Foka Superstore - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Foka Superstore.

Foka Superstore stelt zich voor

Foka, al meer dan 80 jaar dé specialist op het gebied van foto, audio en video. Wij bieden u een zeer uitgebreid assortiment fotoartikelen, televisies en audioproducten. Ook beschikken wij over zeer deskundig personeel dat u graag te woord staat. U kunt bij ons zeven dagen per week terecht in onze winkel van ruim 1000 m²! Alles in onze winkel is extreem laag geprijsd, dus kom langs en overtuig uzelf!

Deze score is berekend op basis van 63 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Stefan 26-05-2020

We hebben online een televisie gekocht. We hebben voor Foka gekozen, omdat deze de goedkoopste was. We hebben de televisie gekozen in een andere winkel.
Het leek eerst of we de verkeerde televisie hadden gekregen, maar uiteindelijk bleek de doos verwarrend, met twee opvolgende nummers, waarbij alleen de rand van de televisie anders was.
De website werkt prima en is gebruiksvriendelijk en het is ook fijn dat je met Mastercard kunt betalen.
Het vergelijken van televisies op de site is niet zo eenvoudig, maar op veel sites kun je niet echt verschillen vinden tussen diverse televisies. Er zou bijvoorbeeld een uitleg kunnen komen wat de diverse letters en cijfers van een televisie inhouden (zoals inches in het begin van de code).
De televisie werd netjes en op tijd thuis geleverd voor de deur, zoals het hoort in deze periode.

Adrie Bakker 08-05-2020

Ik had mij georienteerd op een nieuwe TV. Oude merk was een Samsung. Ik ben naar Rotterdam gegaan voor de nieuwe. Verkoper nam uitgebreid de tijd om de verscillen in TV's te laten zien. Vroeg ook door wat belangrijk was en wat ondergeschikt. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor een LG Oled 65 CX6LA. Echt een prachtig beeld. Dit in combinatie met een Sonos Soundbar. Die overigens elders is aangeschaft.

L. Roksnoer 06-05-2020

Als vaste klant van Camera Express dachten we dat Foka dezelfde kwaliteit en service zou bieden.
Helaas wat kwamen wij bedrogen uit!
We kochten nog geen twee jaar geleden onze Sony bij Foka. Nu vallen er steeds meer functies uit, via de remote werkt er niks (ook niet met de nieuwe remote die we toegestuurd kregen) Via de Ziggo-box werkt alleen de zenderkeuze.
Aan/uit en hard/zacht en HDMI-wijzigen etc moet allemaal via de drie knopjes achterop het toestel. Het beeld blijft soms stil staan terwijl het geluid doorgaat, geregeld komen er gekleurde blokjes dwars over het beeld.
Kortom die TV is KAPOT BINNEN 2 JAAR!! Foka wil daar niet aan en we worden nu al weken aan het lijntje gehouden. Steeds dezelfde antwoorden: steeds moeten we scans van bon en garantie (5 Jaar) toesturen en steeds het probleem beschrijven. Over de brug komen met een oplossiing zoals ze adverteren met hun 5 jaar (2 +3) garantie doen ze niet .
Telefonisch beloven ze dat de klacht aangemeld wordt bij Sony, omdat ook volgens de Foka medewerker de TV KAPOT is, maar de retourafdeling blijft je maar van het kastje naar de muur sturen.
Officiele reactie van Kamera Express 22-05-2020

Beste Leo Roksnoer, inmiddels is eea in goed overleg per mail afgehandeld.

Hans 30-04-2020

goed geholpen bij de aankoop van een Marantz nr 1200 tuner versterker, tevens is het een ruim opgezette winkel

Maas 12-04-2020

Website met voor ieder wat wils met een goede prijs. Al meerdere keren besteld.

O. kartal 30-03-2020

Ik vind het een prima zaak, ik heb ze eerst nog even gebeld voor meer info en ben zeer vriendelijk geholpen .De levering was binnen 24 uur

Hans 28-03-2020

De site is eenvoudig en wat je zoekt is overzichtelijk te vinden
Bestellen kleinigheid en afhandeling perfect
Een goede zaak met goede services

Fred 26-03-2020

Prima shop, overzichtelijk en duidelijk. Foka is al jarenlang een begrip in Rotterdam. Hoop dat door de overname van Kamera Express alles blijft zoals klanten gewend zijn!

Hans 10-02-2020

Afgelopen zaterdag een Philips TV gekocht bij Foka. Altijd een scherpe prijs en prima advies. Wilde eerst geen Philips maar na goed advies van dhr. Boz toch Philips gekocht. Uitermate tevreden met TV.

Mathijs 08-02-2020

Snelle en goede telefonische hulp door aardige mensen. Televisie gekocht omdat er 5 jaar gratis garantie op zit. Scherpe prijs , toestel volgende dag thuis. Was geen punt om verder nog even uitleg te geven bij een instelling. TOP !

Joseph 07-02-2020

Omdat het de beste prijs was en onmiddelijk reageerde bij bestelling en gratis verzending bovenop mooi meegenomen .

bakker 29-01-2020

via foka 55" samsung tv gekocht, foka heeft me erg goed geholpen met de keuze van de juiste tv en voor een goed prijs.

Peter 09-01-2020

ik koop al heel lang bij Foka : tapedecks versterkers boxen tv`s superzaak goed en deskundig
personeel .

Onno 07-01-2020

Samsung TV gekocht; scherpe prijs, snelle afhandeling en levering volgens afsprak. Zou normaal moeten zijn maar Foka doet het.

P. Rietdijk 06-01-2020

Ik ben heel tevreden over de snelle levering van mijn nieuwe televisie. Het bestelproces in de webwinkel was eenvoudig . Ondanks dat het een feestdag was( 1 januari )al op vrijdag 3 januari de tv in huis.

GJ Schakelaar 29-12-2019

Duidelijke website met hele scherpe prijzen, veel artikelen op voorraad en snelle levering via de webshop.

Koop alle audio/video bij Foka!

Ludo Houbrechts 28-12-2019

Zeer goed aanbod van toestellen aan zeer interessante prijzen. Gemakkelijke toegang tot aankopen en zeer vlotte levering in België. Na 1 dag wachten werd het toestel geleverd. Het toestel voldoet aan alle verwachtingen ondanks dat ik nog nooit gehoord heb van het merk Salora.
Super tevreden van de service en de aankoop. Niet twijfelen.

Raymond van Oost 12-12-2019

De telefonische klantenservicevan KE is een ramp je wordt letterlijk aan "t lijntje gehouden. Als je niet genoeg personeel hebt stop erdan mee! Was de laatste keer.

Arie 07-12-2019

Als vervanging van mijn huidige Sony camera DSC-HX50 zocht ik naar een nieuwe compact camera. Op de website van Foka mij eerst georiënteerd en getwijfeld tussen de Sony HX60 en de RX100. Tijdens reizen in en buiten Europa had ik altijd de HX50 bij mij. Ook ver ingezoomd heb ik daarmee vele mooie en scherpe foto's kunnen maken. Na een bezoek aan de winkel van Foka en een gesprek met een deskundige medewerkster de HX60 gekocht, die evenals de HX50 een optische zoom heeft van 30.
Het prettige van een speciaal zaak als Foka / Kamera Express is, dat er een goed advies wordt gegeven waardoor de beslissing sneller en gemakkelijker kan worden genomen en een miskoop wordt voorkomen.

Gert-Jan 07-12-2019

Doen niet wat er wordt beloofd op de website. Als je 's midddags hebt besteld (Op voorraad en dus ruim voor 23.59 uur) en betaald is de kans groot dat je aankoop pas de volgende dag wordt verstuurd i.p.v. dezelfde dag zoals beloofd! Vooral lekker op een vrijdag.......kun je tot maandag/dinsdag wachten i.p.v de levering op zaterdag. Fijn als je iets nodig hebt. Dit heb ik nu al diverse malen meegemaakt. (En dan is de lenscoat ook nog eens 30,-- duurder dan bij de concurrent in Urk.....

W. van Rossen 06-12-2019

De correcte en snelle levering in combinatie met de aantrekkeleke prijs en de duidelijke leverings voorwaarden.

Jan van Ooijen 29-11-2019

Verrassend mooi bedrijf en ruime keuze.
Ik heb verteld wat mijn interesses waren en daar heb ik een
juiste keuze op gemaakt met behulp van uw verkoper. Ik kwam
voor de 43pus7304 maar heb uiteindelijk de 7394pus gekocht.
Daar heb ik geen spijt van, het heeft de mogelijkheden welke op
mijn lijstje stonde en zelfs extra's

korver 24-11-2019

Al verschillende malen een tv gekocht bij Foka, die iedere keer snel geleverd werden. Echt waar voor je geld.

Josh 22-11-2019

Ik vind vooral de klantenservice medewerkers supergoed en za-ke-lijk top. Goede deal kunnen sluiten nadat een nieuw product niet meer leverbaar was en een outlet model duurder was. Alleen de bezorging van een outlet model duurt langer dan de normale belofte op de site. Dat is wat jammer. Goeie website.

Karel 19-11-2019

Vandaag een LG 32 inch HD TV gekocht. Vooraf via internet klaar laten zetten. Alles was keurig geregeld en binnen een paar minuten stond ik weer buiten. In die tijd terzake kundig en klantvriendelijk geïnformeerd. Wat mij betreft een echte aanrader.

Arjan 16-11-2019

Philips tv na 2,5 jaar kapot. Gelukkig had ik 5 jaar garantie!
Tv naar Foka gebracht, en reparatie zou +- 2 weken duren! Na 2 weken eveb gebeld om te vragen hoe het er voor staat, en werd verteld dat het min. 4 tot 6 weken.duurt!! Sorry,maar dat vind ik wel heel erg lang! En verkeerd voorgelicht. Erg slecht dit.
Mijn 1e review geweigerd omdat het geen recente ervaring zou zijn, maar de klacht gaat over 2 weken geleden!!
En FOKA geeft aan : ooit een aankoop gedaan bij Foka, schrijf hier je review!?
Officiele reactie van Kamera Express 20-11-2019

Beste Arjan, hartelijk dank voor uw review. U bent inderdaad verkeerd voorgelicht over de verwachte duur van de reparatie. Deze is in alle gevallen 4 tot 6 weken. Onze excuses hiervoor. Met u opmerking over de reviews gaan wij meteen aan de slag.

Officiele reactie van Kamera Express 20-11-2019

Chantal 22-10-2019

Bij de meeste winkels was mijn apple-tv pas 2 dagen later beschikbaar, bij Foka al de volgende dag in huis!

Dick 22-10-2019

ik heb een tv besteld . in de eerste instantie ging er iets fout en was ik zeer ontevreden. na een belletje is alles zeer keurig opgelost en ben zeer tevreden over de afhandeling en de snelle levering.

Freek Voorwinden 12-10-2019

Dit is nu de tweede keer binnen korte tijd dat ik iets bij deze club bestel. (FOKA/Kamera Express) En ook nu voor de tweede keer geldt:

-Laagste prijs
-Voorraadstatus is "vandaag besteld, morgen in huis"
-Direct na bestellen een mail:

"Beste Klant,

Bedankt voor uw bestelling.

Helaas zijn niet alle artikelen van uw bestelling direct uit voorraad leverbaar.
U kunt ervan uit gaan dat wij er alles aan doen om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Ordernummer : XXXXXXX
Product niet op voorraad : 1 x Samsung UE40NU7190

De verwachte levertijd is opgevraagd, hierover ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
XXXX | Customer Service
Kamera Express
e. ......
w. ......"

1) Ik bestel bij FOKA. Stom dat ik een mail retour krijg van Kamera Express. IK weet dat de clubs samen gaan, maar toch.
2) Die voorraadstatus klopt van geen kant.

Het heeft er alle schijn van dat Kamera Express Foka willens en wetens spullen verkoopt die men niet op voorraad heeft, maar ondertussen wel vooraadstatus "op voorrraad" gebruikt.

Nu zal ik wel weer een mail terug krijgen waarin men mij een alternatief aanbiedt. (Net als de laatste keer. (draagbare JBL DAB+ radio)

Als de klant daar op in gaat heeft men toch weer wat verkocht, is dat niet het geval dan heeft men toch weer enkele weken op de klant's centen kunnen zitten.

Bah! Irritante praktijken. Voor mij nu echt wel de laatste keer. De vorige keer was vervelend maar kon nog toeval zijn, twee keer is wel heel toevallig.
Freek 17-10-2019

Edit 17 oktober 2019: Naar aanleiding van een nette reactie van Kamera Express elders op deze site besloten het nog één keer te proberen: Ik heb zojuist een andere TV besteld bij Kamera Express/Foka: Een Samsung UE43RU7170. Voorraadstatus is wederom "Op werkdagen voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis!"

We gaan het meemaken. Afhankelijk van het resultaat zal ik deze review nog verder bijwerken.

Freek 19-10-2019

Edit 19 oktober 2019: Eerlijk is eerlijk, deze bestelling ging relatief vlekkeloos. Enige dat ik nog aan te merken heb is dat de bestelling (tv beugel en tv) gesplitst werd in twee zendingen zonder dat dat heel specifiek per mail werd doorgegeven en dat de bezorgtijden nogal afweken van de track and trace systeem. Ik heb de reviewscore aangepast naar "Voldoende".

Verzending
Zending werd zonder verder commentaar gesplitst. Ruim uit elkaar liggende bezorgtijden. Artikelen goed en snel aangekomen. Geen omdozen gebruikt, grote stickers rechtstreeks op originele verpakking. Track and Trace makkelijk te raadplegen, maar vooral eerste zending kwam wel fors vroeger dan van tevoren aangegeven.

Klantenservice
-Terugbetalingen gaan vlot.
-Zeer veel verschillende (9, voor twee bestellingen) support medewerkers + een geautomatiseerd systeem leveren vaak dubbele en soms zelf tegenstrijdige emailberichten op.
-Diezelfde automatisering lijkt er ook de oorzaak van te zijn dat berichten als "je zending komt vijf weken later" zonder enige vorm van "Sorry" richting de klant gaan.
-Verder geeft men wel nette reacties naar aanleiding van dit soort reviews op dit soort reviewsites.

Gerard 07-10-2019

Sinds vele jaren een betrouwbare leverancier.
Levert mijn spullen altijd correct en snel
Een goede servies, en garantie.

Marijke 21-09-2019

Ik heb een spiegelreflexcamera besteld. De volgende dag had ik de camera al in huis. Snelle en correcte levering

J.M.R.Boer 19-09-2019

Ik heb hier eerder 3 tv'gekocht voor mijn kleinkinderen.
goede voorlichting en goede en vriendelijke bediening.
Veel keus.

Jean 18-09-2019

Ik heb al vaker producten bij Foka Superstore besteld. Daarover was ik zeer tevreden. De producten voldeden altijd aan de verwachtingen. Foka heeft duidelijke site met een groot assortiment tegen scherpe prijzen, een uitstekende garantietermijn (5 jaar) en een snelle levering met een goede service. Dat alles maakte het zoeken naar en de keuze van het juiste product een stuk gemakkelijker. Het werd de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. De bestelling werd ook nu weer perfect afgehandeld.

W. Bruggeman 18-08-2019

Het bedrijf Foka biedt extra garantie bij het schrijven van een review.

Via de foka website heb ik een versterker gekocht. De informatie op de website is duidelijk. Via e-mail heb ik een vraag gesteld die snel werd beantwoord. Het product is geleverd en werkt netjes. Op de website wordt naast het nieuwe product ook een outlet versie aangeboden. Dit is exact hetzelfde model maar krijgt bijvoorbeeld korter garantie. Foka is er op gewezen dat het outlet model duurder is dan een regulier nieuw model, maar het staat nog steeds voor dezelfde prijs. Dit geeft geen vertrouwen dat Foka scherp op de prijzen let. Als je alleen op outlet modellen zoekt betaal je de hoofdprijs. Foka biedt voor dit produkt een volgende-dag-bezorging. Dit word op meerdere plekken op de website en bij het bestellen aangegeven. Dit werd niet waargemaakt. Pas de tweede dag na bestelling werd het produkt bezorgd. Had ik voor niks regelingen getroffen om die "volgende" dag thuis te zijn.

Kortom. Foka is op zich een prettige winkel waar ik ook al eerder ervaring mee heb. Dat een outlet model duurder is laat mij fronsen. Dat de volgende dag bezorging niet werd waargemaakt was erg vervelend en is bepalend voor mijn beoordeling. De kerntaak van een webshop is immers het bezorgen van bestellingen.
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste W. Bruggeman, hartelijk dank voor uw review. Het onderhouden van een website en het verwerken van orders blijft, ondanks vergaande automatisering, mensenwerk. Daarbij worden helaas wel eens fouten gemaakt, hoezeer we ook ons best doen dit te voorkomen. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een levering langer op zich laat wachten: het tijdstip van bestelling, (onverhoopt) geen voorraad in het magazijn waardoor het artikel eerst uit een winkel elders gehaald moet worden, maar ook grote drukte bij de koerier. Onze koerier PostNL garandeert een bezorging de volgende dag in 98 procent van alle bestellingen, zoals we ook op onze site vermelden: https://www.kamera-express.nl/verzendopties-levertijden. Wij betreuren desalniettemin alle vertragingen.

riny kamp ING 14-08-2019

We kopen altijd tv daar onze zoon ook we gaan altijd naar de winkel maar nu via Internet was ook de goedkoopste bij anderen duurder

Math 02-08-2019

Wij zijn heel blij met de spullen voor het inrichten van onze foto studio. Onze foto club bestaat uit mensen met een psychisch kwetsbaarheid.
Bedank voor de snelle levering.

marnix 26-07-2019

nog nooit zo een perfecte levering gehad om 14h00 besteld en volgende om 10h30 geleverd en voor een product met de beste prijs hoedje af

Dirk 26-07-2019

Een aantal keren, op verschillende dagen, geprobeerd telefonisch in contact te komen n.a.v. een reparatie. Het doorverbinden naar een specialist gebeurd niet. Ook het beloofde terugbellen als je een 9 indrukt gebeurd niet. Geen goede service op dit gebied!

mike 25-07-2019

heb hier een canon pixma ip7250 gekocht omdat de oude kapot was ,was de zelfde.omdat deze printer goede afdrukken print heb ik weer de zelfde gekocht,daar was ik tevreden mee.

Richard RIAN-CARPARTS 24-07-2019

Zowel online als in de winkel snel antwoord en goed geholpen bij de aankoop van drie tv's.

René 23-07-2019

Doe een last minute bestelling en wilde deze bij een Post NL afhaal punt laten bezorgen zodat ik het de volgende dag na mijn werk kon afhalen.
Dit kon makkelijk via hun website aangegeven worden.

Nou niet dus.

De bezorger stond dus gewoon voor mijn dichte deur.
Nu heb ik dus NIET mijn bestelling binnen en aangezien ik nu een paar dagen weg ben kan ik niet van mijn bestelling genieten.

Bedankt FOKA en Post NL voor deze heerlijke service. :-(

Aat 21-07-2019

Prettige site en goede omschrijvingen van de artikelen heb er een Salora 22FSW6512 Wit gekocht welke zeer snel en netjes geleverd werd.

Ilona 20-07-2019

Eind juni bij Foka een Philips 43PUS7303 TV besteld. De levering was op zich OK. Eén dagje later dan aanvankelijk werd aangegeven, maar dat was niet echt een probleem. De TV bevalt zeer goed, ik ben tevreden!

Dave Wise 07-07-2019

Deze winkel heeft precies gedaan als beloofd en de TV was gearriveerd binnen 16 uur vanaf de bestel tijdstip. Ik ben 100% tevreden met de aankoop.

Frank 05-07-2019

Gingen voor een eos 200D kijken in de superstore Rotterdam en zijn daar heerlijk en goed geholpen door een verkoper met zeer goede vak kennis, zou het anderen zeker ook aanraden als je voor een camera wilt gaan kijken.

robby cuijpers 04-07-2019

Wij hebben al verschillende electronica besteld via deze winkel en telkens super tevreden!
Zowel over het contact via mail , als over de levering en natuurlijk het produkt zelf

Vogel 03-07-2019

Mooie PHilips ambilight gekocht. Mooie winkel. Makkelijk parkeren en prettige verkoper.
Hielp nog even met de tv in de auto laden. Top service.

D.Egberts 02-07-2019

Foka/Kamera Express heeft mij positief verrast in 1e instantie slechte reviews gelezen, toen tel. contact gehad en heeft men mij overtuigd van het tegendeel en toen toch bestelling gedaan een LG Oled 55 C8 tv, lage prijs en 5 jaar garantie! vrijdag 28-06-2019 besteld( en heb een aanbieding die er donderdag nog was alsnog gekregen)! telefonisch heel goed geholpen, Zaterdag nog voor de middag tv al in huis geweldig toch? hartelijk dank Kamera Express......

hoogtefotografie 28-06-2019

Gisteren no smart TV besteld en in 1 seconde betaald, vandaag mail De status van uw order is gewijzigd \.
24 uur later: Helaas is gebleken dat één artikel vanuit uw bestelling niet door de kwaliteitscontrole is gekomen of niet gevonden kon worden vanwege een voorraadverschil.

Product niet op voorraad: Salora 40LED1500 Televisie

FOKA cameraexpress levert niet en gaat waarschijnliijk in VIJF tot TIEN werkdagen pas terugbetalen

op klantenservice pas na 33 minuten (dat wachtmuziekje zeker tweedehands aangeschaft) aan de beurt, met een niet niet te verstaan persoon. Zeer klantonvriendelijk. Doet Foka / camera express niets met de opgenomen gesprekken????

Schoeman 27-06-2019

Super store overzichtelijke site met zeer lage prijzen . Snelle leveringen en keurig en netjes verzorgd . Een echte aanrader voor elk budget .