this thank you very much...be sure that we will not shop Medion ever again.

Marja 19-02-2021

Product besteld dat opeens 'kwijt' was, de verzender had het niet ontvangen en Medion stelde dat zij het pakket hadden verzonden. Na telefonisch contact en mijn wens om de koopovereenkomst te ontbinden, weigerden ze om me mijn geld terug te geven totdat zij het pakket fysiek in handen hadden. Dit is in strijd met Nederlandse wetgeving (6:230o BW), maar Medion trekt zich daar blijkbaar niks van aan.

John van Rooijen 10-02-2021

Op O4 januari 2021 heb ik mijn laptop ter reparatie afgegeven en pas op 02 februari terugontvangen. Met de verstrekte informatie was ik niet instaat de laptop op te starten. Na veel problemen met onder andere wachtwoorden en programma's kon ik hem na anderhalve dag weer gebruiken. in verband met vragen heb ik op 03 februari telefonisch contact opgenomen met de Hotservice. Hoewel ik geen contact heb gehad met een servicemedewerker worden mij aan kosten € 0,70 per minuut en voor 20 minuten € 14,00 in rekening gebracht????? Op 04 februari heb ik wederom proberen contact op te nemen met de Hotservice. Toen ik na enige tijd wederom geen contact kreeg met een servicemedewerker heb ik het contact beëindigd. Om in dergelijke situaties van een klant geld te vragen als er in het geheel geen service wordt verleend, vind ik absurd. Met de klantenservice van Medion heb ik tevergeefs geprobeerd tot een vergelijk te komen. Daarnaast verbaast het mij dat op de reparatienota geen telefoonnummer staat vermeld van de persoon die de reparatie heeft uitgevoerd. Er zou iets mis kunnen zijn en dan kan dat alsnog, zo mogelijk met een telefonische instructie, worden gecorrigeerd. Voorts vind ik dat als ik mij abusievelijk meld bij de verkeerde afdeling of vestiging mijn bericht simpel intern kan worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling en ik niet onnodig op kosten wordt gejaagd.
Officiele reactie van Medion Online Shop 11-02-2021

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u een e-mail gestuurd voor de verdere afhandeling.

JohnvanRooijen 11-02-2021

U vermeld zelf: "Wanneer u telefonisch contact met ons opneemt wordt er vooraf gemeld dat het telefoongesprek 0,70 Euro per minuut zal kosten".
Als een klant 20 minuten in de wacht staat vindt er geen gesprek plaats.
Indien Medion definitief besluit om klanten geen kosten in rekening te brengen als zij in de wacht staan voor de Premium Hotline (0900-5433833), maar alleen over de periode dat zij te woord worden gestaan door een servicemedewerker, zal ik op uw aanbod ingaan.

JvG 26-01-2021

Ik koop al jaren producten bij Medion: laptop, tablet, all-in-one pc, en als laatste een mini-diepvriezer.
Ben altijd zeer tevreden over de kwaliteit, prijs, vormgeving en snelheid van leveren..

Mark Joosten 12-01-2021

Nooit geen Medion meer, 3 laptops gekocht. 2 laptops snel ontvangen. 1 laptop na anderhalve maand NIET ontvangen. Wat fout kon gaan ging ook fout (Murphie). 2 keer een TV ontvangen ipv een laptop. We moesten eerst de tv terugsturen voordat ze de laptop zouden sturen. Na 1,5 maand hebben we, na veel aandringen, eindelijk ons geld terug van onze 3de laptop. Coulance is 15% korting op een volgende aankoop, hahahahahaha Never nooit meer Medion ons voorstel om 2 laptoptassen wilden/konden ze niet aan voldoen. Sommige servicemedewerkers onbeschoft, mails niet beantwoorden, lange wachttijden, verbinding wordt ineens verbroken, pfff Nu maar hopen dat de 2 geleverde laptops geen mankementen krijgen…

Andre Eijk 07-01-2021

Na aanschaf van een laptop bleken er problemen te zijn met de voeding en statische elektriciteit. Tevens kon de SSD niet herkend worden waardoor er software problemen waren. Dit kan altijd gebeuren en daarom is contact gezocht met de service afdeling. Ik werd een aantal keren van het kastje naar de muur gestuurd en regelmatig als je belde werd de telefoonverbinding verbroken hetgeen schandalig is voor een serviceafdeling. Dit werd altijd afgedaan door met een Corona excuus maar de service afdeling blijkt gewoon onderbezet en niet capabel te zijn. Uiteindelijk mocht ik de laptop omruilen en dat heeft na veel bellen uiteindelijk 5 weken geduurd hetgeen in deze tijden niet kan. De service afdeling kon niet altijd achterhalen waar de laptop gebleven is. Dit is de eerste en tevens de laatste keer dat ik een product van Medion gekocht heb want alles is fout gegaan en is totaal niet opgelost zoals het zou moeten. Medewerkers geven alleen antwoorden zoals "ik weet het niet" of "aar kunnen wij niets aan doen".

Dewi 21-12-2020

Mijn medion computer heb ik al een aantal jaren en had ik goed behandeld. Maar nu na een tijdje doet hij het gewoon niet meer!. Ik probeer hem op te starten maar hij reageert niet eens meer. En als ik de oplaadkabel erin doet dan knippert de aan en uit knop en maakt hij een raar geluid alsof de ventilatie steeds aan en uit gaat. Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen en ik probeer steeds contact op te nemen met de klantenservice en vragen te stellen maar het werkt iedere keer niet. Niemand die mij hiermee probeert te helpen. Het MSN nummer van de medion computer is 30017713
Officiele reactie van Medion Online Shop 24-12-2020

Bert Schellekens, Wedde 19-12-2020

Tweemaal eerder tot volle tevredenheid een computer bij Medion aangeschaft. Helaas blijkt bij de laatste aanschaf (5 nov. j.l.) na twee weken dat de CD/DVD-ReWriter niet werkt. Vanaf dat moment begint een e-mailwisseling die op 7 december tot een eind komt met de mededeling dat er gerepareerd kan worden (In mijn eerste mail al gevraagd of ze mij een nieuwe Rewriter willen sturen zodat ik dit zelf kan doen) of dat het systeem teruggestuurd en omgeruild kan worden.
Ook als ik aangeef dat ik de PC volledig geconfigureerd heb, allerlei programmatuur geïnstalleerd heb en dat er al veel data, mail, etc. op staan waardoor dit dus zeer arbeidsintensief voor mij is en dat ik een bepaalde tijd zonder PC zit, blijft Medion volharden.
Helaas is er geen andere oplossing zegt Medion. Ik probeer het nog éénmaal: 'Stuur me dan de USB-Rewriter uit jullie eigen winkel als vervangende speler'.
Dat leidt tot de volgende reactie: 'Mocht er een andere oplossing zijn dan bieden wij deze aan. Echter is de gebode oplossing de enige die mogelijk is. We kunnen enkel u een omruiling aanbieden waarbij de gehele unit wordt geruild of een reparatie. De snelste oplossing is om de gehele unit te ruilen.'
Volgens mij is er dus wel een andere oplossing, maar wil Medion niet bewegen.

Overigens, de aangeschafte PC is opnieuw een goede aankoop. Ik werk er naar volle tevredenheid mee. Ik neem mijn verlies en schaf voor ca. € 30 wel een USB-Rewriter aan.

MAAR NIET BIJ MEDION
Officiele reactie van Medion Online Shop 21-12-2020

Geachte heer/mevrouw,

Helaas is er geen andere oplossing mogelijk dan het retourneren van de computer binnen het zichttermijn of het aanmelden van een reparatie.
Wij hebben geen mogelijkheid om een losse CD/DVD-writer na sturen.

kezeman 18-12-2020

Levering ontzettend traag, ik begrijp dat in deze weken het wat langer duurt, maar vind DPD een omslachtige methode hanteren.
Het in de beschrijving beloofde toetsenbord zat er niet bij. Het gratis telefoonnummer voor klachten is niet in gebruik dus dan maar een e-mail. Daar wordt snel op geantwoord maar met een leugentje: het toetsenbord zou separaat zijn verzonden! Dat moet je niet doen, want ik kon gewoon via track de verzend geschiedenis volgen en het toetsenbord is pas verzonden na mijn e-mail. Geef gewoon toe dat er iets mis is gegaan, dat is veel klantvriendelijker!

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Levertijd
  • Klantenservice

Officiele reactie van Medion Online Shop 21-12-2020

Geachte heer/mevrouw,

We begrijpen uit uw review dat het toetsenbord later is geleverd dan de rest van de bestelling, dit is uiteraard er vervelend.
Uw bestelling is een twee delen verzonden, echter door vertraging bij DPD afzonderlijk van elkaar geleverd.

kezeman 21-12-2020

Het is inderdaad in twee delen delen verzonden, maar pas nadat ik gemaild had, dat het toetsenbord er niet bij zat. Ik kan toch zien in de tracking dat het pakket pas bij DPD aangeboden is op de 15e en niet op de 9e december!

Gijsje 17-12-2020

Laptop hier gekocht omdat ik had gehoord dat er een goede service was. Het blijkt de slechtste service ooit te zijn. Mijn scherm is defect en om dit te repareren moet je een speciale lijn bellen van 70 cent per minuut. Vervolgens wordt je in de wachtrij gezet maar blijven de belminuten wel doortikken. Ben ondertussen al meer dan 20 euro kwijt zonder ook maar een medewerker gesproken te hebben. Het wordt je als klant bijna onmogelijk gemaakt om contact op te nemen en de reparatiekosten zijn onredelijk hoog. Daarbij heeft mijn laptop al vanaf dag 1 kuren, wat ik voor 600 euro onacceptabel vind.

5stijn5 15-12-2020

3 weken geleden meerdere producten besteld via Medion.com. Onze bestelling is nog steeds niet geleverd. Telefonisch al contact gehad met een medewerker die heel onprofessioneel mede deelde dat we gewoon moesten wachten. Beloofde levertijd was 2 tot 3 werkdagen. Toen ik vroeg of het überhaubt vóór kerst zou aankomen moest hij lachen en zij NATUURLIJK. Inmiddels zijn we 2,5 weken verder en is het volgende week kerst. Telefonisch zijn ze onbereikbaar, verzoeken tot terugbellen of mails worden totaal genegeerd...
Officiele reactie van Medion Online Shop 17-12-2020

Geachte heer/mevrouw,

Wij betreuren het ten zeerste dat uw bestelling nog niet geleverd is. We gaan voor u informeren en zullen hier zo snel mogelijk bij u op terug komen.

Lucia 14-12-2020

Website was prima en product was makkelijk te bestellen. Echter zou ik niemand aanraden hier wat te aan te schaffen. Het duurt langer dan een week voordat het product verzonden wordt. Vervolgens zijn ze NIET te bereiken! Antwoord op de mail duurt ook een week en telefonisch wordt niet opgenomen. Uiteindelijk contact gehad met de Duitse klantenservice die blijkbaar WEL snappen hoe het moet. Zij stonden mij wel vriendelijk te woord.

sandra 14-12-2020

Op 3 november 2020 heb ik bij Medion een stofzuiger besteld. Op de website staat dat dit product binnen 3 a 5 werkdagen bezorgd zou worden echter 31 dagen later en had ik nog steeds niets binnen. Tussendoor had ik 2x keer PDC gebeld zij verwijzen mij naar Medion. Ook met Medion heb ik 2 keer telefonisch contact opgenomen. De eerste keer zouden ze iets laten weten. Dit was niet gebeurd. De tweede keer dat ik met Medion contact opnam vertelde een medewerker van Medion mij dat er een onderzoek was gestart maar dat Medion nog van niets wist. We hebben toen telefonisch afgesproken dat Medion mij wekelijks zouden mailen met een update. Dit is echter maar 1 keer gebeurd. Op dag 31 heb ik dus gemaild naar Medion dat ik mijn stofzuiger niet meer wilde en dat ik graag ontbinding van het contract wilde. Uiteraard krijg ik een standaard mailtje terug op dag 32 dag ze de stofzuiger opnieuw naar mijn huisadres hadden gestuurd. Uiteraard weer twee keer gebeld maar na 45 minuten in de wacht nog niemand gesproken. De stofzuiger kwam uiteindelijk op dag 40 binnen en wilde deze direct terug sturen. Natuurlijk weer ruim 45 minuten in de wacht gestaan.

Slecht bedrijf! De medewerkers komen hun afspraken niet na.

Correcte afhandeling 13-12-2020

Na het plaatsen diverse malen contact met medewerkers van Medion gehad. Deze stonden mij plezierig te woord over het feit dat de nog niet was verzonden.
Correcte uitleg gehad over de vertraging.
Aflevering was prima verzorgd.

Missv 09-12-2020

Medion laptop E14302 gekocht na 4 maanden voedings sectie kapot. Ter reparatie 3 weken zonder laptop gezeten. Gemaakt top..echter na reparatie werkt de oplader niet meer naar behoren tot helemaal niet meer .ga je zoeken naar nieuwe nou onder de €40 vind je hem niet banwege de aparte stekkerplug die gebruikt is . Bel je ja kunt u kopen .ja snap ik maar hij deed het tot voor de reparatie prima erna niet meer. Ja mevr kunnen wij niks aan doen ja hallo

Marieke 08-12-2020

Op zich snelle levering in deze tijd voor een televisie, als deze was aangekomen. Op zaterdag kreeg ik een bericht dat de televisie was afgeleverd bij mijn dpd parcelshop; zowel van dpd als van medion. Bij het dpd punt aangekomen hadden zij deze levering niet gekregen; het nummer stond ook niet in hun lijst. Bij het doorklikken in dpd-app kwam ik er achter dat mijn televisie in Etten-Leur (40 km verder) in een dpd parcelshop/opslagpunt was. Maar heel het weekend is de dpd niet bereikbaar. Maandagochtend direct gebeld. In de dpd app stond toen al dat mijn product retour was gegaan naar de verzender (terug naar Duitsland dus). DPD gaf aan dat zij niet wisten waarom het product niet afgeleverd was en terug was gestuurd naar de verzender; zij konden hier niks meer aan veranderen of het product nogmaals terugsturen. Wel maakten ze een opmerking bij het trackingnummer zodat medion mij direct een nieuw product kon sturen zonder te wachten op het retourproduct. Na 3 kwartier in de wacht bij Medion (via internet deed hij het niet) gaf Medion aan dat zij geen nieuw product konden verzenden en dat zij gingen proberen het product bij dpd nogmaals aan te bieden aan mij. Hier zouden ze nog contact over opnemen. De volgende dag belde Medion om door te geven dat ze niks meer konden doen en ik mijn geld terug zou krijgen. Ik kon de televisie opnieuw op internet bestellen. Dat het product inmiddels uitverkocht was, konden ze niks aan doen gaven ze aan. Ze konden qua service ook niks aanbieden. De meest vergelijkbare tv was meer dan 100 euro duurder en dit moest ik dan dus bijbetalen. Ik heb vriendelijk bedankt. Nooit meer.
Officiele reactie van Medion Online Shop 09-12-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u geprobeerd te bellen, echter hebben we u niet gesproken en hebben we de voicemail ingesproken.

Anoniem 25-11-2020

Heb me ingeschreven voor nieuwsbrief. Kreeg de beloofde kortingscode van €25 hiervoor in de mail. Alleen werkt deze niet als je de cordon winkelwagentje wil toevoegen. Heb via de mail een bericht gestuurd hierover en na 3 dagen nog geen respons
Officiele reactie van Medion Online Shop 26-11-2020

fam. van Berkel 16-11-2020

Ik wilde een laptop bestellen via medionshop (https://www.medion.com/nl/shop/cart) op de site staat dat je 25euro korting krijgt als je je aanmeld voor de nieuwsbrief.
Ik heb me aangemeld en kreeg een code, maar kreeg niet de beloofde korting van 25euro na het invoeren van de code. de code begon ook met CRMNL lijkt op CRiMiNeeL op deze manier.
Officiele reactie van Medion Online Shop 17-11-2020

RdJ 16-11-2020

Zolang de producten Medion het doen is er niks aan de hand. Opsturen voor garantie nog niks aan de hand. Alleen je geld terugkrijgen dat is een probleem.

November vorig jaar twee wifi extender/accespoints gekocht en deze hebben het 9 maanden gedaan. Beide raakten in een bootloop en ik kon er niks meer mee. Nadat ik deze heb aangemeld in mijn account, kon er helaas maar één registreren aangezien er geen unieke serienummers op stonden. Dit heb ik netjes aangegeven in het vak waar je het probleem kon beschrijven. Na een aantal mailtjes over het probleem en foto’s te hebben opgestuurd kreeg ik een retour label. Heb een mooi doosje gepakt en de twee apparaten netjes in bubbel plastic gewikkeld en in de doos gestopt en deze opgestuurd.

Een week of twee later kreeg ik bericht dat Medion ze niet kon maken en dat ze geen vergelijkbare apparaten hadden en ze me mijn geld zouden terugstorten. Tot nu toe dus nog geen wolkje aan de lucht totdat ze doodleuk melde dat ik het geld voor één apparaat terug zou krijgen. Hier reageerde ik dus op met de mededeling dat ik er twee heb opgestuurd, er staan twee op de bon en ik heb in de hele communicatie het over twee apparaten gehad. Waarop ik de mededeling kreeg dat je per label maar één apparaat kan opsturen en dat ze er ook geen twee hebben ontvangen. Dat laatste is een leugen aangezien ik er twee in de doos heb gestopt, er is er dus één door Medion kwijtgemaakt en dat eerste is mij nooit medegedeeld.

Over deze hele soap nog wat mailtjes gestuurd maar de enige reactie die ik nu nog krijg van de klantenservice is dat ze geen apparaten kunnen vergoeden die niet zijn ontvangen.

Conclusie fouten toegeven doet Medion niet en ze doen ook geen moeite om hun klanten tevreden te stellen. Op mailtjes reageren ze wel alleen compleet inhoudsloos, niet behulpzaam en ze beweren ook nog eens dat ik ze geen twee apparaten heb opgestuurd m.a.w. dat ik een oplichter ben.
Officiele reactie van Medion Online Shop 17-11-2020

RdJ 18-11-2020

Informatie gegeven maar het antwoord van medion is wederom:

"Zoals reeds meermaals aangegeven kunnen we geen producten terug betalen welke niet in ons bezit zijn."

Waarop ik dan maar weer reageer met:

"Zoals meermaals aangegeven heb ik twee producten opgestuurd, helaas zijn jullie er een kwijt geraakt.
Dus is het jullie verantwoordelijkheid om iets te verzinnen zodat je me wel kan terug betalen!"

Hierop nog geen reactie gekregen.

RdJ 24-11-2020

Geen enkele reactie of melding van hoe ze het willen oplossen of uberhaupt gaan oplossen.

Conclusie: Laat medion producten maar in de winkel liggen!

RdJ 26-11-2020

Reactie 26-11-20 van de klantenservice van Medion:

"Helaas kunnen wij u niet verder helpen."

Gt 11-11-2020

Was niet tevreden met mijn andere tv lg kleuren. Niet mooi alles gebrobeert nu medion aangeschaft geïnstalleerd perfect beeld mooie kleuren heb niets aan de instellingen verander supper tv medion geweldige kwaliteit

Northon 23-10-2020

Een gekocht product wil ik retour zenden. Hierover heb ik 3 keer gebeld . Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen. Het blijkt dat Medion wil bepalen of ik een product retour kan zenden. Anno 2020 ben ik een andere mening toegedaan. Communicatief is ook niet de sterke zijde van Medion. Ik hoor door de telefoon alleen maar geschreeuw alsof ik beland ben in een dierenrijk. Totaal geen respect voor de klanten. In het verleden heb ik totaal 5 computers gekocht , 2 robotstofzuigers e.d. via Aldi. Nu heb ik het helemaal gehad met dit slecht bedrijf die niet weet wat service anno 2020 is. Ik hoop dat ik mijn geld terug ontvang , anders zie ik mij genoodzaakt om ook nog juridische hulp te vragen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 26-10-2020

northon 26-10-2020

Zonder een retourvoucher is het product retour gezonden. Ik wacht op een administratieve afhandeling ,betreft terugbetaling e.d.

Bianca 07-10-2020

Op maandagochtend een bestelling geplaatst. Levertijd 2-4 werkdagen.
Dat is lang; slimmer is het te bestellen bij -bijvoorbeeld- Mediamarkt waar de volgende dag al geleverd wordt. De versie van het notebook die ik (voor mijn middelste zoon) wilde, was evenwel alleen bij Medion te verkrijgen. Toch maar besteld, er vanuit gaande dat de bestelling er donderdag of vrijdag zou zijn. Helaas. Dit werd pas 8 dagen later! Toch jammer als het een verjaardagscadeau is wat je in het weekend wilt hebben.
Contact gehad op donderdag met Medion en die zeggen afhankelijk te zijn van de vervoerder.
Da's gek, want die hebben het pakket pas op maandag aangeleverd gekregen.
Kortom: als je ergens anders een Medion kunt kopen: doe dat en bestel niet via de site van Medion.
Officiele reactie van Medion Online Shop 08-10-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het meedelen dat we telefonisch contact hebben gehad.

Lize 22-09-2020

Ontzettend slechte 'service'. Combi magnetron aangeschaft en retour gestuurd ter reparatie, 3 weken geen apparaat gehad. Bij terugkomst bleek het probleem (heteluchtfunctie werkt niet) niet verholpen. Het product is door Medion 'gerepareerd' en heeft niet het juiste resultaat opgeleverd waardoor ik het product nog steeds niet kan gebruiken waar het voor aangeschaft is. Klantenservice weigert mee te werken. Nooit meer.

R Roelofs 19-09-2020

Voor het eerst een laptop besteld via de site van Medion, qua prijs en specs zeer aantrekkelijk. Vervolgens wordt deze niet geleverd, omdat er blijkbaar bij hun pakketbezorger DPD iets fout gaat. Onder de reden "Overmacht" wat dat dan ook mag zijn wordt de laptop teruggestuurd naar Medion. Bij bellen (diverse keren) naar DPD, verschillende verhalen. De eerste keer zouden ze langs geweest zijn om te bezorgen. Aangegeven nooit een e-mail te hebben ontvangen (zoals aangegeven) van datum en tijdsblok levering. Geen briefje achtergelaten in de bus. Daarnaast waren we gewoon thuis. Bij een volgend belletje gaven ze aan dat de laptop stuk zou zijn. Huh, hoe hebben zij dat geconstateerd? Hebben ze erover gereden? Vreemd! Oké, contact opgenomen met Medion. Ik werd keurig te woord gestaan. Echter, moest ik maar afwachten op het onderzoek. En aan de hand daarvan zou het bedrag van €509,- worden teruggestuurd. Als ik de laptop nog wilde hebben, moest ik hem maar opnieuw bestellen via de website. Wettelijk, voldoet Medion niet aan het leveren van mijn betaalde en bestelde product! Maar moet dan tegen betaling nogmaals bestellen. En wanneer het hun uitkomt krijg ik mijn geld terug? Omgekeerde wereld! Toch gekeken om de laptop maar opnieuw te bestellen. Wat blijkt, staat nu voor €70,- meer te koop. Wederom telefonisch contact opgenomen met Medion via het 0800 nummer. Aangegeven, dat ik de laptop wel opnieuw wil bestellen, maar wel volgens de oude prijs. Als antwoord, kreeg ik dat men hier achteraan zou gaan. We zijn nu drie dagen verder, wacht nog op antwoord en mijn geld! Daarnaast geen tot weinig initiatief van Medion om dit op te lossen. Terwijl zij toch echt nalaten om het betaalde product te leveren. Voor mij hoeft het ondertussen niet meer, en dat heb ik ze laten weten. Ik verwacht asap mijn centen terug. En anders zullen we desnoods juridische stappen ondernemen. Nooit geen Medion meer! Wat een waardeloos bedrijf, en van een goede dienstverlening nog nooit gehoord.
Bianca2512 07-10-2020

Helaas heel herkenbaar

Remco 14-09-2020

Via Bol.com een PC aangeschaft. Bij aankomst bleek de PC niet te werken, waarschijnlijk mede door de transportschade die aan de doos zichtbaar was. Helaas dien je dan via het protocol van Medion te werken en niet via Bol.com.
Daar begint de ellende. Computer terug gestuurd met een label van Medion (want dat moet), daarbij het verzoek om de computer om te ruilen ipv geld terug. Dat leek mij het handigst op dat moment. Dan begint de radiostilte Op mails wordt niet gereageerd er komt geen melding dat het pakket is ontvangen en dat het in behandeling is. Vervolgens maar gaan bellen en dan hoor je dat de PC na 1,5 week niet te vinden/verwerkt is. Er wordt beloofd dat er een mail gestuurd wordt en dan wordt er alleen gereageerd op een mail van een week geleden. De vragen die daar in staan zijn reeds telefonisch besproken dus dat wordt niet opgeslagen blijkbaar. Dus weer bellen en wederom is er niks bekend. Aan de telefoon werken ze een een standaard riedel af en echt helpen zit er niet in. Ik heb nu maar gezegd dat ik mijn geld terug wil ipv omruilen en ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld terug zie of een reactie ga ontvangen. Ook aan Bol.com gemeld en die gaan er ook achteraan, want voor Bol.com is dit ook een slechte reclame.
Officiele reactie van Medion Online Shop 15-09-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. We hebben de voicemail ingesproken dat we uw case in behandeling hebben genomen.

Ad van Dongen 06-09-2020

Na de bestelling via de website op de hoogte gehouden van de levering middels e-mails, inclusief een code om de leveringsroute te kunnen volgen. Je kunt met een creditcard betalen en het product is op de afgesproken datum en binnen het bekendgemaakte tijdvak bezorgd.
Alle benodigde documenten, bijvoorbeeld nodig voor een eventuele retourzending, zijn vooraf via mail toegestuurd.
Zeer positieve ervaring!

L.B. 06-09-2020

In 2013 een Medion fietsnavigatie gekocht bij Aldi. De houder van de GPS, voor bevestiging op de fiets, is onlangs afgebroken. Mail naar Medion leert dat Medion slechts onderdelen kan leveren voor toestellen jonger dan 5 jaar. Op hun website staat nochtans: "Voor niet beschikbare artikelen worden passende alternatieven aangeboden die ook in uw MEDION product te gebruiken zijn. Wanneer u in de MEDIONserviceshop niet het juiste reserveonderdeel mocht vinden, krijgt u de gelegenheid om de niet beschikbare artikelen te bestellen. Wij helpen u dan graag om het gewenste artikel te vinden." Ik versta daaruit dat men, bij niet beschikbare artikelen, alternatieven zoekt.
Ze doen echter NIETS, zelfs niet antwoorden op de vraag. Als je daar dan nogmaals expliciet op wijst, krijg je als antwoord: "Mochten er alternatieve onderdelen beschikbaar zijn dan waren deze zeker aan u voorgesteld, echter is dit helaas niet het geval."
Dan moet je maar zelf op zoek gaan, bv. bij AliExpress. Wat staat die belofte dan op de website te doen, vraag ik me af?
Officiele reactie van Medion Online Shop 07-09-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Helaas kunnen we geen referentie terug vinden kunt u ons voor zien van het bestel nummer wat in heeft ontvangen terug te vinden in uw bestel bevestiging en of op de factuur.