Computerpirates - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Computerpirates.

Schrijf een review voor deze winkel

Deze winkel is in het afgelopen jaar nog niet beoordeeld en heeft daarom geen cijfer. Wil jij anderen helpen door het schrijven van een review? We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.

Ben 21-11-2016 Via de website gekocht

Beamers advies en levering

Snel en helder persoonlijk advies m.b.t. keuze van beamer binnen beschikbaar budget. Contact en zendingsbegeleiding prima geregeld. De prijs van het artikel bleek gunstiger dan op de website, bij aankoop van 2 apparaten.

Pluspunten

• Advies

Ravindra 11-07-2016 Via de website gekocht

De site via Pricewatch van Tweakers gevonden. Snel en makkelijk te bestellen beamer.

Snelle levering.

Assortiment
Meteen gevonden wat ik zocht.

veronika 27-11-2014 Via de website gekocht

Ik moest er wel voor omrijden, maar kon mijn laptop snel ophalen toen ik deze kocht.

Na anderhalf jaar had ik een gebruiksprobleem met mijn laptop. Hoewel buiten de garantie kreeg ik alle medewerking en het probleem lijkt opgelost.

femkevh1967 10-12-2013 Via de website gekocht

Artikelen zijn makkelijk te vinden, de chat functie op de website is handig, bestelling plaatsen gaat heel erg snel.

Bij bellen, chatten of emailen snel en keurig antwoord.

Assortiment
Gewoon veel artikelen, maar wellicht kan het zoeken beter

Extra toelichting
Wat mij betreft een uitstekende partij, echter de zoekfunctie op de website mag wat beter.

Jan de Bont 3 09-09-2013 Via de website gekocht

De website werkt goed. Voor een Samsung laptop online een offerte aangevraagd... iets betere prijs gekregen en de offerte omgezet in een bestelling.

Mbt service na aanschaf weet ik het nog niet (hij werkt gewoon goed), maar de hulp bij de product keuze was goed.

Assortiment
Te veel producten :-) Waardoor het soms wat lastiger te vinden is.

Aanbeveling
geen twijfel

Extra toelichting
Ik wilde een Samsung NP900X3E kopen. Elders zag ik een betere prijs maar zij hadden geen voorraad. Via de webdsite van Computerpirates had ik een offerte aangevraagd en gemeld dat ik een betere prijs had gezien. Ik kreeg deze prijs en heb de offerte meteen in een bestelling omgezet. Ik heb de laptop inmiddels een week en heb nog geen ervaring met de service achteraf.... maar hopelijk gaat de laptop nooit kapot.

nil92 03-06-2013

Webshop ziet er onprofessioneel uit maar werkt wel gemakkelijk. Echter geen email ontvangen als bevestiging van mijn bestelling en toen product verstuurd was. Pas nadat ik het product had ontvangen, heb ik deze mails gekregen. Ik had dan ook geen idee hoelang het zou duren. Uiteindelijk duurde het ongeveer 1.5 week.

Retour procedure heb ik als onmogelijk ervaren. Personeel was onvriendelijk en totaal niet behulpzaam.

Assortiment
Prijzen zijn concurrerend, maar naar mijn idee wordt er gelogen over hoeveel er op voorraad is om zo verkoop te stimuleren. Overigens was het product wat ik ontving niet in goede staat.

Aanbeveling
Mijn ervaring met de winkel was zeer slecht. Ik heb echter totaal geen service ondervonden. Ik zou het absoluut niet aanraden.

Extra toelichting
Tijdens het bestellen gaat alles redelijk soepel, ondanks dat de site er niet zo professioneel uitziet. Echter zodra je iets wilt retourneren (wat bij koop op afstand altijd mogelijk moet zijn binnen 14 dagen), wordt het een ander verhaal. Het retour proces is erg wazig en je wordt enorm aan het lijntje gehouden. Wat ze over het assortiment zeggen kan ook niet waar zijn. Toen ik de laptop bestelde waren er zogezegd nog 5 van op voorraad. Na mijn bestellingen is er geen moment geweest dat er iets veranderd is aan die hoeveelheid. Email als bevestiging van mijn bestelling en email dat de laptop verzonden was, kreeg ik pas nadat ik de laptop had ontvangen. Mijn laptop kwam opeens uit Polen (wat niet van te voren vermeld was) en stond op Pools. Bij het eerste keer opstarten heb ik geen taalkeuze kunnen maken of instellingen kunnen wijzigen naar mijn wensen, waardoor ik het idee kreeg dat de laptop eerder gebruikt was en niet eens terug op fabrieksinstellingen was gezet voordat het doorverkocht werd. Bovendien was het toetsenbord licht beschadigd, waar ik overigens wel een paar dagen later achter kwam omdat ik de laptop gelijk weer in de doos heb gestopt in de hoop het te kunnen retourneren. De klantenservice is enkele dagen per week te bereiken voor een paar uurtjes in de middag(een beetje onhandig als je studeert, zoals in mijn geval). Wel zsm gebeld met de klantenservice om mijn ontevredenheid te delen en ik heb verteld dat ik de laptop wilde retourneren. Ik werd aan het lijntje houden, telkens dezelfde meneer gesproken die eerst het probleem met de taalkeuze wilde oplossen ondanks dat ik meerdere keren heb gezegd dat ik dat niet wilde, het product zo min mogelijk wilde gebruiken en zsm wilde retourneren. Meneer zei dat problemen eerst opgelost moesten worden door hulp per mail en ik daarna geholpen zou worden met het retourneren (wat ook per mail zou gaan). Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de schade aan het toetsenbord niet op tijd had vermeld, wat betekende dat ik het waarschijnlijk zelf had aangebracht en daardoor het product wilde retourneren. Dit terwijl ik vanaf het begin al duidelijk had gecommuniceerd dat ik het product wilde retourneren. Dit was allemaal binnen de 14 dagen. Had ik de schade niet vermeld (ik denk niet dat ze het zelf gezien hadden, want het viel nauwelijks op), had ik het product nog niet kunnen retourneren waarschijnlijk. Immers, voordat ik de schade genoemd had wilden ze de laptop al niet terugnemen omdat het taalprobleem was opgelost en ik geen reden had om de laptop nog te retourneren. Belachelijk dat zij denken dat ze zo'n keus voor de consument kunnen maken, wanneer het per wet vaststaat dat je als consument recht hebt op retourneren, zelfs als je daarvoor geen reden hebt. Ik heb het achteraf gegoogled en ik heb meerdere reviews gelezen van gedupeerde consumenten waarbij ze ook heel moeilijk deden bij het retourneren van producten (ook als er geen schade aan was). Meneer van de klantenservice deed overigens bijzonder onvriendelijk toen ik maar bleef aandringen op het retourneren en werd steeds brutaler. Beschuldigde mij ervan de laptop op Pools te hebben gezet bij het eerste keer opstarten, en schade aan de laptop te hebben gemaakt. Hij zocht keer op keer redenen het product niet retour te nemen. Ik heb een advocaat ingeschakeld, en zal juridische stappen ondernemen.

koenrutte 13-03-2013

2,8
Een tijd gelden een beamer besteld, redelijk op tijd afgeleverd (na een week), ging allemaal prima. Net iets meer dan 2 jaar later, begint de beamer plotseling defecten te vertonen, zo zijn er inmiddels 4 witte vlekken op de projectie zichtbaar.

Na mailcontact met deze winkel wordt aangegeven dat de garantietermijn is verlopen, en dat ik nergens recht op heb.

Na wat rond te hebben gezocht op internet kom ik er achter dat ik ook na het verlopen van de garantieperiode recht heb op een deugdelijk product, en dat er van uit mag worden gegaan, gezien de prijs en normale levensduur van het product, er toch service dient te worden verleend, of in iedere geval een tegemoetkoming moet worden geboden door de winkel die het product heeft geleverd.

Helaas doet deze winkel geen enkele moeite om tot een oplossing te komen en worden de mailtjes steeds minder vriendelijk.

sfatb 16-10-2012

De Epson EH-TW9000W gekocht en hij was eigenlijk direct stuk. Balen, want het is een duur apparaat! Meer dan 2000 euro.

Dus ComputerPirates gebeld en zij gaven me aan, dat het een DOA was en dat het model naar hen gestuurd kon worden of dat het direct afgehandeld kan worden met het bedrijf, die dat afhandelt voor Epson.

Nadat de beamer was afgehaald bij mij, kreeg ik een paar dagen later een nieuwe opgestuurd door ComputerPirates.

Erg tevreden over de afhandeling. Top!

AlexanderD. 21-06-2012

Voor de eerste wedstrijd van het WK had een leverancier ons laten zitten. We waren op zoek naar een HD beamer voor gezelschap op zaterdag middag.
Vrijdag gebeld dat we de beamer nodig hadden, naar computer pirates, deze hadden ze op voorraad. Ik kon alleen zaterdag ophalen, maar zaterdag waren ze dicht. Een medewerker is op zaterdag bereid geweest om toch de beamer aan me te leveren zodat we de dramatische wedstrijd Nederland Denemarken in Full HD konden bekijken. Zeer vriendelijk en professioneel, absoluut een aanrader voor een betrouwbare en snelle partij in computer land. Computer Pirates Amsterdam Bedankt!

E. Ballauw 16-02-2012

Al meerdere keren wat besteld bij ComputerPirates en altijd erg tevreden. Deze keer een Asus laptop, want ze waren 1 van de weinigen met voorraad op dat moment en goede prijs. Altijd belangrijk!

Besteld in de ochtend, in de middag bericht van verzending en de volgende ochtend kreeg ik het geleverd door DPD.

Helaas bleek de Asus laptop niet goed te zijn en gelukkig had ComputerPirates nog een exemplaar liggen, dus een 2-3 dagen later was alles geregeld en had ik een werkende laptop.

Tot de volgende bestelling.

janneke19777 20-12-2011

2,5
Slechte service. Dat apparaat is kapot, maar ze weigeren om dat apparaat om te ruilen, terwijl je toch twee jaar fabrieksgarantie hebt. Ze helpen absoluut niet mee om het probleem op te lossen.

meeuw 05-12-2011

6,5
Notebook (Asus) gekocht, doch is niet in orde.

Geprobeerd via de website van de leverancier een melding voor reparatie te doen.

Je krijgt echter de keuze om het zelf terug te brengen naar de leverancier òf om het zelf maar te regelen met Asus.

Ok, veel webwinkels zijn slechts dozenschuivers, maar deze vat het begrip 'garantie' en 'service' wel heel erg beperkt op.

pchammer 31-10-2011

Prima winkel met mooie aanbiedingen en snelle levertijd.Extra geheugen besteld voor laptop en er werd gebeld of dit ook vervangen mocht worden door één module zodat ik meer slots vrij houd.Dat noem ik meedenken (wat ik bij veel andere shops mis).
Topbedrijf zal ze zeker bij anderen aanbevelen....

Lescatalpas 23-01-2011

Overzichtelijke site, geen poespas, ze reageren vlot op email. Bestelling voor buitenland, levertijd 2 dagen naar Frankrijk. Helemaal top.

Erik43212 01-12-2010

Laptop (Sony Vaio) gekocht op de laatste dag van een aanbiedingsperiode. Geen webshop keurmerk op de site maar zag er verder goed uit en ze waren de goedkoopste. Betalen met iDeal mogelijk. Orderbevestiging en factuur per mail ontvangen.

Sony's webshop gaf meerdere weken levertijd aan, ComputerPirates.com gaf levertijd van één dag. Na de orderbevestiging bleek de werkelijke levertijd... één dag! Twee dagen na bestelling was de laptop binnen. Dikke pluim! Aftersales nog niet nodig gehad.

Mediant 03-08-2010

De laptop had ik om 09.00 besteld. Na een half uur kreeg ik bericht dat hij klaarstond en dat ik hem kon komen halen. Ik ben naar Amsterdam gereden en heb diezelfde dag met plezier aan mijn nieuwe laptop kunnen werken. De service was top! Het bedrag kon ik aan de balie van de winkel pinnen.

nanetteP 23-07-2010

Voor wat bereft de website:
Ik wist precies wat ik hebben wilde, welk type, dus het zoeken op de site was voor mij zo pepiept, daar heb ik geen aandacht aan geschonken.

De informatie mbt contact, afhaalmogelijkheden en verzendmogelijkheden was in mijn ogen kinderlijk eenvoudig te vinden en uitermate duidelijk! Regelmatig dat ik sites verlaat, omdat ik dergelijk info niet 1,2,3 kan vinden (en ik hèb een engelengeduld).

Natuurlijk heb ik nog wat betrouwbaarheidsonderzoek gedaan (rondvragen bij collega's en checken op diverse sites)en besloten om bij deze site te bestellen.

Alles was binnen 36 uur geregeld: Bestelling, Betalingsverwerking en Levering!

Het enige wat ik gemist heb is een mailtje:
'Je bestelling is verzonden!'
Maar de geschatte levertijd die op de site vermeld werd, klopte precies, dus een ernstig gemis kan ik het ook niet noemen.

Wat mij betreft een aanrader.

Joh Lei 21-07-2010

2,8
Gisteren een laptop besteld, krijg vandaag een verzoek om extra geld over te maken (100 euro bijna 20 procent meer) om dat de laptop duurder is geworden. Terwijl ik al reeds betaalt had en een orderbevestiging van computerpirates.com had binnen gekregen.
Vervolgens vruchteloos gemailt met het verkoopteam.

Ik bestel regelmatig op internet maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Maar als je verder leest in de beoordelingen zie je dat ze dit vaker doen.

Echt schandalig, nu snap ik pas waarom ze computerpirates.com heten.

gewoon even mijden deze zaak.

Mallet 18-07-2010

Ik heb bij Computerpirates een netbook besteld. De website is over het algemeen niet heel erg modern en ook de naam zet je aan het denken. Ik heb dan ook eerst gekeken naar reviews van deze webshop voordat ik besteld heb.

Ik heb gebruik gemaakt van een tijdelijke aanbieding waar ik €75 korting kreeg op de normale prijs, wat de netbook erg betaalbaar maakte.

Voor de betaling heb ik gebruik gemaakt van mijn creditcard. Zoals ook op de website terug te vinden is, voeren ze een extra controle uit om fraude te voorkomen. Dit duurt 2 werkdagen. Zelf had ik dit eerst niet gelezen en schrok daarvan, aangezien de aanbieding dan verlopen zou zijn en het product €75 euro duurder zou worden. Echter, kreeg ik een nette e-mail waarin ik de mogelijkheid kreeg om zelf mijn ID op te sturen zodat deze controle verviel.

Woensdag besteld en vrijdag netjes afgeleverd door UPS. Van tevoren een e-mail gekregen met een trackingnummer. Ook heeft Computerpirates mij gebeld om de bestelling te bevestigen en mijn adresgegevens te controleren.

Vooralsnog zou ik zeker nog een keer gebruik maken van deze webshop.

BPi 14-07-2010

Heel heel goed aftersales dienst.

LookatMedia 06-05-2010

Ik heb vanuit het buitenland m'n nieuwe computer besteld. Ik werd zeer goed zowel telefonisch als per email geholpen; snel, duidelijk en zakelijk. Daarnaast was zowel het bestellen als het betalen als het afleveren binnen een paar dagen geregeld. Perfect, ik ben in tijden niet zo goed geholpen! En dat nog wel vanuit het buitenland. En dan is de prijs ook nog eens zeer scherp! Ik raad Computerpirates.com ten zeerste aan bij anderen!

meindertvisch 01-04-2010

Vorige maand een Epson beamer besteld. Ik heb eerst telefonisch contact gehad met Computerpirates voor persoonlijk advies. Ik werd hierbij heel goed geholpen. Men nam echt de tijd voor mij en kon mijn vragen goed beantwoorden. Registratie en betaling ging ook heel gemakkelijk. Tevens de communicatie was heel goed. Ik heb keurig bevestigings e-mail ontvangen en werd vervolgens goed geinformeerd over de status van de bestelling. De beamer was de volgende dag al in huis! Van mij krijgen jullie een tien!

Rob978 25-01-2010

Februari 2008 acer laptop gekocht met 3jr garantie, echter garantie vergeten te registreren. Toen de Acer kapot ging gaf Acer niet thuis. Ik kreeg een 'straf' van 90 dagen van Acer omdat ik de extra aangekochte garantie niet tijdig had geregistreerd.
6 Telefoontjes (NIET GRATIS!) en ruim een maand verder, in een opwelling Computerpirates gebeld. Binnen een uur bleken de zaken met Acer geregeld...anderhalve week later was de Laptop gerepareerd en weer afgeleverd.
ZEER content met nette, begripvolle, en vooral snelle reactie van Computerpirates.

Base 24-12-2009

3,8
Ik ben erg ontevreden met Computerpirates, op de website staan prijzen die niet kloppen.
Bestel je het product voor de prijs die op de website staat, krijg je vervolgens een paar dagen later bericht dat het product duurder blijkt te zijn (ruim 100 euro meer)
Zij verschuilen zich natuurlijk achter de algemene voorwaarden (Prijzen zijn onder voorbehoud)
Geen aanrader dus en voor mij nooit meer!

enternext 17-12-2009

Bedrijf adverteert met Optoma EW766 voor circa 20% onder de rest van de markt, maar kan het apparaat niet leveren. Klant wordt na bestelling verzocht een ander apparaat te kopen. Bedrijf is ook geen dealer van Optoma, en Optoma is op de hoogte van deze betreurenswaardige praktijken van Computerpirates, alias 0900-laptops.nl, alias .. etc. Wegblijven dus!

aha3 04-11-2009

recht toe recht aan winkel. geen gezeur, direct telefonisch antwoord, goed bereikbaar.

Rik32 06-10-2009

3,7
Heb gebeld met de klantenservice, en gevraagd wat de levertijd was omdat deze
op de website op voorraad stond, de medewerker vertelde mij dat ze deze moesten
bestellen en dan met een week geleverd werd, vervolgens een andere levertijd
gevraagd die ook op voorraad stond op de website, hiervan was de levertijd nog
langer.
Vervolgens zeg ik dat ze misschien de website moeten aanpassen omdat ze niet op
voorraad zijn, zegt de medewerker dat ze wel op voorraad zijn maar dat ze
besteld moeten worden. Blijkbaar is kunnen leveren hetzelfde als op voorraad
bij dit bedrijf.

Arturo 13-07-2009

3,5
Op website van Computerpirates stond een beamer in de aanbieding. Een Acer
P1265 voor 399,00 excl. BTW. Actie geldig tot 13 juli.Ik heb op 9 juli gebeld
en er waren er nog 2 op voorraad. Ik heb DIRECT de bestelling via internet
gedaan. Nu krijg ik bericht dat zij deze niet meer leveren voor de
aanbiedingsprijs, maar het nu 475,00 ex btw kost. Ik krijg wel een extra lamp
cadeau. Wat moet ik met een lamp als de originele lamp al 3000 uren meegaat???
Ik heb ze via mail gehouden aan de prijs, maar zij annuleren de bestelling.
Echte piraten dus, blijkt achteraf.

Gorsberg Financieel Advies 11-06-2009

Website geen professionele uitstraling, wel prima up-to-date, bereikbaarheid
gedurende de aangegeven uren goed, prima medewerking bij z.s.m. levering, nog
geen after sales ervaring.
Nu een 18'4 Acer besteld voor het bedrijfje van mijn partner vanwege de
eerdere, goede ervaringen

everhulst 08-03-2009

Heb drie keer een product besteld dat zij mij aanboden, oa via de orderdesk;
steeds weer kwamen ze erop terug dat ze het toch niet konden leveren voor die
prijs, maar wel tegen een hogere prijs!!

joost001 20-02-2009

De website is erg rommelig. Ik moest ook ff zoeken naar de aanbieding van
kieskeurig.

De prijzen zijn excl. btw en ze lopen niet op van goedkoop naar duur.

Ik kon mijn computer binnen een half uur ophalen in Amsterdam. Daar heb ik het
hele bedrag betaald met een PIN-automaat. Ik vind het erg raar dat je bij
afhalen toch nog 5,95 orderkosten moet betalen. Zo kan ik ook goedkoop zijn!
Dus snelheid super, orderkosten vind ik echte onzin. Pas dan de prijzen van je
producten aan.

brambo 27-01-2009

Ik heb hier een beamer besteld, voor een prijs van €669,=. Na het plaatsen van
de bestelling (via internet) werd ik gebeld met de mededeling dat de beamer van
mijn keuze was uitverkocht, maar dat hetzelfde type beamer nog wel leverbaar
van voor €769,=. En aangezien ik al een bestelling had geplaatst kwam de
verkoper mij tegemoet met een 'aanbieding' van €710,=.

Deze poging om klanten geld uit de zakken te kloppen vind ik ongehoord. Na in
het verleden een paar keer tevreden te hebben gekocht bij Computerpirates
zullen ze mij daar niet meer terugzien.

paul de kleine 29-12-2008

prima winkel, ook toen bleek dat per ongeluk c.q. door een technische storing
een produkt dubbel was besteld. Keurige levering na betaling van het bedrag!