Foto Konijnenberg - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Foto Konijnenberg.

Foto Konijnenberg stelt zich voor

Foto Konijnenberg is toonaangevend in de Benelux op het gebied van foto- en videoapparatuur. Onze adviseurs in Den Ham (NL), en Turnhout (BE) voorzien u graag van deskundig advies, uitstekende service en een scherpe prijs. Ons complete assortiment is ook verkrijgbaar via onze webshop www.fotokonijnenberg.nl. Voor een persoonlijk advies bij de oriëntatie op onze webshop kunt u altijd terecht bij onze klantenservice. Zekerheid van deskundig advies, goede service en de juiste prijs? Kenners kiezen Konijnenberg.

Deze score is berekend op basis van 280 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Tom Broeckx 10-06-2012

3,3
Op de website staat bij de patchmaster sound trigger dat deze compatibel is met oa. de SB-700 nikon flitser. Dit blijkt toch niet het geval te zijn. In geval de flitser niet compatibel is, kan men een 'Hama Flitser Adapter met PC-sync poort' aanschaffen (staat in de tekst vermeld en bij de accessoires). Ik heb vervolgens deze 'Hama Flitser Adapter met PC-sync poort' aangeschaft, maar blijkt dat deze ook niet compatibel is met de patchmaster sound trigger. Dus op de website staan verschillende fotografische accessoires vermeld als compatibel, die echter niet compatibel zijn. Ik heb dit gemeld in de hoop dat dit snel opgelost zou worden, maar in plaats daarvan kreeg ik enkel een e-mail waarin vermeld stond dat dit probleem nader onderzocht wordt en geen verdere reactie.
Op dezelfde moment heb ik een sensor-cleaning laten uitvoeren door FKB, maar na reiniging zat er nog steeds zichtbaar vuil op de sensor. Ook dit meldde ik en kreeg de reactie dat ik de sensor nogmaals zou kunnen laten reinigen bij FKB(en weliswaar er opnieuw voor betalen). Door deze twee negatieve ervaringen op korte tijd, zijn de aftersales en de website sterk gedaald in mijn achting, vroeger vond ik deze stukken beter. Alsnog hoop ik dat er een oplossing komt voor de compatibiliteisproblemen, aangezien ik specifiek hiervoor de 'Hama Flitser Adapter met PC-sync poort' heb aangekocht, waar ik op dit ogenblik niets mee ben.

Officiele reactie van Foto Konijnenberg 14-06-2012

Geachte heer Broekcx, Beste Tom,

De afgelopen dagen hebben we veelvuldig contact met je gehad over jouw vervelende klantervaring. We hebben direct de accessoires op de website aangepast, jouw retour email is een geautomatiseerd bericht geweest om je te informeren dat we ermee bezig zijn. Je gaf aan dat je zelf naar de winkel in Turnhout zou gaan om het ontbrekende item te kopen, we gaan ervan uit dat dat gelukt is. Ook hebben we je aangeboden om gratis een nieuwe sensor-cleaning te laten uitvoeren bij Foto Konijnenberg. Dat is alleen maar logisch. Excuses voor de miscommunicatie, we gaan ervan uit dat we jouw problemen hiermee hebben opgelost!

Kevin MD Vercruyssen 10-06-2012

Op de website had ik gemakkelijk mijn camera gevonden door het instellen van bepaalde criteria (merk, type,kenmerken,prijs...).
De betaling ging vlot, levering zoals gepland (zelfs ietsje vroeger ontvangen dan verwacht).
Top!

henkky 09-06-2012

Corecte beantwoording van de vragen,goede uitleg.
Uitleg verschil tussen de 2 printers welke ik op het oog had,en advies om de canon pro9000 markll te nemen ipv het andere type welke ik op het oog had.
Ben zeer tevreden.
Nette bediening,vriendelijk,en zelfs koffie.

gj28 07-06-2012

Ik heb een Lenmar Accu voor mijn Nikon D700 gekocht, maar deze blijkt het niet te doen. Hiervoor heb ik, omdat er nog geen originele accu's van Nikon voorradig waren een tegoedbon gekregen.
Tevens is mijn camera voor de 2e maal opgestuurd naar het Nikon Service center en heb ik zolang het duurt een Nikon D700 ter leen gekregen

lexhaa 06-06-2012

Heb in het verleden al eens artikelen gekocht bij Foto Konijnenberg. Nu, net als toen, ook een zeer snelle levering en een prima service. Houden zo!

Marten112 06-06-2012

Foto Konijnenberg doet wat het moet doen. Mooie spullen verkopen met een groot gevoel voor service, verantwoordelijkheid en klantvriendelijkheid.

Mooie prijzen, goede afhandeling en, nog belangrijker, een snelle levering!

Sytske 06-06-2012

Ik heb via de webwinkel een zoomlens van Nikkon gekocht.
Kreeg netjes een mailtje dat alles betaald was en wanneer de lens geleverd zou worden.
Ik ben altijd een beetje bang met bestellen via internet, maar alles was prima!
De lens netjes verpakt, kortom geen problemen!

BPvdPoel 04-06-2012

Snelle service. Vakkundig geholpen en erg vriendelijke medewerkers. 's middags besteld en kon het gelijk ophalen. Lag keurig klaar.

Kathleen1111 04-06-2012

Enkel kleine aanmerkingen: De goederen kunnen niet altijd vlot gevonden worden op de website, maar je wordt wel meteen heel goed geholpen aan de telefoon. Bij de eerste levering van een filter zat een leeg doosje, maar deze werd zonder probleem meteen nagestuurd. Zeer tevreden over Foto Konijnenberg!

Gerard19701 02-06-2012

Niet gevonden op de site maar prima geholpen door een medewerker, die ik tot 21h00 's avonds kon bellen

slotboommarcel 01-06-2012

eerste levering snel vanwege mijn vakantie,extra lens duurde wat langer maar dat werd wel verteld, onderwaterhuisje volgelopen, binnen een week een nieuwe product gekregen, nieuw kaartje een paar dagen later in de busal met al snel afgehandeld

Sfeervol 01-06-2012

Als kado ontvangen maar netjes geregeld de camera was uitverkocht in de webshop maar men heeft het alsnog via de winkel geregeld. Geweldig maar we zijn niet anders gewend van Foto Konijnenberg.

P.vd Giessen 29-05-2012

Het product was niet direct goed te vindenop de site.
Pas na een mail aan u vond ik het juiste product.
De prijs van het product lag €36,00 hoger dan de concurent en daar viel niet over te praten.
Het is dat de levering van de concurent onzeker was anders had ik het niet bij u gekocht.
ik voel me wel een beetje bekocht
levering was zeer snel

Roelof Pieters 28-05-2012

Website is duidelijk, de ontvangestbevestiging komt enper ommegaande d de bestelling is op tijd. Dat wat wordt gezegd, wordt gedaan.
En als ik telefonisch een toelichting wil dat wordt deze tot tevredenheid gegeven.
No nonsense service dus.
Ik vind dat Konijnenberg dat goed doet; voor mij al een viertal jaren.

thernastaff 28-05-2012

Na lang wikken en wegen toch dit objectief besteld bij Konijn zoals deze zaak in fotoland genoemd wordt.
Vanuit Zuid-limburg een eindje rijden, maar uit ervaring weet ik dat het de reis waard is.
Om 9.10u bij de zaak, de heren verkopers uiteraard al helemaal klaar voor de klanten, altijd een leuk en deskundig gesprekje, lekker kopje koffie (of twee) een zeer uitgebreid assortiment, de mogelijkheid om uit te proberen.
Ik ben in het verleden ook bij een paar grote concurrenten geweest, kan alleen maar zeggen Konijnenberg? Sterk aanbevolen!

Ron260 27-05-2012

Echt een winkel voor professionals. Gedegen advies in de winkel en snelle reactie op een vraag via de mail. Bovendien is het voor mij als fanatiek Apple gebruiker een enorm voordeel dat Konijnenberg Apple dealer is. Ze zijn goed op de hoogte van de compatibility van de producten.
Ik ben enorm tevreden.

John en Wilma 24-05-2012

Overzichtelijke website, winkel bekend om goede referentie bijvoorbeeld vrienden, snelle services volgens afspraak. Product goed verpakt en in geode staat aangekomen. Betalingen geen probleem. Alles bij alles: prima service.

D.Bellon 24-05-2012

Privé heb ik een Canon 1000D en een 60D en een paar lenzen aangekocht bij foto konijnenberg Turnhout, en ben tot nu toe zeer tevreden van de professionele raadgeving en vlutte hulp. De vrij lange wachttijden in de winkel zijn wel vervelend, maar die lijken wel wat beter te zijn na de winkelvernieuwing. De Casio is via internet besteld voor het bedrijf. De levering was correct en verzorgd. De pre-pay werkt wel in het nadeel, omdat ons boekhoudsysteem daar helemaal niet op voorzien is. Dat, in combinatie met een misgelopen eerste leveringspoging door UPS (vandaar de lage score op "bestelling en levering"), maakt het me moeilijk om de bedrijfseigenaar te overtuigen dat kopen bij FK de beste keuze was. Hopelijk krijgen we hier nog een nieuwe kans.

Met vriendelijke groeten,

Dirk Bellon

Kraan304 23-05-2012

Via de website van Foto Konijnenberg een Tamron les 18-270 mm voor mijn Nikon D5100 gekocht. Via de website krijg je een zeer goede indruk en na advies van een zeer goede fotograaf en telefonische advies van foto Konijnenberg tot het besluit van aankoop gegekomen.
Ook de informatie en verzending is perfect geregeld. Je krijgt een documentatie van je gebestelling en van de verzending.

joogle 20-05-2012

Bestelling en levering werken zoals elke keer probleemloos. Zoals op de website vermeld staat: "Voor 16:00 besteld, dezelfde dag verzonden", dit klopt ook daadwerkelijk. 2 dagen later mocht ik mijn bestelling ontvangen en nu iets dan een maand verder, ben ik zeer tevreden over het product. Super!

cecilear 20-05-2012

Ik vond deze site via de site Test-Achats/Test-Aankoop. Site handige en snelle en efficiënte levering. Jammer dat sommige pagina's alleen in het Nederlands (zoals deze voor die kwestie), dat is niet gemakkelijk voor degenen die niets weten van de taal

ingrid18-200 18-05-2012

Alles prima. De website vind ik heel goed, alleen klopte deze niet helemaal. Er stond dat het artikel op voorraad was in Den Haag, wat helaas niet klopte. De lens is wel meteen besteld en was er de volgende dag.

Ferre001 17-05-2012

Heel correcte en stipte levering.
Website is compleet en makkelijk te taceren.
Ik vond de verpakking te groot voor voor die kleine spulletjes, kleinere verpakking zou goedkoper en door de normale opening van de brievenbus gekund hebben.
Ik heb al een paar andere items (o.a. een 40D Body, Speedlite 580EXll, Wimberley C-30) gekocht en ben heel tevreden

ABterBrake 17-05-2012

30 jaar ervaring met - wat ik liefkozend noem: Het Konijn - met een accent op de ervaringen van de afgelopen vijf jaar, zowel op locatie in Den Ham als via internet.Eén punt van aandacht: Als op de website wordt aangegeven dat een artikel in fysieke of web-winkel aanwezig is, moet dat ook direct leverbaar zijn. Twee keer was ik in Den Ham na op de website te hebben gecontroleerd op aanwezigheid en bleek het aanwezige artikel niet in voorraad te zijn. Weliswaar werd het kosteloos nagestuurd, maar toch.......

Mstee 17-05-2012

De service vind ik echt geweldig. Ik had deze nieuwe camera + lenzen de volgende al nodig en ze hebben alles in het werk gesteld om dat mogelijk te maken!

Ik heb vorig jaar ook meegemaakt, dat ik een camera had besteld (Fuji X100) die nog niet leverbaar was. Ik had het bedrag al overgemaakt. Ondertussen was de prijs met 100 euro gedaald. Ze hebben toen het verschil netjes teruggestort op mijn rekening.

Zeer betrouwbaar en behulpzaam!

nicolaasgrm 13-05-2012

Meestal wordt bij een nieuwe camera een fototas aangeschaft, het zou fijn zijn als foto konijnenberg
hierbij aangeeft wat geschikt zou kunnen zijn.Aaangeven wat andere klanten erbij bestelde is minder relevant.
Verder ben ik zeer tevreden.

Gerard Jacobs 13-05-2012

Ik zou het fair vinden dat in geval van een deellevering geen extra kosten in rekening gebracht worden. Het ligt niet aan de klant dat iets niet op voorraad is en dat niet alles in een keer geleverd kan worden. We willen alles zo snel mogelijk hebben, desnoods in deellevering, maar niet de kosten dragen voor het wachten tot alles van de bestelling op voorraad is.

vdv2000 13-05-2012

Slechte tot geen communicatie met betrekking tot verwachte levertijd. Pas nadat ik zelf de klantenservice ruim een week na mijn bestelling en betaling maar eens had benaderd kreeg ik informatie hierover, informatie die achteraf ook nog eens niet bleek te kloppen. After sales heb ik niets van gemerkt, behalve dan de beoordeling enquete.

Derfsma 11-05-2012

Ik kocht een occasion fototas die na levering niet geheel compleet bleek. De tas is heel snel vervangen door een nieuwe. Prima opgelost.

Letta1972 10-05-2012

Super geholpen! Toen ik belde om over mijn bestelling te informeren wist de dame direct waar het om ging. Omdat ik haast had met mijn bestelling heb ik mijn bestelling opgehaald in het filiaal, geen probleem, alles ging supersnel.

Edward B. 10-05-2012

Uitstekende camera voor heel goedkoop!
Kon geen andere in NL vinden die zo goedkoop was.
Snelle koop, snelle ontvangst...zonder problemen.

Bedank Foto Konijnenberg!!

Michael Tiesters 08-05-2012

Had bij bestelling gevraagd om in te pakken, dit was ook netjes gebeurd maar ik had het zilverkleurig model besteld en men had een zwart ingepakt. Na contact met u diensten ben ik deze dan ook direct kunnen gaan ruilen en was de bestelling conform.

JL01 07-05-2012

Duidelijk en snel antwoord op vragen. Bestelling volgens verwachting. Ik koos voor afhalen, bestelling lag keurig klaar. Enige tijd na aankoop nog een mailtje of ik tevreden was en info over waar ik het kon melden als dit niet het geval was.

Ton Soder 05-05-2012

Bij mijn laatste bezoek vroeg ik om 2 statiefvoetjes en een draaiknop. een week later waren mij per post toegestuurd zonder kosten. Dus heelgoede service.

Arthur1968 05-05-2012

Als je vooraf een rekening moet hebben dan doet FK moeilijk, dit is jammer en onprofessioneel. Het is dat de hoofdvestiging Den Ham redelijk in de buurt ligt en ze een goede sensor reinigingsservice hebben.

ceth2 03-05-2012

Zowel in de winkel áls online aantal zaken gekocht;
levering is snel, email met antwoorden idem en service is prima.
1x was iets niet goed, een defecte hahnel remote, en per ommegaand werd er een nieuwe gestuurd en de verzendkosten vergoed.

Peter Blok 02-05-2012

Altijd worden vragen goed beantwoord, bestellingen op tijd geleverd en als er zaken zijn die niet helemaal in orde zijn worden die perfect afgehandeld.

Gemmulus 02-05-2012

NB. Ik heb de afgelopen paar jaar meerdere artikelen bij Foto Konijnenberg gekocht, zowel in Den Ham als wel via de site. Studiomateriaal als flitsers, lampen en schermen, maar ook meerdere accessoires. Een supersnelle levering en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Ellenharing 29-04-2012

Duidelijke website, snelle levering

GKooren 29-04-2012

overzichtelijke website, alles makkelijk te vinden. Goede prijzen en een heel uitgebreide collectie. Supersnelle levering. Wat valt er nog meer te wensen?

Rik 29-04-2012

Deze fototas besteld voor mezelf en mijn dochter. (2stuks dus) Prijs ruim onder de hangbare waarde. Zaterdagmiddag besteld en maandagmiddag reeds in ons bezit! Tassen zaten in degelijke verpakking (karton en gevulde plasticzakken) Tassen zelf : perfect draagcomfort en heel veel opbergruimte. Praktische indeling. Ondertussen gemerkt dat tassen nog gezakt zijn in prijs bij Konijnenberg. Tja : das vraag en aanbod natuurlijk. In grote winkelketen kostte tas bijna het dubbel!. Al met al heel tevreden klant!.

ap prins 28-04-2012

ik meen me te herinneren dat als je soms iets zoekt
het niet vind in de lijst van de categorie, en als je et dan in tikt in de balk "zoeken naar" vind je het wel, vind ik vreemd, vandaar die 8, verder oké.

Hans Luijt Fotografie 28-04-2012

Het was een camera die nog niet op voorraad was. Desondanks was mijn verlanglijst snel geleverd.
Chapeau!

Frank Goudbloem 28-04-2012

Zeer snelle en correcte service. Perfecte communicatie via mail. Ik bestelde de Sandisk geheugenkaart 32 Gb HD Video 30 Mb/s en kreeg zonder meerprijs de nieuwere versie, net uitgekomen aan snelheid 45 Mb/sec.
Proficiat en bedankt.

schellens marcel 28-04-2012

snelle levering , overzichtelijke website en zeer vriendelijk telefonische raad en antwoorden

MirjamBen 27-04-2012

Zeer snelle levering en keuze uit enorm veel artikelen. Als je iets zoekt zit het er zeker bij.
Fantastisch. Ik ben zeer blij met deze en eerdere aankopen.

Depuydt 27-04-2012

Ik heb het website ontdenkt via het nikon forum www.pixelistes.com . daar is FK beroemd, daarom heb ik een order geplaatst.
De winkel in Turnhout is moeilijk te vinden (mijn GPS vond het niet) maar daar heb ik veel dingen gezien die mij nieuwe ideeen geven.

Ik zal zeker terugkomen.

Mariquita3 27-04-2012

Wat je in geen enkele fotohandel vindt, vind je bij Foto Konijnenberg. De webshop is overzichtelijk, het aanbod verleidelijk groot, de levering stipt en de prijs onklopbaar. En achteraf wil men weten of ik tevreden ben. Dat is nog nooit gebeurd. Ik ben meer dan tevreden!

pixelvogel 27-04-2012

Het online bestellen verloopt zeer vlot, alles verloopt zeer correct.
Er ontbrak een flitsvoetje, dit is onmiddellijk nageleverd.
Dus prima service!

W. van Iperen 27-04-2012

Prima en deskundig personeel. Vriendelijke en zeer persoonlijke benadering.
Ook de webshop functioneert prima en een heel goede en overzichtelijke site. Ook de aftersales is voortreffelijk.