FonQ.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over FonQ.nl.

FonQ.nl stelt zich voor

Een ruim assortiment, keuzehulp én inspiratie: fonQ is de online winkel die helpt bij het inrichten van je huis. Tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2018-2019 is fonQ voor het derde jaar op rij verkozen tot beste webshop in wonen. Geef je huis wat fonQ!

Deze score is berekend op basis van 412 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

7,6

Tevreden klant 25-10-2020
Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Het aanbod van de webshop is groot, maar niet te groot. Er is een showroom in Utrecht, om meubels even te testen of te zien. Zo kon ik checken of de bank die ik op het oog had net zo lekker zat, als dat het eruit zag. Bij de levering van mijn bank was er echter wel enige vertraging. Gelukkig hebben ze een kundige klantenservice, die beleefd en meedenkend was. Zo werd ik na één belletje, nog twee keer teruggebeld over ontwikkelingen, super!

HZ 23-10-2020

Mooie producten en klantenservice echt boven verwachting goed en vriendelijk

Harmjvanderveen 23-10-2020

Aanvankelijk 1 doos te weinig opgestuurd door Fonq. Servicebalie komt allereerst met standaard niet van toepassing zijnde oplossingen en het probleem wordt aanvankelijk bij de klant neergelegd maar na deze fase prima service

maud bos 22-10-2020

Fonq heeft een breed assortiment met mooie en kwalitatief goede producten. Daarnaast geven ze goede inspiratie voor in huis

RM 21-10-2020

Het aanbod op fonQ is reuze, met producten uit bijna ieder prijssegment. De producten worden goed omschreven en er zijn veel reviews beschikbaar. Ik heb met de levering nog nooit problemen gehad, hoogstens dat iets toch wat later verzonden werd dan verwacht.

Hansdej 19-10-2020

Fonq een webshop waar je echt kan slagen.
Supermooie producten tegen goede prijs en snel bezorg.

Rianne 19-10-2020

Een jaar geleden de Lucide Raya LED hanglamp
gekocht via FonQ. We zijn erg tevrede met deze lamp. Levering ging volgens plan. Alles netjes op tijd en goed verpakt. Het monteren en ophangen was heel simpel. De lamp heeft een systeem waarmee je de lamp snel recht hebt hangen. Hij geeft veel licht en is makkelijk in het onderhoudt. Door het strakke design valt de lamp vaak helemaal niet op. Het versmeld met de rest van het interieur. Wij zijn erg blij met deze aankoop.

Karla 16-10-2020

Ja, ik ben eigenlijk een beetje verslaafd aan FonQ.
Via de site verander ik langzaam mijn interieur naar een industriële look. De bank, stoelen, lampen iedere keer wat. Via de site kun je rustig uitzoeken, alles staat goed omschreven. Bij de lampen zijn vaak goede aanbiedingen van gloeilampen.
Alles wordt netjes bezorgd en ziet er perfect uit. Wil je echt eerst even op een stoel of bank zitten, bel even naar FonQ en alleraardigst personeel laten je kennismaken maken je favoriete huisraad.

Tritia 15-10-2020

De bestelling werd snel verzonden en via de link bij te houden. Communicatie rondom de bestelling is dus top!
De levering zelf ook; netjes ingepakt en zonder gebreken.

JW84 14-10-2020

Goede site, veel keuze en goede prijzen. Bestelling gaat snel en bezorging kan ook in de avond.

Hélène K 12-10-2020

In deze Corona tijd was ik benieuwd of mijn bestelde artikel snel geleverd kon worden. Dat heeft uiteraard niet alleen met Fonq te maken. Ook de vervoerder (in dit geval PostNL) speelt hierin een rol. Het ging goed, binnen 1 dag. Mooi scherp geprijsd artikel op tijd in huis!

Gea van Vliet 09-10-2020

Ik heb gekozen voor deze site omdat de levering snel is en goed verpakt en en de prijs was ook goedkoper als elders

Alie Dijk 09-10-2020

Veel keuze, goede prijzen, snelle bezorging, goede service. De site is gemakkelijk te bekijken en te bedienen. Achteraf betalen is wel zo prettig, en is geen probleem.

Oktay 09-10-2020

Echt een eerlijke prijs voor een origineel product nergens anders goedkoper gevonden dan op fonq en volgende dag al in huis op aangegeven tijd.
Op naar de volgende bestelling op fonq

Jeanne 08-10-2020

Bij Fonq bestellen gaat heel makkelijk. De levering gaat erg vlug en goed.
Ik kan deze winkel echt aanbevelen.
Heb hier reeds dikwijls iets besteld en elke keer werd er vlug geleverd.
Chapeau!

Marieke 08-10-2020

Snelle bezorging. Netjes verpakt. Heldere communicatie. Goede prijs/kwaliteit verhouding

Paula 08-10-2020

Er worden beloftes gedaan die niet waargemaakt kunnen worden:
- allereerst zeggen ze dat er de volgende dag geleverd wordt. In mijn geval is dat niet gebeurd, maar er wordt wel verdacht dat je die dag erna ook thuis bent om het meubelstuk in ontvangst te nemen.
- vervolgens wordt er beloofd dat het meubelstuk bezorgd wordt tot en met de 4e verdieping. In mijn geval kwam er 1 postNL bezorger die een pak van 43kg naar de 2e verdieping mocht sjouwen, als je de website van Fonq mag geloven. Dit is natuurlijk niet te doen en zeker niet Arbo-proof. Ik heb deze bezorger in kwestie dan ook geholpen om het pak naar boven te sjouwen.
- tot slot beloven ze meubelservice. Misleidende naam, want als je de kleine lettertjes leest, doelen ze hiermee op "uitpakservice". Het pakket wordt enkel uitgepakt en neergezet op de plaats, zo stellen ze, ondanks dat op de website staat "direct geplaatst op de juiste plek" en "Met de fonQ meubelservice nemen wij alle rompslomp uit handen, zodat jij direct van jouw nieuwe meubel in huis kunt genieten". Daarbij werd het bij mij niet eens uitgepakt en neergezet op de juiste plek.

Al met al ben ik niet zo te spreken over de service van Fonq dan wel de beloftes die zij op hun website doen. Dit is ook telefonisch aan Fonq doorgegeven, daar reageerde ze goed op en ze zouden er naar kijken. Hopelijk gaan ze hier dus iets mee doen.
Officiele reactie van Fonq.nl 12-10-2020

Beste Paula,

Bedankt voor het achterlaten van uw review.

Allereerst onze excuses dat wij niet aan de beloofde leverdatum hebben voldaan, dat is uiteraard niet onze bedoeling geweest.

Wij kunnen ons absoluut voorstellen dat 43 kg een erg zwaar pakket is voor 1 bezorger, blijkbaar viel het product toch onder de categorie waarbij dit voldoende zou moeten zijn.

Op de website vermelden we wat er precies onder de service valt, hier hoort inderdaad onder andere het uitpakken van het product bij. Ook dient het verpakkingsmateriaal te worden meegenomen door de bezorger. Wij vinden het dan ook erg vervelend om te horen dat deze service bij u niet verleend was. Wij zullen hiervan nogmaals een melding maken bij de vervoerder.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om een e-mail te sturen naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee.

AL 06-10-2020

Mooie HK-Living mokjes gekocht, bij Fonq besteld vanwege belofte van snelle levering (ik had ze nodig voor een verjaardag), en eerdere goede ervaring. Jammer genoeg werden de mokjes te laat geleverd, erger nog vond ik dat ze bij nader onderzoek bij alle andere verkopers € 5,95 per stuk kostten i.p.v. de € 9,90 die Fonq vroeg! Een volgende keer kijk ik eerst goed rond.
Helaas werd bovenstaande review niét geplaatst op hun site...
Officiele reactie van Fonq.nl 12-10-2020

Beste AL,

Bedankt voor uw review.

Wat vervelend om te horen dat de beloofde levertijd niet door ons gehaald werd, dat is uiteraard niet de bedoeling geweest.

U geeft aan dat het product ergens anders goedkoper was. Dit kan komen doordat zij bijvoorbeeld een ander inkoopbeleid hanteren of wellicht een andere leverancier van het product hebben dan wij. Hierin kunnen wij helaas niks betekenen.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee.

D P 01-10-2020

Mooie artikelen verkopen ze.
Voor een mooie prijs.
En het word snel geleverd.

canna 01-10-2020

My order is delivered fast and on time. The packaging of the product was very neat. I highly recommend it.

Rowena 30-09-2020

Pannenset gekocht die alleen bij fonq te verkrijgen was en dan ook nog in de sale! Erg blij met de snelle levering. Pannen kwamen onbeschadigd aan en vond de bezorgdienst ook erg prettig. Budbee was dus een aangename verrassing maar zeker reden om sneller voor fonq te kiezen aangezien tijdsvak heel accuraat is

Willm 30-09-2020

Eerlijke betrouwbare site, goede klantenservice, fijne afhandeling, gewoon goed.

Petra 25-09-2020

Goede en snelle levering. Klantvriendelijk en behulpzaam. Breed scala aan interieurtoppers. De bol.com van het interieurdesign.

van Engelen 25-09-2020

Fonq heeft prachtige producten. Alles wat ik hier besteld heb is van hoge kwaliteit. Ook wordt mijn bestelling iedere keer heel netjes afgeleverd: in een mooie doos met voldoende beschermingsmateriaal. Of het nu een klein product is (zoals een waterkoker) of groot (zoals eetkamerstoelen), het is altijd van kwaliteit en wordt goed bezorgd.

Johanna Smit 25-09-2020

Snelle levering, zorgvuldig verpakt.
Keukenapparaat haperde na half jaar gebruik.
Vriendelijke, adequate klantenservicemedewerkers overlegden met fabrikant.
Ik mocht een vergelijkbaar nieuw artikel uitkiezen; snel & kostenloos ontvangen.
Geweldig service. Ben erg tevreden over afhandeling.

Dana 24-09-2020

Kwalitatieve goede spullen met mooi design en snelle levering! Wat wil je nog meer.

Gera 23-09-2020

Fonq heeft een ruim assortiment. Mooie producten, goede kwaliteit. Er zit altijd wel wat voor mij bij. Fonq reageert snel op vragen. Bestelde producten worden snel geleverd. Ik heb 1 keer een minder goede ervaring gehad, toen is mijn poef verstuurd via een andere koeriersdienst. De communicatie van Fonq was prima, maar die van de koeriersdienst niet. Hierdoor ging het mis met het bezorgen. Fonq kon hier zelf niets aan doen, maar Fonq heeft wel geholpen om dit op te lossen.

Carrie 22-09-2020

Alessi RVS Kerstboompje 45 cm:
Mooi kerstboompje, prijzig, maar met leuke actieprijs zeer goeie koop. Echt een blikvanger en past in ieder interieur. Modern of klassiek.

L.W 21-09-2020

Snel en prima geleverd en exact het product als omschreven.
Uitstekend verpakt

Esther de Vries 20-09-2020

Wat een goede service heeft FonQ! Mooie, stevige doos en netjes verpakt met luchtkussentjes. Leuk boekje erbij.
Snel geleverd, heel precies met de juiste levertijd en alle info die daarbij hoort.
Zeker een aanrader.

Andrea 19-09-2020

Eerste aankoop bij deze shop en zeer tevreden over mijn aankoop en levering
Werd heel goed op de hoogte gehouden van de voortgang en levering van het produkt

NELE 15-09-2020

waardeloze winkel. Pannen gekocht die het niet deden. Ik kreeg mijn geld niet terug maar moest de pannen opsturen. Pannen zijn nu al 3 weken opgestuurd en fonq zegt steeds niks te horen van de leverancier...ik heb niks met hun leverancier te maken maar ik wil gewoon mijn geld terug!!
Officiele reactie van Fonq.nl 21-09-2020

Beste Nele Pals-Heynssens,

Bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Als een product onder garantie valt, dan gelden er andere voorwaarden. Wij volgen dan de afspraken die intern met de leverancier gemaakt zijn, hier kunnen we niet van afwijken. Inmiddels hebben we vernomen dat de pannen binnenkort bij ons gaan binnenkomen, wij zullen het na ontvangst zo snel mogelijk naar u versturen. Wij gaan ervan uit dat de pannen in orde zijn. Zodra ze verzonden zijn, ontvangt u hier bericht van.

Alisa 10-09-2020

Op ziek naar een mooi overtrek ben ik bij fonQ terecht gekomen. Zo tevreden was ik met mijn bestelling dat ik nu bijna dagelijks deze site bezoek.
Bestellen verliep vlot en overtrek was snel geleverd. Ben blij met mijn nieuwe webwinkel.

arts 09-09-2020

Fonq is echt onbereikbaar. Ik moest mijn gehele loodzware citruspers opsturen, terwijl alleen de perskegel het probleem is, heb na 6 mailtjes alleen maar te horen gekregen dat ik het gehele apparaat moest terugsturen. Dit is al 3 weken geleden, en heb geen bevestiging gekregen dat ze deze ontvangen hebben. Telefonisch zijn ze niet te bereiken ,en per mail lukt het ook niet. Je krijgt alleen maar automatisch gegeneerde mails. Vind het echt totaal onaanvaardbaar wat hier gebeurt, zeker in deze tijden.

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw review.

Door de drukte kunnen we helaas minder goed bereikbaar zijn dan dit normaal gesproken het geval is, onze excuses hiervoor.

Wanneer een product ter reparatie moet worden opgestuurd, dan ontvangen we inderdaad graag het gehele product retour. Mocht het product niet gerepareerd kunnen worden, dan zullen we u namelijk ook voorzien van een compleet nieuw exemplaar

Erg vervelend om te horen dat u nog geen verdere update omtrent de reparatie heeft ontvangen. Een reparatie duurt normaal gesproken 3-5 weken. Kunt u het ordernummer doorsturen naar webcare@fonq.nl? Wij vragen de status dan zo snel mogelijk voor u op.

Onze excuses voor het ongemak en wij zien uw bericht graag tegemoet.

Tamara 09-09-2020

Ik heb al meerdere keren besteld bij Fonq, en nog nooit problemen gehad. De levertijden zijn kort en het assortiment is groot. Ze hebben veel producten die andere webshops niet verkopen.

Sanne 08-09-2020

Nu een paar keer wat besteld via Fonq. Leuke, verschillende attributen. Net weer even wat anders dan bij andere webshops. Ook een dikke pluim voor de bezorgservice. Leuk te volgen via een link en je ziet ze gewoon aan de deur verschijnen. Elke keer kwam het product op tijd en netjes afgeleverd.

Theo Kemna 08-09-2020

scherpe prijs en zoek functie is ook helder en de aanbiedingen op de site is ook ruim voldoende.

Sacha 07-09-2020

Goede website, snelle levering, duidelijke communicatie, betrouwbaar, en goede spullen!

Meertens 04-09-2020

Fijne en overzichtelijk webshop. We hadden een buitenkeuken besteld en deze werd een aantal dagen later door een extern transportbedrijf geleverd. Enige minpunt is dat er geen mogelijkheid was om de bezorgdag te kiezen.
We zullen zeker vaker hier bestellen.

Sanne 03-09-2020

De webshop ziet er erg mooi en gebruiksvriendelijk uit. De levering was een dag te laat, dat was jammer. Dus de samenwerking en communicatie met externe partijen zoals ven den heuvel transport kan beter. Ook hebben we het Fonq magazijn niet ontvangen, dat zou bij de order zitten,

Sannie 02-09-2020

Leuke en trendy spullen, snelle en goede service.
Snelle leertijd.
Mooie producten

Maarten 02-09-2020

BBQ besteld met wat extra's. BBQ wel aangekomen, de extra's niet. Contact opgenomen met FonQ. Krijg enkel response dat ze te druk zijn. Geld dus (nog) niet terug en bestelde spullen ook (nog) niet ontvangen. Vervelend dat ze zo traag reageren. Op dit moment kan ik deze webshop niet aanbevelen. Mochten ze het alsnog netjes oplossen, dan verandert dat. we wachten af...

Beste Maarten,

Hartelijk bedankt voor uw review en onze excuses voor de verlate reactie.

Wat vervelend om te horen dat u de bestelling incompleet had ontvangen, dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. Wij hopen dat dit inmiddels voor u is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan gerust uw ordernummer naar webcare@fonq.nl. Wij kijken dan zo snel mogelijk met u mee naar een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

S. Out 01-09-2020

Voor Fonq gekozen vanwege het ontwerp van onze styliste. Veel van de meubels etc worden op Fonq aangeboden. Zelf fan van HK living bijvoorbeeld. Er is veel te krijgen en de levering ook vlot. Er zijn regelmatig kortingsacties die het interessant maken hier te kopen. Het zou mooi zijn als je iets meer tips krijgt als het gaat om bijpassende accessoires. Verder geen opmerkingen gewoon prima. .

m 01-09-2020

Mixer besteld bij Fonq. Deze zou de volgende dag bezorgd worden.
Kreeg meteen de dag van bezoring 2 mails dat het pakket vertraagd was en ze hun best gingen doen om het binnen 2 werkdagen te verzenden.
Een week later heb ik geen track and trace en ook geen mixer.
Servicecentrum is alleen bereikbaar via Facebook waarbij ze de fout bij het magazijn leggen.
Mogelijk kan ik aan het einde van deze week een reactie ontvangen! Dan ben ik al 1 week aan het wachten op een reactie van het magazijn en dan weet ik nog niet eens of de mixer verzonden wordt.
Annuleren is niet mogelijk omdat het product te ver in het verzendproces zit. Ik vraag mij af welk verzendproces.
Ik bestel er nooit meer.

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw review en excuses voor de verlate reactie.

Door een systeemfout kon uw order helaas niet gelijk verzonden worden. De order moest daarom eerst intern worden doorgezet om het probleem handmatig op te kunnen lossen, hier kunnen inderdaad wat dagen overheen gaan. Wij hopen dat u de order inmiddels in uw bezit heeft en u tevreden bent met de aankoop.

Een prettige avond gewenst.

J.C.M. Thuis-Gosen 31-08-2020

Slechte service!
Het pakket is door Fonq verzonden zou aankomen op donderdag tussen 17.00 uur en 22.00 uur
tot 22.00 uur gewacht.
Pakket is niet gekomen, omdat pakket uit de wagen is gestolen die avond zegt de vervoerder bij navraag .....
Van FonQ niet vernomen
Zelf moeten bellen met FonQ
Wacht op antwoord van FonQ

Misschien een andere vervoerder FonQ ???

Mieke 30-08-2020

Fonq heeft een groot assortiment aan verrassende en goede producten. De betrouwbaarheid van de levering, de goede klantenservice en de ruime keuze in prijs en design zorgen dat ik steeds weer terugkeer.

S. van Arum 28-08-2020

Duidelijke webshop met mooie artikelen. Enig nadeel is dat de levering beide keren dat ik besteld heb, een paar dagen langer duurde dan de aangegeven tijd. Verwerking van de bestelling kostte al een paar dagen.

Aranka 28-08-2020

Een duidelijk site met ren groot aanbod spullen. De producten die je koopt zijn voorzien van een uitgebreide omschrijving. Bij het bestellen en bezorgen van het product ben ik van elke stal op de hoogte gehouden.

Nancy 27-08-2020

Fonq vindt ik een fijne online winkel waar bijna alles wel te krijgen is , snel geleverd en retourneren wordt netjes afgehandeld

Pim 26-08-2020

Deze online shop bezorgd altijd zeer snel en verkopen hun producen (vaak) goedkoper dan de reguliere bedrijven. Bijv. Airco voor €389,00 bij Expert €449.00 Kijk da's mooi meegenomen