Halfords - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Halfords.

Halfords stelt zich voor

Halfords stelt zich aan u voor Bij Halfords vindt u een ruime keuze aan handige auto- en fietsaccessoires, fietsen en multimediaproducten, zoals navigatiesystemen, autoradio's en portable dvd-spelers. Ons assortiment helpt u om veilig en comfortabel op weg te gaan met het hele gezin, of het nu met de auto of op de fiets is. Halfords streeft na om kwalitatief hoogwaardige producten voor de beste prijs in het assortiment te voeren. In ruim 150 winkels staan vakkundige medewerkers klaar voor het juiste advies. En u kunt 24 uur per dag terecht in de webshop, waar alle producten te bekijken en te bestellen zijn.

Deze score is berekend op basis van 4 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

8.1

Naomi 02-01-2019

Fiets besteld, bij het oppompen explodeerde de binnenband.
Volgens Halfords vallen banden niet onder de garantie. Ik krijg een heel ongeïnteresseerde man aan de telefoon die opmerkt dat als de binnenband geëxplodeerd is waarschijnlijk de buitenband ook vervangen moet worden. Van een nieuwe fiets!
Van service had deze man nog nooit gehoord, garantie of niet, ik kies nooit meer voor Halfords

Gerda Kwakernaat 31-10-2018 In de winkel gekocht
Stadionnetje rotterdam

Geweldige adviezen en service

Halfords stadionweg Rotterdam heeft geweldig vriendelijk en vooral behulpzaam personeel.
Ibrahim en collega jullie verdienen een dikke 👍🏻

roy post 11-09-2018 In de winkel gekocht

klasse service

goed en vriendelijk personeel
vooral die jongen die mij vandaag heeft geholpen
beleefd en vakkundig een pre voor een ondernemer

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

roy post 08-09-2018 In de winkel gekocht
cumberland urban nexus 3

service groenendaal rotterdam

dit is de vierde ebike de urban nexus 3
omdat de service daar heel goed is
geen gezeur
goed voorlichting

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Piet 11-01-2018 In de winkel gekocht
Zeist

Topwinkel

In de winkel in Zeist altijd goed geholpen en ook de onlinebestellingen gaan altijd goed! Zeer klantvriendelijk.

Pluspunten

• Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

dkmc28 16-09-2014 In de winkel gekocht
Zoetermeer stadshart

Onlangs ging mijn moeder naar Halfords in de Stadshart van Zoetermeer om de achter binnenband van haar fiets te laten vervangen. Voor deze vervanging betaalde zij 25,49 euro. Het advies van de medewerker was dat de buitenband daarbij niet vervangen hoefde te worden. Na thuiskomst was de band weer lek…Hierop ging mijn moeder een aantal dagen later opnieuw naar dezelfde winkel. Zij kreeg het idee dat zij als klant de schuld op zich geschoven kreeg. Na een discussie in de winkel en veel weerstand ging het winkelpersoneel akkoord om de lek voor de tweede keer te repareren. Voor de tweede keer ging mijn moeder haar fiets ophalen, ervan uitgaande dat het probleem was opgelost…. De volgende dag bleek de band voor de derde keer lek te zijn. Mijn moeder verloor daarbij compleet het vertrouwen in de professionaliteit van het winkelpersoneel. Zij ging daarom deze keer naar een reparateur op de markt in Zoetermeer waar haar binnen- en buitenband werd vervangen. Zij betaalde hiervoor een bedrag van 40 euro. Tot mijn verbazing gaf mijn vader aan dat vorig jaar in dezelfde winkel een vergelijkbare bandenvervanging niet goed was gegaan. Door het onprofessionele handelen van het personeel in de betreffende winkel heeft mijn moeder extra, mijns insziens, onnodige kosten gemaakt, los van het feit dat het veel ergernis bij haar heeft veroorzaakt. Ook heeft zij en nu ook ik, geen vertrouwen meer in de service van de betreffende winkel. Wij hadden eigenlijk meer professionaliteit verwachten van een bedrijf als Halfords, die als retailer in deze tijden te kampen heeft meer veel concurrentie van online shops..

Ik heb daarom een klacht hierover ingediend bij Halfords. Ik kreeg als antwoord dat mijn moeder van 68 jaar eigenlijk voor de 3rd keer met de kapotte fiets in de hand bij dezelfde winkel langs had moeten gaan en dat ‘externe factoren’ waarschijnlijk de oorzaak zijn geweest voor de terugkerende lekkage…

Makkelijk hoor… om de eigenlijk verantwoordelijkheid af te schuiven op de klant…Nou.. tenzij Halfords de enige winkel is waar ik een fiets kan kopen, zal ik daar nooit meer komen!

Aanbeveling
Vanwege de bizar slechte service kan ik iedereen afraden om naar deze winkel te gaan. Mijn ouders zijn door deze winkel gedupeerd en hebben aan de service van deze winkel een onaangename gevoel overgehouden. Dit wensen wij niemand toe!

Bas Utrecht 16-07-2014 Via de website gekocht

4,2

Redelijke site, geenmogelijkheid tot kiezen van winkel voor ophalen tijdens afrekenen. Geen mogelijkheid tot vergelijken producten

Levering binnen 3 dsgen , blijkt 6 dagen. Nergens telefoonnummer voor navraag op de site. Track en trace mogelijkheid ontbreekt. Voor aflevering geen mogelijkheid tot kiezen dagdeel, je dient hele dag thuis te blijven.

Assortiment
Niet erg breed, wel diep

Aanbeveling
Voor fysieke winkel okay, maar als onlie shop erg slecht. Voldoet geheel niet aan verwachtingen in service opzicht

Erg slechte service

sandras87 24-06-2014 Via de website gekocht

1,5

Je kunt je bestelling niet laten afleveren op een afhaalpunt en ook niet in de winkel ophalen (ze zeggen dat dit mogelijk is, maar tijdens de bestelling kun je dit nergens aangeven).

Zelfs als je boven 200euro bestelt moet je nog bezorgkosten betalen.

Assortiment
Veel producten (ook kleine producten) kun je niet online bestellen. Mijn Tomtom kan ik online bestellen maar een bijpassend hoesje niet..

Aanbeveling
Zou Halfords nooit aan iemand aanbevelen. Onduidelijke website als je iets wilt bestellen en tijdens het winkelen kom je erachter dat je alleen een deel van de producten online kunt bestellen.

hetkwebbeltje 17-04-2014 Via de website gekocht

Extra toelichting
Prettig dat je de spullen kan klaar laten leggen in de Halfordswinkel naar keuze!!

kimsander 16-04-2014 Via de website gekocht

ddjamat 16-04-2014 Via de website gekocht

Site is overzichtelijk, producten zijn makkelijk te vinden.

Winkelpersoneel is altijd behulpzaam en vriendelijk

Assortiment
Tot nu toe heb ik altijd gevonden wat ik zocht voor mijn auto en fiets, op basis daarvan vind ik dat Halfords een breed assortiment heeft.

crazyger1987 11-04-2014 Via de website gekocht

overzichtelijk en makkelijk

je word netjes op de hoogte gehouden via de e-mail en je de mogelijkheid om je pakket te volgen via track en trace

Van alles wat

Extra toelichting
IK ben over het algemeen zeer tevreden

Bardaa 11-04-2014 In de winkel gekocht
Fahrenheit den haag

retchina 31-03-2014 Via de website gekocht

kampermanh 28-03-2014 Via de website gekocht

Assortiment
wat je nodig hebt , is er.

Extra toelichting
product lag bij aankomst klaar.

d.vandrosthagen 16-03-2014 In de winkel gekocht
Utrecht Nieuwegein en kanaleneiland

Halfords heeft de fiets opgehaald en terug gebracht zonder extra kosten.

Heb een e bike van 1 half jaar oud. E bike is maar een half jaar gebruikt. Accu ging stuk opgestuurd naar fabriek maar na reparatie accu geen motor ondersteuning. Halfords utrecht heeft toen de fiets gemaajt zonder extra kosten al was de garantie verlopen. Dikke pluim voor halfords Utrecht. Zulke aardige mensen die met je meedenken.

Zie bij services.

muisenmar 19-02-2014 In de winkel gekocht
Haarlem, Gedempte Oude Gracht

gewoon binnen lopen en alles is voorhanden

Zeer vriendelijk en op het gebied van e-bikes, kundig personeel en een eigen fietsreparatie-afdeling, althans in de 2 vestigingen in Haarlem waar mijn mening op gebaseerd is.

Assortiment
geen groot assortiment, ook niet op het gebied van fietsaccesoires maar wel voldoende om een keus te kunnen maken.

Aanbeveling
klantgericht personeel en prima, vriendelijke service.

Extra toelichting
Fiets gekocht bij de een en band laten plakken bij de ander, geen probleem, service van de zaak! Ook voor de kleinere vraagjes over de werking van de fiets wordt altijd tijd gemaakt.Even de ketting of lamp opnieuw afstellen, geen probleem, altijd welkom.Daardoor ook zeer tevreden met deze fiets.

chielman 05-02-2013

Goede prijzen bij halfords maar de product omschrijvingen waren niet altijd helemaal duidelijk. (ligt misschien aan het product, want zelfs op tomtom site werd het me allemaal niet duidelijk met al die typen). Een tabel met alle typen, en alle functies, zou mooi zijn.
Snelle levering (zondag besteld, dinsdag afgeleverd). Geen 10 voor levering gegeven omdat je geen dagdeel voor levering kan uitkiezen (kan wel bij Wehkamp).

Kevin34 01-02-2013

Heb onlangs winter fietskleding gekocht. Deze was voor de helft van het geld! Ben er heel blij mee. Kan ik eindelijk weer de bossen in met mijn mtb! Erg vriendelijk personeel en toen ik in de winkel was kreeg ik ook nog goed advies over het onderhoud van mijn fiets. Echt een topwinkel!

verd 20-01-2013

Vorige week een tomtom gekocht op de website van Halfords. Op de website van kieskeurig had ik twee via 135 modellen gezien, alleen wist ik het verschil hier niet tussen. Daarop besloten om de Halfords klantenservice te bellen. Kreeg een vriendelijk vrouw te spreken en die heeft samen met een andere medewerker mij prima geholpen.

Daarna heb ik de tomtom besteld en binnen twee dagen had ik de tomtom in huis prima, wel in een beetje grootte doos! Kortom erg tevreden over de service van Halfords.

robijn121 11-01-2013

Wij kochten een fiets via Halfords. De website was redelijk overzichtelijk maar het was wel duidelijk hoe afhalen en hoe bezorgen werkte. Doordat je het laatst bezochte artikel in beeld zag vonden we de bereikbaarheid prima!

Onze bestelde fiets was dezelfde dag op te halen in de winkel ondanks dat wij de volgende dag pas wilden. Dit was geen probleem.

De verkoper bood aan om na 6 weken terug te komen voor een gratis onderhoudsbeurt dus aftersales wat ons betreft meer dan goed.

L.Reijndorp 07-01-2013

Eind 2012 de Garmin motornavigatie aangeschaft. Op de website was het product snel gevonden. De productinformatie is duidelijk maar kan completer. Wel handig dat je gelijk kan zien in welke winkel het artikel op voorraad is. Omdat de verzending gratis is heb ik ervoor gekozen het system te laten opsturen. Een aangename verassing was dat ik op mijn mail met een vraag over de lifetime kaartupdate binnen een half uurtje werd teruggebeld met het antwoord.
Levering binnen 24 uur, prima dus.

ReneBl 04-01-2013

1,8
Op de website een set lampen gereserveerd. De lampen zouden direct beschikbaar zijn in het filiaal.
Bij het ophalen bleken de lampen er helemaal niet te zijn. Dit werd gemakkelijk afgedaan met 'ooh, een foutje in de voorraad'. Men blijkt geen idee te hebben wat er daadwerkelijk op voorraad in de winkel ligt.
De lampen zouden alsnog voor mij worden besteld. Na een maand nog geen reactie en daarom een mail gestuurd naar de klantenservice. Deze afdeling stelt echter niets voor en sturen alleen jouw mail door naar het filiaal...Nadien werd ik opgebeld dat de lampen ergens bij een filiaal in bestelling waren. En daarna: het bleef stil. Het interesseert Halfords overduidelijk niet hoe de klant wordt behandeld.
Uiteindelijk heb ik de lampen nooit gekregen. Gelukkig had ik niets vooraf betaald (tip).

jwb185 19-12-2012

Top service van Halfords. Best al langer op deze website en in hun winkels. De service is echt goed. De website wordt beter en beter. Ik ben een tevreden klant. Halfords op jullie zijn op de goed weg

filmfanaat 08-07-2012

5,7
heel slecht deze internetwinkel.
Heb geprobeerd de navigon te reserveren omdat deze bij halfords de laagste prijs had en makkelijk af te halen in was winkel.alle 3 winkels in Arnhem gaven aan dat artikel direct op vooraad was.
Bevestiging van reservering ontvangen maar volgende dag mail dat artikel niet op voorraad was. Gebeld met betreffende winkel en het blijkt dat deze navigon geheel niet meer te leveren is ook niet op hoofd kantoor. Ook nog heierver een klacht naat klantenservice gestuurd maar tot op heden ook gee enkele reactie.
Artikelen worden nu nog steeds als beschikbaar aangegeven op kieskeurig, slechte zaak!!

Rssj02 30-06-2012

2 weken terug middels de site van Halfords de “Navigon 3310 Max EU22” besteld. Op de site stond aangegeven “Alle navigatie gratis thuisbezorgd”. Bleek uiteindelijk niet op te gaan voor de aanbiedingen. Deze moest je gewoon afhalen in een filiaal, waar voorradig. (Zet dan geen ALLE NAVIGATIE neer).

Bestelling geplaatst en direct voldaan middels Ideal. Halfords streeft ernaar de bestelling binnen een uur klaar te hebben liggen. Na een dag geen bericht gekregen, dat mijn bestelling klaar lag. Zelf telefonisch contact opgenomen met het filiaal in Rotterdam, met de vraag of mijn “3310 Max” klaar lag om opgehaald te worden. Kreeg te horen dat er nog 1 in de winkel zou moeten zijn volgens het systeem, maar dat dit mogelijk een “showmodel” of “schademodel” zou zijn. Deze bleek uiteindelijk ook niet in de winkel te zijn. Geen voorraad en werd ook niet meer aangeleverd, daar alle Navigon systemen eruit gingen. Aangegeven werd dat het hoofdkantoor geen idee had hoeveel voorraad een filiaal zou hebben.

Bestelling dan maar geannuleerd. Kreeg hiervan een bevestigings e-mail. Hierin stond dat het betaalde bedrag binnen 2 werkdagen retour zou zijn op mijn rekening. Een week later had ik het nog niet op mijn rekening. Contactformulier verstuurd met de vraag waar mijn geld bleef. Volgende dag stond het erop. Weet niet of dit naar aanleiding was het contactformulier of niet, want daar heb ik nooit reactie op gehad.

Al met al:

- Hoofdkantoor Halfords heeft geen benul van de voorraden in de filialen
- Valse voorlichtingen/reclame op de site (gratis thuisbezorgd)
- Slechte informatievoorziening naar de klant toe
- Slechte after sales.
- Klant moet zelf achter zijn reeds betaalde bestelling gaan en vervolgens achter zijn geld aan om deze retour te krijgen.

Adam 32 09-06-2012

Beste mensen,

Heb online de Tom Tom start 25 besteld en betaald.
Ik heb hiervan een bevestigingsmail gekregen.
De Tom Tom was alleen af te halen, dit was voor mij geen probleem.
Aangekomen bij de halfords vestiging blijkt dat de Tom Tom niet op voorraad is!!! Bij geen enkele Halfords vestiging in Amsterdam was deze Tom Tom op voorraad. Waarom belooft Halfords dingen die ze niet nakomen?? Direrct leverbaar Direct af te halen Maar nee hoor !!!!
En niet af bellen of mailen niks!!

E. van Duijse 23-06-2011

Prijs op de site was niet correct. Veertig euro korting beloofd en 10 EURO gekregen. Kabel vanaf navigatiesysteem naar pc was niet bijgevoegd. Meerdere malen klacht ingediend en geen enkele reactie. Kan hierdoor het navigatiesysteem niet aanmelden bij Garmin.

lccookie1992 13-03-2011

ik heb op 2 maart 2011 18:08 een bestelling gedaan online
er stond je bestelling word binnen 2 tot 3 werkdagen door TNT Post bezorgd
ondertussen is het 13 maart en nog niets gekregen

gebeld met Halfords en die zijde dat de bestelling via een verkeerde interne lijn was gegaan... oke kan gebeuren

telefoonies netjes behandeld en als ze me niet terug zouden bellen dan zou de bestelling verzonden zijn

niet terug gebeld met het idee dat mijn bestelling onderweg was maar tot op vandaag nog niets ontvangen

ik vind dat behoorlijk jammer en ga om deze redenen me geld terug vragen

de reden dat ik online heb besteld was omdat ik te druk bezig ben op school in me bedrijf en nog meer activiteiten hierdoor leek online bestelen sneller dan ophalen maar helaas

RDDR 12-01-2011

2,7
Halfords had een aktie voor een Garmin Nuvi 1240. De laatste dag dat de aktie zou lopen hebben wilde ik deze bestellen voor mijn ouders.

Bij kieskeurig stond nog de aktieprijs vermeldt en ook op hun website stond nog dat de aktie geldig was, maar de prijs was al aangepast naar de nieuwe (veel hogere prijs). Foutje, kan gebeuren zou je zeggen. Echter ik heb dit gemeldt bij klantenservice per mail (zoals ook aagegeven op hun website) en.... geen enkele reactie! Na het sturen van een reminder weer het zelfde. Helemaal geen enkele reactie.

Dat beloofd wat voor de aftersales als ze een klant al niet helpen die nog iets moet kopen. Conclusie: ik zal met een grote boog om hun webshop heen lopen.

JvW 10-04-2009

4,2
Product (autoradio) besteld dat binnen 2 dagen kon worden afgehaald. Anders
zouden ze bellen.
ben na 5 dagen langsgegaan om radio op te halen bleek hij niet meer leverbaar
uit dat filiaal. Ik moest speciaal langskomen om dat te horen. Bestellen vanuit
een ander filiaal zou 2 weken duren of ik moest 'm zelf even 50 kilometer
verderop gaan ophalen.
Werd in de winkel ook nog behandeld als een lastige klant. Erg irritant.

pmk 08-11-2008

5,2
De opgegeven levertijd (2 werkdagen)van het bestelde product (kinderstoel) is
in werkelijkheid 5 werkdagen. Bij telefonisch contact meldde een medewerker mij
We zijn geen Wehkamp en kon niet aangeven wanneer levering zou plaatsvinden.
Zeer klantontvriendelijk!