FonQ.nl - Reviews & Ervaringen

7,0 Lees 2782 reviews Schrijf een review

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over FonQ.nl.

FonQ.nl stelt zich voor

Een ruim assortiment, keuzehulp én inspiratie: fonQ is de online winkel die helpt bij het inrichten van je huis. Tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2018-2019 is fonQ voor het derde jaar op rij verkozen tot beste webshop in wonen. Geef je huis wat fonQ!

Gemiddelde beoordeling

Deze score is berekend op basis van 602 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,0

Help anderen en geef jouw mening over deze winkel. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-. Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

Diantha 08-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Bij Fonq koop ik wel vaker iets. Zij hebben vaak wel een actie lopen waardoor je toch iets bespaard. Verder is de levering altijd zoals afgesproken en ook het retour sturen is geen probleem. Helaas was er een keer een lamp die wij gekocht hadden stuk maar retour gestuurd en met een paar dagen hadden wij een nieuwe. Goede service!

Reageer

Loe 07-11-2019

Algemene score

1,0
Begin September begonnen met het retour sturen van mijn defecte Foodsaver. Geen antwoord van Fonq. Pas na negatieve review een reactie. Foodsaver ter reparatie aangeboden. In oktober ben ik een maand in het buitenland geweest (en heb helaas nieuwe foodsaver ergens anders moeten kopen!!) en Fonq heeft juist in deze periode mijn foodsaver teruggestuurd. Helaas was er niemand om de foodsaver in ontvangst te nemen en is deze retour gegaan naar Fonq. Op mijn verzoek om de foodsaver opnieuw aan te bieden krijg ik helaas weer geen reactie. Daarom maak ik maar wederom een ietwat negatieve review aan. A.u.b. Fonq, reageer op retouraanvragen en niet alleen op ascalaties.

Reageer

Marije 07-11-2019

Algemene score

9,0
Fonq heeft vaak terugkomende acties op bijvoorbeeld kortin op stoelen. Ik ben een gedulidge koper en daarmee kom ik geregeld bij fonq uit voor de beste deal. Ook hun magazine geeft weer voldoende inspiratie voor interieur tips, deze kun je kiezen om mee te laten bezorgen bij je bestelling. Zo fijn dat er op die manier bewust wordt omgegaan met reclame en milieubewustheid.
In het verleden eenmaal contact gehad over een gemist onderdeel, heel vriendelijk en snel geholpen. Kortom een hele fijne onlinewinkel ervaring.
Zelf nog geen producten besteld waarbij veel plastic als opvulling werd geleverd, dus weet niet hoe daarmee wordt omgegaan.
Ik woon bijvoorbeeld vlak naast de showroom, weet niet of daar ook de distrubutie is, maar zou net als bij Coolblue de bakfiets zeer waarderen in verband met het milieubewuste. Mijn artikelen werden tot dusver geleverd door postnl met de auto.

Reageer

Marcel David 07-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Veel keus en leuke producten en vaak de iets apparte stylen vind je niet overal.
Product zoals beloofd op tijd geleverd.
Zoek je Producten zoals meubels/deko die net wat anders zijn dan de standaard spullen ben je bij Fonq op het juiste adres.
Daarbij snelle levering voor 23:00 en vanaf 30 euro gratis verzending.

Reageer

Tonny van de Raa 07-11-2019

Algemene score

1,0
Slechte service, luchtbevochtiger bestelt, prima op tijd bezorgd, maar de luchtbevochtiger was defect, Direct teruggestuurd krijg netjes een barcode, 2 dagen later door PostNL afgeleverd, daarna nooit meer iets van FonQ gehoord, telefonisch Contact onmogelijk, diverse mails gestuurd, standaard reactie. Zit nog steeds op mijn geld te wachten. Koop nooit meer iets bij FonQ.

Reageer

Xavière 06-11-2019

Algemene score

1,0
Producten niet ontvangen, direct aan de bel getrokken. Fonq zegt dat het wel geleverd is..mijn woord tegen die van hen en de discussie eindigt dat ze er niets meer over gaan zeggen. Schandalig! Mensen open de dozen alvorens.iets in ontvangst te nemen! Had via afterpay besteld. Ga niet betalen voor items die ik niet in mijn.bezit heb.

Reageer

Annette 06-11-2019

Algemene score

2,0
Ik heb twee lampen besteld op 30 september. De ene lamp had een levertijd van 1-2 weken, de ander 4-6 weken. De levertijden werden echter steeds langer, helaas maar dat kan. Eén lamp is nu binnen, van de andere gaat het nog tot 27 december duren. Kreeg per mail de keuze om de ene lamp te laten komen. Dit 1,5 week geleden gevraagd te doen. Krijg enkel een bevestiging van ontvangst van de mail, verder nog steeds geen antwoord. Diverse keren geprobeerd te bellen maar na 15 minuten in de wacht het bericht dat ze telefonisch niet te bereiken zijn, einde verbinding. Nog steeds geen lamp ontvangen.
Officiele reactie van Fonq.nl 06-11-2019

Beste Annette,

Bedankt voor uw review.

Allereerst onze excuses dat wij niet aan de beloofde leverdatum hebben voldaan, dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest. Is het voor u mogelijk om uw ordernummer te sturen naar webcare@fonq.nl? Wij kijken dan gelijk met u mee wat wij voor u kunnen betekenen.

Onze excuses voor het lange wachten en het ongemak.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Marian 05-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Alles was conform belofte. Gewoon goed. Op tijd geleverd, veilig verpakt, maar wel overdone. Doos in doos. Niet zo duurzaam.

Reageer

Wil 04-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Al meerdere keren bestellingen via Fonq gedaan. Alles is perfect geregeld. Snelle levering. Maar ook snelle service bij een probleem. De garantie is “echt” garantie. En geen loze belofte.

Reageer

C 04-11-2019

Algemene score

2,0
Super slechte service. Een kast met defect onderdeel geleverd, dit is onmacht.

De manier waarop hiermee omgegaan word is schandalig slecht. Diezelfde dag foto’s gestuurd, na twee dagen geen reactie hierop. Meerdere keren telefonisch geprobeerd contact te krijgen, hierop word de verbinding in de wacht na 10 minuten meerdere malen verbroken. Uiteindelijk kan de kast geleverd worden op maandag (een week later) helaas kan met diezelfde levering niet de kapotte kast meegenomen worden. Dus deze wordt een dag later opgehaald, waarna je pas om 7.00u ‘s morgens weet wanneer dit gebeurt, dus je al twee dagen geen afspraken of werk in kan plannen.
Na contact afgesproken dat er een compensatie besproken zou worden, voor het feit dat dit niet prettig is. Hier niets over gehoord terwijl hierover contact opgenomen zou worden zodra de kast omgeruild was.

Na een week weer eens contact opgenomen en wat krijg je aangeboden? 5€ korting op een volgende bestelling en na nog eens zeggen dat dit geen stijl is voor een slechte levering, 10€ korting op een volgende bestelling. Dus welke tegemoetkoming??
Ik bestel nooit meer bij Fonq, klantenservice kan wel wat adviezen krijgen of trainingen hoe flexibel om te gaan met klanten en oplossingsgericht werken!
Officiele reactie van Fonq.nl 05-11-2019

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u hier niet tevreden over bent. Door de drukte zijn wij helaas minder goed bereikbaar, onze excuses hiervoor. Mocht u willen dat wij er nogmaals naar kijken, stuur dan gerust uw ordernummer naar webcare@fonq.nl.

Wij willen u ondanks deze ervaring een prettige dag wensen.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Emmi 04-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Heel fijn om via FonQ te bestellen. Er is een gebruiksvriendelijke website waarop je makkelijk kan zoeken op producten en/of merken waarin je geïnteresseerd bent. De producten worden snel geleverd en zijn netjes en veilig ingepakt. Wel kreeg ik een enorme doos die maar voor de helft gevuld was. Dit zal uiteraard tbv de veiligheid van de producten gebeuren (en dat stel ik natuurlijk op prijs!), maar misschien kan hier een iets duurzamere oplossing voor gevonden worden. Een kleinere doos zorgt niet alleen voor minder materiaal, maar ook voor meer ruimte tijdens transport, waardoor je minder vaak hoeft te rijden. Misschien dat daar in de toekomst iets mee gedaan kan worden. Verder levert fonQ een topservice! :)

Reageer

Wieke Boersma 02-11-2019

Algemene score

1,0
Vreselijk slecht te bereiken!! Kapot bord geleverd, en nu? Ik krijg nergens ook maar een reactie op. Hier bestel ik nooit weer wat..Vreselijk bedrijf, slechte klantenservice foute levering via een ander bedrijf..
Officiele reactie van Fonq.nl 05-11-2019

Beste Wieke,

Hartelijk bedankt voor uw review.

Helaas kampen wij momenteel met een achterstand, hierdoor zijn wij minder goed bereikbaar. Wij doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk te verbeteren. Zou u uw ordernummer kunnen sturen naar webcare@fonq.nl? Wij kijken dan graag met u mee naar een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak en een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Lieke 30-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
De shop heeft mooie spullen en is goed te vinden. Ook de prijs kwaliteit verhouding vind ik heel erg goed. Er word snel geleverd en de spullen netjes verpakt. Al regelmatig wat gekocht en steeds weer heel erg tevredenen blij met mijn aankopen.

Reageer

Marloes 30-10-2019

Algemene score

1,0
Ik ben zeer teleurgesteld over mijn bestelling bij Fonq. Van een prullenbak is een klepje niet meegeleverd, wat ik niet erg vind want fouten worden overal gemaakt. Telefonische bereikbaarheid klantenservice is dramatisch (meerdere pogingen). Klikkend door de website kan je alleen per email reageren. Ik kreeg geen antwoord. Toen maar via Facebook gereageerd, en toen kreeg ik wel antwoord. Maar mijn gevoel zei dat het niet opgelost ging worden. Zelf via internet bij de Duitse leverancier een klepje gevraagd, dit lag drie dagen later kosteloos in mijn brievenbus. Bijna vier weken later stuurt Fonq mij een mail (met excuus voor het lange wachten, dat wel) dat zij mij een nieuwe bak gaan opsturen omdat het klepje niet los geleverd kan worden. Of ik het incomplete product wil retourneren? En wat denk je? Geen retouretiket bijgesloten. Retourperiode bestelling is verlopen. Nu heb ik een garantieaanvraag gedaan en moet weer op antwoord wachten. Ik ga hier echt nooit meer wat bestellen.
Officiele reactie van Fonq.nl 05-11-2019

Beste Marloes,

Bedankt voor uw review.

Wat jammer om te horen dat er een onderdeel ontbreekt, dat is uiteraard niet zoals het hoort. Wenst u de prullenbak nog om te ruilen? Wij kunnen natuurlijk ook de kosten die u gemaakt heeft voor de levering van het klepje (vanuit de leverancier) vergoeden. Zou u een factuur/betalingsbewijs kunnen opsturen naar webcare@fonq.nl? Graag vernemen wij van u wat u zou willen.

In ieder geval onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Uiltje 28-10-2019

Algemene score

2,0
Het bestelde artikel kwam inderdaad de volgende dag, dus dat is goed.
Toen ik het artikel wilde retourneren begon de ellende.... Na 4 dagen eindelijk de retourinstructie ontvangen en ook meteen op de post gedaan. Na het scannen van retourcode zou ik een mail moeten krijgen van verzenden als bewijs, maar nooit gehad (gelukkig heb ik een ouderwetse verzendbevestiging gevraagd, dus heb wel bewijs).
De 4.95 verzendkosten heb ik retour gestort gekregen, maar het bedrag van het artikel nog steeds niet. We zijn nu inmiddels 4 weken verder. Wel meerdere mails gehad dat het zo druk is dat ze niet op tijd kunnen reageren.
Dus wanneer je zeker bent van je artikel en er hoeft niets retour zeg ik doen....maar wees gewaarschuwd als er iets retour moet om wat voor een reden ook!!!
Officiele reactie van Fonq.nl 30-10-2019

Beste meneer, mevrouw,

Fijn om te horen dat het artikel op tijd is geleverd, maar het retourproces is inderdaad allesbehalve soepel verlopen helaas. Kunt u het ordernummer naar webcare@fonq.nl sturen onder vermelding van "Kieskeurig"? Dan zullen wij meteen uitzoeken waarom het bedrag nog niet is teruggestort.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice fonQ

Reageer

Rick 24-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Goede service, snel geleverd en een lekker overzichtelijke website. Bovendien vaak nog een van de goedkoopste ook!
10/10 I would shop here again!

Reageer

mm 24-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Breed aanbod aan mooie items voor in huis. Regelmatig ook leuke aanbiedingen, dus soms is het het zeker waard om daar op te wachten!
Bezorging is altijd op tijd en je wordt goed op de hoogte gehouden. Ideaal dat je ook avondbezorging kunt kiezen!

Reageer

Teleurgesteld 23-10-2019

Algemene score

2,0
Eerste keer iets bestelt, ook de laatste keer!
1. Product bestelt...duurt 2 maanden voor de
levering. Dus bestelling geannuleerd.
2. Product was gedeeltelijk betaald, met iDEAL en een Winkel cheque gift card. Geld terug?
3. E-mails verstuurd, zogenaamd in behandeling, dus niet.
4. Gebeld naar de klantenservice, 20 minuten in de wacht! (Ieder keer wordt er een wachttijd van 10 minuten gezegd. Eindelijk (nadat ik een dutje had gedaan) werd ik geholpen. Plus punt, terugstorting van mijn betaling via ideal was dan gelijk teruggestort. Maar nu 2 weken later, is de geld nog niet (en niet zo een klein bedrag) teruggestort op mijn Winkel cheque gift card. Weer e-mails verstuurt, werkt daar maar soms 1 medewerker? Vandaag weer gebeld, onvriendelijk klinkende bandrecorder. Wordt verder niet geholpen, telefoon werd gewoon afgebroken?! Vreemd bedrijf. Nu hoop ik dat het een vertrouwelijk bedrijf is?
Officiele reactie van Fonq.nl 30-10-2019

Beste meneer, mevrouw,

Wij begrijpen uw teleurstelling inderdaad, wat vervelend om dit te horen. Kunt u uw ordernummer mailen naar webcare@fonq.nl onder vermelding van "Kieskeurig"? Dan gaan wij er zo snel mogelijk achteraan.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice fonQ

Reageer

Diviana 23-10-2019

Algemene score

9,0
Op zoek naar een stofzuiger kwam ik op deze site terecht. Heb hier uiteindelijk een keuze gemaakt mede door het ruime aanbod, goede omschrijvingen en de reviews. Ook is de keuze gevallen mede door de mogelijkheid om achteraf te betalen. De verzending is goed gegaan. Verder tot nog toe geen min punten.

Reageer

Merle 23-10-2019

Algemene score

2,0
Twee dingen besteld, een had vertraging dus andere kreeg ik ook niet binnen. Om aan te vragen of ik het andere artikel eerder kon krijgen moest ik bellen. Ik heb 10 minuten in de wachtrij gestaan en nog geen antwoord gekregen. I.v.m. prijsverlaging van een product had ik een mail gestuurd op 15-10, inmiddels is het de 23e en nog steeds geen antwoord. Wel verschillende excuusmails gekregen dat ze lastig te bereiken zijn vanwege drukte...
Officiele reactie van Fonq.nl 23-10-2019

Beste Merli,

Wat jammer om te horen dat één van de producten uit uw bestelling vertraagd is. Het klopt inderdaad dat wij eerst wachten totdat de bestelling compleet is. zodra dit het geval is wordt de bestelling verzonden.

Wegens de enorme drukte bij ons kampen wij helaas met een achterstand. Wanneer u uw ordernummer aan ons doorgeeft via webcare@fonq.nl, kunnen wij een en ander voor u nagaan. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Hans 22-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Een prima site, waar je heel veel kunt zoeken en vinden. Goede communicatie bij een bestelling en uitstekend verzorgde aflevering. Kortom: zeker aan te bevelen en voor een volgende keer en zeker te overwegen om hier weer te winkelen.
Het enige nadeel was dat ik een folder bij de artikelen zou krijgen en iemand was vergeten deze in de doos te doen. Klein foutje, maar daar is overheen te komen.

Reageer

Danny 22-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Zeer tevreden over de snelle service en goede afhandeling van een vraag:) Mocht ik nog iets nodig hebben kom ik bij FonQ zeker terug!

Reageer

Rick 21-10-2019

Algemene score

10,0
Fonq heeft begrepen hoe men een online belevenis creëert. Een ruim en variërend assortiment, in vele prijsklassen. Klantenservice op orde. Wat mij betreft heeft Fonq nog een hele uitdaging om dit concept op dit niveau te houden dan wel naar een hoger niveau te brengen. Chapeau.

Reageer

Frank 21-10-2019

Algemene score

3,0
Klantenservice slecht bereikbaar. Reageert ook niet of laat wanneer dit belooft wordt. 2 keer een defect product ontvangen. 3e keer kost me ruim 2 weken terwijl product gewoon op voorraad is en de volgende dag al in huis kan zijn. Oorzaak ligt dus bij de trage en zeer slecht bereikbare klantenservice. Net weer 15 in de wacht en wordt vriendelijk bedankt voor het proberen.
Officiele reactie van Fonq.nl 23-10-2019

Beste Adriana,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Het is momenteel inderdaad ontzettend druk aan de telefoon, onze excuses hiervoor. Wij vinden het oprecht vervelend dat u deze ervaring bij ons heeft.

Wanneer u uw ordernummer aan ons doorgeeft via webcare@fonq.nl, kunnen wij een en ander voor u nagaan. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Stephanie 21-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Fonq heeft een heel overzichtelijk keuze menu waardoor het makkelijk is producten te vergelijken. In geval van een prullenbak om afval mee te scheiden zijn er zo veel keuzes en opties, op de Fonq website kan je makkelijk navigeren.

Daarnaast worden er duidelijke tips gegeven waar op gelet moet worden.

Reageer

Adriana 18-10-2019

Algemene score

3,0
Levering is heel erg snel maar het retourproces duurt ontzettend lang. Ik heb al bijna 3 weken geleden mijn bestelling retour gestuurd. De dag erna is het bij Fonq ontvangen. Ik kreeg na 9 dagen bericht dat mijn retourtje was ontvangen en dat het in behandeling zou worden genomen. Nu zijn we weer bijna 10 dagen verder en nog steeds geen reactie dat retour is afgewikkeld en dus ook nog mijn geld niet terug gekregen. Als je ze belt zeggen ze dat het druk is en wordt telefoon of gewoon niet opgenomen of er wordt door medewerker gezegd dat je nog even geduld moet hebben. Ook op e-mail krijg je standaard reactie dat door grote drukte het langer duurt dan gewoonlijk voordat ze reageren. Ik zal niet gauw meer iets bestellen bij Fonq
Officiele reactie van Fonq.nl 21-10-2019

Beste Adriana,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat vervelend dat uw retourzending nog niet is afgehandeld en dat u ons niet kunt bereiken. Het is momenteel inderdaad erg druk aan de telefoon en helaas hebben wij een achterstand in het verwerken van de binnengekomen berichten.

Wanneer u uw ordernummer aan ons doorgeeft via webcare@fonq.nl, kunnen wij een en ander voor u nagaan. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Annet 17-10-2019

Algemene score

3,0
Fonq heeft een snelle levering, maar het retour beleid is waardeloos. Na 3x retouraanvraag, na 5 dagen eindelijk antwoord. Dus hup meteen mijn pakket retour. Deze is ook de volgende dag bij Fonq aangekomen, zag ik op Track&trace. Ik had voor achteraf betalen gekozen dus ik dacht, zo dat is afgehandeld. Maar nee, de betalingstermijn bij afterpay is inmiddels verlopen en ik kreeg dus een aanmaning. Mijn retourzending is dus blijkbaar niet verwerkt bij Fonq. Als ik niet binnen de nieuwe betaaltermijn heb betaald komt er 9,50 strafkosten bij, die stapsgewijs verder omhoog gaan. Fijn hoor, dat je als wanbetaler wordt gezien omdat Fonq z’n zaakjes niet op orde heeft en ernstig tekort schiet in het retourbeleid.
Officiele reactie van Fonq.nl 21-10-2019

Beste Annet,

Bedankt voor uw review.

Wat vervelend dat u een betalingsherinnering ontvangt terwijl u uw bestelling heeft geretourneerd. Het verwerken van een retourzending kan twee tot drie weken duren.

Wanneer u uw ordernummer aan ons doorgeeft via webcare@fonq.nl, kunnen wij een en ander voor u nagaan. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Review Fonq 17-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Ik was opzoek naar een product. Fonq had de beste prijs! De levering, de snelheid en het gemak verbaasde mij. Het was veel fijner/beter dan bij andere sites waar ik wel eens heb besteld. De kwaliteit is top!
Dus: zeker aan te raden om hier wat te kopen!!

Reageer

Phine 15-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Super snelle verzending van de producten die ook nog eens aantrekkelijk geprijsd zijn!

Reageer

M. Veld 14-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Betrouwbare, fijne webshop. Ze hebben voldoende assortiment en een top service.

Reageer

Mi K 14-10-2019

Algemene score

1,0
Verschrikkelijk slecht bedrijf. Neemt geen verantwoordelijkheid na eigen fouten.
Prachtige tafel besteld, welke niet uitgeleverd wordt. Ook niet meerdere malen contact te hebben gehad. Komen met argumenten en bij een tegenargument wordt er weer een ander argument aangehaald. Eindeloos gebeuren. Heel jammer Fonq, dat worden geen bestellingen meer voor mij en omgeving.
Officiele reactie van Fonq.nl 15-10-2019

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor het achterlaten van uw review. Wat vervelend dat u niet tevreden over ons bent.

Wij zouden graag een en ander voor u nagaan en willen u dan ook vragen om uw ordernummer te mailen naar webcare@fonq.nl. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' zou kunnen vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Fred Groene 14-10-2019

Algemene score

1,0
19 maart bij Fonq een Bissell Crosswave gekocht. Begin augustus draaide de borstel niet meer rond, en hiervoor contact opgenomen met de ""service"-afdeling. mailtje terugontvangen hoe de Bissel te gebruiken (naar achteren kantelen om de borstel te laten draaien) Geweldig advies, aangezien we de Crosswave al 4 maanden in huis hadden en we donders goed weten hoe deze te gebruiken. Hierop weer contact opgenomen met de Serviceafdeling en, jawel, weer hetzelfde advies. ( over goed lezen van de klachten gesproken!) Ook nog op aanvraag foto's gestuurd van het defecte apparaat. (Zou Jomanda op afstand de borstel instralen ?) Hierna wederom een email gestuurd met de tekst: ZONDER RESULTAAT DE BORSTEL DRAAIT NIET MEER ! HIJ IS KAPOT ! Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Schijnbaar viel het kwartje bij Fonq, want ik mocht de Crosswave retour sturen. Hé hé, het wordt opgelost dachten we. IJdele hoop! Buiten een berichtje dat de zending was ontvangen niets meer vernomen van Fonq. Na drie weken toch maar weer eens aan de bel getrokken en wat blijkt. Onze Crosswave staat al een maand te verstoffen bij Fonq, want de leverancier, wat naar mijn menig Fonq zelf is, heeft de Crosswave nog niet opgehaald. Maar weer een mailtje geretourneerd dat dit echt een SCHANDALIGE manier van klachtafhandeling is. Het zal Fonq worst wezen, of er zal weer een berichtje volgen met de standaardzin " Wat vervelend dat.....bla bla bla" In ieder geval ben ik helemaal klaar met het bedrijf Fonq.
Officiele reactie van Fonq.nl 15-10-2019

Beste Fred Groene,

Bedankt voor uw review.

Wij begrijpen dat het vervelend is dat u langer moet wachten tot uw apparaat is gerepareerd. Zoals ook door onze collega's aangegeven, dient het apparaat door de leverancier te worden gerepareerd. Wij kunnen deze reparatie niet zelf uitvoeren.

Wij houden uw dossier uiteraard in de gaten en zodra wij meer weten, zullen wij u per e-mail informeren.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Anoniem 14-10-2019

Algemene score

1,0
Veel keuze en goede prijzen. En als alles goed gaat vast een fijn bedrijf. Behalve als iets niet goed gaat. Ik heb 29 augustus een spiegel besteld maar kreeg onderzetters. Aangemeld dat ik een verkeerd product kreeg en retour gemeld die 11 september, via track en trace, door Fonq is ontvangen. Later ook mail gehad dat retourzending binnen was. Ondertussen had ik de spiegel nog niet. Bellen haalde niets uit omdat ik zo lang in de wacht stond. Mailen dan maar, krijg je antwoord dat het druk is en ze over een paar dagen antwoorden. Uiteindelijk te horen dat de ik de laatste spiegel had besteld en die was waarschijnlijk naar iemand anders gestuurd. Mijn bestelling werd maar geannuleerd. Nu mijn geld nog. Dat zou even duren maar binnen 2 weken zou het rond zijn. Nu zitten we al ruim een maand veder. Maar weer een mailtje sturen. Nou, de retourzending willen ze de track en trace van want ze weten niet of die wel is aangekomen, of ik die even wil opsturen. Wat gebeurt er achter de deuren van dat bedrijf?? Het is alsof er twee studenten tijdelijk zijn ingehuurd om in 1 dag in de week alle klachten af te handelen?? Ik vind het zo onprofessioneel!! Eerste bestelling, en jammer genoeg de laatste. Mijn geld moet ik nog terug zien, ik ben hier al 2 maanden mee bezig!!
Officiele reactie van Fonq.nl 15-10-2019

Beste heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat u deze ervaring met ons heeft. Dit is uiteraard niet de service waar wij voor staan en welke wij proberen na te streven.

Om een retourzending na te gaan, hebben wij inderdaad het verzendbewijs nodig met de track en trace code. Wij zouden graag een en ander voor u nagaan en willen u dan ook vragen om uw ordernummer te mailen naar webcare@fonq.nl. Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Aicequeen 12-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Inmiddels ontzettend veel producten via Fonq besteld, van wasmand tot lederen handtas. De bestellingen zijn altijd op de beloofde dag bezorgd, hetzij bij mij thuis, hetzij bij een afhaalpunt.

Eén keer een incomplete bestelling gehad, binnen een week heb ik het missende artikel alsnog ontvangen.

De producten worden altijd goed verpakt.

Ik ben zo tevreden, dat als ik op zoek ben naar een bepaald product, ik eerst kijk of Fonq het aanbiedt.

Reageer

Irma 11-10-2019

Algemene score

8,0
Overzichtelijke site met genoeg keus. De levering is ook snel, goed verpakt en goed gecommuniceerd. Zeker een optie om meer te bestellen bij Fonq.

Reageer

Birgit van der Burg 10-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Enorm mooi en compleet assortiment van artikel in en rondom je huis, in verschillende prijsklassen. Klantenservice is vriendelijk en adequaat maar de telefonische bereikbaarheid is ronduit slecht, ca. 20 minuten in de wacht. De afhandeling van een probleem gaat daarentegen is goede

Reageer

muiske 09-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
de shop is geweldig , verrassend en goed gevarieerd. Echt een fijne winkel om te shoppen.
Zij leveren alles super snel en compleet! Kortom, een geweldige zaak met ruime keuzes, op alle gebied.

Reageer

Marion 09-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Ik kan geen enkele reden bedenken om niet op fonq te shoppen. De site is overzichtelijk, de filters zijn relevant en helpen je bij je zoektocht. Wat ik leuk vind is dat je produkten vindt in alle prijs- en kwaliteits categorieën - wat er trouwens wel voor zorgt dat ik altijd in een hogere categorie uit kom dan gepland ;).
De communicatie is goed, de levering snel en heel netjes verpakt, ook niet met onnodig veel materiaal. Ik ben super blij met mijn, in dit geval, lampen, die ik ook nog eens met korting wist te bemachtigen tijdens de aktieweken. Kortom, een blije klant!

Reageer

Annet 07-10-2019

Algemene score

5,0
Snelle levering, maar wat een waardeloze retourprocedure. Heb 3x de retourmelding moeten doen omdat er gewoon niet op gereageerd werd. Na dagenlang leuren om een retourlabel, eindelijk reactie. Onduidelijk en omslachtig retourbeleid. Gelukkig heb ik voor ‘achteraf betalen gekozen’ ander had ik ws ook nog weken op mn geld moeten wachten. Jammer Fonq, voor mij een reden om hier niets meer te bestellen.
Officiele reactie van Fonq.nl 08-10-2019

Beste Annet,

Bedankt voor uw review.

Wat vervelend dat u lang op de retourinformatie heeft moeten wachten. De afgelopen week is er helaas een systeemstoring geweest waardoor de retouraanvragen een behoorlijke vertraging hebben opgelopen. Wij vinden dit uiteraard ook erg vervelend.

Zodra uw retourzending is verwerkt, ontvangt u automatisch bericht.

Met vriendelijke groet,

Astrid
Medewerker Klantenservice

Reageer

Kris 07-10-2019

Algemene score

1,0
, krijgt kapotte spullen opgestuurd en ter compensatie krijg je 35 euro terug. Bestel daar nooit meer wat
Officiele reactie van Fonq.nl 08-10-2019

Beste Kris,

Hartelijk dank voor uw review.

Wat vervelend dat u defecte artikelen heeft ontvangen. Zou u uw ordernummer willen mailen naar webcare@fonq.nl? Het zou fijn zijn als u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Francien 03-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Ik heb voor FonQ gekozen vanwege de mooie aanbieding van de Sola Sierra pannenset. Ik was toe aan een nieuwe set omdat mijn oude pannen op waren. Het is een leuke overzichtelijke site om te shoppen voor redelijke prijzen.

Reageer

Annemarie 03-10-2019

Algemene score

4,0
Een tafel besteld bij Bol, deze bleek door FONQ geleverd te worden. Toen begon de ellende. Ik werd door de bezorger op de afgesproken dag gebeld, of ik wel thuis was. Ik gaf aan op de 2e etage te wonen en of hij even aan kon bellen, de 2e etage dat deed hij niet. Hij kon alleen in de hal bezorgen van het appartementen gebouw en geen deur verder. Gebeld met FONQ, ze zouden PostNL inzetten. Ik zou een track en trace code krijgen. Er kwam niets. Maar wel een appje van een adres in Hoofddorp, ik woon in Amsterdam. Ik bel met Melissa van FONQ, die duidelijk geen trek in mijn wanhoop heeft, ik ben immer als meer dan een week zoet met deze kwestie. Melissa doet heel kattig en legt me uit dat ik zelf toch ook wel weet dat ik in Hoofddorp woon en niet in Amsterdam. Ik leg haar uit dat dit adres niet in Hoofddorp bestaat, maar ze houd voet bij stuk. Haar supervisor is om 13:30 nog aan het lunchen zegt ze, dus die kan ik niet spreken. Het pakket is geleverd hetzij beschadigd, dat het adres niet klopt, zit in mijn hoofd en ze verbreekt de verbinding als ik uiteindelijk na al dat gezuig van haar boos wordt. Wat een vreselijk bedrijf! En dan dit nog: bezorgd is betalen. Let dus op als je bij Bol besteld en de leverancier FONQ blijkt te zijn: onbeschoft en chaotisch.
Officiele reactie van Fonq.nl 05-10-2019

Beste Annemarie,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat de bezorger het pakket enkel in de hal wilde bezorgen, dat is uiteraard niet bedoeling. Uw boosheid hierover is dan ook meer dan terecht. Wij zullen dit doorgeven aan de vervoerder. Daarnaast balen wij ervan dat u de gesprekken met onze klantenservice op deze manier heeft ervaren, het is niet onze bedoeling geweest u een vervelend gevoel te geven. Aangezien dit wel gebeurd is, willen wij u hiervoor onze excuses aanbieden.

Graag vernemen wij van u of het inmiddels voor u is opgelost, anders kijken wij graag met u mee. U kunt het beste een e-mail sturen naar webcare@fonq.nl.

Ondanks deze vervelende ervaring wensen wij u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Raja 07-10-2019

Als het FONQ's bedoeling niet is om iemand een vervelend gevoel te geven, waarom wordt iemand dan schofterig behandeld door de klantenservice? Het lijkt weer alsof de klant niet goed wijs is en het allemaal verkeerd opgevat is door de klant. Hoe zo weet iemand zelf niet waar ze woont? Is dat een vanzelfsprekende aanname? Er wordt niks gezegd door Fonq over de levering op een verkeerd adres. Als een bedrijf zo in de wedstrijd zit kun je er inderdaad maar beter bij wegblijven!!! Ik ben gewaarschuwd. Dank hiervoor.

Reageer

Liesbeth 03-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Fonq is een betrouwbare webshop met snelle levering. De webshop is heel uitgebreid en mooi met duidelijke foto's en duidelijke beschrijvingen. Er is heel veel keus in hele mooie artikelen.

Reageer

Donna 02-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Leuke producten en een goede service. Heb tot nu toe alles zonder defecten, snel binnen gekregen. Ik beveel de site aan!

Reageer

Eliza 01-10-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Top website! Overzichtelijk, netjes en duidelijke informatie! Tevens supersnelle levering en handig dat je kunt kiezen voor pakjesgemak!

Reageer

Ellen 28-09-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Veel keus, trendy en mooie producten. Meestal vind je net een product dat anders is dan in andere winkels.

Reageer

Mariska 25-09-2019

Algemene score

3,0
ZEER TRAGE AFHANDELING MET TERUGBETALING

Op de website van fonq staat dat je de terugbetaling in ieder geval binnen de 14 dagen terug krijgt. Dus niet!
Ik heb 5 weken moeten wachten totdat eindelijk de terugbetaling op mijn rekening stond.
Zeer teleurstellend dat het zóóó lang moet duren.
Dit kan en moet veel beter Fonq!
Laat een klant niet zo lang wachten.
Officiele reactie van Fonq.nl 26-09-2019

Beste Mariska,

Bedankt voor uw review.

Wat vervelend dat u zo lang op de terugbetaling heeft moeten wachten. Dit is uiteraard niet de service waar fonQ voor staat en welke wij proberen na te streven.

Wij proberen onze processen dagelijks te verbeteren en daarvoor is uw feedback erg belangrijk. We gaan dan ook direct aan de slag met uw reactie.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Nicole 25-09-2019

Algemene score

3,0
De levering door Fonq is niets op aan te merken. Het retourproces is echter ver onder de maat. Eerst dagenlang wachten op een zogenoemd retourlabel. Iets wat in mijn optiek een automatisch proces zou moeten zijn. In deze mail staat de volgende tekst. Het bedrag zal binnen enkele dagen worden overgemaakt. Het pakket is ondertussen al meer dan een week binnen bij Fonq en nog steeds geen enkel bericht.

Ik was tevreden maar ik had nog nooit te maken gehad met een retour. Een bedrijf is in mijn optiek zo goed als zijn klachtenafhandeling/omgang kritiek/beleid. Reden voor mij om hier nooit meer te bestellen.
Officiele reactie van Fonq.nl 26-09-2019

Beste Nicole,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Wat vervelend dat u nog geen bericht heeft ontvangen over de verwerking van uw retourzending. Voor het verwerken van een retourzending houden wij een termijn aan van twee weken.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw ordernummer samen met het PostNL verzendbewijs te sturen naar webcare@fonq.nl. Wij kunnen dan een en ander voor u nagaan. Het zou fijn zijn wanneer u in het onderwerp 'kieskeurig' kunt vermelden.

Met vriendelijke groet,
fonQ

Reageer

Cherelle 24-09-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Goede service, snel bezorgd en alles was gewoon netjes geregeld. Niet op aan te merken.

Reageer

Erg tevreden! 23-09-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Nog nooit eerder iets besteld op fonq, maar de website was erg gebruiksvriendelijk (op mobiel). De bestelling was binnen een paar minuten geplaatst en het was overzichtelijk wat je moest doen. Ook de levering de volgende dag was prettig. De bestelling was goed ingepakt zodat het kastje niet kon beschadigen.

Reageer

Toon meer reviews