FotoPrisma.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over FotoPrisma.nl.

FotoPrisma.nl stelt zich voor

Al 48 Jaar Vertrouwde Fotozaak in Utrecht.

Deze score is berekend op basis van 4 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar

2.5

jonathan 25-04-2018 In de winkel gekocht

Online een ramp, winkel ervaring was wel in orde

pasfotos laten maken in de winkel, snel klaar en ik hoefde hier geen afspraak voor te maken. Voor een camera zal ik hier niet terug komen, vanwege jullie onoverzichtelijke, ouderwetse webshop waarin zelfs de productfoto's uit verhouding zijn getrokken. Assortiment is voldoende, veel accessoires!

C. 24-04-2018 In de winkel gekocht
Uiteindelijk bij Kamera-Express

Teleurstellend

Na online gezocht te hebben naar fotozaken in Utrecht kwam ik twee winkels tegen, waaronder fotoprisma. In de winkel kreeg ik niet het gevoel dat ik hier zou slagen wat betreft het aanschaffen van een camera met handige accessoires, dat kwam door de uitstraling en het 'verstikkende' effect van een kleine zaak. Normaal gesproken geen probleem, lekker knus, maar niet voor een winkel die elektronica verkoopt.

De man die me hielp, ........, was overigens heel aardig en dacht met me mee.

Ik ben dan ook met lege handen vertrokken en heb mijn aankoop in een andere speciaalzaak in de stad gedaan, waar de camera overigens ruim €50,- goedkoper was!

J.B. Adels 09-03-2018 In de winkel gekocht
Kroonstraat 9, Utrecht

Verwachtingen worden niet waar gemaakt

Na online gezocht te hebben naar een camera winkel kwam ik in eerste instantie uit bij Foto Prisma.
Uitspraken die op hun (inmiddels oude) website stonden als "Propvolle winkel", "Meer camera beleving" en "Toch de voordeligste" maakte me nieuwsgierig.
Qua beleving viel het vies tegen: De winkel is zéér klein en donker, aan de claim "propvolle winkel" is dan ook niets gelogen.
Wilde voor dat ik een keuze zou maken wat meer zekerheid over de nazorg, in de vorm van een training/workshop, maar op zijn minst wat meer uitleg voor een beginnende fotograaf, hier werd lacherig op gereageerd en gaf me niet het gevoel dat ik serieus werd genomen, ondanks het feit dat er aan de gewenste apparatuur een voor mij serieus prijskaartje hing.
Ik kreeg sterk het gevoel dat het stukje 'beleving' reikt tot aan de deur.

Uiteindelijk mijn aankoop bij die andere Kamera ;) winkel in Utrecht gedaan, waar ik me alleen al door het vriendelijk aangeboden kopje koffie direct welkom voelde.

Een gemiste kans van Prisma..

Pluspunten

• -

Minpunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

C 06-07-2017 Via de website gekocht

Unieke propvolle fysieke winkel met een top website.

Tijdens een goed bezoek aan de stad Utrecht liep ik langs deze winkel in foto spullen.
Propvol met allerlei accessoires en zeer goed gevuld met alle merken apparatuur.
Blijkt er al bijna 53 jaar te zitten.
Unieke winkel en blijkt zelfs de enige echte zelfstandige fotografie winkel in Utrecht te zijn.
Ik kom er graag, nu ook een Nikon B700 via hun website besteld en zeer goed bevallen.
Ze paste zelfs op eigen inzicht de prijs nog aan op concurrentie niveau van de grote ketens.
Ook dat is dus een aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Peter 08-04-2017 Via de website gekocht

Goed bezig.

Perfecte winkel.
Heldere site. Goede informatie. Correcte levering.
Keurig op tijd geleverd en goed verpakt.

C 09-06-2016 Via de website gekocht

Al meer dan 50 jaar als winkel, met uitmuntend gemak qua assortiment en bereikbaarheid. Nu ook alweer bijna 10 jaar via internet.

Altijd geopend om service te verlenen aan degenen die dit nodig hebben. Vaak ook aan aankopen bij onze collega's. Ga zeker ook langs in hun fysieke winkel voor meer accessoires.

Assortiment
Op 120m^ vloeroppervlakte kan je niet alles op voorraad hebben, ondanks lukt het aardig om iedereen te kunnen helpen en snel te voorzien. Ik ga gauw een bij ze kijken.

Aanbeveling
Een "slechte" winkel kan niet al langer dan 50 jaar bestaan, laat u gedachtes niet beïnvloeden door een ondoordachte mening of review. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Extra toelichting
Zorg dat u Foto Prisma op uw eigen intuïtie beoordeeld en merk dan dat ze altijd hun uiterste best doen om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn, ook de eventuele probleem gevallen. Het tasje werd snel nageleverd.

G.J. Pietersma 24-12-2014 In de winkel gekocht
mariastraat

ik was op zoek naar een cameratas en mocht met mijn eigen apparatuur zelf even passen en meten

er werd me gelijk hulp aangeboden terwijl ik eerst nog zelf even wilde kijken, maar toen ik vroeg op hulp stond de verkoper gelijk klaar met advies

Assortiment
super, naast de grote keus aan tassen hebben ze nu ook touch and try pilaren in de winkel geplaatst waar verschillende type camera's van alle merken kunt uitproberen.

Aanbeveling
Heel erg, mooie winkel om wat te halen of om gewoon even binnen te kijken

bobjjansen 02-12-2014 In de winkel gekocht
Utrecht

Ze hadden hem op voorraad en kon hem gelijk proberen

Alles werd prima voor mij geregeld

Assortiment
Alle benodigde asseccoires heb ik erbij gekregen

Aanbeveling
toch de echte winkel waar ze wel meeste hebben in utrecht en gewoon uitgebreid de tijd voor je aankoop nemen

T. Rijskade 24-10-2014 Via de website gekocht

Na mijn bezoek aan de winkel heb ik online een bestelling geplaatst, vanaf dat moment tot aan de bezorgen prima op de hoogte gehouden over de status van de levering.

Ik vond het erg fijn dat ik vriendelijk en professioneel te woord werd gestaan.

Assortiment
Niet alle soorten camera's op voorraad

Aanbeveling
Een winkel waar de service niet bij de deur eindigt, ik kon dit zeer waarderen.

dajustin 14-10-2014 In de winkel gekocht
Utrecht

Kopje koffie erbij en ik kon rustig uitzoeken was ik nodig had.

Mocht alles zo uitproberen en werd goed uitgelegd.

Assortiment
Hadden alles wat ik mooi/nodig had.
Helaas een tasje niet dus die besteld

Aanbeveling
Echte Speciaalzaak, veel keus, goede uitleg.

FrankG82 02-10-2014 In de winkel gekocht
Mariastraat

Zeer vriendelijk te woord gestaan door het personeel.

Assortiment
Niet altijd alle producten op voorraad, maar dat valt ook niet te verwachten van een fotospeciaalzaak met maar 1 vestiging.

Extra toelichting
Ervaren en vriendelijk personeel, luisterde naar mijn wensen en vroegen gericht door om mij vervolgens van goed advies te kunnen voorzien, geen gehaast of iets dergelijks, er werd de tijd genomen om te helpen. De camera werd voor me gecombineerd met een Sigma lens en het maken van enkele testfoto's in de winkel was geen enkel probleem.