Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Computerpirates.
Schrijf een review voor deze winkel
Deze winkel is in het afgelopen jaar nog niet beoordeeld en heeft daarom geen cijfer. Wil jij anderen helpen door het schrijven van een review? We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-.
Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.
Gemak
De site via Pricewatch van Tweakers gevonden. Snel en makkelijk te bestellen beamer.
Service
Snelle levering.
Assortiment
Meteen gevonden wat ik zocht.
Gemak
Ik moest er wel voor omrijden, maar kon mijn laptop snel ophalen toen ik deze kocht.
Service
Na anderhalf jaar had ik een gebruiksprobleem met mijn laptop. Hoewel buiten de garantie kreeg ik alle medewerking en het probleem lijkt opgelost.
Gemak
Artikelen zijn makkelijk te vinden, de chat functie op de website is handig, bestelling plaatsen gaat heel erg snel.
Service
Bij bellen, chatten of emailen snel en keurig antwoord.
Assortiment
Gewoon veel artikelen, maar wellicht kan het zoeken beter
Extra toelichting
Wat mij betreft een uitstekende partij, echter de zoekfunctie op de website mag wat beter.
Gemak
De website werkt goed. Voor een Samsung laptop online een offerte aangevraagd... iets betere prijs gekregen en de offerte omgezet in een bestelling.
Service
Mbt service na aanschaf weet ik het nog niet (hij werkt gewoon goed), maar de hulp bij de product keuze was goed.
Assortiment
Te veel producten :-) Waardoor het soms wat lastiger te vinden is.
Aanbeveling
geen twijfel
Extra toelichting
Ik wilde een Samsung NP900X3E kopen. Elders zag ik een betere prijs maar zij hadden geen voorraad. Via de webdsite van Computerpirates had ik een offerte aangevraagd en gemeld dat ik een betere prijs had gezien. Ik kreeg deze prijs en heb de offerte meteen in een bestelling omgezet. Ik heb de laptop inmiddels een week en heb nog geen ervaring met de service achteraf.... maar hopelijk gaat de laptop nooit kapot.
Gemak
Webshop ziet er onprofessioneel uit maar werkt wel gemakkelijk. Echter geen email ontvangen als bevestiging van mijn bestelling en toen product verstuurd was. Pas nadat ik het product had ontvangen, heb ik deze mails gekregen. Ik had dan ook geen idee hoelang het zou duren. Uiteindelijk duurde het ongeveer 1.5 week.
Service
Retour procedure heb ik als onmogelijk ervaren. Personeel was onvriendelijk en totaal niet behulpzaam.
Assortiment
Prijzen zijn concurrerend, maar naar mijn idee wordt er gelogen over hoeveel er op voorraad is om zo verkoop te stimuleren. Overigens was het product wat ik ontving niet in goede staat.
Aanbeveling
Mijn ervaring met de winkel was zeer slecht. Ik heb echter totaal geen service ondervonden. Ik zou het absoluut niet aanraden.
Extra toelichting
Tijdens het bestellen gaat alles redelijk soepel, ondanks dat de site er niet zo professioneel uitziet. Echter zodra je iets wilt retourneren (wat bij koop op afstand altijd mogelijk moet zijn binnen 14 dagen), wordt het een ander verhaal. Het retour proces is erg wazig en je wordt enorm aan het lijntje gehouden. Wat ze over het assortiment zeggen kan ook niet waar zijn. Toen ik de laptop bestelde waren er zogezegd nog 5 van op voorraad. Na mijn bestellingen is er geen moment geweest dat er iets veranderd is aan die hoeveelheid. Email als bevestiging van mijn bestelling en email dat de laptop verzonden was, kreeg ik pas nadat ik de laptop had ontvangen.
Mijn laptop kwam opeens uit Polen (wat niet van te voren vermeld was) en stond op Pools. Bij het eerste keer opstarten heb ik geen taalkeuze kunnen maken of instellingen kunnen wijzigen naar mijn wensen, waardoor ik het idee kreeg dat de laptop eerder gebruikt was en niet eens terug op fabrieksinstellingen was gezet voordat het doorverkocht werd. Bovendien was het toetsenbord licht beschadigd, waar ik overigens wel een paar dagen later achter kwam omdat ik de laptop gelijk weer in de doos heb gestopt in de hoop het te kunnen retourneren. De klantenservice is enkele dagen per week te bereiken voor een paar uurtjes in de middag(een beetje onhandig als je studeert, zoals in mijn geval). Wel zsm gebeld met de klantenservice om mijn ontevredenheid te delen en ik heb verteld dat ik de laptop wilde retourneren. Ik werd aan het lijntje houden, telkens dezelfde meneer gesproken die eerst het probleem met de taalkeuze wilde oplossen ondanks dat ik meerdere keren heb gezegd dat ik dat niet wilde, het product zo min mogelijk wilde gebruiken en zsm wilde retourneren. Meneer zei dat problemen eerst opgelost moesten worden door hulp per mail en ik daarna geholpen zou worden met het retourneren (wat ook per mail zou gaan). Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik de schade aan het toetsenbord niet op tijd had vermeld, wat betekende dat ik het waarschijnlijk zelf had aangebracht en daardoor het product wilde retourneren. Dit terwijl ik vanaf het begin al duidelijk had gecommuniceerd dat ik het product wilde retourneren. Dit was allemaal binnen de 14 dagen. Had ik de schade niet vermeld (ik denk niet dat ze het zelf gezien hadden, want het viel nauwelijks op), had ik het product nog niet kunnen retourneren waarschijnlijk. Immers, voordat ik de schade genoemd had wilden ze de laptop al niet terugnemen omdat het taalprobleem was opgelost en ik geen reden had om de laptop nog te retourneren. Belachelijk dat zij denken dat ze zo'n keus voor de consument kunnen maken, wanneer het per wet vaststaat dat je als consument recht hebt op retourneren, zelfs als je daarvoor geen reden hebt. Ik heb het achteraf gegoogled en ik heb meerdere reviews gelezen van gedupeerde consumenten waarbij ze ook heel moeilijk deden bij het retourneren van producten (ook als er geen schade aan was). Meneer van de klantenservice deed overigens bijzonder onvriendelijk toen ik maar bleef aandringen op het retourneren en werd steeds brutaler. Beschuldigde mij ervan de laptop op Pools te hebben gezet bij het eerste keer opstarten, en schade aan de laptop te hebben gemaakt. Hij zocht keer op keer redenen het product niet retour te nemen. Ik heb een advocaat ingeschakeld, en zal juridische stappen ondernemen.