Medion.com - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Medion.com.

Medion.com stelt zich voor

Medionshop.nl is hét online verkooppunt van Medion. Bent u op zoek naar multimedia, consumentelektronica of navigatiesystemen? U vindt het bij ons, tegen een goede prijs! Ook voor accessoires van Medion producten kunt u bij ons terecht. Vragen? Ons servicecenter staat 365 dagen per jaar voor u klaar.

Deze score is berekend op basis van 43 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

3,4

Northon 23-10-2020

Een gekocht product wil ik retour zenden. Hierover heb ik 3 keer gebeld . Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen. Het blijkt dat Medion wil bepalen of ik een product retour kan zenden. Anno 2020 ben ik een andere mening toegedaan. Communicatief is ook niet de sterke zijde van Medion. Ik hoor door de telefoon alleen maar geschreeuw alsof ik beland ben in een dierenrijk. Totaal geen respect voor de klanten. In het verleden heb ik totaal 5 computers gekocht , 2 robotstofzuigers e.d. via Aldi. Nu heb ik het helemaal gehad met dit slecht bedrijf die niet weet wat service anno 2020 is. Ik hoop dat ik mijn geld terug ontvang , anders zie ik mij genoodzaakt om ook nog juridische hulp te vragen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 26-10-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u een e-mail gestuurd daar wij niet voldoende informatie ter beschikking hebben met enkel uw e-mailadres.

northon 26-10-2020

Zonder een retourvoucher is het product retour gezonden. Ik wacht op een administratieve afhandeling ,betreft terugbetaling e.d.

Bianca 07-10-2020

Op maandagochtend een bestelling geplaatst. Levertijd 2-4 werkdagen.
Dat is lang; slimmer is het te bestellen bij -bijvoorbeeld- Mediamarkt waar de volgende dag al geleverd wordt. De versie van het notebook die ik (voor mijn middelste zoon) wilde, was evenwel alleen bij Medion te verkrijgen. Toch maar besteld, er vanuit gaande dat de bestelling er donderdag of vrijdag zou zijn. Helaas. Dit werd pas 8 dagen later! Toch jammer als het een verjaardagscadeau is wat je in het weekend wilt hebben.
Contact gehad op donderdag met Medion en die zeggen afhankelijk te zijn van de vervoerder.
Da's gek, want die hebben het pakket pas op maandag aangeleverd gekregen.
Kortom: als je ergens anders een Medion kunt kopen: doe dat en bestel niet via de site van Medion.
Officiele reactie van Medion Online Shop 08-10-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het meedelen dat we telefonisch contact hebben gehad.

Lize 22-09-2020

Ontzettend slechte 'service'. Combi magnetron aangeschaft en retour gestuurd ter reparatie, 3 weken geen apparaat gehad. Bij terugkomst bleek het probleem (heteluchtfunctie werkt niet) niet verholpen. Het product is door Medion 'gerepareerd' en heeft niet het juiste resultaat opgeleverd waardoor ik het product nog steeds niet kan gebruiken waar het voor aangeschaft is. Klantenservice weigert mee te werken. Nooit meer.

R Roelofs 19-09-2020

Voor het eerst een laptop besteld via de site van Medion, qua prijs en specs zeer aantrekkelijk. Vervolgens wordt deze niet geleverd, omdat er blijkbaar bij hun pakketbezorger DPD iets fout gaat. Onder de reden "Overmacht" wat dat dan ook mag zijn wordt de laptop teruggestuurd naar Medion. Bij bellen (diverse keren) naar DPD, verschillende verhalen. De eerste keer zouden ze langs geweest zijn om te bezorgen. Aangegeven nooit een e-mail te hebben ontvangen (zoals aangegeven) van datum en tijdsblok levering. Geen briefje achtergelaten in de bus. Daarnaast waren we gewoon thuis. Bij een volgend belletje gaven ze aan dat de laptop stuk zou zijn. Huh, hoe hebben zij dat geconstateerd? Hebben ze erover gereden? Vreemd! Oké, contact opgenomen met Medion. Ik werd keurig te woord gestaan. Echter, moest ik maar afwachten op het onderzoek. En aan de hand daarvan zou het bedrag van €509,- worden teruggestuurd. Als ik de laptop nog wilde hebben, moest ik hem maar opnieuw bestellen via de website. Wettelijk, voldoet Medion niet aan het leveren van mijn betaalde en bestelde product! Maar moet dan tegen betaling nogmaals bestellen. En wanneer het hun uitkomt krijg ik mijn geld terug? Omgekeerde wereld! Toch gekeken om de laptop maar opnieuw te bestellen. Wat blijkt, staat nu voor €70,- meer te koop. Wederom telefonisch contact opgenomen met Medion via het 0800 nummer. Aangegeven, dat ik de laptop wel opnieuw wil bestellen, maar wel volgens de oude prijs. Als antwoord, kreeg ik dat men hier achteraan zou gaan. We zijn nu drie dagen verder, wacht nog op antwoord en mijn geld! Daarnaast geen tot weinig initiatief van Medion om dit op te lossen. Terwijl zij toch echt nalaten om het betaalde product te leveren. Voor mij hoeft het ondertussen niet meer, en dat heb ik ze laten weten. Ik verwacht asap mijn centen terug. En anders zullen we desnoods juridische stappen ondernemen. Nooit geen Medion meer! Wat een waardeloos bedrijf, en van een goede dienstverlening nog nooit gehoord.
Bianca2512 07-10-2020

Helaas heel herkenbaar

Remco 14-09-2020

Via Bol.com een PC aangeschaft. Bij aankomst bleek de PC niet te werken, waarschijnlijk mede door de transportschade die aan de doos zichtbaar was. Helaas dien je dan via het protocol van Medion te werken en niet via Bol.com.
Daar begint de ellende. Computer terug gestuurd met een label van Medion (want dat moet), daarbij het verzoek om de computer om te ruilen ipv geld terug. Dat leek mij het handigst op dat moment. Dan begint de radiostilte Op mails wordt niet gereageerd er komt geen melding dat het pakket is ontvangen en dat het in behandeling is. Vervolgens maar gaan bellen en dan hoor je dat de PC na 1,5 week niet te vinden/verwerkt is. Er wordt beloofd dat er een mail gestuurd wordt en dan wordt er alleen gereageerd op een mail van een week geleden. De vragen die daar in staan zijn reeds telefonisch besproken dus dat wordt niet opgeslagen blijkbaar. Dus weer bellen en wederom is er niks bekend. Aan de telefoon werken ze een een standaard riedel af en echt helpen zit er niet in. Ik heb nu maar gezegd dat ik mijn geld terug wil ipv omruilen en ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld terug zie of een reactie ga ontvangen. Ook aan Bol.com gemeld en die gaan er ook achteraan, want voor Bol.com is dit ook een slechte reclame.
Officiele reactie van Medion Online Shop 15-09-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. We hebben de voicemail ingesproken dat we uw case in behandeling hebben genomen.

Ad van Dongen 06-09-2020

Na de bestelling via de website op de hoogte gehouden van de levering middels e-mails, inclusief een code om de leveringsroute te kunnen volgen. Je kunt met een creditcard betalen en het product is op de afgesproken datum en binnen het bekendgemaakte tijdvak bezorgd.
Alle benodigde documenten, bijvoorbeeld nodig voor een eventuele retourzending, zijn vooraf via mail toegestuurd.
Zeer positieve ervaring!

L.B. 06-09-2020

In 2013 een Medion fietsnavigatie gekocht bij Aldi. De houder van de GPS, voor bevestiging op de fiets, is onlangs afgebroken. Mail naar Medion leert dat Medion slechts onderdelen kan leveren voor toestellen jonger dan 5 jaar. Op hun website staat nochtans: "Voor niet beschikbare artikelen worden passende alternatieven aangeboden die ook in uw MEDION product te gebruiken zijn. Wanneer u in de MEDIONserviceshop niet het juiste reserveonderdeel mocht vinden, krijgt u de gelegenheid om de niet beschikbare artikelen te bestellen. Wij helpen u dan graag om het gewenste artikel te vinden." Ik versta daaruit dat men, bij niet beschikbare artikelen, alternatieven zoekt.
Ze doen echter NIETS, zelfs niet antwoorden op de vraag. Als je daar dan nogmaals expliciet op wijst, krijg je als antwoord: "Mochten er alternatieve onderdelen beschikbaar zijn dan waren deze zeker aan u voorgesteld, echter is dit helaas niet het geval."
Dan moet je maar zelf op zoek gaan, bv. bij AliExpress. Wat staat die belofte dan op de website te doen, vraag ik me af?
Officiele reactie van Medion Online Shop 07-09-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Helaas kunnen we geen referentie terug vinden kunt u ons voor zien van het bestel nummer wat in heeft ontvangen terug te vinden in uw bestel bevestiging en of op de factuur.

Gunther 31-08-2020

Afstand bediening van tv is stuk,
Al 3 keer gebeld naar medion ,ze zeggen altijd het is doorgegeven en je zult mail ontvangen maar er komt niks.
Nu zit ik met ben tv zonder afstandbediening en kan dus tv nietmeer gebuiken.
Nooit koop ik nog iets van ledion
Officiele reactie van Medion Online Shop 07-09-2020

Geachte heer/mevrouw,

We hebben u per e-mail geïnformeerd over de betreffende oplossing.

Luc Vintges 30-08-2020

Wat jammer dat Medion gebruik blijft maken van de onbetrouwbare vervoerder dpd
Persoonlijk zal ik nooit meer bij bedrijven iets bestellen die gebruik maken van deze vervoerder.
northon 23-10-2020

deze ervaring heb ik eveneens met het slechte bedrijf DPD. Een a-sociaal bedrijf. Klachten worden niet serieus genomen. Inderdaad ga ik eerst informeren voordat ik een product koop wie de vervoerder is.

Luc Vintges 24-08-2020

Geld overgemaakt voor een laptop, laptop is na een week nog niet geleverd, vervoerder pdp geeft aan dat de laptop in Duitsland ligt. Heb op alle manieren getracht contact te krijgen met Medion helaas wordt de telefoon na het afdraaien van een bandje niet aangenomen en de lijn verbroken!
Denk dat ik juridische hulp moet gaan inschakelen!
Officiele reactie van Medion Online Shop 25-08-2020

Geachte heer/mevrouw,

We hebben gezien dat er reeds eerder telefonisch contact is geweest. En dat u op de hoogte bent gebracht dat de bestelling retour gekomen is naar Medion.

Arie van Wijngaarden 15-08-2020

Wederom een belofte niet nagekomen. Vandaag weer gesproken met de afdeling klachten. Aan mij toegezegd vandaag nog een mail te sturen betreffende de levering van de bestelde en betaalde laptop, die mij nooit heeft bereikt aangezien het pakket niet de laptop, maar er zich een door mij nooit bestelde stofzuiger bevond. Een lang verhaal kort gemaakt.
De stofzuiger is door mij geretourneeerd en korrekt ontvangen door MEDION. Geldende medion procedures staan op dit moment niet toe tot verzending van de laptop over te gaan.
Betaling van de laptop is door mij gedaan op 4 augustus 2020 en bedraagt euro: 664,00. De klachtenafdeling deelt mij mede er alles aan te hebben gedaan verzending van de laptop mogelijk te maken. Verder reikt hun arm niet. Iedereen bij MEDION die ik heb gesproken, spreekt zijn/haar begrip uit voor mijn frustraties .
Er rest mij nu niets anders dan te eisen tot onmiddellijke aflevering over te gaan. Het niet opvolgen van deze eis zal mogelijk juridische gevolgen hebben.

MEDION WORDT WAKKER !!!
Officiele reactie van Medion Online Shop 17-08-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u meedelen dat er reeds telefonisch contact is geweest.

Peter Plomp 06-08-2020

Een hele fijne, klantvriendelijke en soepele garantie voering.
Een hele fijne oplossende probleem behandeling.
Een vlotte verwerking van garantie afhandeling, heel erg blij en tevreden

Peter van Harmelen 31-07-2020

Ik vind het een webwinkel met een enorm slechte klantenservice. Ik vind dat klachten niet serieus worden genomen en / of tijdig afgehandeld. Ik heb ervaren dat ze telefonisch zeer slecht bereikbaar zijn en dat op mails volgt geen of zeer trage reactie.
Bij ons werd een kapotte TV geleverd maar nu 31 dagen later nog steeds geen nieuwe of ons geld terug.

En dit ondanks de meegeleverde bewijzen en enorme waslijst aan mails die ik gestuurd heb.
Na meer dan 14 dagen kreeg ik een telefoontje dat er niets was terugontvangen op het retourcentrum.
Gelukkig had ik het verzendbewijs van Post NL dus kon ik weer bewijzen dat ik het verstuurd had ( foto's van bewijs en foto van ingepakte defecte TV gestuurd. Intussen zijn we weer een week verder maar ik heb nog steeds geen geld retour.
Ik heb na weer een week belletje gehad dat er helaas een fout was gemaakt en dat men toch een TV had gestuurd. In eerste instantie heb ik deze geweigerd maar dan zou de terugbetaling nog langer gaan duren dreigde de medewerker. Ik zou als ik de TV zou aanpakken direct een retourlabel ontvangen van deze medewerker zodat ik deze TV met een direct te mailen retourlabel zou kunnen terug sturen. Ik heb dit retourlabel nooit ontvangen ondanks dat ik 3 herhalingsmails aan de 3 verschillende mailadressen die ze gebruiken heb gestuurd. Ik heb dus TV toch geweigerd en maar krijg nu het verwijt van Medion dat ik de zending niet heb aangepakt en direct mee terug heb laten nemen. Daardoor is het volgens Medion mijn eigen schuld. Dus heb ik nogmaals een mail gestuurd met de feiten c.q. fouten op een rijtje om duidelijk te maken dat zij m.i. fout zitten en niet ik als consument / klant.
Ik heb ze nu in gebreke gesteld en gesommeerd om binnen 5 werkdagen mijn geld nu eindelijk terug te betalen.
En de reactie die ik op dit mailtje mocht ontvangen is dat ze dat niet gaan terug betalen omdat het niet hun fouten c.q. blunders zijn maar van mij als klant. Ik vind dat Medion zich blijft verschuilen achter procedures en dat het niet anders kan. Ik moet dus om mijn consumentenrecht te krijgen en hopelijk ook mijn geld terug te ontvangen helaas dan een juridische procedure starten. Ik vind het jammer dat Medion zich op geen enkele wijze bekommert om mij als consument. Ik ervaar Medion als een onbetrouwbare en zeer klantonvriendelijke organisatie. Ik heb erg veel spijt van mijn poging om iets moois aan te schaffen.
Voor mij is dit en meer dan teleurstellende ervaring.
Ik vind de prijzen zijn goed maar de service is abominabel slecht te noemen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 03-08-2020

Geachte heer van Harmelen,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij hebben u een e-mail gestuurd met betrekking tot uw geplaatste klacht.

Peter van Harmelen 03-08-2020

Ik heb inderdaad zojuist een mailtje ontvangen waarvan ik vind dat het precies weergeeft wat klantservice voor Medion betekent. Ik vind het uitermate teleurstellend dat terwijl jullie in de mail bevestigen dat de TV bij DPD in het depot staat jullie nog steeds niet in staat zijn om mijn geld te crediteren. Ik vind dat er na ruim 6 weken wachten en jullie kennis dat de tV in het depot staat geen enkele reden is om nog te wachten met crediteren. Ik heb intussen. Ik betreur het ten zeerste dat het woord klantservice en klantgerichtheid nog niet zijn doorgedrongen bij Medion. Ik merk tot nu toe niets van de Deutsche Grundlichkeit, de eerste de beste Chinese webshop levert betere en betrouwbaardere service en weten wel hoe ze met klanten moeten omgaan.

Officiele reactie van Medion Online Shop 04-08-2020

Geachte heer van Harmelen,

Middels dit bericht kunnen wij u meedelen dat wij u een email hebben gestuurd met betrekking tot uw klacht.

Marja 23-07-2020

Snelle en correcte levering van een mooi product. Gekochte radio bevalt prima en voldoet aan de verwachtingen.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Ik hoop voor je dat het goed blijft werken want anders kun je fluiten naar welke service dan ook. Bij Medion geldt wat een Pech = Geld weg. Service tot aan de hoek van de straat en daarna ben je Te laat.

Carolief 21-07-2020

Ik was zelf niet zo tevreden over de klantenservice omdat ik merkte dat men niet echt veel weet over de producten zelf en dan heb ik het over het verschil tussen de diverse robotstofzuigers. Heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice, die moesten dan eerst het product opzoeken en konden mij alleen erover vertellen wat ik zelf al had gelezen op internet, en soms wisten ze ook het antwoord niet, wat ik jammer vond.Eenmaal het product besteld, werd het snel verzonden en goed verpakt. Ook met de twee jaar garantie ben ik erg tevreden.

Nils 11-07-2020

Tot voor kort niet echt problemen gehad tot mijn computer niet mee correct wilde opstarten dus, naar de Klantendienst van Medion gebeld en daar hebben ze mij goed geholpen. eerst via software tool maar dat kreeg ik hem ook niet aan de praat dan, maar opsturen ook dat ging vlot. Na een paar weken kreeg ik een mail met de melding dat mijn computer klaar was en de 1 opvolgende verstuurd zou worden. Ik kreeg een track code die uiteindelijk niet werkte heb hiervoor gebeld en bij Medion werkte de code wel dus, Proprede opnieuw en nu ging het. Al bij al ging tot daar alles goed computer was thuis aangekomen er zat een brief bij met daar de beschrijving van het probleem en wat men eraan gedaan heeft het zou crash geweest van de eerst Hardeschijf dan hebben opnieuw Windows geïnstalleerd maar.. wat ze ook hebben is de twee harde schijf die lust van de eerst is gewist een Hardeschijf van 2 TERA bijna vol met belangrijke informatie documenten foto's dure software werkboeken allemaal kwijt het gekke is... ik heb hier uitgebreid over gesproken met de Klantendienst heb zelfs een papier op mijn computer geplank met in grote om de tweede hardeschijf niet te wissen en toch hebben ze het gedaan. Er was niets mis met die Hardeschijf niets. Dat kost mijn nu heel veel geld en iemand gaat dit betalen. Al moet ik er een rechtzaak van maken hier gaan ze niet mee weg komen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 13-07-2020

Peter van Harmelen 05-08-2020

Nils, misschien moeten we ons als consument maar gaan verenigen om gezamenlijk te strijden te trekken tegen deze compleet disfunctionerende organisatie. Ik ga in ieder geval ook een juridisch traject starten want ik heb ondanks dat ze weten waar de TV is nog steeds geen geld terug omdat ze hem niet kunnen ( maar lees Willen inboeken ). Ik heb in ieder geval mijn klacht ook al neergelegd bij de ACM. Misschien ook een idee voor jou ?

Slecht 28-06-2020

Ik heb een erg slechte ervaring met dit merk. Ik raad niemand aan om van dit merk een laptop te kopen. Mijn laptop begon met allemaal rare barsten in het scherm. Dat begon met 1 kleine bart en nu zit een heel stuk van het scherm onder de barsten. Toen opeens crashten mijn laptop opeens. Ik kom op school niet meer normaal mijn werk doen. Daarna kwamen er scheuren bij de scharnieren en die lopen nu helemaal tot de zijkant. En mijn laptop brokkelt hierdoor af.
Ik heb geen fijne ervaring met dit merk.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi Slecht, ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

ron 25-06-2020

Hele slechte klachtafhandelingen had mijn notebook ter reparatie aangeboden had ik was redelijk snel klaar en zou teruggestuurd worden via dpd en zou 19 mei geleverd worden bij mij thuis maar de chauffeur kon m niet vinden in z'n auto terwijl mijn naam wel op z'n display stond.
Geprobeerd dpd te bellen maar krijg je niet te pakken dan veel gebeld en gemaild naar Medion Maar heb ik het gevoel dat ik daar ook aan het lijntje word gehouden geen goeie reclame vind ik.
Het is nu 25 juni 2020 vandaag ook contact gehad met Medion en dan krijg je te horen volgende week weten we mee maar zeiden ze verleden week ook al en ik heb mijn notebook nog niet.
Kom op Medion stuur een nieuwe op of stort mijn geld terug en neem een andere vervoerder
Officiele reactie van Medion Online Shop 26-06-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Momenteel is er een onderzoek lopende bij DPD. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we met u terug contact opnemen.

Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi Ron, ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

northon 23-10-2020

DPD is de slechtste vervoerder alle tijden. Deze vervoerder presteert het 5 keer geen pakket te bezorgen aan huis. Je ontvangt een respectloos SMS dat je het pakket zelf moet afhalen omdat je niet thuis was,terwijl ik wel aanwezig was. Alle keren heb ik het pakket retour gezonden in de hoop dat deze bedrijven zich gaan beklagen bij deze slechte vervoerder.

Peter 24-06-2020

Adapter van mijn laptop ging stuk. Het internet afgezocht naar een vervangadapter, doch NERGENS te vinden. De maat van hun plug is zo uniek dat niemand die verkoopt. Klantendienst geeft aan dat ook zij de adapter niet in stock hebben, maar ik kan mijn mailadres nalaten en dan geven ze een seintje als hij voorradig is. Ondertussen zit je weken zonder laptop. Waardeloos bedrijf!
Officiele reactie van Medion Online Shop 25-06-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. We hebben een aanvraag ingediend om de adapter beschikbaar te laten zetten. Zodra het artikel beschikbaar is zult u een e-mail ontvangen.

Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi Peter, ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

Hondekop 16-06-2020

Produkt terug gestuurd, Zit nu al 8 wkn op mijn geld te wachten!
Klachtenserivice geeft niet thuis. Iedereen verschuild zich achter elkaar. Niemand die wat doet.
Hier koop ik nooit meer
Officiele reactie van Medion Online Shop 16-06-2020

Leo 06-06-2020

Omdat ik goede ervaring heb met Medion, is de keuze om in de shop te kijken voor mij niet zo moeilijk. Ik kon heel makkelijk vinden wat ik nodig had, voor de bestelling had ik nog een vraag en deze is voor mij goed beantwoord. Ik heb daarna de bestelling gedaan. Deze was bij levering goed verzorgd.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Je bent een bofkont Leo, ik hoop dat je spullen heel blijven want als je gebruik wil maken van de service heb je vette pech. Geven niet thuis, raken spullen kwijt en naar je centen kun je fluiten. Ik zou zeggen Nooit meer de gok nemen en bij een echte webshop kopen.

C. Janssen 05-06-2020

Ik heb op 24 april een robotstofzuiger besteld, betaald en de levering was op 4 mei, alleen het verkeerde product. Via website contact gehad en artikel retour gestuurd op 4 mei. Na 1 week gebeld wat de planning was. Na enig zoekwerk bleek het retour product op 8 mei te zijn ingeboekt, maar daarna was er iets fout gegaan. Binnen 2 werkdagen zou ik teruggebeld worden met de gevraagde info. Inderdaad teruggebeld op maandagmorgen 18 mei , maar via voicemail: artikel is ingeboekt en binnen 2 werkdagen reactie. Op 20 mei nog geen bericht dus e-mail gestuurd. Op 26 mei weer gebeld, maar doorverbinden met klachtenafdeling lukte niet: ik zou dezelfde dag worden teruggebeld. Op 27 mei weer gebeld met klachtenafdeling: geen aantekening over terugbellen; status van de afhandeling: onderzoek loopt. Ik heb aangegeven, dat ik geen behoefte heb aan een onderzoek, omdat ik alles goed heb gedaan. Ik kon ook afzien van levering en het betaalde bedrag laten crediteren. Ik heb aangegeven, dat ik het goede artikel voor zondag 31 mei in huis wilde hebben, zo niet dan creditering.
28 Mei email ontvangen: Helaas nog geen informatie over levering; we hebben er begrip voor als u kiest voor creditering. Op 28 mei geantwoord: ik kies voor creditering. Graag bericht wanneer dat gaat gebeuren. Antwoord op 29-5: we hebben uw gegevens doorgestuurd naar Medionshop. Medionshop zal de order omzetten naar creditatie. De creditatie zal zo snel mogelijk afgerond worden wanneer we uw product retour hebben ontvangen.
Geantwoord: gezien het feit, dat het retour gezonden artikel al op 8 mei is ingeboekt, neem ik aan dat de creditering direct wordt ingezet. Er is daarna nl een fout gemaakt, waardoor er een onderzoek is opgestart, dat nog niet is afgerond. Ik wens niet nog eens een maand te wachten.
E-mail 2-6: Zodra er meer bekend is nemen we contact met u op. Als het onderzoek afgerond is kunnen we de terugbetaling in gang zetten.
Op 2-6 geantwoord, dat ik dit antwoord niet accepteer en overweeg welke acties ik kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
3-6 reactie: uw pakket is gistermiddag ingeboekt en de informatie is doorgestuurd naar de Medionshop voor verdere afhandeling , de creditatie zal z.s.m. worden uitgevoerd.
Het is nu 5 juni 21:00 uur en het bedrag is nog niet binnen.
Ik heb nog niet vermeld, dat het bedrijf telefonisch nauwelijks bereikbaar is en dat de enige andere mogelijkheid is communiceren via de website.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi C. , ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

Hondekop 30-05-2020

Erg lange levertijden. Het duurde 2 wkn voordat de PC bezorg werd. Was die ook nog stuk.
Bellen met klantenservice maar er was geen goede vervanging voorradig. Dus ik zou mijn geld terug krijgen. Nou daar zit ik nu al 4 wkn op te wachten.
Officiele reactie van Medion Online Shop 02-06-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. We hebben het voor u in behandeling genomen en zullen u zo snel mogelijk hierover informeren.

Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi H., ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

J.D.Oosterhof 30-04-2020

Recent via Bol.com een Medion tv gekocht met bij de productinformatie vermeld dat de TV CI+ geschikt is. Er staat echter niet bij vermeld dat de televisie niet Ziggo gecertificeerd is. Dus heb je een Ziggo abonnement dan heb je aan deze televisies niets. Voor mij dus een miskoop omdat Medion de televisie niet terug wil nemen dan wel ruilen voor een andere. Je bent gewaarschuwd.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi J., ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

Mandy 21-04-2020

Eerste bestelde smart tv kwam beschadigd aan. Na ontvangst van de tv zouden ze een nieuwe sturen. Die kwam maar niet. Na diverse telefoontjes bleek hij niet meer leverbaar en zouden we ons geld terug krijgen. Kijken we op de site zien we een dergelijke tv als wel leverbaar. Weer een paar keer gebeld om order om te zetten naar dat type, maar dat gaat dus niet? Gewoon refund en opnieuw bestellen. Maand later hebben we een onbeschadigde werkende tv, maar hij is minder smart dan gedacht (zie review X14343).
De refund is nog niet binnen maar ik ga er van uit dat dat nog goed komt. Maar wel een beetje teleurgesteld in Medion.
Peter van Harmelen 05-08-2020

Hoi Mandy, ook ik heb zeer slechte ervaringen met Medion en het feit dat ze zich maar blijven verschuilen achter hun vervoerder DPD. Ik ontving een defecte TV en nu 8 weken later nog steeds geen geld terug terwijl men weet ( bevestigd in een mail van hun) dat deze in het depot staat. Het is gewoon onwil en absolute onkunde waarbij Medion de klant in de kou laat staan en laat verrekken. Ik ga een juridisch traject starten, misschien ook iets voor jou ? Ik heb ook een klacht ingediend bij de ACM over de service en het achterhouden van mijn geld. Misschien ook iets voor jou om te doen.

Britt van den Brand 12-04-2020

Op 25-03-2020 een mooie Medion desktop besteld. Kwam slecht verpakt binnen, in een grotere doos dan de doos waar de desktop zelf in zat, zonder verpakkingsmateriaal. De doos van de desktop kon dus vrij rond vliegen tijdens transport. Eenmaal binnen, meteen problemen. De pc herkende de HDD niet en was ontzettend sloom. Klantenservice gebeld en standaard protocol gevolgd na eerst 10 minuten in de wachtrij te hebben gestaan. Niets werkte. Uiteindelijk moest ik wachten op een retourlabel, welke 2 dagen duurde om op mijn mail te verschijnen. Vervolgens meteen naar PostNL gereden om hem retour te sturen. De PC kwam vervolgens de dag erna (02-04-2020) binnen bij Medion. Niks meer gehoord terwijl zij zeiden dat ik een nieuwe pc opgestuurd zou krijgen, welke binnen 5 werkdagen binnen zou zijn.
We zijn inmiddels bijna 3 weken verder na aankoopdatum en ik heb nog steeds geen pc...
Ik bestel nooit breekbare elektronische apparaten online, omdat deze kapot binnen komen omdat pakketbezorgers geen idee hebben wat er in zit en er maar gewoon mee gooien. Dit bewijst het maar weer!
Langzame service van Medion, medewerkers volgen standaard protocol en weten het daarna ook niet meer. Pas op als je hiermee in zee wilt gaan.
Medion, ik hoor graag een oplossing!

.......
Officiele reactie van Medion Online Shop 14-04-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Dat we telefonisch contact hebben gehad over de verzending van de computer.

J.A. van den Oever 12-04-2020

Anderhalf jaar geleden een medion desktop aangeschaft.Op zich tevreden maar 1ding valt me tegen.Ik heb hem o.a genomen door de aanwezigheid van een hot swap bay.Makkelijkom een backup schijf in te doen.Echter deze week een 6 tb interne sata schijf in de hotswap gedaan maar die werd niet gevonden of gedetecteerd.Bij leverancier voor een ander exemplaar omgeruild maar ook dat gaf geen resultaat.Contact gezocht met Medion helpdesk.De conclusie was dat wellicht door de opslag grote van 6 tb de schijf niet geschikt is voor deze desktop.
De helpdesk gaf als mogelijkheid om een interne schijf met minder opslag te installeren.Denkt Medion misschien dat ik verschillende soorten schijf op de plank heb liggen of dat een leverancier steeds maar schijnen omruilt als zij niet geschikt blijken voor het desbetreffende model.Het probleem kan toch heel simpel worden opgelost als medion naast trots te vermelden dat men d.m.v. de hot swap kan uitbreiden ook zegt hoe groot die uitbreiding kan zijn.Ik denk niet dat mijn eventuele volgende desktop een Medion is want een juiste voorlichting is bij hun nietbesteedt.
Officiele reactie van Medion Online Shop 14-04-2020

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Dat we uw gegevens hebben doorgestuurd naar ons Premium support team. Deze afdeling zal zo snel mogelijk met u contact opnemen.

Marcel 09-04-2020

Positief is dat je veel PC voor je geld krijgt (bij de ALDI 600 euro voor een redelijk moderne PC).
Na ruim 2 jaar is deze echter al defect, de SSD reageert niet meer. Gelukkig nog in de garantieperiode zou je denken. Na drie weken heen en weer mailen (bellen lukt niet (niet bereikbaar)) naar de klantenservice van de Medion kom ik tot de conclusie dat ik maar beter zelf een nieuwe SDD kan kopen. Alternatief is om de PC op te sturen naar de Medion en een kale versie (zonder de licenties van mijn geïnstalleerde software) na ruim een maand terug te krijgen.

Voor een PC die ik bij een andere zaak heb gekocht kreeg ik wel zonder problemen vervangende componenten opgestuurd.
In het vervolg betaal ik dus liever ietsjes meer bij een ander bedrijf!

Alscheep 04-04-2020

KOOP NOOIT IETS VAN MEDION, SLECHTE KWALITEIT EN WAARDELOZE AFTERSALE. ZE DRAINEREN HET PROCES ZODANIG DAT JE UITEINDELIJK MAAR BESLUIT GEEN AANSPRAAK TE MAKEN OP DE GARANTIE.

Mirjam 31-03-2020

Tot twee keer toe ging een koffiezetapparaat binnen 6 maanden stuk: één keer zelfs op een dusdanige manier dat twee keer de stoppen in huis eruit sloegen. Na drie keer gebeld te hebben (24 uur per dag bereikbaar, ze zeggen er alleen niet bij dat je een bandje bereikt waarna je kunt inspreken wanneer je teruggebeld wil worden) heb ik uiteindelijk kunnen regelen dat ik het geld terug kreeg. Dan moest ik wel het laatste koffiezetapparaat nog terugsturen. Prima. Vervolgens kreeg ik 5 automatisch gegenereerde berichten dat mijn product werd nagekeken en dat er 'misschien' geld terugbetaald zou worden. Dit heb ik rustig afgewacht en na meerdere weken ontving ik daadwerkelijk het aankoopbedrag op mijn rekening... twee keer.
Een dag later belde iemand van Medion dat er een foutje was gemaakt en of ik ene bedrag terug over wilde maken. Dat deed ik uiteraard. Maar nu, weer twee weken later, krijg ik nóg een bericht: of ik het bedrag al terug over had gemaakt.
Conclusie: Medion maakt er écht een zooitje van. Het zal niet aan de medewerkers liggen: die waren vriendelijk genoeg, maar 7 mails over het terugkrijgen van geld na twéé kapotte producten is toch echt wat veel.
Officiele reactie van Medion Online Shop 31-03-2020

Roel 30-03-2020

prima geholpen, door helpdesk en levering op tijd en PC voldoet prima goede service

Maarten 29-03-2020

Recent heb ik een stofzuiger besteld via de webshop. Het apparaat beviel niet goed (gammel, was ook erg goedkoop) dus ik heb telefonisch een retouraanvraag ingediend. Terugsturen was geen punt, gratis afgeven bij PostNL. Geld terug duurde even, maar allemaal binnen de gestelde termijn.

Gewoon goed.

Linden 24-03-2020

Mijn klantnummer is 240714587. De identificatie van mijn PC is PC ID[|#231263#2332414#5900164#|]

De correspondentie hierover loopt al sinds enkele maanden.
Officiele reactie van Medion Online Shop 26-03-2020

Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor het klantnummer. Wij zien onder uw klantgegevens dat er gisteren u een e-mail is gestuurd om een oplossing aan te bieden. Graag verzoeken wij u op deze email uw reactie te geven indien u dit nog niet gedaan heeft.

Linden 23-03-2020

Ik heb in december 2019 een desktop gekocht bij Medion. Het leek me een goed bedrijf want mijn oude Medion desktop van 2012 functioneert nog steeds, maar moest worden vervangen omdat ik moest overstappen op windows 10. (het oude Windows 7 wordt niet meer ondersteund.)
Sinds de aanschaf in december 2019 heeft de nieuwe Medion nog niet goed gefunctioneerd. Hij start niet op en blijft hangen op het beginscherm met het Medion logo en de bekende witte draaiende puntjes.
Eerst contact opgenomen met Microsoft helpdesk en opnieuw Windows 10 geinstalleerd. Dat hielp niet. De oude opstartproblemen bleven terugkeren.
Toen contact gezocht (in januari) met Medion helpdesk. Opnieuw windows 10 geinstalleerd, maar dat hielp niet. De opstartproblemen bleven terugkeren.
In februari mocht ik de computer naar Medion reparaties opsturen. Toen ik de computer terugkreeg was de software vervangen, maar de opstartproblemen bleven. De reparatie had helemaal niets veranderd.
Weer contact opgenomen met Medion. Weer moest ik allerlei zinloze instructies opvolgen net als de eerste keer. Maar niets hielp. Toen mocht ik de computer opnieuw opsturen. Toen ik hem onlangs terugkreeg was de software vervangen en de harddisk ook, maar dat maakte niets uit. De opstartproblemen kwamen vrijwel meteen weer terug. De computer start in het geheel niet op en blijft hangen bij het Medion logo en de bekende witte draaiende puntjes.
Weer moest ik allerlei zinloze instructies opvolgen, zoals opstarten en dan herhaaldelijk op F11 drukken voor een Recovery. Maar de computer weigerde dat, nadat ik het vele malen had geprobeerd,
Ik heb aan Medion gevraagd een nieuwe computer toe te sturen of mijn geld terug te geven. Het apparaat dat ik heb gekocht is duidelijk ondeugdelijk. Volgens de verkoopvoorwaarden moeten zij namelijk een deugdelijk apparaat leveren. Dat hebben ze in mijn geval duidelijk niet gedaan!
Wat moet ik doen? Ze weigeren een nieuwe computer te sturen of mijn geld terug te geven.
Officiele reactie van Medion Online Shop 24-03-2020

W.uppie 06-03-2020

Prima producten voor een mooie prijs. Heb een dab radio cd speler met bluethoot gekocht. Werkt goed en mooi geluid voor schappelijke prijs. Normale verzending. Tevreden

CJ 09-02-2020

'kHad een aantal jaren geleden een fijne medion laptop maar nadat er water overheen was gekomen deed hij het niet meer helaas. 'kHeb nu een nieuwe medion met lexterne diskdrive en dat werkt gelukkig heel goed !

Tevreden klant 04-02-2020

De oplader van een Medion laptop ging stuk dus 's avonds naar Medion klantenservice gebeld. Die was om die tijd niet open maar ze belden de volgende ochtend zelf terug. Zeer vriendelijk en behulpzaam. De oplader is zonder enig probleem onder garantie vervangen.

Erik 25-01-2020

Snelle levering van het product voorzien van duidelijk retour voorwaarden.
Voor de consument schept dit vertrouwen. De prijs-kwaliteit verhoudingen van Medion zijn goed, Dit baseer ik uit aankopen uit het verleden en heden.

hansa 22-01-2020

Een hele slechte ervaring met de service van Medion. Ik had een simpele vraag of een opzetstuk van een massage-apparaat, dat ik al heel lang heb, nog verkrijgbaar was. Helaas eerst moest nog was gegevens aandragen:Het MD typenummer, Het serienummer,* Het MSN-nummer
* De aankoopdatum, kopie van het aankoopbewijs
Helaas het apparaat heeft geen enkel nummer en de aankoop was al heel lang geleden. Einde service dus. Reden om nooit wat bij Medion te kopen.

Ton 15-01-2020

Smart TV besteld, werd snel verzonden en 2 dagen later thuis afgeleverd, prima geregeld. Via de mail alle info zoals betaalbewijs/garantie, retour papieren e.d. daarna ontvangen, met zo min mogelijk communicatie is het traject doorlopen. De bezorging was ook keurig alleen met een verrassing omdat vooraf geen datum en tijd bekend was, 1 uur vooraf werd een tijd opgegeven. Gelukkig was ik thuis, maar dit kan beter. Ook geen track en trace ontvangen.

Kitty de Roos 22-12-2019

Altijd, ja altijd word ik met raad en daad geholpen. Reparatie' worden altijd in over overleg naar tevredenheid uitgevoerd. Ben 77 jaar, als ik een vraag heb, leg ik de telefoon weer opgelucht neer. Yes Medion heeft het voor me opgelost. Wat ben ik dan blij!

Christel 19-12-2019

Heb een wasmachine gekocht bij Medion, die is binnen een jaar stuk gegaan. Ben ondertussen al 2 maanden bezig om de creditering te regelen! Zeer slechte service!!! Ze komen afspraken niet na, dat geldt voor de monteurs, de sales afdeling en de klachten afdeling.

Cor 18-12-2019

Ik heb een vraag gesteld op de website van Medion en ik had heel snel het antwoord
tot nog toe zeer tevreden.
C.S.

Henriette Harbers 19-10-2019

Ik heb een nieuwe computer gekocht, een aantal maanden geleden. Dit is een Medion, uit een aanbieding van de Aldi. Na een korte tijd, als je er even mee aan het werk was of gewoon voor vermaak, viel hij uit. Dit gebeurde herhaaldelijk, dus ik durfde al niet meer mijn bankzaken erop te doen. We hebben dit gemeld, valt onder de garantie, dus we kunnen nog anderhalf jaar. Na alles te hebben opgevolgd om zelf te doen, gaf de leverancier aan dat het dan toch echt aan het apparaat lag. We kregen een adres, drie dagen later, dus je bent al anderhalve week onderweg, waarheen op te sturen. Na een paar weken kregen wij hem weer terug, er zou niets aan mankeren. We zetten hem hier op tafel, de eerste 24 uur doet hij het. Hierna begint hij weer uit te vallen. Mijn man heeft zoiets, ik zet er zelf wel een andere harde schijf in, want hier kom je niet verder. Als je hem weer opstuurt, weer terug krijgt, etc. Toch wil ik deze klacht hier neer zetten, want al met al, koop je een comp. van meer dan 500 euro, en hij doe werkt niet na behoren en de fabrikant lost het dus ook niet goed op. |Als we hem nu weer opsturen, dan zijn we weer zoveel tijd kwijt, en het lost niets op. Zeer ontevreden dus, ik zou dit apparaat dus absoluut niet aanbevelen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 21-10-2019

Geachte heer/mevrouw,

U geeft aan het toestel te hebben gekocht bij de Aldi en niet op de Medionshop.
De ALDI geeft 36 maanden garantie op hardwarematige defecten. Indien u problemen ondervindt met het toestel graag de technische ondersteuning contacteren.

H. de Reus 12-10-2019

Twee jaar terug een Medion Errazer X7741 voor € 1300,-- aangeschaft.
Prima machine, alleen voor dit geld een veel te kleine SSD C-schijf (256 Gb).
Omdat de garantie vervalt als zelf aan de PC knutselt zette ik maar een aantal programma’s op een andere schijf. M’n bedoeling was de te kleine C-schijf na de garantieperiode van 2 jaar te vervangen voor een grotere. Kort nadat de garantie verlopen is en ik Medion de vraag voorleg óf en hoe ik dit het beste kan doen, wordt ik naar een betaald tel.nr. (€ 0,70 p/min) verwezen omdat de garantietermijn voorbij is (niet van coulance gehoord?). Dit nr. gebeld, ik sta eerst 10 minuten in de wacht (kosten € 7,--) en krijg ik iemand aan de telefoon die mij het precieze antwoord ook niet kan geven. Hierop Medion Service Desk de vraag per e-mail voorgelegd. Ik krijg het standaardantwoord dat men enkel ondersteuning op de originele hard- en softwareconfiguratie op het apparaat geeft. Omdat het buiten de garantietermijn is moet ik het betaalde nr. bellen. De cirkel is dus rond. Nogmaals gereageerd, situatie uitgelegd en klacht ingediend, maar steeds hetzelfde, automatische gegenereerde antwoord. Wat een waardeloze service. Voortaan geen Medion PC meer en toch maar bij een vakhandel kopen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 14-10-2019

Geachte heer/mevrouw De Reus,

Wij hebben getracht u telefonisch te benaderen omtrent een oplossing.
Wij laten u contacteren door ons Premium Support Team, zodat zij u kunnen informeren over het uitbreidden van uw systeem.

Nikipedia 26-09-2019

Erg duur. Voor eenzelfde laptop onderdeel 250 euro en elders 100 euro.
Voor die prijs kun je beter een nieuwe laptop kopen.
Officiele reactie van Medion Online Shop 27-09-2019

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit bericht kunnen wij u het volgende meedelen. Wij willen u verzoeken om met de technischedienst contact op te nemen, dit kan zowel telefonisch als via het contact formulier op de
website. Graag willen we samen met u kijken hoe we u verder kunnen helpen.

Nikie 27-09-2019

Beste medion, er is al contact geweest. Nadat ik heb geinformeerd of de prijs van 250 euro wel correct was, gezien deze elders 100 euro was, kreeg ik als reactie dat dit nu eenmaal de prijzen zijn die zij hanteren. Ondanks dat ik het onderdeel graag bij de leverancier zelf had besteld, heb ik deze nu bij de concurrent besteld. Voor mij iig in de toekomst een rede om niet weer voor medion te kiezen.

mevr. de Vries 10-09-2019

De produkten zeer teleurstellend.
Garantie geen of nihil.... je hebt er niks aan.
Slechtste klantenservice ooit. Mederwerkster verzinnen de gang van zaken of verdraaien de feiten of voorspellen gouden bergen(alles opgelost... maar dus niet) en dan vraagt men na twee maanden(!!!) en alle andersluidende toezeggingen alsnog om een verzendbewijs alhoel besproken en toegezegd dat dat niet meer nodig was en het geld terug onze kant op zou komen... Never Medion again

Frans 01-09-2019

Een bij cool blue gekochte laptop begaf het net buiten de garantie termijn en het defecte onderdeel was niet meer leverbaar. Cool Blue gaf niet thuis maakte duidelijk dat men wel kon onderzoeken of de laptop nog te repareren was (uiteraard tegen betaling) terwijl Medion al had laten weten dat het onderdeel niet meer geleverd werd. Medion aangeschreven een en ander uitgelegd en men heeft een prima oplossing aangeboden eigenlijk wat je van de leverancier mag verwachten. Mijn advies koop rechtstreeks bij de leverancier en laat Cool Blue links liggen want hun service bepert zich uitdrukkelijk tot door hen verhaalbare service net als bij de gemiddelde dozen schuiver.

Ron Kieft 23-08-2019

Vorige week bij Medion een zeer goede kruimeldief gekocht en de volgende dag geleverd gekregen. Goed verpakt, snel geleverd. Prima service!

Feliciano 23-08-2019

Zeer tevreden met de apparaten van Medion. Ervaring met de servicedesk; prima.