Informatique - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Informatique.

Informatique stelt zich voor

Informatique verkoopt al sinds 1995 met succes een uitgebreid assortiment computers, notebooks, componenten, netwerkapparatuur, randapparatuur, digitale fotografie, dvd en games uit eigen voorraad. Een enthousiast team medewerkers staat dagelijks voor u klaar met een eerlijk en passend advies. Naast een zeer uitgebreide online shop hebben wij tevens een winkel van 500m2 in Berkel en Rodenrijs, naast de winkel hebben wij ook en een eigen assemblage en technische dienst. Product op voorraad? Nu bestellen en morgen in huis. Reserveren en afhalen is natuurlijk ook mogelijk.

Deze score is berekend op basis van 44 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

8.5

Jos 16-02-2019

Al jaren trouwe klant, altijd vlotte levering; correcte facturen en zo nodig goede naservice

Arnoud N 16-02-2019

Betrouwbaar, kwaliteit en snelle levertijd tegen redelijk goede prijzen.
Niet onbelangrijk goede service.

Marc 16-02-2019

Betrouwbare webshop, goede afwikkeling van verzending tot factuur. Vlotte levering.

Daniel 16-02-2019

Zeer snelle levering, op de volgende dag al mijn bestelling binnen. Professioneel handelen met kwaliteitsgoederen.

Stefan 15-02-2019

Mooie webwinkel met een ruime keuze.
Goede omschrijving van de getoonde artikelen en mooie prijzen.
Snelle en goede levering.

R. Nouwen 15-02-2019

De gekozen dvd brander is makkelijk aan te sluiten en werkt prima.

Pluspunten:

De prijs
Het aansluiten

Minpunten:

Geen

Aankoop van het product:

De webshop van informatique is duidelijk en de afhandeling snel en vakkundig.

Als er problemen met het product zijn worden deze snel en zonder problemen opgelost.

Hier kunnen andere bedrijven en voorbeeld aan nemen!

Wouter60 13-02-2019

Al sinds jaar en dag koop ik computerspullen bij Informatique. Nog nooit teleurgesteld. Zeer betrouwbaar, snelle levering en snel antwoord op vragen over hun producten.

HansR 13-02-2019

Een winkel waar ik al jaren mijn pc onderdelen koop. Snel, goede service en kwaliteit voor een redelijke prijs.

Michael van Schaik 13-02-2019

Iedere keer dat ik bestel bij Informatique word ik prettig verrast door de snelle en vriendelijke service. De website is logisch ingedeeld en laat me eenvoudig artikelen vinden die ik wil hebben. Omdat ik zelf in Berkel en Rodenrijs woon, ga ik altijd afhalen. Ik word hier altijd weer een beetje blij van: mijn bestelling is sneller klaar dan ik verwacht en ik word altijd netjes en vriendelijk geholpen, ook voor de laatste artikelen waar ik nog even advies voor vraag en die ik niet online besteld had.

StarPine Support 13-02-2019

Scherpe prijzen, prettig winkel om te zijn, veel producten beschikbaar en groot assortiment, prettig personeel voor deskundig advies. Online besteld, vrijwel direct af te halen in de winkel, ideaal. Ieder jaar organiseren ze hele leuke game events zoals fortnite of andere games, erg leuk om daar bij te zijn. Informatique denkt mee qua oplossingen en wat het beste past bij iedere situatie. In geval van een enkel defect of retour wordt ook dat snel opgelost dmv omruil of geld terug. Informatique is een aanrader voor computers, netwerk, gaming en nog veel meer.

Erik Daae 12-02-2019

Aanbod bleek mager, elders (veel) lagere prijs voor Office 365 en dat voor een vaste klant.

Servaas 12-02-2019

Het artikel is helaas niet aangekomen. Het is door de vervoerder (PostNL) terug gestuurd naar de afzender omdat wij het zouden hebben geweigerd. Maar wij waren gewoon thuis en hebben geen vervoerder gezien. Gisteren in de ochtend is volgens de vervoerder het product terugbezorgd bij Informatique. Ik heb gebeld en het zou opnieuw worden verzonden maar ik heb nog niets gezien, ook geen bericht dat het opnieuw is verzonden. Vooral een fout van PostNL maar Informatique pakt het ook niet heel goed op. En vragen om een review terwijl ik het product nog niet heb ontvangen is niet handig in zo'n situatie.

Wim Alphenaar - Artiform 12-02-2019

Uitstekende service en hulpvaardig ook voor leken zoals ik. Aleen erg druk op een zaterdag, te weinig service balies?

Slinger Roijackers 12-02-2019

102 euro voor een niet-bluetooth plastic stylus? Ik mis de kwaliteit van Bol.com en Coolblue. Laten we hopen dat het retourproces beter werkt.

Sabrina 11-02-2019

Ruim aanbod, prima levering. Fijn om de optie te hebben iets op te halen in de winkel indien gewild.

Mw. M.A.V. Born 11-02-2019

Voor mij de eerste keer dat ik hier wat gekocht heb. Prima webshop. Snelle bevestiging en levering. Alles perfect geregeld. Aanbeveling voor andere klanten

Roberto 11-02-2019

snelle service en goede support echt en topper en aanrader aan iedereen!
ze zijn snel en veilig en mij meat grinder was er binnen 1 werkdag!

Roy 10-02-2019

Duidelijke site. Mijn bestelling werd snel verzonden en was netjes en goed beschermd verpakt.

Andrea 10-02-2019

Snelle levering, goed product. Makkelijk werkbaar met usb aansluiting. Voor mac wel even formateren van te voren.

R. van Lopik 10-02-2019

Ik ben al een klant van af het begin dat het bestond mijn eerste aankoop was in 09-08-1997 en zo lang koop ik mijn spullen daar je krijg een goeie service.

José 10-02-2019

Ik heb voor deze shop gekozen vanwege een aanbeveling op de site van kieskeurig. Dit is een terechte aanbeveling. De printer was op voorraad en werd zorgvuldig verpakt en al de volgende dag thuis afgeleverd

Theo Freund 09-02-2019

Ze doen wat ze beloven. voor 22:00 besteld andere dag geleverd. Voeding besteld keuze genoeg goede informatie. Keuze snel gemaakt.

Support010 09-02-2019

Ik koop regelmatig via internet bij Informatique, voor de deur druk ik op de knop leg mijn bestelling maar klaar en binnen scan ik mijn mail. 5 minuten later heb ik mijn bestelling en kan weer verder met mijn werk.

Bouwe 08-02-2019

Prima site en een goed product. Snelle levering. Uitstekende communicatie betreffende uitlevering, offerte en factuur. Voelt goed..

Henk Meijerman 08-02-2019

Heel snelle bediening. Keurig afgeleverd. Product lijkt goed. Goed verpakt. Computer HP. Goede prijs.

Ronald 08-02-2019

Goede duidelijke webshop. Bij afhalen in winkel nog erg goed geadviseerd geweest over het bestelde artikel.

Pronk 06-02-2019

Altijd een vriendelijke bediening en advies over de aankoop. Laatst had ik direct iets nodig wat niet op voorraad was. Vriendelijke medewerker kwam met een oplossing waarbij ik alsnog het betreffende product in andere verpakkingsvorm mee kon nemen.

Leo 05-02-2019

Je wordt bij het ophalen van je bestelling snel, correct en vriendelijk geholpen, ik kom vaak een vooraf besteld artikel ophalen en sta vaak na enkele minuten met de artikelen weer buiten!
Ook in de winkel wordt je goed geholpen en wordt of kan jezelf je keuze invoeren in een bestel terminal waarna het artikel snel bij de afhaalbalie kan worden opgehaald.
Bij de service balie wordt je ook goed geholpen niet werkende artikelen worden getest zodat je weet of het probleem aan je eigen apparatuur of mogelijk aan je besturingssysteem ligt.
Kortom gewoon een goede winkel!

Jan 05-02-2019

ruime keuze, snelle levering, overzichtelijke site, duidelijk in de uitleg.

Floris 05-02-2019

Heb bij Informatique al heel vaak computer /onderdelen / inkt / geheugen besteld. Het is altijd goed gegaan.

Naam 05-02-2019

Artikelen die op voorraad zijn worden snel uitgeleverd. Je ontvangt ze de volgende dag. Probleem is alleen als het niet opvoorraad is en je bestelling is groot, dan kan het heel lang duren voordat je iets ontvangt. Maar na contact wordt er een deellevering van gemaakt, helaas moet jezelf wel actie nemen.

john 05-02-2019

De prijs kwaliteit verhouding is prima
De site is overzichtelijk alles is makkelijk te vinden
Alles op tijd geleverd prima verzorgd .

Peter Suijkerbuijk 31-01-2019

Als vertegenwoordiger van een organisatie die een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden aanbiedt aan haar medewerkers (circa 2000), ervaar ik Informatique al meerdere jaren als een betrouwbare partner. Medewerkers kunnen snel en naar tevredenheid winkelen (vaak online)en binnen de afspraken met hun werkgever aankopen doen.

J. Frerichs 30-01-2019

Goede diversiteit aan levering- en betaalmogelijkheden.
Duidelijke weergave van de voorraadstatus van artikelen.

Dik tevreden!

Jaap 29-01-2019

Belangrijkste punt is snelle levering en afspraken nakomen. Verder is de site duidelijk en overzichtelijk.

Martin 29-01-2019

De webshop heeft goede filters om precies te vinden wat je nodig hebt. Goed assortiment, duidelijke levertijden en leveropties. Informatique is vaste leverancier van mijn hardware.

Frank 29-01-2019

Kom hier al 20 jaar. Zowel vanuit Delft als Rotterdam makkelijk aan te rijden met ruime parkeergelegenheid. Altijd goede service, ruim assortiment en heldere informatieve website die ook aangeeft of artikelen beschikbaar zijn. Laatste keer (25 jan) had ik bestelling via internet geplaatst incl de snelle afhaalservice. Toen ik binnen kwam ging het hele systeem plat en werd ik na 20 minuten handmatig geholpen. Ala, na 20 jaar mag dat ook wel een keer gebeuren.

Theo Peters 29-01-2019

Bestel al jaren bij Informatique. Ruim assortiment goede prijs en snelle levering.

Mans Schaaphok 13-08-2018 Via de website gekocht

Uitstekende service

Ruim een week geleden een nieuwe desktop gekocht. Aan het eind van de week software problemen (Windows 10). Na contact met de helpdesk geretourneerd. Prima contact over transport en vlotte reparatie.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Douwe 16-07-2018 Via de website gekocht

Vriendelijk personeel, slechte service

Op een woensdagavond heb ik een behuizing gekocht voor mijn nieuwe pc, met een levertijd van 1-4 dagen. Toen ik er na 8 dagen nog niks had ontvangen of gehoord van Informatique, heb ik er achteraan gebeld. Volgens de klantenservice had de vaste leverancier het product niet op voorraad, dus zou hij zsm bij een alternatieve leverancier besteld worden. Ondertussen stond op de productpagina van Informatique een levertijd van 2-3 werkdagen...
Na een paar dagen niks gehoord te hebben, heb ik nogmaals gebeld. Nu werd mij verteld dat ze niet in het systeem konden zien wanneer de behuizing binnen zou komen en het makkelijk nog een week kon duren. Ik heb toen mijn geld teruggevraagd en ergens anders de behuizing maar gekocht. Ondertussen gaf de productpagina van Informatique nog steeds een levertijd van 2-3 dagen aan...
Tenzij je heel veel geduld hebt, en de indicatie van levertijd niet serieus neemt, zou ik hier niet iets bestellen.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Levertijd

Henk 11-07-2018 Via de website gekocht

Onbetrouwbare webwinkel

Let goed op voor je bij Informatique.nl bestelt. Mijn ervaring: Na een artikel te hebben besteld en betaald via de webwinkel kreeg ik eerst de mededeling dat bewust artikel niet op voorraad was maar zodra binnen geleverd zou worden.
Na een paar dagen een mail ofdat ik even € 20,- wilde bijbetalen ( een prijsverhoging van 45% ) vanwege schommelingen op de financiele markt.
Dat heb ik geweigerd omdat ik een bindende overeenkomst had en ook reeds betaald.
Na diverse over en weer mailtjes en hun prijs op internet aangepast te hebben, weigerde nog steeds het artikel te leveren. Ik heb toen maar mijn geld teruggevraagd.
En maar adverteren met "al 8 jaar de beste computerwebwinkel.
Voor mij zijn ze onbetrouwbaar. Ik bestel er nooit meer iets.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice

Henk 25-06-2018 Via de website gekocht

Mooie aanbiedingen, maar leveren: ho maar!

Als je op eenaanbieding een besteling plaatst en betaalt, maar niet krijgt wat is aangeboden is de reactie doodleuk: stuur maar terug. Maar leveren van wat wordt aangeboden is er domweg niet bij. Zelfs geen excuus.

w2 12-04-2018 Via de website gekocht

goede servicev en erg coullant

https://www.micmac-computers.nl/ goeie webshop met een uitstekende service .
Ze doen zich veel moeite om tevreden klanten te krijgen.
bv laptop voor mijn dochter gekocht,direct de eerste windows naar de klote.
Gebeld naar mic mac ¨stuur maar op meneer¨ze hebben windows weer geinstalleert en terug gestuurd.Na 2 dagen weer terug gekregen.Heb toen gebeld voor de kosten en kreeg als antwoord¨coulantie meneer zoiets kan gebeuren¨Ze hebben ook de verzendkosten niet in rekenig gebracht.Dit leertvze een klant voor het leven op.

Rogier 17-03-2018 Via de website gekocht

Slechte service

Helaas moet ook ik bekennen dat Informatique slechte service levert. Bij aankomst van een besteld artikel, bleek deze al geopend geweest te zijn en er zat schade op. Kan gebeuren natuurlijk.....ook ik heb wel eens iets van een webshop retour gestuurd. Het antwoord van Informatique was echter dat dat niet kon en zijn niet bereid tot het zoeken naar een passende oplossing. En zoals ik wel vaker over ze lees: voor hun 10 anderen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

J van Bemmelen 05-02-2018 In de winkel gekocht
Berkel en Rodenrijs

Service door de jaren heen bedroevend geworden

De Kennis en advies van Informatique ervaar ik regelmatig als uitstekend, je kan je wensen en problemen voorleggen en er komt altijd een gedegen (koop)advies. Echter, als je achteraf binnen de garantietijd problemen krijgt, word je niet/slecht geholpen. Vorig jaar bij de laptop van mijn dochter werd herhaaldelijk naar de leverancier verwezen, en nu blijft een kapotte laptop van mijn zoon steeds opgestuurd worden naar de leverancier, hij is hem al maanden kwijt en Informatique lost het niet op.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Sean 19-01-2018 Via de website gekocht

Geen levering, geen compensatie en een prijsverhoging.

Ik heb op vrijdag 5 januari via bol de Palit Geforce GTX 1060 StormX besteld. Eerst stond dit product leverbaar maar met een langere levertijd dus ik dacht ik wacht wel.
Een dag voordat ik het product zou ontvangen (anderhalve week later dus) kijk ik weer op het productpagina en zie dat deze niet meer leverbaar is.
Ik hoopte dat ze mij hem nog wel toe zouden sturen maar ik wist het niet zeker dus belde er achter aan. Blijkt dat de fabriek hem nog niet aan hun geleverd had goed, dit is overmacht. Maar hierover is mij totaal geen bericht gedaan in de tussentijd, ook bieden ze geen compensatie aan voor dat ik toch bijna 2 weken 300 euro lichter was.
Vandaag kreeg ik ook nog eens (na annulering door bol.com deze had ik zelf niet geannuleerd) mail van informatique dat het product niet meer leverbaar is, daarnaast vertellen ze ook nog eens dat het product 40 euro duurder geworden.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

J.Klerkx 08-01-2018 Via de website gekocht

Informatique is te groot geworden voor goede service

Was jarenlang enthousiast over Informatique en kocht daar en mijn gezinsleden onze computers- en benodigheden. Bij mijn computer begon de cooler lawaai te maken en ik besloot een nieuw cooler te bestellen. Ik bestelde een 3 pins en kreeg een 4 pins. Toen ik daar over belde werd mij verteld dat ze geen 3 pins coolers hadden en het geld terug zouden storten, wat ook snel gebeurde. Ik keek op internet voor een 3 pins cooler en de goedkoopste was bij Bol.com en... vandaag besteld, morgen in huis. Dat klopte !!! en geleverd door Informatique die het niet zou hebben. Kan gebeuren dat een medewerker niet up to date is.
2 weken later liep mijn computer vast en ik dacht een backup terug te zetten van een externe Harddisk. Mijn computer herkende de backups niet en ik ben naar Informatique gereden (100km van mijn woonadres) Ik kreeg te horen dat er naar gekeken zou worden en binnen 3 dagen te horen zou krijgen wat het vervolgtraject zou worden. De 4e dag gebeld hoe de stand van zaken was, maar er werd vreemd gereageerd op mijn vraag hoe de stand van zaken was.
Er werd mij medegedeeld dat ze er nu aan zouden beginnen en ik zou terug gebeld worden.
Ik werd niet teruggebeld en de 5e dag weer gebeld. Er werd mij gezegd dat de PC op de werkbank staat en ze "binnenkort" aan gaan beginnen.
Ik vond dit geen goede gang van zaken en er mij verteld dat zodra zij de tijd hebben er aan gaan beginnen en als ik haast had ik heb kon ophalen.
Dat heb ik dus gedaan. Al met al heb ik dus 400 km gereden en na een klacht aan klantenservice kreeg ik om leed te verzachten een kadobon van € 10.
De computer naar een onbekende zaak in Almere gebracht en binnen 2 uur gerepareerd.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Klantenservice

Ka 27-12-2017 In de winkel gekocht
Berkel en Rodenrijs

Zeer slechte service!!!!

In augustus 2017 hebben wij voor mijn dochter een laptop gekocht bij Informatique. Zij had deze nodig voor school. Na een week bleek dat de laptop niet oplaadde wanneer hij werd aangesloten aan de stekker. Wij zijn met de laptop weer teruggegaan naar Informatique. Informatique heeft de batterij uit de laptop gehaald en de laptop laadde weer op. We mochten toen eventueel de laptop ook omruilen voor een nieuwe laptop. Omdat de laptop weer oplaadde hebben we dat toen niet gedaan, mijn dochter haar programma's stonden er immers op. We dachten dat het probleem opgelost was, de medewerker van Informatique gaf ook aan dat dit soms gebeurt bij nieuwe laptops. Na twee weken was de laptop opnieuw leeg en bleek hij opnieuw niet op te laden wanneer hij aangesloten werd aan de stekker. Opnieuw gingen we naar Informatique met ons probleem... Wij wilden nu wel graag de laptop omruilen voor een nieuwe, echter bleek dat dit niet meer kon omdat de eerste twee weken na aankoop om waren. We moesten het maar met deze laptop doen, mochten hem eventueel binnen brengen, maar dan moesten we wel 35 euro voor een leenlaptop betalen. Informatique had geen leenlaptops op voorraad... Eigenlijk vonden wij dit een rare gang van zaken omdat wij gelijk aan het begin hadden aangegeven dat er iets niet goed was met de laptop. Ondertussen zijn wij een aantal keer bij Informatique geweest met de vraag of wij toch niet alsnog de laptop kunnen omruilen. Daarnaast hebben we al een aantal keer aangegeven dat wij het vreemd vinden dat ons bij de eerste keer (toen we de laptop nog wel mochten omruilen) niet is aangegeven dat omruilen alleen kan binnen twee weken na aankoop van de laptop. Informatique geeft aan dat we dit zelf hadden moet uitzoeken en dat als we willen dat de laptop gemaakt wordt, we hem 5 weken kwijt zijn en 35 euro moeten betalen voor een leenlaptop. Bij aanschaf van de laptop hebben we de verzekering met meest uitgebreide dekking aangeschaft, ons insziens vinden wij dat Informatique ons niet alle informatie heeft gegeven die we hadden moeten krijgen. Informatique had ons bij de eerste keer moeten vertellen dat wij onze laptop konden omruilen en dat dit de week erna niet meer zo zou zijn. Dit hebben zij niet gedaan, ik vind de service ronduit slecht...

J.Roosendaal 18-11-2017 Via de website gekocht

Zeer tevreden over i3-4160 processor

Uitstekende webwinkel. Goede adviezen. Bouw mijn eigen computers. Alle software en hardware koop ik bij Informatique, omdat zij heel makkelijk zijn bij het eventueel omruilen, ingeval van een verkeerde keus mijnerzijds

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jan 12-11-2017 In de winkel gekocht
Berkel en rodenrijs

Zoals altijd perfecte service

Ben al jaren klant en heb zeer goede ervaringen met Informatique.
Onlangs hebben ze mij weer geweldig geholpen. Ik zal nooit ergens anders mijn PC kopen.

Pluspunten

• Klantenservice

Minpunten

• -