Fietsenwinkel.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Fietsenwinkel.nl.

Fietsenwinkel.nl stelt zich voor

Fietsenwinkel.nl biedt een ruime collectie fietsen van alle A-merken. Je bestelt je fiets eenvoudig online, maar je bent ook van harte welkom in een van onze winkels en testcenters in het land. Laat je nieuwe fiets gemakkelijk thuisbezorgen of kies een van onze afhaalpunten. Ook voor service en onderhoud kan je gewoon in de buurt terecht bij een van de ruim 150 servicepunten of kies voor een mobiele monteur die bij je thuis of op je werk langs komt. En met onze laagste prijsgarantie ben je altijd voordelig uit. Heb je vragen, dan horen wij het graag. Wij zijn bereikbaar via telefoon, mail, chat en social media.

Deze score is berekend op basis van 742 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

5,9

André Backx 24-03-2019

Duidelijke, overzichtelijke keuzemogelijkheden en goede prijs/ kwaliteitsverhouding. Topservice, ook aan huis bij levering. Een aanrader.

Gracia 23-03-2019

Keurige winkel en zeer klantvriendelijke winkelpersoneel. Overzichtelijke winkel, met voor een ieder wat wils. Ik heb mijn fiets langer dan een maand moeten staan vanwege het Nationaal Fietsplan maar dat was geen enkel probleem. Tevens hebben ze mij heel goed geholpen bij oplossen van een betalingsprobleem bij aanvraag. Zeer geduldig personeel, meerdere proefritten was geen enkel probleem. Al met al met ik meer dan tevreden. En niet vergeten de prachtige fiets die ik eraan heb overgehouden.

Summer 22-03-2019

Goed geholpen geweest door het vriendelijk personeel, Na het testritje kon ik niet anders dan em kopen ! Happy client 😃

Hallo Summer,

Wat tof dat je gebruik hebt gemaakt van een testrit. Heel slim als je op zoek bent naar een fiets die echt bij je past. En nu lekker de weg op en fietsen maar!

Koen Dewilde 22-03-2019

De website is zeer overzichtelijk en toegankelijk. In minder dan een minuut ontving ik een bevestiging, een vermelding dat de elektrische fiets die ik gekozen had, net was verkocht. Maar de mail bevatte linken naar drie identieke fietsen waaruit ik kon kiezen. De toepassing om dan ook werkelijk te kopen is zeer duidelijk en makkelijk. Ik kan de dag van levering kiezen en je hebt een ruime keuze in de wijze van betalen. Over de hele lijn prima en een aanrader!

Hallo Koen,

Bedankt voor je review! Wat goed om te horen dat je zo positief bent over onze website en service. Altijd fijn om te horen natuurlijk. Ik wens je heel veel plezier met je elektrische fiets!

Hallo Koen,

Hans 17-03-2019

Bezorging van de fiets aan de deur super. Hele goede uitleg van de bezorgers
Officiele reactie van Fietsenwinkel 20-03-2019

Beste Hans,

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent met onze bezorging. Altijd goed om te horen dat de service die onze chauffeurs leveren gewaardeerd wordt!

Tom 16-03-2019

De achterrem van mijn fiets lekt olie ter hoogte van het stuur. Iedere maand heb ik al moeten bijregelen, en kan nu niet meer verder regelen. Fiets is 5 maanden oud.
Achterrem werkt nu niet meer...
Aanvraag voor garantie ingevuld op website op 19 januari, maar geen feedback gekregen.
Dan verschillende mails gestuurd. Eerst wilden ze dit niet aanvaarden als garantie omdat ik geen onderhoud heb laten doen na 3 maanden. Maar dit staat niet op de factuur en ook niet gemeld in de winkel bij aankoop. We hebben fiets aangekocht in vestiging in Brugge.
Na veel discussies willen ze het dan toch aanvaarden als garantie, en zou ik normaal bevestiging moeten krijgen in welke winkel ik mijn fiets moet indienen voor herstel.
In mijn regio kan dit in xxx bij xxx, maar die willen de komende maanden niet werken voor fietsenwinkel.nl. Of in yyy bij yyy, maar deze persoon is voor meerdere weken niet beschikbaar wegens operatie.
Bij fietsenwinkel.nl moeten ze dan ook geen reclame maken dat ze veel lokale herstelpunten hebben bij problemen...
Ik heb dan op 28 februari voorgesteld om bij lokale fietsenhandelaar dit te laten herstellen. Kosten rem: rond de 80 euro, werk ongeveer 1 uur.
Fietsenwinkel.nl zou dit bekijken en terugbellen, we zijn nu weer 2 weken later zonder enig antwoord.
Fietsenwinkel.nl kan misschien wel iets goedkoper zijn. Service trekt op niets. Bijna 2 maand om een gevaarlijk remprobleem nog niet opgelost te krijgen is niet wat het zou moeten zijn.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 19-03-2019

Beste Tom,

Vervelend om te horen dat je zo'n gedoe hebt gehad met de reparatie van je fiets. Mijn excuses dat er niet meer terug gecommuniceerd is naar je betreft het vergoeden van de reparatie bij de lokale fietsenmaker. Ik heb je zojuist proberen te bellen om te vertellen dat we akkoord gaan met de 80 euro. Het is wel belangrijk dat je hier ons een betalingsbewijs van stuurt nadat de reparatie heeft plaats gevonden. Ik ga je morgen nog eens proberen te bellen, mocht je dit bericht onverhoopt niet lezen.

Evelien 14-03-2019

Wij hebben 2 geweldige electrische fietsen gekocht. Een geschil over de levering van extra's kon ook met heel veel heen en weer mailen niet opgelost worden. Fietsenwinkel bleef stug bij zijn standpunt en reageerde op een gegeven moment gewoon niet meer. Super frustrerend!!
Oké. Ik heb het op dat moment met tegenzin en frustratie maar bij gelaten. Er zijn belangrijkere zaken in het leven.
Nu heb ik een slag in het wiel. Ben bij service punt langsgeweest. Zij zouden contacten met fietsenwinkel. na een paar dagen zelf maar gaan bellen. . Moet de klant zelf fietsenwinkel contacten. Hmm... alleen via website. Zucht. Gedaan. Formulier invullen. Aankoopdatum. Frame nummer. Factuurnummer.?! De bon opduiken ergens op zolder. Zucht. Kan niet versturen: Foto is verplicht. Ik wordt hier niet goed van. Mijn ervaring:, Fietsenwinkel denkt alleen vanuit zichzelf. Kan er ook vanuit de klant gedacht worden? Zonder klanten geen fietsenwinkel. En hoewel ik zeer tevreden ben over de fietsen zou ik om deze reden niks meer hier kopen als dat niet verandert.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 14-03-2019

Beste Evelien,

Ik kan helaas niet in je gegevens kijken, dus ik kan de details betreft het geschil over de levering van extra's niet inzien en dus ook niet oordelen. Maar het is in ieder geval vervelend om te horen dat dit zo frustrerend is geweest. Wat betreft de reparatie via het formulier op de website. Mocht dit niet lukken kun je ons altijd bellen zodat wij dit voor je oppakken. Het is natuurlijk het handigst wanneer klanten dit zelf kunnen doen, maar wanneer dit niet lukt staan we klaar om het te doen. Een foto is natuurlijk vanuit ons handig om beter te constateren wat het probleem is zodat onze klant zo goed mogelijk geholpen kan worden. Dus mocht het nog niet gelukt zijn kun je ons bellen zodat dit opgepakt wordt.

Erik 13-03-2019

Aanschaf en levering gingen best goed. Maar toen ik na 1 jaar problemen kreeg met m'n fiets (Sparta) begon de ellende pas.

Tot 2x toe bij monteur van Fietsenwinkel Eindhoven geweest. Schijnbaar zit Eindhoven en Amsterdam (hoofdkantoor) niet op 1 lijn.
Amsterdam zegt tegen mij dat alles binnen de garantie valt en maakt een reparatie afspraak.
Eindhoven zegt tegen mij dat er te weinig tijd ingepland is door Amsterdam en weigeren er daarom aan te starten.

Via de mail wordt er overigens van alles beloofd;
- Alles valt binnen de garantie en wordt kostenloos gerepareerd voor je. Niet waar en niet gebeurd.
- Op 7 maart kun je je fiets weer ophalen. Niet waar en niet gebeurd. Sterker nog, ze zijn er nog niet eens aan begonnen.

Al met al heeft mijn fiets in kwartaal 1 van 2019 vaker bij de monteur gestaan dan dat ik er gebruik van heb gemaakt!
En dat voor een simpel slag in het wiel.
Echt ongelofelijk.

Als ik dit had geweten had ik nooit een fiets gekocht bij deze amateurs. Laat staan dat ik ze aan zou bevelen.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 14-03-2019

Beste Erik,

Wat vervelend om te horen dat er zo'n miscommunicatie blijkt te zijn geweest tussen Eindhoven en Amsterdam. Ik kan helaas niet in je gegevens kijken om te zien wat er precies is gebeurd. Ik begrijp dat het zo lang van je fiets kwijt zijn frustrerend is. Daarvoor ook onze excuses. Als je vragen hebt horen we het graag. Je kunt bellen of een berichtje sturen via WhatsApp of Facebook.

René Pijnen 12-03-2019

Slechte ervaring met fiets.nl !!! Fiets met krassen. Geen instructie gegevens hoe de fiets te monteren. Gemailed maar geen reactie mogen ontvangen, slechte service hoor!
Officiele reactie van Fietsenwinkel 13-03-2019

Beste René,

Dit is de kieskeurig pagina van Fietsenwinkel.nl. Je spreekt hier over Fiets.nl. Ik kan ook geen gegevens vinden in ons systeem onder jouw naam. Ik denk dat je de review bij de verkeerde pagina hebt achtergelaten.

Wilma 12-03-2019

Vriendelijke, kundige mensen aan de telefoon. Duidelijk antwoord op je vragen.
Klantenservice per mail direct antwoord..
De man die de fiets afleverde was vol geduld met me. Ik had net spit, dus het ging allemaal een beetje langzaam. Hij bleef kalm en geduldig!
Niet onbelangrijk natuurlijk het verschil in prijs met de advies prijs !
Officiele reactie van Fietsenwinkel 12-03-2019

Beste Wilma,

Het doet ons goed om te lezen dat je zo positief bent. Het is altijd fijn om te horen dat onze klanten tevreden zijn over onze service en prijs. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe fiets!

Leonie 11-03-2019

Ik ben naar het test center geweest van fietswinkel.nl in Zwolle. Hier werd ik erg goed geholpen en mocht alle fietsen op het gemak testen. Ze gaven ook erg goede uitleg over de fietsen. Ik vertelde dat ik nog twijfelde over een ander merk fiets. Die ik ergens anders had gezien. De computer werd erbij gepakt en samen hebben we de fietsen vergeleken. Ik wilde er toch nog even over na denken en daar werd alle begrip voor getoond. De verkoop was totaal niet opdringerig en ze gaven mij alle tijd om een keuze te maken. Dus na een paar dagen ben ik weer terug gegaan naar het test centrum en heb een fiets gekocht. Deze werd binnen een week geleverd. Top service en ik raad het zeker aan.

Beste Leonie,

Fijn om te horen dat je zo te spreken bent over de service in onze winkel in Zwolle. En wat leuk dat je uiteindelijk een fiets hebt gekocht daar. Ik wens je veel plezier van je nieuwe fiets!

Mirjam 09-03-2019

Vandaag gaan testen bij het testcentrum in rijswijk. Erg prettig geholpen door de dame die daar werkt. Zojuist online nog 100 euro korting gekregen van een actie die al was afgelopen. En met een erg sympathieke medewerker (A*** is zijn naam) gechat en besloten om de fiets te kopen. As zaterdag wordt de fiets afgeleverd. Helemaal top tot nu toe de klantgerichtheid van deze organisatie!

Beste Mirjam,

Wat goed dat je gebruik hebt gemaakt van het testcentrum en onze chat. Fijn dat je zo goed geholpen bent en hebt besloten om een fiets te kopen. Ik wens je alvast veel plezier van je nieuwe fiets!

Marco 08-03-2019

Het uitzoeken van een fiets op deze website is heel makkelijk door gebruik te maken van de filters. Indien je verdere informatie wenst kan je je tel. nummer invullen met gewenste tijd, waarna je correct teruggebeld wordt. Voelt zeker niet opdringerig en er wordt rustig uitgelegd waar de mogelijkheden liggen. Goede ervaringen dus.

Beste Marco,

Bedankt voor deze positieve review. Goed om te horen dat je gebruik hebt gemaakt van de filteropties. Dit is uiteraard een slimme manier om een geschikte fiets te vinden.

ZEER ontevreden belg 06-03-2019

De aanbieder maakt reclame in Belgie en bied verschillende servicepunten in je buurt aan. Echter wanneer je concreet een afspraak wil maken krijg je telkens te horen dat ze niet (meer) voor fietsenwinkel .nl/be werken. En zo blijven we met onze gratis(in de aankoopprijs inbegrepen t.w.v 199,99€) servicebeurt in de kou staan.de fiets zelf doet het goed.

Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat je zo'n pech hebt met de servicepunten bij jou in de buurt. Het is altijd mogelijk om je fiets door ons op te laten halen voor een servicebeurt in ons distributiecentrum in Amsterdam. Dit ophalen en brengen is kosteloos. Dus deze optie is er altijd en kan ik je aanraden wanneer de servicepunten niet in de gelegenheid zijn om de servicebeurt uit te voeren.

Jan van de Kamp 06-03-2019

Via een vriend gewezen op een "tweede kansje" mountainbike van Cube. Vanwege de beschadigingen, welke duidelijk waren beschreven en gefotografeerd, wilde ik de fiets eerst graag zien en rijden. Na een belletje was dat zo geregeld. Zeer tevreden over deze klant gerichte aanpak!

Beste Jan,

Wat goed dat die vriend je op het tweede kansje gewezen heeft. Dit zijn goede fietsen voor een mooie prijs, ondanks de beschadigingen. Fijn dat je de fiets hebt kunnen uitproberen. Ik wens je veel plezier met je Cube mountainbike!

Patricia 06-03-2019

Mijn fiets was niet in voorraad. Hij zou in week 10 geleverd worden, maar uiteindelijk kwam hij al een week eerder. Hij werd bij levering helemaal in orde gezet. Prima service. Ik kon meteen een proefritje maken.

Beste Patricia,

Bedankt voor deze mooie review. Wat fijn dat je de fiets eerder kon krijgen dan je verwacht had en zo te spreken bent over de bezorgservice. Veel plezier met je nieuwe fiets!

Marit 03-03-2019

Vorig jaar een fiets gekocht, en alleen maar ellende gehad. Na 2 maanden moest de accu vervangen worden, daarna probleem met de ketting, en toen was de motor kapot. Via een servicepunt zijn deze onderdelen vervangen, maar dat duurde iedere keer meer dan een week. Kort daarna laadde accu niet goed meer op. Bij het servicepunt werd hij nagekeken, en werd mij verteld dat de accu goed is. Maar de problemen met opladen bleven. Gemeld bij fietsenwinkel.nl, geen reactie, na twee weken nog een reparatieverzoek gedaan en nu is de fiets weer bij het servicepunt. Ik heb de fiets daar vorige week gbracht, en daar staat hij nog steeds. Kortom, heel veel problemen met de fiets, en een slechte service. Ieder keer dat de fiets voor reparatie weg is kost me dat veel geld, omdat ik met het openbaar vervoer naar mijn werk moet reizen. Dus ik beveel dit bedrijf beslist NIET aan.

Beste Marit,

Ik begrijp heel goed dat je fiets zo vaak kwijt zijn voor reparatie heel vervelend is. En ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is als je zo'n pech hebt met je fiets. Reparaties kunnen soms even duren, vooral wanneer er onderdelen besteld moeten worden om de fiets weer helemaal in orde te maken. Mocht je een update willen over de reparatie dan kun je ons bereiken via de telefoon, chat, Facebook of Whatsapp. Bedankt voor je feedback.

Erik 01-03-2019

22 december fiets besteld. Orderbevestiging geeft week 2 als levertijd. In week 2 wordt ik gebeld dat het week 7 wordt. In week 7 op dinsdag via whatsapp contact of fiets die week komt. Medewerker bevestigd dat dit zo is en fiets op vrijdag wordt geleverd. Echter op vrijdag wordt er gebeld dat levertijd naar week 14 gaat verschuiven. Order gecancelled en je moet vervolgens een week wachten om geld terug te krijgen. Wordt ook geen moeite gedaan om de klant tegemoet gekomen of te compenseren voor leververtraging. Onbetrouwbare firma die zijn beloofde levertijden niet nakomt. Als het product niet op voorraad is hier niet bestellen.

Beste Erik,

Wat vervelend om te horen dat de levering van de fiets steeds werd uitgesteld. Dit is niet de service die wij willen leveren, uiteraard. We zijn afhankelijk van onze leveranciers wat helaas soms kan resulteren in uitgestelde levertijden. Dit vinden wij natuurlijk ook heel jammer, want het liefst geven we de klant de fiets zo snel mogelijk. Jammer om te horen dat je de order geannuleerd hebt. Bedankt voor je feedback.

Beer 01-03-2019

Afgelopen dinsdag telefonisch bij de winkel in Enschede een fiets besteld. Als ik de factuur direct zou betalen, zou ik de fiets voor het weekend in huis hebben.
Gisteren werd ik gebeld dat de fiets pas eind maart geleverd kan worden. Dit is me te laat (oude fiets is gestolen dus ik zit zonder fiets), dus aangegeven dat ik er dan vanaf zie.
En wat gebeurt er dan???? Dan duurt het nog 14 (!!!!!) dagen voordat de betaling terug wordt gestort, terwijl dit met 1 druk op de knop geregeld kan worden. Dit is gewoon oplichting!!!!

Overigens heb ik al een aantal malen contact gehad met de klantenservice, maar de kwaliteit daarvan is helemaal bedroevend!

Beste Beer,

Ik begrijp dat als je de fiets snel verwacht en dit vervolgens niet mogelijk is dat dit nogal teleurstellend is. Dat vinden we ook heel vervelend voor je. We zijn afhankelijk van de leverancier die soms de verwachte levertijd niet kunnen nakomen. De 14 dagen terugstorten is uiterlijk en gebeurt dus in veel gevallen eerder. Bedankt voor je feedback.

Lydia 01-03-2019

We waren in eerste instantie erg content met fietsenwinkel.nl. De verleidelijke prijzen brachten er ons toe om daar onze elektrische fiets te kopen. Echter daarna begon de ellende. Iedere keer problemen met de remmen en ketting die ratelde. Onverantwoord om er nog op te fietsen daar de remmen nauwelijks werkten. Na een bezoek aan een servicepunt was het na 1 a 2 weken weer mis. Nog en ander servicepunt geprobeerd, maar de problemen bleven bestaan. Uieindelijk zou de fiets opgehaald worden voor reparatie. De dag zelf kwam er niemand opdagen. Bleek de chauffeur eerder te zijn dan het afgesproken tijdstip en had hij van te voren ook geen sms gestuurd zoals de afspraak is. Uiteindelijk is de fiets ogehaald. We zouden hem zo werd ons verteld uiterlijk 2 weken kwijt zijn. Dit is vandaag al drie weken geleden en net gebeld en er werd ons gezegd dat er nog geen onderdelen binnen zijn dus dat daar nog op gewacht moet worden. Dit gaat nu ws dus wel meer dan 4 weken duren!!!! Onze zoon gebruikt deze fiets voor vervoer naar school en de buskosten lopen inmiddels hoog op. We hebben ter compensatie een bedrag van 30 euro teruggestort gekregen, maar dat staat niet in verhouding met de buskosten en het ongemak dat je ruim een maand een fiets niet hebt die je nog maar 3 maanden in gebruik hebt gehad. De volgende keer koop ik mijn fiets gewoon bij de dealer!! Daar krijg je tenminste nog een leenfiets mee. Voor ons geen fietsenwinkel.nl meer!!!!!!!
Officiele reactie van Fietsenwinkel 01-03-2019

Beste Lydia,

Ik vind het heel vervelend om te horen dat je al meerdere malen gedoe hebt gehad met ons. Daarvoor onze excuses. Ik begrijp dat dit je mening over ons niet ten goede komt. We zijn met onderdelen afhankelijk van onze leveranciers en hebben dus helaas geen invloed op de levertijd van de onderdelen. Hopelijk kun je toch snel weer genieten van de fiets.

Richard 27-02-2019

Cube aim pro besteld. Goede service over de telefoon en fiets was binnen 3 dagen geleverd. Bij aflevering in het voorwiel en achterwiel een slag en sleet ook aan bij de remschijven. Andere fiets duurde 1 tot 2 weken om te leveren. Geen compensatie aangeboden en liep dus de winkel uit zonder fiets. Geld terug krijgen duurt ongeveer een week vertelde de verkoper mij.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 28-02-2019

Beste Richard,

Wat jammer dat de fiets met schade afgeleverd werd. Dat natuurlijk niet hoe je van ons de fiets kunt verwachten. Begrijp dat dat teleurstellend is als je je fiets komt ophalen. Mocht je je toch nog bedenken en wel de fiets bij ons wilt bestellen, neem dan vooral contact met ons op.

L. Wienen 27-02-2019

Ik heb in week 1 een gazelle esprit besteld , beoogde levertijd week 4 nu al voor de 3e keer uitgesteld naar week 13!!!!! Elke keer hoor ik dat gazelle uitgerekend dat model maar steeds niet levert????? Nagekeken wanneer en hoe het telkens wordt uitgesteld en er blijkt eem patroon in te zitten . Elke 3 weken krijg ik op vrijdag een mailtje dat de verwachte fiets in de week erna geleverd gaat worden vervolgens krijg ik in die week telkens op woensdag een telefoontje dat het nog eens 3 weken langer gaat duren!!!! Toeval???? Nee denk ik dan ik wordt aan t lijntje gehouden!!!! Heb nog steeds geen fiets!!!! Kortom nooit meer fietsenwinkel.nl
Officiele reactie van Fietsenwinkel 27-02-2019

Beste L. Wienen,

Ik kan me goed voorstellen dat dit heel vervelend is. Dit is ook niet de gang van zaken bij ons. Daarvoor onze excuses. Je wordt uiteraard niet aan het lijntje gehouden door ons, al kan ik begrijpen dat je misschien dat idee hebt. Wij willen natuurlijk de fiets zo snel mogelijk bij jou leveren. Helaas zijn we dan afhankelijk van de leverancier.

Nogmaals onze excuses en hopelijk ga je toch nog veel plezier beleven van de fiets ondanks het lange wachten.

Wesley 25-02-2019

Top bezorger! Neemt de tijd om vragen te beantwoorden en stelt de fiets goed afz
Officiele reactie van Fietsenwinkel 25-02-2019

Beste Wesley,

Bedankt voor je feedback. Goed om te horen dat je zo tevreden bent over onze bezorger. Ik wens je veel plezier met je nieuwe fiets.

D.Haalboom 21-02-2019

Prima advies gekregen van de chat-medewerker waardoor we onze mening konden bepalen.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 22-02-2019

Beste,

Bedankt voor de feedback. Goed om te horen dat je gebruik hebt gemaakt van onze chat functie en dat dit je verder heeft geholpen.

R.A.Jansen 19-02-2019

Scherpe prijs, goede (telefonische) begeleiding. Duidelijke uitleg over het product.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 20-02-2019

Beste,

Bedankt voor je feedback. Goed om te horen dat je zo positief bent over ons!

Marc Tros 15-02-2019

Zojuist een mooie Gazelle Ms Grace en Brinckers Bretagne M8 LTD aangeschaft.

Zeer vriendelijke en professionele verkoop, telefonisch afgehandeld, met relevante technische toelichting en goed persoonlijk advies.

Geen overbodig opdringen van producten (verzekeringen ed) die voor onze woonsituatie in het buitenland niet van toepassing zijn. Gewoon zoals het hoort!

We zullen binnenkort contact opnemen om ook de kinderfietsen te bestellen.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 20-02-2019

Beste Marc,

Wat fijn om te horen dat je zo tevreden bent over onze service. En helemaal top dat je van plan bent om kinderfietsen bij ons te bestellen. Klanten die terugkeren zijn altijd fijn.

Nog veel fietsplezier gewenst!

Wilco 12-02-2019

levering van mijn fiets laat erg lang op zich wachten, geen duidelijk antwoord op de leverdatum, voor de 4e keer wordt de afgesproken leverdatum niet gehaald. Telefonische klantenservice lijkt machteloos te staan en heeft weinig slagkracht. Wachttijden van 25 minuten zijn geen uitzondering....
Nog steeds geen duidelijkheid over levering van het kenteken en de fiets

2e geval: Bestelling van dubbele fietstas werd foutief geleverd (enkele tas). Vraag om deze retour te sturen, dus gedaan. Ontvang 1 week later opnieuw een enkele tas. Wilde men dat ik deze opnieuw retour stuurde. Ik heb gevraagd, de 2e tas gewoon na te sturen.... Uiteindelijk zo gedaan, maar daardoor wel de kerstdatum gemist (zat dus zonder kado...)
Officiele reactie van Fietsenwinkel 13-02-2019

Beste Wilco,

Wat vervelend om te horen dat je langer moet wachten op je fiets. Ik kan begrijpen dat je zo snel mogelijk wilt genieten van je nieuwe fiets. Het komt helaas soms voor dat onze leveranciers de verwachte levertijd niet kunnen halen wanneer een fiets bijvoorbeeld erg populair is.

Het twee keer foutief leveren van de fietstas had natuurlijk niet mogen gebeuren en daarvoor ook onze excuses. Heel vervelend dat je deze niet als cadeau hebt kunnen geven tijdens de Kerst dagen. Hopelijk kan degene alsnog genieten van de fietstas.

Hopelijk kun jij ook snel genieten van je fiets. Mocht je nog vragen hebben kun je ons altijd contacten!

Wilco66 13-02-2019

Bas,
Je dossier van dit geval is duidelijk niet in orde. De levering wordt telkens uitgesteld, omdat het leveren van het kenteken al meer dan 5 weken op zich laat wachten. Tip: verdiep je in het specifieke geval, voordat je met een conclusie komt

Wilco66 13-02-2019

En voor wat betreft het genieten van de fietstas? Zoals je weet, wacht ik nog op de fiets.... dus van genieten is het nog niet gekomen helaas...

Cindy 10-02-2019

Goede service. De fiets werd op de afgesproken dag geleverd. Een half uurtje ervoor zoals afgesproken een sms en 10 min ervoor een telefoontje om te verwittigen dat ze eraan kwamen. Klantendienst is ook makkelijk te bereiken en geeft een duidelijk antwoord op alle vragen.

Beste Cindy,

Wat fijn om jouw feedback te mogen lezen! Bedankt voor het delen en heel veel fietsplezier toegewenst.

Ine 10-02-2019

Heel fijne shop, snelle en goede service, fijne levering, goed contact, heel klantvriendelijk. Aanrader!

Beste Ine,

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons en het mooie compliment! Heel veel fietsplezier toegewenst met jouw nieuwe aankoop.

corne 09-02-2019

was heel tevreden over de aankoop maar nu de accu slecht wordt kan namelijk nog maar 30km rijden in plaats van 120km die belooft zijn. accu is door gemeten en blijkt 85% te zijn maar naar mijn beleving moet er dan toch nog minimaal 80km met te rijden zijn. Zo zonde dat ze het niet oplossen

Beste Corne,

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons.
Deze ochtend hebben wij ook op jouw klacht gereageerd op een ander online platform.
Het is vervelend dat de beoogde kilometers niet behaald worden, de accu is getest en samen met de fabrikant goed bevonden. Een accu neemt elk jaar in capaciteit af, daarnaast zijn er nog enkele andere factoren die ervoor zorgen dat de accu niet meer dezelfde kilometers behaald. Deze factoren zijn terug te vinden via de volgende link: https://bit.ly/2IMC3a4

Uitstekend!!! 07-02-2019

Nadat de fiets van onze dochter was gestolen heb ik contact opgenomen met Fietsenwinkel. Het eerste wat mij opviel was de reactie... heel betrokken en betreurden dat dit was gebeurd. Alsof het haar zelf was overkomen!! Dan volgde een zeer goede uitleg over de vervolg stappen en binnen een aantal dagen zeer snelle afhandeling van de verzekering!

Enig minpuntje vond ik dat dezelfde fiets een levertijd heeft van 10/11 weken!
Officiele reactie van Fietsenwinkel 08-02-2019

Beste,

Wat een mooi compliment, bedankt voor het delen! Het is natuurlijk al vervelend genoeg als zoiets gebeurt, ik hoop dat de fiets inmiddels wel al geleverd is zodat jullie dochter hier weer gebruik van kan maken.
Helaas kan het inderdaad voorkomen dat er zo'n lange wachttijd voorkomt. Dit heeft vaak te maken met het productieproces.

Inge 05-02-2019

Super slechte service. 1 dag voordat ik de fiets mocht komen halen werd ik gebeld dat de fiets niet meer leverbaar is. Een alternatief bieden ze niet voor een nieuwe fiets.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 05-02-2019

Beste Inge,

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons. Dit is niet onze standaardprocedure, indien jij een alternatief wenst kan jij ons dan jouw eerdere gegevens toesturen in een privé bericht? Dit is mogelijk via onze social media kanalen of via ons e-mail adres: info@fietsenwinkel.nl. Alvast bedankt en mijn excuses voor het ontstane ongemak.

Officiele reactie van Fietsenwinkel 05-02-2019

Beste Inge,

Mirko 03-02-2019

Heel goede service! Heel tevreden met de attentie van de medewerkers - van bestelling tot levering.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 04-02-2019

Beste Mirko,

Wat goed om te horen dat alles positief is bevallen. Zo horen we het graag! Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons.

Anoniem 26-01-2019

Duidelijke site en duidelijke prijs. Door de bundels kun je eenvoudig een accessoire toevoegen. Alleen jammer dat je een wbepaald merk niet in een filiaal kunt afhalen. Bezorg service is echter goede optie.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 29-01-2019

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons.
Het afleveren is op sommige locaties inderdaad niet mogelijk omdat wij daar geen dealer zijn van een specifiek merk.
Wij wensen jou heel veel fietsplezier toe!

Tiga 26-01-2019

Er was ruime keus in fietsen. De uitleg was professioneel en op een prettige manier. De mogelijkheid om zowel binnen als buiten proefritjes te maken. De administratieve behandeling en levering was heel correct.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 29-01-2019

Beste Tiga,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons en het delen van jouw positieve feedback. Wij wensen jou heel veel fietsplezier toe!

Rianne 24-01-2019

Duidelijk menu. Genoeg filters. In een paar tikken juiste artikel gevonden, besteld en betaald
Officiele reactie van Fietsenwinkel 25-01-2019

Goedemiddag Rianne,

Wat goed om te horen dat je zo tevreden bent! :-)

We wensen je veel fietsplezier toe!

Maarten - Fietsenwinkel.nl

Last 23-01-2019

Ik zou iedereen heel sterk afraden om hier een fiets te kopen. De verkoop incl. veelbelovend servicepakket is namelijk prima. Prachtig praatje, prachtig gelikte fiets. Sept. 2017 gekocht en sindsdien al zeker tien keer wat mee gehad. En het grootste probleem is de communicatie met fietsenwinkel.nl en vooral het feit dat je de fiets iedere keer enorm lang moet missen. Geen vervangend vervoer, dus weer met het (dure) ov, terwijl je een fiets van 3000 euro hebt gekocht. En dan lees ik hieronder in de reviews heel vaak dit zelfde verhaal!! Op 10-1 nog, zelfde fiets, zelfde verhaal. En fietsenwinkel.nl doet gewoon niets. Zegt alleen dat je een klacht kunt indienen. Ja, en dan?? Nu heb ik vandaag een uur aan de telefoon gezeten met de mededeling dat ik het niet meer accepteer. En het vandaag opgelost moet worden. Krijg ik de belofte vandaag nog teruggebeld te worden. We gaan het zien..
Officiele reactie van Fietsenwinkel 24-01-2019

Beste Last,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons. Ik hoop dat er inmiddels telefonisch contact is geweest waarbij er meer toelichting is geweest op de situatie. Dit is natuurlijk niet de service die jij mag verwachten. Indien dit niet is gebeurd dan ontvangen wij graag jouw gegevens middels een privé bericht of e-mail: https://bit.ly/2EDbyqm. Mijn excuses voor al het ongemak.

Last 24-01-2019

Nee, helaas is er nog geen telefonisch contact met toelichting op de situatie geweest. Zeker nog niet opgelost dus. Fiets sinds 10 januari nog niet gerepareerd!! We wachten af

willeke 23-01-2019

Wij hebben een fiets gekocht via de site perfect. Toen kregen wij al gauw dat de datum die wij gekozen hadden niet kon omdat de fiets er nog niet was. zo gauw dit wel was kregen we een mail en kon ik niet. Heb gebeld en Mw was vriendelijk aan de telefoon en hebben samen de beste mogelijkheid voor beiden partijen uitgekozen. De aflevering ging ook perfect op tijd. Jullie zaak zal ik zeker aanbevelen aan vrienden en familie.

Beste Willeke,

Bedankt voor het delen van jouw feedback en het mooie compliment. Het is jammer om te lezen dat de fiets iets later is geleverd maar gelukkig wel in goed overleg! Wij wensen jou heel veel fietsplezier toe!

Tiga 23-01-2019

Beste Tiga,

Bedankt voor jouw feedback. Het doet ons deugd te horen dat je zo tevreden bent met onze dienstverlening. Wij wensen jou heel veel fietsplezier toe!

arjang 22-01-2019

In augustus een Cortina U1 gekocht. Vriendelijk afgeleverd, maar de fiets trapte niet soepel en gelijkmatig rond. Na de nodige mails op en neer kon de fiets pas begin november terecht bij het servicepunt in Eindhoven. De monteur constateerde een kromme crank die besteld moest worden. Eind december, ruim 4 maanden na de aankoop, was het dit bedrijf nog niet gelukt om het euvel te verhelpen. 20 mailwisselingen, waarbij ik steeds zelf het initiatief heb moeten nemen, verschillende beloften van hun kant uit die ze vervolgens niet wilde nakomen en een hoop ergernis bij mij later, heb ik aangegeven dat ik mijn geld terug wilde. Ze gaven aan dat dat niet kon omdat de fiets al vier maanden oud was. Duidelijk gemaakt dat dat het gevolg was van hun klantonvriendelijke handelen, daarna hebben ze steeds geweigerd om inhoudelijk in te gaan op mijn verzoek. Ze beloven van alles, vinden alles vervelend, maar weigeren om te doen wat nodig is. Waardeloze service, slechte organisatie, hier koop ik nooit meer een fiets.

Beste Arjang,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons. Dit is zeker niet de service die jij van ons mag verwachten, ook de tijd dat het allemaal in beslag neemt. Onze excuses voor het ongemak en de ergenis die is ontstaan door deze situatie.

Helaas kan ik op dit moment geen verdere inhoudelijke reactie op de situatie geven. Kan jij ons contacteren via 1 van onze social media kanalen of via WhatsApp met hierin jouw bestelnummer of jouw postcode- en huisnummer: https://bit.ly/2Con5ap. Alvast bedankt.

arjang 23-01-2019

Dit is de standaard reactie van uw bedrijf.
Het registratienummer bij alle emailwisselingen was steeds #348828, dit kunt u gemakkelijk terugzoeken. Mijn laatste mail staat hieronder, die kan dan gelijk ook beantwoord worden:

Beste mevrouw Esther,

Dank voor uw bericht. Ik weet niet hoeveel kilometer er op de fiets gereden is, maar veel kan het niet zijn i.v.m. de klachten die de fiets vanaf het begin veroorzaakt.

De fiets is naar het servicepunt aan de Stratumsedijk in Eindhoven gebracht omdat Valkenswaard te ver weg is om met een slecht functionerende fiets naar toe te fietsen.

Vervolgens heeft uw bedrijf het niet voor elkaar gekregen om de fiets gewoon daar te laten maken zoals het zou moeten. Daarom heb ik na 4 maanden aangegeven dat ik het aankoopbedrag terug wil. Op deze vraag is niet inhoudelijk gereageerd.
Dan komt onlangs het verzoek om de fiets weer naar Valkenswaard te brengen en nu weer eventueel naar een ander servicepunt. Ik wil antwoord op drie vragen:

Waarom lukt het vier maanden niet om mijn fiets te repareren in Eindhoven?

Waarom word ik als klant steeds van het kastje naar de muur gestuurd?

Waarom is uw bedrijf niet bereid om een ondeugdelijk afgeleverd product terug te nemen, het aankoopbedrag te retourneren nu is gebleken dat uw bedrijf niet bereid is om het euvel te verhelpen?

Ik lees graag de concrete antwoorden op deze vragen van u.

Beste Arjan,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Helaas kan ik niks terugvinden met het opgegeven nummer, wij vragen inderdaad vaak om een prive bericht wegens privacy redenen maar ook om eerdere correspondentie na te gaan e.d.
Op dit moment kan ik helaas nog steeds geen inhoudelijke reactie plaatsen op de gestelde vragen. Niet elk service punt is namelijk uitgerust met het materiaal om problemen te verhelpen met elk merk fiets, indien het bijvoorbeeld een Gazelle fiets betreft dan zoeken wij naar een service punt dat ook een Gazelle dealer is. Hierbij kijken wij ook naar de afstand van het service punt ten opzichte van het adres dat bij ons bekend is.
Graag zie ik de eerder gevraagde gegevens tegemoet.

arjang 23-01-2019

Natuurlijk kunnen jullie ook dit weer niet terug vinden. 20 mails met hetzelfde nummer waarop reacties zijn gekomen van cecile, saskia en timothy. Het is steeds hetzelfde liedje. Volgende excuus is vast het nieuwe digitale systeem, die had ik eerder al van jullie gehoord. Het servicepunt Eindhoven kan prima een crank van een Cortinafiets vervangen. Dat kan elke fietsenmaker. Een crankentrekker kost 16,99 mochten ze die niet hebben bij jullie eigen servicepunt en de crank is bij Cortina op voorraad of snel leverbaar. Ik denk dat het voor eventuele lezers zo duidelijk genoeg is dat jullie service heel erg te kort schiet. Het is geen kwestie geweest van niet kunnen, maar niet willen.

Beste Arjan,

Het klopt dat wij inderdaad een nieuw systeem hebben waarbij dit nummer niet voorkomt. Wij vragen nu om gegevens die nodig zijn om jou verder te kunnen helpen en om de situatie na te gaan. Dit staat tevens los van de service, wij willen jou verder helpen en daarbij moeten gegevens geverifieerd worden. Dit is niet anders als dat wij ook telefonisch moeten nagaan.
Daarnaast was het voorbeeld van de Gazelle niks anders dan een voorbeeld van een situatie die zich voor kan doen. Zolang er geen aanvullende gegevens worden verzonden kunnen wij niet kijken naar een oplossing voor het probleem.

a 16-01-2019

Zondag 6 januari een elektrische fiets besteld. Deze zou woensdag al geleverd worden. Het bestelproces verliep soepel.

Woensdag netjes 15 minuten voor bezorgen gebeld door de chauffeur dat hij eraan kwam. Bij aankomst haalt hij de fiets uit de doos. De bagage drager blijkt vol beschadigingen te zitten. De chauffeur baalde erg en liet blijken dat dit niet de eerste keer is dat het gebeurd. Uiteraard fiets geweigerd.

Zaterdag 13 januari zou ik de nieuwe fiets geleverd krijgen. Deze keer geen bericht op de dag zelf een half uur van tevoren. Gelukkig was ik thuis. Deze keer kwam er een fiets zonder beschadigen uit de doos. Uiteraard een rondje gefietst om te kijken of als naar behoren werkt. Fietste heerlijk, dus ik was blij. Na het rondje bleek alleen dat de oplader niet mee was geleverd.
Chauffeur heeft meteen gehandeld en gebeld met fietsenwinkel. Er zou een oplader geleverd worden op maandag of dinsdag. Helaas kon ik dus niet een fietstocht maken, aangezien de accu maar 20% opgeladen was en het slecht is voor de accu om deze leeg te fietsen.

Zaterdag meteen gebeld en aangegeven dat ik tevreden ben met de fiets, maar zeer ontevreden met eerst een beschadigde fiets en daarna een fiets zonder oplader. Belofte van de jongeman dat maandag terug gebeld te worden.

Maandag 14 januari word ik niet gebeld, dus bel ik zelf. Mevrouw aan de lijn ziet in de computer niet een melding dat ik terug gebeld zou worden en ook niks over mijn vraag om met de teamleider te hebben over compensatie (zou eigenlijk vanuit fietsenwinkel moeten komen na 2 van dit soort fouten). Deze mevrouw gaat er meteen achteraan. Ik krijg even later het bericht dat ik de bezorgkosten terug krijg. Prima voor dat moment. Er was mij zaterdag gezegd dat ik maandag of dinsdag de oplader zou krijgen, dus dat wachtte ik nog even af.

Dinsdag eind van de dag nog geen oplader. Dus weer een e-mail naar fietsenwinkel gestuurd. BLIJKT DE OPLADER NIET BESTELD!!! En ze kunnen me ook niet vertellen wanneer de oplader geleverd zal worden. En dat in deze tijd waar ieder pakket gevolgd kan worden.

Ondertussen heb ik al een paar dagen een ongebruikte fiets in de schuur. Mijn beoordeling is daarom vooral gebaseerd op het gehele proces en het feit dat ik geen fiets heb om op te fietsen. De eerste pret is er nu echt wel af van het kopen van zo een fiets.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 18-01-2019

Beste Alja,

Het spijt me te horen dat er een aantal dingen zijn misgelopen met betrekking tot de aflevering van uw fiets. Dit is natuurlijk niet de service die je van ons mag verwachten. Mijn excuses voor het ongemak dat hiermee veroorzaakt is.

Alhoewel de laders van dit type fiets wel al in bestelling staan, komen deze na het weekend pas bij ons binnen. We begrijpen natuurlijk dat iedere dag telt - zeker met dit mooie weer. We willen u daarom bij wijze van uitzondering voorzien van een snel-lader, zonder extra kosten. Deze gaat vandaag bij ons de deur uit en zal dus - afhankelijk van PostNL - hopelijk morgen al bij u binnen zijn. We hopen dat deze oplossing enig soelaas biedt in de situatie.

Verder stellen we uw feedback op prijs. Dit gebruiken we dan ook om onze toekomstige dienstverlening te verbeteren. Mocht u verdere vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen.

Maarten - Fietsenwinkel.nl

Evelien 14-01-2019

Zeer goed en kundig geholpen en een eerlijk verhaal gehoord. Snelle levering en top service.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 15-01-2019

Beste Evelien,

Bedankt voor het delen van jouw positieve ervaring met ons! Wij wensen jou heel veel fietsplezier toe.

Gerrit 13-01-2019

Een Puch fiets gekocht tijdens de Black Friday. Na 1,25 jaar schiet het achterspatbord los en draait mee met de achterband. Gevolg is dat mijn dochter op de straat viel en de fiets niet meer kan rijden.

De oorzaak bleek roest bij de ophanging, ter hoogte van het slot, van het spatbord. Vervolgens aanspraak gemaakt op garantie.
Helaas, volgens Fietswinkel.nl is dat geen garantie maar slecht onderhoud. Je moet hem namelijk binnen stallen, regelmatig inspuiten met vaselinespray en je fiets afdrogen als hij nat is geworden.

Helaas wonen wij in een stad en kan de fiets niet binnen staan. Was netjes geweest als Fietswinkel op haar website vermeld je fiets binnen moet staan omdat je anders geen garantie krijgt. Mijn Kronan van 17 jaar oud staat altijd buiten en die houdt het wel vol.

Beste Gerrit,

Bedankt voor het delen van jouw feedback.

Ht is erg vervelend om te moeten lezen dat jouw dochter hierdoor gevallen is en wij hopen dat alles goed gaat.

Wij kunnen heel goed begrijpen dat dit niet de gewenste reactie is wanneer dit probleem gemeld wordt. Echter zijn de voorwaarden voor het repareren van de fiets terug te vinden op onze website: https://bit.ly/2yeUJwv. Omdat er geen gegevens zichtbaar zijn kan ik helaas geen uitspraken doen over het feit dat er service beurten zijn uitgevoerd. Indien dit niet het geval is dan had het probleem eerder opgemerkt kunnen worden waarna actie had kunnen worden ondernomen.

Supertevreden klant 13-01-2019

goede service bij de aankoop, eventuele hulp via chat mogelijk. Bij aflevering word de laatste dingen afgemonteerd. bij telefonische bestelling zelfs 5% korting. Ofterwel een supergoede winkel/webshop!

Beste,

Wat fijn om jouw ervaringmet ons te lezen! Bedankt voor het delen van jouw compliment met ons, heel veel fietsplezier toegewenst!

Marcel 10-01-2019

Wat een waardeloze bende bij fietsenwinkel.nl ik heb hier 2 electrische fietsen gekocht ze zijn allebei 1.5 jaar oud en steeds kapot accu motor alles word vervangen dat is natuurlijk logisch wat dat is garantie.
Nu heb ik een onderhoudspakket aangeschaft met vervangend vervoer maar als je vraagt om vervangend vervoer krijg je te horen dat ze dat niet hebben en heb jij als klant gewoon pech.
Een brinkersfiets van maar liefs €2850 en dan alleen maar ellende.
Fietsenwinkel heeft een leuk concept bedacht je mag je fiets bij een servicepunt brengen maar als de desbetreffende fietsenmaker voor weinig moet werken want dat is wat fietsenwinkel afdwingt bij hun monteurs dan ben jij als koper de sjaak.
En word er weinig onderhoud gedaan ja op papier natuurlijk wel maar in werkelijkheid sta je zo weer bij het servicepunt.
Ik zou iedereen adviseren gewoon een beetje meer te betalen zodat je kan genieten van je fiets.
Oja de fietsen van mij werden zo op de oprit gezet met het stuur zadel etc etc los alsof hij zo uit een doos kwam en de koeriers deden er niks aan.
Oja nu staan er 2 fietsen bij de monteur en kan ik de bus gaan betalen hoe vind je dat moet niet gekker worden nog 1x geef ik ze de kans om het op te lossen daarna rij ik naar Amsterdam en donder ik die fietsen daar de winkel in het liefst door het raam.
Wat een bende bij deze winkel.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2
Officiele reactie van Fietsenwinkel 11-01-2019

Beste Marcel.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons.
Bij de verschillende pakketten die wij aanbieden is vervangend vervoer niet inbegrepen, deze informatie is dus niet helemaal juist en kan worden teruggevonden via de volgende link: https://bit.ly/2JGeOin. Wanneer een reparatie langer duurt dan 3 weken dan doen wij ons uiterste best om een leenfiets te regelen echter moeten deze dan ook wel beschikbaar zijn. Onze excuses dat dit zo wordt ervaren.

De doorgegeven informatie met betrekking tot de service/reparaties die via onze servicepartners verlopen, alle mankementen van een fiets worden doorgegeven en indien er bepaalde reparaties niet zijn uitgevoerd dan horen wij dit altijd graag zodat er kan worden gekeken naar een oplossing tussen de servicepartner en ons. Maar het allerbelangrijkste is dat het probleem wordt verholpen met de fiets.

Helaas kunnen wij op dit moment niet nagaan wat er allemaal precies is gebeurd, hiervoor ontvangen wij graag een bestelnummer of jouw postcode en huisnummer via onze andere contactkanalen: https://bit.ly/2Con5ap. Alvast bedankt.

CDangerman 10-01-2019

Zodra je een fiets wil kopen dan zijn ze heel vriendelijk bij de klantenservice. Je wordt prima geholpen hele goede service. Maar zodra je een probleem heb met je fiets, dan is de service ver te zoeken! Ik ben erg teleurgesteld in de gang van zaken. Ik heb nu al te horen gekregen dat ik waarschijnlijk een paar weken mijn fiets niet kan gebruiken. Mijn fiets heb ik nodig in het dagelijks leven en voor mijn werk. Dat ik daardoor een probleem heb is niet hun pakkie aan. Krijg simpelweg te horen. Sorry zo werkt onze procedure niet. Er is geen leenfiets of iets mogelijk. Vriendelijkheid en medewerking is ver te zoeken bij de klantenservice en vooral heel traag met het afhandelen van het probleem. Helaas zou ik op deze manier hier nooit meer een fiets kopen en aanbevelen bij anderen. Ik ben erg teleurgesteld in deze fietsenwinkel.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 10-01-2019

Beste Cdangerman,

Bedankt voor het delen van jouw feedback.

Het is natuurlijk erg vervelend om de fiets een tijd kwijt te moeten zijn, deze informatie wordt echter wel vermeld op onze webpagina via de volgende link: https://bit.ly/2yHScKT. Of moet telefonisch naar jou toe gecommuniceerd zijn. Het komt natuurlijk ook vaker voor dat de fiets dagelijks als vervoersmiddel wordt gebruikt. Wij proberen onze klanten zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te helpen zodat zij weer gebruik kunnen maken van hun fiets. Indien er onderdelen besteld moeten worden om jouw fiets gerepareerd te krijgen dan kan het inderdaad iets langer in beslag nemen.

Leenfietsen hebben wij helaas maar beperkt beschikbaar en worden pas verstrekt indien de reparatie langer dan 3 weken in beslag neemt.

Jouw feedback zal uiteraard worden meegenomen voor het optimaliseren van onze service.

CDangerman 11-01-2019

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor je e-mail.

Onze experts gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag!

We komen er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Uiterlijk binnen twee werkdagen.

Fietsenwinkel Team

Ik wacht nog steeds op mail waar ik mijn fiets heen kan brengen. Nu de derde werkdag.

Yessiritsme 08-01-2019

Fietsenwinkel.nl is de perfecte shop tot je je product hebt (en zij je geld). Daarna is de service huilen met de pet op. Wie achteraf geen vragen of problemen heeft, geeft deze winkel een hoog cijfer door de lage prijzen, maar heb je een probleem, dan ontdek je hoe ze de prijs zo laag kunnen houden. Was enigszins misleid door de lay-out van de website en dacht dat het misschien een filiaal was van Coolblue, waar ik de afgelopen 4 jaar al meer dan 25 spullen bestelde zonder ooit één probleem te hebben dat niet instant werd opgelost. Fietsenwinkel.nl is duidelijk van een ander kaliber. Afrader!

Beste Yessiritsme,

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons.
Wij proberen onze klanten altijd zo uitgebreid en duidelijk mogelijk te helpen.
Helaas is ons niet duidelijk wat het probleem op dit moment is door het missen van verdere referenties. Graag ontvangen wij jouw gegevens in een privé bericht via een van onze andere contactkanalen zodat wij kunnen kijken naar een oplossing: https://bit.ly/2Con5ap. Alvast bedankt.

Beste Yessiritsme,

Bedankt voor het delen van jouw feedback met ons.
Wij proberen onze klanten altijd zo uitgebreid en duidelijk mogelijk te helpen.

RMW 07-01-2019

De fiets die ik hier heb aangeschaft is prima. Echter als je in contact komt met de klantenservice, is de klantvriendelijkheid ver te zoeken. Een stroperig orgaan, dat niet met de klant meedenkt. Geld is binnen, dus er wordt niets meer voor je geregeld, of met je meegedacht. Hier valt nog veel winst te behalen voor deze winkel...
Ik ben zeer onbeschoft te woord gestaan door Damien. Een teamleider spreken of iemand die beslissingen mag nemen is op geen enkele manier mogelijk, ook niet per mail.
Ik raad deze winkel niet aan. Het risico dat je contact met ze op moet nemen en problemen niet opgelost worden, is te groot. Daarnaast word je ook nog onbeschoft te woord gestaan. Jammer!

Beste RMW,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons.
Dit is natuurlijk niet de service die wij onze klanten willen bieden! Om na te gaan wat er precies is gebeurd en om te kijken naar een oplossing lukt op dit moment helaas niet, er zijn geen gegevens zichtbaar.
Graag ontvangen wij jouw bestelnummer of jouw postcode en huisnummer via een van onze andere contactkanalen ( https://bit.ly/2Con5ap ). Alvast bedankt voor het toesturen.

Desiree 03-01-2019

Mooie en duidelijke site
Via internet Fietsenwinkel.nl overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
En niet geheel onbelangrijk een mooie fiets voor een zeer goede prijs.
Ben erg blij met deze fiets.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 04-01-2019

Beste Desiree,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons! Wij zijn blij om te lezen dat de fiets erg bevalt en wensen jou dan ook veel fietsplezier toe!

Officiele reactie van Fietsenwinkel 04-01-2019

Beste Desiree,

Mark 02-01-2019

1. Beperkte service in winkels.
2. Proces voor reparatie lang en onhandig.

Ik koos voor fietsenwinkel.nl boven andere webwinkels vanwege de lokale winkels die zij hebben en daarmee betere service (in potentie) kunnen leveren.

Mijn fiets was keurig geleverd en in elkaar gezet bij de winkel. In de loop van twee weken kwamen wat problemen met de versnellingen aan het licht. Terug in de winkel bleek dat men daar enkel fietsen verkoopt en niets aan reparatie doet. Daarvoor moet online een formulier ingevuld worden waarna er een servicepunt wordt toegewezen. Zelf een fietsenmaker uitkiezen en de rekening opsturen is niet mogelijk.

Het online formulier wat ingevuld moet worden voor de reparatie is omslachtig. Er moeten allerlei gegevens ingevuld worden die fietsenwinkel.nl zelf zou kunnen vinden aan de hand van het bestelnummer. Kleinigheidje is ook dat er een foto MOET worden geplaatst, zelfs als het probleem (naafversnelling) niet op foto is vast te leggen.

In de bevestigingsmail staat dat men binnen 2 dagen reactie krijgt. Aan het einde van de 4e werkdag heb ik zelf maar even gebeld. Blijkbaar was men een servicepunt aan het zoeken in de buurt van het factuuradres en niet van het adres waar de fiets geleverd was. Na dit duidelijk te hebben gemaakt wordt er opnieuw een servicepunt gezocht, wel weer 2 werkdagen wachttijd (dat is de prognose in ieder geval).

Ik ben helaas nog niet helemaal klaar met de klantenservice van fietsenwinkel.nl, maar ik heb genoeg ervaring om een negatief oordeel te vellen. Ik was beter af geweest bij een andere webwinkel waar de fiets goedkoper was, of bij een lokale fietsenwinkel waar de service beter is.
Officiele reactie van Fietsenwinkel 03-01-2019

Beste Mark,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons.
Het is natuurlijk erg vervelend om te moeten vernemen dat de service zo wordt ervaren. En natuurlijk dat dit al zo snel is gebeurd na de levering van de fiets!

Wij hebben naast het formulier op de website ook nog andere manieren om met ons in contact te komen wanneer er geen afbeelding noodzakelijk is. Op de pagina waarop het formulier ingevuld kan worden staat ook dat er binnen 4 werkdagen contact zal worden opgenomen. De bevestigings e-mail zal ik door jouw opgegeven informatie laten aanpassen.
Helaas kunnen wij met de informatie via deze pagina niet nagaan wat er precies allemaal is gebeurd omdat er geen informatie van de bestelling staat vermeldt. Deze informatie kan worden doorgegeven via een van onze contactkanalen; https://bit.ly/2Con5ap.

Alvast bedankt.