Grando Keukens & Bad - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Grando Keukens & Bad.

Grando Keukens & Bad stelt zich voor

Ruim 35 vestigingen, snelle levering & CBW-erkend!

Deze score is berekend op basis van 10 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

4.9

Patrick Rietveld 06-06-2018 In de winkel gekocht
Grando Hoofddorp

Zodra de handtekening is gezet, houdt de service op!

3,5 jaar geleden voorafgaand aan de aankoop van ons nieuwe huis een complete keuken inclusief apparatuur gekocht bij Grando Hoofddorp. Naast de aankoop van de keuken zelf, adviseerde de verkoper ook de bijbehorende apparatuur vooral bij Grando te kopen. Dankzij hun grote inkoopvolume konden we rekenen op een scherpe prijs EN geweldige service. De verkoper gaf aan pal achter de produkten te staan welke we via Grando zouden aanschaffen.

Korte opsomming van het begin: twee weken voor we ons huis zouden betrekken zou de keuken worden geplaatst. Verkeerd fornuis geleverd ( twee ovens ipv 1), bij volgende poging verkeerde kleur fornuis, derde poging grote kras aan de zijkant. Geadviseerd om deze laatste maar te accepteren, het duurde nu wel erg lang en Grando vond het best lastig om er steeds voor te moeten langskomen. Van compensatie geen sprake trouwens, ik kon ook gewoon wachten op de volgende... Na 6 maanden twee pitten van fornuis vielen steeds uit. Door Grando direkt doorverwezen naar Boretti. Ik kon zelf wel even bellen werd er gezegd....

Nu 3,5 jaar later is de oven van het Boretti fornuis er spontaan mee gestopt. Gebeld met Boretti. Toestel valt buiten garantie maar als antwoord op mijn stelling dat ik van een dergelijk apparaat ( A status en prijs) redelijkerwijs mocht verwachten dat dit niet zou gebeuren, gaf Boretti mij gelijk. Desondanks ligt een eventuele coulance bij de verkopende partij, Grando in dit geval.

Bovenstaand verhaal ook telefonisch bij Grando neergelegd. Medewerker vond het ook, ik mocht als klant wel meer verwachten van een dergelijk apparaat. Stuurt u ons maar een mail dan zien we even wat we kunnen doen. Maar de eigenaar moet er een beslissing over nemen. Gemaild met Grando, probleem voorgelegd en gevraagd naar een oplossing. Wellicht kon een monteur van Grando even naar het apparaat kijken of iets anders. Aangegeven overal voor open te staan...

De eigenaar bleek minder meedenkend of beter gezegd totaal niet. Hij zei er niets aan te kunnen doen en dat er geen sprake kan zijn van coulance vanuit Grando. Het advies was om het te melden bij de Consumentenbond, zij konden ons verder helpen. Het advies bleek een wassen neus, de Consumentenbond verzamelt dergelijke klachten wel degelijk, maar kan op individueel niveau hier nu niets mee. Het streven is om een collectieve vuist te maken naar fabrikanten teneinde fabrikanten aan te sporen langere garantietermijnen te hanteren. Overigens een goed streven, maar voor ons in het heden geen oplossing. Kortom een zinloos en ook onjuist advies van de eigenaar van Grando, waarbij het de indruk wekt dat het de bedoeling is het af te schuiven, om er op die manier dan maar van af te zijn.

Samenvattend had ik meer van Grando verwacht. De voorgespiegelde service is op alle vlakken, in het begin en zeker nu, compleet achterwege gebleven. Uit ervaring blijkt dat het verkooppraatje over de service en het pal achter de produkten te staan, slechts een praatje. Grando Hoofddorp en dan specifiek de eigenaar, toont geen inlevingsvermogen, maakt de voorgespiegelde service niet waar, assisteert niet bij problemen ( belt u zelf maar met Boretti), voelt zich op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er is geleverd aan de klant ondanks het prijskaartje ( garantie is nou eenmaal verlopen), biedt ook geen oplossingen maar schuift het af ( consumentenbond kan u helpen) en wil er niets eens over meedenken ( wellicht kan een Grando monteur bij u langs komen), maar strijkt WEL na het zetten van de handtekening het geld op.

Ik zou op basis van onze ervaringen zeker niet met Grando Hoofddorp in zee gaan.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Marieke 14-05-2018 In de winkel gekocht
Alexandrium

Waardeloos

We kozen voor Grando omdat we niet maalden om een euro meer of minder als dit maar goede service en kwaliteit zou opleveren.
We kwamen bedrogen uit. We hebben veel verbouwd in ons huis, maar nergens ging het zo mis als met Grando.

Een kleine greep uit onze ervaringen:
Er werd goed meegedacht vóórdat we getekend hadden. Na het tekenen werd er stylistisch wél meegedacht, maar verder eigenlijk geen enkele bijdrage van de winkel gekregen.
1. we hebben een maand gewacht op tekeningen die in een halfuur te maken zijn (vertellen ook medewerkers zelf
2. verkeerde scharnieren zijn tot twee keer toe geleverd
3. onvoldoende scharnieren zijn geleverd
4. verkeerd afvoer is geleverd, waardoor lades niet meer open konden.
5. monteur besloot op eigen houtje dat hij ook een week later kon komen, zonder dat dit naar ons gecommuniceerd werd. Dag vrij gevraagd in het onderwijs, leerlingen invaluren laten hebben voor niets.

De lijst kan verder gaan, maar ik besluit dat dit wel genoeg is geweest.

Ik ben dus wél tevreden over de esthetische hulp die geboden is en er is gepoogd mee te denken, maar zodra er uitgevoerd moet worden, werkt Grando echt ondermaats. Dit doet niet af aan de vriendelijkheid van het personeel, maar daar verbouw je niet mee.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Bert en Els Everaardt 09-05-2018 In de winkel gekocht
hoofddorp

Droom keuken is geinstalleerd

Bij de aanschaf al goede ervaring gehad. Meedenken door Michelle. In 2 dagen is onze keuken Door Nico Truijens , perfect geïnstalleerd. Wat een harde werker kijkt niet op een uurtje. Heeft geduld is niet snel tevreden. Daarom een dikke pluim voor Michelle en Nico

Annemiek 27-04-2018 In de winkel gekocht
zaandam

na 1 jaar, 4 maanden en 19 dagen keuken compleet

De keuken in eerste instantie goed opgeleverd, was er blij mee, maar moesten nieuwe deuren komen wegens schade en een nieuwe achterwand deze was verzaagd, en stoppers bovenkasten waren er niet bij, dat was jammer. Wordt dan besteld weer maanden verder. Problemen met de quooker moest ik zelf oplossen met de fabrikant. Toen problemen met afzuigkap, veel afspraken met monteurs, schade door monteur afzuigkap, zij wand en kookplaat beschadigd, nieuwe daarvoor geplaatst, 4 x nieuwe afzuigkap ontvangen, stoppers voor bovenkasten zijn wel 5 x verkeerd geleverd nu na 1 jaar 4 maanden en 19 dagen eindelijk de juiste. De communicatie is de laatste tijd niet erg goed geweest, veel zelf achteraan moeten bellen. Ben een zeurkous genoemd. Geen enkel woord verder van sorry, zij konden daar niets aandoen,werd gezegd.. Heeft mij veel vrije dagen gekost voor al het monteur bezoek. De monteurs deden erg hun best, maar als de levering en de spullen niet goed zijn is het voor hun ook moeilijk werken.

D de Jong 06-04-2018 In de winkel gekocht
Den Helder

Prutswerk

Mooie keuken gekocht. Slechte apparatuur van whirlpool geadviseerd. Maakte niet waar wat beloofd was. Montage was rampzalig. Aardige keukenmonteurs met een hoog Buurman en Buurman gehalte. Kwaliteit van werken ver beneden peil. Je kan hier best een keuken kopen zonder whirlpool apparatuur, maar dan kan je hem beter zelf plaatsen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Berger 24-03-2018 In de winkel gekocht
Grando Hoorn

Alles top!!!

Wij hebben deze week een keuken geleverd gekregen, deze is geplaatst zonder problemen, alles compleet en perfect op maat.
We zijn er heel erg blij mee.
Onze complimenten.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

RenA 22-01-2018 In de winkel gekocht
Doetinchem

klantonvriendelijk bedrijf met slechte service

We hadden over de vestiging van Grando in Epe goede dingen gehoord en mede daarom zijn wij bij Grando terecht gekomen, in Doetinchem omdat dit de dichtstbijzijnde vestiging is.
Wat een teleurstelling. Het komt er op neer dat zodra je handtekening onder het contract staat je klant af bent. Men belt nooit terug, leest niet wat er staat in mailberichten en verdraait je woorden. Er zijn 2 adviseurs die van elkaar niet weten wat ze doen of afspreken. Het 'leidingen advies' deugde niet en we zouden in eerste instantie allerlei verbouwingen moeten gaan doen omdat degene die kwam kijken er niets van bakte. Nou, er had een keuken gestaan en die pate ook, dus een nieuwe zou dat ook moeten kunnen. Na een dag of wat kwamen we er achter dat het aanrechtblad door boog omdat het te dun is voor de breedte van de kasten er onder, maar, zei men bij Grando, we hadden getekend voor akkoord dus wat wilden we? Restpunten oplossen werd pas gedaan nadat we een formele ingebrekestelling hadden gestuurd. Om het aanrechtblad te verstevigen heb ik uiteindelijk zelf maar aluminium hoekstrips bedacht en ook nog aangeleverd, waarna een door hen gezonden monteur die maanden later heeft geplaatst, tegelijk met het oplossen van een deel van de restpunten. Maar niet alles werd opgelost. Verder heeft de rechtsbijstandsverzekering de zaak overgenomen. We blijven zitten met een keuken die niet aan onze verwachtingen voldoet. O ja en op hun website worden alleen de positieve reviews geplaatst; dus niet die van ons. Nooit meer naar Grando Doetinchem!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Hans van limbeek 23-10-2017 In de winkel gekocht
Grandokeukens in enschede

Slechte nazorg en totaal geen service na opleveringsklachten

Na plaatsing van de keuken hadden we een vijftal klachten.
Een keuken van 14.200 euro!
Dankzij interventie van een derde partij was alles na dertien!!! Maanden opgelost!
De keuken had nog een elementaire beginnersfout in het ontwerp.
Daarvan gaven ze mijn vrouw de schuld!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Johan. 28-09-2017 In de winkel gekocht
Hazerswoude Dorp

Een aanrader!

Na maanden oriënteren en vele keukenzaken bezocht te hebben hebben we een keuken gekocht bij Grando in Hazerswoude Dorp. Fantastisch geholpen, zonder enige druk te hebben ervaren om tot aankoop over te gaan. Bij ons eerste bezoek heel fijn geholpen door de eigenaar zelf en ons naar huis stuurde met ontwerpen om even over na te denken. Bij het tweede bezoek is een 3D tekening gemaakt met een begroting waar wij tevreden mee zijn.

J. 28-06-2017 In de winkel gekocht
Grando Hoogvliet

Slechte service Grando Hoogvliet

4,5 jaar geleden een keuken gekocht bij Grando Hoogvliet met apparatuur van Whirlpool/Bauknegt. Hier zoveel problemen mee gehad. Service Grando Hoogvliet niet om over naar huis te schrijven. Er wordt niet bemiddeld als er zich problemen voordoen na garantietermijn (terwijl problemen aan apparatuur al speelde tijdens garantietermijn!). Ik moet t nu maar zelf uitzoeken met Whirlpool. En whirlpool reageert niet op mijn klacht (dit gaat over de combi oven). Vaatwasser ook problemen mee gehad net na garantietermijn. Grando Hoogvliet vond dus dat ik zelf de voorrijdkosten moest betalen a 50 euro. Ik heb informatie ingewonnen en er is mij een ondeugdelijk product geleverd en dan moet de winkel het probleem oplossen. Ik weer in discussie gegaan en uiteindelijk hoefde ik niets te betalen. Echter, dat t nodig is om een discussie te voeren zegt genoeg over de servicegerichtheid!nu weer problemen met de vaatwasser.reparatiekosten 230 euro! We besluiten een andere aan te schaffen van een ander merk!geen zin meer om hier weer een discussie over te voeren met Grando Hoogvliet! Hoe dan ook, ze leveren slechte service, maar Whirlpool/Bauknegt spant de kroon! Mijn advies: koop geen keuken bij Grando Hoogvliet en al zeker geen apparatuur van Whirlpool/Bauknegt!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice

Loes Visser 25-04-2017 In de winkel gekocht
Grando, delft

Slechte service

Bij aankoop van de keuken enige jaren geleden geen klachten.
Nu hangen er wat deurtjes scheef. Probeer al maanden een monteur via Grando Delft te krijgen.
Vele malen in de winkel geweest, telefonisch contact gehad, maar tot op de dag van vandaag geen respons of monteur. Zeer slechte service dus.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Robbert-Jan 21-02-2017 In de winkel gekocht

Grando Hoogvliet - Klacht - Waardeloos bedrijf na aankoop

De badkamer was ruim op tijd besteld en zou week 1 worden afgeleverd, maar door (productie) fouten van de leverancier werd het uiteindelijk pas in week 7 het laatste nageleverd. Alles ging mis, materialen waren niet goed besteld en werden verkeerd afgeleverd en in de verkeerde kleur. Je verwachte een bepaalde expertise als je een inschatting moet doen voor zaken als tegels, maar ook deze waren te weinig berekend, waardoor ik genoodzaakt was om uiteindelijk de tegels zelf af te halen bij het hoofdkantoor in Helmond. Veel extra en vooral onnodige stress gehad door Grando Alexandrium. Altijd kwam het initiatief tot contact van mijn kant, en vaak werd er pas dagen later op mijn telefonische verzoeken gereageerd.

Kortom afrader voor iedereen!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Top 05-02-2017 In de winkel gekocht

Badkamer

Pluspunten:
- kennis en kunde van verkoper en monteur
- prettig contact met verkoper en monteur
- meelunchen bij Grando
- kwaliteit montage
- telefonisch gesprek met directeur na afronding verbouwing badkamer
Verbeterpunten:
- uitlopen van de planning als geheel; late communicatie over latere start verbouwing, verkeerde wandtegels besteld/geleverd
Uiteindelijk een prettig gesprek met de directeur gehad, wat ons vertrouwen geeft dat Grando Hazerswoude het contact met klanten tijdens (moeilijkheden met) de verbouwing anders gaat aanpakken.

Zeer ontevreden klant 21-01-2017

Garndo Helmond slechte zaak, geen service.

Grando Helmond komt afspraken niet na, komt beloftes niet na, is ondeskundig, verkeerde materialen, reageert niet, laat je als klant barsten. Ze hebben hun geld toch al binnen. Leveren altijd teveel tegels, en betalen met veel moeite een schijntje terug. Waardeloze zaak. Moesten ze sluiten. Enkel maar minpunten.

Top 28-12-2016 In de winkel gekocht
Hazerswoude

Top

Pluspunten:
- kennis en kunde van verkoper en monteur
- prettig contact met verkoper en monteur
- meelunchen bij Grando
- kwaliteit montage
Minpunten:
- fouten in noteren gekozen materialen; veel zelf eruit gehaald, maar uiteindelijk verkeerde wandtegels
- late communicatie over latere start verbouwing (donderdagavond voor de maandag dat er gestart zou worden)
- verkeerde wandtegels besteld/geleverd
- uitlopen van de planning als geheel (4 maanden later)
- weinig initiatief tot contact en/of tegemoetkoming/compensatie voor de moeilijkheden vanuit Grando tijdens verbouwing/montage, zelfs na negatieve feedback

Moniquedelies 12-01-2016 In de winkel gekocht
Heerhugowaard

2,5

Het gemak om de keuken te kopen was groot. Het gemak tijdens het plaatsen al onvoldoende omdat er zeer ondeskundig te werk werd gegaan em diverse zaken ontbraken. Het gemak tijdens het oplossen van door Grando ontstaande problemen is zo onvoorstelbaar slecht. Ondanks mondelinge afspraken wordt later beweerd dat dit nooit is afgesproken en zelfs schriftelijke afspraken worden niet nagekomen. Tevens een zeer onprofessionele en zelfs onbeschofte manier van communicatie.

Stuk uit zijwand gebroken om snoer er doorheen te krijgen, niet werkende vaatwasser, te hoog gemonteerde spoelbak, boren in apparatuur waardoor garantie vervalt, twee delen van blad niet vlak monteren, kieren met kit diechtspuiten in de hoop dat de klant het niet ziet enz enz. En vervolgens niet of slordig 'oplossen'.
Zoals in een eerdere review ook te lezen: service tot aan betaling, daarna is er geen enkele sprake van service meer.

Assortiment
Er is een behoorlijke keuze, maar verwacht geen hele goede kwaliteit.

Aanbeveling
Ik koop hier absoluut niets meer en laat al helemaal niets monteren of installeren!
Echt goedkoop zijn ze uiteindelijk zeker niet. Voor de gehanteerde prijzen kunt u veel betere keukens aanschaffen waarbij ook nog eens service geleverd wordt.

slindhoudt 24-11-2015 In de winkel gekocht
Grando Hoogvliet

3,5

Na de koop bij Grando Hoogvliet, totaal geen service meer

Aanbeveling
Aardig bij de koop. Na de koop zijn ze nauwelijks te bereiken, altijd in gesprek met nieuwe klanten. Bellen niet terug uit zichzelf. Je moet zelf herhaaltdelijk terugbellen.
Na 2 jaar met veel schade a.d. keuken mag je zelf veel bijbetalen, na een dure aanschaf v.d. keuken. Bij de 2de klacht en deze erkend te hebben vertellen ze doodleuk, dat het niet meer onder de garantie valt na 6 weken wachten

famvanheesen 12-10-2015 In de winkel gekocht
Utrecht

1,3

Zodra het geld binnen is hoef je niet veel van ze te verwachten

Assortiment
een standaard webwinkel heeft veel meer keuze en merken.

Aanbeveling
Onze badkamer en toilet zijn zo slecht gedaan dat ik iedereen zou aanraden om ergens anders te kopen

Extra toelichting
Echt heel slecht! Badkamer en toilet beneden laten doen. De afwerking is echt om te huilen. Tegels zitten scheef, voegen met gaten erin, scheve voegen, ontzettend dikke kitranden waar dat niet nodig is, afwerkrandjes sluiten niet op elkaar aan in de hoeken, etc. Vervolgens sturen ze iemand om het netjes te maken en zelfs die geeft aan, om het netjes te krijgen moet eigenlijk de hele badkamer opnieuw gedaan worden…ik kan het zo goed mogelijk maken maar helemaal netjes wordt het nooit. Februari zou alles klaar zijn en eind oktober komen ze het laatste dingetje doen…… Vloerverwarming laten leggen. Grando koopt dit van Magnum maar leveren wel een uitgeklede thermostaat erbij waar je nagenoeg niks mee kan instellen….je mag wel net zo veel betalen als voor de vloerverwarming met uitgebreide thermostaat van Magnum. Douchekraan werd geleverd met een kapotte thermostaat, je zou denken dat ze dit snel oplossen maar nee, we hebben nagenoeg 2 weken moeten wachten voordat we warm konden douchen in een gloednieuwe badkamer. Al met al echt heel slecht, doe je zelf een plezier en loop met een grote boog om Grando heen want de prijs kwaliteit verhouding is bij Grando echt heel erg slecht.

ABC1985 27-01-2014

Overzichtelijk en snel.

Snel bezorgd, netjes telefonisch contact en op een gunstig tijdstip bezorgd.

Zie bovenstaande punten

Vanesch 05-01-2014

Het makkelijk om een bestelling te plaatsen bij Grando keukens

Zeer snelle service zondag besteld maandag morgen geleverd!!!

DE keuze is reuze!!

Aanbeveling
Bestelling en levering perfect verlopen!!

Alles prima verlopen!!

Koolhaas1 02-01-2014

6,5

In verband met visueel probleem word er geen gebruik gemaakt van iDeal. Betaling bij de chauffeur niet mogelijk dus klantonvriendelijk.

Assortiment
De prijs van de gaskookplaat is bij de concurrent goedkoper.

Tedje1972 22-11-2013 In de winkel gekocht
Hoofddorp

Onze combi-magnetron was defect, hierop bij verschillende bedrijven informatie ingewonnen. Zo ook bij Grando in Hoofddorp. Tijdens mijn verhaal gaf de verkoper aan dat hij een showroom model had staan, dat ging om een zwart model. Ik reageerde daarop dat ik ook een zwarte Bauknecht had, waarop hij meteen het typenummer kon noemen, dat geeft voor mij aan dat men kennis van zaken heeft. Uiteindelijk prima geholpen, ook achteraf nog wat technische vragen gehad over een elders-gekochte inbouw kookplaat. Ik heb het als zeer prettig ervaren, zowel kennis als persoonlijke benadering.

Aanbeveling
Mijn beschreven ervaring is voldoende om deze motivatie uit te leggen.

123gab 18-10-2013

snelle, accurate service

P. Rijkers 12-10-2013

Extra toelichting
Top bezorging, bezorger was zeer vriendelijk en mijn koelkast is binnen de afgesproken tijd geleverd

Peter Hoppen 11-10-2013 Via de website gekocht

Geen problemen ondervonden bij het bestellen.

Aanbeveling
100%, zeker omdat ik voor eventuele service gewoon bij de vestiging terecht kan. Dit is 5 min rijden voor mij!

kvannes 10-10-2013 Via de website gekocht

6,5

Extra toelichting
Gebrek aan kennis over het aansluiten van een Perilex stekker

sonjaaj 03-10-2013 Via de website gekocht

Fantastische bezorgdienst, 's middags besteld, volgende dag 's ochtends bezorgd.

Extra toelichting
Ik had eerst gekozen voor de afhaalmogelijkheid omdat ik bang was niet thuis te kunnen zijn op het moment van levering. Ik werd gebeld door de bezorgdienst dat ze een gerichte indicatie konden geven van de bezorgtijd en dat ze zelfs om half 7 's ochtends bezorgen. Dat hebben ze gedaan, en de bezorgers waren super vrolijk ondanks het vroege tijdstip. :)