Hornbach - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Hornbach.

Hornbach stelt zich voor

Er is altijd iets te doen!

Deze score is berekend op basis van 33 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

2.6

bas 19-09-2017 In de winkel gekocht
nieuwegein

prima bouwmaterialen, goede prijzen, pas op met levertijden.

Al vaker wat gekocht bij Hornbach online. Voor apparaten ed. Tot nu toe altijd prima service gehad. Ook bouwmaterialen netjes binnen gehad met voor wat betreft bezorging wel wat mitsen en maren. De bezorging komt vaak wat laat op gang, en e.e.a. Is niet af te spreken, er is soms sprake van deelleveringen, waardoor je dan meerdere dagen thuis moet zijn. Er zijn niet veel bouwhandels die dit proces al helemaal onder controle hebben. Natuurlijk wel de professionele, waar op afspraak gewerkt wordt.

Wat betreft de fysieke winkels: Zeer groot assortiment, goede spullen, en meestal vriendelijke mensen. Je merkt dat Nederland de hornbach ontdekt heeft, is er vaak druk. Ook kleinere profi.s kopen er veel Dat heeft ook tot gevolg dat sommige zaken wel eens uitverkocht zijn, of hard lopen. En e.e.a. Door de medewerkers niet altijd bij te houden is. Juist ook omdat de klanten zelf wel eens zaken terugleggen waar ze t niet vandaan hadden. Daar hebben andere klanten dan weer last van. Ik kom er heel veel vanwege uitgebreider assortiment en zeer scherpe prijzen. (laagsteprijsgarantie!) Jammer dat t soms zo druk is.. Maar juist dat zegt ook wat over prijs/kwaliteit..

Als je iets snel nodig hebt, en wil weten waar je aan toe bent kies er dan voor zelf op te halen, ze verhuren voor vervoer materialen ook aanhangers en bus. Wel even van tevoren reserveren! Want er zijn meer mensen die er graag kopen..

Qua apparaten altijd goede afhandeling gehad, ook bij een keer een gebrek.

Ontevreden klant 18-09-2017 In de winkel gekocht
Geleen

Om klantvriendelijk

Vandaag naar hornbach geweest voor een paar onnozele plantenspuiten. Hangt er een prijskaartje van 1,99 boven. Kom je bij de kassa, niks ervan 2,39. BAM 40 cent per spuit duurder . En wat zegt de dame aan de kassa, loop maar naar de afdeling en leg u klacht daar maar neer als u iemand vindt.
Klote zaak dus, zo klant onvriendelijk. Nee medewerker om laten roepen en de klant fatsoenlijk helpen os er niet bij

Officiele reactie van Hornbach 22-09-2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw reactie en we betreuren dat dit is gebeurd. Dit had ons niet mogen gebeuren. Wij geven het door aan de desbetreffende afdeling.

Luc 02-09-2017 Via de website gekocht

Sterft in goede bedoelingen maar levert niet.

24 mei is bij Hornbach on line van alles besteld voor het maken van een schutting. Kort samengevat. Tot op heden zijn de palen en de schutttingdelen niet geleverd.
Het online shop team is alleraardigst. Elke keer weer "gezellig" om nu weer te horen wat er fout is gegaan. (Na 3 maanden te veel om uit te schrijven)
Maar als je echt meteen aan de slag wil. Koop het elders!

Officiele reactie van Hornbach 06-09-2017

beste Luc,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij betreuren dat de artikelen niet op voorraad waren en u hier geen bericht over hebt gehad. Dit had ons niet mogen gebeuren. Onze excuses hiervoor.

Jan de Vries Lentsch 08-08-2017 Via de website gekocht

Niet leveren na lang dralen en wchten op je geld terug

Ik bestelde een zakje afdekkapjes voor op Torx schroeven. Volgens de site was het product op voorraad. De bestelling en betaling gingen vlot door het systeem maar toen begon de ellende. Na twee dagen was de status van de order nog niet gewijzigd. IK belde en er werd beweerd dat de order nog in de status "niet betaald" stond"terwijl ik op de website gewoon zag staan dat de betaling ontvangen was. Ik heb toen de LIC code vanuit mijn betaling doorgegeven om dat te kunnen controleren. Ik werd later teruggebeld dat de order nu inmiddels als betaald in het systeem stond. Het was mij in iddels opgevallen dat het door mij bestelde product inmiddels als "niet bestelbaar" op de website stond dus ik vroeg of het product er soms niet was en zij de order gingen annuleren. De dame die ik aan de telefoon had zei dat zij dan al een signaal had moeten krijgen dat het product er niet was. Echter de volgende dag was de status van de order in de website nog steeds niet van status veranderd. Ik heb toen twee dagen later weer gebeld met de vraag wat er nou ging gebeuren met die order. IK zou daarover terug worden gebeld. IK werd daar de volgende dag over terug gebeld met de opmerking dat het product er inderdaad niet meer was en mijn geld gestorneerd zou worden. Inmiddels ben ik weer een aantal dagen verder maar heb nog steeds mijn geld niet terug. Dus hier sta ik zonder product meer dan anderhalve week verder en zonder geld. Ik heb alleen geen 1 gegeven om dat ze netjes aan de telefoon waren en teug belden.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Officiele reactie van Hornbach 09-08-2017

Beste Jan de Vries Lentsch,

Hartelijk dank voor uw review. Het boeken van de betaling op de order heeft een door een hick-up in het systeem vertraging gekregen. Hierdoor werd de order later dan verwacht vrijgegeven voor het verzamelen van de orders. Helaas bleek in de tussentijd het artikel uitverkocht te zijn. Wij excuseren ons voor deze vervelende samenloop van omstandigheden.
Uiteraard wordt uw geld binnen de 14 dagen terugbetalingstermijn teruggestort.

Richard 02-08-2017 Via de website gekocht

NIET online bestellen, leveren NIET.

Levering is NIET door PostNL of DHL dus kleine verzender. Op website van Hornbach staat vermeld levering 1 TOT 2 werkdagen. Klopt NIET. Hornbach verbeter je service!! Zo lopen klanten weg! Betalen = leveren. Niet leveren = terug betalen.

Officiele reactie van Hornbach 09-08-2017

Beste Richard,

Hartelijk dank voor uw review. Helaas kunnen wij met deze gegevens niet achterhalen welke order het betreft. Daarom kunnnen wij op dit moment niet inhoudelijk op deze klacht ingaan. Zodra we het ordernummer weten kunnen we nagaan waar het verkeerd is gegaan en dit mogelijk in de toekomst verbeteren.

FKok 20-07-2017 Via de website gekocht

Niet leveren en wachten op je geld!

Product via de website besteld en tijdens betalen klapt de site er uit. Telefonisch contact opgenomen en ze kunnen dus niet alsnog een betaling koppelen aan een product. Vervolgens krijg je te horen dat ze het geld terug gaan storten. Nu ruim 14 dagen later nog geen geld terug, en krijg je de smoes te horen dat het druk is en het bij de boekhouder ligt.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Fam. De Boer 05-07-2017 In de winkel gekocht
Nieuwerkerk aan den IJssel

Geweldige service, tevreden klanten

Alle complimenten voor jullie collega Ferdy van de badkamerafdeling!! Weet goed waar ie het over heeft en denkt goed mee. Komt zelf ook met mooie mogelijkheden en luistert echt naar je wensen. Informeert je en komt zijn afspraken na. Dikke 10 voor Ferdy! Ik zou Hornbach Nieuwerkerk hierdoor zeker aanbevelen bij andere.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Karin 02-07-2017 In de winkel gekocht
Utrecht

Eerlijk, duidelijk, kundig en vriendelijk.

Hier vorig jaar een toilet gekocht. Voor de nieuwe badkamer nu boven nog een nieuw toilet nodig. Aangezien we niet tevreden zijn met huidig toilet (wel randloos), informatie gevraagd over hoe de problemen te verhelpen en wat nu het beste te doen. Een behulpzame, vriendelijke mannelijke medewerker (mag bijna met pensioen?) Heeft ons eerlijk te woord gestaan. Kwamen veel klachten retour van eerder gekocht toilet. Raadde deze ten zeerste af, ook al is het een product dat alleen bij hornbach verkocht wordt. Wist ons precies te vertellen waar we al op moeten letten bij aanschaf van nieuw toilet (niet randloos!!) en gaf tips voor retour doen van toilet welke eind vorig jaar daar gekocht is. Fijn om een echte mening en advies van iemand te horen, dan van iemand die kostte van het kost geld wilt verdienen voor de Hornbach. Tevens nam deze heer alle moeite en tijd om dingen uit te leggen, en was geen vraag hem teveel! Bedankt voor deze positieve ervaring van de meneer uit Hornbach Utrecht.

Bootsman 30-06-2017 Via de website gekocht

online bestellingen

Ik vind het maar een rampzalig bedrijf.
Zeer slechte communicatie.
de voorraad op de site wordt niet bij gehouden. Daar klopt dus helemaal niks van.
ik heb 10 de zelfde producten besteld ( op voorraad ) krijg ik 2 weken later het bericht dat zij er maar 6 kunnen leveren. ok ook goed van de niet leverbare producten heb ik het geld al terug gekregen.
MAAR !!!!! de 6 producten die ze wel konden leveren heb ik na 5 weken wachten nog niets van binnen.

Niet telefonisch of via mail contact leggen met de klant voor een update van stand van zaken.

diep en diep triest hoe dat gaat.

had het beter zelf in de ijzermijn kunnen gaan delven en gaan smelten dan dit.

bestel je wat uit China en dat is na 1.5 week binnen.

voor mij nooit meer.
het slechtste bedrijf waar ik ooit zaken mee gedaan heb

WAT EEN RAMP !!!!!!!!

Robin 29-06-2017 Via de website gekocht

Bestellen bij Hornbach is duurkoop!

Als een bestelling 1 keer niet goed gaat, dat kan gebeuren. Maar 4 keer? In mijn optiek is het zo dat als je niet in staat bent te leveren of op tijd te leveren, dan moet je het simpelweg niet aanbieden.
De hoeveelheid tijd en energie die het je kost wanneer je besteld bij hornbach is duurkoop! Ik betaal in de toekomst liever 100 euro meer dan dat ik ooit nog bestel bij hornbach!

Wendie 28-06-2017 In de winkel gekocht

Slecht!

3 kleine dozen tegeltjes besteld, man van de tegelafdeling dacht het dezelfde week te hebben. Nu na ruim 3 weken nog niet ontvangen. 2 Keer klantenservice aan de telefoon gehad, 2de keer uiterst onvriendelijke vrouw aan de telefoon. Winkel goed assortiment, iets bestellen nooit meer.

Arjan 26-06-2017 Via de website gekocht

BAGGER SERVER

Wat een k**** service, al mijn online orders 3 weken te laat geleverd. Vervolgens zou ik compensatie krijgen waar ik al 5 keer over gebeld ben dat het eraan komt maar er na een maand nogsteeds geen daden zijn.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

klusser 16-06-2017 In de winkel gekocht
nieuwegein

bot personeel

als je een vraag stelde moest ik het maar aan een ander vragen behalve de man van de vloerbedekking die was erg vriendelijk

Hr. B.C. Lieuw A Soe 16-06-2017 Via de website gekocht

Slecht heel slechte dienstverlening en klantenservice

Online een partij beton van 115 zakken besteld en betaald.
Firma van Spreuwel was netjes op tijd waare het niet dat ipv drie pallets er maar twee geleverd werden. Een belletje naar de transporteur en deze maakte een afspraak voor de volgende dag en weer netjes op tijd.
En nu komt het: Beide keren waren de reeds bestelde en ook betaalde betonstaalijzeren matten niet aanwezig.
Vanaf de eerste levering heb ik gebeld met Hornbach hierover en zou het onderzocht worden.
Het initiatief moest weer van de klant komen om weer zelf te bellen met de transporteur hoe het eigenlijk zat met de levering van de matten , maar deze gaf aan geen matten van Hornbach ontvangen te hebben.
Ondanks dat ik 8X met Hornbach gebeld had en te kennen had gegeven dat ik de matten dezelfde dag nog nodig had ivm arbeiders die stonden te wachten om de vloer te storten werd mij verteld dat de matten niet dezelfde dag geleverd zouden worden omdat eerst onderzocht moest worden wat er mis gegaan is, levering zou pas na het weekend gebeuren.
Dit was voor mij een no go antwoord omdat ik voor de 2de opeenvolgende dag door de amateuristische en zeer klantonvriendelijke klantenservice niet was geholpen.
Ook heb ik door dit beunhazen werk €450,- aan 2 arbeiders moeten betalen die voor xxxx uit Den haag waren gekomen om het werk te doen.
Bij de vraag hoe dat dan gezien werd, was het antwoord: U krijgt niks.

Door fouten en miskleunen gecombineerd met en stelletje incapabele dames en heren bij de klantenservice zou ik niet nog eens bij Hornbach een bestelling plaatsen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Albert-Jan Scholtalbers 06-06-2017 Via de website gekocht

Pas op met reserveren, kan je een flinke domper opleveren!

Had spullen laten reserveren online. Afgereisd, daar aangekomen bleken NIET alle spullen aanwezig. Melde dat het geen probleem indien ze de andere spullen zouden nasturen. Dat kon niet. Dus als zij fouten maken is het probleem voor mij, niet voor hun........ Het bleek dat hun voorraadsysteem voor geen meter klopt.

Mijn advies, pas heel goed op met reserveren, grote kans op kat in de zak.

Officiele reactie van Hornbach 08-06-2017

Beste Albert-Jan Scholtalbers,

Rob de Jong 06-06-2017 Via de website gekocht

Ondanks opdrachtbevestiging wordt niet geleverd

Op 1 juni hebben wij 4 artikelen besteld (Küpper werkbank etc.) keurig direct via internet betaald en via de mail ontvingen wij de bevestiging. Dank voor de opdracht u ontvangt de levering op 5 of 6 juni .Vreemd want 5 juni is 2e Pinksterdag, dus wij gingen er van uit dat het dan de 6e zou worden geleverd. Dagje vrij genomen, schuur uitgeruimd en in blijde afwachting. Tot we keken of er bekend was hoe laat onze bestelling zou komen. Niets te vinden dus maar eens bellen met Hornbach Klantenservice. Opdracht bleek ondanks de bevestiging en de betaling niet bekend. Ze gaan het uitzoeken en zullen terug bellen. 5 uur later nog steeds niets gehoord, dus maar weer gebeld. Dame is niet aanwezig collega pakt het op en gaat ons binnen half uurtje terug bellen. Na een uur zelf maar weer gebeld. Weer een andere medewerker, weer het verhaal doen. Deze stelt voor het bedrag te storneren, dat gaat alleen wel 14 dagen duren dat is standaard procedure. Ruim € 800,= en Hornbach permitteert het zich dat nier per omgaande terug te storten. Hoofdkantoor maar eens gebeld en nu afwachten wat die gaan doen. Snelle levering heeft nog steeds mijn voorkeur, als dat niet kan per omgaande geld terug en zeker niet met 2 weken, ik heb nu materiaal nodig !

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 08-06-2017

Beste Rob de Jong,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zijn ons ervan bewust dat er soms orders blijven steken in ons systeem. Dit is een heel vervelend en lastig probleem. Er wordt daarom hard gewerkt om dit probleem op te lossen.
Wij hebben uw aankoopbedrag direct terug laten storten, zodra duidelijk werd dat de order niet goed was aangelegd.

Mariusz 15-05-2017 Via de website gekocht

Bosch pts 10

.Producten besteld en betaald omdat er op de website duidelijk stond dat de levering 1-2 werkdagen zou zijn
Na 2 dagen maar eens gebeld waar het blijft; dan wordt duidelijk dat de materialen het magazijn nog niet hebben verlaten en ook nog niet zijn overgedragen zijn aan de transporteur. Als je dan om een oplossing vraagt om t te versnellen wordt er niets aan gedaan omdat de maximale levertijd nog niet versteken is tereijl het wel al duidelijk is dat we de levertijd nooit gaan halen!?!?
Verder zeer onvriendelijk geholpen met teksten als ja mevrouw dat is nou eenmaal de procedure en daar kan ik verder ook niets aan doen

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Florencia 11-05-2017 In de winkel gekocht
Ypenburg

Klantgerichtheid

Ik wil XXXXXXX heel hartelijk bedanken voor zijn klantgerichtheid en het mee denken.

Uiteindelijk heb ik keuken hangkasten gekocht en XXXXXXX heeft dit in mijn auto geladen. TOP.

Daarom geef ik het personeel van Hornbach XXXXXXX en de dame van de afdeling plakfolie hoogglans een dikke vette 10!!!😙👍

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Ontevreden KLANT 11-05-2017 In de winkel gekocht

Opgelicht, geschoffeerd en diep beledigd doorHORNBACH

Ik KOOP NIKS meer BIJ DE HORNBACH PERSONEEL IN DE WINKEL ZIJN SCHOFTERIG EN KUNNEN LIEGEN. Het hoofdkantoor word niet goed ingelicht en zij schuiven de schuld naar de klant om de winkel te beschermen! Voorbeeld kun je hierboven lezen bij ACM kroon , dit is zo herkenbaar voor mij!!! En als ik de reactie van Hornbach online team lees, is dit lachwekkend en treurig " uw bericht is vast in uw spambox terecht gekomen" !!! Ik heb ondeugdelijke producten nadat ik het volledige bedrag had betaald.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Anniek 04-05-2017 Via de website gekocht

Schandalig behandeld!

Uiteindelijk na lang doorvragen eindelijk antwoord gekregen dat de levering nog minimaal 3 dagen op zich zou laten wachten waardoor het te laat zou zijn voor de startdatum van t project
En dan nog de lullige opmerking ontvangen; dan stelt u het project toch een paar dagen uit??
Alsof mijn bouwvakkers daar op zitten te wachten.
Alle spullen zelf moeten gaan halen in een vestiging en nogmaals betalen terwijl ze er doodleuk 2 weken over doen om t geld eetour te storten

Milou 04-05-2017 Via de website gekocht

Beweerde levertijd 1 tot 2 dagen. Daadwerkelijk: 8 dagen!

Zeer slecthe service, levertijd uiterst belabberd! Een rib uit m'n lijf gekocht aan materialen en producten, juist om de levertijd die erachter stond. 2 verlofdagen opgenomen 3 dagen na de bestelling. 5 dagen na orderdatum kregen we pas mail, na vele malen contact te hebben gelegd met ze, dat 3 dagen later het zooitje bezorgd wordt. Grote teleurstelling en de opening van mijn bedrijf werd een nachtmerrie in vergelijking met wat hornbach voor me had kunnen betekenen. Geen kredits van mij, maar een zeer koude douche!

Zeer ontevreden. Ik koop hier nooit meer iets weer.

Groeten Milou

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

ACM Kroon 01-05-2017 Via de website gekocht

Waardeloze sevice.

Wat voel ik mij bedrogen en wel hierom. In de webshop voor de artikelen die ik besteld heb en betaald heb stond en staat een lever tijd van 1 tot 2 dagen. Het betrof een gecombineerde bestelling waarvan 1 keurig op tijd is geleverd via de post de volgende dag. Helaas zijn mijn andere bestelde artikelen uitbesteed een ander leveringsbedrijf vanspreuwel Afgelopen vrijdag gebeld met een medewerker van Hornbach webshop. Deze medewerker vond dat ik erg voorbarig reageerde omdat er een feestdag ( koningsdag ) tussen zat. Ben van mening dat als een webshop garandeerde levertijden afspreekt zij zich dan ook aan de levertijden houden en ik daar op mag kunnen vertrouwen. Inmiddels na 7 dagen nog niets ontvangen. Vanmorgen wederom contact gehad met enkele medewerkers van Hornbach webshop. Opmerkelijk feit is dat na vermelding dat de andere artikelen bezorgt zouden worden door van spreuwel het gesprek stil viel en een andere medewerker aan te telefoon kreeg.Deze gaf aan dat mijn bestelde artikelen morgen geleverd worden. Ik zou dan na 21.30 uur een bevestiging krijgen. Helaas geen bevestiging ontvangen. Wil graag mijn vooruitbetaalde bedrag voor de artikelen die uitbesteed zijn aan leveringsbedrijf vanspreuwel terug ontvangen op mijn rekening. Het dossier is bekent bij webshop Hornbach. Ikzelf zal nooit meer producten aanschaffen via de webwinkel van Hornbach.

Officiele reactie van Hornbach 04-05-2017

Beste ACM Kroon,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw order is niet soepel verlopen. Daarvoor bieden wij onze excuses aan.
In onze webshop en communicatie over de order geven wij vermoedelijke levertijden aan. Helaas bieden wij geen gegarandeerde levertijden aan. Dat neemt niet weg dat uw levering te laat is afgeleverd. Dit had ons niet mogen gebeuren.

De bevestiging van het aflevertijdstip is mogelijk bij uw spam terecht gekomen.
Ongeacht het niet ontvangen hebben van de bevestiging van het aflevertermijn zijn de artikelen wel door u ontvangen. Het is daarom niet mogelijk het complete bedrag van de artikelen terug te ontvangen.

Ruud 01-05-2017 In de winkel gekocht
Nieuwerkerk aan den IJssel

Te lange tijdsafhandeling voor gebruik aanhanger

Ik had op 27 april 2017 42 minuten nodig om een aanhanger te regelen en een bestelling af te ronden vanaf het moment dat ik geholpen werd. Medewerkers deden hun best maar zijn gebonden aan veel te veel regelwerk. Ambtenaren zijn er niets bij.
Bij de Gamma was ik er 5 minuten voor kwijt!

Officiele reactie van Hornbach 08-05-2017

Beste Ruud,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben uw ervaringen doorgegeven aan de desbetreffende vestiging. Deze geven aan dat ze het betreuren dat u zo lang heeft moeten wachten. Ze gaan kijken hoe de processen aangepast kunnen worden om het in de toekomst soepeler en sneller te laten verlopen.

Geen-hornbach-meer-voor-ons 19-04-2017 Via de website gekocht

Bagger-service en liegende website

Wij hadden online een tuinbox besteld. Deze werd niet geleverd aangezien het "niet voorradig was". Na een dikke week stond het artikel nog altijd te koop op de website en hadden wij ons geld nog niet terug...! Tevens stond er duidelijk op de website de hoeveelheid voorraad er was. Echter volgens de klanten"service" stond dit los van hun online shop. Totaal geen ene medewerking en ook nog zeer onvriendelijke onprofessionele emails ontvangen van Hornbach. We wachten nog steeds op ons geld.

Never nooit meer Hornbach.

Ik raad het dan ook iedereeen af om daar iets te kopen/bestellen.

Officiele reactie van Hornbach 20-04-2017

Beste klant,

Hartelijk dank voor uw review. Graag willen wij nakijken waar het fout is gegaan, wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen en wat we voor u kunnen betekenen om uw klacht goed af te handelen.

Helaas zijn er bij deze review geen gegevens meegekomen, waarmee wij deze review aan een klant, bestelling kunnen koppelen. Dit maakt het erg lastig om een passende actie te ondernemen. Graag verzoek ik u daarom om een naam of ordernummer aan uw review toe te voegen of zelf contact op te nemen met onze klantenservice. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 088 505 11 11 of stuur een mail naar onlineshop@hornbach.nl.

Dhr Derijck 08-04-2017 In de winkel gekocht

Verschrikkelijke winkel - ik ga nooit meer naar Hornbach

Vandaag retour gegaan met een Klik aan Klik Uit setje gekocht bij de Hornbach.
Het spul werkte direct uit de doos niet.
Terug naar de winkel met bon. Eenmaal aangekomen bleek dat het doosje waar de klik aan klik uit in zat niet in hun systeem stond. Er zat waarschijnlijk een Wikkel om de doos met de juiste code. Het doosje van karton had als label "Trust" ipv "Klik Aan Klik Uit. " Was gewoon een dichte verpakking in plastic uit het schap van de Hornbach.
Het apparaat en de plaatjes op de doos zijn identiek aan Klik aan Klik uit. Alleen het Trust logo stond op het doosje. Dit was ons bij aanschaf niet opgevallen en bij de kassa konden we het product gewoon afrekenen.

Ondanks dat we voor 200 euro aan boodschappen gedaan hadden 2 weken geleden en we duidelijk een setje daar gekocht hadden (staat op de bon) werd beweerd dat we die schakelaar (14 euro) daar niet gekocht hadden.

Het personeel, tot aan bedrijfsleider, heeft bij hoog en laag volgehouden - "staat niet in de computer dus u heeft het hier niet gekocht".

Werden we nog bijna voor oplichters en winkeldieven uitgemaakt!!!!

We zijn hier de dupe geworden van een fout door Hornbach zelf. In plaats dat er getracht wordt een probleem weg te nemen worden we gewoon de deur gewezen.

M'n zoontje van 3 moest naar het toilet en daarbij werd er ook nog net gedaan alsof we winkeldieven waren. "U moet de spullen wel bij de kassa laten staan, anders denken we dat u het gestolen hebt". Ik heb me in een winkel nog nooit zo beledigd gevoeld.

Er wordt ook geen poging ondernomen om even te testen of de schakelaar of de stekkerdoos kapot is. Dit terwijl er in de winkel gewoon een opstelling staat waarmee dit te testen is. Er wordt geen enkele poging gedaan om tot een klantvriendelijke oplossing te komen. Je krijgt het gevoel dat je met robots staat te praten. "Staat niet in de computer... we kunnen niets voor u doen".

We hebben een andere stekkerdoos gekocht en wat denk je............... HET WERKT NOG STEEDS NIET.

In alle consternatie zijn we ook onze oude kassabon nog kwijt geraakt bij de kassa dus heb nu 2 keer betaald voor iets wat NIET WERKT.

Ik ga echt nooit van m'n leven meer naar Hornbach. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring heb in deze winkel. Wilde ze nog een kans geven, maar heb er alweer spijt van dat ik dit gedaan heb.
De deurluifel die ik overwoog aan te schaffen ga ik ook wel elders zoeken. Ik ben echt voor eens en voor altijd klaar met Hornbach.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Alwin 12-04-2017

Nog een aanvulling op mijn review.

We zijn die middag in onze papierbak gedoken om te zoeken naar een winkel wat rond de verpakking gezeten moest hebben.
En we hebben het gevonden. Een Nederlandse Klik aan Klik uit wikkel, die in de plastic verpakking om het "Trust" doosje zat.

Omdat het geheel ons erg hoog zat, zijn we diezelfde middag met het wikkel terug naar het filiaal in Nieuwegein gereden.

Daar aangekomen dezelfde personen weer gesproken en het wikkel laten zien. Tot onze verbazing werd er nog steeds geprobeerd om ons verhaal te weerleggen.....
Uiteindelijk kregen we "het voordeel van de twijfel".

Ongelofelijk toch?

Voordeel van de twijfel.

Een product gekocht bij Hornbach, met een bon waar het product op staat, met een Trust/Klik aan Klik uit doosje en het bijbehorende Nederlandse Klik aan Klik uit wikkel wat om deze verpakking zat en dan nog steeds geen excuses krijgen.....

We hebben wel ons geld terug gekregen, maar de manier waarop was wederom zeer klant onvriendelijk.

Officiele reactie van Hornbach 19-04-2017

Beste Dhr Derijck,

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw teleurstelling in de service en klantvriendelijkheid bij het verwerken van uw retour.
Wij geven uw ervaringen door aan de desbetreffende vestiging, zodat hiervan geleerd kan worden. Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ondervonden.

Mohammed 29-03-2017 Via de website gekocht

Incomplete product delivered

Ordered online. Costs only 9 euro including delivery. But two parts missing. Incomplete product delivered. Seems negligence and deliberate. Now its completely useless.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice

Officiele reactie van Hornbach 30-03-2017

Dear Mohammed,

Thank you for your review. It is never our intention to deliver an incomplete product. We are sorry that it did happen with your order. Please contact our customer service, so we can correct this mistake. Please call us at 088 505 11 11 or send an email to onlineshop@hornbach.nl.

With kind regards,

Barry 26-02-2017 Via de website gekocht

Meest waardeloze webshop ooit!

Deze review is voor de online webwinkel.

Op zondag 19 februari 2017 heb ik een onderkast voor mijn aquarium besteld, omdat deze precies zou passen, de prijs gunstig was en binnen 2 werkdagen besteld zou worden. Heb deze besteld en met IDEAL betaald.

Twee dagen gewacht, en op dinsdag 21 februari nog steeds geen vooruitgang in mijn online bestelling. Dus ik gebeld met de klantenservice om de status op te vragen. Antwoord wat ik kreeg is dat ze de betaling nog niet ontvangen hebben? Wat een grote onzin! Via IDEAL wordt een betaling meteen overgeboekt. Werd mij beloofd dat dezelfde dag mijn bestelling verzonden zou worden.

Woensdag 22 februari nog steeds geen vooruitgang in mijn order dus weer gebeld. Kreeg weer iemand anders van de klantenservice aan de telefoon, en na minutenlang in de wacht te hebben gestaan kwam ze met een of ander smoesje dat mijn persoonsgegevens verwisseld waren. Als dit zo is dan is dit inbreuk op mijn privacy en een zeer kwalijke zaak! Vervolgens mijn contactgegevens opnieuw doorgenomen en ik heb mevrouw drie keer laten checken of mijn onderkast op voorraad was. Dit was het geval en weer werd mij beloofd dat ze de bestelling dezelfde dag nog zouden bezorgen.

Woensdag einde van de middag nog steeds niks gehoord van Hornbach en wederom gebeld met hun waardeloze klantenservice. Na weer diverse collega's gesproken te hebben kwamen ze uiteindelijk tot de conclusie dat mijn onderkast helemaal niet meer leverbaar was! Mijn woede was groot, en enigste oplossing die ze konden bieden was om een beschadigd exemplaar op te halen bij hun vestiging in Kerkrade. Of ik dus 2 uur wil rijden om een beschadigde kast op te halen?

Heb de order meteen geannuleerd en inmiddels al twee keer moeten bellen om achter mijn geld aan te gaan.

Mensen denk na als je hier iets doet bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Hornbach 01-03-2017

Beste Barry,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw order is niet soepel verlopen. Dit had ons niet mogen gebeuren. Onze excuses voor het ongemak.

Wij kijken na hoe de fouten zijn ontstaan, zodat we hiervan kunnen leren.

Dreetje1966 15-01-2017 Via de website gekocht

Zeven van de tien platen hout beschdigd

Zeven platen geplastificeerde spaanplaat geleverd waarvan 5 met krassen en beschadigingen. (gewoon ertussen geladen) Van de drie mdf platen waren er twee beschadigd. Deze platen waren netjes geseald met wikkelfolie en bandjes er omheen. Toen de bandjes werden losgeknipt bleek dat er totaal zeven van de tien platen beschadigd waren. Dit is dus in het magazijn bewust geladen. Ik ga er van uit dat die mensen daar gewoon kunnen zien. Terwijl ik hier twee timmerlieden had (die ook niet voor niets komen) om de platen voor een kast te zagen, heb ik de hele dag met diverse Hornbach medewerkers gebeld, en foto’s opgestuurd.

De oplossing waar ze mee kwamen was om ze om te ruilen ergens volgende week. Ik stond met de rug tegen de muur want twee timmerlieden naar huis sturen kost ook geld. Ik stelde daarom voor om te kijken of de platen voor de kast zo gezaagd konden worden dat de beschadigingen aan binnenkanten en minder zichtbare kanten komen. Dit zou een gepuzzel worden maar dan konden die mensen wel door. Wel had ik meer afval en moesten er twee nieuwe platen bijkomen.

Hornbach kwam toen met het beledigende bod van 50 euro korting, of we mochten ze ook zelf komen ruilen in Nieuwegein. (dit is 160 km heen en weer + tijd en benzine) ook dit is geen optie.

Ik stelde voor om 200 euro terug te storten omdat ik doordat de schade er op zat ik nog twee platen ergens anders moest kopen. Het retourhalen van de platen kost ook 100 euro vervoer voor Hornbach dus dit leek me dit redelijk. Uiteindelijk gingen ze tot 100 euro retour.

Ik ben er erg ontevreden en pislink over omdat ik van die honderd euro ook nog twee nieuwe platen moet kopen en uiteindelijk 40 euro korting heb op rommel die ze bij Hornbach gewoon bewust geladen hebben, en waar ze blijkbaar een slachtoffer voor zochten. De beschadigingen zijn namelijk duidelijk te zien. Voor die overgebleven 40 euro heb ik ook nog eens de hele dag lopen bellen en bakkeleien met diverse medewerkers van dit geweldige bedrijf. (dit kost voor beide partijen ook alles lijkt me)

De oplossing voor dit grote bedrijf is ver onder de maat wat mij betreft en voor mij nooit geen Hornbach meer.

Pluspunten

• levering ging soepel

Minpunten

• Bijna alles is beschadigd geleverd
  • Weinig begrip van Hornbach
  • Slechte service

Henk 14-01-2017

Informatie over Beton-poeren

Telefoonnumer 088 505 11 11 gebeld en 9 minuten aan de telefoon gehangen en met 5 verschillende medewerkers verbonden en uiteindelijk nog geen antwoord.
Ik heb het gevoel dat men totaal geen verstand van zaken en materialen heeft. Woorden als "thermisch verzinkt" en "elektrolytisch verzinkt", dat zegt de medewerkers helemaal niets, maar dat bepaald voor een groot deel of de kwaliteit goed of slecht is. Een slechte zaak, dat men mij zo lang aan de lijn gehouden heeft en nog geen antwoord weet te geven.
Slechte 'vakmensen'..........

Minpunten

• Zeer weinig kennis
  • Men houdt je onnodig zeer lang aan de lijn
  • Incomplete technische info op de website

henk 13-01-2017 In de winkel gekocht
zaandam

henk

ik heb een compleet (badkamer-)tegel assortiment besteld in de winkel (Zaandam).
Ongeveer 4 junior en senior verkopers hebben zich ermee bemoeid. Volgens hen zou de beste manier van bestellen en bezorgen zijn via hun web shop. De medewerker vulde zelf alles in. Over de bezorgdatum zou gebeld worden. Aangezien mijn flat pas volgende week opgeleverd zou worden, kon de bezorging uiteraard pas na de opleverdatum... Wie schetst mijn verbazing dat de dag erna al een deel van de bestelling bezorgd wordt zonder tel overleg. ...Maar ik kan niet in mijn flat!. Een bestelling op de juiste datum kan niet meer...("dan krijgt u uw geld wel terug"...). Zelfs na een tel afspraak van de webshop medewerker over de juiste datum, wordt de rest van de bestelling ook op de verkeerde tijd geleverd. Kortom: een totale chaos daar, (blijkbaar) geen interne communicatie, slecht geïnformeerde medewerkers in de zaak en webshop medewerkers die niets willen / kunnen aanpassen voor de klant.
Ik ga er NOOIT meer bestellen !!

Pluspunten

• keus in de winkel
  • welwillend, maar "onwetend"

Minpunten

• slecht geinformeerde medewerkers
  • starre web shop houding
  • ontbrekende interne communicatie

Lissa 05-12-2016 Via de website gekocht

Onlineshop ,grote bestelling? Niet aan beginnen!

Ik ben bezig de badkamer en toilet te verbouwen en dacht dat het makkelijk was om alles in 1 keer te laten bezorgen...... alles komt dus in deelleveringen en men kan je telefonisch niet vertellen wanneer . Dan krijg je dus plots een mail met dat ze morgenochtend op de stoep staan zonder mogelijkheid af te zeggen of iets af te spreken. Dan komt er een meubel weer met een transporteur waarmee je wel een afspraak kunt maken en wanneer de toiletpot en spoelsysteem komt geen idee kunnen ze je niet vertellen ook niet door welke transporteur het geleverd word . Zo kun je dus niks plannen ! Zwaar knudde dit !

Rbesems 29-11-2016 Via de website gekocht

€1.558, – laminaat, verkeerd afleveradres niet gecorrigeerd.

Ik bestelde vandaag voor €1558 aan laminaat en toebehoren bij Hornbach. Per ongeluk had ik bij aflever adres de verkeerde gegevens ingevuld. Direct na bestelling heb ik gebeld om dit recht te zetten. Er wordt gereageerd dat dit niet meer te veranderen is en dat er niets aan te doen is dat de bestelling dan op het verkeerde adres wordt bezorgd.

Dit terwijl er bij hun veelgestelde vragen onder Vragen over de verzending/levering staat: Is levering aan een ander adres mogelijk?

Natuurlijk kun je je bestelling ook aan een ander adres laten leveren. Je kunt nu eenmaal niet altijd thuis zijn.
Het is niet mogelijk pakketten te verzenden naar een postbusadres.

Gewenste Oplossing:
Als de zending op tijd wordt afgeleverd op het juiste adres

Pluspunten

• Vriendelijk personeel bij de vestigingen

Minpunten

• Totaal inflexibel
  • Onvriendelijke medewerkers online shop
  • Processen zijn belangrijker dan klanten
  • Er wordt niet gezamenlijk gezocht naar oplossingen

Jim Gubbels 19-11-2016 In de winkel gekocht
Nieuwegein

Goed geregeld, laagste prijs!

Onlangs een Bosch hakselaar gekocht, vooraf gereserveerd via Website, de laagste prijs. Bij aankomst stond alles netjes gereed, goede service!

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Laagste prijs

Minpunten

• Géén

Aliaksei 06-08-2016 In de winkel gekocht
Zaandam

Mogelijk iets te vinden als je weet wat te zoeken, anders niet echt.

Ik moest eens een profielcilinder inruilen. Ik had geen verpakking mee, maar toch kreeg mijn geld terug. Uitstekend service en heel erg bedankt!

Assortiment
Veel kwalitatief made in Germany gereedschap. Er zijn weinig winkelen waar je makkelijk betrouwbaar gereedschap kan vinden.

Aanbeveling
Niet ideaal, maar dat is de beste wat je in Nederland voor een klusser hebt in ieder geval.

Ruud 22-06-2016 Via de website gekocht

4,5

Redelijk overzichtelijk, wanneer je weet waar je naar op zoek bent dan vind je dit gemakkelijk via de zoekfunctie op de website

Wanneer je een bestelling plaatst en deze wordt door Hornbach geannuleerd dan wacht je lang op je geld. Op dit moment wacht ik al ruim een week op mijn geld.

Wanneer je vraagt wat de status is van deze order dan hoor je dat ze ermee bezig zijn. In eerste instantie was de verwachting dat ik mijn geld terug krijg binnen drie dagen, maar het kan ook 10 dagen duren.

Na drie dagen bel ik terug en wordt aangegeven dat het tot 10 dagen kan duren.

Al die tijd heb ik geen bevestiging gekregen dat mijn bestelling niet geleverd kan worden.

Goed assortiment, veel keuze

Aanbeveling
Zoals aangegeven bij "Service", is de dienstverlening van Hornbach, v.w.b. de WebShop slecht. Dit is zeker de laatste keer dat ik een bestelling plaats bij Hornbach via de WebShop.

Aliaksei 06-08-2016

Wellicht is de winkel volgens zijn voorwaarden tijdens 30 dagen uw geld terug te storten verplicht. Geen reden voor het klagen, geloof ik.

JW Broek 24-05-2016 Via de website gekocht

5,8

duidelijke site; makkelijk navigeren

Levering niet op de afgesproken dag. Daarnaast komt de klantenservice haar afspraken niet na.

breed assortiment

Aanbeveling
Eerste order loopt meteen mis en de klantenservice houdt vervolgens haar woord niet.