Matrabike.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Matrabike.nl.

Deze score is berekend op basis van 5 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

2,6

Lars 25-02-2019

In september een e bike gekocht voor mijn dochter. Op advies van matra bikes . een fiets uitgezocht die aan onze wensen voldeed. Maar helaas. de fiets houd er na 20 km al mee op( volgens Matra kan de fiets 120Km) nu weet ik dat dit onder de meest gunstige omstandigheden is , maar 20 km is wel heel weinig. Na bijna smeken voor service een nieuwe accu gekregen. Dit bleek niet de oplossing. Ze wilde de fiets wel controleren maar dan moesten wij de retourskosten zelf betalen.. wederom w weken verder eindelijk de fiets opgehaald. (kosten wel betaald door Matra. Wederom weer een fiets terug gekregen die niet functioneerde. Het proces maar weer herhaald . Weer een fiets terug gekregen die niet normaal functioneert inmiddels valt het display uit. Het is nu bijna maart en nog geen oplossing. Matra reageert slecht op onze mail .
en gaat erg slecht met onze klacht om en het hele proces duurt erg lang.. Ze hanteren algemene voorwaarden , maar vergeten dat de wet boven de algemene voorwaarden staat. Ik houd helemaal niet van reviews geven, maar zij vragen erom . Mijn 2 andere kinderen moeten straks ook een nieuwe fiets. Maar ik ga gewoon weer naar de plaatselijke fietsboer.

Marcel Penders 02-02-2019

Als vervolg op mijn vorige review kan ik nu melden dat ik eindelijk een nieuwe accu heb ontvangen.

Marcel Penders 23-01-2019

Na mijn vorige verslag werd ik opgebeld door de directeur van Matrabike en is er beloofd een nieuwe accu te leveren die meer naar mijn verwachtingen zal presteren. Ik wacht af.

Review 17-1-2019
Wat een rare garantie bij Matrabike
Je koopt een fiets bij Matrabike en daar wordt een accu bij geleverd waar je iets van 100 km. mee zou kunnen rijden.
Na een aantal keren volledig opladen blijft de fiets na zo'n 40 km. aangeven dat de accu bijna leeg is.
Vrij snel de accu met bijbetaling omgeruild voor een accu die voor 140 km. geschikt zou zijn.
Als ik met deze accu in de stand 3 (Maximaal 6 standen) 90 km. haal mag ik blij zijn, maar dan moet ik wel zo hard meetrappen alsof ik op een niet-electrische fiets rijd.
Het stuur gaat herhaaldelijk na een paar weken los zitten. Een los stuur rijdt niet lekker, dus altijd gereedschap bij me om het weer vast te zetten.
Omdat ik in die zomer van 2017 mijn fiets niet lange tijd in de werkplaats van Matrabike wil hebben staan, vraag ik of ik hem in de winter mag brengen. Dat was geen probleem, tenslotte had ik 2 jaar garantie.
Wat een rare garantie bij Matrabike
In februari 2018 de fiets afgeleverd bij MATRABIKE inclusief een briefje met de mankementen.
De fiets zou normaal na 1 week weer terug zijn, maar er waren zieken in de werkplaats dus het zou wel anderhalve week kunnen duren.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Na haast 4 weken gebeld om te vragen hoe het staat met de fiets.
Er zijn wat kleine reparaties uitgevoerd en er is een nieuwe accu besteld. Op die accu is het wachten.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Een paar dagen later word ik gebeld met de mededeling dat de fiets klaar is.
Het stuur is met locktite vast gezet. Nu maar hopen dat het in de goede stand voor mij staat.
Ik moet wel iets van 110 Euro meenemen want er zijn nieuwe binnen- en buitenbanden op gezet.
Ehhh, er is toch 2 jaar garantie?
Ja, maar de banden waren versleten en op slijtage zit geen garantie.
Ik heb helemaal niet gevraagd om nieuwe banden, alleen zat er vanaf het begin dat ik de fiets kocht een bobbel in een band.
In de werkplaats vond men het nodig dat de banden vernieuwd moesten worden.
Wel heel erg vreemd dat fietsbanden binnen 1 jaar al zo versleten zijn dat ze vervangen moeten worden.
Mijn collega zal u morgen terugbellen.
Prima, daar wacht ik op. Maar met welke melding hij ook komt, ik betaal niks.
Een dag later werd ik gebeld dat het toch gratis is.Was een foutje van de werkplaats.
Wat een rare garantie bij Matrabike
De hele zomer lekker gefiets, maar niet meer dan 60km. per dag omdat de accu dan weer opgeladen moest worden. Deze accu lijkt dus nog minder dan de oude.
Ik had geen zin om de fiets in de zomer weer weken kwijt te zijn dus wilde ik wachten tot de winter om hem naar Apeldoorn te brengen.
Maar in oktober had ik de fiets aan de stroom staan en na een uurtje of twee sloegen de aardlekschakelaars van het huis door. Alles donker. Geprobeerd de schakelaars om te zetten, maar die bleven doorslaan. Nadat ik de stekker van de oplader van de fiets uit het stopkontakt haalde bleven de aardlekschakelaars wel aan. Mijn conclusie: Oplader kapot, dus nu moet de fiets vervroegd naar Apeldoorn.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Op 27 oktober de fiets afgeleverd en mijn verhaal gedaan. Met twee weken zou die weer klaar zijn. Haast 4 weken later, op 22 november, word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat ze niets hebben kunnen vinden. Zelfs zou er met de oplader niets aaan de hand zijn.
Ik heb mijn ongenoegen geuit en nu wordt er een rapport opgevraagd bij de werkplaats. Ik zal teruggebeld worden. Ben benieuwd.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Op 14 december word ik gebeld met de mededeling dat de fiets in orde is en dat er op het rapport staat dat het btw-tarief aangepast is. De reparatie zou gratis zijn, dus waarom dan het btw tarief aangepast is begrijp ik niet. Verder stond er niets in het rapport. De verkoper is een aardige man, maar hij weet verder niets zinnigs te vertellen. Hij probeert of er morgen iemand van het hoofdkantoor of van de werkplaats mij kan bellen. Maar morgen is het zaterdag. Ben weer benieuwd.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Op 20 december word ik gebeld door de werkplaats. De goede man vindt het vreemd dat ik 140 km met die accu zou moeten kunnen rijden. Dat is onmogelijk met die accu. Maar hij is er wel voor verkocht. Met een zwaardere accu zou ik misschien wel 90 km. kunnen halen. Ik stel voor dat ze dan mijn accu omruilen voor een zwaardere zodat ik wat meer in de richting kom van wat ik graag wil. De man gaat voor me aan de slag. Ben weer benieuwd.
WWat een rare garantie bij
Op 13 januari vond ik het weer erg lang duren en heb het filiaal gebeld. Fiets blijkt nog steeds in het filiaal te staan en er is nog niks aan gedaan. Niets bekend over het vervangen van de accu door een zwaaardere. De verkoper zal de werkplaats een mailtje sturen met de vraag of ze mij weer willen bellen.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Op 17 januari had ik er genoeg van. Ben niet door de werkplaats gebeld. Heb de fiets opgehaald, wel even gekeken of de acculader het wel deed. Maar natuurlijk nog wel die accu waarmee ik nog veel te weinig kilometers kan rijden. Wel is er door MATRABIKE een klacht ingediend bij trustpilot over mijn review. Daar maakt het hoofdkantoor zich dus wel druk om, maar contact opnemen met de klant, nee, ho maar.
Wat een rare garantie bij Matrabike
Beleving door Marcel Penders.
Kijk ook eens bij reviewspot
Op de website van Matrabike staan ook reviews van Trustpilot, maar alleen de positieve. En dat mag van Trustpilot. Ik begrijp er echt niks van.

Marc van Kasteren 23-10-2018 Via de website gekocht

Slechte service Matrabike

Half jaar geleden een e-bike gekocht via site van Matrabike. Netjes afgeleverd maar na 2 maanden braken de spaken af van het achterwiel. Zou na meerdere keren te hebben gebeld nieuwe fiets krijgen. Bij binnenkomst stond deze al klaar maar na tussenkomst van ws manager werd hij niet gegeven . Fiets had al 1000 km gehad en kon niet omgeruild worden, terwijl ik meerdere keren had verteld dat ik iedere dag 30 kom woon werkverkeer afleg. Hij werd zsm gerepareerd en zou na het weekend gereed zijn. Dus niet na anderhalve week pas en na meerdere keren te hebben gebeld . Nu na paar maanden wederom problemen met hetzelfde wiel en afgebroken spaken. Ben niet akkoord gegaan met nogmaals reparatie omdat ze de vorige keer vertelde dat toen alles goed zou zijn . Geld teruggevraagd en mail over gestuurd en ook formulier van hen opgestuurd gekregen maar kreeg dag erop te horen dat het fout van hun was en formulier niet verstuurd had mogen worden. Geven geen geld terug terwijl fiets pas half jaar oud. Matrabike service is in mijn ogen waardeloos en gaat niet adequaat om met klachten van klanten.Alles moet vanuit de klant komen en vervolgens moet je naar mijn mening daar ook aan denken. Een tevreden klant brengt dat over naar andere mensen. Geen service daar , dus van mij het advies koop hier geen fiets want service kennen ze daar niet alleen mensen beloftes doen en niet nakomen

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Klantenservice

Bergjes 03-05-2018 In de winkel gekocht
Rijswijk

Slechte service

Slechte service. Komen de afspraken niet na. Na drie maanden nog steeds de fiets niet terug. Je moet zelf overal achter heen gaan terwijl zij beloven om contact te nemen