FonQ.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over FonQ.nl.

FonQ.nl stelt zich voor

Een ruim assortiment, keuzehulp én inspiratie: fonQ is de online winkel die helpt bij het inrichten van je huis. Tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2018-2019 is fonQ voor het derde jaar op rij verkozen tot beste webshop in wonen. Geef je huis wat fonQ!

Deze score is berekend op basis van 488 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,4

Petra 24-05-2020

Duidelijke site en goede communicatie mbt levering . Ook als de levering vertraging oploopt wordt dit keurig gecommuniceerd.

Suzanne 23-05-2020

Ben altijd erg tevreden over Fonq en over hun aanbod en service. Maar dit keer, door Corona, heeft Fonq voor een ander bezorgbedrijf gekozen omdat PTT te langzaam zou zijn. Het gevolg was een veel langer besteltijd en telkens uitstel en de standaardbezorgwijze om het pakketje voor de deur te laten staan!! Geen prettig idee dat je nespressoapparaat op de stoep staat omdat je even niet op je telefoon kijkt of niet thuis bent. Liever een bezorgbedrijf dat controleert of je het pakketje ontvangt! Elke dag las ik dat het pakketje dezelfde avond zou aankomen. Dit duurde ongeveer 6 dagen. Had liever de duidelijkheid van TNT of dergelijks gehad. Pakketjes hoeven niet perse snel te worden bezorgd, maar het idee dat ze op de stoep blijven staan is irritant. Dus graag terug naar een degelijke bezorgbedrijf.

Coen Goethals 23-05-2020

Product besteld op vrijdag 15 mei, helaas het product nog niet ontvangen. Nu heb ik best geduld, maar het ontbreken van communicatie, een klantenservice die niet bereikbaar is (net 10 minuten aan de telefoon gehangen en dan wordt de verbinding verbroken) ronduit teleurstellend en verontrustend. Heb bewust voor Fonq gekozen vanwege de goede ervaring (product kost meer dan €1200,00) het vertrouwen is in elk geval weg en het heeft een nare smaak.

GSP 22-05-2020

snelle levering, goede communicatie, leuke acties, superfijne en handige site en veel keus!

A Zuiderwijk 22-05-2020

Ik vind de website lekker duidelijk en spreekt je meteen aan. De categorieën zijn duidelijk opgedeeld om zo lekker makkelijk te shoppen. daarnaast zijn de product foto's erg realistisch en is de informatie over het product goed te overzien ! ik shop het liefst op FonQ ;)

Merel Martens 22-05-2020

Heel erg veel keuze. Soms iets te veel, dat is niet altijd prettig. De prijs kwaliteit vind ik tot nu toe super, ook de service is goed en snel. FonQ is altijd één van de eerste website die ik open, wanneer ik spulletjes voor mijn huis wil kopen.

Barbara 20-05-2020

Prima winkel, goede prijzen, makkelijk en vriendelijk website. Levering was erg traag, klanten service moeilijk te bereiken, je kan niet online annuleren.

Anita 18-05-2020

Op de site ziet alles er mooi en netjes uit. Dus een hier een mooie nieuwe tuin tafel gekocht deze zou binnen 1-2 weken geleverd worden inmiddels 7 weken verder en nog niks ontvangen. Aan de telefoon krijgen we geen duidelijkheid alleen dat product niet binnen is terwijl op de site nog steeds 1-2 weken staat...

Sascha Harper 17-05-2020

Lekker makkelijjk kopen, lekker snel in huis en goede nazorg van de meiden van Fonq!

Polly 15-05-2020

Duidelijke en vriendelijke site. Het ziet er prachtig verzorgd uit. de mooie foto’s geeft de sfeer goed weer wat de mogelijkheden zijn van een product en heldere informatie bij geschreven.
Duidelijke e-mail communicatie en maakt de afspraak waar. Producten komen op tijd en dat geeft vertrouwen dat je op Fons kan rekenen. Ik blijf hier winkelen

JS 14-05-2020

Fijne, snelle levering en duidelijke communicatie over het te leveren product! Overall; hele goeie service en hoogwaardige kwaliteit aan producten.

Esmee 13-05-2020

FonQ is een fijne webshop met een snelle en prettige levering. Vragen worden snel beantwoord.
Wij hebben er een mooie heater gekocht, was binnen 3 dagen in huis. Netjes verstuurd in een degelijke verpakking.

a.verstraaten 13-05-2020

Fijne shop, goed contact, duidelijke foto's en prijs kwaliteit is heel goed. Betrouwbaar, je krijgt wat je ervan verwacht. Vooral de verpakking en verzending is zorgvuldig verlopen. Inhoud was helemaal top.

Pieter 11-05-2020

Ze hebben echt veel keuze, wel aan de prijzige kant. Heb helaas twee keer wat besteld en beide keren was er iets aan de hand. De ene keer ontbrak een montagesetje en de laatste keer leek het erop dat ik een door iemand anders geretourneerd artikel heb gekregen. Was her en der beschadigd en aan de verpakking zag ik dat die al eens open was geweest. Voorlopig mijd ik FonQ even vanwege deze ervaringen.

Lars 10-05-2020

Betaalmogelijkheden ideaal (freebees mogelijkheid). Levering was vanwege de drukte rondom corona wat vertraagd en de chauffeur kwam net niet binnen het aangegeven tijdvak.

Angeline 06-05-2020

We hebben een bbq besteld op 27 april maar door de enorme drukte zou die pas op 4 mei tussen 8.00 en 12.00 uur geleverd worden, wat geen probleem was voor ons aangezien we deze dag vrij hadden genomen. Helaas kwam er geen bbq en heb ik gebeld met de klantenservice, na 3 pogingen lukte het eindelijk en de dame vertelde mij dat de bbq direct uit het magazijn werd gehaald en werd verstuurd, maar op de site stond dat de bbq opeens was uitverkocht en ik vroeg of ik deze zeker deze week nog zou krijgen of dat ik moest wachten tot ie weer op voorraad was, maar ze verzekerde mij dat dit niet het geval was. Nu kreeg ik vandaag een mail van fonq met het garantiebewijs van de bbq en een mail van after pay met de rekening, maar GEEN bbq. Nadat ik 4x heb geprobeerd te bellen met de klantenservice en elke keer na 10 minuten wachten de verbinding werd verbroken heb ik geprobeerd om mijn bestelling te annuleren via de mail, maar wat gebeurde er, ik had alles klaar en wilde de mail verzenden kwam er te staan dat er iets mis was en ze even uit de lucht waren. of ik het later nog maar eens wil proberen. Nou je kunt je hopelijk voorstellen dat mijn vertrouwen in hun nu tot 0 is gezakt en dat ze hun spullen mogen houden.

Beste Angeline,

Hartelijk bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Op dit moment is het ontzettend druk, dit zorgt er helaas voor dat wij minder goed bereikbaar zijn. Wij doen ons uiterste best om de wachttijd zo snel mogelijk te verminderen en de reactietijd op de e-mails te versnellen, in ieder geval onze excuses voor het ongemak.

Erg vervelend om te horen dat het zo onduidelijk was wanneer de bestelling geleverd ging worden. Hopelijk heeft u de BBQ inmiddels in ontvangst kunnen nemen. Mocht u de bestelling toch geannuleerd hebben, dan is de factuur inmiddels volledig komen te vervallen.

Mocht het nog niet voor u zijn opgelost, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee naar een oplossing.

Onze excuses voor het ontstane ongemak en nog een prettige dag verder gewenst.

Nora 06-05-2020

Fijne webwinkel. Ze hebben een goed assortiment met een duidelijke en overzichtelijke website.

Wollie de Winter 05-05-2020

Veel keuze en goed overzichtelijke webshop, bestellen is makkelijk. Dit zou (bijna) iedereen moeten kunnen.

Seline 04-05-2020

Ik raad iedereen aan om bij fonq te bestellen. Prijs kwaliteit verhouding komt overeen. Fonq levert de producten altijd goed beschermd en op tijd aan. Ik heb tot op heden nooit problemen ervaren wetende dat ik met regelmaat bij fonq mijn bestellingen doe.

Hans Bischot 04-05-2020

Mooie en zeer uitgebreide site met grote selectie van design artikelen en living producten voor een goede prijs, snelle, betrouwbare levering en afhandeling van je orders.

Annelies 04-05-2020

Mooi aanbod, dat regelmatig uitbreid. Vlotte levering en snelle reactie van de klantenservice als er dan toch iets misloopt is dat snel rechtgezet. Een website en een service die moeilijk te weerstaan zijn!

Inge de Munk 03-05-2020

Deze beschermhoes van Leifheit is heel handig in gebruik en valt in je tuin mooi weg tegen het groen. Mijn wasmolen bijft nu lekker buiten staan!
Fonq heeft de hoes keurig op tijd bezorgd!!

Hjm 01-05-2020

Fonq is een prima zaak waar je van alle kan kopen. Ze zijn zeker niet de duurste en vaak de goedkoopste. Hè daar een vierdelige bouwstijger gekocht van een uitstekende kwaliteit. Levering was perfect..

Leen 01-05-2020

Fonq was de enige site die deze schalen op korte termijn kon leveren. Betaalbaar en praktisch. ook het design is uitstekend en representatief op tafel.

Kaatje 01-05-2020

Terecht gekomen bij FonQ verbaasde mij de artikelen, je kunt hier overal voor terecht!
Prima service en goede infoberichten omtrent je bestelling!

Dennis 01-05-2020

Na 2 jaar is onze Dutchbone stoel afgebroken. Net 2 maanden buiten het Fonq garantieplan. Citaat op de site van Fonq: "Op ieder product geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten."

Blijkbaar vind Fonq dat een stoel van 500 euro 2 jaar plus 2 maanden bruikbaar is. Fonq verschuilt zich achter haar 2 jaar en doet ook geen inspanning om contact te leggen met de leverancier Dutchbone. Kortom zoek het maar uit. Zeer teleurstellend. Voor ons geen Fonq meer...

Beste Dennis,

Bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Als u bij ons besteld heeft, dan mag u er van uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product betreft. Wij hanteren inderdaad een garantieperiode van twee jaar, binnen deze periode kunt u contact met ons opnemen als er sprake is van een defect. Afhankelijk van de leverancier kan het product worden omgeruild, moet er eerst advies worden ingewonnen bij de leverancier of moet het ter reparatie naar het servicecentrum gestuurd worden. Op sommige producten heeft de klant langer garantie, dit wordt ook specifiek in de details op de productpagina vermeld.

Als wij hebben aangegeven dat de garantie twee jaar betreft, dan kunnen we hierin niet afwijken. Maakt de klant de melding twee jaar na de aankoopdatum, dan bieden wij geen garantie meer aan. U wordt dan gevraagd om de klacht voor te leggen aan de leverancier.

Mocht u nog vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl.

Wij kunnen hierin helaas niks voor u betekenen, onze excuses hiervoor.

Diane 30-04-2020

Alles is te vinden op Fonq, snelle levering en zeer netjes verpakt. Happy customer! :)

Hubrecht Eversdijk 30-04-2020

Op 13 april 2 pannen besteld. Op 17 april geleverd. Niet erg snel, maar geen groot probleem. Bleek alleen dat er een verkeerde pan in de doos zat. Klantenservice geprobeerd te bereiken, meerdere keren op verschillende dagen 10 minuten in de wacht gehangen waarna de verbinding werd verbroken. Ook op 17 april het klachtenformulier op de website ingevuld, daar pas na 4 dagen reactie op gekregen. Uiteindelijk op 23 april bericht gekregen dat de pan omgeruild kon worden en de juiste pan mijn kant op kwam. Deze kwam uiteindelijk op 29 april pas binnen. Alles bij elkaar bijzonder ontevreden over Fonq.

Beste Hubrecht Eversdijk,

Bedankt voor het achterlaten van uw review en excuses voor de verlate reactie.

Op dit moment is het ontzettend druk, dit zorgt er helaas voor dat wij telefonisch minder goed bereikbaar zijn. Wij doen ons uiterste best om de wachttijd zo snel mogelijk te verminderen en de reactietijd te versnellen, in ieder geval onze excuses voor het ongemak.

Wat jammer om te horen dat er een verkeerde pan was geleverd, dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Er moet helaas iets misgegaan zijn in ons magazijn tijdens het gereedmaken van uw bestelling. Vanwege de huidige (langere) levertijd duurt het helaas langer voordat een vervangend exemplaar opgestuurd kan worden.

Mocht u nog vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl.

Wij wensen u nog een prettige dag verder.

Melanie 30-04-2020

Fijne shop, met mooie producten en goede acties. Heel veel voor mijn uitzet hier besteld en keer op keer weer verliefd op alle mooie producten die geleverd worden. Zelfs in de coronatijd (lees zeer grote drukte) toch bereikbaar voor een goede afhandeling voor een product dat kapot is gegaan tijdens de levering.

Bregje 30-04-2020

Normaal geef ik Fonq een 10, maar nu in deze blijkbaar drukke periode is de service beduidend minder.

Nathalie 29-04-2020

Superdure webshop, ze vragen 5 euro verzendkosten tot 30 euro en als je je kadobon niet binnen een jaar gebruikt is deze niet meer geldig!

Beste Nathalie,

Bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Het klopt inderdaad dat de verzendkosten pas worden vergoed bij een minimaal bestelbedrag van €30,-. Wanneer er gekozen wordt voor een afhaling, dan betaal je uiteraard geen verzendkosten. Ook zitten er voorwaarden verbonden aan een giftcard, de geldigheid van de kaart moet van te voren duidelijk gecommuniceerd zijn door de verstrekker. Mocht dit niet gebeurd zijn, dan kunt u het beste contact opnemen met de verstrekker van de cadeaubon.

Mocht nu nog verdere vragen en/op opmerkingen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl.

Wij wensen u nog een prettige dag verder.

Manon 29-04-2020

Het is leuk om een product te kopen die je niet zomaar in andere winkels zult vinden. De kans dat een bekende dit product heeft is dus ook klein! Heel erg leuk.

Verder een goede en snelle service wat natuurlijk altijd prettig is!

Happy customer

Kim 29-04-2020

Duidelijke site, had snel een goed tv meubel gevonden voor een prima prijs.
Snelle levering en niet onbelangrijk goed verpakt!

K.Post 29-04-2020

Via de website van Fonq gekozen voor een Weber BBQ, de Mastertouch 57. Een prima BBQ waar je als aspirant BBQ-expert prima mee uit de voeten kunt.
De levering was echter niet conform de advertentie. Volgens Fonq was er een fout ingeslopen. Na wat heen en weer gemail met de klantenservice uiteindelijk tot een overeenstemming gekomen. Dat betekent dat er met 50% korting het missende artikel mag worden aangeschaft. Niet ideaal...maar ook geen zin om verder te discussiëren. Alleen nu is het artikel niet leverbaar...Afwachten hoe dit gaat aflopen.

Jules B 28-04-2020

Top winkel; onderscheidend assortiment van bijv. Bol.com, snelle levering en uitstekende service. Aanrader als je iets anders zoekt op bijv. gebied van woonaccessoires!

Tosja 28-04-2020

Ontzettend fijne webshop. Veel leuk producten, prettige communicatie en een leuke stijl. Af en toe wat prijzig, maar daar krijg je dan ook weer kwaliteit voor terug.

Diewertje 28-04-2020

Een artikel in de verkeerde kleur bestelt, na contact had de klantenservice dit goed voor mij opgelost (heel fijn!). Daarnaast goede communicatie dat het artikel later kwam ivm Corona drukte. Goede communicatie en leuk assortiment!

Luuk 26-04-2020

Goeie, duidelijke webshop, die ook na bestelling je goed op de hoogte houdt van de status van bestelling.

R.M.van den Hooven 25-04-2020

in de eerste instantie was ik niet blij met mijn bestelling en was verdrietig en boos, maar realiseerde mij dat Fonq hier niets aan kon doen,was een productie fout na overleg met iemand
van Fonq is alles snel en keurig opgelost en vind het dan ook jammer dat ik zo negatief in een opwelling gereageerd heb dus bij deze mijn excuus.

Najib 25-04-2020

Goede prijs kwaliteit verhouding, makkelijk en snel, betrouwbaar en beste customer service van de Benelux. Echt een aanrader!

L 23-04-2020

De website is gebruiksvriendelijk en de levering is snel en in orde. Ik beveel fonq aan.

Philippe Flameygh 23-04-2020

Vond op de leuke shop van Fonq de barkrukken waar we naar op zoek waren. Ik had er 4 besteld maar bij levering was er bij 1 barkruk een pootje defect. Na melding werd er eerstdaags een andere barkruk opgestuurd en kon ik de defecte zonder probleem gratis terugsturen. Bij het sturen van een mail krijg je héél snel een duidelijk antwoord. Ik heb intussen opnieuw een bestelling geplaatst. Top en zeker aan te raden. Doe zo verder.

Anne 23-04-2020

Eenvoudig bestelproces en snelle levering.

Enige minpunt was dat ik een hsngmat kocht met een actie gratis hoofdkussen. Ik kon het hoofdkussen niet toevoegen in het bestelproces dus ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. Via mail contact opgenomen met de klantenservice die een paar uur later al reageerde. De kussens waren door het succes op, maar ik zou er later nog een krijgen. Klantenservice reageerde snel en vriendelijk.

Jammer dat ik er zelf wel achteraan moet en kussen is nog niet geleverd. (Maar in coronatijd gaat alles wat trager, dus daar heb ik wel begrip voor.)

Tom T. 22-04-2020

Great experience. It had smooth communication and had no issue. Definitely recommend all people who are looking for the new house item. I moved from USA to NL but this website help to get things need for my new apt

Jolijn Senders 22-04-2020

Fijne webshop! Overzichtelijke webshop waarin alles gemakkelijk te vinden is. De levering is ook nog eens supersnel en de communicatie goed. Duidelijke mails over de bestelling, maar gelukkig geen tiental onnodige mails zoals bij sommige concurrenten.

Jacque 21-04-2020

Goede prijs kwaliteit verhouding.
Foto's op de site zijn precies zoals het product is.
Keurig verzorgde verzending.

Barry 21-04-2020

Fonq is een hele fijne winkel met mooie producten. Onlangs glazen besteld hier van Schott.

Pauline 21-04-2020

Net verhuisd en waren opzoek naar een mooie nieuwe klok en kapstok. Op Fonq gekeken omdat het design spullen aanbiedt tegen een leuke prijs. Ben erg blij met de snelle levering en design/kwaliteit van de producten.

Fatemeh 21-04-2020

Ik vind het echt goede product, de prijs is goedkoop en makkelijk met een doekje kan ik hem schoon maken, vlees wordt in 5 minuten op de maximale temperatuur klaar.

Sanneke 20-04-2020

Fijne winkel, heel veel keus, leuke acties, uit ervaring weet ik ook dat de service goed is, ik koop er met een goed gevoel