Fitwinkel.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Fitwinkel.nl.

Fitwinkel.nl stelt zich voor

Fitwinkel is de plaats waar u alles kunt vinden om uw persoonlijke sportieve doelen te bereiken. Wij verkopen niet alleen fitnessapparatuur en fitnessartikelen maar geven u ook advies als u daar behoefte aan heeft. Zowel online als in onze ECHTE Fitwinkels.

Deze score is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,1

Lieke 29-09-2018 Via de website gekocht

Prima service

Snel, goed en geen gedoe. Top!
Roeiapparaat gekocht. Deze was snel binnen.
Het gratis trainingsschema stelde niet zoverl voor.

Krachtig wandelen 29-09-2018 Via de website gekocht

Prettige online winkel

Heb nu al 'n paar bestellingen bij Fitwinkel gedaan en alles gaat zoals het hoort.
Snelle bevestiging en levering. Ook als 't "fout" dreigt te gaan wordt er adequaat gereageerd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Harrie de Jong 29-09-2018 Via de website gekocht

prima service tot en met de levering

Bestelling was zo geplaatst. Snelle reactie en werden goed op de hoogte gehouden van het vervolg. Bezorgtijd werd prima aangegeven en gevolgd

jan 29-09-2018 Via de website gekocht

zeer goed

het is een gebruiksvriendelijk web zijt en ik ben heel goed geholpen ben zeer tevreden de bestelling is op tijd af geleverd

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

peter smit 29-09-2018 Via de website gekocht

hele goede service

heel handige makelijke site met een paar knoppen is mijn bestelling gereed en de volgende dag is het al geleverd toppie.

Lars 29-09-2018 Via de website gekocht

Perfecte levering en kwaliteit!

De levering was snel, de producten waren van goede kwaliteit en de klantvriendelijkheid was er ook. Goeie site om je sportspullen te halen dus!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Bas 28-09-2018 Via de website gekocht

Tunturi ABS Sluiters (30 mm)

Zitten goed vast en sluiten een stuk sneller de standaard (veer-)sluiters die meestal bij gladde halters en halterstangen geleverd worden. Geen verzendkosten boven de €20 en snel geleverd!

Gwen 28-09-2018 Via de website gekocht

Prima!

Het product wat ik wilde was hier het goedkoopst. Om 18:45 besteld, volgende dag kunnen ophalen bij het postnl punt. Producten waren netjes verpakt en werden gratis verzonden, kortom, prima. Zou er de volgende keer zeker weer bestellen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gaby 28-09-2018 Via de website gekocht

Goed advies, snelle levering!!

Bij het op zoek gaan naar een goeie, maar kleine roeimachine ben ik hier terechtgekomen. Heb zeer goed advies via de chat gekregen!! Vervolgens zeer snelle levering!!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Evert 28-09-2018 Via de website gekocht

Snelle service en breed assortiment

In verband met een blessure op zoek geweest naar een middel om de schouder en rug mobiliteit te vergroten en via Google op Fitwinkel gekomen. Breed assortiment en de volgende dag was alles al in huis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

A. van de Ven 28-09-2018 Via de website gekocht

Snelle service

Bij deze fitwinkel hebben wij een Dumbelsett gekocht omdat het een set van twee was en je niet alles apart hoeft te kopen. Samen met een opbergrekje waardoor je de halters op kan bergen.
De levering was snel en netjes behalve dat de doos waarin de gewichten geleverd werden erg slap was. Dit mag wel wat beter en steviger verpakt worden aangezien het een behoorlijk gewicht is.
Verder is onze zoon er erg blij mee.

Erwin 28-09-2018 Via de website gekocht

Slechte levering

Het product was goed. Echter, bij het product stond " voor 22.00 uur besteld, morgen in huis". Ik was de volgende dag vrij en had hier op gerekend. Vervolgens kwam er een bericht dat dit niet ging lukken. De dagen er na moest ik weer werken dus ik was hier niet blij mee. Ik had hier voor de eerste keer besteld maar zal hierdoor minder snel nog eens hier bestellen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice

Motivation Wear 28-09-2018 Via de website gekocht

Top bedrijf! Zo moesten ze allemaal zijn!

Goede producten, Scherpe prijzen, Snelle levering! En een hele prettige klantenservice.
Doen niet moeilijk als iets geruild moet worden,kortom zo moest iedere webshop zijn!

Sandra 26-09-2018 Via de website gekocht

Nette site

De levering is top. Klantenservice aardig en prima geregeld. De Artikelen zijn super. Ik zal hier vaker bestellen.

Wen 26-09-2018 Via de website gekocht

Top fitwinkel

Levering was snel en geen schade. Maat was goed van het product dus dat is goed aangegeven op de site!

Vincent 26-09-2018 Via de website gekocht

Top service !

Problemen kunnen altijd onstaat. Of een bedrijf goed is weet je pas nadat er een probleem is ontstaan en hoe deze vervolgens wordt afgehandeld.
Dat is bij Fitwinkel top!

Ik heb bij Fitwinkel een Kettler Unix2 Crosstrainer gekocht. Dit bleek een maandagmorgen exemplaar te zijn. Binnen 8 weken tijd is er drie keer een monteur langgeweest om een defect aan het apparaat op te lossen. Toen er weer een nieuw probleem ontstond was ik helemaal klaar met dat exemplaar.
Het eerste exemplaar is toen omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Top service !
Het nieuwe exemplaar bevalt trouwens prima.

P.S. Het is geen 10 omdat de monteur die ons eerste exemplaar thuis heeft gemonteerd onervaren was of in ieder geval die indruk wekte. Een aantal van problemen hadden voorkomen kunnen worden wanneer het eerste exemplaar goed in elkaar was gezet

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Sil 26-09-2018 Via de website gekocht

Goeie en snelle service

Ik vind het een goeie shop met snelle service.tevens retour zenden is gratis.mocht je je geld terug willen krijg je dat erg snel weer terug

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Franske 27-06-2018 Via de website gekocht

Top service

Omdat tennis een nieuwe uitdaging werd van mijn vrouw, wilde ik haar verrassen met de SKLZ Powerbase Tennis Trainer. Spijtig genoeg mepte ze de bal na de tweede slag stuk. Bij de leverancier kreeg ik geen gehoor maar Fitwinkel heeft het artikel direct vervangen door een nieuw.
Topwinkel en hopelijk kunnen we verder trainen.

Martine 24-05-2018 Via de website gekocht

Aankoop stoelfiets

Ik ben tevreden over de service van de fitwinkel maar spijtig genoeg niet over het bestelde artikel. De 2 delen van de plastieke behuizing van de stoelfiets passen niet netjes tegen elkaar zodat het lijkt alsof dit maar goedkoop spul is, wat toch niet het geval was. Bovendien was het een cadeau voor mijn 81 jarige moeder maar een kleine handleiding ivm het computertje zat er niet bij. Hoe moet zij nu weten wat ze ermee moet aanvangen als zelfs ik het niet snap. De fabrikant van de stoelfiets gaat echt in de fout bij dit artikel! Spijtig want dat doet ook afbreuk aan mijn vertrouwen in de fietswinkel.

Officiele reactie van Fitwinkel.nl 31-05-2018

Beste Martine,

Bedankt voor uw review.

Goed te horen dat u onze service als prettig ervaart.
Wij vinden het spijtig te horen dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van uw bestelling. Wij zullen deze feedback terugkoppelen aan de leverancier zodat deze meegenomen kan worden in het productieproces.

Nogmaals excuus voor het ongemak.

Tom 23-05-2018 Via de website gekocht

Goeie service en snel geleverd!

Shop werkt makkelijk, informatievoorziening via de mail was erg goed, bezorging was snel en binnen een kort tijdsbestek waardoor ik maar kort thuis hoefde te zijn!

Levi 22-05-2018 Via de website gekocht

Super service!

Heel goede service! Eerste bestelling gedaan en alles heel goed verlopen! Shake was niet meer in voorraad maar ze namen direct contact met mij op en kwamen zelf met een alternatief voorstel, de levering verliep heel gemakkelijk en snel!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

mc_boter 21-05-2018 Via de website gekocht

Slechte Service

ik heb vorige week woensdag een bestelling gedaan die de dag erna geleverd zou moeten worden.
Er staat nu bij de status "geen informatie over de levering, we begrijpen dat het vervelend is en proberen dit te veranderen" en dat is al 4 dagen ondertussen.
Niet goed!

Officiele reactie van Fitwinkel.nl 03-07-2018

Beste mc_boter,

Erg spijtig dat u niet tevreden bent over onze service en levering. Wij hebben meerdere keren tevergeefs geprobeerd contact met u te zoeken.

Wij hebben uw bestelling even nagekeken en zien inderdaad dat er bij PostNL het één en ander mis is gegaan waardoor de zending vertraagd was, onze excuses hiervoor. Als ik de track & trace bekijk heeft u de bestelling inmiddels al wel in ontvangst genomen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en wij hopen u graag terug te zien als klant.

Matthias 20-05-2018 Via de website gekocht

Uitermate goede service

Perfecte service. Ik had een bokszak besteld. Er zat alleen een scheur in door het vervoeren. Ik kreeg zonder problemen gelijk de volgende dag een nieuwe. Top winkel👌

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Robêr van der Hulst 17-05-2018 Via de website gekocht

Super service!

Op zoek naar een hometrainer voor jarige schoonmoeder uitgekomen bij een instapmodel op de website van Fitwinkel.nl waar hij op voorraad was en na één dag geleverd zou worden. We hadden een paar dagen speling dus dat moest lukken. Helaas geen bericht van levering dus maar gebeld met Fitwinkel. Er bleek e.e.a. misgegaan te zijn en het artikel was niet meer voorradig en ze hadden ons daar niet over ingelicht. Dat was natuurlijk niet prettig om te horen, zeker niet als je al die verhalen op de televisie moet geloven waarbij webwinkels je aan het lijntje houden en van alles beloven maar niet nakomen. Na de ontdekking van de fout werd onmiddelijk een alternatief veel duurder apparaat aangeboden. Nog steeds een beetje argwanend begon het wachten. Toch nog even teruggebeld of het echt allemaal in orde zou komen, wat mij werd verzekerd. Gelukkig bleken het geen loze beloftes en is het apparaat keurig op het afgesproken tijdstip afgeleverd en konden wij het cadeau op tijd overhandigen.
Grote waardering voor de manier waarop de zaak is opgelost!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Jonathan casters 13-05-2018 Via de website gekocht

Geweldige winkel

Ten eerste heb je een groot assortiment uit allerlij producten zowel voor vrouwen als mannen. Het is al voor de tweede keer dat ik een pakketje bestel van fitwinkel.nl en zal zeker noch bestellen. Het is echt uitstekend winkel en ik raad het zeker voor iedereen aan. Ik ben ook heel tevreden over de service en heb noch nooit schade gehad aan de producten die ik kocht. Je betaald nooit teveel voor je producten en ik geef zeker deze winkel 10/10

Sanne 13-05-2018 Via de website gekocht

Snelle service, maar slechte verpakking

Alles naar wens verlopen, maar het pakketje was onderweg hiernaar toe omgevallen en hierdoor was de doos helemaal stuk. Alles zat er nog in, maar kon er in principe zo uit vallen. Het ging om eeb dumbell met losse schijven met een gewicht van 30 kg. Dus dat is ook wel zwaar, maar misschien een tip om er een sterkere doos om heen te doen.

Officiele reactie van Fitwinkel.nl 14-05-2018

Beste Sanne,

Bedankt voor uw review en de aankoop bij Fitwinkel.nl. Middels deze route wil ik onze excuses aanbieden voor de kapotte doos. Het probleem dat u beschrijft is nog niet eerder voorgekomen bij het betreffende product, maar dat is voor ons reden genoeg om hier kritisch naar te kijken en indien nodig uw advies op te volgen. Hierbij moet ik wel vermelden dat het soms tijdens het transport ook mis kan gaan, waarbij onze transporteur helaas niet de gewenste zorgvuldigheid hanteert.

Nogmaals excuus voor het ongemak en nog veel plezier van uw aankopen.

Patrick 10-05-2018 Via de website gekocht

Goed, snel en uitstekende prijs prestatie verhouding

Alle spullen goed verpakt duidelijke communicatie snelle levering
Zeer tevreden over de prijs prestatie verhouding

Yannis Nakos 08-05-2018 Via de website gekocht

Fantastic deals !

I was fed up of paying the same bottles of Amino Load 2.5€ in the dispensers of Badic Fit.
I tried a first order from Belgium for 24 bottles at like 70cents each and got delivered in like 2-3 days!
Outstanding ! No reason for not order more so far! Give it a try !

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Randy 06-05-2018 Via de website gekocht

Fijne service, snel geleverd

Voor de tweede keer iets bestelformulier FitWinkel Beide keren zeer goed geholpen. Ook de levering van een complete pallet ging zeer vlotjes. Kan het iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ad 05-05-2018 Via de website gekocht

Snelle service (binnen een dag!)

Eerst de winkel (Helmond) bezocht, omdat ik terplekke kleding eerst kan passen in verschillende maten. Daar was het product niet meer op voorraad vanwege opheffing kledingverkoop; jammer!
Uiteindelijk via internet besteld. Gelukkig meteen de goede maat gekozen vanuit de tabel. Broek (Gorilla Wear) werd de volgende dag al bezorgd; top! Goede kwaliteit voor een prima prijs.

Mitch 04-05-2018 Via de website gekocht

Supersnel geleverd!

Snel geleverde artikelen voor correcte prijs. Wat verwacht je nog meer van online shoppen? Ik ben in ieder geval zeer tevreden. 😁😁😁😁

Moessie 04-05-2018 Via de website gekocht

Buitengewoon klasse

Ik zou iedereen fitwinkel aanraden omdat ik super tevreden ben met de handeling van me gorilla wear vest
Betaling ging goed,de levertijd was erg snel,via track en trace een mail waar je produkt was
Produkt opgehaald en vest was in goede staat aangekomen alles is goed verlopen volgende keer weer hier bestellen en als je produkt niet goed is kan je ruilen mooi toch

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

GG 04-05-2018 Via de website gekocht

Niet echt top!

Netjes op tijd bezorgd. De volgende dag. Maar de verpakking was helemaal open. Doos was half kapot. Vind dat zo slordig. Materiaal lag los in doos, alsof hij al eens open is geweest. Vind zoiets niet kunnen. Apparaat in elkaar gezet en werkt verder naar behoren, anders had ik wel een klacht ingediend. Maar jullie moeten daarin jezelf echt verbeteren.

Sterem 04-05-2018 Via de website gekocht

Persoonlijk advies via chat

Kocht een aanrral fitness handschoenen. Via de chat correcte informatie gehad gezien ik net tussen de maten viel. Goedkoopste van het net enreeds daags nadien geleverd. Top

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

B. Oomen 04-05-2018 Via de website gekocht

Klasse levering.

Goede prijs en snel geïnformeerd. Hoe zwaar het pakket ook is, het wordt zonder schade afgeleverd en netjes op tijd. Top bedrijf!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Theo 29-04-2018 Via de website gekocht

Prima

Goede en adequate en snelle levering van tunturi hartslagmeter. En daarvoor goede en duidelijke informatie over product en over levering

Frank 24-04-2018 Via de website gekocht

Top winkel geweldige service

Ik heb hier mijn gorrilawear schoenen gekocht ze zijn nog gaver dan op de foto’s van de webshop zoek niet verder dit is de winkel voor al je fitness of bodybuilding kleding apparatuur of voeding.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

lisa 23-04-2018 Via de website gekocht

Gewoon goed!

Tweede keer dat ik wat besteld heb via fitwinkel.nl Beide keren uitstekende service en snelle levering! Had het een dag later al in huis. Ook fijn dat ze als één vd weinige dit merk springtouwen verkopen

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Robin 23-04-2018 Via de website gekocht

super service!

Duidelijke uitleg van de site.
Levering duurde even maar dan heb je wel iets! (een weekje)
Service was super, loopband in elkaar gezet en duidelijke info gekregen.
Ik ben erg blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

B.Weijters 23-04-2018 Via de website gekocht

Hele goede service .. netjes en snel

Gebruiksvriendelijk ruime keus goede prijzen netjes bezorgd en snel en zeker voor herhaling vatbaar

Margreet Koelewijn 22-04-2018 Via de website gekocht

supersnelle levering!

Dit is de tweede keer dat ik een bestelling heb gedaan bij de fit winkel De eerste levering een loopband van het merk Nordic track was supersnel geleverd en door twee monteurs in elkaar gezet , geweldig apparaat ! Volgende week wordt de hometrainer afgeleverd Allebei de apparaten via de website , ( overzichtelijk en informatief) bekeken en gekocht

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Frans van de Merwe 16-04-2018 Via de website gekocht

Jammer

Kreeg ten eerste te horen dat er een levertijd is van 10 werkdagen. Na de 11de werkdag maar gebeld en werd toen verteld dat kleur die ik heb besteld niet aanwezig was en dat er geen levertijd bekent is. Waaarom moet ik bellen? Waarom word ik niet meteen geinformeert, het duurt geen 10 werkdagen om te weten dat de kleur niet beschikbaar is.

Chrissy 14-04-2018 Via de website gekocht

Geweldige service

Was op zoek naar een video voor de kettlebel. Deze zat niet in de verpakking. Klantenservice geveld wisten direct te vertellen dat dit tegenwoordig met QR code gaat

wkoolstra 13-04-2018 Via de website gekocht

Vlot en probleemloos besteld en ontvangen

De site is duidelijk en geeft alle informatie die je nodig hebt. De bestelling verliep goed en ik had het apparaat snel in huis. De communicatie met de winkel over bezorging was ook duidelijk.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

BP 11-04-2018 Via de website gekocht

Vlot en correct

Bestelling vlot afgehandeld en snel geleverd. Product naar verwachting en zoals beschreven. Niets op aan te merken.

Sil 11-04-2018 Via de website gekocht

Super fijn

Een duidelijke webwinkel, met goede producten. Gebruik de handschoentjes dagelijks en gaan niet snel kapot

Judith 10-04-2018 Via de website gekocht

Top service!

Ben zeer vriendelijk geholpen door de klantenservicemedewerker van deze winkel. Ik maakte me zorgen over de grootte van het product en de aflevering. Op een aardige en leuke manier werd me duidelijk gemaakt dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken en zij voor alles zouden zorgen! En dat hebben ze waar gemaakt, leuke en vriendelijke service! Mijn crossfit apparaat is trouwens ook van een hoge en stevige kwaliteit, ik raad dit bedrijf echt aan!

Ronald 10-04-2018 Via de website gekocht

Super snelle levering!

Heel veel detail qua product. Super snelle levering en alles was mooi en solide verpakt. Prijs zerr scherp tov concurrentie!

Cherrybunch 10-04-2018 Via de website gekocht

Betrouwbare winkel

Let op. Fitwinkel=fitnessapparaat=fitnessmerken=Sporttrader B.V. Het staat welliswaar op de side, maar waarom 3 webwinkels!? Jammer dat kieskeurig daar geen controle/melding van maakt!?
Dit lijkt namelijk verdacht. Uiteindelijk gekozen voor Fitwinkel, omdat deze naam ook gebruikt wordt bij de fysieke winkels. Via de chat prima geholpen echter werden er geen antwoord gegeven op de vraag of er gekozen kon worden voor een specifieke levertijd (het product stond aangegeven als op voorraad).
De bestelling heb ik gedaan en bij opmerkingen neergezet of er vooraf levering contact opgenomen kon worden voor de levertijd.
Zoals helaas te verwachten (opmerkingen worden niet gelezen en er wordt niet op gereageerd).
Gelukkig kon ik een regeling treffen dat het product netjes thuis kon worden aangenomen.
Overall: bestelling gaat goed, de informatie per mail is duidelijk en voldoende en ook de track&trace is uitstekend.
Jammer dat er geen reactie komt op de opmerkingen (maar daar hebben meer online winkels last van.
Conclusie, zeker een betrouwbare winkel, ook een aanrader, maar wel met verbeterpunten.

Officiele reactie van Fitwinkel.nl 11-04-2018

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw review, vertrouwen en aankoop bij Fitwinkel.nl! Via deze route wil ik onze excuses aanbieden voor het niet beantwoorden van uw vraag op de chat. Bij deze: het is helaas niet mogelijk om een specifieke levertijd aan te geven. De datum van levering zou wel kunnen, zo is het zelfs mogelijk om uw bestelling van Fitwinkel.nl zondags te ontvangen. Onze vervoerder biedt helaas (nog) niet de mogelijkheid om een specifiek levermoment te kiezen.

Jeroen 10-04-2018 Via de website gekocht

Helemaal top!

Van begin tot eind perfecte afhandeling. Eenvoudig besteld, duidelijk op de hoogte gehouden over de voortgang van de bestelling en de volgende dag netjes afgeleverd.