Hornbach - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Hornbach.

Hornbach stelt zich voor

HORNBACH is er voor de echte doorzetter. Voor mensen die met pure wilskracht, passie en hun eigen handen iets nieuws maken. Of het oude willen opknappen. Net zo lang schilderen, schroeven, boren en zagen tot het goed is. Het is onze passie om je daarbij te ondersteunen. Daarom staan er dagelijks duizenden medewerkers klaar. Zowel in onze vestigingen en in de Onlineshop voorzien wij jou van het juiste advies en het beste assortiment voor ieder project.

Deze score is berekend op basis van 42 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

3.1

• Slecht
  • Slecht

Erwin 18-04-2018 In de winkel gekocht

keukenblad

Kom bij de Hornbach voor een L keukenblad.
Ga naar de gereedschap afdeling met de vraag of ik een freesje voor mijn bovenfrees kan kopen om 'sleuven' in het eind van het blad te frezen om verbinding strips in te zetten.
Reactie van Hornbach medewerker: Ik zit al 25 jaar in de bouw, zo heb ik het nog nooit gezien, U moest maar een andere hobby gaan zoeken. Keukenbladen terug gezet, bij andere winkel gehaald.

Henri 08-04-2018 Via de website gekocht

Wat een amateurs bij Hornbach

Wat een puinhoop bij Hornback. Op 29-03 een bestelling geplaatst. De afleverdatum zou 03-04 of 04-04 zijn. Op zich al vreemd op zo'n groot tijdspad aan te duiden. Omdat de zending gisteren nog niet was afgeleverd maar gebeld. Men kon verder geen info geven. Vandaag maar weer gebeld. De enigste info is, dat het transport onderweg is uit Duitsland maar men geen flauw idee heeft wanneer de zending wordt afgeleverd.
Ik zou zeggen met zulke systemen, sluit die webshop maar want dat gaat nooit iets worden op deze manier.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 09-04-2018

Beste Henri,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons te lezen dat u niet tevreden bent over de bezorging van uw bestelling.

Voor een persoonlijke afhandeling van uw klacht, neemt u contact op met onze online klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

Martin 04-04-2018 In de winkel gekocht

Hopeloos

Wat een goede service was bij de aankoop van 6 rollen behang in de winkel te Wateringen bij de online bestelling is door de bezorging heel slecht afgehandeld. De vermoedelijke leverdatum was 29-03 of 30-03 2018, niets ontvangen op deze datums. Dinsdag 03-04 2018 even met hornbach gebeld waar behang bleef volgens zeggen was er niemand thuis , er is ook geen briefje achtergelaten.Ze konden het niet opnieuw afsturen dus mijn geld wordt teruggestort binnen 14 dagen, vind dat wel lang duren terwijl je wel direct moet betalen. Dus firma HORNBACH doe hier wat mee en daarom cijfer 1. Winkel is prima maar financieel niet
Officiele reactie van Hornbach 05-04-2018

Beste Martin,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wat vervelend dat u uw bestelling nog niet heeft ontvangen.

Wilt u a.u.b. contact opnemen met onze klantenservice, zodat zij kunnen kijken wat er met uw bestelling is gebeurd? Het klinkt alsof deze retour is gekomen en in dat geval, krijgt u inderdaad uw geld binnen 14 dagen teruggestort.

Voor een persoonlijke afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met onze online klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

David 21-03-2018 Via de website gekocht

Wat een prutsers

Na een medewerker drie keer gevraagd te hebben naar de levertijd een bestelling plaatsen en dan vervolgens een mailtje krijgen dat het geen vier dagen maar 4 weken wordt terwijl je duidelijk aangaf dat je een deadline hebt. De bestelling annuleren en dan 10 werkdagen moeten wachten op je geld. Doe echt nooit meer zaken met dit bedrijf

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Officiele reactie van Hornbach 22-03-2018

Beste David,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons dat we u teleurgesteld hebben met de levertijd. Dat is enorm vervelend, zeker wanneer u deadlines moet halen.

Uw terugbetaling is inmiddels in gang gezet en we doen ons best u zo snel mogelijk terug te betalen. Dit duurt maximaal 10 werkdagen/14 dagen.

Oscar 15-03-2018 Via de website gekocht

Verkeerd artikel geleverd gekregen, onvriendelijke service.

Ik had lasklemmen besteld en kreeg iets anders binnen. Vervolgens op de retourbon vermeld of ze aub het juiste wilden toesturen. Heb vervolgens een telefoontje gekregen met daarin de opmerking dat werkt zo niet. Je krijgt je geld terug en dan moet je het maar weer op nieuw bestellen. Ook op een onbeschofte manier overigens. Onbegrijpelijk.

Officiele reactie van Hornbach 20-03-2018

Beste Oscar,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wat vervelend te lezen dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen. Dit had ons niet mogen gebeuren.

In onze onlineshop verwijzen we klanten met een klacht altijd naar onze klantenservice. Op die manier kunnen we onze klanten zo snel mogelijk van dienst zijn wanneer ze een klacht – zoals een verkeerd artikel ontvangen – hebben. HORNBACH heeft ervoor gekozen om een retourzending meteen te vergoeden (mits voldaan aan de retourvoorwaarden), waardoor het niet mogelijk is om hier een ander artikel voor om te ruilen. We begrijpen dat dit vervelend is, maar dat is ook precies de reden waarom we klanten eerst naar onze klantenservice verwijzen.

Als we u verder nog van dienst kunnen zijn, neemt u dan vooral contact op met onze klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

Dave 10-03-2018 Via de website gekocht

Verschrikkelijk

Een kleine dame blij maken met een behangend!
Website geeft aan: LEVERTIJD 3 WERKDAGEN
Ophalen in vestiging: 7 werkdagen!

Mail contact na bestelling na +/- 7 werkdagen: HELAAS, niet op voorraad, je kunt het week 13 hebben!

Mail contact 2 weken later: Oh god, we weten niet of het in 2018 nog geleverd gaat worden!

Controle website: LEVERTIJD: 3 werkdagen!

Personeel aan de telefoon heel bekwaam en mij netjes te woord gestaan, wat een geluk heeft Hornbach met zijn personeel!

Jammer genoeg, nog steeds geen behangrand en bestelling volledig geannuleerd omdat er geen garanties op levertijd gegeven kunnen worden!

Mevr aan de telefoon ook verbaasd dat deze op voorraad stond op de website, HORNBACH DENK EENS NA!

Dank je wel , voortaan sla ik jullie webshop -en- winkel over. Ik rijd liever door naar een winkel met voorraad en eerlijke voorraad.

Verantwoordelijkheid ligt bij hornbach, niet bij jullie leverancier!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Hornbach 20-03-2018

Beste Dave,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt ons te lezen dat uw order niet is uitgeleverd en dat we u hebben teleurgesteld. Dat is nooit onze bedoeling geweest.

Dankzij uw melding hebben we de oorzaak gevonden en samen met onze leverancier een oplossing kunnen vinden. Inmiddels is de behangrand wel te leveren binnen de 3-4 werkdagen. We begrijpen dat onze terugkoppeling te onzeker voor u was en dat u de bestelling heeft laten annuleren.

Als we u nog ergens mee kunnen helpen, neemt u dan vooral contact op met onze klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

Passion for care 04-03-2018 In de winkel gekocht
Nieuwerkerk aan den IJssel

Mijn winkel met geweldige kennis en service

Dit betreft de Hornbach te Nieuwerkerk aan den IJssel op 02-03-2018
Met mijn eigen klusbedrijf Passion for care is dit mijn winkel en overtreft het steeds mijn waarderingen. Ik werk als ZZP in een zorgcentrum waar ouderdom met dementie voorop staat. De verwarming van 8 appartementen was uitgevallen en zodoende belde ik Hornbach met de vraag of ze nog elektrische radiatoren hadden als bijverwarming. 6 hadden ze er nog staan.
Mijn vraag op vrijdag om 11u was, het verhaal vertellend of ze deze apart zouden willen houden omdat ik nog niet zeker was of de monteurs de storing konden verhelpen. Met het koude weekend voor de deur kon de medewerker mij helpen en was ik bij het falen van de verwarming toch voorzien van bijverwarming in 6 appartementen. Gelukkig hoefde het niet zover te komen en dus belde ik Hornbach weer op met ontzettend veel dank aan Hornbach en deze medewerker voor hetgeen ze gedaan hadden.
Hornbach had net zo goed nee kunnen zeggen maar dat hebben ze niet gedaan en daarom alweer mijn waardering voor dit geweldige bedrijf met zijn enthousiaste medewerkers.

Passion for care (Ger)
Info@passion-for-care.nl
0638181919

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Janneke 29-01-2018 Via de website gekocht

Zoooo slecht!!!!

Zit al weken te wachten op een paar binnendeuren.
Nog steeds niks.
De klantenservice kan ook niet meer dan mij informatie geven die ik al heb.
Koop hier nooit meer!!!

Officiele reactie van Hornbach 22-02-2018

Beste Janneke,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw order is niet soepel verlopen. Dit had ons niet mogen gebeuren. Onze excuses voor het ongemak.

We hebben begrepen dat de deuren inmiddels geleverd zijn en wensen u hier veel woonplezier mee.

Jelle 07-01-2018 Via de website gekocht

Als ik dit vooraf had geweten....

Zo’n grote firma en dan niet eens uit eigen voorraad kunnen leveren: dat kan echt niet hoor. Gewoon een simpel kacheltje, waar ik na een week achteraan moest bellen waar die toch bleef. En toen ineens kon die wel verstuurd worden, maar dan vanaf de toeleverancier van Hornbach. Zorg gewoon dat je eigen voorraad hebt, zo hoort dat in een webshop anno 2018. Ik had liever een paar euro meer betaald bij de concurrent, als ik dit had geweten.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 09-01-2018

Beste Jelle,

Hartelijk dank voor uw reactie. Met meer dan 120.000 artikelen in het assortiment is het vrijwel onmogelijk om alles uit ons eigen magazijn te verzenden en tegelijk concurerende prijzen te hanteren. Om een zo ruim mogelijk assortiment online te kunnen aanbieden, hebben wij ervoor gekozen een deel van ons assortiment direct vanaf de leverancier te versturen. Wij hopen op uw begrip voor deze afweging.

Michella 30-12-2017 Via de website gekocht

Plisse wit

6 x plisse besteld bij Hornbach online webshop.

Levering duurde iets langer dan vooraf aangegeven. De fabrikant had 1 maat gordijn tijdig niet op voorraad. Desondanks levering binnen 3 weken. We werden hierover keurig door Hornbach geïnformeerd. Na het ophangen bleek in 1 plisse kleine gaatjes te zitten. Hornbach heeft dit snel en keurig opgelost. Wij hebben foto’s van de schade gemaild en dit werd dezelfde dag in behandeling genomen en een dag later werd toegezegd dat er een nieuw plisse werd toegezonden. Tevens is de klantenservice goed bereikbaar en handelen snel. Wij zijn zeer tevreden over de snelle en correcte afwikkeling.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Geleverde kapotte deur zonder service 20-12-2017 In de winkel gekocht
Wateringen

Slechte service na bezorging beschadigde deur

We kopen alle spullen voor ons klusproject bij de Hornbach, echter na deze slechte behandeling niet meer. We hebben een deur geleverd gekregen, waarvan op het eerste gezicht alles goed leek, incl. de ruitjes etc. Echter na het uitpakken, bleek er precies onder het karton een flinke deuk te zitten, gelijk melding van gemaakt en foto verzonden. Helaas pech, we waren er achter gekomen na 30 dagen dus zoek het maar uit met je deur... Bij ieder normaal klusproject, bestel je spullen en materialen vooraf, zodat je door kunt. echter is er bij Hornbach na 30 dagen niets meer mogelijk, ook al kun je er zelf niets aan doen. Raad dit bedrijf af voor echte klussers, ze bieden service tot de deur.

Mirjam 19-12-2017 In de winkel gekocht
Nieuwegein

Chagrijnig personeel, veel onkunde, waardeloze service!

Hornbach Nieuwegein: Verschrikkelijke winkel! Ik ben er nu een paar keer geweest, men verwijst de klant continu door naar een collega. Ieder heeft zijn eigen gebiedje in de winkel, maar ook dan vang je dikwijls bot.
Want iedereen schijnt altijd druk te zijn en onderling lijkt de sfeer om te snijden. Vooral aan de telefoon krijgt men het meest chagrijnige personeel te spreken dat elk telefoontje teveel lijkt te vinden en je hoopt af te troeven met voor de hand liggende vragen/antwoorden. Want dan hoeven ze nl. niet door te verbinden naar 'de desbetreffende collega', want 'die is druk' natuurlijk. En eenmaal doorverbonden, is de kans groot dat je zomaar eruit wordt gegooid en opnieuw je verhaal mag doen en in de wacht wordt gezegd. Tja, dan is men druk, wordt doodleuk weer als argument gebruikt. Ongelofelijk dat dit anno 2017 nog zo werkt.
Officiele reactie van Hornbach 21-12-2017

Beste Mirjam,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw teleurstelling in de geboden service. Onze excuses hiervoor. Wij geven uw ervaringen door aan de desbetreffende vestiging, zodat zij zich hierin kunnen verbeteren.

AGF Franzani 14-11-2017 Via de website gekocht

goede en eerlijke service

Ik ben altijd huiverig voor online shops en vooral als het om een hoop geld gaat. Bij Hornbach tegels voor de tuin besteld en andere dingen om de tuin op te knappen. Tijdens de verwerking van de tegels braken deze doormidden ook op de pallet is dit heuvel geconstateerd en daar heb ik foto`s van genomen. Telefonische contact gehad met de online shop van Hornbach deze medewerkster vertelde me precies wat ik moest doen. zo gezegd zo gedaan tot twee maal toe de klacht neer gelegd van de gescheurde tegels en beide keren netjes afgehandeld. de zending kwamen ineen keer binnen zelfs sneller dan ik verwacht had geleverd 50 stuks tegels. Voor de gemaakte onkosten heb ik ook een klacht in gediend en deze is met wederzijds overleg goed gekeurd met als resultaat dat ik zelfs nog geld terug krijg voor de onkosten. Nee deze zaak verdiend een pluim voor het afhandelen van klachten.
Beter een tevreden klacht dan een ontevreden klant is de leus.

Harry 12-11-2017 In de winkel gekocht
Alblasserdam

Laagste prijs garantie

Bij een webshop een aardlekschakelaar besteld voor de prijs van 68,50 euro incl verzendkosten.
Deze werd echter niet op tijd geleverd, dus besloot hem ff bij Hornbach Alblasserdam te halen.
Deze kostte daar echter 89 euro.
Dus eens kijken of deze laagste prijs garantie ook in de praktijk gegeven wordt...
Ja hoor, na enige administratieve rompslomp en zeker 20 minuten om alles in te vullen had ik inderdaad mijn aardlekje voor de prijs van slechts 61,65!
Heel fijn, dus goed letten op de prijzen van de concurrent levert inderdaad voordeel op bij Hornbach:-)

Jansen 05-11-2017 In de winkel gekocht
Den Haag

Goede ervaringen!

Zeer breed assortiment tegen over het algemeen concurrerende prijzen. Daarnaast personeel dat altijd vriendelijk is en weet waar ze het over hebben (als ze bij de betreffende afdeling horen). En advies is tegenwoordig in bouwmarkten nauwelijks te vinden, hier wel!

v.d.Werf 26-10-2017 Via de website gekocht

Drama webshop

Bestelling is op 23-10-2017 gedaan, vermoedelijke leveringsdatum 24/25-10-2017, na op 25-10 gebeld te hebben bleek er nog niks te zijn gebeurd. Vreemd, hoe kun je dan uiterlijk de 25e leveren, vanmorgen de 26e weer gebeld, nog steeds niks gebeurd, net werd ik terug gebeld door een mevrouw van de klantenservice. Levering gaat niet lukken vandaag of mogen. Lekker dan, had het Zaterdagmorgen nodig maar dat gaat dus niet lukken. Op zoek naar andere leverancier.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 27-10-2017

Beste heer/mevrouw v.d. Werf,

Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw teleurstelling hierin en betreuren dat dit is gebeurd, dit had niet mogen gebeuren. Onze excuses hiervoor.
Uw melding is doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, zodat hiervan geleerd kan worden.

Ron 11-10-2017 Via de website gekocht

Slechte service

Ik kom een bestelling ophalen in Hornbach Tilburg.
Druk op de bel terwijl er 5 werknemers aanwezig zijn.
Na nog een keer bellen krijg ik van één van de werknemers te horen dat hij zal bellen.
Degene die er over gaat moet iets uitladen/ laden.
Bij de vraag hoe lang dit gaat duren komt het antwoord: " dat weet ik niet".
Zeer onbevredigend antwoord.
Ik ga even de winkel in om veder te kijken.
Na ongeveer 10-15 minuten kom ik terug, druk op de bel omdat er niemand aanwezig is.
Druk nogmaals op de bel.
Degene die er over gaat, wordt gezegd, is er nog niet kan "zo"komen.
Onbevredigend antwoord hoelang is 'zo'
Er loopt personeel rond en niemand binnen dit bedrijf schijnt mij te kunnen helpen omdat er maar één iemand is die dit kan????
Zeer klantonvriendelijk en dit laat ik in de winkel ook merken.
Ik besluit om de bestelling niet op te halen en ik zie wel wanneer het mij weer uitkomt.
Het is voor zo'n groot bedrijf een schandaal dat er maar één iemand in staat is om zaken bij de afhaalbalie te bedienen terwijl er voldoende ander personeel rondloopt

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 12-10-2017

Beste Ron,

Hartelijk dank voor uw reactie. We betreuren genoemde situatie en bieden hiervoor onze excuses aan, dit had niet mogen gebeuren. Om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen, is uw melding doorgestuurd naar de desbetreffende vestiging. U kunt eventueel ook uw klacht melden bij onze online klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl

Ruud 06-10-2017 Via de website gekocht

Tegenvellende service en levering

Ik heb via de Hornbach site een bestelling gedaan, omdat het gewoon makkelijk is en het netjes thuis gebracht kan worden. Je kan een betaling doen en krijgt een nette bevestiging. Hierin staat ook de vermoedelijke levertijd. Je kan e.e.a. volgen via de website....maar daar zat weinig voorgang. Aan het einde van de vermoedelijke levertijd kreeg ik een mailtje van de vervoerder om een afleverdatum te kiezen....die lag dus nooit meer binnen de vermoedelijke levertijd en ik word dus gedwongen te schuiven met mijn verdere planning en mensen.

Hornbach kan nog wel wat leven van andere on-line shops en leveren van producten. Hier lopen ze mijlenver achter. Maar het meest ergerlijke is nog, dat als je bezwaar maakt en om uitleg vraag je geen enkele reactie krijgt. Mocht je Hornbach overwegen, zou ik toch eerst eens bij een andere bouwmarkt kijken.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 06-10-2017

Beste Ruud,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij vinden het jammer te horen dat de aflevering niet aan uw verwachtingen voldoet en betreuren het dat u geen reactie heeft ontvangen. Op dit moment kunnen we helaas nog geen gewenste levertermijn aanbieden. Alleen bij expeditie goederen ontvang je van onze transporteur een e-mail waarbij je een aflever dag kunt kiezen.

Bouwdepot slachtoffer 05-10-2017 Via de website gekocht

Geen medewerking of hulp

Goedkope winkel, goedkope service.
Totaal geen hulp bij aankopen met een bouwdepot.
Je kunt het zelf uitzoeken, personeel kletst liever dan dat ze helpen.
Goede voorraad maar verder waardeloos.

Officiele reactie van Hornbach 06-10-2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw reactie en bieden hiervoor onze excuses voor aan. We zullen uw review intern bespreken zodat hier van geleerd kan worden.

bas 19-09-2017 In de winkel gekocht
nieuwegein

prima bouwmaterialen, goede prijzen, pas op met levertijden.

Al vaker wat gekocht bij Hornbach online. Voor apparaten ed. Tot nu toe altijd prima service gehad. Ook bouwmaterialen netjes binnen gehad met voor wat betreft bezorging wel wat mitsen en maren. De bezorging komt vaak wat laat op gang, en e.e.a. Is niet af te spreken, er is soms sprake van deelleveringen, waardoor je dan meerdere dagen thuis moet zijn. Er zijn niet veel bouwhandels die dit proces al helemaal onder controle hebben. Natuurlijk wel de professionele, waar op afspraak gewerkt wordt.

Wat betreft de fysieke winkels: Zeer groot assortiment, goede spullen, en meestal vriendelijke mensen. Je merkt dat Nederland de hornbach ontdekt heeft, is er vaak druk. Ook kleinere profi.s kopen er veel Dat heeft ook tot gevolg dat sommige zaken wel eens uitverkocht zijn, of hard lopen. En e.e.a. Door de medewerkers niet altijd bij te houden is. Juist ook omdat de klanten zelf wel eens zaken terugleggen waar ze t niet vandaan hadden. Daar hebben andere klanten dan weer last van. Ik kom er heel veel vanwege uitgebreider assortiment en zeer scherpe prijzen. (laagsteprijsgarantie!) Jammer dat t soms zo druk is.. Maar juist dat zegt ook wat over prijs/kwaliteit..

Als je iets snel nodig hebt, en wil weten waar je aan toe bent kies er dan voor zelf op te halen, ze verhuren voor vervoer materialen ook aanhangers en bus. Wel even van tevoren reserveren! Want er zijn meer mensen die er graag kopen..

Qua apparaten altijd goede afhandeling gehad, ook bij een keer een gebrek.

Ontevreden klant 18-09-2017 In de winkel gekocht
Geleen

Om klantvriendelijk

Vandaag naar hornbach geweest voor een paar onnozele plantenspuiten. Hangt er een prijskaartje van 1,99 boven. Kom je bij de kassa, niks ervan 2,39. BAM 40 cent per spuit duurder . En wat zegt de dame aan de kassa, loop maar naar de afdeling en leg u klacht daar maar neer als u iemand vindt.
Klote zaak dus, zo klant onvriendelijk. Nee medewerker om laten roepen en de klant fatsoenlijk helpen os er niet bij

Officiele reactie van Hornbach 22-09-2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw reactie en we betreuren dat dit is gebeurd. Dit had ons niet mogen gebeuren. Wij geven het door aan de desbetreffende afdeling.

Luc 02-09-2017 Via de website gekocht

Sterft in goede bedoelingen maar levert niet.

24 mei is bij Hornbach on line van alles besteld voor het maken van een schutting. Kort samengevat. Tot op heden zijn de palen en de schutttingdelen niet geleverd.
Het online shop team is alleraardigst. Elke keer weer "gezellig" om nu weer te horen wat er fout is gegaan. (Na 3 maanden te veel om uit te schrijven)
Maar als je echt meteen aan de slag wil. Koop het elders!

Officiele reactie van Hornbach 06-09-2017

beste Luc,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij betreuren dat de artikelen niet op voorraad waren en u hier geen bericht over hebt gehad. Dit had ons niet mogen gebeuren. Onze excuses hiervoor.

Jan de Vries Lentsch 08-08-2017 Via de website gekocht

Niet leveren na lang dralen en wchten op je geld terug

Ik bestelde een zakje afdekkapjes voor op Torx schroeven. Volgens de site was het product op voorraad. De bestelling en betaling gingen vlot door het systeem maar toen begon de ellende. Na twee dagen was de status van de order nog niet gewijzigd. IK belde en er werd beweerd dat de order nog in de status "niet betaald" stond"terwijl ik op de website gewoon zag staan dat de betaling ontvangen was. Ik heb toen de LIC code vanuit mijn betaling doorgegeven om dat te kunnen controleren. Ik werd later teruggebeld dat de order nu inmiddels als betaald in het systeem stond. Het was mij in iddels opgevallen dat het door mij bestelde product inmiddels als "niet bestelbaar" op de website stond dus ik vroeg of het product er soms niet was en zij de order gingen annuleren. De dame die ik aan de telefoon had zei dat zij dan al een signaal had moeten krijgen dat het product er niet was. Echter de volgende dag was de status van de order in de website nog steeds niet van status veranderd. Ik heb toen twee dagen later weer gebeld met de vraag wat er nou ging gebeuren met die order. IK zou daarover terug worden gebeld. IK werd daar de volgende dag over terug gebeld met de opmerking dat het product er inderdaad niet meer was en mijn geld gestorneerd zou worden. Inmiddels ben ik weer een aantal dagen verder maar heb nog steeds mijn geld niet terug. Dus hier sta ik zonder product meer dan anderhalve week verder en zonder geld. Ik heb alleen geen 1 gegeven om dat ze netjes aan de telefoon waren en teug belden.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Officiele reactie van Hornbach 09-08-2017

Beste Jan de Vries Lentsch,

Hartelijk dank voor uw review. Het boeken van de betaling op de order heeft een door een hick-up in het systeem vertraging gekregen. Hierdoor werd de order later dan verwacht vrijgegeven voor het verzamelen van de orders. Helaas bleek in de tussentijd het artikel uitverkocht te zijn. Wij excuseren ons voor deze vervelende samenloop van omstandigheden.
Uiteraard wordt uw geld binnen de 14 dagen terugbetalingstermijn teruggestort.

Richard 02-08-2017 Via de website gekocht

NIET online bestellen, leveren NIET.

Levering is NIET door PostNL of DHL dus kleine verzender. Op website van Hornbach staat vermeld levering 1 TOT 2 werkdagen. Klopt NIET. Hornbach verbeter je service!! Zo lopen klanten weg! Betalen = leveren. Niet leveren = terug betalen.

Officiele reactie van Hornbach 09-08-2017

Beste Richard,

Hartelijk dank voor uw review. Helaas kunnen wij met deze gegevens niet achterhalen welke order het betreft. Daarom kunnnen wij op dit moment niet inhoudelijk op deze klacht ingaan. Zodra we het ordernummer weten kunnen we nagaan waar het verkeerd is gegaan en dit mogelijk in de toekomst verbeteren.

FKok 20-07-2017 Via de website gekocht

Niet leveren en wachten op je geld!

Product via de website besteld en tijdens betalen klapt de site er uit. Telefonisch contact opgenomen en ze kunnen dus niet alsnog een betaling koppelen aan een product. Vervolgens krijg je te horen dat ze het geld terug gaan storten. Nu ruim 14 dagen later nog geen geld terug, en krijg je de smoes te horen dat het druk is en het bij de boekhouder ligt.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Fam. De Boer 05-07-2017 In de winkel gekocht

Geweldige service, tevreden klanten

Alle complimenten voor jullie collega Ferdy van de badkamerafdeling!! Weet goed waar ie het over heeft en denkt goed mee. Komt zelf ook met mooie mogelijkheden en luistert echt naar je wensen. Informeert je en komt zijn afspraken na. Dikke 10 voor Ferdy! Ik zou Hornbach Nieuwerkerk hierdoor zeker aanbevelen bij andere.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Karin 02-07-2017 In de winkel gekocht
Utrecht

Eerlijk, duidelijk, kundig en vriendelijk.

Hier vorig jaar een toilet gekocht. Voor de nieuwe badkamer nu boven nog een nieuw toilet nodig. Aangezien we niet tevreden zijn met huidig toilet (wel randloos), informatie gevraagd over hoe de problemen te verhelpen en wat nu het beste te doen. Een behulpzame, vriendelijke mannelijke medewerker (mag bijna met pensioen?) Heeft ons eerlijk te woord gestaan. Kwamen veel klachten retour van eerder gekocht toilet. Raadde deze ten zeerste af, ook al is het een product dat alleen bij hornbach verkocht wordt. Wist ons precies te vertellen waar we al op moeten letten bij aanschaf van nieuw toilet (niet randloos!!) en gaf tips voor retour doen van toilet welke eind vorig jaar daar gekocht is. Fijn om een echte mening en advies van iemand te horen, dan van iemand die kostte van het kost geld wilt verdienen voor de Hornbach. Tevens nam deze heer alle moeite en tijd om dingen uit te leggen, en was geen vraag hem teveel! Bedankt voor deze positieve ervaring van de meneer uit Hornbach Utrecht.

Bootsman 30-06-2017 Via de website gekocht

online bestellingen

Ik vind het maar een rampzalig bedrijf.
Zeer slechte communicatie.
de voorraad op de site wordt niet bij gehouden. Daar klopt dus helemaal niks van.
ik heb 10 de zelfde producten besteld ( op voorraad ) krijg ik 2 weken later het bericht dat zij er maar 6 kunnen leveren. ok ook goed van de niet leverbare producten heb ik het geld al terug gekregen.
MAAR !!!!! de 6 producten die ze wel konden leveren heb ik na 5 weken wachten nog niets van binnen.

Niet telefonisch of via mail contact leggen met de klant voor een update van stand van zaken.

diep en diep triest hoe dat gaat.

had het beter zelf in de ijzermijn kunnen gaan delven en gaan smelten dan dit.

bestel je wat uit China en dat is na 1.5 week binnen.

voor mij nooit meer.
het slechtste bedrijf waar ik ooit zaken mee gedaan heb

WAT EEN RAMP !!!!!!!!

Robin 29-06-2017 Via de website gekocht

Bestellen bij Hornbach is duurkoop!

Als een bestelling 1 keer niet goed gaat, dat kan gebeuren. Maar 4 keer? In mijn optiek is het zo dat als je niet in staat bent te leveren of op tijd te leveren, dan moet je het simpelweg niet aanbieden.
De hoeveelheid tijd en energie die het je kost wanneer je besteld bij hornbach is duurkoop! Ik betaal in de toekomst liever 100 euro meer dan dat ik ooit nog bestel bij hornbach!

Wendie 28-06-2017 In de winkel gekocht

Slecht!

3 kleine dozen tegeltjes besteld, man van de tegelafdeling dacht het dezelfde week te hebben. Nu na ruim 3 weken nog niet ontvangen. 2 Keer klantenservice aan de telefoon gehad, 2de keer uiterst onvriendelijke vrouw aan de telefoon. Winkel goed assortiment, iets bestellen nooit meer.

Arjan 26-06-2017 Via de website gekocht

BAGGER SERVER

Wat een k**** service, al mijn online orders 3 weken te laat geleverd. Vervolgens zou ik compensatie krijgen waar ik al 5 keer over gebeld ben dat het eraan komt maar er na een maand nogsteeds geen daden zijn.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

klusser 16-06-2017 In de winkel gekocht
nieuwegein

bot personeel

als je een vraag stelde moest ik het maar aan een ander vragen behalve de man van de vloerbedekking die was erg vriendelijk

Hr. B.C. Lieuw A Soe 16-06-2017 Via de website gekocht

Slecht heel slechte dienstverlening en klantenservice

Online een partij beton van 115 zakken besteld en betaald.
Firma van Spreuwel was netjes op tijd waare het niet dat ipv drie pallets er maar twee geleverd werden. Een belletje naar de transporteur en deze maakte een afspraak voor de volgende dag en weer netjes op tijd.
En nu komt het: Beide keren waren de reeds bestelde en ook betaalde betonstaalijzeren matten niet aanwezig.
Vanaf de eerste levering heb ik gebeld met Hornbach hierover en zou het onderzocht worden.
Het initiatief moest weer van de klant komen om weer zelf te bellen met de transporteur hoe het eigenlijk zat met de levering van de matten , maar deze gaf aan geen matten van Hornbach ontvangen te hebben.
Ondanks dat ik 8X met Hornbach gebeld had en te kennen had gegeven dat ik de matten dezelfde dag nog nodig had ivm arbeiders die stonden te wachten om de vloer te storten werd mij verteld dat de matten niet dezelfde dag geleverd zouden worden omdat eerst onderzocht moest worden wat er mis gegaan is, levering zou pas na het weekend gebeuren.
Dit was voor mij een no go antwoord omdat ik voor de 2de opeenvolgende dag door de amateuristische en zeer klantonvriendelijke klantenservice niet was geholpen.
Ook heb ik door dit beunhazen werk €450,- aan 2 arbeiders moeten betalen die voor xxxx uit Den haag waren gekomen om het werk te doen.
Bij de vraag hoe dat dan gezien werd, was het antwoord: U krijgt niks.

Door fouten en miskleunen gecombineerd met en stelletje incapabele dames en heren bij de klantenservice zou ik niet nog eens bij Hornbach een bestelling plaatsen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Albert-Jan Scholtalbers 06-06-2017 Via de website gekocht

Pas op met reserveren, kan je een flinke domper opleveren!

Had spullen laten reserveren online. Afgereisd, daar aangekomen bleken NIET alle spullen aanwezig. Melde dat het geen probleem indien ze de andere spullen zouden nasturen. Dat kon niet. Dus als zij fouten maken is het probleem voor mij, niet voor hun........ Het bleek dat hun voorraadsysteem voor geen meter klopt.

Mijn advies, pas heel goed op met reserveren, grote kans op kat in de zak.

Officiele reactie van Hornbach 08-06-2017

Beste Albert-Jan Scholtalbers,

Rob de Jong 06-06-2017 Via de website gekocht

Ondanks opdrachtbevestiging wordt niet geleverd

Op 1 juni hebben wij 4 artikelen besteld (Küpper werkbank etc.) keurig direct via internet betaald en via de mail ontvingen wij de bevestiging. Dank voor de opdracht u ontvangt de levering op 5 of 6 juni .Vreemd want 5 juni is 2e Pinksterdag, dus wij gingen er van uit dat het dan de 6e zou worden geleverd. Dagje vrij genomen, schuur uitgeruimd en in blijde afwachting. Tot we keken of er bekend was hoe laat onze bestelling zou komen. Niets te vinden dus maar eens bellen met Hornbach Klantenservice. Opdracht bleek ondanks de bevestiging en de betaling niet bekend. Ze gaan het uitzoeken en zullen terug bellen. 5 uur later nog steeds niets gehoord, dus maar weer gebeld. Dame is niet aanwezig collega pakt het op en gaat ons binnen half uurtje terug bellen. Na een uur zelf maar weer gebeld. Weer een andere medewerker, weer het verhaal doen. Deze stelt voor het bedrag te storneren, dat gaat alleen wel 14 dagen duren dat is standaard procedure. Ruim € 800,= en Hornbach permitteert het zich dat nier per omgaande terug te storten. Hoofdkantoor maar eens gebeld en nu afwachten wat die gaan doen. Snelle levering heeft nog steeds mijn voorkeur, als dat niet kan per omgaande geld terug en zeker niet met 2 weken, ik heb nu materiaal nodig !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 08-06-2017

Beste Rob de Jong,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zijn ons ervan bewust dat er soms orders blijven steken in ons systeem. Dit is een heel vervelend en lastig probleem. Er wordt daarom hard gewerkt om dit probleem op te lossen.
Wij hebben uw aankoopbedrag direct terug laten storten, zodra duidelijk werd dat de order niet goed was aangelegd.

Mariusz 15-05-2017 Via de website gekocht

Bosch pts 10

.Producten besteld en betaald omdat er op de website duidelijk stond dat de levering 1-2 werkdagen zou zijn
Na 2 dagen maar eens gebeld waar het blijft; dan wordt duidelijk dat de materialen het magazijn nog niet hebben verlaten en ook nog niet zijn overgedragen zijn aan de transporteur. Als je dan om een oplossing vraagt om t te versnellen wordt er niets aan gedaan omdat de maximale levertijd nog niet versteken is tereijl het wel al duidelijk is dat we de levertijd nooit gaan halen!?!?
Verder zeer onvriendelijk geholpen met teksten als ja mevrouw dat is nou eenmaal de procedure en daar kan ik verder ook niets aan doen

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Florencia 11-05-2017 In de winkel gekocht
Ypenburg

Klantgerichtheid

Ik wil XXXXXXX heel hartelijk bedanken voor zijn klantgerichtheid en het mee denken.

Uiteindelijk heb ik keuken hangkasten gekocht en XXXXXXX heeft dit in mijn auto geladen. TOP.

Daarom geef ik het personeel van Hornbach XXXXXXX en de dame van de afdeling plakfolie hoogglans een dikke vette 10!!!😙👍

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ontevreden KLANT 11-05-2017 In de winkel gekocht

Opgelicht, geschoffeerd en diep beledigd doorHORNBACH

Ik KOOP NIKS meer BIJ DE HORNBACH PERSONEEL IN DE WINKEL ZIJN SCHOFTERIG EN KUNNEN LIEGEN. Het hoofdkantoor word niet goed ingelicht en zij schuiven de schuld naar de klant om de winkel te beschermen! Voorbeeld kun je hierboven lezen bij ACM kroon , dit is zo herkenbaar voor mij!!! En als ik de reactie van Hornbach online team lees, is dit lachwekkend en treurig " uw bericht is vast in uw spambox terecht gekomen" !!! Ik heb ondeugdelijke producten nadat ik het volledige bedrag had betaald.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Anniek 04-05-2017 Via de website gekocht

Schandalig behandeld!

Uiteindelijk na lang doorvragen eindelijk antwoord gekregen dat de levering nog minimaal 3 dagen op zich zou laten wachten waardoor het te laat zou zijn voor de startdatum van t project
En dan nog de lullige opmerking ontvangen; dan stelt u het project toch een paar dagen uit??
Alsof mijn bouwvakkers daar op zitten te wachten.
Alle spullen zelf moeten gaan halen in een vestiging en nogmaals betalen terwijl ze er doodleuk 2 weken over doen om t geld eetour te storten

Milou 04-05-2017 Via de website gekocht

Beweerde levertijd 1 tot 2 dagen. Daadwerkelijk: 8 dagen!

Zeer slecthe service, levertijd uiterst belabberd! Een rib uit m'n lijf gekocht aan materialen en producten, juist om de levertijd die erachter stond. 2 verlofdagen opgenomen 3 dagen na de bestelling. 5 dagen na orderdatum kregen we pas mail, na vele malen contact te hebben gelegd met ze, dat 3 dagen later het zooitje bezorgd wordt. Grote teleurstelling en de opening van mijn bedrijf werd een nachtmerrie in vergelijking met wat hornbach voor me had kunnen betekenen. Geen kredits van mij, maar een zeer koude douche!

Zeer ontevreden. Ik koop hier nooit meer iets weer.

Groeten Milou

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

ACM Kroon 01-05-2017 Via de website gekocht

Waardeloze sevice.

Wat voel ik mij bedrogen en wel hierom. In de webshop voor de artikelen die ik besteld heb en betaald heb stond en staat een lever tijd van 1 tot 2 dagen. Het betrof een gecombineerde bestelling waarvan 1 keurig op tijd is geleverd via de post de volgende dag. Helaas zijn mijn andere bestelde artikelen uitbesteed een ander leveringsbedrijf vanspreuwel Afgelopen vrijdag gebeld met een medewerker van Hornbach webshop. Deze medewerker vond dat ik erg voorbarig reageerde omdat er een feestdag ( koningsdag ) tussen zat. Ben van mening dat als een webshop garandeerde levertijden afspreekt zij zich dan ook aan de levertijden houden en ik daar op mag kunnen vertrouwen. Inmiddels na 7 dagen nog niets ontvangen. Vanmorgen wederom contact gehad met enkele medewerkers van Hornbach webshop. Opmerkelijk feit is dat na vermelding dat de andere artikelen bezorgt zouden worden door van spreuwel het gesprek stil viel en een andere medewerker aan te telefoon kreeg.Deze gaf aan dat mijn bestelde artikelen morgen geleverd worden. Ik zou dan na 21.30 uur een bevestiging krijgen. Helaas geen bevestiging ontvangen. Wil graag mijn vooruitbetaalde bedrag voor de artikelen die uitbesteed zijn aan leveringsbedrijf vanspreuwel terug ontvangen op mijn rekening. Het dossier is bekent bij webshop Hornbach. Ikzelf zal nooit meer producten aanschaffen via de webwinkel van Hornbach.

Officiele reactie van Hornbach 04-05-2017

Beste ACM Kroon,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw order is niet soepel verlopen. Daarvoor bieden wij onze excuses aan.
In onze webshop en communicatie over de order geven wij vermoedelijke levertijden aan. Helaas bieden wij geen gegarandeerde levertijden aan. Dat neemt niet weg dat uw levering te laat is afgeleverd. Dit had ons niet mogen gebeuren.

De bevestiging van het aflevertijdstip is mogelijk bij uw spam terecht gekomen.
Ongeacht het niet ontvangen hebben van de bevestiging van het aflevertermijn zijn de artikelen wel door u ontvangen. Het is daarom niet mogelijk het complete bedrag van de artikelen terug te ontvangen.

Ruud 01-05-2017 In de winkel gekocht
Nieuwerkerk aan den IJssel

Te lange tijdsafhandeling voor gebruik aanhanger

Ik had op 27 april 2017 42 minuten nodig om een aanhanger te regelen en een bestelling af te ronden vanaf het moment dat ik geholpen werd. Medewerkers deden hun best maar zijn gebonden aan veel te veel regelwerk. Ambtenaren zijn er niets bij.
Bij de Gamma was ik er 5 minuten voor kwijt!

Officiele reactie van Hornbach 08-05-2017

Beste Ruud,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben uw ervaringen doorgegeven aan de desbetreffende vestiging. Deze geven aan dat ze het betreuren dat u zo lang heeft moeten wachten. Ze gaan kijken hoe de processen aangepast kunnen worden om het in de toekomst soepeler en sneller te laten verlopen.

Geen-hornbach-meer-voor-ons 19-04-2017 Via de website gekocht

Bagger-service en liegende website

Wij hadden online een tuinbox besteld. Deze werd niet geleverd aangezien het "niet voorradig was". Na een dikke week stond het artikel nog altijd te koop op de website en hadden wij ons geld nog niet terug...! Tevens stond er duidelijk op de website de hoeveelheid voorraad er was. Echter volgens de klanten"service" stond dit los van hun online shop. Totaal geen ene medewerking en ook nog zeer onvriendelijke onprofessionele emails ontvangen van Hornbach. We wachten nog steeds op ons geld.

Never nooit meer Hornbach.

Ik raad het dan ook iedereeen af om daar iets te kopen/bestellen.

Officiele reactie van Hornbach 20-04-2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw review. Graag willen wij nakijken waar het fout is gegaan, wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen en wat we voor u kunnen betekenen om uw klacht goed af te handelen.

Helaas zijn er bij deze review geen gegevens meegekomen, waarmee wij deze review aan een klant, bestelling kunnen koppelen. Dit maakt het erg lastig om een passende actie te ondernemen. Graag verzoek ik u daarom om een naam of ordernummer aan uw review toe te voegen of zelf contact op te nemen met onze klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

Dhr Derijck 08-04-2017 In de winkel gekocht

Verschrikkelijke winkel - ik ga nooit meer naar Hornbach

Vandaag retour gegaan met een Klik aan Klik Uit setje gekocht bij de Hornbach.
Het spul werkte direct uit de doos niet.
Terug naar de winkel met bon. Eenmaal aangekomen bleek dat het doosje waar de klik aan klik uit in zat niet in hun systeem stond. Er zat waarschijnlijk een Wikkel om de doos met de juiste code. Het doosje van karton had als label "Trust" ipv "Klik Aan Klik Uit. " Was gewoon een dichte verpakking in plastic uit het schap van de Hornbach.
Het apparaat en de plaatjes op de doos zijn identiek aan Klik aan Klik uit. Alleen het Trust logo stond op het doosje. Dit was ons bij aanschaf niet opgevallen en bij de kassa konden we het product gewoon afrekenen.

Ondanks dat we voor 200 euro aan boodschappen gedaan hadden 2 weken geleden en we duidelijk een setje daar gekocht hadden (staat op de bon) werd beweerd dat we die schakelaar (14 euro) daar niet gekocht hadden.

Het personeel, tot aan bedrijfsleider, heeft bij hoog en laag volgehouden - "staat niet in de computer dus u heeft het hier niet gekocht".

Werden we nog bijna voor oplichters en winkeldieven uitgemaakt!!!!

We zijn hier de dupe geworden van een fout door Hornbach zelf. In plaats dat er getracht wordt een probleem weg te nemen worden we gewoon de deur gewezen.

M'n zoontje van 3 moest naar het toilet en daarbij werd er ook nog net gedaan alsof we winkeldieven waren. "U moet de spullen wel bij de kassa laten staan, anders denken we dat u het gestolen hebt". Ik heb me in een winkel nog nooit zo beledigd gevoeld.

Er wordt ook geen poging ondernomen om even te testen of de schakelaar of de stekkerdoos kapot is. Dit terwijl er in de winkel gewoon een opstelling staat waarmee dit te testen is. Er wordt geen enkele poging gedaan om tot een klantvriendelijke oplossing te komen. Je krijgt het gevoel dat je met robots staat te praten. "Staat niet in de computer... we kunnen niets voor u doen".

We hebben een andere stekkerdoos gekocht en wat denk je............... HET WERKT NOG STEEDS NIET.

In alle consternatie zijn we ook onze oude kassabon nog kwijt geraakt bij de kassa dus heb nu 2 keer betaald voor iets wat NIET WERKT.

Ik ga echt nooit van m'n leven meer naar Hornbach. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring heb in deze winkel. Wilde ze nog een kans geven, maar heb er alweer spijt van dat ik dit gedaan heb.
De deurluifel die ik overwoog aan te schaffen ga ik ook wel elders zoeken. Ik ben echt voor eens en voor altijd klaar met Hornbach.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Alwin 12-04-2017

Nog een aanvulling op mijn review.

We zijn die middag in onze papierbak gedoken om te zoeken naar een winkel wat rond de verpakking gezeten moest hebben.
En we hebben het gevonden. Een Nederlandse Klik aan Klik uit wikkel, die in de plastic verpakking om het "Trust" doosje zat.

Omdat het geheel ons erg hoog zat, zijn we diezelfde middag met het wikkel terug naar het filiaal in Nieuwegein gereden.

Daar aangekomen dezelfde personen weer gesproken en het wikkel laten zien. Tot onze verbazing werd er nog steeds geprobeerd om ons verhaal te weerleggen.....
Uiteindelijk kregen we "het voordeel van de twijfel".

Ongelofelijk toch?

Voordeel van de twijfel.

Een product gekocht bij Hornbach, met een bon waar het product op staat, met een Trust/Klik aan Klik uit doosje en het bijbehorende Nederlandse Klik aan Klik uit wikkel wat om deze verpakking zat en dan nog steeds geen excuses krijgen.....

We hebben wel ons geld terug gekregen, maar de manier waarop was wederom zeer klant onvriendelijk.

Officiele reactie van Hornbach 19-04-2017

Beste Dhr Derijck,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw teleurstelling in de service en klantvriendelijkheid bij het verwerken van uw retour.
Wij geven uw ervaringen door aan de desbetreffende vestiging, zodat hiervan geleerd kan worden. Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ondervonden.

Mohammed 29-03-2017 Via de website gekocht

Incomplete product delivered

Ordered online. Costs only 9 euro including delivery. But two parts missing. Incomplete product delivered. Seems negligence and deliberate. Now its completely useless.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 30-03-2017

Dear Mohammed,

Thank you for your review. It is never our intention to deliver an incomplete product. We are sorry that it did happen with your order. Please contact our customer service, so we can correct this mistake. Please call us at 088 505 11 11 or send an email to onlineshop@hornbach.nl.

With kind regards,

Barry 26-02-2017 Via de website gekocht

Meest waardeloze webshop ooit!

Deze review is voor de online webwinkel.

Op zondag 19 februari 2017 heb ik een onderkast voor mijn aquarium besteld, omdat deze precies zou passen, de prijs gunstig was en binnen 2 werkdagen besteld zou worden. Heb deze besteld en met IDEAL betaald.

Twee dagen gewacht, en op dinsdag 21 februari nog steeds geen vooruitgang in mijn online bestelling. Dus ik gebeld met de klantenservice om de status op te vragen. Antwoord wat ik kreeg is dat ze de betaling nog niet ontvangen hebben? Wat een grote onzin! Via IDEAL wordt een betaling meteen overgeboekt. Werd mij beloofd dat dezelfde dag mijn bestelling verzonden zou worden.

Woensdag 22 februari nog steeds geen vooruitgang in mijn order dus weer gebeld. Kreeg weer iemand anders van de klantenservice aan de telefoon, en na minutenlang in de wacht te hebben gestaan kwam ze met een of ander smoesje dat mijn persoonsgegevens verwisseld waren. Als dit zo is dan is dit inbreuk op mijn privacy en een zeer kwalijke zaak! Vervolgens mijn contactgegevens opnieuw doorgenomen en ik heb mevrouw drie keer laten checken of mijn onderkast op voorraad was. Dit was het geval en weer werd mij beloofd dat ze de bestelling dezelfde dag nog zouden bezorgen.

Woensdag einde van de middag nog steeds niks gehoord van Hornbach en wederom gebeld met hun waardeloze klantenservice. Na weer diverse collega's gesproken te hebben kwamen ze uiteindelijk tot de conclusie dat mijn onderkast helemaal niet meer leverbaar was! Mijn woede was groot, en enigste oplossing die ze konden bieden was om een beschadigd exemplaar op te halen bij hun vestiging in Kerkrade. Of ik dus 2 uur wil rijden om een beschadigde kast op te halen?

Heb de order meteen geannuleerd en inmiddels al twee keer moeten bellen om achter mijn geld aan te gaan.

Mensen denk na als je hier iets doet bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Officiele reactie van Hornbach 01-03-2017

Beste Barry,

Wij kijken na hoe de fouten zijn ontstaan, zodat we hiervan kunnen leren.

Dreetje1966 15-01-2017 Via de website gekocht

Zeven van de tien platen hout beschdigd

Zeven platen geplastificeerde spaanplaat geleverd waarvan 5 met krassen en beschadigingen. (gewoon ertussen geladen) Van de drie mdf platen waren er twee beschadigd. Deze platen waren netjes geseald met wikkelfolie en bandjes er omheen. Toen de bandjes werden losgeknipt bleek dat er totaal zeven van de tien platen beschadigd waren. Dit is dus in het magazijn bewust geladen. Ik ga er van uit dat die mensen daar gewoon kunnen zien. Terwijl ik hier twee timmerlieden had (die ook niet voor niets komen) om de platen voor een kast te zagen, heb ik de hele dag met diverse Hornbach medewerkers gebeld, en foto’s opgestuurd.

De oplossing waar ze mee kwamen was om ze om te ruilen ergens volgende week. Ik stond met de rug tegen de muur want twee timmerlieden naar huis sturen kost ook geld. Ik stelde daarom voor om te kijken of de platen voor de kast zo gezaagd konden worden dat de beschadigingen aan binnenkanten en minder zichtbare kanten komen. Dit zou een gepuzzel worden maar dan konden die mensen wel door. Wel had ik meer afval en moesten er twee nieuwe platen bijkomen.

Hornbach kwam toen met het beledigende bod van 50 euro korting, of we mochten ze ook zelf komen ruilen in Nieuwegein. (dit is 160 km heen en weer + tijd en benzine) ook dit is geen optie.

Ik stelde voor om 200 euro terug te storten omdat ik doordat de schade er op zat ik nog twee platen ergens anders moest kopen. Het retourhalen van de platen kost ook 100 euro vervoer voor Hornbach dus dit leek me dit redelijk. Uiteindelijk gingen ze tot 100 euro retour.

Ik ben er erg ontevreden en pislink over omdat ik van die honderd euro ook nog twee nieuwe platen moet kopen en uiteindelijk 40 euro korting heb op rommel die ze bij Hornbach gewoon bewust geladen hebben, en waar ze blijkbaar een slachtoffer voor zochten. De beschadigingen zijn namelijk duidelijk te zien. Voor die overgebleven 40 euro heb ik ook nog eens de hele dag lopen bellen en bakkeleien met diverse medewerkers van dit geweldige bedrijf. (dit kost voor beide partijen ook alles lijkt me)

De oplossing voor dit grote bedrijf is ver onder de maat wat mij betreft en voor mij nooit geen Hornbach meer.

Pluspunten

• levering ging soepel

Minpunten

• Bijna alles is beschadigd geleverd
  • Weinig begrip van Hornbach
  • Slechte service

Henk 14-01-2017

Informatie over Beton-poeren

Telefoonnumer 088 505 11 11 gebeld en 9 minuten aan de telefoon gehangen en met 5 verschillende medewerkers verbonden en uiteindelijk nog geen antwoord.
Ik heb het gevoel dat men totaal geen verstand van zaken en materialen heeft. Woorden als "thermisch verzinkt" en "elektrolytisch verzinkt", dat zegt de medewerkers helemaal niets, maar dat bepaald voor een groot deel of de kwaliteit goed of slecht is. Een slechte zaak, dat men mij zo lang aan de lijn gehouden heeft en nog geen antwoord weet te geven.
Slechte 'vakmensen'..........

Minpunten

• Zeer weinig kennis
  • Men houdt je onnodig zeer lang aan de lijn
  • Incomplete technische info op de website

henk 13-01-2017 In de winkel gekocht
zaandam

henk

ik heb een compleet (badkamer-)tegel assortiment besteld in de winkel (Zaandam).
Ongeveer 4 junior en senior verkopers hebben zich ermee bemoeid. Volgens hen zou de beste manier van bestellen en bezorgen zijn via hun web shop. De medewerker vulde zelf alles in. Over de bezorgdatum zou gebeld worden. Aangezien mijn flat pas volgende week opgeleverd zou worden, kon de bezorging uiteraard pas na de opleverdatum... Wie schetst mijn verbazing dat de dag erna al een deel van de bestelling bezorgd wordt zonder tel overleg. ...Maar ik kan niet in mijn flat!. Een bestelling op de juiste datum kan niet meer...("dan krijgt u uw geld wel terug"...). Zelfs na een tel afspraak van de webshop medewerker over de juiste datum, wordt de rest van de bestelling ook op de verkeerde tijd geleverd. Kortom: een totale chaos daar, (blijkbaar) geen interne communicatie, slecht geïnformeerde medewerkers in de zaak en webshop medewerkers die niets willen / kunnen aanpassen voor de klant.
Ik ga er NOOIT meer bestellen !!

Pluspunten

• keus in de winkel
  • welwillend, maar "onwetend"

Minpunten

• slecht geinformeerde medewerkers
  • starre web shop houding
  • ontbrekende interne communicatie

Lissa 05-12-2016 Via de website gekocht

Onlineshop ,grote bestelling? Niet aan beginnen!

Ik ben bezig de badkamer en toilet te verbouwen en dacht dat het makkelijk was om alles in 1 keer te laten bezorgen...... alles komt dus in deelleveringen en men kan je telefonisch niet vertellen wanneer . Dan krijg je dus plots een mail met dat ze morgenochtend op de stoep staan zonder mogelijkheid af te zeggen of iets af te spreken. Dan komt er een meubel weer met een transporteur waarmee je wel een afspraak kunt maken en wanneer de toiletpot en spoelsysteem komt geen idee kunnen ze je niet vertellen ook niet door welke transporteur het geleverd word . Zo kun je dus niks plannen ! Zwaar knudde dit !